abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 4 mei 2014 @ 11:23:48 #1
149959 SQ
snelle trees
pi_139545160
Zwangerschap & geboorte

2014

12 mei: Ikina (jongen)
13 mei: Fazzoletti
16 mei: StefanieV
18 mei: Kursor
18 mei: Take_A_Picture
23 mei: Thistleweed

01 juni: Soohr (papa)
04 juni: Enfermera
08 juni: Hobbesje (meisje)
10 juni: JaleesaJoia (meisje)
11 juni: Cantare
***12 juni: Chanty & DirtyHarry*** (jongetje)

2 juli: BlueEyes
7 juli: OooLisaooO
11 juli: LaLouchi (jongen)
*** 16 juli: Sunshine1982 & Fe2O3 ***
27 juli: Twinkle20 (jommetje)

3 augustus: Sugarsnap
8 augustus: marel88
8 augustus: Amsel (meisje)
16 augustus: gewoonmezelf87 (meisje)
17 augustus: geppie (meisje)
21 augustus: GwaiLow (meisje)
22 augustus: rebel-angel (meisje)
22 augustus: Dyre
30 augustus: Mangostine (meisje)

18 september: Razztwizzle (meisje)
23 september: Tante_Soesa (meisje)
30 september: Hilmo

5 oktober: Spees_Eend (meisje)
7 oktober: DagenNachtdromer (jongetje)
9 oktober: Skittles
***9 oktober: Stormqueen & bleiblei*** (meisje)
12 oktober: Loj
18 oktober: Fee-nix
22 oktober: kwakz0r
23 oktober: Little_Miss_Naughty

3 november: krijgerrtje
10 november: DevilsAndDust
15 november: JufMariska
16 november: Heliotrope
21 november: Zoë23 (tweeling)
23 november: LadyTagliatelle
29 november: Sicilia

5 december: AwayTL
16 december: Crumpette
19 december: snoenk

----------------------------
***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)

[ Bericht 0% gewijzigd door SQ op 04-05-2014 11:29:27 ]
disclaimer
  zondag 4 mei 2014 @ 11:25:00 #2
149959 SQ
snelle trees
pi_139545188
Lijst aanpassen? Even roepen! Oh en moeten namen als gwailow nog in de lijst staan? Die zien we toch nooit meer terug ben ik bang :@
disclaimer
pi_139545236
quote:
1s.gif Op zondag 4 mei 2014 11:25 schreef Stormqueen het volgende:
Lijst aanpassen? Even roepen! Oh en moeten namen als gwailow nog in de lijst staan? Die zien we toch nooit meer terug ben ik bang :@
Kun je mij zetten op 16 december? Tis nog maar een gokje van de VK op het moment.. maar toch!

pi_139545240
Al de hele ochtend YouTube filmpjes van verse babies aan het kijken, echt, het besef dat ik er ook zo eentje aan het bakken ben O+
  zondag 4 mei 2014 @ 11:30:01 #5
149959 SQ
snelle trees
pi_139545304
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 11:27 schreef Crumpette het volgende:

[..]

Kun je mij zetten op 16 december? Tis nog maar een gokje van de VK op het moment.. maar toch!
en anders passen we het gewoon weer aan! Je staat er bij!
disclaimer
pi_139545361
quote:
1s.gif Op zondag 4 mei 2014 11:30 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

en anders passen we het gewoon weer aan! Je staat er bij!
*O*

Ok ik heb echt al genoeg gegeten, en dan nog wat, en ik heb nog steeds honger! :o

Btw - en ik realiseer me dat dit vast al heel vaak besproken is-, vanaf wanneer droegen/dragen jullie positiekleding? Met name jeans dan, jurkjes heb ik zat, die ws wel de hele weg meekunnen..
  zondag 4 mei 2014 @ 11:34:19 #7
149959 SQ
snelle trees
pi_139545387
Vanaf dat mijn eigen broeken echt vervelend gingen zitten, hier was dat rond 14 weken.
disclaimer
pi_139545616
Sq
O+ baby voelen bewegen

Ik heb soms het idee dat ik ze voel bewegen maar het is nog ' te vroeg'
Hoe gaat dat bij tweelingen? Is wat drukker in de buik lijkt me?
Of zij het darmen die verschuiven?

Woensdag weer babyspieken O+

GM
Ik herken je gevoel wel bij S had ik vanaf 12wk bekkenpijn en moest alles behoorlijk aanpassen. (en of het eindig is,. Zeiden mensen ook tegen mij..vaak wel maar heb uiteindelijk tot ongv 21mnd na de bevalling met pijn rondgelopen. Dus het is gewoon niet leuk) Nu vragen mensen ook of ik bekkenpijn heb en dan zeg ik nee. Maar als ik nadenk..ja ik heb elke dag pijn maar ben er niet meer mee bezig. Het is onderdeel van. En dat maakt alles wel beter te verdragen.
Soms is het fijn om ff je knop om te zetten..Maargoed dat is vaak lastig als je pijn hebt en je rot voelt. :*

Crumpette
Ik heb gister m'n positiejeans gepast en dat is echt een hele verademing :D
  zondag 4 mei 2014 @ 11:48:13 #9
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_139545644
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 11:33 schreef Crumpette het volgende:

[..]

*O*

Ok ik heb echt al genoeg gegeten, en dan nog wat, en ik heb nog steeds honger! :o

Btw - en ik realiseer me dat dit vast al heel vaak besproken is-, vanaf wanneer droegen/dragen jullie positiekleding? Met name jeans dan, jurkjes heb ik zat, die ws wel de hele weg meekunnen..
leggings (draag ik als maillot) zaten niet lekker meer vanaf 13/14 weken bij mij, broek met 15 weken voor t eerst aangedaan. alleen heb ik zelden broeken aan dus de gewone broeken die ik had, had ik al weken niet meer geprobeerd ook.
Kwak
pi_139545675
Crumpette nu met mijn tweede zwangerschap heb ik mijn eigen broeken al heel snel verwisseld voor positie broeken. Het gaat er om dat het voor jou comfortabel zit he. Het is niet zo dat je ze vanaf een x-aantal weken pas aan mag ofzo :)
pi_139545679
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 11:46 schreef Zoë23 het volgende:
Sq
O+ baby voelen bewegen

Woensdag weer babyspieken O+

GM
Ik herken je gevoel wel bij S had ik vanaf 12wk bekkenpijn en moest alles behoorlijk aanpassen. (en of het eindig is,. Zeiden mensen ook tegen mij..vaak wel maar heb uiteindelijk tot ongv 21mnd na de bevalling met pijn rondgelopen. Dus het is gewoon niet leuk) Nu vragen mensen ook of ik bekkenpijn heb en dan zeg ik nee. Maar als ik nadenk..ja ik heb elke dag pijn maar ben er niet meer mee bezig. Het is onderdeel van. En dat maakt alles wel beter te verdragen.
Soms is het fijn om ff je knop om te zetten..Maargoed dat is vaak lastig als je pijn hebt en je rot voelt. :*

Crumpette
Ik heb gister m'n positiejeans gepast en dat is echt een hele verademing :D
hehe, ok, en jij bent een maand verder dan ik, met een tweeling - ik moet nog even wachten dus :P
pi_139545711
O en de eerste paar weken bleef ik maar vreten want ik had HONGERRRRR! Nu al een heel tijdje alleen muizenhapjes.

Ja en lekkere dingen gaan er altijd wel in natuurlijk :p . Maar dat probeer ik wel te beperken.
  zondag 4 mei 2014 @ 11:51:48 #13
149959 SQ
snelle trees
pi_139545724
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 11:49 schreef Crumpette het volgende:

[..]

hehe, ok, en jij bent een maand verder dan ik, met een tweeling - ik moet nog even wachten dus :P
grofweg tussen de 16 en 24 weken bij een eerste zwangerschap. Wat ik nu voel kan ik ook niet echt definiëren als schopjes ofzo, ik voel meer dat er "iets" in mijn buik zit dat beweegt. Heel in de verte.
disclaimer
  zondag 4 mei 2014 @ 11:51:52 #14
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_139545727
GM: volgens mij ging het spees er meer om dat alles opschrijven het misschien erger voor jezelf maakt. Ook al is het maar op fok en alleen op fok. niet dat je je niet moet aanstellen ofzo.
Kwak
pi_139545729
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 11:49 schreef Twinkle20 het volgende:
Crumpette nu met mijn tweede zwangerschap heb ik mijn eigen broeken al heel snel verwisseld voor positie broeken. Het gaat er om dat het voor jou comfortabel zit he. Het is niet zo dat je ze vanaf een x-aantal weken pas aan mag ofzo :)
jaa, i know. Ik heb nu gewoon opgezette darmen, verder niks te zien natuurlijk. ook nog maar een halve kilo aangekomen. ik durf nu ook nog niet zo goed iets te kopen omdat ik niet weet of ik wel mijn eigen maat moet kopen, of dat ik ineens aan alle kanten uitdij :o :P
pi_139545782
Ik trok van de week voor het eerst een positiebeoek aan en hoewel mijn eigen broeken ook nog wel gaan, zat deze zoveel comfortabeler! Zwangerschapsleggings draag ik al een paar weken, die snijden niet zo in mijn buik.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_139545864
Zo jammer dat je positiebroeken na je zwangerschap niet meer kan dragen, ze zitten heerlijk! Vooral die van C&A zoals eerder gezegd (nee, geen aandelen daar :P) . Die zwarte elastische band lijkt me heerlijk voor in de winter. Ik ging ze met 24 weken ong dragen.

Vannacht kut geslapen, keelpijn :( Maar ik las ergens dat je weerstand tijdens zwangerschap wat lager is, dus laten we maar zeggen dat het erbij hoort...

Zo lekker terrasje doen!

En ohja, JJ, hoe ist met jou en de beeb vandaag?
  zondag 4 mei 2014 @ 12:00:10 #18
149959 SQ
snelle trees
pi_139545892
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 11:59 schreef Sunshine1982 het volgende:
Zo jammer dat je positiebroeken na je zwangerschap niet meer kan dragen, ze zitten heerlijk! Vooral die van C&A zoals eerder gezegd (nee, geen aandelen daar :P) . Die zwarte elastische band lijkt me heerlijk voor in de winter. Ik ging ze met 24 weken ong dragen.

Vannacht kut geslapen, keelpijn :( Maar ik las ergens dat je weerstand tijdens zwangerschap wat lager is, dus laten we maar zeggen dat het erbij hoort...

Zo lekker terrasje doen!

En ohja, JJ, hoe ist met jou en de beeb vandaag?
kan best :D ik heb een kennis die ze een jaar pp nog draagt :P
Geniet van de zon! O+
disclaimer
pi_139545925
GM, blij dat je nu weet hoe je posts overkomen? Dan heb je dat in ieder geval uit Spees' post kunnen halen :)

Maar serieus, je voelt geen behoefte om je te verdedigen, prima. Maar je reageert wel nogal bitchy (of je reactie komt gewoon zo over :+ ) terwijl ik alleen een heel goedbedoelde en lieve post zie staan.

Verder kan ik me, net als Spees en SQ, je frustratie enzo heel goed voorstellen. Het ís ook gewoon niet leuk. Maar zelfs op 'maar een forum' kan een positieve mindset helpen. En dat wil niet zeggen dat je nooit mag klagen, of dat je niet mag zeggen hoe je je voelt, maar ook mij is het opgevallen dat wel heel veel posts van jou (erg) negatief zijn. Ik word daar zelfs al een beetje depri van, bij wijze van spreken ;)

En ook ik heb last gehad van allerlei klachten tijdens mijn beide zwangerschappen. Dus ik snap t echt.

Daarnaast ben ik sowieso bekend met behoorlijke fysieke tegenslagen. Ook niet-tijdelijke. En zelfs op een forum als fok probeer ik vrijwel altijd een positieve instelling te houden. Nu heb ik dat van mezelf sowieso wel, en de enkele keer dat ik wat somber ben oid, schrijf ik het heus wel eens van me af, maar dan nog probeer ik een positieve draai te geven aan mijn posts. Die lichtpuntjes zijn belangrijk, die helpen, voor jezelf, zelfs op 'maar een forum' :Y
pi_139545934
quote:
1s.gif Op zondag 4 mei 2014 12:00 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

kan best :D ik heb een kennis die ze een jaar pp nog draagt :P
Geniet van de zon! O+
Oeh ja? Ik heb geen idee hoe ze zitten met een platte buik. Voor zover ik die ga hebben :p Zou wel fijn zijn :D
pi_139545972
Ben benieuwd hoe het met JJ gaat. :*

Ik heb m'n positieboxer nog weleens aan, gewoon omdat het zo lekker hoog zit en niet afzakt. :@ Wel iets ruimte bij de buik uiteraard, maar niet storend. :D
  zondag 4 mei 2014 @ 12:06:14 #22
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_139546000
Crump er zijn geen wetten opgesteld voor het dragen van positiekleding :P Ik heb met 7 weken 3 nieuwe broeken gekocht. Normale broeken maar wijder model en meer stretch dan ik normaal draag. Droeg altijd hele strakke broeken en dat kon echt niet meer :')
Met twaalf weken zaten die ook niet meer fijn en ben ik overgestapt op positiebroeken. Jurkjes en shirts ed lukte idd wat langer afhankelijk van de lengte en rekbaarheid :P

Inmiddels ben ik uit 3 van de 4 positiebroeken gegroeid :X
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  zondag 4 mei 2014 @ 12:07:15 #23
149959 SQ
snelle trees
pi_139546024
quote:
1s.gif Op zondag 4 mei 2014 12:02 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Oeh ja? Ik heb geen idee hoe ze zitten met een platte buik. Voor zover ik die ga hebben :p Zou wel fijn zijn :D
ja, dat ontbreken van platte buik was wel haar main issue, dat wel :o :D maar volgens mij kunnen ze dan over je tetten :D
disclaimer
pi_139546055
Ik vind trouwens die broeken van mamalicious bizar duur! Of zitten ze zo geweldig dat het het geld waard is?
pi_139546067
quote:
1s.gif Op zondag 4 mei 2014 12:07 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ja, dat ontbreken van platte buik was wel haar main issue, dat wel :o :D maar volgens mij kunnen ze dan over je tetten :D
Hahahaha :D Scheelt weer bh's :')
  zondag 4 mei 2014 @ 12:13:40 #26
52229 Chanty
pi_139546119
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 12:08 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik vind trouwens die broeken van mamalicious bizar duur! Of zitten ze zo geweldig dat het het geld waard is?
Mamalicious is hier de enige die nu nog past dus zo gezien vind ik hem geweldig ja. Maar bij mij zaten de h&m broeken tot voor kort ook heerlijk en misschien net wat mooier maar dat is persoonlijk. Vind de prijs echt absurd en zou nooit de volle mep betalen. Had mijn Mamalicious broek in de sale gehaald met 50% korting
  zondag 4 mei 2014 @ 12:15:21 #27
356511 JaleesaJoia
jaleesajoia
pi_139546142
Goedemorgen. O+

Weeen hebben gister nog de hele tijd aangehouden. Zorgde niet voor meer ontsluiting. Dus hebben ze me voor vannacht een spuit pethidine gegeven om te slapen, man wat word je daar high van 8)7.

Momenteel is eigenlijk alles rustig. As we speak word ik weer aan de ctg gelegd..
Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.
pi_139546159
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 12:08 schreef Sunshine1982 het volgende:
:Y

Ik heb er 3 en vanaf week 10-12 aan en pas ze nogsteeds (en niet eens veel te groot gekocht en wel 16kilo aangekomen al)
  zondag 4 mei 2014 @ 12:18:22 #29
149959 SQ
snelle trees
pi_139546183
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 12:15 schreef JaleesaJoia het volgende:
Goedemorgen. O+

Weeen hebben gister nog de hele tijd aangehouden. Zorgde niet voor meer ontsluiting. Dus hebben ze me voor vannacht een spuit pethidine gegeven om te slapen, man wat word je daar high van 8)7.

Momenteel is eigenlijk alles rustig. As we speak word ik weer aan de ctg gelegd..
fijn dat ze nog binnen zit Jj! Wat een rollercoaster zo!
disclaimer
  zondag 4 mei 2014 @ 12:21:08 #30
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_139546221
pfoe JJ.... wat een spanning! Ik hoop voor je dat ze nog even blijft zitten O+
Kwak
  zondag 4 mei 2014 @ 12:23:09 #31
52229 Chanty
pi_139546248
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 12:15 schreef JaleesaJoia het volgende:
Goedemorgen. O+

Fijn dat het weer even rustig is. Ik hoop zo voor je dat dit nu even blijft :*
pi_139546374
Crumpette
Bij m'n eerste zw.schap droeg ik ze rond 12weken toen had ik nog geen buikje maar wel opgezette darmen en toen was een gewone broek gewoon niet meer comfi. Je moet doen wat jij prettig vind!
Ik heb toen 1 nieuw gekocht en later in de zw.schap een maat groter. Verder droeg ik jurkjes enzo.

JJ
Hoop dat je baby nog even lekker blijft zitten. Sterkte!
pi_139546453
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 11:46 schreef Zoë23 het volgende:

Het klinkt heel stom, maar ik weet dus niet of het nu echt veel drukker was in mijn buik. Het was wel vaak zo dat baby A wakker was en even later baby B ook. Die kreeg dan waarschijnlijk gewoon een stomp of schop ofzo van baby A en werd daar wakker van. :D Ik vond het heel gezellig hoor, ik zou zo met je willen ruilen, want ik mis dat gezellige getrappel best een beetje. O+

En SQ wat lees ik, voel je je meisje? Wat tof! O+
pi_139546551
quote:
1s.gif Op zondag 4 mei 2014 12:34 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Het klinkt heel stom, maar ik weet dus niet of het nu echt veel drukker was in mijn buik. Het was wel vaak zo dat baby A wakker was en even later baby B ook. Die kreeg dan waarschijnlijk gewoon een stomp of schop ofzo van baby A en werd daar wakker van. :D Ik vond het heel gezellig hoor, ik zou zo met je willen ruilen, want ik mis dat gezellige getrappel best een beetje. O+

:D wakker gestompt door je broer
Dat kan ik me goed voorstellen, het is ook erg gezellig vooral als er meer beweging en 'contact' is. Ik heb er veel zin in O+
  zondag 4 mei 2014 @ 12:48:41 #35
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_139546707
Ik voelde deze baby ook al rond de 12/13 weken voor het eerst Zoë, dus het zou best wel eens kunnen hoor :Y.

Mijn man heeft haar nu zelfs ook al kunnen voelen, en dat met 19+5 en de placenta aan de voorzijde. Sterke dame :D
pi_139546728
Hallo :W

Ben geloof ik niet zo forumig deze zwangerschap. Lees wel heel af en toe mee. Zal nog wel komen melden als de baby er is :)
Nu even teruglezen hoe het met iedereen is en wie er allemaal bij zijn gekomen.
pi_139546796
JJ, wat fijn te lezen dat je dame nog binnen zit! Ik had nog over je gedroomd, dat het een zoon bleek te zijn :')
Tralalalaaa
pi_139546930
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 12:52 schreef Take_A_Picture het volgende:
JJ, wat fijn te lezen dat je dame nog binnen zit! Ik had nog over je gedroomd, dat het een zoon bleek te zijn :')
:D
  zondag 4 mei 2014 @ 13:02:20 #39
52229 Chanty
pi_139546956
Morgen komt de kraamzorg voor intake. Iemand nog tips wat handig is om te bespreken/ afspraken over te maken? Ik heb altijd nog geen idee wat ik kan en mag verwachten.
  zondag 4 mei 2014 @ 13:09:21 #40
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_139547084
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 13:02 schreef Chanty het volgende:
Morgen komt de kraamzorg voor intake. Iemand nog tips wat handig is om te bespreken/ afspraken over te maken? Ik heb altijd nog geen idee wat ik kan en mag verwachten.
Ze neemt sowieso al heel veel met je door, en ze zal uitleggen wat je mag verwachten van de kraamhulp. Ik heb alleen aangegeven dat ik iemand wil met kennis van borstvoeding, een niet-roker en that's it. Verder stelt het ook niet zoveel voor hoor, die intake :)
  zondag 4 mei 2014 @ 13:11:04 #41
52229 Chanty
pi_139547114
quote:
1s.gif Op zondag 4 mei 2014 13:09 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Ze neemt sowieso al heel veel met je door, en ze zal uitleggen wat je mag verwachten van de kraamhulp. Ik heb alleen aangegeven dat ik iemand wil met kennis van borstvoeding, een niet-roker en that's it. Verder stelt het ook niet zoveel voor hoor, die intake :)
Verstand van BV en niet-roker zijn een goeie :Y ^O^
  zondag 4 mei 2014 @ 13:16:12 #42
356511 JaleesaJoia
jaleesajoia
pi_139547200
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 12:52 schreef Take_A_Picture het volgende:
Zou wat zijn :') hahah
Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.
pi_139547206
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 13:11 schreef Chanty het volgende:

[..]

Verstand van BV en niet-roker zijn een goeie :Y ^O^
Ik geloof ook niet dat ik meer eisen had dan dit. Behalve dan dat ik iemand wilde met verstand van FV. :+
Het is sowieso maar afwachten wat je krijgt. De ene kraam is top en de andere wat minder. Ze moet ook net bij jullie passen. Mijn man was dus zelf beschuitjes aan het smeren voor de weinige visite die we kregen, terwijl ik gisteren op een kraamvisite ging en voor we goed en wel binnen waren had de kraam al gevraagd wat we wilden drinken en of we een beschuitje wilden. Sommige strijken anderen niet. Sommige doen veel in het huishouden, anderen niet. Nouja, je moet denk een beetje geluk hebben en iemand treffen die bij jullie past.
  zondag 4 mei 2014 @ 13:22:17 #44
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_139547314
als mijn baby er is wil ik geen beschuit met muisjes, ik lust zelf geen boter en heb een beschuit met muisjestrauma :P
ik wil lange vingers gedoopt in witte chocola met het puntje en dan in de muisjes, en muisjesflikken O+ ik hoop dat ik na de bevalling weer chocolade lust :')

/overbodigeinfo
Kwak
  zondag 4 mei 2014 @ 13:41:44 #45
73386 Fazz
onderweg
pi_139547672
Goedemiddag 8-)

JJ, fijn dat ze nog binnen zit! :*

Chanty, bij mij was de intake vooral informatief, zo van wat te verwachten van de kraamhulp. De voorkeuren van ervaring en niet roken heb ik ook gegeven :) En er is gekeken naar de baby kamer. doet me opeens bedenken dat we de commode nog moeten ophogen :')

TAP en anderen, ik lees hier over voorwerk. Wat houdt dat precies in? :@

Ik voel wel wat meer steekjes, soms in de richting van menstruatie pijn, m'n buik is vaker strak (heb nog nooit pijnlijke harde buiken gehad). De strandwandeling van gisteren heb ik wel gevoeld, m'n bekken wordt toch echt wat instabieler nu, ook wat meer last van m'n (onder)rug. Maar goed, het zal er wel bij horen en het is nou ook weer niet zo vervelend of pijnlijk.

M'n lief is nu wentelteefjes voor me aan't bakken :9~ *; alleen de lucht al :9
  zondag 4 mei 2014 @ 13:48:15 #46
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_139547831
http://www.geboortekoekjes.nl. is ook een tip! Handig als je wil uitdelen maar na de bevalling niet wil bakken. :9
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  zondag 4 mei 2014 @ 13:51:25 #47
52229 Chanty
pi_139547930
Als ze het hele huishouden runt is dat mooi meegenomen, maar belangrijkste vind ik dat we leren om voor de kleine te zorgen. En ik heb nog steeds zoiets van: ik wil niet dat ze de was in de machine doet, wil liever dat mijn man dat doet want ben gewoon bang dat ze dingen op andere wijze gaat wassen dan wij altijd doen en dan er dingen verknald raken :@ :')

Over wassen gesproken: heb een lichtblauw wasje gedraaid O+ Veel roze babywasjes gezien hier de laatste maanden dus even een foto als tegenhanger.

Ik ga zo eerst maar eens opruimen beneden want door die tuinverbouwing is de vloer lekker ranzig. Anders denkt ze ook: in welke woestijn ben ik nu beland? En speaking of that: onze nieuwe tuin met gras en pergola en opa O+

pi_139548088
Ben er ook nog, maar niet zo goed opgestaan vanochtend (waarschijnlijk verkeerd gelegen en nu doen bekken, heup en rug nog meer pijn; naar de wc is al een uitdaging).

Daarnaast een tijd nagedacht over wat ik voor GM zou willen posten....ik weet het niet. Ik vond de post van Spees in het vorige topic juist wel een goede en helemaal niet aanvallend. Wat ik ook lees in je berichtjes is dat je vindt dat je weinig doet, maar die indruk krijg ik eigenlijk niet :@ (sorry). Ik zou je willen adviseren eens goed te kijken met wat je op een dag, ook al ben je het grootste deel van de dag thuis, allemaal doet. Voor mij is bijvoorbeeld m'n dochter naar school brengen met de auto en dan totaal 150m lopen en even in de klas staan al teveel, maar 't zal toch moeten. Dan moet ik daarna niet van mezelf verwachten dat ik ook nog de ontbijtrommel opruim of zelfs de vaatwasser uitruim....en toch trap ik er nog geregeld in en moet san de rest van de dag bijkomen. Je denkt te weten waar je grenzen liggen, maar eigenlijk zou je ze niet op moeten zoeken :*. In beweging blijven is goed, maar wissel af, zoek de goede beweging. Helaas is boodschappen doen dat niet, hoe gezellig ook. Slenteren is funest voor je lijf en een eventueel karretje duwen is alleen maar extra zwaar. Beter even een kleine, maar goede wandeling met je hond als het nog lukt :*.

Wees zuinig op je lijf. Er kan niets kapot, maar als je heel diep gaat is herstellen moeilijker. En hou er ook rekening mee dat het niet direct weg hoeft te zijn zoals Zoé al schrijft en wat ik alleen maar kan beamen.

Vorige zwangerschap en de periode daarna ging het zowel lichamelijk als psychisch erg slecht met me. Ik ben heel lang bezig geweest met herstellen op beide vlakken, maar heb er wel van geleerd. Ik hoop dat je dat kunt 'voelen' in mijn reactie. Dit is net als wat anderen schrijven zeer zeker geen aanval. (Wat niet wegneemt dat ik het er toch ook zeer geregeld flink moeilijk mee heb (en ik er om moet huilen), maar ik zal het er mee moeten doen en ik hoop dat ik in 2015 weer een beetje op de rot ben).

Jaleesa, goed nieuws :*. Hoop dat het nog een tijd duurt voor je meisje komt. Maar het is wel spannend en onzeker allemaal zeg.
  zondag 4 mei 2014 @ 13:57:57 #49
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_139548102
quote:
1s.gif Op zondag 4 mei 2014 12:34 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Hier hebben ze ook voornamelijk tegen elkaar aangeschopt..... ik was bang dat ze bont en blauw uit mijn buik zouden komen....

Voordeel is wel dat ze nu veel van elkaar kunnen hebben en absoluut niet kleinzerig zijn ;)
pi_139548403
JJ spannend! En sterkte gewenst!

Positiemode hier ook zoiets rond 15/16 weken ofzo, en dan de broeken. Alles tweedehands gekocht, behalve joggingbroeken voor een prikkie en shirtjes voor 5 euro, maar ik kan nog makkelijk mijn shirts aan.

Gister een heerlijke dag gehad in Duitsland :) Heb tussen de middag zitten eten als een gek, 's middags een flinke ijscoupe :P en ja had 's ochtends 2x overgegeven, maar in de loop van de ochtend was dat wegNog gratis babycadeau's meegenomen uit de Duitse drogisterijen :D :@ (aanrader: Rossmann heeft een leuk doosje, krijg je meteen mee in de winkel, daar formuliertje invullen en afleveren bij de kassa, zitten wel lekkere smeerseltjes in, en DM heeft ook iets, maar dat waren nu kortingcoupons en die waren verlopen |:( maar na de geboorte krijgen we een cadeaupakketje). Nog een geweldige luiertas gekocht met van alles erin, voor een prikkie bij DM, en mijn man wil daar ook mee lopen _O_ Werd hebberig van de prijzen, want Avent spul was daar dus ook veel goedkoper dan in Nederland (handkolf scheelt 10 euro). Hydrofiele doeken zijn daar dan weer veel minder gebruikelijk geloof ik
pi_139548723
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 13:51 schreef Chanty het volgende:
Als ze het hele huishouden runt is dat mooi meegenomen, maar belangrijkste vind ik dat we leren om voor de kleine te zorgen. En ik heb nog steeds zoiets van: ik wil niet dat ze de was in de machine doet, wil liever dat mijn man dat doet want ben gewoon bang dat ze dingen op andere wijze gaat wassen dan wij altijd doen en dan er dingen verknald raken :@ :')
Dat heeft mijn kraam dus gedaan... een lichtblauwe trui van Liesje, een roze princessenhanddoek en nog meer lichte dingen gewassen samen met ons pikzwarte beddengoed. -O- :( Ik kan er nog boos om worden.

En leren om voor de kleine te zorgen komt helemaal goed hoor, je krijgt een shitload aan informatie te die week. ;)
pi_139548964
Chanty wat ziet je tuin er netjes uit!

Ik zweer bij H&M positiebroeken. Alleen de maten zijn soms raar Crumpette. Ik heb h&m hier liggen maat 38 die ik alleen in het eerste trimester aan kon. Maar ik heb andere h&m broeken maat 38 die ik zelfs nu met 28 weken nog prima aan kan. Maar het fijnste vind ik toch echt positieleggings. WAT een uitvinding!
  zondag 4 mei 2014 @ 14:32:07 #53
52229 Chanty
pi_139549050
quote:
1s.gif Op zondag 4 mei 2014 14:20 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Dat heeft mijn kraam dus gedaan... een lichtblauwe trui van Liesje, een roze princessenhanddoek en nog meer lichte dingen gewassen samen met ons pikzwarte beddengoed. -O- :( Ik kan er nog boos om worden.

En leren om voor de kleine te zorgen komt helemaal goed hoor, je krijgt een shitload aan informatie te die week. ;)
Ik wist het :P niet dat er geen kans is dat mijn man iets verknalt maar die durf ik iig instructies te geven en bij de kraam zou ik me bezwaard voelen.
pi_139549075
En ja.. kraamverzorgsters verschillen heel erg onderling wat hier al gezegd wordt. Ik heb ook weleens verhalen gehoord waarbij de kraam na een week weg ging. En dat de mensen nog niet goed wisten wat ze met hun bebietje aan moesten. Dan gaat er ergens iets mis denk ik.

Ik kan je alleen over mijn eigen ervaring vertellen. Wij hadden een fijn mens die vooral in het begin mijn man met de bebie aan het werk zette. Toen ik wat beter hersteld was mocht hij het aan mij overdragen. Ook om te kijken of hij het goed begrepen had allemaal.

Er is dat moment dat je blij bent dat ze er is. Maar er komt ook een moment dat je blij bent dat ze weer gaat. Dan ben je er klaar voor denk ik :)
pi_139549121
GM, je schrijft dat je alleen hier en tegen je man vertelt wat je echt voelt. Misschien helpt het om je niet zo groot voor te doen voor de buitenwereld maar gewoon de goede én mindere dingen te delen. En hier ook. Want niemand weet natuurlijk hoe je er echt in staat als je maar het halve verhaal vertelt. En dat maakt weer dat jij je onbegrepen voelt. Delen die hap!
pi_139549180
Ja Twinks, dat moment dat ik blij was dat ze weer ging herken ik heel erg. Na een dag of 5 was ik er klaar mee en wilde ik eigenlijk gewoon liever met ons vijfjes zijn. O+

Dat van het vertellen aan de man herken ik ook. Beide keren heeft mijn man als eerst de kindjes gewassen, luiers verschoond etc. terwijl ik lekker in bed lag en toekeek. :)
  zondag 4 mei 2014 @ 14:39:11 #57
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_139549230
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 13:51 schreef Chanty het volgende:
Gewoon op de eerste dag zeggen dat je dat zelf wilt doen :) no problem dan!
Hier heeft de kraam ook het e.e.a. verwassen :( (twee dekbedovertrekken, een verkleurd de ander gekrompen :( en een aantal babykleertjes die ineens een stuk kleiner waren). Maargoed, doe je verder niks aan, behalve het dus zelf doen :+. Ik vond het verder wel relaxed dat ze het voor ons deed.

quote:
Over wassen gesproken: heb een lichtblauw wasje gedraaid O+ Veel roze babywasjes gezien hier de laatste maanden dus even een foto als tegenhanger.

[ afbeelding ]
Babywasjes O+ ik kan er nog altijd blij van worden!
KuikenGuppy
  zondag 4 mei 2014 @ 14:40:54 #58
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_139549272
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 14:32 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik kan je alleen over mijn eigen ervaring vertellen. Wij hadden een fijn mens die vooral in het begin mijn man met de bebie aan het werk zette. Toen ik wat beter hersteld was mocht hij het aan mij overdragen. Ook om te kijken of hij het goed begrepen had allemaal.

Er is dat moment dat je blij bent dat ze er is. Maar er komt ook een moment dat je blij bent dat ze weer gaat. Dan ben je er klaar voor denk ik :)
Precies zo is onze ervaring ook :) we hebben een heel fijne kraamweek gehad dankzij de kraamhulp die haar gewicht in goud waard was (en zelfs dubbel want het was een heel klein vrouwtje!), maar ik was ook weer heel blij dat ik in de week daarna mijn pannen weer op mijn eigen manier kon stapelen, de handdoeken weer 'normaal' op kon vouwen, en de kopjes weer in de juiste kast kon zetten :+.
KuikenGuppy
pi_139549332
De kraam heeft zich hier de vorige keer een ongeluk gewassen, alle achterstallige was was zelfs weg. O+ En niks verpest, gelukkig. Ze vroeg zelf aan mij wat er wel en niet bij elkaar mocht en wat ik in de droger deed. Niks verpest dus. Beide keren was ik op de laatste dag blij dat we het rijk weer voor onszelf hadden, maar ik was ook erg blij dat ze er was!
  zondag 4 mei 2014 @ 14:56:39 #60
52229 Chanty
pi_139549646
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 14:32 schreef Twinkle20 het volgende:
En ja.. kraamverzorgsters verschillen heel erg onderling wat hier al gezegd wordt. Ik heb ook weleens verhalen gehoord waarbij de kraam na een week weg ging. En dat de mensen nog niet goed wisten wat ze met hun bebietje aan moesten. Dan gaat er ergens iets mis denk ik.

Klinkt als een positieve ervaring op zoiets hoop ik ook. En denk dat ik ook wel blij ben als ze weer gaat. Ik hou helemaal niet van vreemde mensen in mijn huis (monteurs bv vind ik ook vreselijk) en al helemaal niet als ze overal aan gaan zitten maar dat hoort er nu bij natuurlijk.
pi_139549681
Ik voelde mij vanmorgen idd behoorlijk aangevallen, maar das meer n puntje van mij dan dat de post van spees nou echt zo overkwam..

Het irl vertellem hoe het echt gaat is voor mij altijd al lastig geweest maar nu met de zwangerschap helemaal, vanaf week 6-11 ben ik ziek geweest, daar moest ik niet over zeuren want ik was tenminste zwanger en het hoort er allemaal bij... oke.. dus dan meld je niet meer dat je amper kan eten... Je bent immers zwanger dus zeur niet.
Rond die tijd kwamen mn bekken ook in opstand, ik loop moeilijk en bewegen doet echt zeer, in overleg met de fysio blijf ik in beweging, zij het met voorwaarden, Geef ik irl aan dat ik pijn heb dan zijn er mensen die het nodig vinden te melden dat het erbij hoort. Het weer overgaat en ik iig niet mn leven lang met pijn loop... (zoals mensen met reuma in mn omgeving)
Dan kom je dus op het punt dat als mensen vragen hoe het gaat je vertelt dat de kleine meid het heel goed doet, en ontwijk je jezelf, veel mensen trappen daarin, behalve de mensen die echt dichtbij staan zoals mijn man, mijn ouders/schoonmoeder en zus en 1 vriendin die weet hoe t echt zit..
Voor de rest dumpte ik hier mn klachten... Om dan dus niet vd afgetrapte opmerkingen te krijgen als het hoort erbij.

Maar goed er zit ook wel n kern van waarheid in dat als ik er weinig aandacht op vestig het minder prominent is..

@Cantare, ik denk dat je best een punt hebt, mijn huidige activiteiten stellen geen reet voor in vergelijk met niet zwanger, mja in niet zwangere toestand heb ik ook geen bekkeninstabiliteit.... Misschien wel een goeie om.daar even naar te kijken.

Maar goed ondanks dat ik de zwangerschap niet altijd als een feestje ervaar, ben ik tegelijk wel heel blij en dankbaar voor het feit dat er een klein meisje in mij groeit, en schopt enz... En ben ik heel trots als de controles weer goed zijn. En pronk ik lekker met mn babybol.

Ik zal wat vaker gewoon positieve dingen posten of gejammer in een spoiler, wil niet worden wat ik zelf haat --> een zeikwijf....
-------------------------------

Chanty; babywasjes O+

En verder weet ik t niet meer...
S. 2014
J. 2016
pi_139550515
JJ, goed dat ze nog binnen is!

Chanty, die was! O+

Verder ga ik hier me maar eens voorbereiden op het avondconcert. Gelukkig merk ik dat ik deze week iets meer energie heb dan vorige week, toen maakte ik me zorgen over of ik het wel zou redden.. :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 4 mei 2014 @ 15:30:57 #63
356511 JaleesaJoia
jaleesajoia
pi_139550554
Ben weer thuis -O-

Geen weeen meer, niks. Alleen wat menstruatie-achtige buikpijn.

Zodra ik weer wat voel moet ik direct weer bellen en terugkomen. Zal vanavond wel weer zijn :P

Is het egoïstisch om te zeggen dat ik wil dat ze nu maar gewoon komt? ;(
  zondag 4 mei 2014 @ 15:36:47 #64
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_139550691
Ik snap je gevoel JJ, maar ik hoop toch dat ze nog een paar weekjes blijft zitten. Echt, dat is het beste. Maar de situatie zo is wel slopend zeg. Een rollercoaster. Maar elke dag dat ze blijft zitten is mooi meegenomen.

Probeer te ontspannen, laat je verwennen, zoek afleiding in een filmpje of wat dan ook.

Sterkte :*
  zondag 4 mei 2014 @ 15:38:03 #65
52229 Chanty
pi_139550722
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 15:30 schreef JaleesaJoia het volgende:
Ben weer thuis -O-

Geen weeen meer, niks. Alleen wat menstruatie-achtige buikpijn.

Zodra ik weer wat voel moet ik direct weer bellen en terugkomen. Zal vanavond wel weer zijn :P

Is het egoïstisch om te zeggen dat ik gewoon wil dat ze nu maar gewoon komt? ;(
Aan de ene kant fijn dat je weer thuis bent, maar kan me heel goed voorstellen dat je klaar ben met alle onzekerheid en het heen en weer gesjouw naar het ziekenhuis. Dus nee in vind het niet raar dat je liever hebt dat ze gewoon komt :* Kan alleen maar voor je hopen dat het nu nog vier weken rustig blijft.

@ GM: Kan me wel voorstellen dat je niks meer zegt als je steeds wordt afgepoeierd met cliches. Maar realiseer je wel dat mensen dat soort dingen niet zeggen omdat ze je een aansteller vinden, maar omdat ze je een hart onder de riem willen steken, je moed willen inspreken en omdat het lastig is voor mensen om op zoiets te reageren. Meehuilen gaat je niet helpen en dan kiezen mensen als snel voor het positieve benadrukken.

Verder vind ik het lastig om hier een mening over te hebben omdat ik wel die ideale zwangerschap zonder pijntjes en echte kwaaltjes heb. Dus ik vind dat ik niet mag oordelen over hoe jij je uit hier over je pijn. Het stoort me in elk geval niet en ik kan me voorstellen dat je je met vlagen kut voelt en daar uiting aan wilt geven. En het dergelijke berichten drukken me altijd weer met de neus op de feiten hoe gelukkig ik mag zijn en ben met mijn zwangerschap. Maar ik snap ook wel het punt van anderen hier dat de focus teveel ergens op leggen je ook niet bepaald gaat helpen. Denk dat het zoeken is naar een balans waar jij je goed bij voelt :*
pi_139551403
Komt wel goed :*

Ons matrasje komt deze week *O* en dus moest ik even reorganiseren, want ik had alles in t ledikant gezet...
Had de maxicosi heeel even op de bench vd honden gezet....

S. 2014
J. 2016
pi_139551437
Hahhaha die heeft een lekkere slaapplaats ontdekt :P
  zondag 4 mei 2014 @ 16:10:43 #68
52229 Chanty
pi_139551519
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 16:05 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Komt wel goed :*

Ons matrasje komt deze week *O* en dus moest ik even reorganiseren, want ik had alles in t ledikant gezet...
Had de maxicosi heeel even op de bench vd honden gezet....

[ link | afbeelding ]
Whehehe, ja denk dat we dat beeld hier in de toekomt ook vaak gaan zien. Daar moet ik nog even wat op verzinnen want om de MC telkens naar boven te slepen...
  zondag 4 mei 2014 @ 16:12:17 #69
149959 SQ
snelle trees
pi_139551554
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 16:10 schreef Chanty het volgende:

[..]

Whehehe, ja denk dat we dat beeld hier in de toekomt ook vaak gaan zien. Daar moet ik nog even wat op verzinnen want om de MC telkens naar boven te slepen...
Alumininimumfolie! Of MC op z'n kop zetten ;)
disclaimer
pi_139551568
Ja precies, ze mag van mij nu best in dat ding slapen, ik moet de bekleding toch nog wassen en aanvallen met mn stoomeend... dus tot die tijd... :z
S. 2014
J. 2016
  zondag 4 mei 2014 @ 16:14:41 #71
149959 SQ
snelle trees
pi_139551627
Oh en een MC met gladde bekleding kopen, dan blaas je de haren er gewoon uit.
disclaimer
  zondag 4 mei 2014 @ 16:19:05 #72
52229 Chanty
pi_139551737
quote:
1s.gif Op zondag 4 mei 2014 16:12 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Alumininimumfolie! Of MC op z'n kop zetten ;)
Op z'n kop zetten is wel een goed idee ja :Y Alufolie vraag ik me nog af of dat afschrikt, normaliter deponeren ze echt OVERAL heen reet op :+ Zat zelf te denken aan de regenhoes eroverheen spannen.
  zondag 4 mei 2014 @ 16:19:56 #73
149959 SQ
snelle trees
pi_139551753
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 16:19 schreef Chanty het volgende:

[..]

Op z'n kop zetten is wel een goed idee ja :Y Alufolie vraag ik me nog af of dat afschrikt, normaliter deponeren ze echt OVERAL heen reet op :+ Zat zelf te denken aan de regenhoes eroverheen spannen.
Heb jij zulke doorbijters? :D
Regenhoes zal ook wel werken, maar is wel een hoop gedoe. Dan zou ik 'm gewoon ondersteboven wegzetten :) Wat doe je met de box?
disclaimer
  zondag 4 mei 2014 @ 16:20:43 #74
149959 SQ
snelle trees
pi_139551771
En nog even een extra knuffel voor JJ :*
disclaimer
  zondag 4 mei 2014 @ 16:28:20 #75
356511 JaleesaJoia
jaleesajoia
pi_139551986
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 16:20 schreef Stormqueen het volgende:
En nog even een extra knuffel voor JJ :*
O+
pi_139552319
quote:
1s.gif Op zondag 4 mei 2014 16:28 schreef JaleesaJoia het volgende:

[..]

O+
Heb niet altijd gereageerd, maar ben wel jouw verhaal blijven lezen.. Fijn dat je weer thuis bent. Inderdaad, laat je lekker verwennen en doe rustig aan. Hoop dat jullie meisje nog eventjes wil blijven zitten. Lekker warm bij mama O+
pi_139552400
JJ wat een emotionele rollercoaster joh :* Voor de baby nog wel fijn dat ze nog binnen zit, maar ik snap dat jij het op dit moment wat minder vindt. Hopelijk blijven die weeën nog even weg. Sorry als je dat al hebt verteld, maar tot hoeveel weken zou je in principe blijven lopen tot de keizersnede?

Vinden katten aluminiumfolie niet leuk? Ik zit er een beetje mee te tobben. We willen graag de eerste maandjes de baby bij ons op de kamer hebben slapen als dat voor ons drieën lukt, maar de kat slaapt ook bij ons op de kamer en het liefst zo dicht mogelijk tegen 1 van ons aan. Maar met de baby vind ik dat wel een beetje eng eigenlijk. Had iemand ook dat probleem, en zo ja hoe hebben jullie dat opgelost? Ik dacht iets gelezen te hebben met ballonnen?

Oh en m'n navel is hard op weg om van innie naar outie te gaan :D
  zondag 4 mei 2014 @ 16:49:50 #78
149959 SQ
snelle trees
pi_139552447
Skittles nu al een plopnavel :o Ben je een skinny?

En wb katten, ik denk dat wij het op gaan vangen door tòch de katten af te wennen op de slaapkamer te komen, dwz: deur dicht. Heel zielig, maar het moet gewoon nu even. Ze vinden wel een ander plekje. Ik zie alleen op tegen de komende tijd vel gekrab en gemauw aan m'n deur, thank god vor oordoppen :')
disclaimer
pi_139552481
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 16:47 schreef Skittles het volgende:
JJ wat een emotionele rollercoaster joh :* Voor de baby nog wel fijn dat ze nog binnen zit, maar ik snap dat jij het op dit moment wat minder vindt. Hopelijk blijven die weeën nog even weg. Sorry als je dat al hebt verteld, maar tot hoeveel weken zou je in principe blijven lopen tot de keizersnede?

Vinden katten aluminiumfolie niet leuk? Ik zit er een beetje mee te tobben. We willen graag de eerste maandjes de baby bij ons op de kamer hebben slapen als dat voor ons drieën lukt, maar de kat slaapt ook bij ons op de kamer en het liefst zo dicht mogelijk tegen 1 van ons aan. Maar met de baby vind ik dat wel een beetje eng eigenlijk. Had iemand ook dat probleem, en zo ja hoe hebben jullie dat opgelost? Ik dacht iets gelezen te hebben met ballonnen?

Oh en m'n navel is hard op weg om van innie naar outie te gaan :D
Geen tip over de katten, maar mijn vriend wil ook de eerste maanden de baby bij ons op de kamer. Vooral i.v.m. warmte; huizen hier kunnen echt naar een kookpunt gaan in de zomer. En bij ons voor is het nog een beetje te doen... Maar waar ik wel een beetje bang voor ben dan is dat straks de baby niet op het eigen kamertje wil slapen. Of denken babies nog niet zo en maken ze daar geen probleem van?
pi_139552537
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 16:49 schreef Stormqueen het volgende:
Skittles nu al een plopnavel :o Ben je een skinny?

En wb katten, ik denk dat wij het op gaan vangen door tòch de katten af te wennen op de slaapkamer te komen, dwz: deur dicht. Heel zielig, maar het moet gewoon nu even. Ze vinden wel een ander plekje. Ik zie alleen op tegen de komende tijd vel gekrab en gemauw aan m'n deur, thank god vor oordoppen :')
Wij hebben hoeslakens om de kastdeuren gedaan :P Kat krabde elke keer aan de kastdeuren en ook snachts. Nu hij weet dat hij geen geluid meer kan maken, is het ook klaar :) Misschien een tip met de deur?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')