quote:
Op dinsdag 13 mei 2014 10:19 schreef Kyara het volgende:[..]
Taart: soms een paar hapjes van mij mee (waarbij ik er wel op let dat hij niet bij iedereen een paar hapjes mee eet.
Koek, afhankelijk van het soort koekjes. Een klein pennywafeltje oid mag hij van mij dan wel hebben maar geen complete wafels of zo. Ik zorg dat ik dan iets anders in mijn tas heb. Maisboogies of een kinderkoekje.
Maar het scheelt dat M sowieso goed eet dus hij krijgt al genoeg voedzaams binnen dus voor een keertje vind ik het niet zo erg.
Wat ik wel vervelend/jammer vond was toen we ergens mee aten, er alleen maar zoetigheid (hagelslag en chocopasta) en worst op tafels stond. Gelukkig had ze ook nog ergens kaas want 2 boterhammen met "snoep" vond ik toch wel erg veel (voor een kind dat dus ook prima hartig eet).
En ik weet dat ik soms wat streng ben maar ik vind sommige dingen gewoon onnodig (nog).
Ik vind dat helemaal niet streng eigenlijk, ik vind het vrij normaal. Ik vind het vooral gemakzuchtig als ouders hun kinderen maar alles naar binnen laten werken.
Het zijn kleine lijfjes die heel hard groeien en een enorme ontwikkeling doormaken, naar mijn mening zorgt gezonde voeding ervoor (naast andere dingen zoals rust en aandacht) dat dat optimaal kan gebeuren.
Hier mag Lientje bijv niet een stroopwafel, wel een hapje van mij en zelf iets anders. Een klein koekje met wat chocoladestukjes erin mag bijv wel. Ik maak altijd voor mezelf de afweging of ze het wel of niet mag. Alleen maar fruit/groente/crackers hoeft nu ook weer niet.
Mijn moeder opperde van de week dat ze knakworstjes wou halen, voor op een broodje als Lientje bij haar speelt. Dat wil ik dus niet en gelukkig kan ik dat dan gerust zeggen, dan haalt ze gewoon iets anders of bakt ze een pannenkoek.
Zo krijgt ze ook geen frikandel/kroket, ook al eten we maar 5 keer per jaar frietjes, dan krijgt een stukje kaaskroket of kaassoufflé.
En we liepen vorige week samen door de supermarkt en toen zag ze snoepjes, dus dat wou ze graag. Dan laat ik haar kiezen uit rijstpops of rozijntjes.
Kiest ze rijstpops, eet er een keer wat van, zegt 'Mama, dat is wel een beetje zoet' en vervolgens kijkt ze er niet meer naar om.
Ze hebben overigens bij AH, doosjes met gedroogde fruitstukjes, die zijn hier een hit, ook de fruitreepjes van AH doen het hier goed. Voor de afwisseling en voor onderweg vind ik ze ideaal.
Overigens ben ik bij D al wel makkelijker, Lientje kreeg toen ze bijna 2 was dr eerste Danoontje, en D eet het nu al heel vaak, wel de bio versie (die bevat veel minder suiker).