abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_139687961
Gebruik de reeks browser maar om de historie te zoeken, bijhouden gebeurt niet meer.

Afijn, we ergeren ons nogal wat in het verkeer. Bumperklevers (voor en achter), linksplakkers, langzaamrijders, hardrijders, voorrangnemers, geen voorrang verlenende mensen.

Leerzame informatie

• De uitleg over rijbanen en rijstroken kort samengevat met plaatje:

Een rijstrook is onderdeel van de rijbaan.
Over een rijstrook kunnen voertuigen rijden.
Een rijbaan kan uit één, twee of zelfs meer rijstroken bestaan.

130322_50937_Rijbaan.gif

En weer open.
pi_139688279
Wat zijn er toch veel mongolen die het niet kunnen hebben dat je ze inhaalt.

Ik rij zoveel mogelijk op CC en stel hem dan in op vmax + 5. Dan nader ik dus zo'n mongool rustig, zodra ik dan dicht genoeg genaderd ben ga ik naar links om op cc rustig in te halen. En dan kom je er ineens niet meer voorbij, of geven ze zelfs zoveel gas bij dat ze mij weer inhalen. Moet ik weer handmatig gas bij geven om er fatsoenlijk voorbij te komen. Het ergste is dan nog dat ze na de inhaalactie weer terug in snelheid gaan en ik weer op ze uitloop.

Helemaal irritant is het als je door de trajectcontrole rijdt, omdat ik al redelijk dicht tegen de max aan zit wil ik geen gas bij geven en duurt de actie dus nog langer.
  Moderator donderdag 8 mei 2014 @ 08:52:37 #3
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_139688457
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 08:39 schreef Daeron het volgende:
Wat zijn er toch veel mongolen die het niet kunnen hebben dat je ze inhaalt.

Ik rij zoveel mogelijk op CC en stel hem dan in op vmax + 5. Dan nader ik dus zo'n mongool rustig, zodra ik dan dicht genoeg genaderd ben ga ik naar links om op cc rustig in te halen. En dan kom je er ineens niet meer voorbij, of geven ze zelfs zoveel gas bij dat ze mij weer inhalen. Moet ik weer handmatig gas bij geven om er fatsoenlijk voorbij te komen. Het ergste is dan nog dat ze na de inhaalactie weer terug in snelheid gaan en ik weer op ze uitloop.

Helemaal irritant is het als je door de trajectcontrole rijdt, omdat ik al redelijk dicht tegen de max aan zit wil ik geen gas bij geven en duurt de actie dus nog langer.
Al dat moeilijke frustratiegedoe met inhalen zou voorkomen kunnen worden als we op bepaalde trajecten het Amerikaanse Stay in your lane systeem zouden invoeren.

pi_139690326
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 08:52 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Al dat moeilijke frustratiegedoe met inhalen zou voorkomen kunnen worden als we op bepaalde trajecten het Amerikaanse Stay in your lane systeem zouden invoeren.

[ afbeelding ]
Probleem daarmee is dat je dat dus allebei toepast. We rijden beide bv in strook 3, tot ik nader en naar strook 2 moet om in te halen.
  Moderator donderdag 8 mei 2014 @ 10:55:29 #5
Dick Laurent Is Dead
pi_139691258
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 10:21 schreef Daeron het volgende:

[..]

Probleem daarmee is dat je dat dus allebei toepast. We rijden beide bv in strook 3, tot ik nader en naar strook 2 moet om in te halen.
Dan gewoon niet inhalen. De tijdswinst die je hebt als je 105 rijdt ipv 100 over een traject van enkele tientallen kilometers is sowieso toch minimaal.
pi_139691337
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 10:55 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Dan gewoon niet inhalen. De tijdswinst die je hebt als je 105 rijdt ipv 100 over een traject van enkele tientallen kilometers is sowieso toch minimaal.
Over 50 km is dat wel 1 minuut 25 seconden!
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  Moderator donderdag 8 mei 2014 @ 11:00:26 #7
Dick Laurent Is Dead
pi_139692658
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 10:55 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Dat houdt dan in dat ik de CC omlaag moet zetten, of zelf gas moet gaan geven om de afstand tot mijn voorganger gelijk te houden.

En als ik dan 100 ga rijden kom ik er wel 1 tegen die 95 rijdt, en dan 90 en dan 85, waar trek je dan de grens?

Heeft verder niets met tijdswinst te maken, ik zet hem op +5 omdat ik het fijn vind dat ik lekker doorrijd. Daarnaast hoef ik met die snelheid van mezelf niet aan de kant of gas bij te geven om iemand erlangs te laten omdat ik al iets boven de max snelheid rijd. Dat verwacht ik ook niet van anderen die met die snelheid rijden.

Niet dat ik dan links blijf plakken, zodra er ruimte zat is ga ik uiteraard wel even aan de kant. :)
pi_139713418
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 20:18 schreef CapnIzzy het volgende:

[..]

Of mensen uit het bouwjaar 1993 wellicht?
Ja ook vaak ja.
En dit heeft er iets mee te maken omdat?
  vrijdag 9 mei 2014 @ 00:58:54 #10
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_139728234
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 21:01 schreef Martijn93 het volgende:

[..]

Ja ook vaak ja.
En dit heeft er iets mee te maken omdat?
... je naam suggereert dat je zelf van het bouwjaar '93 bent.
  vrijdag 9 mei 2014 @ 09:07:59 #11
395194 Martijn137
it is i....
pi_139731210
krijg echt de bibbers van sommige mensen.
gisteren iemand weer eens rechts ingehaald. nadat deze ruim de kans had om rechts te gaan rijden.

ga ik weer naar links omdat er voor me iemand met een wat langzamere snelheid rijdt
dus ik voeg in naar links... krijgt ik allemaal gesein van die kerel achter me....(die ik dus rechts ingehaald had)

dude als ik je rechts in kan halen had je al ruim rechts kunnen rijden zonder problemen :( o|O :6

ergste is dat hij dus links blijft rijden en 2 stoplichten verder de afslag naar rechts pakt.... -O-
pi_139731324
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 09:07 schreef Martijn137 het volgende:
gisteren iemand weer eens rechts ingehaald. nadat deze ruim de kans had om rechts te gaan rijden.

ga ik weer naar links omdat er voor me iemand met een wat langzamere snelheid rijdt
dus ik voeg in naar links... krijgt ik allemaal gesein van die kerel achter me....(die ik dus rechts ingehaald had)

dude als ik je rechts in kan halen had je al ruim rechts kunnen rijden zonder problemen :( o|O :6

ergste is dat hij dus links blijft rijden en 2 stoplichten verder de afslag naar rechts pakt.... -O-
vreselijk irritant dit ja, op de A9 is de spitsstrook vaak open en mag je 80, ga dan niet met 70 op de baan naast de spitsstrook rijden als ik met 80 op een totaal lege spitsstrook je gewoon rechts voorbij kan :') schuif dan op naar rechts in plaats van de hele boel op te houden
Tax wil tetten :)!
pi_139732409
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 09:07 schreef Martijn137 het volgende:

Gister ook nog zo'n mooie te pakken. Blonde bimbo in een 107/aygo/c1 geval op de A2, stuk met 3 stroken gistermiddag. Mijn voorganger hangt er een tijdje achter en besluit dan rechts voorbij te gaan, daarna ging ik met nog een paar keer toeteren terwijl ik naast haar zat, geen enkele reactie en bleef stoicijns voor zich uit staren. Daarna werd ze nog een paar keer rechts ingehaald zonder reactie.

Echt, wat zit je dan te doen in de auto?
pi_139734215
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 10:10 schreef Daeron het volgende:
Echt, wat zit je dan te doen in de auto?
Der telefoon is tussen der benen gevallen, toen ze een politie zag. Dus nu maar laten rinkelen natuurlijk.

Maar zonder gekheid, dat cruise control probleem is vreselijk irritant, zeker als het een auto van +30k betreft van max een jaar oud. Daar zit echt wel een cc in, gebruik die dan ipv harder zachter rijden.

Meestal blijf ik stug doorgaan met inhalen en stuur rechts zodra ik er een mm voor ben. Moet je kijken hoe hard ze dan opeens weer gaan.

Omgekeerd komt ook voor, mensen die je inhalen terwijl je op cc rijdt en halverwege even hard blijven rijden naast je. Leuk als er een vrachtwagen weer opdoemt, die je wil inhalen. Nog erger als ze linksachter je blijven hangen.

Ook irritant, mensen die hele allemaal inhaalt op het 2 strooks gedeelte omdat ze rond 95 slingeren. Vervolgens komen ze bij het 3 strooks gedeelte weer allemaal voorbij met 115. Sinds wanneer is de max snelheid afhankelijk van het aantal rijstroken.
.
  vrijdag 9 mei 2014 @ 15:04:06 #15
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_139741053
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 11:24 schreef Fer het volgende:

[..]
Ook irritant, mensen die hele allemaal inhaalt op het 2 strooks gedeelte omdat ze rond 95 slingeren. Vervolgens komen ze bij het 3 strooks gedeelte weer allemaal voorbij met 115. Sinds wanneer is de max snelheid afhankelijk van het aantal rijstroken.
Herkenbaar.

Een stuk met 4! rijstroken en dan op rijstrook 2 blijven rijden. Waarom dacht je dat ze 3 en 4 er naast gelegd hebben? 8)7
<a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank">UTFS!!</a>
pi_139743307
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 15:04 schreef eNaSnI het volgende:

[..]

Herkenbaar.

Een stuk met 4! rijstroken en dan op rijstrook 2 blijven rijden. Waarom dacht je dat ze 3 en 4 er naast gelegd hebben? 8)7
Dat doe ik eigenlijk ook bij 4 of 5 stroken en max 100. Anders rijden ze me weer klem als ik moet inhalen.
.
  vrijdag 9 mei 2014 @ 16:10:20 #17
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_139743390
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 16:07 schreef Fer het volgende:

[..]

Dat doe ik eigenlijk ook bij 4 of 5 stroken en max 100. Anders rijden ze me weer klem als ik moet inhalen.
Als je je daar druk over maakt, moet je misschien iets aan je verkeersinzicht doen? Voorspelbaar gedragen is noodzakelijk, dus zoveel mogelijk rechts houden aub.
<a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank">UTFS!!</a>
pi_139743501
De meeste mensen pakken op 5 baans wegen de middelste banen. De enige die je tussen de auto;s ziet slingeren zijn de mensen die rechts willen blijven rijden, terwijl dat zo zinloos is op deze wegen.
.
  vrijdag 9 mei 2014 @ 16:16:31 #19
66110 Ambrosius
SportFreak
pi_139743627
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 16:13 schreef Fer het volgende:
De meeste mensen pakken op 5 baans wegen de middelste banen. De enige die je tussen de auto;s ziet slingeren zijn de mensen die rechts willen blijven rijden, terwijl dat zo zinloos is op deze wegen.
Maar wel verplicht.
sig verwijderd door FA
  vrijdag 9 mei 2014 @ 16:17:12 #20
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_139743655
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 16:13 schreef Fer het volgende:
Of je het nu 'zinloos' vindt of niet, je hebt ooit je rijbewijs gehaald en geleerd hoe het moest.

Als je staande wordt gehouden, dan krijg je dit feit aan je broek:

Verkeer op de weg
Auto
Verkeersregels
Snelweg/autoweg
Niet rechts houden

Het boetebedrag wordt:

¤ 140

Tevens staat het onnodig links rijden hoog in de ergernis top 10.

Tot slot dwing je het overige verkeer tot het begaan van dit feit:

Verkeer op de weg
Auto
Verkeersregels
Inhalen
Rechts inhalen

Het boetebedrag wordt:

¤ 230
pi_139743934
Komen jullie nooit op de A2 tussen Amsterdam en Utrecht ofzo? De situatie maakt het zo om over de middelste banen te blijven sukkelen. Zelfs meerdere keren een politie ertussen zien rijden, die maakte er alle keren geen probleem van.
.
  vrijdag 9 mei 2014 @ 16:34:10 #22
395194 Martijn137
it is i....
pi_139744301
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 16:24 schreef Fer het volgende:
Komen jullie nooit op de A2 tussen Amsterdam en Utrecht ofzo? De situatie maakt het zo om over de middelste banen te blijven sukkelen. Zelfs meerdere keren een politie ertussen zien rijden, die maakte er alle keren geen probleem van.
niet mauwen en opbokken naar rechts. (zo ver als dat mogelijk is)

door dit soort gedrag moet iemand die wel netjes probeert te rijden (rechts aanhouden en niet rechts inhalen) ooit 3 banen opschuiven..... 8)7
ooit zelf ook gedaan. omdat ik op de CC 101 km/h rij en er zon slapende trol in het midden rijdt....
dit heb ik snel afgeleerd.
  vrijdag 9 mei 2014 @ 16:34:42 #23
395194 Martijn137
it is i....
pi_139744321
fail...nvm
  vrijdag 9 mei 2014 @ 16:38:33 #24
66110 Ambrosius
SportFreak
pi_139744474
quote:
Die situatie maakt het ook om 220 te rijden, dat mag ook niet.
sig verwijderd door FA
  vrijdag 9 mei 2014 @ 17:09:32 #25
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_139745442
quote:
Prima dat je het doet, maar accepteer dan ook dat dit ergernis opwekt en je potentieel ¤ 140 kan kosten. De regels zijn er niet voor niks, daar dient een ieder zich aan te houden, ongeacht of je nu in NL of de rest van de wereld een voertuig bestuurd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')