Een abortus zal een stuk goedkoper zijn dan de hoeveelheid medische zorg die een mens consumeert tijdens zijn/haar leven.quote:Op woensdag 7 mei 2014 15:07 schreef Elan het volgende:
[..]
Ze mag het zelf bepalen al denken sommigen er wel erg makkelijk over.
Niet eens perse vanuit ethisch oogpunt maar zorg is ook niet gratis.
Probleem met verkrachting is dat je lastig kunt bewijzen of het vrijwillig was of niet.quote:Op woensdag 7 mei 2014 15:01 schreef jelfrikandel het volgende:
Abortus moet eigenlijk alleen kunnen met een speciale reden, zoals verkrachting of tienerzwangerschap.
Een geaborteerde foetus is in ieder geval wel naar de "eigenaar" te herleiden....quote:Op woensdag 7 mei 2014 15:08 schreef jelfrikandel het volgende:
[..]
Een veroordeling is niet alleen gebaseerd op het verhaal van het slachtoffer. Tenminste, dat zou niet moeten. Ik ben geen politieagent, maar volgens mij konden ze via het restant zaad de 'eigenaar' achterhalen.
Ja, mensen moeten in het algemeen gewoon wat beter en langer nadenken voor ze iets doen is mijn conclusie.quote:Op woensdag 7 mei 2014 15:07 schreef Elan het volgende:
[..]
Is altijd achterafquote:Op woensdag 7 mei 2014 15:07 schreef jelfrikandel het volgende:
[..]
Het zou beter zijn als die snollen eens enig gevoel voor verantwoordelijkheid kregen.
Dat bedoel ik.quote:Op woensdag 7 mei 2014 15:07 schreef Elan het volgende:
[..]
Als het goed is draag je ook het nodige bij in de vorm van belastingen dus die vergelijking slaat natuurlijk nergens op.quote:Op woensdag 7 mei 2014 15:09 schreef HaywoodJablome het volgende:
[..]
Een abortus zal een stuk goedkoper zijn dan de hoeveelheid medische zorg die een mens consumeert tijdens zijn/haar leven.
Anticonceptie gebruiken is nog goedkoper en levert dezelfde besparing qua medische zorg op.quote:Op woensdag 7 mei 2014 15:09 schreef HaywoodJablome het volgende:
[..]
Een abortus zal een stuk goedkoper zijn dan de hoeveelheid medische zorg die een mens consumeert tijdens zijn/haar leven.
Gezien mevrouw in de VS woont gaat de vergelijking sowieso al niet op, want een abortus moet je daar ook gewoon zelf betalen.quote:Op woensdag 7 mei 2014 15:10 schreef Elan het volgende:
[..]
Als het goed is draag je ook het nodige bij in de vorm van belastingen dus die vergelijking slaat natuurlijk nergens op.
Natuurlijk slaat het wel ergens op, je zegt dat het niet wenselijk is omdat medische zorg geld kost.quote:Op woensdag 7 mei 2014 15:10 schreef Elan het volgende:
[..]
Als het goed is draag je ook het nodige bij in de vorm van belastingen dus die vergelijking slaat natuurlijk nergens op.
Seksuele voorlichting geven.quote:Op woensdag 7 mei 2014 15:13 schreef HaywoodJablome het volgende:
[..]
Natuurlijk slaat het wel ergens op, je zegt dat het niet wenselijk is omdat medische zorg geld kost.
Wat denk je dat op de lange duur goedkoper is, dat die vrouw abortus laat plegen, of dat er weer een nieuw mens bijkomt die god weet hoe oud wordt?
Oh edit, ik lees nu dat het sowieso al nergens op sloeg
Tja, als iemand het oppert, wil ik best meegaan in de gedachtengang. Zo ben ikquote:Op woensdag 7 mei 2014 15:15 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
Een kosten-batenanalyse maken over een mensenleven__!!!!!!!x10.000
Dat werd helaas niet als optie gegeven in de originele stelling.quote:
Ik hoop echt dat je zelf inziet hoe teringdom deze post is.quote:Op woensdag 7 mei 2014 15:13 schreef HaywoodJablome het volgende:
[..]
Natuurlijk slaat het wel ergens op, je zegt dat het niet wenselijk is omdat medische zorg geld kost.
Wat denk je dat op de lange duur goedkoper is, dat die vrouw abortus laat plegen, of dat er weer een nieuw mens bijkomt die god weet hoe oud wordt?
Oh edit, ik lees nu dat het sowieso al nergens op sloeg
Voorkomen is beter dan genezen, maar in het Engels is hij makkelijker aan te passen.quote:Op woensdag 7 mei 2014 15:17 schreef HaywoodJablome het volgende:
[..]
Dat werd helaas niet als optie gegeven in de originele stelling.
Nee, niet echt. Maar ik heb dan ook niet je hele post gelezen aangezien de hele premisse kennelijk al onjuist wasquote:Op woensdag 7 mei 2014 15:20 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik hoop echt dat je zelf inziet hoe teringdom deze post is.
Een mens brengt tijdens zijn leven ook geld binnen, in de vorm van belastingen en draagt premie af voor een ziektekostenverzekering. Als je dat afgestreept tegen eventuele medische kosten hou je in de meeste gevallen een positief saldo over anders kunnen we de toko wel opdoeken.
Een ongeboren vruchtje dat natuurlijk nooit.
Nu snap ik dat de moeder dat wel doet en dit een medische behandeling voor haar is maar jouw retoriek dat een zwangerschap afbreken per definitie minder kost dan het kind geboren laten worden slaat nergens op.
In principe zou elke nieuwgeborene per saldo de staat geld moeten opleveren.
Hier in Nederland gaat het trouwens via de AWBZ dus het kost je zelfs geen eigen risico
Nee, het aantal 'verkrachtingen' neemt toe omdat vrouwen gewoon geen verantwoordelijkheidsgevoel hebben en ze toch geen straf krijgen als ze een man voor zijn leven bestempelen (en waarom zouden ze ook verantwoordelijkheid nemen als ze 100x per dag op Tinder worden aangesproken!). De straffen voor dit soort 'verkrachtingen' mogen opschroeven naar levenslang. Zie dan maar hoe vaak anticonceptie 'plotseling' wordt gebruikt.quote:Op woensdag 7 mei 2014 15:04 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het aantal "verkrachtingen" zal dan enorm toenemen, en het aantal onschuldig veroordeelde mannen ook.
Daarbij jaag je abortus dan weer de illegale hoek in, en dat is nou net wat je niet moet willen.
Of je probeert het recht op abortus gewoon niet zo te beperkenquote:Op woensdag 7 mei 2014 16:01 schreef corehype het volgende:
[..]
Nee, het aantal 'verkrachtingen' neemt toe omdat vrouwen gewoon geen verantwoordelijkheidsgevoel hebben en ze toch geen straf krijgen als ze een man voor zijn leven bestempelen (en waarom zouden ze ook verantwoordelijkheid nemen als ze 100x per dag op Tinder worden aangesproken!). De straffen voor dit soort 'verkrachtingen' mogen opschroeven naar levenslang. Zie dan maar hoe vaak anticonceptie 'plotseling' wordt gebruikt.
Die user is een one issue trol.quote:Op woensdag 7 mei 2014 16:26 schreef Leandra het volgende:
[..]
Of je probeert het recht op abortus gewoon niet zo te beperken
Z'n issue is het recht op zelfbeschikking van vrouwen?quote:Op woensdag 7 mei 2014 16:30 schreef HaywoodJablome het volgende:
[..]
Die user is een one issue trol.
Nee, dat is te specifiekquote:Op woensdag 7 mei 2014 16:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
Z'n issue is het recht op zelfbeschikking van vrouwen?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |