Bovenstaand model zojuist besteldquote:13-inch: 2,4 GHz Retina-display
Specificaties
2,4-GHz dual-core Intel Core i5
Turbo Boost tot 2,9 GHz
8 GB 1600-MHz geheugen
256 GB PCIe-flashopslag1
Intel Iris Graphics
Ingebouwde batterij (9 uur)2
smc resetquote:Op zondag 4 mei 2014 20:10 schreef Klonk het volgende:
Iemand een idee waarom een i7 met 8 gig als een malle begint te blazen als ik in google maps met street view aan het klooien ben
Ben misschien een zeikerd maar ik vind dat een beetje raar voor een laptop van dit caliber...
In alle browser geprobeerd zowel safari als chrome en chrome canary...
Bestaat er een trucje om de fans wat lager te laten draaien want hij klinkt nu alsof ie op wil stijgen
Omdat Flash een kanker is.quote:Op zondag 4 mei 2014 20:10 schreef Klonk het volgende:
Iemand een idee waarom een i7 met 8 gig als een malle begint te blazen als ik in google maps met street view aan het klooien ben
Ben misschien een zeikerd maar ik vind dat een beetje raar voor een laptop van dit caliber...
In alle browser geprobeerd zowel safari als chrome en chrome canary...
Bestaat er een trucje om de fans wat lager te laten draaien want hij klinkt nu alsof ie op wil stijgen
Dat is een Android benchmark, die is er niet voor iOS. Daarom zijn er ook geen resultaten.quote:Op zondag 4 mei 2014 20:16 schreef Monkii het volgende:
Weet je, het is enorm raar dat ik de iPhone niet zie staan op Antutu Benchmark.. iemand die toevallig weet of een iPhone echt high-end is? Ik vind een iPhone redelijk, maar iOs lijkt me zo'n moeilijk kut besturingssysteem. -Gebaseerd op ervaringen van vrienden-
Wel vreemd dat er een paar dan stonden te liegen over de score van hun iPhone 5.quote:Op zondag 4 mei 2014 20:19 schreef Merkie het volgende:
[..]
Dat is een Android benchmark, die is er niet voor iOS. Daarom zijn er ook geen resultaten.
Als je twijfelt zou ik zeggen, lees deze eens even door.
Tja, lekker boeiend wat zo'n benchmark voor score geeft. Dat is alleen nuttig om Android-toestellen onderling te vergelijken.quote:Op zondag 4 mei 2014 20:24 schreef Monkii het volgende:
[..]
Wel vreemd dat er een paar dan stonden te liegen over de score van hun iPhone 5.
IDD, want ios is eigenlijk zoveel simpeler dan android omdat je minder dingen zelf kan bepalen, en dit is een goed iets, veiliger vooral.quote:
quote:Op zondag 4 mei 2014 20:16 schreef Monkii het volgende:
iOs lijkt me zo'n moeilijk kut besturingssysteem
Ga je geen spijt van krijgen... heb dezelfde nu ongeveer 4 wekenquote:Op zondag 4 mei 2014 20:05 schreef Blistering het volgende:
[..]
Bovenstaand model zojuist besteldVia Electronic King op Ebay.co.uk. Betaal nu 1262 euro incl. verzending, dus mooi bijna 270 euro winst t.o.v. de NL'se Apple store
![]()
Kan niet wachten tot ik 'm krijg
Nicequote:Op zondag 4 mei 2014 21:00 schreef Donnie-Brasco het volgende:
[..]
Ga je geen spijt van krijgen... heb dezelfde nu ongeveer 4 weken
Je hebt via systeemvoorkeuren - iCloud gewoon 'Zoek mijn Mac' hoor?quote:Op maandag 5 mei 2014 11:47 schreef Probability het volgende:
Vraagje.. Waarom werkt "Zoek mijn iPhone" niet meer op mijn MacBook? Eerder kon ik namelijk wel mijn MacBook vinden met deze functie en nu wordt het niet meer ondersteund...?
Ja klopt, maar dit wordt niet ondersteund,quote:Op maandag 5 mei 2014 11:50 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Je hebt via systeemvoorkeuren - iCloud gewoon 'Zoek mijn Mac' hoor?
Synologyquote:Op zondag 4 mei 2014 13:30 schreef Klonk het volgende:
[..]
iomega ix200, rotding om eerlijk te zijn.
loop er over na te denken om hem te vervangen voor een synologie, of gewoon losse externe usb
In dat geval: https://discussions.apple.com/message/21785651#21785651quote:Op maandag 5 mei 2014 11:55 schreef Probability het volgende:
[..]
Ja klopt, maar dit wordt niet ondersteund,
even kijken er staat: Recovery partition required
Dan heb je niet alles uit gezet.quote:Op maandag 5 mei 2014 18:12 schreef Jungle_Jim het volgende:
Ik krijg de hele tijd berichtjes van een aantal spellen op mn ipad terwijl ik in t berichtencentrum alles heb uitgezet, hoe kan ik het goed uitzetten?
Dan staat niet alles uit. Heb je ook stroken uitgezet en op 'geen' gezet?quote:Op maandag 5 mei 2014 18:33 schreef Jungle_Jim het volgende:
[..]
van de spellen waar ik alles heb uitgezet krijg ik alsnog berichten.
nu welquote:Op maandag 5 mei 2014 18:33 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dan staat niet alles uit. Heb je ook stroken uitgezet en op 'geen' gezet?
Het is niet alleen de APP installeren he, ook de poorten van je router opengooien. Moet je even kijken welke poorten OpenVPN gebruikt.quote:Op maandag 5 mei 2014 12:50 schreef Mr.Noodle het volgende:
Heeft iemand van jullie ooit OpenVPN onder iOS aan de praat gekregen voor een thuisverbinding? Wil het voornamelijk gebruiken om NL-content vanuit het buitenland te kunnen benaderen en eventueel webcensuur te omzeilen. Internet bankieren is dan ook wel zo veilig..
Betaal je geen importkosten of iets dergelijks?quote:Op zondag 4 mei 2014 20:05 schreef Blistering het volgende:
[..]
Bovenstaand model zojuist besteldVia Electronic King op Ebay.co.uk. Betaal nu 1262 euro incl. verzending, dus mooi bijna 270 euro winst t.o.v. de NL'se Apple store
![]()
Kan niet wachten tot ik 'm krijg
Nee, dat is alleen bij landen buiten de EU. Engeland hoort gewoon bij Europa dus krijg je geen gezeik met douanes en invoerrechten etc.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 10:59 schreef HexHunter het volgende:
[..]
Betaal je geen importkosten of iets dergelijks?
Ik heb namelijk interesse in hetzelfde model en dit lijkt me toch wel een mooie deal.
Voor zover ik weet zijn het Amerikaanse modellen, waarbij enkel een euro-teken mist op het toetsenbord. En voor het stekkertje kun je inderdaad makkelijk een EU duckhead fixenquote:Op dinsdag 6 mei 2014 11:03 schreef Ener-G het volgende:
Hou er wel rekening mee dat er waarschijnlijk een UK toetsenbord op zit en een engelse stekker, al is dat laatste ook wel redelijk makkelijk te fixen.
Ik hoop het voor je, want een US keyboard indeling is veel fijner dan die Nederlandse. Gewoon een normale lange shift toets links en een liggende enter.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 11:04 schreef Blistering het volgende:
Voor zover ik weet zijn het Amerikaanse modellen
Dat is zo persoonlijk. Ik gebruik alleen de rechtershift, nooit de linker, en ben gewend dat de backslash daar direct boven zit naast de aanhalingstekens, samen met een "staande" enter.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 11:39 schreef usernaamvergeten het volgende:
[..]
Ik hoop het voor je, want een US keyboard indeling is veel fijner dan die Nederlandse. Gewoon een normale lange shift toets links en een liggende enter.
Mag hopen dat het nu wel sneller gaat dan 3 wekenquote:Op dinsdag 6 mei 2014 12:57 schreef Shogo het volgende:
Ja je krijgt een US layout bij EK meestal staat het ook in de beschrijving erbij. 5 jaar geleden mijn MBP daar gehaald. Enige nadeel is dat het allemaal wat lang duurde vanaf het moment van bestellen tot levering (ruim 3 weken) toen en ik zou er een europese stekker erbij krijgen maar nooit erbij gekregen. Maar goed het scheelde ook weer 400 euro met Apple zelf destijds dus dat telt ook wat.
Ik hoop het voor je.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 13:02 schreef Blistering het volgende:
[..]
Mag hopen dat het nu wel sneller gaat dan 3 wekenIn 5 jaar tijd zal de service wat dat betreft hopelijk wel iets verbeterd zijn
Heb 'm zaterdag direct betaald middels PayPal en sindsdien niets meer gehoordquote:Op dinsdag 6 mei 2014 13:11 schreef Shogo het volgende:
[..]
Ik hoop het voor je.![]()
In mijn geval al heb ik dat niet kunnen bewijzen denk ik dat ze mij vergeten waren na wat zeuren en aandringen was in de derde week de MBP op eens bij mij binnen. Dus ik zou aanraden er wel bovenop te zitten en dan maar wat gaan zeuren.
Nope, onzin.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 19:11 schreef Klonk het volgende:
Mac book noob vraag
Wel of geen virus/malwarescanner op een mac en zo ja welke?
Lees er zoveel verschillende verhalen over op dit moment...
Het kloten ervan. En tevens lijkt me Apple ID vervelend, maar dit baseer ik op problemen die ik eerder heb gezien. Qua design is iOs wel een pluspunt.quote:Op zondag 4 mei 2014 20:28 schreef TC03 het volgende:
[..]
Tja, lekker boeiend wat zo'n benchmark voor score geeft. Dat is alleen nuttig om Android-toestellen onderling te vergelijken.
Wat lijkt je verder moeilijk aan iOS?
Kloten? Apple ID? Wat bedoel je?quote:Op dinsdag 6 mei 2014 19:52 schreef Monkii het volgende:
[..]
Het kloten ervan. En tevens lijkt me Apple ID vervelend, maar dit baseer ik op problemen die ik eerder heb gezien. Qua design is iOs wel een pluspunt.
Vanavond al antwoord gehad met een T&T nummer! Morgen krijg ik m'n MBPr al volgens de site van Fedexquote:Op dinsdag 6 mei 2014 13:11 schreef Shogo het volgende:
[..]
Ik hoop het voor je.![]()
In mijn geval al heb ik dat niet kunnen bewijzen denk ik dat ze mij vergeten waren na wat zeuren en aandringen was in de derde week de MBP op eens bij mij binnen. Dus ik zou aanraden er wel bovenop te zitten en dan maar wat gaan zeuren.
Dat kan niet uit Engeland he..quote:Op dinsdag 6 mei 2014 20:17 schreef Klonk het volgende:
En dan maar hopen dat ie niet door de douane wordt opgepikt (althans als ie uit de VS komt), weet het niet meer wat je nou zei
Ik was al aan het twijfelenquote:
quote:Op dinsdag 6 mei 2014 20:13 schreef Blistering het volgende:
[..]
Vanavond al antwoord gehad met een T&T nummer! Morgen krijg ik m'n MBPr al volgens de site van FedexSuper snelle service! Me so happy
Waar heb je in OSX allemaal gekeken?quote:Op dinsdag 6 mei 2014 20:39 schreef Mula het volgende:
Ik heb NTFS for Mac geïnstalleerd en kan daarmee mijn oude windows-usb-sticks en externe harde schijven gewoon gebruiken. Nu heb ik echter een externe harde schijf waarbij ik de melding krijg dat het gaat om een alleen-lezen-schijf. Iemand een tip hoe ik de bevoegdheden van deze schijf verander? Ik zie onder "toon info" geen hangslot oid staan waarmee ik het kan veranderen en google helpt me ook niet verder.
Jup heb ik thuis draaien.quote:Op maandag 5 mei 2014 12:50 schreef Mr.Noodle het volgende:
Heeft iemand van jullie ooit OpenVPN onder iOS aan de praat gekregen voor een thuisverbinding? Wil het voornamelijk gebruiken om NL-content vanuit het buitenland te kunnen benaderen en eventueel webcensuur te omzeilen. Internet bankieren is dan ook wel zo veilig..
Op nog niet zoveel plekken vrees ik. Ik heb 17 jaar windows gehad en ben pas net overgestapt naar mac os. Ik kan me er op zich best goed mee redden, maar alle handigheidjes die ik met windows had, heb ik gewoon nog niet met mac os.quote:
Ik wil de schijf graag onder mac os en windows gebruiken en dan het liefste ook nog bestanden groter dan 4gb. Het liefste dus ntfs.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 21:38 schreef usernaamvergeten het volgende:
Volgensmij kan je niet zoveel aan de bevoegdheden etc. veranderen aan een windows geformatteerde schijf. Aan te raden is om uiteindelijk de schijf opnieuw te formatteren naar Mac OS Extended, en de files terug te kopiëren. Een meer Windowsvriendelijke optie is om naar FAT32 te formatteren, echter is Mac OS Extended beter.
niet, dan met je mn formatteren als fat32 om op beide te gebruikenquote:Op dinsdag 6 mei 2014 20:39 schreef Mula het volgende:
Ik heb NTFS for Mac geïnstalleerd en kan daarmee mijn oude windows-usb-sticks en externe harde schijven gewoon gebruiken. Nu heb ik echter een externe harde schijf waarbij ik de melding krijg dat het gaat om een alleen-lezen-schijf. Iemand een tip hoe ik de bevoegdheden van deze schijf verander? Ik zie onder "toon info" geen hangslot oid staan waarmee ik het kan veranderen en google helpt me ook niet verder.
dit kan, maar kan ook problemen opleverenquote:Op dinsdag 6 mei 2014 22:39 schreef Mula het volgende:
[..]
Ik wil de schijf graag onder mac os en windows gebruiken en dan het liefste ook nog bestanden groter dan 4gb. Het liefste dus ntfs.
Het probleem is opgelost! Ik heb paragon ntfs for mac opnieuws geïnstalleerd en nu doet het het allemaal gewoon weer! Ik kan weer lezen en schrijven!
Hmm, ik heb wat gezeik ermee om het aan de praat te krijgen. Als in, ik krijg altijd een time-out als ik met m'n OpenVPN server op m'n Raspberry Pi probeer te verbinden met m'n iPhone of wat dan ook.quote:
Als je naar je eigen ip adres browsed (met https:// ervoor) krijg je een optie om voor windows/mac/android een profiel te downloaden, Hetzelfde geldt voor de app op je telefoon.quote:Op woensdag 7 mei 2014 00:31 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Hmm, ik heb wat gezeik ermee om het aan de praat te krijgen. Als in, ik krijg altijd een time-out als ik met m'n OpenVPN server op m'n Raspberry Pi probeer te verbinden met m'n iPhone of wat dan ook.
Kun je een OpenVPN server conf plaatsen en client.ovpn? Je mag de externe IP's wel maskeren.
Ik weet dus niet wat ik fout doe.
Serverport voor 1194 op m'n router heb ik al open staan. Ook andere services op zoals FTP en Plex zijn vanaf buitenaf bereikbaar. Dus dat is wel ok.
Ja opzich ging die overstap van 15 inch naar 13 inch destijds prima bij mij omdat het aantal pixels en de resolutie niet omlaag ging. Maar als ik nu een nieuwe zou mogen kiezen zou ik voor 15 inch gaan.quote:Op woensdag 7 mei 2014 19:36 schreef Paksoi het volgende:
Ik wil ook de overstap maken van 10 jaar werken met Windows naar Macintosh en wel met de aanschaft van de Macbook pro. Simpelweg omdat ik niet kan wennen aan Windows 8 - wat een hoerensysteem is dat en ik wil iets anders dan Windows 7.
Nu zit ik echter met een ding; Ik heb een 15 inch beeldscherm wat fijn werkt, 17 inch daarintegen is te groot en lager dan 15 inch is te klein. Dus wil ik graag de 15 inch kopen. Iemand die dezelfde overstap heeft gemaakt en voor een 13 inch beeldscherm heeft gekozen? Raakte jij al gauw gewend aan het (toch wel kleine) beeldscherm? Ik vind het prijsverschil tussen een 13 inch MBP en een 15 inch toch echt belachelijk groot, wat mij eigenlijk van de koop weerhoud.
Neem dan iig een air of retina, dan heb je in ieder geval (de mogelijkheid tot) een hoge resolutie. Werk zelf met een 13", vind de extra ruimte van 15" niet opwegen tegen de verminderde draagbaarheid. Ligt er ook aan wat je werkzaamheden zijn (al doe ik van alles en nog wat).quote:Op woensdag 7 mei 2014 19:36 schreef Paksoi het volgende:
Ik wil ook de overstap maken van 10 jaar werken met Windows naar Macintosh en wel met de aanschaft van de Macbook pro. Simpelweg omdat ik niet kan wennen aan Windows 8 - wat een hoerensysteem is dat en ik wil iets anders dan Windows 7.
Nu zit ik echter met een ding; Ik heb een 15 inch beeldscherm wat fijn werkt, 17 inch daarintegen is te groot en lager dan 15 inch is te klein. Dus wil ik graag de 15 inch kopen. Iemand die dezelfde overstap heeft gemaakt en voor een 13 inch beeldscherm heeft gekozen? Raakte jij al gauw gewend aan het (toch wel kleine) beeldscherm? Ik vind het prijsverschil tussen een 13 inch MBP en een 15 inch toch echt belachelijk groot wat mij van de koop weerhoud.
Ik denk ik toch stiekem ook wel, de huidige 15" weegt minder dan mijn huidige 13"quote:Op woensdag 7 mei 2014 19:40 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Ja opzich ging die overstap van 15 inch naar 13 inch destijds prima bij mij omdat het aantal pixels en de resolutie niet omlaag ging. Maar als ik nu een nieuwe zou mogen kiezen zou ik voor 15 inch gaan.
ik heb de 2000 euro met buikpijn afgerekend, maar totaal geen spijt van, eerder spijt van dat ik het niet eerder heb gedaan.quote:Op woensdag 7 mei 2014 19:59 schreef Paksoi het volgende:
Mm de 13 inch dan toch maar even goed uitproberen in een store, want een prijsverschil van bijna een Windows laptop is gewoon bizar veel.
Haha ja kan ik me voorstellen.. Tevens lijkt mij dat de MBP met Retina over 4 jaar meer oplevert dan de MBP uit 2010 dat nu doen.quote:Op woensdag 7 mei 2014 20:02 schreef Klonk het volgende:
[..]
ik heb de 2000 euro met buikpijn afgerekend, maar totaal geen spijt van, eerder spijt van dat ik het niet eerder heb gedaan.
En voor de duidelijkheid, ik kom van een Asus N76vb, i7, 17 inch, 16gig intern windows laptop, geen sukkeltje zullen we maar zeggen. Maar net als jij is windows 8 me erg slecht bevallen...quote:Op woensdag 7 mei 2014 20:05 schreef Paksoi het volgende:
[..]
Haha ja kan ik me voorstellen.. Tevens lijkt mij dat de MBP met Retina over 4 jaar meer oplevert dan de MBP uit 2010 dat nu doen.
Twee keer de helftquote:Op woensdag 7 mei 2014 20:06 schreef Paksoi het volgende:
Iemand enig idee wat mijn Asus K53SC laptop uit 2011 nu nog waard is? Heb 'm tevens geüpgraded met een SSD van 125 gb en 6gb RAM.. Die verkoopwaarde zou ik dan weer van de aanschafprijs van een MBP kunnen afhalen, waardoor de MBP iets aantrekkelijker wordt..
Ik heb ook overwogen om de nieuwe high-end van Asus aan te schaffen, wat een specs, maar toch is het Windows die mij gelukkig deed weerhouden..quote:
Een stuk minder dan je zou hopen vrees ik, op marktplaats pleuren en dan kijken wat een gek er voor geeft maar ik zou er niet teveel van verwachten...quote:Op woensdag 7 mei 2014 20:06 schreef Paksoi het volgende:
Iemand enig idee wat mijn Asus K53SC laptop uit 2011 nu nog waard is? Heb 'm tevens geüpgraded met een SSD van 125 gb en 6gb RAM.. Die verkoopwaarde zou ik dan weer van de aanschafprijs van een MBP kunnen afhalen, waardoor de MBP iets aantrekkelijker wordt..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |