Al dat moeilijke frustratiegedoe met inhalen zou voorkomen kunnen worden als we op bepaalde trajecten het Amerikaanse Stay in your lane systeem zouden invoeren.quote:Op donderdag 8 mei 2014 08:39 schreef Daeron het volgende:
Wat zijn er toch veel mongolen die het niet kunnen hebben dat je ze inhaalt.
Ik rij zoveel mogelijk op CC en stel hem dan in op vmax + 5. Dan nader ik dus zo'n mongool rustig, zodra ik dan dicht genoeg genaderd ben ga ik naar links om op cc rustig in te halen. En dan kom je er ineens niet meer voorbij, of geven ze zelfs zoveel gas bij dat ze mij weer inhalen. Moet ik weer handmatig gas bij geven om er fatsoenlijk voorbij te komen. Het ergste is dan nog dat ze na de inhaalactie weer terug in snelheid gaan en ik weer op ze uitloop.
Helemaal irritant is het als je door de trajectcontrole rijdt, omdat ik al redelijk dicht tegen de max aan zit wil ik geen gas bij geven en duurt de actie dus nog langer.
Probleem daarmee is dat je dat dus allebei toepast. We rijden beide bv in strook 3, tot ik nader en naar strook 2 moet om in te halen.quote:Op donderdag 8 mei 2014 08:52 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Al dat moeilijke frustratiegedoe met inhalen zou voorkomen kunnen worden als we op bepaalde trajecten het Amerikaanse Stay in your lane systeem zouden invoeren.
[ afbeelding ]
Dan gewoon niet inhalen. De tijdswinst die je hebt als je 105 rijdt ipv 100 over een traject van enkele tientallen kilometers is sowieso toch minimaal.quote:Op donderdag 8 mei 2014 10:21 schreef Daeron het volgende:
[..]
Probleem daarmee is dat je dat dus allebei toepast. We rijden beide bv in strook 3, tot ik nader en naar strook 2 moet om in te halen.
Over 50 km is dat wel 1 minuut 25 seconden!quote:Op donderdag 8 mei 2014 10:55 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dan gewoon niet inhalen. De tijdswinst die je hebt als je 105 rijdt ipv 100 over een traject van enkele tientallen kilometers is sowieso toch minimaal.
Dat houdt dan in dat ik de CC omlaag moet zetten, of zelf gas moet gaan geven om de afstand tot mijn voorganger gelijk te houden.quote:Op donderdag 8 mei 2014 10:55 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dan gewoon niet inhalen. De tijdswinst die je hebt als je 105 rijdt ipv 100 over een traject van enkele tientallen kilometers is sowieso toch minimaal.
Ja ook vaak ja.quote:Op woensdag 7 mei 2014 20:18 schreef CapnIzzy het volgende:
[..]
Of mensen uit het bouwjaar 1993 wellicht?
... je naam suggereert dat je zelf van het bouwjaar '93 bent.quote:Op donderdag 8 mei 2014 21:01 schreef Martijn93 het volgende:
[..]
Ja ook vaak ja.
En dit heeft er iets mee te maken omdat?
vreselijk irritant dit ja, op de A9 is de spitsstrook vaak open en mag je 80, ga dan niet met 70 op de baan naast de spitsstrook rijden als ik met 80 op een totaal lege spitsstrook je gewoon rechts voorbij kanquote:Op vrijdag 9 mei 2014 09:07 schreef Martijn137 het volgende:
krijg echt de bibbers van sommige mensen.
gisteren iemand weer eens rechts ingehaald. nadat deze ruim de kans had om rechts te gaan rijden.
ga ik weer naar links omdat er voor me iemand met een wat langzamere snelheid rijdt
dus ik voeg in naar links... krijgt ik allemaal gesein van die kerel achter me....(die ik dus rechts ingehaald had)
dude als ik je rechts in kan halen had je al ruim rechts kunnen rijden zonder problemen![]()
![]()
![]()
ergste is dat hij dus links blijft rijden en 2 stoplichten verder de afslag naar rechts pakt....
Gister ook nog zo'n mooie te pakken. Blonde bimbo in een 107/aygo/c1 geval op de A2, stuk met 3 stroken gistermiddag. Mijn voorganger hangt er een tijdje achter en besluit dan rechts voorbij te gaan, daarna ging ik met nog een paar keer toeteren terwijl ik naast haar zat, geen enkele reactie en bleef stoicijns voor zich uit staren. Daarna werd ze nog een paar keer rechts ingehaald zonder reactie.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 09:07 schreef Martijn137 het volgende:
krijg echt de bibbers van sommige mensen.
gisteren iemand weer eens rechts ingehaald. nadat deze ruim de kans had om rechts te gaan rijden.
ga ik weer naar links omdat er voor me iemand met een wat langzamere snelheid rijdt
dus ik voeg in naar links... krijgt ik allemaal gesein van die kerel achter me....(die ik dus rechts ingehaald had)
dude als ik je rechts in kan halen had je al ruim rechts kunnen rijden zonder problemen![]()
![]()
![]()
ergste is dat hij dus links blijft rijden en 2 stoplichten verder de afslag naar rechts pakt....
Der telefoon is tussen der benen gevallen, toen ze een politie zag. Dus nu maar laten rinkelen natuurlijk.quote:
Herkenbaar.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 11:24 schreef Fer het volgende:
[..]
Ook irritant, mensen die hele allemaal inhaalt op het 2 strooks gedeelte omdat ze rond 95 slingeren. Vervolgens komen ze bij het 3 strooks gedeelte weer allemaal voorbij met 115. Sinds wanneer is de max snelheid afhankelijk van het aantal rijstroken.
Dat doe ik eigenlijk ook bij 4 of 5 stroken en max 100. Anders rijden ze me weer klem als ik moet inhalen.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 15:04 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
Herkenbaar.
Een stuk met 4! rijstroken en dan op rijstrook 2 blijven rijden. Waarom dacht je dat ze 3 en 4 er naast gelegd hebben?
Als je je daar druk over maakt, moet je misschien iets aan je verkeersinzicht doen? Voorspelbaar gedragen is noodzakelijk, dus zoveel mogelijk rechts houden aub.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 16:07 schreef Fer het volgende:
[..]
Dat doe ik eigenlijk ook bij 4 of 5 stroken en max 100. Anders rijden ze me weer klem als ik moet inhalen.
Maar wel verplicht.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 16:13 schreef Fer het volgende:
De meeste mensen pakken op 5 baans wegen de middelste banen. De enige die je tussen de auto;s ziet slingeren zijn de mensen die rechts willen blijven rijden, terwijl dat zo zinloos is op deze wegen.
Of je het nu 'zinloos' vindt of niet, je hebt ooit je rijbewijs gehaald en geleerd hoe het moest.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 16:13 schreef Fer het volgende:
De meeste mensen pakken op 5 baans wegen de middelste banen. De enige die je tussen de auto;s ziet slingeren zijn de mensen die rechts willen blijven rijden, terwijl dat zo zinloos is op deze wegen.
niet mauwen en opbokken naar rechts. (zo ver als dat mogelijk is)quote:Op vrijdag 9 mei 2014 16:24 schreef Fer het volgende:
Komen jullie nooit op de A2 tussen Amsterdam en Utrecht ofzo? De situatie maakt het zo om over de middelste banen te blijven sukkelen. Zelfs meerdere keren een politie ertussen zien rijden, die maakte er alle keren geen probleem van.
Die situatie maakt het ook om 220 te rijden, dat mag ook niet.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 16:24 schreef Fer het volgende:
Komen jullie nooit op de A2 tussen Amsterdam en Utrecht ofzo? De situatie maakt het zo om over de middelste banen te blijven sukkelen. Zelfs meerdere keren een politie ertussen zien rijden, die maakte er alle keren geen probleem van.
Prima dat je het doet, maar accepteer dan ook dat dit ergernis opwekt en je potentieel ¤ 140 kan kosten. De regels zijn er niet voor niks, daar dient een ieder zich aan te houden, ongeacht of je nu in NL of de rest van de wereld een voertuig bestuurd.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 16:24 schreef Fer het volgende:
Komen jullie nooit op de A2 tussen Amsterdam en Utrecht ofzo? De situatie maakt het zo om over de middelste banen te blijven sukkelen. Zelfs meerdere keren een politie ertussen zien rijden, die maakte er alle keren geen probleem van.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |