Daarom ook niet snachts door het centrum van Utrecht rijden. Überhaupt door het centrum van Utrecht rijden is al vrijquote:Op woensdag 14 mei 2014 17:11 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Er rijden zoveel mensen extreem bagger in Utrecht. Spookrijden, drugs, alcohol, uit het raam hangen; echt niets verbaasd me meer...
Iedere keer dat je snachts door het centrum rijdt zie je idioten. Bellen is dan gewoon een beetje kansloos
Dit is op zich al klachtwaardig. Er staat dan al een rijtje auto's te wachten totdat nr. 1 (opvallend vaak een patser in een PC-Hooft- tractor) kan inparkeren.quote:Op woensdag 14 mei 2014 17:16 schreef Turbomuis het volgende:
Net op het parkeerterrein van de supermarkt onstond er zo'n leuk knoopje. Je weet wel, druk, dus als er mensen uit een parkeervak steken staan er andere mensen te wachten die daar dan weet in willen (bij voorkeur midden op de weg) en dit keer gebeurde dat op een onhandige plek
Het is nu weer erger gewoon. Als je vanaf de Amsterdamsestraatweg komt, die rotonde, je kan alleen nog maar naar links. Rechtdoor en rechts enzo hebben ze afgesloten.quote:Op woensdag 14 mei 2014 17:27 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Daarom ook niet snachts door het centrum van Utrecht rijden. Überhaupt door het centrum van Utrecht rijden is al vrijhet is een grote chaos/bouwput
Misschien degene die daardoor een nieuwe nier krijgt? Als daar nog wat van over is.quote:Op woensdag 14 mei 2014 22:14 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Stel je voor ik zie hem over het hoofd en maak een ongeluk, daar profiteert toch helemaal niemand van?
Gewoon jouw gedrag, ga gewoon aan de kant zodra je langs de vrachtwagen bent. Misschien ligt zijn vader wel in het ziekenhuis. Verder geen fratsen uitlokken.quote:Op woensdag 14 mei 2014 22:14 schreef NieuweNier het volgende:
Echt wat bezielt dat soort mensen.Stel je voor ik zie hem over het hoofd en maak een ongeluk, daar profiteert toch helemaal niemand van?
Dan snap ik dat je snel op bezoek wilt. Maar dan wil je toch geen kamer delen met je vader?quote:Op woensdag 14 mei 2014 22:25 schreef Fer het volgende:
[..]
Gewoon jouw gedrag, ga gewoon aan de kant zodra je langs de vrachtwagen bent. Misschien ligt zijn vader wel in het ziekenhuis. Verder geen fratsen uitlokken.
Dat zijn vader in het ziekenhuis ligt geeft hem geen recht de levens van anderen óók in gevaar te brengen.quote:Op woensdag 14 mei 2014 22:25 schreef Fer het volgende:
[..]
Gewoon jouw gedrag, ga gewoon aan de kant zodra je langs de vrachtwagen bent. Misschien ligt zijn vader wel in het ziekenhuis. Verder geen fratsen uitlokken.
Je hebt je gewoon laten uitlokken door hem. Door hem te stangen werd hij nog veel roekelozer. Zijn gedrag is niet goed te praten hoor, maar zulke mensen moet je gewoon laten gaan. Zeker in het verkeer moet je niet denken dat je anderen terecht kan wijzen. Daarvoor kom je gewoon middelen te kort.quote:Op woensdag 14 mei 2014 22:57 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Dat zijn vader in het ziekenhuis ligt geeft hem geen recht de levens van anderen óók in gevaar te brengen.
Overigens is het niet alsof ik links bleef plakken. Ik had nog wat gas bijgegeven en was meteen naar rechts gegaan. Ik wilde echter wel een signaal geven dat dat totaal onacceptabel was. Verder denk ik, dat als hij echt haast had, hij niet tot 40km/u zou afremmen op de snelweg, puur om te treiteren.
Ik heb er echt geen problemen mee wanneer mensen harder willen rijden. Dat kan je echter ook netjes doen. Dus afstand houden en je linker knipperlicht aan. Desnoods is met je grote lichten knipperen of toeteren ook acceptabel. Daarmee geef je een signaal dat je er per se langs wilt omdat je haast hebt.
Bumperkleven is gewoon gevaarlijk asociaal gedrag, zonder daadwerkelijk nut in het verkeer.
Precies, je actie leidt tot 2 dingen.quote:Op woensdag 14 mei 2014 23:15 schreef portie het volgende:
[..]
Je hebt je gewoon laten uitlokken door hem. Door hem te stangen werd hij nog veel roekelozer. Zijn gedrag is niet goed te praten hoor, maar zulke mensen moet je gewoon laten gaan. Zeker in het verkeer moet je niet denken dat je anderen terecht kan wijzen. Daarvoor kom je gewoon middelen te kort.
Aan de ene kant heb je een punt. Agressie beantwoorden met agressie zorgt ervoor dat iedereen geïrriteerder raakt.quote:Op woensdag 14 mei 2014 23:15 schreef portie het volgende:
[..]
Je hebt je gewoon laten uitlokken door hem. Door hem te stangen werd hij nog veel roekelozer. Zijn gedrag is niet goed te praten hoor, maar zulke mensen moet je gewoon laten gaan. Zeker in het verkeer moet je niet denken dat je anderen terecht kan wijzen. Daarvoor kom je gewoon middelen te kort.
Je maakt wel een hoop mee op de weg he?quote:Op woensdag 14 mei 2014 23:36 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Aan de ene kant heb je een punt. Agressie beantwoorden met agressie zorgt ervoor dat iedereen geïrriteerder raakt.
Toch vind ik dat we dit soort dingen principieel niet kunnen tolereren. We kunnen niet gewoon over ons heen laten lopen. Daarmee suggereer je dat je dat soort gedrag acceptabel vindt. Sterker nog, je moedigt bumperkleven aan; de bumperklevers krijgen immers hun zin. Als iedere automobilist consistent negatief zou reageren op bumperklevers zouden dit soort problemen er niet zijn. Gezamenlijk kunnen we dan beter gedrag aanleren.
Wat ik doe verschilt een beetje per auto. In de Fiesta waar ik eerst in reed kon ik knipperen met het mistlicht om een schrikreactie voort te brengen. Je middelvinger, knipperen en toeteren wanneer ze je inhalen helpt ook. Gewoon duidelijk maken dat je dit niet accepteert. Als je iemand zijn voorlichten niet ziet, zal er minder dan 30cm ruimte zijn. Dat kan gewoon niet. daar moet op gereageerd worden.
Hetzelfde geld voor andere dingen in het verkeer. Een Marrokaantje had op de Amsterdamsestraatweg bijvoorbeeld zijn Peugeot 106 zo scheef geparkeerd dat hij 3 plekjes in beslag nam. Iedereen reed eromheen om ergens anders te parkeren. Ik vind dat soort gedrag echter onacceptabel, dus klopte op het raam en sommeerde hem zijn auto net te parkeren zodat ik en iemand anders ernaast konden staan.
Weer hetzelfde met rijden zonder lichten in het donker. Ik vind dat gevaarlijk. Daarom vind ik het mijn verantwoordelijkheid de automobilist erop te attenderen dat hij zijn lichten uit heeft, bijvoorbeeld door te knipperen, of via het raam proberen te praten.
Bij mij thuis is er ook een kruispunt waar veel automobilisten door rood rijden. Als je daar op de fiets zit en je een noodrem moet maken omdat iemand door rijd, vind ik het ook gewoon nodig er iets aan te doen. In ieder geval een gebaar dat hij bijna iemand had doodgereden.
Nog los van dingen niet accepteren denk ik ook dat asociaal rijden voor veel mensen een automatisme is. Als niemand ze erop attendeert hebben ze zelf niet door hoe gevaarlijk ze bezig zijn.
Over 80% van dat gedrag groei je nog wel heen; het duurt soms effe, maar op een gegeven moment kom je tot de conclusie dat jouw bloeddruk hoger is als hun care-niveau, en in sommige gevallen; IQ.quote:Op woensdag 14 mei 2014 23:36 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Aan de ene kant heb je een punt. Agressie beantwoorden met agressie zorgt ervoor dat iedereen geïrriteerder raakt.
Toch vind ik dat we dit soort dingen principieel niet kunnen tolereren. We kunnen niet gewoon over ons heen laten lopen. Daarmee suggereer je dat je dat soort gedrag acceptabel vindt. Sterker nog, je moedigt bumperkleven aan; de bumperklevers krijgen immers hun zin. Als iedere automobilist consistent negatief zou reageren op bumperklevers zouden dit soort problemen er niet zijn. Gezamenlijk kunnen we dan beter gedrag aanleren.
Wat ik doe verschilt een beetje per auto. In de Fiesta waar ik eerst in reed kon ik knipperen met het mistlicht om een schrikreactie voort te brengen. Je middelvinger, knipperen en toeteren wanneer ze je inhalen helpt ook. Gewoon duidelijk maken dat je dit niet accepteert. Als je iemand zijn voorlichten niet ziet, zal er minder dan 30cm ruimte zijn. Dat kan gewoon niet. daar moet op gereageerd worden.
Hetzelfde geld voor andere dingen in het verkeer. Een Marrokaantje had op de Amsterdamsestraatweg bijvoorbeeld zijn Peugeot 106 zo scheef geparkeerd dat hij 3 plekjes in beslag nam. Iedereen reed eromheen om ergens anders te parkeren. Ik vind dat soort gedrag echter onacceptabel, dus klopte op het raam en sommeerde hem zijn auto net te parkeren zodat ik en iemand anders ernaast konden staan.
Weer hetzelfde met rijden zonder lichten in het donker. Ik vind dat gevaarlijk. Daarom vind ik het mijn verantwoordelijkheid de automobilist erop te attenderen dat hij zijn lichten uit heeft, bijvoorbeeld door te knipperen, of via het raam proberen te praten.
Bij mij thuis is er ook een kruispunt waar veel automobilisten door rood rijden. Als je daar op de fiets zit en je een noodrem moet maken omdat iemand door rijd, vind ik het ook gewoon nodig er iets aan te doen. In ieder geval een gebaar dat hij bijna iemand had doodgereden.
Nog los van dingen niet accepteren denk ik ook dat asociaal rijden voor veel mensen een automatisme is. Als niemand ze erop attendeert hebben ze zelf niet door hoe gevaarlijk ze bezig zijn.
En jij denkt dag je met jouw middelvinger hem een lesje hebt geleerd? Volgende keer dat hij meent haast te hebben zal hij precies zo rijden als hij nu deed. Daar kun nog duizend middelvingers naar opsteken maar dat gaat echt niets helpen. Zelfs praten met zulke mensen heeft doorgaans weinig zin. De meeste asocialen met de auto geven daar geen gehoor aan. Een aantal zal het onbewust doen (door rood rijden of zonder licht rijden).quote:Op woensdag 14 mei 2014 23:36 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Aan de ene kant heb je een punt. Agressie beantwoorden met agressie zorgt ervoor dat iedereen geïrriteerder raakt.
Toch vind ik dat we dit soort dingen principieel niet kunnen tolereren. We kunnen niet gewoon over ons heen laten lopen. Daarmee suggereer je dat je dat soort gedrag acceptabel vindt. Sterker nog, je moedigt bumperkleven aan; de bumperklevers krijgen immers hun zin. Als iedere automobilist consistent negatief zou reageren op bumperklevers zouden dit soort problemen er niet zijn. Gezamenlijk kunnen we dan beter gedrag aanleren.
Wat ik doe verschilt een beetje per auto. In de Fiesta waar ik eerst in reed kon ik knipperen met het mistlicht om een schrikreactie voort te brengen. Je middelvinger, knipperen en toeteren wanneer ze je inhalen helpt ook. Gewoon duidelijk maken dat je dit niet accepteert. Als je iemand zijn voorlichten niet ziet, zal er minder dan 30cm ruimte zijn. Dat kan gewoon niet. daar moet op gereageerd worden.
Hetzelfde geld voor andere dingen in het verkeer. Een Marrokaantje had op de Amsterdamsestraatweg bijvoorbeeld zijn Peugeot 106 zo scheef geparkeerd dat hij 3 plekjes in beslag nam. Iedereen reed eromheen om ergens anders te parkeren. Ik vind dat soort gedrag echter onacceptabel, dus klopte op het raam en sommeerde hem zijn auto net te parkeren zodat ik en iemand anders ernaast konden staan.
Weer hetzelfde met rijden zonder lichten in het donker. Ik vind dat gevaarlijk. Daarom vind ik het mijn verantwoordelijkheid de automobilist erop te attenderen dat hij zijn lichten uit heeft, bijvoorbeeld door te knipperen, of via het raam proberen te praten.
Bij mij thuis is er ook een kruispunt waar veel automobilisten door rood rijden. Als je daar op de fiets zit en je een noodrem moet maken omdat iemand door rijd, vind ik het ook gewoon nodig er iets aan te doen. In ieder geval een gebaar dat hij bijna iemand had doodgereden.
Nog los van dingen niet accepteren denk ik ook dat asociaal rijden voor veel mensen een automatisme is. Als niemand ze erop attendeert hebben ze zelf niet door hoe gevaarlijk ze bezig zijn.
Ik hoop het eigenlijk. Ik heb er nog een keertje rustig -- en dus niet boos en emotioneel -- over nagedacht, en eigenlijk was mijn eigen gedrag even verwerpelijk als het bumperkleven van de ander. Allebei molesteerden we gewoon de verkeerssituatie.quote:Op donderdag 15 mei 2014 00:06 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Over 80% van dat gedrag groei je nog wel heen; het duurt soms effe, maar op een gegeven moment kom je tot de conclusie dat jouw bloeddruk hoger is als hun care-niveau, en in sommige gevallen; IQ.
Inderdaad jouw reacties hebben me laten nadenken, en eigenlijk heb je gelijk. Niemand schiet wat met een middelvinger op. Als een bestuurder expres asociaal probeert te rijden, zal een middelvinger hem niet tot bezinning wenden. Het lokt alleen maar frustraties op. Zowel bij de aso als bij mezelf.quote:Op donderdag 15 mei 2014 00:29 schreef portie het volgende:
En jij denkt dag je met jouw middelvinger hem een lesje hebt geleerd? Volgende keer dat hij meent haast te hebben zal hij precies zo rijden als hij nu deed. Daar kun nog duizend middelvingers naar opsteken maar dat gaat echt niets helpen. Zelfs praten met zulke mensen heeft doorgaans weinig zin. De meeste asocialen met de auto geven daar geen gehoor aan. Een aantal zal het onbewust doen (door rood rijden of zonder licht rijden).
Mwah daar ben ik het niet mee eens. Het was een BMW 3; een sedan op dezelfde hoogte als mijn auto. Bij voldoende afstand en een normaal model auto, zie je de auto als geheel in je achterspiegel: bumper, banden, etc. Bij bumperkleven met minder dan een seconde afstand zie je bijvoorbeeld de voorwielen niet meer. Als je de voorlichten niet meer ziet, zal de ander niet meer dan 10 a 20 centimeter van je achterbak vandaan zitten... Kijk maar eens met parkererenquote:Op donderdag 15 mei 2014 00:29 schreef portie het volgende:
Daarnaast: Als je zijn achterlichten niet kan zien in je binnenspiegel zegt het nog verrekte weinig over hoe dicht hij achter je zit. Kan dan alsnog een paar meter zijn. Niet dat het er dan veiliger op wordt, maar toch.
Als je vandaag hebt geleerd geen brake tests te doen (remmen van 120 naar 40 op de snelweg is een brake test), heb je al een hoop geleerd.quote:Op donderdag 15 mei 2014 00:41 schreef NieuweNier het volgende:
Ik ben een beginnend bestuurder en heb nog veel te leren, maar middelvingers in het verkeer gaan er in ieder geval niet meer komen. Niemand schiet er iets mee op. Beide partijen worden in plaats daarvan geïrriteerd.
Wen er maar aan dat je dat soort figuren op bepaalde momenten nog veel vaker gaat tegenkomen. Schouders ophalen en negeren is echt het beste. Ze komen vanzelf wel een keer een VROSje tegen (vooral te hopen met een brake test, dat is direct invordering art 5 (dus duur/via justitie!) + EMG melding á 1000 euro én 3 dagen cursus) of parkeren hem achterop een vrachtwagen. En ja, dat is best wel eens lastig om je dan in te houden.quote:Op donderdag 15 mei 2014 00:41 schreef NieuweNier het volgende:
Mwah daar ben ik het niet mee eens. Het was een BMW 3; een sedan op dezelfde hoogte als mijn auto. Bij voldoende afstand en een normaal model auto, zie je de auto als geheel in je achterspiegel: bumper, banden, etc. Bij bumperkleven met minder dan een seconde afstand zie je bijvoorbeeld de voorwielen niet meer. Als je de voorlichten niet meer ziet, zal de ander niet meer dan 10 a 20 centimeter van je achterbak vandaan zitten... Kijk maar eens met parkereren
doe jezelf eens een plezier en ga eens klooien met een mattie op een lege parkeerplaats ofzo. Als je die koplampen niet meer ziet zit er zomaar nog 3 - 4 meter tussen hoor, ik heb volgens mij nog nooit een held gezien die bij 120p/u op 30cm durft te gaan zitten. De meesten halen dat met parkeren nog niet..quote:Op donderdag 15 mei 2014 00:41 schreef NieuweNier het volgende:
Mwah daar ben ik het niet mee eens. Het was een BMW 3; een sedan op dezelfde hoogte als mijn auto. Bij voldoende afstand en een normaal model auto, zie je de auto als geheel in je achterspiegel: bumper, banden, etc. Bij bumperkleven met minder dan een seconde afstand zie je bijvoorbeeld de voorwielen niet meer. Als je de voorlichten niet meer ziet, zal de ander niet meer dan 10 a 20 centimeter van je achterbak vandaan zitten... Kijk maar eens met parkereren
Deze?quote:Op donderdag 15 mei 2014 19:03 schreef Turbomuis het volgende:
Terechte boete, maar wel irritant.
In Eindhoven heb je een rondweg. Daar mag je 70. Ik rijd elke dag over die rondweg. Op het stuk waar ik rijd is een stukje van 140 meter waar je 50 mag. Lukt prima, als het verkeerslicht waar die 140 meer begint rood is. Maar als die groen is rijdt iedereen met 70 door, niemand gaat op de rem.
En nu heb ik dus een boete. Ik denk dat heel veel mensen een boete hebben van 2 mei op de Marconilaan.
Grom.
Ja, dat punt. En de borden staan nog steeds op die plekken ja. En wat ik al zei, als het groen is kachel je verder, en binnen die paar meter van 70 naar 50 is dan lastig. Gevaarlijk zelfs, als het druk is. Bezwaar maken heeft waarschijnlijk geen zin, want sja, ik reed te hard, (58, gecorrigeerd 55), maar naaiend is het inderdaad wel.quote:Op donderdag 15 mei 2014 19:14 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Deze?
http://www.politie.nl/nie(...)ort-geactiveerd.html
EDIT: Als de borden en flitspaal nog steeds zo zijn zoals ze in de Street View hieronder zijn, dan vind ik het behoorlijk naaiend. Ik kan geen eerder bord '50' vinden dan op de SV, en echt luttele meters verder staat de flitspaal. Oftewel, als je gas loslaat vanaf 70 km/h red je dat misschien net? Met een zware auto denk ik niet eens.
https://maps.google.nl/ma(...)bp=12,75.61,,0,14.97
Het kruispunt kwam mij al bekend voor uit dit topic. Op 3 mei zat jij te klagen dat er voor dat bord van 50 een bestelbus stil stond half op de weg en op de stoep.quote:Op donderdag 15 mei 2014 19:03 schreef Turbomuis het volgende:
Terechte boete, maar wel irritant.
In Eindhoven heb je een rondweg. Daar mag je 70. Ik rijd elke dag over die rondweg. Op het stuk waar ik rijd is een stukje van 140 meter waar je 50 mag. Lukt prima, als het verkeerslicht waar die 140 meer begint rood is. Maar als die groen is rijdt iedereen met 70 door, niemand gaat op de rem.
En nu heb ik dus een boete. Ik denk dat heel veel mensen een boete hebben van 2 mei op de Marconilaan.
Grom.
Als er een vrachtwagen op de eerste strook rijdt en jij schuin erachter op de tweede strook, dan kan je het bord niet eens zien. En volgens de wet moet een bord toch altijd in alle gevallen zichtbaar zijn? Op twee of meerstrooks autowegen en snelwegen is het niet voor niets verplicht dat bepaalde borden aan beide zijden dienen te hangen. Er is verder geen enkele indicatie dat de snelheidslimiet veranderd is na die kruising, in ieder geval niet op SV.quote:Op donderdag 15 mei 2014 20:19 schreef Turbomuis het volgende:
[..]
Ja, dat punt. En de borden staan nog steeds op die plekken ja. En wat ik al zei, als het groen is kachel je verder, en binnen die paar meter van 70 naar 50 is dan lastig. Gevaarlijk zelfs, als het druk is. Bezwaar maken heeft waarschijnlijk geen zin, want sja, ik reed te hard, (58, gecorrigeerd 55), maar naaiend is het inderdaad wel.
Zelfde punt inderdaad. Had die bus er maar een dag eerder gestaan, dan had ik nu geen boete...quote:Op donderdag 15 mei 2014 20:29 schreef portie het volgende:
[..]
Het kruispunt kwam mij al bekend voor uit dit topic. Op 3 mei zat jij te klagen dat er voor dat bord van 50 een bestelbus stil stond half op de weg en op de stoep.
Daar heb je een punt. Ik zal morgen 's goed opletten hoe het er daar uitziet, of er ondertussen aan de andere kant ook een 50-bord is gekomen. Zo niet, dan ga ik dat bezwaar toch maar 's indienen. Niet vanwege het bedrag, dat valt (zeker voor een boete) reuze mee, maar meer een principedingetje. Want veiliger wordt het er niet op, van dit stukkie 50.quote:Op donderdag 15 mei 2014 20:38 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Als er een vrachtwagen op de eerste strook rijdt en jij schuin erachter op de tweede strook, dan kan je het bord niet eens zien. En volgens de wet moet een bord toch altijd in alle gevallen zichtbaar zijn? Op twee of meerstrooks autowegen en snelwegen is het niet voor niets verplicht dat bepaalde borden aan beide zijden dienen te hangen. Er is verder geen enkele indicatie dat de snelheidslimiet veranderd is na die kruising, in ieder geval niet op SV.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |