Kun je mij zetten op 16 december? Tis nog maar een gokje van de VK op het moment.. maar toch!quote:Op zondag 4 mei 2014 11:25 schreef Stormqueen het volgende:
Lijst aanpassen? Even roepen! Oh en moeten namen als gwailow nog in de lijst staan? Die zien we toch nooit meer terug ben ik bang
en anders passen we het gewoon weer aan! Je staat er bij!quote:Op zondag 4 mei 2014 11:27 schreef Crumpette het volgende:
[..]
Kun je mij zetten op 16 december? Tis nog maar een gokje van de VK op het moment.. maar toch!
quote:Op zondag 4 mei 2014 11:30 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
en anders passen we het gewoon weer aan! Je staat er bij!
leggings (draag ik als maillot) zaten niet lekker meer vanaf 13/14 weken bij mij, broek met 15 weken voor t eerst aangedaan. alleen heb ik zelden broeken aan dus de gewone broeken die ik had, had ik al weken niet meer geprobeerd ook.quote:Op zondag 4 mei 2014 11:33 schreef Crumpette het volgende:
[..]![]()
Ok ik heb echt al genoeg gegeten, en dan nog wat, en ik heb nog steeds honger!![]()
Btw - en ik realiseer me dat dit vast al heel vaak besproken is-, vanaf wanneer droegen/dragen jullie positiekleding? Met name jeans dan, jurkjes heb ik zat, die ws wel de hele weg meekunnen..
hehe, ok, en jij bent een maand verder dan ik, met een tweeling - ik moet nog even wachten dusquote:Op zondag 4 mei 2014 11:46 schreef Zoë23 het volgende:
Sqbaby voelen bewegen
Ik heb soms het idee dat ik ze voel bewegen maar het is nog ' te vroeg'
Hoe gaat dat bij tweelingen? Is wat drukker in de buik lijkt me?
Of zij het darmen die verschuiven?
Woensdag weer babyspieken
GM
Ik herken je gevoel wel bij S had ik vanaf 12wk bekkenpijn en moest alles behoorlijk aanpassen. (en of het eindig is,. Zeiden mensen ook tegen mij..vaak wel maar heb uiteindelijk tot ongv 21mnd na de bevalling met pijn rondgelopen. Dus het is gewoon niet leuk) Nu vragen mensen ook of ik bekkenpijn heb en dan zeg ik nee. Maar als ik nadenk..ja ik heb elke dag pijn maar ben er niet meer mee bezig. Het is onderdeel van. En dat maakt alles wel beter te verdragen.
Soms is het fijn om ff je knop om te zetten..Maargoed dat is vaak lastig als je pijn hebt en je rot voelt.
Crumpette
Ik heb gister m'n positiejeans gepast en dat is echt een hele verademing
grofweg tussen de 16 en 24 weken bij een eerste zwangerschap. Wat ik nu voel kan ik ook niet echt definiëren als schopjes ofzo, ik voel meer dat er "iets" in mijn buik zit dat beweegt. Heel in de verte.quote:Op zondag 4 mei 2014 11:49 schreef Crumpette het volgende:
[..]
hehe, ok, en jij bent een maand verder dan ik, met een tweeling - ik moet nog even wachten dus
jaa, i know. Ik heb nu gewoon opgezette darmen, verder niks te zien natuurlijk. ook nog maar een halve kilo aangekomen. ik durf nu ook nog niet zo goed iets te kopen omdat ik niet weet of ik wel mijn eigen maat moet kopen, of dat ik ineens aan alle kanten uitdijquote:Op zondag 4 mei 2014 11:49 schreef Twinkle20 het volgende:
Crumpette nu met mijn tweede zwangerschap heb ik mijn eigen broeken al heel snel verwisseld voor positie broeken. Het gaat er om dat het voor jou comfortabel zit he. Het is niet zo dat je ze vanaf een x-aantal weken pas aan mag ofzo
kan bestquote:Op zondag 4 mei 2014 11:59 schreef Sunshine1982 het volgende:
Zo jammer dat je positiebroeken na je zwangerschap niet meer kan dragen, ze zitten heerlijk! Vooral die van C&A zoals eerder gezegd (nee, geen aandelen daar) . Die zwarte elastische band lijkt me heerlijk voor in de winter. Ik ging ze met 24 weken ong dragen.
Vannacht kut geslapen, keelpijnMaar ik las ergens dat je weerstand tijdens zwangerschap wat lager is, dus laten we maar zeggen dat het erbij hoort...
Zo lekker terrasje doen!
En ohja, JJ, hoe ist met jou en de beeb vandaag?
Oeh ja? Ik heb geen idee hoe ze zitten met een platte buik. Voor zover ik die ga hebben :p Zou wel fijn zijnquote:Op zondag 4 mei 2014 12:00 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
kan bestik heb een kennis die ze een jaar pp nog draagt
Geniet van de zon!
ja, dat ontbreken van platte buik was wel haar main issue, dat welquote:Op zondag 4 mei 2014 12:02 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Oeh ja? Ik heb geen idee hoe ze zitten met een platte buik. Voor zover ik die ga hebben :p Zou wel fijn zijn
Hahahahaquote:Op zondag 4 mei 2014 12:07 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ja, dat ontbreken van platte buik was wel haar main issue, dat wel![]()
maar volgens mij kunnen ze dan over je tetten
Mamalicious is hier de enige die nu nog past dus zo gezien vind ik hem geweldig ja. Maar bij mij zaten de h&m broeken tot voor kort ook heerlijk en misschien net wat mooier maar dat is persoonlijk. Vind de prijs echt absurd en zou nooit de volle mep betalen. Had mijn Mamalicious broek in de sale gehaald met 50% kortingquote:Op zondag 4 mei 2014 12:08 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik vind trouwens die broeken van mamalicious bizar duur! Of zitten ze zo geweldig dat het het geld waard is?
quote:Op zondag 4 mei 2014 12:08 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik vind trouwens die broeken van mamalicious bizar duur! Of zitten ze zo geweldig dat het het geld waard is?
fijn dat ze nog binnen zit Jj! Wat een rollercoaster zo!quote:Op zondag 4 mei 2014 12:15 schreef JaleesaJoia het volgende:
Goedemorgen.![]()
Weeen hebben gister nog de hele tijd aangehouden. Zorgde niet voor meer ontsluiting. Dus hebben ze me voor vannacht een spuit pethidine gegeven om te slapen, man wat word je daar high van.
Momenteel is eigenlijk alles rustig. As we speak word ik weer aan de ctg gelegd..
Fijn dat het weer even rustig is. Ik hoop zo voor je dat dit nu even blijftquote:Op zondag 4 mei 2014 12:15 schreef JaleesaJoia het volgende:
Goedemorgen.![]()
Weeen hebben gister nog de hele tijd aangehouden. Zorgde niet voor meer ontsluiting. Dus hebben ze me voor vannacht een spuit pethidine gegeven om te slapen, man wat word je daar high van.
Momenteel is eigenlijk alles rustig. As we speak word ik weer aan de ctg gelegd..
Het klinkt heel stom, maar ik weet dus niet of het nu echt veel drukker was in mijn buik. Het was wel vaak zo dat baby A wakker was en even later baby B ook. Die kreeg dan waarschijnlijk gewoon een stomp of schop ofzo van baby A en werd daar wakker van.quote:Op zondag 4 mei 2014 11:46 schreef Zoë23 het volgende:
Ik heb soms het idee dat ik ze voel bewegen maar het is nog ' te vroeg'
Hoe gaat dat bij tweelingen? Is wat drukker in de buik lijkt me?
Of zij het darmen die verschuiven?
quote:Op zondag 4 mei 2014 12:34 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Het klinkt heel stom, maar ik weet dus niet of het nu echt veel drukker was in mijn buik. Het was wel vaak zo dat baby A wakker was en even later baby B ook. Die kreeg dan waarschijnlijk gewoon een stomp of schop ofzo van baby A en werd daar wakker van.Ik vond het heel gezellig hoor, ik zou zo met je willen ruilen, want ik mis dat gezellige getrappel best een beetje.
![]()
En SQ wat lees ik, voel je je meisje? Wat tof!
quote:Op zondag 4 mei 2014 12:52 schreef Take_A_Picture het volgende:
JJ, wat fijn te lezen dat je dame nog binnen zit! Ik had nog over je gedroomd, dat het een zoon bleek te zijn
Ze neemt sowieso al heel veel met je door, en ze zal uitleggen wat je mag verwachten van de kraamhulp. Ik heb alleen aangegeven dat ik iemand wil met kennis van borstvoeding, een niet-roker en that's it. Verder stelt het ook niet zoveel voor hoor, die intakequote:Op zondag 4 mei 2014 13:02 schreef Chanty het volgende:
Morgen komt de kraamzorg voor intake. Iemand nog tips wat handig is om te bespreken/ afspraken over te maken? Ik heb altijd nog geen idee wat ik kan en mag verwachten.
Verstand van BV en niet-roker zijn een goeiequote:Op zondag 4 mei 2014 13:09 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Ze neemt sowieso al heel veel met je door, en ze zal uitleggen wat je mag verwachten van de kraamhulp. Ik heb alleen aangegeven dat ik iemand wil met kennis van borstvoeding, een niet-roker en that's it. Verder stelt het ook niet zoveel voor hoor, die intake
Zou wat zijnquote:Op zondag 4 mei 2014 12:52 schreef Take_A_Picture het volgende:
JJ, wat fijn te lezen dat je dame nog binnen zit! Ik had nog over je gedroomd, dat het een zoon bleek te zijn
Ik geloof ook niet dat ik meer eisen had dan dit. Behalve dan dat ik iemand wilde met verstand van FV.quote:Op zondag 4 mei 2014 13:11 schreef Chanty het volgende:
[..]
Verstand van BV en niet-roker zijn een goeie![]()
Hier hebben ze ook voornamelijk tegen elkaar aangeschopt..... ik was bang dat ze bont en blauw uit mijn buik zouden komen....quote:Op zondag 4 mei 2014 12:34 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Het klinkt heel stom, maar ik weet dus niet of het nu echt veel drukker was in mijn buik. Het was wel vaak zo dat baby A wakker was en even later baby B ook. Die kreeg dan waarschijnlijk gewoon een stomp of schop ofzo van baby A en werd daar wakker van.Ik vond het heel gezellig hoor, ik zou zo met je willen ruilen, want ik mis dat gezellige getrappel best een beetje.
![]()
En SQ wat lees ik, voel je je meisje? Wat tof!
Dat heeft mijn kraam dus gedaan... een lichtblauwe trui van Liesje, een roze princessenhanddoek en nog meer lichte dingen gewassen samen met ons pikzwarte beddengoed.quote:Op zondag 4 mei 2014 13:51 schreef Chanty het volgende:
Als ze het hele huishouden runt is dat mooi meegenomen, maar belangrijkste vind ik dat we leren om voor de kleine te zorgen. En ik heb nog steeds zoiets van: ik wil niet dat ze de was in de machine doet, wil liever dat mijn man dat doet want ben gewoon bang dat ze dingen op andere wijze gaat wassen dan wij altijd doen en dan er dingen verknald raken![]()
Ik wist hetquote:Op zondag 4 mei 2014 14:20 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Dat heeft mijn kraam dus gedaan... een lichtblauwe trui van Liesje, een roze princessenhanddoek en nog meer lichte dingen gewassen samen met ons pikzwarte beddengoed.![]()
Ik kan er nog boos om worden.
En leren om voor de kleine te zorgen komt helemaal goed hoor, je krijgt een shitload aan informatie te die week.
Gewoon op de eerste dag zeggen dat je dat zelf wilt doenquote:Op zondag 4 mei 2014 13:51 schreef Chanty het volgende:
Als ze het hele huishouden runt is dat mooi meegenomen, maar belangrijkste vind ik dat we leren om voor de kleine te zorgen. En ik heb nog steeds zoiets van: ik wil niet dat ze de was in de machine doet, wil liever dat mijn man dat doet want ben gewoon bang dat ze dingen op andere wijze gaat wassen dan wij altijd doen en dan er dingen verknald raken![]()
Babywasjesquote:Over wassen gesproken: heb een lichtblauw wasje gedraaidVeel roze babywasjes gezien hier de laatste maanden dus even een foto als tegenhanger.
[ afbeelding ]
Precies zo is onze ervaring ookquote:Op zondag 4 mei 2014 14:32 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik kan je alleen over mijn eigen ervaring vertellen. Wij hadden een fijn mens die vooral in het begin mijn man met de bebie aan het werk zette. Toen ik wat beter hersteld was mocht hij het aan mij overdragen. Ook om te kijken of hij het goed begrepen had allemaal.
Er is dat moment dat je blij bent dat ze er is. Maar er komt ook een moment dat je blij bent dat ze weer gaat. Dan ben je er klaar voor denk ik
Klinkt als een positieve ervaring op zoiets hoop ik ook. En denk dat ik ook wel blij ben als ze weer gaat. Ik hou helemaal niet van vreemde mensen in mijn huis (monteurs bv vind ik ook vreselijk) en al helemaal niet als ze overal aan gaan zitten maar dat hoort er nu bij natuurlijk.quote:Op zondag 4 mei 2014 14:32 schreef Twinkle20 het volgende:
En ja.. kraamverzorgsters verschillen heel erg onderling wat hier al gezegd wordt. Ik heb ook weleens verhalen gehoord waarbij de kraam na een week weg ging. En dat de mensen nog niet goed wisten wat ze met hun bebietje aan moesten. Dan gaat er ergens iets mis denk ik.
Ik kan je alleen over mijn eigen ervaring vertellen. Wij hadden een fijn mens die vooral in het begin mijn man met de bebie aan het werk zette. Toen ik wat beter hersteld was mocht hij het aan mij overdragen. Ook om te kijken of hij het goed begrepen had allemaal.
Er is dat moment dat je blij bent dat ze er is. Maar er komt ook een moment dat je blij bent dat ze weer gaat. Dan ben je er klaar voor denk ik
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Aan de ene kant fijn dat je weer thuis bent, maar kan me heel goed voorstellen dat je klaar ben met alle onzekerheid en het heen en weer gesjouw naar het ziekenhuis. Dus nee in vind het niet raar dat je liever hebt dat ze gewoon komtquote:Op zondag 4 mei 2014 15:30 schreef JaleesaJoia het volgende:
Ben weer thuis![]()
Geen weeen meer, niks. Alleen wat menstruatie-achtige buikpijn.
Zodra ik weer wat voel moet ik direct weer bellen en terugkomen. Zal vanavond wel weer zijn
Is het egoïstisch om te zeggen dat ik gewoon wil dat ze nu maar gewoon komt?
Whehehe, ja denk dat we dat beeld hier in de toekomt ook vaak gaan zien. Daar moet ik nog even wat op verzinnen want om de MC telkens naar boven te slepen...quote:Op zondag 4 mei 2014 16:05 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Komt wel goed
Ons matrasje komt deze weeken dus moest ik even reorganiseren, want ik had alles in t ledikant gezet...
Had de maxicosi heeel even op de bench vd honden gezet....
[ link | afbeelding ]
Alumininimumfolie! Of MC op z'n kop zettenquote:Op zondag 4 mei 2014 16:10 schreef Chanty het volgende:
[..]
Whehehe, ja denk dat we dat beeld hier in de toekomt ook vaak gaan zien. Daar moet ik nog even wat op verzinnen want om de MC telkens naar boven te slepen...
Op z'n kop zetten is wel een goed idee jaquote:Op zondag 4 mei 2014 16:12 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Alumininimumfolie! Of MC op z'n kop zetten
Heb jij zulke doorbijters?quote:Op zondag 4 mei 2014 16:19 schreef Chanty het volgende:
[..]
Op z'n kop zetten is wel een goed idee jaAlufolie vraag ik me nog af of dat afschrikt, normaliter deponeren ze echt OVERAL heen reet op
Zat zelf te denken aan de regenhoes eroverheen spannen.
quote:
Heb niet altijd gereageerd, maar ben wel jouw verhaal blijven lezen.. Fijn dat je weer thuis bent. Inderdaad, laat je lekker verwennen en doe rustig aan. Hoop dat jullie meisje nog eventjes wil blijven zitten. Lekker warm bij mamaquote:
Geen tip over de katten, maar mijn vriend wil ook de eerste maanden de baby bij ons op de kamer. Vooral i.v.m. warmte; huizen hier kunnen echt naar een kookpunt gaan in de zomer. En bij ons voor is het nog een beetje te doen... Maar waar ik wel een beetje bang voor ben dan is dat straks de baby niet op het eigen kamertje wil slapen. Of denken babies nog niet zo en maken ze daar geen probleem van?quote:Op zondag 4 mei 2014 16:47 schreef Skittles het volgende:
JJ wat een emotionele rollercoaster johVoor de baby nog wel fijn dat ze nog binnen zit, maar ik snap dat jij het op dit moment wat minder vindt. Hopelijk blijven die weeën nog even weg. Sorry als je dat al hebt verteld, maar tot hoeveel weken zou je in principe blijven lopen tot de keizersnede?
Vinden katten aluminiumfolie niet leuk? Ik zit er een beetje mee te tobben. We willen graag de eerste maandjes de baby bij ons op de kamer hebben slapen als dat voor ons drieën lukt, maar de kat slaapt ook bij ons op de kamer en het liefst zo dicht mogelijk tegen 1 van ons aan. Maar met de baby vind ik dat wel een beetje eng eigenlijk. Had iemand ook dat probleem, en zo ja hoe hebben jullie dat opgelost? Ik dacht iets gelezen te hebben met ballonnen?
Oh en m'n navel is hard op weg om van innie naar outie te gaan
Wij hebben hoeslakens om de kastdeuren gedaanquote:Op zondag 4 mei 2014 16:49 schreef Stormqueen het volgende:
Skittles nu al een plopnavelBen je een skinny?
En wb katten, ik denk dat wij het op gaan vangen door tòch de katten af te wennen op de slaapkamer te komen, dwz: deur dicht. Heel zielig, maar het moet gewoon nu even. Ze vinden wel een ander plekje. Ik zie alleen op tegen de komende tijd vel gekrab en gemauw aan m'n deur, thank god vor oordoppen
dan zitten er wel kozijnen aan waar ze aan kunnen krabbenquote:Op zondag 4 mei 2014 16:53 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Wij hebben hoeslakens om de kastdeuren gedaanKat krabde elke keer aan de kastdeuren en ook snachts. Nu hij weet dat hij geen geluid meer kan maken, is het ook klaar
Misschien een tip met de deur?
Succesquote:Op zondag 4 mei 2014 16:54 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
dan zitten er wel kozijnen aan waar ze aan kunnen krabben
Ik weet dat ze er vanzelf mee stoppen na een paar weken, maar daarvoor moeten we dus wel even eerst door die paar weken heen/fwp
Die gaan we over een paar weken opzetten en eerst maar zien of ze er interesse in hebben (waarschijnlijk wel maar de kerstboom hebben ze geen interesse in en dat hadden we ook altijd verwacht dus fingers crossed). Als ze erin gaan dan ga ik proberen of ballonnen werken. En als het niet werk dan komt er gewoon een dunne MDF-plaat op de box te liggen als de kleine er niet in ligt. Ik verwacht niet dat ze erin gaan als de kleine in de box is (en anders godver ik ze er onmiddellijk uitquote:Op zondag 4 mei 2014 16:19 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Heb jij zulke doorbijters?
Regenhoes zal ook wel werken, maar is wel een hoop gedoe. Dan zou ik 'm gewoon ondersteboven wegzettenWat doe je met de box?
Of als je kat toevallig bang is voor de stofzuiger: stofzuiger voor de slaapkamerdeur, snoer onder de deur door naar een stekkerdoos met schakelaar. Stofzuiger aan, schakelaar uit en zodra de kat aan de deur krabbelt even de schakelaar omhalen. Wwwwwzzjjjoooooeeeezzzzjjj!!! Kat schrikt zich wild en rent wegquote:Op zondag 4 mei 2014 16:53 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Wij hebben hoeslakens om de kastdeuren gedaanKat krabde elke keer aan de kastdeuren en ook snachts. Nu hij weet dat hij geen geluid meer kan maken, is het ook klaar
Misschien een tip met de deur?
Ja best wel en zo groot is mijn buik vind ik niet geworden, maar het viel ineens op bij het buik insmeren. Mini plopjequote:Op zondag 4 mei 2014 16:49 schreef Stormqueen het volgende:
Skittles nu al een plopnavelBen je een skinny?
En wb katten, ik denk dat wij het op gaan vangen door tòch de katten af te wennen op de slaapkamer te komen, dwz: deur dicht. Heel zielig, maar het moet gewoon nu even. Ze vinden wel een ander plekje. Ik zie alleen op tegen de komende tijd vel gekrab en gemauw aan m'n deur, thank god vor oordoppen
quote:Op zondag 4 mei 2014 17:05 schreef Chanty het volgende:
[..]
Of als je kat toevallig bang is voor de stofzuiger: stofzuiger voor de slaapkamerdeur, snoer onder de deur door naar een stekkerdoos met schakelaar. Stofzuiger aan, schakelaar uit en zodra de kat aan de deur krabbelt even de schakelaar omhalen. Wwwwwzzjjjoooooeeeezzzzjjj!!! Kat schrikt zich wild en rent wegWerkt hier uitstekend (jongste krabbelt aan de deur), helaas is het hier wel een permanente oplossing geworden want dat beest is dermate slim dat ze ziet als de stofzuiger niet aangesloten is. Dus als er geen kabel onder de deur doorloopt de slaapkamer in, krabbelt ze alsnog aan de deur
Maar bij de andere twee was het gekrabbel na drie keer definitief over.
Ik wil het pertinent niet. Sowieso niet vanwege de veiligheid ook al zouden met katten vast niks gek doen als ze eenmaal gewend zijn aan die kleine schreeuwerd. Maar als ze er toch lekker op gaan liggen… Je hoeft maar heel even niet te kijken. En los daarvan haren die van ons wel ontzettend en ook nog het heel jaar door dus no way dat ik ze in box, wiegje of MC wil.quote:Op zondag 4 mei 2014 17:01 schreef Sunshine1982 het volgende:
Wat betreft de katten, wij hebben er 2 en ik ben zo benieuwd hoe ze gaan reageren op de baby! De ene is echt een kroelerd en de ander komt alleen kroelen als hij dat wilt. De kroelerd gaat altijd op de bank liggen showen en mooiboyen naast visite. Zo van: aai mij, geef aandacht!Ik denk ook dat hij als eerste in de box gaat liggen naast de baby. Maar ik ben er nog niet zo goed uit wat ik zal doen. Of box verbieden voor kat of niet. Hij verhaart voor de rest weinig tot niet en is lief. Maar aan de andere kant heb ik toch zoiets van, het blijft een dier.
Wat vinden jullie? Kat in de box (bij baby), of niet?
Ondanks dat onze kat ook een kroelerd is en niets verkeerd doet, zou ik de kat niet in de box willen. Veel te bang dat hij dan toch denkt "Wat een lekker warm mensjequote:Op zondag 4 mei 2014 17:01 schreef Sunshine1982 het volgende:
Wat betreft de katten, wij hebben er 2 en ik ben zo benieuwd hoe ze gaan reageren op de baby! De ene is echt een kroelerd en de ander komt alleen kroelen als hij dat wilt. De kroelerd gaat altijd op de bank liggen showen en mooiboyen naast visite. Zo van: aai mij, geef aandacht!Ik denk ook dat hij als eerste in de box gaat liggen naast de baby. Maar ik ben er nog niet zo goed uit wat ik zal doen. Of box verbieden voor kat of niet. Hij verhaart voor de rest weinig tot niet en is lief. Maar aan de andere kant heb ik toch zoiets van, het blijft een dier.
in de box vind ik het minder bezwaarlijk omdat ik er dan zelf bij ben. Voorkomen is erg moeilijk en liever dat ze een beetje bondenquote:Op zondag 4 mei 2014 17:01 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ook geen kattips, maar hier wel ervaring mee. Onze peuter heeft inderdaad wel last gehad van overgang wiegje/ledikantje en dan direct van de kamer af. Wij hebben dat opgelost door eerst een week het ledikantje bij ons op de slaapkamer te zetten en daarna pas het ledikantje op zijn kamer te zetten. Wellicht dat het wiegje in zijn kamer en daarna pas naar het ledikantje ook had geholpen.quote:Op zondag 4 mei 2014 16:51 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Geen tip over de katten, maar mijn vriend wil ook de eerste maanden de baby bij ons op de kamer. Vooral i.v.m. warmte; huizen hier kunnen echt naar een kookpunt gaan in de zomer. En bij ons voor is het nog een beetje te doen... Maar waar ik wel een beetje bang voor ben dan is dat straks de baby niet op het eigen kamertje wil slapen. Of denken babies nog niet zo en maken ze daar geen probleem van?
Onze kat mag absoluut niet op de slaapkamer komen, en dat blijft ook zo, wb box en mc... Ik geloof dat ik het nooit ga tegenhouden dat er haren inkomen, maar ik wil niet dat ze gaat liggen slapen als de kleine er in ligt... Nu zal angsthaas de 1e dat ook wel niet doen...quote:Op zondag 4 mei 2014 17:01 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik had ook een diepe navel , maar daar is nu ook vrij weinig meer van overquote:Op zondag 4 mei 2014 17:22 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Onze kat mag absoluut niet op de slaapkamer komen, en dat blijft ook zo, wb box en mc... Ik geloof dat ik het nooit ga tegenhouden dat er haren inkomen, maar ik wil niet dat ze gaat liggen slapen als de kleine er in ligt... Nu zal angsthaas de 1e dat ook wel niet doen...maar we zien wel.
Mijn navel is ook bezig met een weg omhoog... En dat was en mega innie door vet..
Ha! Jaloers?quote:Op zondag 4 mei 2014 17:42 schreef Stormqueen het volgende:
Blue krijgt een soort verloskundigengangbang
Hahahaha, geweldigquote:Op zondag 4 mei 2014 17:52 schreef Ikina het volgende:
Katten, daar kan ik over meepraten. Een box hebben we hier niet. Dat past echt niet, maar we verhuizen al snel dus wie weet..
De katten mochten altijd in de slaapkamer komen maar aangezien ik nu steeds moet plassen, was het feest. Baasje wakker! Dat betekent dat we eten krijgen! Om 3 uur in de nacht, nou mooi niet dus. En zodra het licht begint te worden, werden we wakker gemaakt. Dus sinds die ongein is de deur dicht. Het krabbelen viel me hier alles mee, dus hou hoop![]()
De cosleeper was trouwens niet interessant om te liggen, de bak van de kinderwagen wel!
Regenhoes erom, kat erin (er zit een luchtgat in die hoes)
Dozen erop, kat erin (geplet en wel, maar ze lag)
Op de kop, kat erin (het dekje ligt kennelijk ook erg lekker)
Dus ik denk dat we maar een keer met kat en baby gaan wandelen(Eerste keer dat we doorkregen dat ze erin lag, gingen we de wagen aan familie demonstreren. Wat is die bak zwaar? Nou ja het zal wel klik klik kijk zo werkt dat, nu kunnen we ermee rijden. Dus rondje door de huiskamer.. Komt er vervolgens een klein zwart kopje verbaasd over de rand kijken... )
quote:Op zondag 4 mei 2014 17:52 schreef Ikina het volgende:
Katten, daar kan ik over meepraten. Een box hebben we hier niet. Dat past echt niet, maar we verhuizen al snel dus wie weet..
De katten mochten altijd in de slaapkamer komen maar aangezien ik nu steeds moet plassen, was het feest. Baasje wakker! Dat betekent dat we eten krijgen! Om 3 uur in de nacht, nou mooi niet dus. En zodra het licht begint te worden, werden we wakker gemaakt. Dus sinds die ongein is de deur dicht. Het krabbelen viel me hier alles mee, dus hou hoop![]()
De cosleeper was trouwens niet interessant om te liggen, de bak van de kinderwagen wel!
Dus ik denk dat we maar een keer met kat en baby gaan wandelen(Eerste keer dat we doorkregen dat ze erin lag, gingen we de wagen aan familie demonstreren. Wat is die bak zwaar? Nou ja het zal wel klik klik kijk zo werkt dat, nu kunnen we ermee rijden. Dus rondje door de huiskamer.. Komt er vervolgens een klein zwart kopje verbaasd over de rand kijken... )
Dat blèrenquote:Op zondag 4 mei 2014 18:03 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Katten![]()
Onze heeft een kitbits verslavingblert alles bij elkaar als ze ze niet snel genoeg krijgt...
quote:Op zondag 4 mei 2014 15:29 schreef Crumpette het volgende:
JJ, goed dat ze nog binnen is!
Chanty, die was!![]()
Verder ga ik hier me maar eens voorbereiden op het avondconcert. Gelukkig merk ik dat ik deze week iets meer energie heb dan vorige week, toen maakte ik me zorgen over of ik het wel zou redden..
wat zingen/spelen jullie? Anders luister ik morgen wel terug bij gemist, lekker tijdens het nakijken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
edit: gevonden! Leuk!
[ Bericht 1% gewijzigd door kwakz0r op 04-05-2014 18:55:53 ]Kwak
Of gewoon baantjes zwemmen...quote:Op zondag 4 mei 2014 18:12 schreef BlueEyes het volgende:
Ik heb 2 siamezen, die mekkeren sowieso al om alles![]()
Net 2 uur in bad liggen lezen en relaxen. Heerrrrrrrrlijk!
Maar opstaan en eruit klauteren was weer uitdaging, incl uitlachen door de vriend![]()
En wat zalig trouwens dat bad met je buik die dan zo licht is!
Dus ik ga iedereen bij deze badderen aanraden als het mogelijk is. Of zwangerschapszwemmen
best duurquote:Op zondag 4 mei 2014 19:12 schreef Stormqueen het volgende:
Suit supply is echt een bazenwinkel(ik kom daar nogal eens met mijn eigen baasje
)
aanvulling voor geinteresseerden: zwem geen schoolslagbenen met bekkenklachten (Kursor = oud-wedstrijdzwemsterquote:Op zondag 4 mei 2014 18:32 schreef Loj het volgende:
[..]
Of gewoon baantjes zwemmen...
Bij Ow tot het einde volgehouden, heerlijk
(Nu wordt t wat lastiger, vriendinnetje met wie ik zwem is einde van de maand uitgerekend.. Weet niet of ik alleen ga... lees: ik ga niet
Misschien toch maar zwangerschapszwemmen)
quote:Op zondag 4 mei 2014 19:17 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
best duurwel jammer dat het assortiment voor de lange mannen wat kleiner is. maar J heeft eindelijk een fatsoenlijk zittend pak
dan kun je mijn vent wel uittekenen als ik zeg: jasje mt 98 (49 lang), broek 102 (51 lang), shirt 39-7
Vergeleken met C&A pakken is het idd duur, maar voor de kwaliteit die je er voor krijgt vind ik ze weer goedkoopquote:Op zondag 4 mei 2014 19:17 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
best duurwel jammer dat het assortiment voor de lange mannen wat kleiner is. maar J heeft eindelijk een fatsoenlijk zittend pak
dan kun je mijn vent wel uittekenen als ik zeg: jasje mt 98 (49 lang), broek 102 (51 lang), shirt 39-7
Stift!quote:Op zondag 4 mei 2014 19:17 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Hahaha nee ik bedoel niet het figuur van een stiftquote:
die moesten ook langer! (En de pijpen iets korter, kraag iets ingenomen, taille van t jasje iets ingenomenquote:Op zondag 4 mei 2014 19:27 schreef Stormqueen het volgende:
't is idd wel een apart model Kwak
Die van mij is gewoon hollands gebouwd, maat 54 en dan moeten de mouwen meestal iets langer gemaakt :
check in de box!quote:Op zondag 4 mei 2014 19:28 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Hahaha nee ik bedoel niet het figuur van een stiftal snap ik nu hoe het er staat.
Ik snapte niks van wat je zei dus ik dacht aan Stift van debiteuren crediteuren![]()
liever z'n beenhaar dan z'n rughaarquote:Op zondag 4 mei 2014 19:31 schreef kwakz0r het volgende:
babiesIk hoop dat die van mij als t en meisje is niet het beenhaar van pa erft.
Hier verdwenen de (lichte) bekkenklachten juist na de schoolslagquote:Op zondag 4 mei 2014 19:20 schreef Kursor het volgende:
[..]
aanvulling voor geinteresseerden: zwem geen schoolslagbenen met bekkenklachten (Kursor = oud-wedstrijdzwemster)
quote:Op zondag 4 mei 2014 17:52 schreef Ikina het volgende:
Bijzonder, want de beweging waarbij je je benen sluit is niet goed voor je bekken (als je klachten hebt).quote:Op zondag 4 mei 2014 19:45 schreef Loj het volgende:
[..]
Hier verdwenen de (lichte) bekkenklachten juist na de schoolslag
Man die elke dag in pak looptquote:Op zondag 4 mei 2014 19:20 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
[..]
Vergeleken met C&A pakken is het idd duur, maar voor de kwaliteit die je er voor krijgt vind ik ze weer goedkoopEn je doet er lang mee!
De mijnes verslijt 2 pakken per seizoen, gemiddeld, maar draagt ze dan ook wel elke doordeweekse dag. Als je ze alleen voor gelegenheden draagt is dat makkelijk enkele jaren
Mijn lichaam is soms ook raarquote:Op zondag 4 mei 2014 20:04 schreef Kursor het volgende:
[..]
Bijzonder, want de beweging waarbij je je benen sluit is niet goed voor je bekken (als je klachten hebt).
Leukquote:Op zondag 4 mei 2014 19:47 schreef Zoë23 het volgende:
Kwakz0r
S had na de geboorte donkere rughaartjes. Is nu wel weg
Katten..
We hebben er 2 maar uiteindelijk mochten ze tijdens de zwangerschap niet meer naar boven en ze hebben nooit naar de box omgekeken. Ze luisteren best goed eigenlijkze mogen in de vensterbank of in hun mandjes slapen en verder niet op de bank oid.
We hebben m'n schoonfamilie vandaag verteld over onze zwangerschap
Ze mochten de echo foto's bekijken en toen zag schoonzus dat het er 2 kindjes zijnze waren echt verrast en blij.
Ja en dom!quote:Op zondag 4 mei 2014 15:30 schreef JaleesaJoia het volgende:
Ben weer thuis![]()
Geen weeen meer, niks. Alleen wat menstruatie-achtige buikpijn.
Is het egoïstisch om te zeggen dat ik wil dat ze nu maar gewoon komt?
Nou ja dom... vind ik wat te ver gaan.quote:Op zondag 4 mei 2014 20:24 schreef __Isis__ het volgende:
[..]
Ja en dom!
Als je weer zulke gedachten hebt, moet je maar eens op de couveuse afdeling langsgaan, dan denk je er al snel anders over. Als je ziet waar die baby's en moeders mee te kampen hebben...
Ik snap best dat je onzeker bent en dat het geen fijne situatie is, maar 'be careful what you wish for....'
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 4% gewijzigd door AwayTL op 04-05-2014 21:13:16 ]Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
De luxe! En dat allemaal voor hemquote:Op zondag 4 mei 2014 21:06 schreef Kimpossible het volgende:
Hoi! Gaat het hier over katten? Onze is vet gelukkig met de recent aangeschafte gadgets. En allemaal speciaal voor hem![]()
[ afbeelding ]![]()
![]()
We hebben alles geprobeerd, maar hij is niet onder de indruk van plantenspuiten, aluminiumfolie, ballonnen en een enkeltje naar buiten. Gelukkig zijn babies vet eng, dus dan blijft hij wel uit de buurt! Wat ik zeggen wil: heb geen stress om de katten. Wen ze niks aan wat straks ook niet mag, maar sta niet gek te kijken als je s ochtends in de woonkamer komt en er ligt een kat in de boxze gaan echt heus niet zomaar op je baby liggen
![]()
GE-NI-AALquote:Op zondag 4 mei 2014 21:06 schreef Kimpossible het volgende:
Hoi! Gaat het hier over katten? Onze is vet gelukkig met de recent aangeschafte gadgets. En allemaal speciaal voor hem![]()
[ afbeelding ]![]()
![]()
We hebben alles geprobeerd, maar hij is niet onder de indruk van plantenspuiten, aluminiumfolie, ballonnen en een enkeltje naar buiten. Gelukkig zijn babies vet eng, dus dan blijft hij wel uit de buurt! Wat ik zeggen wil: heb geen stress om de katten. Wen ze niks aan wat straks ook niet mag, maar sta niet gek te kijken als je s ochtends in de woonkamer komt en er ligt een kat in de boxze gaan echt heus niet zomaar op je baby liggen
![]()
quote:Op zondag 4 mei 2014 21:05 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Nou ja dom... vind ik wat te ver gaan.
Kan me heel goed voorstellen dat als je in echt een rollercoaster van ctg, harde buiken, pijn, stress, gedoe en nog een kleintje waar je voor moet zorgen zit dat je als je thuis bent wel even in een modus zit van 'pff, was het maar voorbij, misschien is dat voor alle partijen wel beter'.
Kan me echt niet voorstellen dat je dat zegt vanuit het gevoel, dan ben ik er vanaf en wat er gebeurd met mijn kind zien we dan wel weer. Denk ook dat als je de keuze hebt tussen ze kan nog 6 weken blijven zitten of ze mag er nu uit dat je dan direct voor het laatste kiest.
Ik weet natuurlijk niet vanuit welke gedachte het getypt is door JJ, maar ik kan mij heel goed voorstellen dat als ik in haar schoenen zou staan dat ik dat zou typen gewoon omdat ik 'op' ben. Niet omdat ik niet het beste voor heb met mijn kind. Vind het wat hard om het direct dom te noemen.
Maar nogmaals, ik kan natuurlijk niet voor een ander spreken. Kan jouw post ook geheel verkeerd geïnterpreteerd hebben, dat heb ik namelijk ook wel vaker zonder intonatie. Als ik er wat te hard op in ga, sorry op voorhand.Nee hoor don't worry, je interpreteert het goed, het was hard bedoeld. Wake up call voor mensen die willen dat hun kindje 5 a 6 weken te vroeg komt omdat het nu zo zwaar is. Wacht maar eens hoe zwaar en onzeker en gespannen het is als je echt een prematuurtje krijgt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En nogmaals snap ik best dat ze zich nu kut voelt, maar dan nog.... Think!Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
ik moet zeggen dat dat roze uiterst charmant bij z'n vacht kleurtquote:Op zondag 4 mei 2014 21:06 schreef Kimpossible het volgende:
[ afbeelding ]![]()
![]()
![]()
ja, of je houdt je hormonen even binnen en leest je even in. jj heeft vanaf veel te vroeg al regelmatig in t zh gelegen aan de weeenremmers en was erg blij dat haar baby nog binnen zit. de laatste twee keer kort thuis (1 dag) en dan weer terug. bmm geheel verstreken. Toch weer geen weeen meer. Ik vind de gedachte niet zo gek, en niet eens zo egoïstisch, want stel dat de baby aanstalten maakt omdat er gewin iets niet met goed zit binnen?quote:Op zondag 4 mei 2014 21:18 schreef __Isis__ het volgende:
[..]
Nee hoor don't worry, je interpreteert het goed, het was hard bedoeld. Wake up call voor mensen die willen dat hun kindje 5 a 6 weken te vroeg komt omdat het nu zo zwaar is. Wacht maar eens hoe zwaar en onzeker en gespannen het is als je echt een prematuurtje krijgt.
En nogmaals snap ik best dat ze zich nu kut voelt, maar dan nog.... Think!
Nou zeg, niemand kan voor een ander bepalen hoe zwaar iets is, als JJ er nou even helemaal doorheen zit, en dat kan ik me best voorstellen, dan hoeft een ander daar niet direct commentaar op te geven.quote:Op zondag 4 mei 2014 21:18 schreef __Isis__ het volgende:
[..]
Nee hoor don't worry, je interpreteert het goed, het was hard bedoeld. Wake up call voor mensen die willen dat hun kindje 5 a 6 weken te vroeg komt omdat het nu zo zwaar is. Wacht maar eens hoe zwaar en onzeker en gespannen het is als je echt een prematuurtje krijgt.
Wat een aannames zeg...quote:Op zondag 4 mei 2014 21:33 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ja, of je houdt je hormonen even binnen en leest je even in. jj heeft vanaf veel te vroeg al regelmatig in t zh gelegen aan de weeenremmers en was erg blij dat haar baby nog binnen zit. de laatste twee keer kort thuis (1 dag) en dan weer terug. bmm geheel verstreken. Toch weer geen weeen meer. Ik vind de gedachte niet zo gek, en niet eens zo egoïstisch, want stel dat de baby aanstalten maakt omdat er gewin iets niet met goed zit binnen?
Ik vind het helemaal niet gek dat je hoopt dat je baby komt aks je zo in onzekerheid zit en van de ene in de andere situatie rolt. jj uurs vooral bezorgd volgens mij.
34 wkn is ook Nog eens iets heel anders dan 30 of 26...
alle vrouwen hebben hormonen.quote:Op zondag 4 mei 2014 21:38 schreef __Isis__ het volgende:
[..]
Wat een aannames zeg...
Ten eerste zijn de hormonen bij mij niet van toepassing, ten tweede ben ik ingelezen (lees altijd mee hier) en ten derde heb ik een prematuurtje van 34 weken, dus ik weet waar ik het over heb.
Als ze denkt dat het niet goed zit binnen, kan ik het begrijpen, maar dat lees ik niet uit haar posts...
Perfect verwoord LE... (En vooral het laatste!)quote:Op zondag 4 mei 2014 21:38 schreef L-E het volgende:
Ik denk dat prematurenmama's de neiging hebben te veel vanuit hun eigen ervaring te praten. Ik heb me er ook schuldig aan gemaakt, maar laten we dit topic gewoon laten aan de huidige zwangeren, met hun eigen angsten en dromen, niet de onze.
JJ, ik snap je gevoel. Ik hoop dat je wat rust weet te vinden en de 37 weken mag halen. Veel sterkte
Pick your battlesquote:Op zondag 4 mei 2014 21:46 schreef __Isis__ het volgende:
Daar heb je misschien wel gelijk in....
Maar misschien bereik ik ook dat ze tóch blij is dat haar kindje nog in de buik zit.
Over and out
Ja ze is geweldigquote:Op zondag 4 mei 2014 21:56 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Hoop dat inmiddels alles goed gaat met jouw kindje.
Nou... vergis je daar niet in, om de een of andere reden doen kindjes tussen de 34-36 weken het lang niet allemaal goed. Ze lijken al zo groot en sterk, zeker in vergelijking met de 30-weken kindjes, maar schijn kan soms erg bedriegen.quote:Op zondag 4 mei 2014 21:33 schreef kwakz0r het volgende:
34 wkn is ook Nog eens iets heel anders dan 30 of 26...
Zo idd, naast Ow lag een tweeling van 33 weken (op dat moment dan, ze lagen daar al minstens 2 weken) en die deden het stukken beter dan Ow...quote:Op zondag 4 mei 2014 22:04 schreef mignonne het volgende:
[..]
Nou... vergis je daar niet in, om de een of andere reden doen kindjes tussen de 34-36 weken het lang niet allemaal goed. Ze lijken al zo groot en sterk, zeker in vergelijking met de 30-weken kindjes, maar schijn kan soms erg bedriegen.
That having said ga k er idd vanuit dat het wel een emotionele uitlating van JJ zal zijn, het is nogal een achtbaan waar ze nu doorheen moet jaik hoop voor je JJ dat je zonder al teveel gedoe de 37 weken haalt!
Ja heb iets staan maar als ik het nog even naar jou mag pmen voordat ik het dinsdag aan je ex collega's voorleg graagquote:Op zondag 4 mei 2014 22:07 schreef mignonne het volgende:
En over navels, ik vind het van die fascinerende dingen![]()
mijne verstreek idd, plopte niet. Maar ik heb idd ook een diepe navel dus tsja.
En Chanty, kom je eruit met je bevalplan? Als ik je kan helpen met iets geef je een gil?
Oh jongens morgen begint stage weerik heb er zin in
Delft en omstreken opgelet, ik kom dr
nadat ik vanAnaarBeter.nl heb aangeslingerd want dr is van alles afgesloten hier komende tijd
*zucht*
ja hoor kom maar doorquote:Op zondag 4 mei 2014 22:12 schreef Chanty het volgende:
[..]
Ja heb iets staan maar als ik het nog even naar jou mag pmen voordat ik het dinsdag aan je ex collega's voorleg graag
dankjewelquote:Op zondag 4 mei 2014 22:11 schreef _NIKKI_ het volgende:
Succes Mignonne, maar dat gaat vast goedkomen.
AwayTL beschrijft precies hoe ik het bedoelde.quote:Op zondag 4 mei 2014 21:18 schreef __Isis__ het volgende:
[..]
Ik heb niets liever dan dat ze gewoon full term geboren wordt. Als je je werkelijk had 'ingelezen' zoals je beweerd zou je de aanname dat ik daar niet blij mee ben niet eens hebben gemaaktquote:Op zondag 4 mei 2014 21:46 schreef __Isis__ het volgende:
Daar heb je misschien wel gelijk in....
Maar misschien bereik ik ook dat ze tóch blij is dat haar kindje nog in de buik zit.
Over and out
Staat nog steeds wel in de planning, alleen dachten ze er nu met 34 weken anders over, dan zou het blijkbaar zo snel kunnen gaan dat een ks niet nodig is, en met 34 weken is het voor de baby schijnbaar ook minder "schadelijk" op de natuurlijke manier tov ks. Dus voor de BESTWIL van madame heb ik als ze nu wilt komen gekozen voor de natuurlijke manier.quote:Op zondag 4 mei 2014 22:52 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Is de keizersnede met 37 weken van de baan? Dat was toch in eerste instantie de bedoeling in verband met je hart?
Aha.quote:Op zondag 4 mei 2014 22:56 schreef JaleesaJoia het volgende:
[..]
Staat nog steeds wel in de planning, alleen dachten ze er nu met 34 weken anders over, dan zou het blijkbaar zo snel kunnen gaan dat een ks niet nodig is, en met 34 weken is het voor de baby schijnbaar ook minder "schadelijk" op de natuurlijke manier tov ks. Dus voor de BESTWIL van madame heb ik als ze nu wilt komen gekozen voor de natuurlijke manier.
Eerst zou ks idd met 37 weken zijn. Heb het een weekje vooruit kunnen schuiven. (Zodat ze een weekje extra kan groeien![]()
![]()
![]()
)
quote:Op maandag 5 mei 2014 09:11 schreef Fee-nix het volgende:
Krijgertje, ik snap het! Is het jouw eerste? Bij mijn eerste ging het heel raar: ik had tot een week of 15 absoluut geen buik, kon gewoon nog in mijn eigen broeken. En op een ochtend werd ik wakker en kwam er achter dat ik letterlijk in 1 nacht een buik gekweekt had. Mijn broek ging niet meer dicht en ik moest dus als de sodemieter positiebroeken gaan halen
.
Fijne dag iedereen!
quote:Op maandag 5 mei 2014 09:52 schreef BlueEyes het volgende:
Soesa jij bent net zwanger wanneer leer je dat nou![]()
Schrik er elke keer van hoever jullie zijn
quote:Op maandag 5 mei 2014 10:00 schreef DevilsAndDust het volgende:
13 weken hier!.
Ik ben elke keer weer in de war als iemand post dat ze 6, 7 of 8 weken of zo is. Dan denk ik, huh, ik was hier eerder maar zo ver ben ik ook, hoe kan dat nou? En dan bedenk ik me dat ik ineens al veel verder ben..
Jup 11 jaar, baby zelf is 11 weken te vroeg geboren...quote:Op maandag 5 mei 2014 09:51 schreef BlueEyes het volgende:
Krijgerrtje wij willen heus wel even in het buiktopic beoordelen of we al wat zien hoor![]()
Gm leuke echo, 3d ook of gewoon spieken?
En Dr. Phill zapte ik net voorbij en zag een prematuur foto, dus zapte verder. Maar 11 jaar?
quote:Op maandag 5 mei 2014 10:14 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Jup 11 jaar, baby zelf is 11 weken te vroeg geboren...
Ik zit dan echt met verbazing te kijken..
Echo is 3/4D voor de fun, beide oma's en mn zus gaan mee.
Wb termijnen, Ik sta ook verbaasd hoe snel mensen gaan, en dan bedenk ik mij dat uk over 12 weken al geboren zou mogen worden.... Gaat gewoon snel!
Dat! En over hoe ver wij zijnquote:Op maandag 5 mei 2014 09:52 schreef BlueEyes het volgende:
Soesa jij bent net zwanger wanneer leer je dat nou![]()
Schrik er elke keer van hoever jullie zijn
Dat zijn geen fijne zorgen. Herken het wel daarom ben ik echt blij als ik werk heb. Al zegt mijn man steeds dat er het prima redden op 1 inkomen. Het voelt gewoon alsof ik nu geen controle heb op de situatie.quote:Op maandag 5 mei 2014 10:00 schreef AwayTL het volgende:
Weinig slaap.. Check.
Ineens zorgen over de staat van ons huis en hoe we alles gaan betalen als mijn baan stopt.
Komt vast goed allemaal.
Over baan gesproken, heb jij al je gesprek gehad Chanty?
Ik ben benieuwd, weet ook niet zo goed wat je daarvan moet verwachten...quote:Op maandag 5 mei 2014 10:23 schreef Chanty het volgende:
[..]
Dat! En over hoe ver wij zijn
Iig spannend seoen pretecho voor gm
Ik heb morgen weer controle dus dan echo om te kijken of fernando gedraaid is. Heb het gevoel van niet.
Ik heb trouwens goed geslapen maar te kort. Moet nog zoveel doen dus te laat naar bed en te vroeg eruit. Zo intake kraam. Ik vind het spannend
Zwemt Fernando net als de mijne gedurende de nacht ook steeds hoger?quote:Op maandag 5 mei 2014 10:23 schreef Chanty het volgende:
[..]
Dat! En over hoe ver wij zijn
Iig spannend seoen pretecho voor gm
Ik heb morgen weer controle dus dan echo om te kijken of fernando gedraaid is. Heb het gevoel van niet.
Ik heb trouwens goed geslapen maar te kort. Moet nog zoveel doen dus te laat naar bed en te vroeg eruit. Zo intake kraam. Ik vind het spannend
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.disclaimer
quote:Op maandag 5 mei 2014 11:18 schreef Stormqueen het volgende:
Soes, succes vanavond bij de SEO!
Ik heb mijn eerste jankbui van de week er al weer op zittenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.dat is ook heul niet leuk
Kwak
quote:Op maandag 5 mei 2014 11:18 schreef Stormqueen het volgende:
Soes, succes vanavond bij de SEO!
Ik heb mijn eerste jankbui van de week er al weer op zittenGeen noodzaak om het te bagatelliseren. Lijkt me echt verrot dit. Toevallig al inzicht in haar opvolger?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
Nee volgens mij slaapt Fernando net als ik gewoon de hele nachtquote:Op maandag 5 mei 2014 10:35 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Zwemt Fernando net als de mijne gedurende de nacht ook steeds hoger?
Als ik 's nachts ga plassen of 's morgens opsta heb ik zo'n omgekeerde zwangerenbuik. Oftewel ligt het draakje overdwars boven lekker tegen mn maag in de bolling (holling?) van mijn ribben en is de buik onderin leeg![]()
Succes bij de intake, hoor het graag van je als je nog goeie tips hebt voor me als ik over 2 weken de intake heb
Zeker zo vroeg in de zwangerschap gaat dat kind je hele buik doorquote:Op maandag 5 mei 2014 13:08 schreef DagenNachtdromer het volgende:
Weet iemand of de baby opeens anders kan gaan liggen? Ik had het idee dat hij eerst hoofd links pootjes recht lag maar nu lijkt het wel alsof hij rechtop ligt. Van schaambot naar navel zeg maar...en geen idee welk eind boven.
Zit er niet ook parfum in wasmiddel dan?quote:Op maandag 5 mei 2014 13:08 schreef Chanty het volgende:
[..]
Nee volgens mij slaapt Fernando net als ik gewoon de hele nacht![]()
Intake stelde idd niet veel voor. Als in: heeeeel veel info, heeeeel veel vragen, verder een fijn gesprek. Ze heeft even naar alles gekeken zoals ik wilde en alles is primaMoet alleen de wasjes die ik gedaan heb nog een keer doorspoelen want heb wasverzachter gebruikt en dat wordt dus afgeraden ivm allergie voor parfum. Ze doen sinds een maand aan 24/7 starten met kraamzorg dus dat is erg fijn, dan kunnen we in principe gewoon direct naar huis op elk moment
SQ nieuwe baas is altijd spannend ja. Op mijn exwerk kregen we ook een nieuwe baas vorig jaar, baalde ik ook van stond op erg goede voet met de vorige. Al had me dat waarschijnlijk niet geholpen om te kunnen blijven want dat is gewoon een probleem met de flexwet.
Ik heb trouwens de afgelopen week weer beduidend meer hongerrrrr. 4 boterhammen op met de lunch en zou nog meer kunnen etenEerder at ik niet eens 4 boterhammen op 1 dag. Hij zal wel groeien.
ik voel altijd net onder mijn navel aan beide kanten een bult, maar nu zijn mijn zijkanten weer normaal. En baarmoeder voelt meer boven naar beneden, met een bult onder mijn navelquote:Op maandag 5 mei 2014 13:10 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Zeker zo vroeg in de zwangerschap gaat dat kind je hele buik doorTijdens de geslachtsecho heb ik 'r in een half uur ondersteboven, diagonaal en overdwars zien gaan.
Hoe voel je dat zo goed dan?
Je baarmoeder trekt ook regelmatig samen natuurlijk, daar kan het ook door komen. Maar je kind beweegt gewoon nog een heleboel, hij heeft nu nog alle ruimtequote:Op maandag 5 mei 2014 13:18 schreef DagenNachtdromer het volgende:
[..]
ik voel altijd net onder mijn navel aan beide kanten een bult, maar nu zijn mijn zijkanten weer normaal. En baarmoeder voelt meer boven naar beneden, met een bult onder mijn navel
Ja hoor, als dat niet kon lag die van mij nu niet in stuitquote:Op maandag 5 mei 2014 13:08 schreef DagenNachtdromer het volgende:
Weet iemand of de baby opeens anders kan gaan liggen? Ik had het idee dat hij eerst hoofd links pootjes recht lag maar nu lijkt het wel alsof hij rechtop ligt. Van schaambot naar navel zeg maar...en geen idee welk eind boven.
Ja maar de wasmachine spoelt kennelijk na het wasmiddel standaard drie keer door en na de wasverzachter niet meerquote:Op maandag 5 mei 2014 13:13 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Zit er niet ook parfum in wasmiddel dan?
ah, op die manier!quote:Op maandag 5 mei 2014 13:20 schreef Chanty het volgende:
[..]
Ja maar de wasmachine spoelt kennelijk na het wasmiddel standaard drie keer door en na de wasverzachter niet meerDaarom of niet gebruiken of extra laten spoelen.
Ik denk het wel, voel nog altijd een harde bobbel onder mijn ribben rechts dus heb niet het idee dat hij al gedraaid is maar morgen weet ik meer.quote:Op maandag 5 mei 2014 13:21 schreef DagenNachtdromer het volgende:
Thanks meiden... het zal de ruimte zijn.... want daar heb ik zat van daar![]()
![]()
ligt je kleine nog steeds in stuit chanty?
Precies dat jaquote:Op maandag 5 mei 2014 13:41 schreef BlueEyes het volgende:
Op de bank in slaap vallen met net gelakte nagels![]()
Oh en mijn stuitbaby is te zien aan het hoofdje die uitsteekt onder mijn ribben rechts, zit duidelijk een rond balletje. Soms wegduwbaar en soms kan ik dat beter laten want dat staat garant voor tegenduk juist tegen m'n ribben aan.
Ik heb af en toe dat ik er serieus een wee en raar gevoel van heb in mijn buik hoor.quote:Op maandag 5 mei 2014 13:51 schreef Stormqueen het volgende:
ik heb wel eens gelezen hier dat het echt heel onaangenaam voelt als een 32+ weken baby zich kantelt, dat dat bijna niet onopgemerkt voorbij kan gaan. Het lijkt me ook een heel raar gevoel
Ik voelde er niks van toen T. met 40.5wk een kwartslag draaidequote:Op maandag 5 mei 2014 13:51 schreef Stormqueen het volgende:
ik heb wel eens gelezen hier dat het echt heel onaangenaam voelt als een 32+ weken baby zich kantelt, dat dat bijna niet onopgemerkt voorbij kan gaan. Het lijkt me ook een heel raar gevoel
een stiekemerd!quote:Op maandag 5 mei 2014 14:01 schreef GotC het volgende:
[..]
Ik voelde er niks van toen T. met 40.5wk een kwartslag draaide
Lees ik dit nou verkeerd of bedoel je echt dat rond de uitgerekende datum maar 3 a 4 procent van de babies met hun hoofdje omlaag ligt?quote:Op maandag 5 mei 2014 13:26 schreef Chanty het volgende:
Rond 32 weken schijnt dat iets van 85% van de kinderen met het hoofd omlaag ligt en rond de UD is dat 3 a 4%.
Ze bedoelt in stuitquote:Op maandag 5 mei 2014 14:49 schreef Dyre het volgende:
[..]
Lees ik dit nou verkeerd of bedoel je echt dat rond de uitgerekende datum maar 3 a 4 procent van de babies met hun hoofdje omlaag ligt?
Sorry omhoog moest dat zijn (fijn telefoon en zo)quote:Op maandag 5 mei 2014 14:49 schreef Dyre het volgende:
[..]
Lees ik dit nou verkeerd of bedoel je echt dat rond de uitgerekende datum maar 3 a 4 procent van de babies met hun hoofdje omlaag ligt?
Of zijn hoofdquote:Op maandag 5 mei 2014 15:04 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ik ging even een uurtje liggen om 11 uur.... Wie heeft de klok vooruit gezet
Over draaien: ik ben nu 25 weken 2 dagen, en voel haar soms schuiven onder mn navel, das minder prettig qua gevoel, maar verder, af en toe staat ze met dr kont in de lucht, en als ik daar op kriebel trekt ze dr billen snel in![]()
SQ dat zijn minder leuke dingen!
Kontje steekt naast mn navel uit, en zoals de vk vd beschreef zijn t dan dr billen maar kan natuurlijk ook dr hoofd zijn, toch maar wat zachter prikkenquote:Op maandag 5 mei 2014 15:11 schreef Chanty het volgende:
[..]
Of je hoofdIk dacht eerst ook dat ik zijn billen voelde bij mijn ribben maar het was toch echt zijn hoofd
Ze zei ook dat het best kan dat ons kindje er geen last van heeft. Maar met name de eerste week is het aan te raden zonder te wassen en dan langzaam opbouwen.quote:Op maandag 5 mei 2014 16:19 schreef WupWup het volgende:
Mijn babywas gaat gewoon mee met de rest van de was. Is nog nooit een probleem geweest.
quote:Op maandag 5 mei 2014 16:23 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ik wilde zeggen, babies ruiken toch vaak al wat zuur, maar dat mag vast niet
Hoor je dat Fernando?quote:Op maandag 5 mei 2014 16:38 schreef Zolena het volgende:
Wassen hier wel nog steeds met neutral, M. is al anderhalf. Laatst weer eens een keer wat in de gewone was mee om te proberen, had ie daarna weer vervelend rode plekken.
Gewoon erg gevoelige huid, dus ik kijk uit met wassen maar vooral ook met alles wat ik er op smeer.
Zwitsal is echt een nogo hier.
Oh en draaien, M. is de nacht voor de laatste check bij de vk voor inplannen van een draaipoging gedraaid.Was echt al 36 weken toen geloof ik. En het draaien toen wel gemerkt, dus ik kwam al in juichstemming bij vk, hoeft niet hoeft niet echt heus niet
Kortom alles kan.
Maar eens proberen danquote:Op maandag 5 mei 2014 16:52 schreef kwakz0r het volgende:
Ik heb ook een klotehuid, maar wasmiddel maakt geen enkel verschil hier. Ook Neutral geprobeerd, maar het enige resultaat was was die niet lekker schoon rook, beetje muffe geur. bleurgh.
zal wel uitkijken met wasverzachter voor de beeb. azijn gaat niet vies ruiken hoor! het zuur zorgt ervoor dat je water minder kalkig is, en dan wordt je was zachter.
alleen gene balsamico pakken hequote:Op maandag 5 mei 2014 16:59 schreef Chanty het volgende:
[..]
Maar eens proberen danKlinkt wel goed dat het verkleuren tegen gaat. Gelukkig is tot nu toe alles zo eruit gekomen als het erin is gegaan maar het dan ook soortgelijke kleuren bij elkaar gehouden. Wit met gekleurde printjes was wel spannend maar ging goed
+1quote:Op maandag 5 mei 2014 17:01 schreef Stormqueen het volgende:
ik was eigenlijk alles op 30 graden en heb nog nooit iets verwassen in de 12 jaar dat ik de was doehet enige waar ik wel eens kleding mee verklooid heb is door het in de droger te keilen. Ik begrijp de ophef over was dan ook zelden
ondergoed en handdoeken op 40, vaatdoeken eens inde zoveel tijd op 90.quote:Op maandag 5 mei 2014 17:03 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
+1oke, ik was handdoeken en ondergoed wel op 90 Gr
Is goed voor de weerstandquote:Op maandag 5 mei 2014 17:04 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ondergoed en handdoeken op 40, vaatdoeken eens inde zoveel tijd op 90.
Ben ik nou een smeerkees?
neuh, ik doe dat witte alleen op 90 als ik vind dat er stank in J's shirtjes gerot zit, en dan hoop ik dat ze krimpen en hij nieuwe gaat kopenquote:Op maandag 5 mei 2014 17:04 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
de hele wereld is gemaakt van bacteriën. Ik heb al heel lang geleden besloten om niet mee te gaan in de hygiëne-hysteriequote:
Neuh, hier precies hetzelfde. We leven nog.quote:Op maandag 5 mei 2014 17:04 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ook herkenbaar ja van de witte wasquote:Op maandag 5 mei 2014 17:11 schreef Chanty het volgende:
Wij wassen ook alles op 30 muv beddengoed en idd soms ondergoed.
En geen drogerIk haat drogers! Mijn ouders hadden er een en hoe vaak daar wel geen kleding van mij in is vernaggeld. Duurde niet zo heel lang voordat ik de kleding zelf in de droger ging doen en mijn eigen shirtjes eruit haalde. Voor handdoeken ed is het wel fijn maar ga er voorlopig geen aanschaffen. Wel een extra wasrek gekocht.
En het grootste probleem wat ik hier heb is om witte was wit te houden. Het wordt altijd grauw ondanks dat ik wit bij wit probeer te houden (mijn man is daar wat minder netjes mee). Had gelezen dat wassen met steradent werkt om het weer wist te krijgen dus dat wil ik wel een keer proberen met wat oude dingen.
dit ja. ikquote:Op maandag 5 mei 2014 17:14 schreef Stormqueen het volgende:
hier wordt witte was altijd geel
En ikmijn droger, maar ben wel selectief, dus er gaan alleen dingen in als handdoeken, ondergoed, beddengoed en de witte t-shirts van mijn echtgenoot. Maar ik ga dus echt geen sokken op mijn wasrekje knijperen. Studentenhuistrauma's van een wasrek vol sokken en tweepersoons dekbedovertrekken tussen 2 stoelen gehangen
![]()
Als er een komt (waarschijnlijk als kind 2 arriveert) dan gaan er idd ook alleen dat soort dingen in (iig niet mijn shirtjes en truienquote:Op maandag 5 mei 2014 17:14 schreef Stormqueen het volgende:
hier wordt witte was altijd geel
En ikmijn droger, maar ben wel selectief, dus er gaan alleen dingen in als handdoeken, ondergoed, beddengoed en de witte t-shirts van mijn echtgenoot. Maar ik ga dus echt geen sokken op mijn wasrekje knijperen. Studentenhuistrauma's van een wasrek vol sokken en tweepersoons dekbedovertrekken tussen 2 stoelen gehangen
![]()
die hebben mijn ouders op de campingquote:Op maandag 5 mei 2014 17:21 schreef Stormqueen het volgende:
in mijn studentenhuis hadden we trouwens eerst een wasmachine zonder centrifuge. Stond je na het wassen al je kleren nog in zo'n kutding te centrifugeren:
[ afbeelding ]
Maar dan beige met donkerbruin uiteraard
quote:Op maandag 5 mei 2014 17:21 schreef Stormqueen het volgende:
in mijn studentenhuis hadden we trouwens eerst een wasmachine zonder centrifuge. Stond je na het wassen al je kleren nog in zo'n kutding te centrifugeren:
[ afbeelding ]
Die hadden mijn ouders vroeger, vond ik als kind een super interessant dingquote:Op maandag 5 mei 2014 17:21 schreef Stormqueen het volgende:
[ afbeelding ]
Verstandig, heel fijn zo'n lompe hondquote:Op maandag 5 mei 2014 17:56 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Net toch even de vk gebeld en moet straks even langskomen voor de zekerheid... Vermoeden is gewoon bandenpijn door de schrik maar toch t zekere vh onzekere
Nee klopt, al is ie aan.de dikke kant, zn 9 kilo is beter dan een bakbeestquote:Op maandag 5 mei 2014 18:14 schreef Stormqueen het volgende:
zo'n jackie weegt toch niet zo veel?
Maar goed, hopelijk niks aan de hand
Of een kerel die in zijn enthousiasme na zijn werkdag zich van achteren tegen je aan knuffelt en je keihard tegen het aanrecht aanduwt... BUIK! Auw, vloek en de restquote:Op maandag 5 mei 2014 18:27 schreef Stormqueen het volgende:
ik heb trouwens nog wel eens dat mijn man met zijn hand op mijn buik ligt, en dan op wil staan, dat ie zich (uit gewoonte) afzet op mijn buik met die handDat probeer ik er nu wel uit te trappen
Vandaag wel weer continue harde buiken, maar geen pijnlijke.. Dus maak me momenteel niet zoveel zorgenquote:Op maandag 5 mei 2014 18:29 schreef Amsel het volgende:
![]()
Jullie gaan zo snel en ik heb zo weinig tijd om te reageren!
Fijn dat je een echo mag GM, al was het maar omdat baby spieken sowieso tof is
JJ hoe is het nu bij jou, alles nog steeds rustig?
Wij hadden die ook! We hadden een heule oude wasmachine (zo eentje met het wasgedeelte apart van het centrifugegedeelte) maar de centrifuge in dat apparaat was kaduuk. Dus zo'n stand alone ergens op de kop getikt. M'n pa had m omgedoopt tot R2D2.quote:Op maandag 5 mei 2014 17:21 schreef Stormqueen het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 5 mei 2014 19:07 schreef Take_A_Picture het volgende:
[..]
Wij hadden die ook! We hadden een heule oude wasmachine (zo eentje met het wasgedeelte apart van het centrifugegedeelte) maar de centrifuge in dat apparaat was kaduuk. Dus zo'n stand alone ergens op de kop getikt. M'n pa had m omgedoopt tot R2D2.
Best geinig, totdat m'n favoriete truitje aan gort was gegaan in dat ding en later nog wat kleding beschadigd was. Toen heb ik m'n pa echt gevraagd of er alsjeblieft geen nieuwe kon komen.
'Waarom? De oude doet het toch nog?'
Uiteindelijk hebben m'n broer en ik meebetaald aan een degelijke wasmachinemaarja /care want ik wilde gewoon m'n kleding normaal kunnen wassen en dat het goed gecentrifugeerd werd. (M'n pa was gestopt met R2D2 en hing alles zeiknat op de lijn
).
Gelukkig maar!quote:Op maandag 5 mei 2014 18:49 schreef JaleesaJoia het volgende:
Dus maak me momenteel niet zoveel zorgen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |