Ik twijfel zelf ook. Het Japanse uurwerk is jammer, maar ook eigenlijk alleen weer psychisch. Hoeft er niet perse een ETA in, al is dat wel beter voor de doorverkoopwaarde.quote:Op maandag 11 augustus 2014 14:13 schreef x3ro het volgende:
[..]
Naar wat ik heb meegekregen van deze klokken is het te vergelijken met de modeklokken, alleen dan in een hoger segment dan de gemiddelde modeklok. Zelf zou ik in dit geval voor dit budget mijn ogen open houden voor een mooie Tag of iets dergelijks, maar dat komt dan weer omdat ik persoonlijk vrij weinig heb met horloges zoals bovenstaande.
Vind er niet zoveel aan om eerlijk te zeggen. Ik vind de SDDS sowieso niet zo heel erg mooi. De sluiting is wel weer een juweeltje op zich, die hadden ze ook wel op de sub mogen zetten.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 01:05 schreef DeFlip het volgende:
Geen posts over de James Cameron Sea Dweller?
Die gradient dial heeft wel wat, alleen stoor ik mij aan de groene kleur waarin 'sea dweller' is geschreven. (Ik weet dat het exact de kleur van Cameron zijn apparatuur is) In mijn ogen is onderstaande Sea Dweller de mooiste versiequote:Op vrijdag 15 augustus 2014 01:05 schreef DeFlip het volgende:
Geen posts over de James Cameron Sea Dweller?
Dat is eentje uit de jaren 90 toch? Of 80 zelfs? Wilde eerst een GMT-II halen maar zit serieus te twijfelen over die DSSD. Ik heb hem paar dagen geleend en ik moet zeggen, de bizarre kleuren lijken in t echt veel mooier dan de pressphotos. Zo fout dat ie weer mooi is zegmaar.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 19:18 schreef x3ro het volgende:
[..]
Die gradient dial heeft wel wat, alleen stoor ik mij aan de groene kleur waarin 'sea dweller' is geschreven. (Ik weet dat het exact de kleur van Cameron zijn apparatuur is) In mijn ogen is onderstaande Sea Dweller de mooiste versie
[ afbeelding ]
Zal niet zo speciaal zijn voor die prijzen, lees er eigenlijk nooit iets spectaculairs over. Gewoon quartzjes als ik het goed heb, zo nu en dan in een carbon kast. Ze zijn in ieder geval erg lelijk. Als je goede bouwkwaliteit voor weinig geld wil dan zou ik een G-Shock nemen oid.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 12:38 schreef rumiii het volgende:
Hoe is de bouwkwaliteit van Luminox horloges?
Top notch?
Ik geloof zeker dat de kwaliteit van een G-Shock goed is, maar ik heb liever wat anders om m'n pols.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 13:21 schreef Skv het volgende:
[..]
Zal niet zo speciaal zijn voor die prijzen, lees er eigenlijk nooit iets spectaculairs over. Gewoon quartzjes als ik het goed heb, zo nu en dan in een carbon kast. Ze zijn in ieder geval erg lelijk. Als je goede bouwkwaliteit voor weinig geld wil dan zou ik een G-Shock nemen oid.![]()
Wat versta je onder 'lifetime watch'?quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 13:38 schreef rumiii het volgende:
[..]
Ik geloof zeker dat de kwaliteit van een G-Shock goed is, maar ik heb liever wat anders om m'n pols.
Kan je me misschien enkele merken aanraden als ik zeg dat ik op zoek ben naar een 'lifetime watch' (quartz)?
In feite een horloge die levenslang mee kan gaan. Daarbij doel ik op de bouwkwaliteit. Een betrouwbare horloge dus, met hopelijk zo weinig mogelijk reparaties.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 15:31 schreef Skv het volgende:
[..]
Wat versta je onder 'lifetime watch'?
Lijkt wel een kompas om je pols.quote:Op zondag 10 augustus 2014 15:37 schreef Moody het volgende:
Ben op zoek naar een mooie automaat, liefst een "ingenieus" model voor niet teveel geld (max. ¤800 zeg maar).
Tot nu toe neig ik sterk naar een van deze:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Meningen? Ben benieuwd of iemand er hier al eentje in het echt heeft gespot
Kent iemand meer horloges in deze stijl binnen het budget? Replica's uitgesloten en het liefst een automaat.
Een stuk hoger. Maar Victorinox heeft over het algemeen mechanische horloges. Door de vele bewegende onderdelen vragen die wel eens in de 5 tot 7 jaar een servicebeurt bij een horlogezaak. Quartzhorloges zijn over het algemeen nauwkeuriger, goedkoper en minder onderhoudsgevoelig (maar missen dan wel weer een aanzienlijk stuk charme). Als je iets wil dat echt voor altijd mee kan gaan, waterdicht is en een batterij heeft die zichzelf oplaadt, dan kom je toch meer op de Casio's en dergelijke digitale horloges uit.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 15:56 schreef rumiii het volgende:
[..]
In feite een horloge die levenslang mee kan gaan. Daarbij doel ik op de bouwkwaliteit. Een betrouwbare horloge dus, met hopelijk zo weinig mogelijk reparaties.
Waar staat Victorinox in jouw lijst, als ik vragen mag? Wat vind je van deze merk wat bouwkwaliteit betreft?
Ik zoek in feite een stalen band quartz horloge waarbij ik in het donker ook de tijd (makkelijk) kan lezen en waarbij de horloge minimaal een decennium blijft functioneren. Na een poos zoeken is mijn oog op de volgende Victorinox gevallen:quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 16:37 schreef Skv het volgende:
[..]
Een stuk hoger. Maar Victorinox heeft over het algemeen mechanische horloges. Door de vele bewegende onderdelen vragen die wel eens in de 5 tot 7 jaar een servicebeurt bij een horlogezaak. Quartzhorloges zijn over het algemeen nauwkeuriger, goedkoper en minder onderhoudsgevoelig (maar missen dan wel weer een aanzienlijk stuk charme). Als je iets wil dat echt voor altijd mee kan gaan, waterdicht is en een batterij heeft die zichzelf oplaadt, dan kom je toch meer op de Casio's en dergelijke digitale horloges uit.
Ik zou eerst eens antwoord geven op de volgende vragen voor jezelf:
-Wat zoek je in een horloge (duurzaamheid, design)?
-Welke functies moet een horloge voor je hebben?
-Wanneer wil je het horloge dragen (zakelijk, met sporten, vrijetijd)?
-Wat vind je mooi (voorbeelden)?
-Wat is je budget?
quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 19:08 schreef robin007bond het volgende:
Nog meer mensen hier met de Casio F91W?
Ziet er goed uit. Is dat stuk glas bij de datum optioneel?quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 19:07 schreef ManageTheAnger het volgende:
[ afbeelding ]
Vorige week gekocht en is onderweg.
Deze is al in mijn bezit:
[ afbeelding ]
Deze ook:
[ afbeelding ]
Erg solide horloge, enige wat ik jammer vind is dat er geen datum op zit. Verder voelt hij erg stevig en werken de chrono's ook.
Let wel op waar je'm kooptquote:Op zondag 10 augustus 2014 15:37 schreef Moody het volgende:
Ben op zoek naar een mooie automaat, liefst een "ingenieus" model voor niet teveel geld (max. ¤800 zeg maar).
Tot nu toe neig ik sterk naar een van deze:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Meningen? Ben benieuwd of iemand er hier al eentje in het echt heeft gespot
Kent iemand meer horloges in deze stijl binnen het budget? Replica's uitgesloten en het liefst een automaat.
Waarom?quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 19:20 schreef mrPanerai het volgende:
echte die in het namaak systeem worden gegooid
100% replica, want er staan alleen maar replica's op die sitequote:Op dinsdag 19 augustus 2014 19:20 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
Let wel op waar je'm koopt
Er gaan geruchten dat een hele hoop backdoor replica's (echte die inhet namaak systeem worden gegooid) in omloop zijn en als echt wordt aangeboden. Probleem daarmee is dat je dus niet zeker weet wat je nu koopt.
Onderstaand product lijkt identiek met identiek binnenwerk en verpakking aangeboden en duidelijk als namaak verkocht.
http://intime.co/product.php?id_product=1522
Nee zit er standaard bij.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 19:15 schreef rumiii het volgende:
[..]
Ziet er goed uit. Is dat stuk glas bij de datum optioneel?
Gisteren toevallig bij een pandjeshuis geweest. Kwam erachter dat het alles behalve raar is om daar een Omega Seamaster automaat te vinden voor een 850 euro. Viel mij enorm meequote:Op dinsdag 19 augustus 2014 19:37 schreef Moody het volgende:
[..]
100% replica, want er staan alleen maar replica's op die site
Kwalitatief zal het overigens niet veel onderdoen voor het origineel.
Maar ik denk dat ik alweer van mening ben veranderd. Wil nu gaan voor een mooie Zwitserse occasion
Uni-sex versie zie ik. Veel te klein helaas. Ben ook geen Omega fan vrees ik.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 19:45 schreef x3ro het volgende:
[..]
Gisteren toevallig bij een pandjeshuis geweest. Kwam erachter dat het alles behalve raar is om daar een Omega Seamaster automaat te vinden voor een 850 euro. Viel mij enorm meeDus er is wel degelijk het een en ander te vinden voor mooie bedragen.
http://www.sterlingjuweli(...)nl/voorraad-verkoop/
Hieroquote:Op dinsdag 19 augustus 2014 19:08 schreef robin007bond het volgende:
Nog meer mensen hier met de Casio F91W?
hier is het duidelijk, maar ze worden als echt ook aangeboden.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 19:37 schreef Moody het volgende:
[..]
100% replica, want er staan alleen maar replica's op die site
Kwalitatief zal het overigens niet veel onderdoen voor het origineel.
Maar ik denk dat ik alweer van mening ben veranderd. Wil nu gaan voor een mooie Zwitserse occasion
Omdat na opstartkost, die uiteraard door het merk wordt gedragen, het voor de fabrikant heel lucratief is om de fabriek een paar dagen extra te laten draaien.quote:
Ik vind het persoonlijk niks, maar een jaar of 15 kan je wel halen. Ga er dan wel vanuit dat je meerdere malen de batterijtjes moet laten vervangen, helemaal als je het lampje veel gebruikt.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 17:09 schreef rumiii het volgende:
[..]
Ik zoek in feite een stalen band quartz horloge waarbij ik in het donker ook de tijd (makkelijk) kan lezen en waarbij de horloge minimaal een decennium blijft functioneren. Na een poos zoeken is mijn oog op de volgende Victorinox gevallen:
Night Vision
Een horloge die als 'Night Vision' te naam gaat moet wel wat te bieden hebben natuurlijk:
Een lamp om de wijzerplaat te verlichten vind ik op zich niet zo heel verkeerd, vergeleken met verf/titrium. Met als 'voordeel' dat je zelf de batterij kunt vervangen.
Een zaklamp is ook mooi meegenomen uiteraard.
Voor een prijs van 575 hoop ik wel dat de horloge minimaal een jaar of 15 meegaat.
Bedankt voor de informatie overigens
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |