SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mocht je nog even willen lachen om het gebash, de heerlijke OP, of de tips die voorbij kwamen in een vorig topic, gekaapt door Gym, klik danhier
[ Bericht 1% gewijzigd door Puala op 08-05-2014 11:01:06 ]I solemnly swear i'm up to no good
Ik ga nog wel naar de diëtist, maar dat is naar beneden afgesteld. Ik zou eerst naar een psycholoog gaan, heb ik ook een tijd gedaan, maar dat hielp me vrij weinig. Ik merkte dat het me meer problemen opleverde dan dat het me goed deed om elke week weer te moeten praten over negatieve dingen. Ik word meer gemotiveerd door positiviteit, dus het leek mij en mijn diëtist zinvoller om mijn levenswijze aan te passen in plaats van kapot te analyseren waarom ik dingen deed.quote:Op maandag 5 mei 2014 19:02 schreef Sarabi het volgende:
Welkom Eerin!
Heb je op dit moment nog hulp voor je eetstoornis?
Nee geen stomme vraagquote:[..]
Bijzonder dat je niet door had dat je op die dagen niets at. Ik kan me voorstellen dat je (door druk bezig zijn o.i.d.) per ongeluk één maaltijd mist, maar ging je dan echt 's avonds slapen zonder het te weten? Nou ja, misschien stomme vragen, in elk geval van harte welkom hier, en veel succes!
In sporten word je uiteindelijk vooral beter door het te doen.In wandelen, fietsen, zwemmen en een hoop fitnessvarianten hoef je ook helemaal niet goed te zijn om toch effect (en plezier) er aan over te houden.
Klinkt cliché maar: gewoon door te doen. Uiteindelijk gaat het afvallen makkelijker > minder gewicht/zelfverzekerder > minder schamen voor dingen waar je nu bang voor bent door je gewicht. En zo kom je uiteindelijk uit die cirkel denk ik..quote:Op maandag 5 mei 2014 20:27 schreef Eerin het volgende:
[..]
Ik ga nog wel naar de diëtist, maar dat is naar beneden afgesteld. Ik zou eerst naar een psycholoog gaan, heb ik ook een tijd gedaan, maar dat hielp me vrij weinig. Ik merkte dat het me meer problemen opleverde dan dat het me goed deed om elke week weer te moeten praten over negatieve dingen. Ik word meer gemotiveerd door positiviteit, dus het leek mij en mijn diëtist zinvoller om mijn levenswijze aan te passen in plaats van kapot te analyseren waarom ik dingen deed.
Dus heb nog wel wat hulp (haha, korter antwoord)
[..]
Nee geen stomme vraagIk had het niet echt door als in: ik had niet door dat het abnormaal was. Ik had wel altijd een lege maag als ik ging slapen en was heel erg moe, maar in mijn hoofd had ik toch altijd veel gegeten. Geen idee hoe dat kan, het verbaasde mij ook. Misschien dacht ik heel veel aan eten, maar deed ik het niet, en voelde het toch alsof ik veel had gegeten.
Over sport: ik vind het nu lastig om dingen te gaan doen. Zijn er hier mensen die lid zijn van een sportclub? Ik zou bijvoorbeeld heel graag gaan honkballen, maar ik ben enigszins bang voor teamsporten door het gezamenlijk douchen achteraf. Hoe doen jullie dat? En dan zit er natuurlijk wel veel verschil tussen 5 kilo overgewicht of 50. Dat heeft me altijd tegen gehouden om te gaan sporten. Ik ben bang heel erg gedemotiveerd te raken door die onzekerheid tijdens het douchen. Maar misschien valt dat allemaal wel heel erg mee.
@eerder: ja het is inderdaad een excuus, het sporten, maar niet zomaar een. Het is niet dat het het makkelijkst is om niets te doen puur omdat ik lui ben, maar ik vind het serieus lastig om te gaan sporten. Ik zie overal problemen. Wandelen zou ik graag doen, rond de vijver, maar daar zitten dan weer allemaal mensen en dan durf ik weer niet etc. Voor sommige van jullie klinkt dit vast heel pussy, en voor mijzelf ook, maar ik heb helaas nog geen schijt aan wat mensen vinden.
En tuurlijk, het zijn altijd excuses. Maar ik zou het prettig vinden om te horen van jullie hoe jullie over zoiets heen zijn gekomen. Wellicht helpt dat.
Dit inderdaad. Verder ben ik aardig schaamteloos zodra ik aan het sporten ben (lees: korte hardlooptights en strakke tops, gewoon omdat dat het prettigst beweegt), dus niet echt een goeie vergelijking verder.quote:Op maandag 5 mei 2014 20:32 schreef Patoshik het volgende:
[..]
Klinkt cliché maar: gewoon door te doen. Uiteindelijk gaat het afvallen makkelijker > minder gewicht/zelfverzekerder > minder schamen voor dingen waar je nu bang voor bent door je gewicht. En zo kom je uiteindelijk uit die cirkel denk ik..
Ik durfde eerder ook niet te douchen in de sportschool maar nu heb ik zoiets van 'het is geen modeshow, ik kom alleen m'n ding hier doen (sporten)' en ik ben goed bezig dus wat kan mij het schelen. Uiteindelijk was het nog wel lastig om te doenmaar nu is het gewoon heel normaal (ik doe het net 1,5 maand ongeveer).
Ja dat is waar inderdaad, als het eenmaal goed gaat dan helpt dat altijd wel. Ik woon vanaf juli weer thuis bij mijn ouders waar in de wijde omtrek geen sportschool is, maar daar zit wel een hond waar ik mee kan gaan lopen. Dus dat moet ik dan maar gaan doen.quote:Op maandag 5 mei 2014 20:32 schreef Patoshik het volgende:
[..]
Klinkt cliché maar: gewoon door te doen. Uiteindelijk gaat het afvallen makkelijker > minder gewicht/zelfverzekerder > minder schamen voor dingen waar je nu bang voor bent door je gewicht. En zo kom je uiteindelijk uit die cirkel denk ik..
Ik durfde eerder ook niet te douchen in de sportschool maar nu heb ik zoiets van 'het is geen modeshow, ik kom alleen m'n ding hier doen (sporten)' en ik ben goed bezig dus wat kan mij het schelen. Uiteindelijk was het nog wel lastig om te doenmaar nu is het gewoon heel normaal (ik doe het net 1,5 maand ongeveer).
Oh dat is wel een goed idee inderdaad, zo'n stappentellerquote:Op maandag 5 mei 2014 21:14 schreef Brighteyes het volgende:
Eerin! Dikke reet meldt... Met 105 kilo ofzo ben ik gestart met hardlopen.En idd echt als een natte krant in het begin, 1 minuut hield ik nauwelijks vol. Uiteindelijk liep ik twee jaar later 10km in net iets meer dan een uur! 1 heel uur!!! En dat kan jij ook! Maar begin idd klein.
Ik ben op dit moment nog groot fan van mijn stappenteller, die stelt dat je per dat minimaal 10,000 stappen moet lopen. En dus ben ik net nog een half uurtje gaan wandelen. Gewoon omdat ik er vandaag nog niet aan gekomen was. Ik heb een fitbit zip, klein dingetje, onzichtbaar bij je te dragen. Ik heb de mijne nieuw, maar die van mijn man hadden we voor 20 euro van Marktplaats.
De hele dag aan mijn bh en gewoon simpelweg bijhouden, ben ik er nog niet aan het eind van de dag, ga ik nog even wandelen.
Met kleine stapjes beginnen, dan kom je er echt uiteindelijk wel!
Oh, en die dikke reet heb ik nog steeds (of weer) hoor, maar ik loop wel hard!![]()
Chocolaquote:Op maandag 5 mei 2014 22:02 schreef IJsdraakje het volgende:
Vreetfestijn, check. Zo makkelijk om daar weer in terug te vallen. (Vrijgezellenfeesten, bruiloft en koningsdag zo dicht op elkaar hielpen daar ook niet echt bij, zwak drank- en vreetorgel dat ik ben.)
Gelukkig is het beperkt gebleven tot drie kilo, maar dat is heul de bedoeling niet natuurlijk. Dus nu weer even de zoutjes compleet negeren en het snacken maar even met fruit doen. (1-op-1 vervangen is ook niet heel handig, ik weet. Maar makkelijker om mee te minderen dan chocolade. En chocolade)
Ik mag alleen in het weekend dus wel iets lekkers anders houd ik het niet volquote:Op maandag 5 mei 2014 22:13 schreef IJsdraakje het volgende:
Oh ja. Weekenden. Waarschijnlijk handiger om dan gewoon de rotzooi te laten staan, maar de associatie met eten = gezellig zit diep.
Al moet ik ook gewoon braaf blijven sporten, daar lukte het eerder ook gewoon goed mee.
In het weekend mag ik biertjes. En met biertjes wordt maat houden lastiger.quote:Op maandag 5 mei 2014 22:16 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ik mag alleen in het weekend dus wel iets lekkers anders houd ik het niet vol![]()
Maar dan niet mezelf vol proppen he. Maar gewoon wat chips bij het kaarten ofzo
En dit is wat ik gedaan heb:quote:O: 200 g magere yoghurt, paar flinke aardbeien, 50 g muesli
T: Appel
L: 4 speltboterhammen (1 pindakaas / 1 achterham / dubbele met kaas), kop pompoensoep
T: Banaan
D: Pasta met een berg groente, gehakt en een lepeltje pesto
quote:O: 200 g magere yoghurt, paar flinke aardbeien, 50 g muesli
T: Appel
L: 4 speltboterhammen (1 pindakaas / 1 achterham / dubbele met kaas), kop pompoensoep
T: Banaan
D: Pasta met een berg groente, gehakt en een lepeltje pesto
Biertjesquote:Op maandag 5 mei 2014 22:24 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
In het weekend mag ik biertjes. En met biertjes wordt maat houden lastiger.![]()
Maar biertjes.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |