abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 4 mei 2014 @ 10:39:43 #1
117107 MarcoD
.........
pi_139544466
Fok team Marmotte 2013

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.

Eerstvolgende meet:

* za 26 april Ivo's 300km Mariembourg (nieuwe route)
* Iets in limburg ofzo - 29 mei t/m 1 juni
quote:
Even wat info over de Klimclassic en Limbomeet.

Als eerste zou het fijn zijn als we weten wie er allemaal van plan is om de ene of de andere of beide te gaan fietsen.

Bij de klimclassic (donderdag 29 mei) kan er gekozen worden uit 110 of 160km. Het vertek ligt tussen 08.00 en 10.00. Maar 08.00 lijkt mij een fijne tijd om te vertrekken. Het beste kunnen we dan samen komen bij de stayokay om van daaruit naar het MECC te fietsen. Ook omdat bij de stayokay het parkeren nog betaalbaar is. Moet er alleen een tijdstip worden afgesproken om daar te ontmoeten.

Het tijdstip van vetrek voor de Limbomeet (zaterdag 31 mei) had ik om 10.00 gedacht, dan hoeven de mensen die alleen voor de zaterdag komen ook niet midden in de nacht op te staan. Het is 130km (een 5 uurtjes fietsen ongeveer). Dan zijn we om 15.00 weer terug. Er is genoeg parkeerplaats bij mijn huidige verblijfsplaats (gratis uiteraard).

Wat jullie op de vrijdag doen moeten jullie zelf weten want die dag is voor mij al vol gepland. :P
En op zondag kunnen we misschien ook nog een stukje fiesten voor wie dat wil. :)
* zo 5 juli 2015, Tour de Frans meet bij Gripper in Vreeswijk

Wij doen aan Strava

Nuttige links:

Algemene infoFok! fietsers op de kaartWielersportinfoTeamwebs fietsagenda van de FOK!kers
ToertochtenToertochten (komende week) in NLToertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling TourToertochten in FrankrijkToertochten in DldToertochten in Engeland
Cyclo'sCyclo's (deze maand) in FrankrijkJedermannrennen in DldGranfondo's in ItaliëCyclo's in Spanje
SPOILER: online shoppen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
  zondag 4 mei 2014 @ 10:44:45 #2
397924 forty-two
Breinfiets
pi_139544527
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2014 14:30 schreef kaasplankje het volgende: Een live verslag! _O_
Jammer dat m'n internet zo verrekte traag was, die ene post duurde al 5 ronden voordat ie geplaatst was... Anders had ik een actueler verslag van langs het parcours gegeven :) Was wel leuk om het koersje zo te volgen, weer eens wat anders dan de tour de France :)
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2014 18:51 schreef kanovinnie het volgende: Ja hahaha dat was wel grappig achteraf. Ik zag jou met marco staan en critic had zich achter mijn vader verstopt. Dus ik denk, huh, zo ziet critic er toch niet uit :? Toen keek ik nog een keer en dacht ik, wat doet hij hier :D
Het leek me wel grappig om stiekem op te duiken, jammer dat ik zat te suffen toen ik m'n bestemming invoerde in m'n navigatie...
quote:
Daarna een rondje ringvaart met Marco en 4-2. Critic moest vadertje spelen (of was je toch moe :? ) Heen was lekker, eerste stukje tegenwind maar marco en 4-2 hielden het tempo er goed in. Voor de wind vlogen we ook lekker rap. Alleen jammer dat 4-2 er bij lijmuiden zo nodig afmoest. Terug naar huis was best wel kut met al die tegenwind. Wel een mooie fietsdag!
Achteraf bezien had ik beter nog een stuk met je mee op kunnen rijden, tot Aalsmeer bv. Het hele stuk naar Utrecht had ik een smerig windje schuin van voren. Al met al wel een leuke dag gehad, het was leuk om nog een stuk samen op te rijden :)

Met het ritje dat voor vandaag gepland staat kom ik deze week op 500km, nieuw record voor mij. M'n jaartotaal staat nu op 4200km, 1700km meer dan vorig jaar. Misschien haal ik dit jaar wel de 10k
Answer to the Ultimate Question of Life, the Universe, and Everything
  zondag 4 mei 2014 @ 10:45:11 #3
397924 forty-two
Breinfiets
pi_139544534
Succes vandaag Patroon!
pi_139544731
Dankje jongens! Jammer dat je niet kan kijken Marco, maar tijd voor de vrouw is ook belangrijk!
Maar ik kan 't mis hebben...
  zondag 4 mei 2014 @ 11:13:18 #5
397924 forty-two
Breinfiets
pi_139544951
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 11:00 schreef Patroon het volgende:
Dankje jongens! Jammer dat je niet kan kijken Marco, maar tijd voor de vrouw is ook belangrijk!
Zwangere vrouwen moet je niet tarten :)
pi_139545099
quote:
14s.gif Op zondag 4 mei 2014 11:13 schreef forty-two het volgende:

[..]

Zwangere vrouwen moet je niet tarten :)
hele dikke+1 QFT!
everyone's a critic...
even you ! !
  zondag 4 mei 2014 @ 11:52:11 #7
117107 MarcoD
.........
pi_139545734
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 11:20 schreef the_critic het volgende:

[..]

hele dikke+1 QFT!
Had ook heel voorzichtig gepeild of ze plannen had, kwam er op neer dat ze het nog niet wist maar dat ik eigenlijk ook niet mocht fietsen :P
pi_139545753
Ik zie onderweg veel mensen (vooral solisten) die zo'n hulpstuk aan het stuur hebben waardoor ze kunnen 'liggen' op de fiets (wat tijdrijders ook altijd hebben). Is dit aan te raden? Ziet er wel relax uit en lijkt me vooral handig als je in je eentje tegen de wind in moet trappen.. Ervaringen hier?
pi_139546235
Ja je gaat makkelijk een paar km per uur harder. Ik vind het zelf niet nodig en oncomfortabel.

Daarnaast is je reactiesnelheid een stuk lager als je je handen niet op je remmen hebt ;)
pi_139546338
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 12:22 schreef Tommeke het volgende:
Ja je gaat makkelijk een paar km per uur harder. Ik vind het zelf niet nodig en oncomfortabel.

Daarnaast is je reactiesnelheid een stuk lager als je je handen niet op je remmen hebt ;)
Oké, moet het idd nog even bekijken. Kan er 1 van m'n schoonvader lenen namelijk. Ik rijd op dit moment op de fiets van m'n pa (heb zelf geen racefiets) en ik merk ook dat de afstand tussen m'n zadel en stuurpen niet groot genoeg is voor mij, ik ben vrij lang en als ik laag ga zitten bolt m'n rug teveel.
  zondag 4 mei 2014 @ 13:23:57 #11
32474 janatwork
...leeg...
pi_139547347
Vandaag weer een koersje gereden. Gister een lange en zware dag gehad op werk, ik was pas om half 2 klaar en om 7:30 stond de wekker alweer. Ik krijg dan mijn hartslag niet goed omhoog en zeker niet boven het omslag punt. En dat mis ik dan toch wel tijdens een koers, net even dat beetje extra kunnen geven.

Maar op zich lekker gereden, nog een tijdje in een ontsnapping meegedraaid. Alleen mijn sprint totaal verneukt, de latere winnaar ging erg vroeg aan, ik twijfelde en sprong toch achter hem aan maar ik haalde zijn wiel net niet en kreeg nog een man of 5 over me heen.
eten!!!
  zondag 4 mei 2014 @ 13:28:31 #12
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_139547422
Achterlijk vroeg opgestaan om met de groep te gaan rijden. Op kop rijden ging voor geen meter, daar rijden ze me toch wat te hard voor met wind tegen dus na een paar kilometer viel ik er finaal vanaf. Verder lekker gereden en eindelijk over de magische 100km grens heen :D

http://www.strava.com/activities/137200308
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
  zondag 4 mei 2014 @ 13:38:09 #13
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_139547589
Patroon staat klaar voor de start! Ze zijn met acht man van zijn ploeg dus ik ben benieuwd!
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_139550826
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 10:11 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ja, zaterdag 13:00 en zondag 10:00 dacht ik. Van zaterdag weet ik niet zeker.
A, B en C groepen. Eerste keer moet je met de C's mee en daarna kan je doorstromen
4 euro was ik kwijt
Toen ik er was 11/12 in totaal waarvan 8 in mijn klasse :') Maar toen was het slecht weer.

Klopt allemaal.
Meestal is het zaterdag wat drukker.
Op dinsdag- en donderdagavond is er ook, start is dan 19:00.
Op zaterdag en zondag rijden A en B samen, maar sprinten apart af. Donderdag ook (rondje benedenlangs dan).
Dinsdag rijdt A en B (en C) allemaal apart.
Dinsdag is meestal het drukste, vorige week waren er toen ca. 70 bij de B.
pi_139551012
Ben moe.
161 km cyclo, 2600 hoogtemeters, 5u29. Weet klassering niet, maar zal net binnen of net buiten de 1e 100 zijn (denk 400-500 aan de start).

Vanaf start meteen klimmen, dat ging eerst niet zo tof. Kwam uiteindelijk na 40 km toch in een grote groep terecht, denk dat dat de 2e groep was. Dat ging wel OK, maar na ca. 70 km een steil niet al te lang klimmetje. Die ging kut, ik zat achteraan in de groep en werd wat gelost. Nog geprobeerd terug te komen in de afdaling, maar die was niet lastig genoeg. Daarna 15 km alleen gereden, tot 2 andere gelosten me weer achterop kwamen.
Na ca. 100 km weer een klim en daar kwam een grotere groep ons achterop. Daaruit waren net een stuk of 5 weggereden, en daar kon ik (net) mee. De volgende klim flink zitten afzien in het wiel. Gelukkig stond onderaan aangegeven hoe lang 'ie was, daar kon ik me aan vastklampen. We raapten nog een paar enkelingen op, waardoor we uiteindelijk in een groep van 10 man naar de finish gingen.

Op 15 km voor de finish zat ik flink kapot, maar de groep reed niet zo hard meer, dus ik dacht "de rest zit vast ook kapot, dus demarreren". Ik pakte idd een paar honderd meter voorsprong, op het laatste klimmetje volle bak doorgegaan, ondanks dat ze bijna weer bij waren. Onderaan de afdaling had ik weer een paar honderd meter voorsprong, eigenlijk dacht ik toen dat ik het ging redden, maar toen gingen ze opeens wel rijden, dus 5 km verderop was ik weer teruggepakt.

Wel de sprint nog gewonnen van dit groepje, omdat ik voor de laatste bocht aanging en wist dat de finish 150 m na die bocht lag.

Echt fucking harde (koude) noordenwind vandaag. Gelukkig hadden we 'm op het laatst mee. Op een paar klimmen was het gewoon waaierrijden :o

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 04-05-2014 15:59:09 ]
pi_139551266
12e. Slechte benen, geen power. 90 man aan start. Tevreden met uitslag.
pi_139551433
Zo ik weet sinds vandaag ook wat het is om met het asfalt in aanraking te komen. Gelukkig vooral materiële schade, zelf enkel wat schaafwondjes en last van heup en nek. Best kut trouwens om nog 60 km te moeten fietsen zonder nog te kunnen schakelen en hij veel te zwaar stond, waardoor mijn trapfrequentie niet meer boven de 75 uitkwam de rest van de rit ;( .

Uiteindelijk 99,6 gefietst, kon een blokje om en zo de 100 te halen niet meer opbrengen.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_139551595
@Wombcat en Patroon: Knap gedaan beide!

@Steven184: Klote man, sterkte! Hoe ben je gevallen?
pi_139551667
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 16:13 schreef Tommeke het volgende:
@Wombcat en Patroon: Knap gedaan beide!

@Steven184: Klote man, sterkte! Hoe ben je gevallen?
Thanks.

Geen idee eigenlijk. Ik denk dat degene die naast mij reed en ik elkaar raakte, want opeens sloeg mijn voorwiel onder mij weg op een recht stuk. Deed verder zelf ook niets geks.
pi_139551693
Honger. Ruim 5000 calorieën verbrand, ga restaurant zoeken.
pi_139551734
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 11:52 schreef MarcoD het volgende:

[..]

Had ook heel voorzichtig gepeild of ze plannen had, kwam er op neer dat ze het nog niet wist maar dat ik eigenlijk ook niet mocht fietsen :P
gelukkig leest de mijne hier niet mee... dus kan ronduit zeggen, bijzonder herkenbaar! :)
everyone's a critic...
even you ! !
  zondag 4 mei 2014 @ 16:31:29 #22
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_139552055
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 15:49 schreef Wombcat het volgende:
Ben moe.
161 km cyclo, 2600 hoogtemeters, 5u29. Weet klassering niet, maar zal net binnen of net buiten de 1e 100 zijn (denk 400-500 aan de start).

Vanaf start meteen klimmen, dat ging eerst niet zo tof. Kwam uiteindelijk na 40 km toch in een grote groep terecht, denk dat dat de 2e groep was. Dat ging wel OK, maar na ca. 70 km een steil niet al te lang klimmetje. Die ging kut, ik zat achteraan in de groep en werd wat gelost. Nog geprobeerd terug te komen in de afdaling, maar die was niet lastig genoeg. Daarna 15 km alleen gereden, tot 2 andere gelosten me weer achterop kwamen.
Na ca. 100 km weer een klim en daar kwam een grotere groep ons achterop. Daaruit waren net een stuk of 5 weggereden, en daar kon ik (net) mee. De volgende klim flink zitten afzien in het wiel. Gelukkig stond onderaan aangegeven hoe lang 'ie was, daar kon ik me aan vastklampen. We raapten nog een paar enkelingen op, waardoor we uiteindelijk in een groep van 10 man naar de finish gingen.

Op 15 km voor de finish zat ik flink kapot, maar de groep reed niet zo hard meer, dus ik dacht "de rest zit vast ook kapot, dus demarreren". Ik pakte idd een paar honderd meter voorsprong, op het laatste klimmetje volle bak doorgegaan, ondanks dat ze bijna weer bij waren. Onderaan de afdaling had ik weer een paar honderd meter voorsprong, eigenlijk dacht ik toen dat ik het ging redden, maar toen gingen ze opeens wel rijden, dus 5 km verderop was ik weer teruggepakt.

Wel de sprint nog gewonnen van dit groepje, omdat ik voor de laatste bocht aanging en wist dat de finish 150 m na die bocht lag.

Echt fucking harde (koude) noordenwind vandaag. Gelukkig hadden we 'm op het laatst mee. Op een paar klimmen was het gewoon waaierrijden :o
^O^
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 15:59 schreef Patroon het volgende:
12e. Slechte benen, geen power. 90 man aan start. Tevreden met uitslag.
^O^
pi_139553424
Was nog net bij de top 100: 96e.
  zondag 4 mei 2014 @ 17:28:48 #24
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_139553452
quote:
14s.gif Op zondag 4 mei 2014 17:27 schreef Wombcat het volgende:
Welke cyclo heb je gereden?
.
pi_139553483
quote:
1s.gif Op zondag 4 mei 2014 17:28 schreef Yankee het volgende:

[..]

Welke cyclo heb je gereden?
La Bourgogne.
pi_139553578
Kan kort zijn over vandaag.

Gelijk bij het ophalen van de rugnummers kwam ik Kano al tegen. Hij was met zijn camera op zijn rug op de fiets gekomen, 60km ^O^

Was een snel rondje met grote opkomst, stonden zo'n 90 man aan de start. Gelijk van voren, daar ook maar weer gebleven. Had geen power in de benen en tempo lag zo hoog dat wegrijden bij niemand lukte. Op het einde zat ik niet super goed in de sprint, maar met 12e plek mag ik ook niet klagen, want beste klassering in KNWU koers tot nu toe.

Ploeggenoot heeft hem gewonnen dus allemaal erg blij met het resultaat! w/

http://app.strava.com/activities/137322207
pi_139553592
Wel humor, op de site van Sportcommunication staat dit over de start- en aankomstlocatie:

Nou, die 'site prestigeux', da's dus de stationsstraat in Creches sur Saone, een dorpje vlakbij Macon. Ongeveer hier. Nou, da's prestigeus hoor :')

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 04-05-2014 17:34:29 ]
  zondag 4 mei 2014 @ 18:04:09 #28
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_139554345
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 17:33 schreef Patroon het volgende:

Gelijk bij het ophalen van de rugnummers kwam ik Kano al tegen. Hij was met zijn camera op zijn rug op de fiets gekomen, 60km ^O^

Was een snel rondje met grote opkomst, stonden zo'n 90 man aan de start. Gelijk van voren, daar ook maar weer gebleven. Had geen power in de benen en tempo lag zo hoog dat wegrijden bij niemand lukte. Op het einde zat ik niet super goed in de sprint, maar met 12e plek mag ik ook niet klagen, want beste klassering in KNWU koers tot nu toe.

Ja, dat was wel grappig. Ik kwam het dorp in en dacht, nou, zal mij benieuwen of ik Patroon z.... "Hey Kano!" En hij kwam me al tegemoet rijden _O-

Was leuk om te zien. Het ging inderdaad erg hard. Het peleton werd flink uitgedunt. Patroon zal constant goed voorin.
Nu eerst effe douchen en eten. Had nog een flinke inzinking onderweg naar huis. Bij de benzinepomp gestopt voor een Aquarius, snicker en gevulde koek. Dat maakte weer een beetje man van me. Niet zo gek ook dat ik honger kreeg, had vanmorgen 4 broodjes op en had 4 bananen mee.
pi_139554440
Knap kano, leuk dat je er was. Zo lang stilstaan krijg je echt honger van. Ik had anders nog wel wat eten voor de terugweg voor je gehad!
pi_139554513
quote:
met 12e plek mag ik ook niet klagen, want beste klassering in KNWU koers tot nu toe.

Mooi toch? ^O^
pi_139554837
quote:

mooie uitslag.. niets om je voor te schamen!
everyone's a critic...
even you ! !
  zondag 4 mei 2014 @ 18:22:54 #32
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_139554885
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 18:07 schreef Patroon het volgende:
Knap kano, leuk dat je er was. Zo lang stilstaan krijg je echt honger van. Ik had anders nog wel wat eten voor de terugweg voor je gehad!
Ik had gewoon toe moeten geven aan mijn toerdersinstinct en ergens appelgebak met koffie moeten halen :P
  zondag 4 mei 2014 @ 19:21:10 #33
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_139557044
Ik krijg tot nu toe eigenlijk bijna nooit honger tijdens het fietsen, heb vandaag ook maar gewoon een reep gegeten omdat de rest ook aan het eten was terwijl iemand een lekke band had en niet omdat ik honger had. Toen ik thuis was kreeg ik een beetje honger.
#teammaxbet
pi_139557156
quote:
14s.gif Op zondag 4 mei 2014 19:21 schreef Maxbet het volgende:
Ik krijg tot nu toe eigenlijk bijna nooit honger tijdens het fietsen, heb vandaag ook maar gewoon een reep gegeten omdat de rest ook aan het eten was terwijl iemand een lekke band had en niet omdat ik honger had. Toen ik thuis was kreeg ik een beetje honger.
Je moet ook eten voordat je honger krijgt he?
  zondag 4 mei 2014 @ 19:31:33 #35
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_139557435
quote:
1s.gif Op zondag 4 mei 2014 19:24 schreef cafca het volgende:

[..]

Je moet ook eten voordat je honger krijgt he?
Uiteraard. Denk alleen dat ik ook geen honger had gekregen als ik geen muesli reepje had gegeten.
#teammaxbet
  zondag 4 mei 2014 @ 19:31:44 #36
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_139557442
quote:
14s.gif Op zondag 4 mei 2014 19:21 schreef Maxbet het volgende:
Als jij het vol houd om van 11 tot 6 niet te eten en 100 km te fietsen moet je dat vooral doen. Ik heb dan al 2 keer een hongerklop denk ik.
pi_139557684
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 19:31 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Als jij het vol houd om van 11 tot 6 niet te eten en 100 km te fietsen moet je dat vooral doen. Ik heb dan al 2 keer een hongerklop denk ik.
Ligt ook aan het tijdstip. Direct na een goed ontbijt of na het avondeten kan ik best 100km fietsen zonder te eten. Maar als je al een lunch hebt overgeslagen, is het een ander verhaal
  zondag 4 mei 2014 @ 19:43:08 #38
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_139557975
quote:
1s.gif Op zondag 4 mei 2014 19:37 schreef cafca het volgende:

[..]

Ligt ook aan het tijdstip. Direct na een goed ontbijt of na het avondeten kan ik best 100km fietsen zonder te eten. Maar als je al een lunch hebt overgeslagen, is het een ander verhaal
Als ik de avond van te voren goed eet, op tijd naar bed ga en niet drink, de volgende dag idd stevig ontbijt kan ik dat ook wel. Maar of ik er vrolijk van word...
pi_139558290
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 19:43 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Als ik de avond van te voren goed eet, op tijd naar bed ga en niet drink, de volgende dag idd stevig ontbijt kan ik dat ook wel. Maar of ik er vrolijk van word...
Nou is er ook wel verschil tussen toeren en koersen natuurlijk ;)
pi_139560207
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 06:43 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Volgens mij heb ik die in 2007 of zo een keertje gereden. Hebben ze wel het parkoers wat veranderd, want toen ging het richting Arnhem over de dijken aan de zuidkant van de Rijn.

Leuke tocht, wel redelijk kleinschalig (toen iig, kan nu anders zijn).
Prima route uitgezet en niet druk. (hele dag alleen gereden)
2 keer pijltjes kwijt geraakt. (geen idee waarom) maar toen zelf maar iets andere route bedacht ;)
En paar keer extra de posbank op gegaan.

http://www.strava.com/activities/137407760

Heb vandaag ook maar eens hartslag meter uit verpakking gehaald.

Was alleen erg koud en wilde maar niet opwarmen.
  zondag 4 mei 2014 @ 20:27:50 #41
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_139560779
Ja ik vond 't ook fris. Had eigenlijk even gewoon lang lang moeten aantrekken. Leermomentje voor de volgende keer.

En wat Patroon zei over dat wedstrijdwielrenners niet zoveel over elkaars materiaal lullen, ik snap het wel.

pi_139560889
Ja,zag net je foto. Levensgevaarlijk dit zo. Zouden ze moeten verbieden om te starten.
  zondag 4 mei 2014 @ 20:29:26 #43
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_139560897
quote:
1s.gif Op zondag 4 mei 2014 19:37 schreef cafca het volgende:

[..]

Inderdaad wel goed ontbijt naar binnen gewerkt vooraf :Y
#teammaxbet
pi_139561062
WTF, echt compleet verkeerde framemaat gekozen ?
pi_139561070
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 20:20 schreef ddx het volgende:

[..]

Prima route uitgezet en niet druk. (hele dag alleen gereden)
2 keer pijltjes kwijt geraakt. (geen idee waarom) maar toen zelf maar iets andere route bedacht ;)
En paar keer extra de posbank op gegaan.

Hoe laat was je gestart?
Bij dit soort tochten starten de meesten tussen 8:00 en 9:00.
pi_139561279
Ik ben iets voor 9u gestart.
Je moet voor de wat grotere afstanden idd lekker vroeg starten.
Al had het voor tocht van vandaag ook best wat latere gekund, ze hadden 3 lussen gemaakt en je mocht zelf weten welke (en welke volgorde) je wou fietsen, sprak ook iemand die dus 2 keer lus bij posbank had gedaan.
pi_139563479
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 20:29 schreef Patroon het volgende:
Ja,zag net je foto. Levensgevaarlijk dit zo. Zouden ze moeten verbieden om te starten.
Jemig. Idd. Wat een mongel.
  zondag 4 mei 2014 @ 21:18:32 #48
545 dop
:copyright: dop
pi_139563836
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 20:29 schreef Patroon het volgende:
zie wel dat het een rare constructie is maar wat maakt het levensgevaarlijk ?
volgens mij is dat wat overtrokken.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_139563944
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 21:18 schreef dop het volgende:

[..]

zie wel dat het een rare constructie is maar wat maakt het levensgevaarlijk ?
volgens mij is dat wat overtrokken.
Mag max 4cm zijn volgens fabrikanten. Komt anders veel te veel kracht op.
  zondag 4 mei 2014 @ 21:26:17 #50
545 dop
:copyright: dop
pi_139564329
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 21:20 schreef Patroon het volgende:

[..]

als ik naar de construktie kijk geld dat dan met name voor de lagering , de vorkbuis moet dat makkelijk kunnen hebben.
wel afhankelijk van merk en materiaal , carbon zal minder vergeeflijk zijn
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_139564419
In grinta van deze maand een hele test over banden... conclussie... 23 of 25mm en latex of butyl.. verschillen zijn allemaal te klein om voor een toerder werkelijk te voelen. gevoel zit vooral tussen de oren. lagere rolweerstand met 25+latex is er dus wel.. maar verwaarloosbaar..
Wel is 25mm ietsje sneller, maar de winst zit vooral in bredere oppervlak, dus meer grip in bochten. Latex iets minder snel lek
everyone's a critic...
even you ! !
  zondag 4 mei 2014 @ 21:41:53 #52
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_139565491
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 21:26 schreef dop het volgende:

[..]

als ik naar de construktie kijk geld dat dan met name voor de lagering , de vorkbuis moet dat makkelijk kunnen hebben.
wel afhankelijk van merk en materiaal , carbon zal minder vergeeflijk zijn
Niet op je spacers ook? Ik weet niet hoe zo'n voorvorkconstructie in elkaar zit, maar ik kan me wel voorstellen dat er een limiet aan zit.
  zondag 4 mei 2014 @ 21:49:52 #53
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_139566089
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 21:20 schreef Patroon het volgende:

[..]

Indekken heet dat. Dat het natuurlijk geen gezicht is, is één, maar dat het niet kan.... en al helemaal geen enkel probleem als het een alu vorkbuis is. Zwiepende carbon sturen lijkt me eerder redelijk tricky.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_139566146
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 21:27 schreef the_critic het volgende:
In grinta van deze maand een hele test over banden... conclussie... 23 of 25mm en latex of butyl.. verschillen zijn allemaal te klein om voor een toerder werkelijk te voelen. gevoel zit vooral tussen de oren. lagere rolweerstand met 25+latex is er dus wel.. maar verwaarloosbaar..
Wel is 25mm ietsje sneller, maar de winst zit vooral in bredere oppervlak, dus meer grip in bochten. Latex iets minder snel lek
Ik merk idd niet echt betere rolweerstand met 25mm tov 23mm. Wel merk ik dat de vittoria makkelijker bolt, maar denk dat dat komt door soepele band + latex biba. In de bochten merk ik wel een aanzienlijk verschil door het soepele band en bredere oppervlak. Voelt erg trefzeker!
pi_139566373
quote:
1s.gif Op zondag 4 mei 2014 21:49 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Indekken heet dat. Dat het natuurlijk geen gezicht is, is één, maar dat het niet kan.... en al helemaal geen enkel probleem als het een alu vorkbuis is. Zwiepende carbon sturen lijkt me eerder redelijk tricky.
Ja denk ik ook. Volgens mij verlies je wel een pak stijfheid in de voorkant van je frame.
  zondag 4 mei 2014 @ 21:55:50 #56
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_139566537
Hehe, foto's van vandaag worden meteen als omslagfoto's gebruikt bij teamgenoten van Patroon :)
  zondag 4 mei 2014 @ 23:01:51 #57
58560 Oksel
Gezellig.
pi_139570764
Gisteravond teruggekomen uit Oostenrijk, vandaag op de fiets. Mannetje of 8 van OWC, duurrit. Mooi lage hartslag 142km gereden, af en toe wat kopwerk gedaan. Op de klimmetjes PR's gereden, dus ondanks matige benen & weinig training sterker dan vorig jaar.

Morgen frame ophalen :)
  zondag 4 mei 2014 @ 23:04:36 #58
58560 Oksel
Gezellig.
pi_139570906
PR Motieweg & PR Diepe Hel :) Da's fijn.
  FOK!fotograaf maandag 5 mei 2014 @ 00:04:57 #59
73911 ultra_ivo
pi_139573221
quote:
1s.gif Op zondag 4 mei 2014 21:49 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Ik heb ook zo'n spacertoren op m'n Bob Jackson. De voorvork is er gewoon op gemaak, niks aan de hand. Helaas is m'n schouder te wrak om diep te kunnen zitten dus dan is of een extra hoge stuurpen of een spacertoren nodig. Het enig lelijke aan deze foto is de ahead set. Ik heb er eentje maar vindt 'm na 7 jaar nog altijd lelijk.
  FOK!fotograaf maandag 5 mei 2014 @ 00:06:10 #60
73911 ultra_ivo
pi_139573255
228km vandaag, m'n oude route rondom Aken nog eens gereden, dit keer met een ommetje naar Heimbach. Vlak voor het eind nog gevallen, stoep werd plotseling breder en ik zat ff wat te pielen met de gps, stoeprand geschampt en neer. Gelukkig zonder erg.
  maandag 5 mei 2014 @ 08:02:37 #61
58560 Oksel
Gezellig.
pi_139575975
http://www.strava.com/activities/137395798

quote:
Jos Wolfkamp Bij Ruhrgebied denken we eerst vooral aan Industrie en drukke steden. Maar daartussen ligt echt waar een schitterend landschap. Dit rondje is het zwaarste trainingstondje dat ik ken. Steile klimmetjes, gevaarlijke afdalingen, draaien, keren, zwaar en mooi
pi_139575988
Okkie... Rijd jij volgende week nog Hel van Twente?

(Nog andere mensen die volgende week woensdag rijden in het mooie oosten des lands?!)
everyone's a critic...
even you ! !
  maandag 5 mei 2014 @ 08:08:40 #63
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_139576009
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 08:05 schreef the_critic het volgende:

(Nog andere mensen die volgende week woensdag rijden in het mooie oosten des lands?!)
Ik moet die woensdag gewoon werken :?
  maandag 5 mei 2014 @ 08:09:04 #64
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_139576016
Wat is het verschil tussen Oksel en een Duitser?

SPOILER
  maandag 5 mei 2014 @ 08:11:36 #65
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_139576036
Godverdomme kaas _O-
pi_139576044
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 15:49 schreef Wombcat het volgende:
Ben moe.

Deze had ik even gemist. Puike prestatie en mooi verslag!
pi_139576051
ik ga over 2 weken een 2tal dagen fietsen in duitsland. +/- 50km oostelijk van Winterberg, in de buurt van de Edersee / bad arolsen / Korbach
Op Strava te zien wordt daar weinig gefietst.. :) Iemand die het gebied kent en wat tips heeft?!
everyone's a critic...
even you ! !
  maandag 5 mei 2014 @ 08:13:39 #68
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_139576054
Trouwens zaterdag reed er nog een vent mee op de eerste gesoigneerde bianchi die ik gezien heb!
SPOILER
Toen ik dat tegen Patroon zei vond misspatroon die mintgroene bianchi's juist wel mooi.
Mintgroen :D
pi_139576059
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 08:08 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ik moet die woensdag gewoon werken :?
Neem je een vrije dag op! :)
everyone's a critic...
even you ! !
  maandag 5 mei 2014 @ 08:14:39 #70
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_139576066
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 08:14 schreef the_critic het volgende:

[..]

Neem je een vrije dag op! :)
Ik heb nog maar 2.25 dagen voor de rest van het jaar en met een aankomende verhuizing zet ik die liever strategisch in :+
pi_139576081
MissPatron gisteren avond tegen mij: "Patroon, je moet niet denken dat zoals jij het doet altijd het beste is, voor jou misschien wel, maar voor een ander hoeft het niet te werken" :D. Haha had dus ff met kano gesproken.
  maandag 5 mei 2014 @ 08:21:08 #72
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_139576130
Door de 14000ste km heen op de racefiets *O* En door de 5000 dit jaar en 2K gehaald met de specialized challange
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 08:16 schreef Patroon het volgende:
MissPatron gisteren avond tegen mij: "Patroon, je moet niet denken dat zoals jij het doet altijd het beste is, voor jou misschien wel, maar voor een ander hoeft het niet te werken" :D. Haha had dus ff met kano gesproken.
Ik ontken alles. Tevens protip voor je fietsprestaties, hou d'r weg bij kinderen want ze zat veel te leuk te spelen met die kinderen van je ploeggenoot...... Anders is je prestigeuse titel straks Prof Pa P.A.Troon :P
  maandag 5 mei 2014 @ 08:22:36 #73
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_139576144

Lijkt me wel wat als koersfiets _O_
pi_139576186
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 08:21 schreef kanovinnie het volgende:
Door de 14000ste km heen op de racefiets *O* En door de 5000 dit jaar en 2K gehaald met de specialized challange

[..]

Ik ontken alles. Tevens protip voor je fietsprestaties, hou d'r weg bij kinderen want ze zat veel te leuk te spelen met die kinderen van je ploeggenoot...... Anders is je prestigeuse titel straks Prof Pa P.A.Troon :P
haha ja ze is gek op kinderen.
  maandag 5 mei 2014 @ 08:27:28 #75
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_139576193
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 08:13 schreef the_critic het volgende:
ik ga over 2 weken een 2tal dagen fietsen in duitsland. +/- 50km oostelijk van Winterberg, in de buurt van de Edersee / bad arolsen / Korbach
Op Strava te zien wordt daar weinig gefietst.. :) Iemand die het gebied kent en wat tips heeft?!
http://www.bike-arena.de/Touren/Rennrad-Touren2
Hier heb ik wat routes van gefietst. Mooie glooiende wegen en af en toe een kuitenbijter. Buiten Winterberg-Willingen zijn de wegen mooi rustig. De meeste van deze routes zijn wel net een stuk westelijker.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  maandag 5 mei 2014 @ 08:29:01 #76
58560 Oksel
Gezellig.
pi_139576205
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 08:05 schreef the_critic het volgende:

Staat in de agenda. Ga ws. met paar man van OWC. Of van R3. Je kan aansluiten.
  maandag 5 mei 2014 @ 08:29:21 #77
58560 Oksel
Gezellig.
pi_139576209
Mooiste tocht van Twente. En best zwaar.
pi_139576225
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 08:27 schreef No-P het volgende:

[..]

http://www.bike-arena.de/Touren/Rennrad-Touren2
Hier heb ik wat routes van gefietst. Mooie glooiende wegen en af en toe een kuitenbijter. Buiten Winterberg-Willingen zijn de wegen mooi rustig. De meeste van deze routes zijn wel net een stuk westelijker.
merci ga ik zeker even naar kijken!
everyone's a critic...
even you ! !
pi_139576279
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 08:29 schreef Oksel het volgende:

[..]

Staat in de agenda. Ga ws. met paar man van OWC. Of van R3. Je kan aansluiten.
ik ga mogelijk met broertje en vader.. Mocht ik toch alleen gaan, dan sluit ik wel ergens aan. Pikken jullie mij onderweg vast ergens op :)
everyone's a critic...
even you ! !
  maandag 5 mei 2014 @ 08:39:33 #80
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_139576299
http://www.strava.com/activities/137363426#kudos
Is dit de definitie van een goede duurrit? Afgezien van die piek toen ik effe op kop moest?
pi_139576332
quote:
1s.gif Op maandag 5 mei 2014 08:26 schreef Patroon het volgende:

[..]

haha ja ze is gek op kinderen.
Pas maar op. Die van mij vindt kinderen ook helemaal leuk en als ik haar gang had laten gaan hadden we nu 2 honden, 3 katten, 2 konijnen een paar geiten en een hangbuikzwijntje gehad :')
  maandag 5 mei 2014 @ 08:44:36 #82
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_139576346
Dat zwijn heeft ze toch evengoed gekregen?

/inkoppertjes
pi_139576352
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 08:39 schreef kanovinnie het volgende:
http://www.strava.com/activities/137363426#kudos
Is dit de definitie van een goede duurrit? Afgezien van die piek toen ik effe op kop moest?
jij rijd echt wel met mooie lage hartslagen.. dit zou voor D1 zelfs aan de lage kant zijn denk ik (ken jouw zones natuurlijk niet) maar geeft wel aan dat je conditie echt wel goed lijkt te zijn!
everyone's a critic...
even you ! !
  maandag 5 mei 2014 @ 08:46:53 #84
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_139576362
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 08:45 schreef the_critic het volgende:

[..]

jij rijd echt wel met mooie lage hartslagen.. dit zou voor D1 zelfs aan de lage kant zijn denk ik (ken jouw zones natuurlijk niet) maar geeft wel aan dat je conditie echt wel goed lijkt te zijn!
Was ook best wel vermoeid hoor. Zeker terug kreeg ik mijn hartslag niet hoog meer. Had dat ook niet echt geprobeerd.
Max is 195 oid. Omslagpunt ligt denk ik rond de 175
  maandag 5 mei 2014 @ 08:49:30 #85
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_139576392
http://doefiets.nl/training/basisprincipes/hartslagzones
Volgens die site zit ik dan in midden herstel. Maar zo voelde het niet :@
Als ik kijk naar de koers van zaterdag zit ik vaak hoog rond de 170-174. En dan is het ook echt wel aanpoten. Dat was tijdens die ontsnapping bijvoorbeeld.

Ook hier:
http://www.strava.com/activities/136288620/analysis
kom ik niet veel boven de 175 uit.
  maandag 5 mei 2014 @ 09:22:17 #86
418001 jsprbcn
Bianchi Aria
pi_139576763
Dit weekend waren we weer op bezoek bij een vriendin in Torredembarra, en uiteraard de fiets meegenomen 8-) 8-)

Zaterdag middag/avond
70Km
http://app.strava.com/activities/137033471

Het licht was prachtig rond 19:00 met uitzicht over de wijnvelden.

Mooie stukken asfalt

Mooi uitzicht tussen de bomen door

Lekker klimmen

Zondag ochtend
140Km
http://app.strava.com/activities/137322722

Het is, op de wind na, heerlijk fietsen hier. Lange wegen met uitstekend asfalt, relatief weinig verkeer en fantastisch uitzicht.

NIemand op de weg, en enkel het geluid van de vogels

Ik heb enkel een traktor gehoord die het land aan het bewerken was

En uiteraard een terrasje om wat te eten half weg 8-)
pi_139576780
Wat een lekker leven heb jij chef :7
  maandag 5 mei 2014 @ 09:23:47 #88
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_139576782
Klimmen op de grote plaat? :P
pi_139576856
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 08:49 schreef kanovinnie het volgende:
http://doefiets.nl/training/basisprincipes/hartslagzones
Volgens die site zit ik dan in midden herstel. Maar zo voelde het niet :@
Als ik kijk naar de koers van zaterdag zit ik vaak hoog rond de 170-174. En dan is het ook echt wel aanpoten. Dat was tijdens die ontsnapping bijvoorbeeld.

Ook hier:
http://www.strava.com/activities/136288620/analysis
kom ik niet veel boven de 175 uit.
Je exacte zones variëren door vermoeide spieren, lichamelijk vermoeidheid (weinig slaap), honger (weinig glycogeen in de spieren) etc. Het kan dus heel goed dat jij gisteren het gevoel had dat je in D1 zat terwijl je hartslag herstel zei. Het is dus belangrijk om je niet blind te staren op je zones maar ook naar je lichaam te luisteren. Als ik bijv. een herstelritje doe, die ik normaal op +/- hf 140 doe, maar dit nu niet goed voelt, dan ga ik op hf +/- 130 zitten. Iig op de hf wat wel als herstel voelt of wat voor zone je ook maar wil.
  maandag 5 mei 2014 @ 09:30:05 #90
418001 jsprbcn
Bianchi Aria
pi_139576878
@ Tommeke: als de "dames" gaan kletsen ga ik lekker fietsen :-)
@ Kano: Het is een 50T dus goed te doen met 3-5% "vals plat" uit het zadel
pi_139576899
Klinkt bekend. Soms heb ik het idee behoorlijk aan het pompen te zijn, kijk ik naar mn fietscomputer en zit ik onderin D1... Terwijl dat normaal veel relaxter voelt. Als ik dan op gevoel in D1 ga rijden zit ik in herstel... :?

Meestal doe ik op dat moment de garmin in mn achterzak.
pi_139576926
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 09:31 schreef muzas het volgende:
Klinkt bekend. Soms heb ik het idee behoorlijk aan het pompen te zijn, kijk ik naar mn fietscomputer en zit ik onderin D1... Terwijl dat normaal veel relaxter voelt. Als ik dan op gevoel in D1 ga rijden zit ik in herstel... :?

Meestal doe ik op dat moment de garmin in mn achterzak.
Gewoon je zones dan op gevoel iets naar beneden bijstellen.
  maandag 5 mei 2014 @ 09:38:55 #93
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_139577016
Verbaasd me eigenlijk wel hoe hoog mijn D1 ligt. Had verwacht dat dat zo rond 115-125 oid zou zitten :')
#weinigkennis #veelroepen
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 09:29 schreef Patroon het volgende:

[..]

Je exacte zones variëren door vermoeide spieren, lichamelijk vermoeidheid (weinig slaap), honger (weinig glycogeen in de spieren) etc. Het kan dus heel goed dat jij gisteren het gevoel had dat je in D1 zat terwijl je hartslag herstel zei. Het is dus belangrijk om je niet blind te staren op je zones maar ook naar je lichaam te luisteren. Als ik bijv. een herstelritje doe, die ik normaal op +/- hf 140 doe, maar dit nu niet goed voelt, dan ga ik op hf +/- 130 zitten. Iig op de hf wat wel als herstel voelt of wat voor zone je ook maar wil.
Ik was gister wel goed moe dus dat kan wel kloppen :D En honger. Wel geslapen als een baby uiteraard. :P
pi_139577080
Iets voor muzas:

maandag 5 mei 2014 @ 09:45:38 #95
58560 Oksel
Gezellig.
pi_139577122
  maandag 5 mei 2014 @ 09:47:49 #96
58560 Oksel
Gezellig.
pi_139577154

pi_139577160
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 09:42 schreef Patroon het volgende:
Iets voor muzas:

[ afbeelding ]
Bah, wijn :6
pi_139577174
quote:
Kleuren zijn wel kick... Veel plezier met het in elkaar knutselen!
  maandag 5 mei 2014 @ 09:52:39 #99
130803 Gripper
Get a grip
pi_139577228
Ik heb me trouwens dit weekend niet helemaal aan rule #7 gehouden.... M'n benen en armen zijn heel bruin, maar dat is niet allemaal alleen maar aan trainingsarbeid te danken.

Zaterdag was de kleur eerlijk verdiend, maar heb gisteren heel de dag op het strand gelegen, en uiteraard met schilderstape de lijntjes zorgvuldig afgeplakt! B-)
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  maandag 5 mei 2014 @ 09:55:24 #100
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_139577267
Was 't niet een beetje te koud om op 't strand te liggen?
pi_139577298
Uit de wind was 't warm zat.
pi_139577358
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 09:22 schreef jsprbcn het volgende:
Dit weekend waren we weer op bezoek bij een vriendin in Torredembarra, en uiteraard de fiets meegenomen 8-) 8-)

..heel veel moois..

Kijk daar zou ikzelf nou ook wel eens mn banden vuil willen maken! Mooie omgeving man!
Ben ik hier, of ben ik daar?
  maandag 5 mei 2014 @ 10:02:05 #103
145492 CyclingGirl
CapFab fan
pi_139577370
quote:
14s.gif Op zondag 4 mei 2014 17:27 schreef Wombcat het volgende:
Netjes hoor!
Haters gonna hate.
  maandag 5 mei 2014 @ 10:02:38 #104
145492 CyclingGirl
CapFab fan
pi_139577383
quote:

Top! :) mooi resultaat ondanks geen power in de benen.
Haters gonna hate.
  maandag 5 mei 2014 @ 10:05:09 #105
145492 CyclingGirl
CapFab fan
pi_139577427
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 09:45 schreef Oksel het volgende:
[ afbeelding ]
Mooie kleuren!
Haters gonna hate.
  maandag 5 mei 2014 @ 10:07:29 #106
145492 CyclingGirl
CapFab fan
pi_139577465
Gisteren in België op een kermiskoers gestart. Mooi rondje wel met wat kasseitjes en een hele lange aankomst naar de finish. 12 rondes van ongeveer 7.5km. Ging goed uit de startblokken, verloor helaas na 4 rondes weer een lens. Volgens mij is die batch met lenzen niet helemaal goed, weer der rechterkant.

Toch maar doorgereden, nog wat op kop en alles maar er werd redelijk nerveus gekoerst, toen ik bijna op mijn bek ging door een renster die ineens vol tegen mij aan reedt vond ik het welletjes. Zag het niet goed aankomen doordat ik half blind rond reed.

Ik heb de koers wel uitgedaan maar er had meer in kunnen zitten. In elk geval goed voor het moraal en volgende week weer.
Haters gonna hate.
pi_139578391
quote:
fijn dat ie er eindelijk is... benieuwd naar je eindresultaat.
Ga je hem zelf opbouwen of laat je dat doen?
everyone's a critic...
even you ! !
  maandag 5 mei 2014 @ 11:18:07 #108
58560 Oksel
Gezellig.
pi_139578854
Hm, zal 't meeste laten doen.
  maandag 5 mei 2014 @ 11:25:26 #109
58560 Oksel
Gezellig.
pi_139579038
Ennehm, thnx, kleuren zijn inderdaad wel fris :)
  maandag 5 mei 2014 @ 11:25:58 #110
58560 Oksel
Gezellig.
pi_139579047
Frame ziet er goed uit, prima gebouwd, geen enkel foutje. Wel ziet er lak er goedkoper uit dan op bijv. mijn Bianchi.
pi_139579628
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 11:25 schreef Oksel het volgende:
Frame ziet er goed uit, prima gebouwd, geen enkel foutje. Wel ziet er lak er goedkoper uit dan op bijv. mijn Bianchi.
Nu het slappe excuus van oeh, mijn mintgroene biankie vallen dit en dat is nu verleden tijd. Dus verwacht ik nu ook dat je eens een ekte KNWU koers gaat rijden! Die licentie heb je niet voor niks.
pi_139580271
Ja Okkie!

Zondag een mooie koers! De Ronde van Eibergen, mooi in de buurt!

Omloop van 7,5 km. Ik doe mee! Sportklasse en amateur gecombineerd.
pi_139580323
@CyclingGirl: Zonde ja! Koersen met een lens minder is zeer kut weet ik uit ervaring ;(

Op naar de volgende ;)
pi_139581139
quote:
1s.gif Op maandag 5 mei 2014 12:14 schreef Tommeke het volgende:
Ja Okkie!

eeej daar woon ik!
Ik kan wel eens gaan kijken, had 's middags toch niet wat in de planning staan.
Zal dan net als Kano wat foto's maken :)

Als jullie laten weten op wat voor fiets / outfit / nummer ik moet letten zal ik proberen wat foto's van jullie te schieten :)
  maandag 5 mei 2014 @ 13:00:01 #115
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_139581325
Ik zou op 't aanbod ingaan want hij kan beter foto's maken dan mij.
  maandag 5 mei 2014 @ 13:00:08 #116
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_139581334
Maar dat is al snel :')
pi_139581361
Hey wat leuk! Ik fiets in een groen met zwart pakje op een rood-witte Trek. Spreek me maar ff aan als je me ziet.

Rugnummer weet ik nog niet.
pi_139581439
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 13:00 schreef kanovinnie het volgende:
Maar dat is al snel :')
we hebben beiden (bijna) dezelfde lens, de 70-200.. dus daar zou het niet aan kunnen liggen ;)

en Kano, ik heb je foto's op FB gezien.
Zitten prima platen tussen hoor!

quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 13:01 schreef Tommeke het volgende:
Hey wat leuk! Ik fiets in een groen met zwart pakje op een rood-witte Trek. Spreek me maar ff aan als je me ziet.

Die combinatie zal ik in de gaten houden!
Als je tzt je rugnummer weet, laat het horen :)
  maandag 5 mei 2014 @ 13:07:06 #119
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_139581486
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 13:04 schreef Flipmoehoe het volgende:

[..]

we hebben beiden (bijna) dezelfde lens, de 70-200.. dus daar zou het niet aan kunnen liggen ;)

en Kano, ik heb je foto's op FB gezien.
Zitten prima platen tussen hoor!

[..]

Die combinatie zal ik in de gaten houden!
Als je tzt je rugnummer weet, laat het horen :)
Welke heb jij :?
Ik had geen zin om echt uit te zoeken en na te bewerken dus ik heb alles wat enigzins goed was erop gegooid. Mocht Patroon of iemand anders een foto op groot formaat willen doe ik dat uiteraard wel nog effe. Voor facebook pica's vind ik het verspilde moeite :@
pi_139581543
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 13:07 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Welke heb jij :?
Ik had geen zin om echt uit te zoeken en na te bewerken dus ik heb alles wat enigzins goed was erop gegooid. Mocht Patroon of iemand anders een foto op groot formaat willen doe ik dat uiteraard wel nog effe. Voor facebook pica's vind ik het verspilde moeite :@
de 70-200 F4 IS L, (en de 24-105 F4 IS L, 18-55, 100mm macro en de 50mm 1.8 ;) )

Dat soort foto's bewerken doe ik ook niet snel, alleen als het echt nodig is ff snel als batch door lightroom halen.

Mocht iemand na het zien van die foto's straks de originelen willen hebben wil ik ze best via westransfer oid sturen :)
  maandag 5 mei 2014 @ 13:16:36 #121
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_139581698
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 13:09 schreef Flipmoehoe het volgende:

[..]

de 70-200 F4 IS L, (en de 24-105 F4 IS L, 18-55, 100mm macro en de 50mm 1.8 ;) )

Dat soort foto's bewerken doe ik ook niet snel, alleen als het echt nodig is ff snel als batch door lightroom halen.

Mocht iemand na het zien van die foto's straks de originelen willen hebben wil ik ze best via westransfer oid sturen :)
Ik zou je 24-105 en 70-200 meenemen. 70-200 voor vanaf de kant en 24-105 voor als je in de bocht foto's wilt maken.
pi_139581765
Leuk Flipmoehoe! Ik roep wel hey Flip naar elke fotograaf haha ;)
pi_139581901
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 13:16 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ik zou je 24-105 en 70-200 meenemen. 70-200 voor vanaf de kant en 24-105 voor als je in de bocht foto's wilt maken.
Deze 2 zitten altijd samen in een tas.. maar kan natuurlijk ook 2 body's meenemen om helemaal profi over te komen :P
Was al van plan om deze lenzen mee te nemen :)

quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 13:19 schreef Tommeke het volgende:
Leuk Flipmoehoe! Ik roep wel hey Flip naar elke fotograaf haha ;)
Sander zal ik ook wel op reageren ;)
Zal is kijken of ik een petje oid opzet, herken je me beter en kan je lief lachen in de lens ;)
  maandag 5 mei 2014 @ 13:30:38 #124
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_139581980
Gewoon van te voren effe meeten. Dan weet je iig precies wie wie is
pi_139582068
zie dat de start om 13:30 is, zal rond die tijd daar wel ff rondhangen en kijken of ik iemand zie die aan je beschrijving voldoet :)

[ Bericht 1% gewijzigd door Flipmoehoe op 05-05-2014 13:40:38 ]
  maandag 5 mei 2014 @ 13:34:08 #126
145492 CyclingGirl
CapFab fan
pi_139582081
Lijkt mij een mooi rondje daar in Eibergen, helaas niet voor ons dames.
Ik denk dat ik Nieuw Vossemeer ga starten zondag. Misschien zaterdag naar Snaaskerke (Gistel).
Haters gonna hate.
pi_139582189
Net het eerste echte ritje op de nieuwe wielen gehad. Het zijn de Campa Scirocco 35mm geworden. Ik kan merken dat ze wat lichter zijn bij het aanzetten. Het ventiel tikt nog wel wat tegen de velg aan, dus daar moet nog wel wat op verzonnen worden. Ze staan wel baas in mijn fiets, ookal is het nu een Shimano en Campa mix.

Ook maar even het parkoers verkend van de tijdrit die ik vrijdag waarschijnlijk ga rijden. 32,5 minuten over 19km, best tevreden. Er moeten nog wel twee minuten af kunnen volgens mij! Tommeke rijd jij vrijdag de tijdrit van Nijland?
  maandag 5 mei 2014 @ 13:42:54 #128
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_139582310
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 13:38 schreef gerwinner het volgende:
Net het eerste echte ritje op de nieuwe wielen gehad. Het zijn de Campa Scirocco 35mm geworden. Ik kan merken dat ze wat lichter zijn bij het aanzetten. Het ventiel tikt nog wel wat tegen de velg aan, dus daar moet nog wel wat op verzonnen worden. Ze staan wel baas in mijn fiets, ookal is het nu een Shimano en Campa mix.

Ook maar even het parkoers verkend van de tijdrit die ik vrijdag waarschijnlijk ga rijden. 32,5 minuten over 19km, best tevreden. Er moeten nog wel twee minuten af kunnen volgens mij! Tommeke rijd jij vrijdag de tijdrit van Nijland?
35 km/uur is best netjes. Je zal wel flink afhankelijk zijn van de wind.

Pics?
Tegen het tikken van je ventiel kan je wat plakband rond je ventiel plakken. Moet je hem er wel effe voor uit je fiets halen.
pi_139582529
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 13:33 schreef Flipmoehoe het volgende:
zie dat de start om 13:30 is, zal rond die tijd daar wel ff rondhangen en kijken of ik iemand zie die aan je beschrijving voldoet :)
Prima! :)

@Gerwinner: Is wel de planning. Jij ook dus?
pi_139582901
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 13:42 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

35 km/uur is best netjes. Je zal wel flink afhankelijk zijn van de wind.

Pics?
Tegen het tikken van je ventiel kan je wat plakband rond je ventiel plakken. Moet je hem er wel effe voor uit je fiets halen.

Ik vind het wel wat hebben, de donkere wielen met het witte frame.

Moet ik dan gewoon de biba even uit de fiets halen en daar dan tape rond plakken?

quote:
1s.gif Op maandag 5 mei 2014 13:51 schreef Tommeke het volgende:

[..]

@Gerwinner: Is wel de planning. Jij ook dus?
Waarschijnlijk wel ja, maar de week daarna heb ik examens en dat is een goede indekker, mocht het nodig zijn.
Ik zie net op de site dat je niet meer kan inschrijven, maar hoorde van iemand dat je op de dag zelf ook nog kon inschrijven, klopt dit? Zou wel weer lullig zijn als het niet kan. :'(
  maandag 5 mei 2014 @ 14:06:20 #131
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_139582929
Wel je zadeltas eraf halen met die tijdrit he?
pi_139583016
Scheelt ook weer 10 seconden!
pi_139583394
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 13:01 schreef Tommeke het volgende:

Moet je wel uitfietsen he, zo'n foto met auto met bezem op de achtergrond is niks joh :') ;)
  maandag 5 mei 2014 @ 14:21:45 #134
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_139583423
Ik heb die er bij jou toch ook uitgeshopt? Kan flip ook hoor.
pi_139583491
Haha
  maandag 5 mei 2014 @ 14:26:18 #136
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_139583545
Marco, ik ga vanavond nie naar Beverwijk hoor. Ben geen stuiver waard.
pi_139583698
@Gerwinner: Kak, ik zie het. Ik heb ze ff een mailtje gestuurd. Komt vast wel goed ;)

En over die examens, komt ook wel goed ;0
  maandag 5 mei 2014 @ 14:31:53 #138
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_139583731
Dat is toch motivatie om hard te fietsen? Kan je snel weer verder
pi_139583806
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 13:38 schreef gerwinner het volgende:

Rij je vanavond niet criterium Sneek?
pi_139584344
quote:
1s.gif Op maandag 5 mei 2014 14:35 schreef Patroon het volgende:

[..]

Rij je vanavond niet criterium Sneek?
Nee, leek me niet verstandig. Ik blijf eerst even een paar keer die competitiewedstrijden rijden, ook om het gevoel van in een peloton rijden te krijgen.
  maandag 5 mei 2014 @ 15:07:50 #141
145492 CyclingGirl
CapFab fan
pi_139584779
Weten jullie een goede fietsenmaker in de buurt van Leersum?
Haters gonna hate.
  maandag 5 mei 2014 @ 15:08:40 #142
145492 CyclingGirl
CapFab fan
pi_139584800
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 14:05 schreef gerwinner het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ik vind het wel wat hebben, de donkere wielen met het witte frame.

Moet ik dan gewoon de biba even uit de fiets halen en daar dan tape rond plakken?

[..]

Waarschijnlijk wel ja, maar de week daarna heb ik examens en dat is een goede indekker, mocht het nodig zijn.
Ik zie net op de site dat je niet meer kan inschrijven, maar hoorde van iemand dat je op de dag zelf ook nog kon inschrijven, klopt dit? Zou wel weer lullig zijn als het niet kan. :'(
welk type Trek is dat als ik vragen mag?
Haters gonna hate.
pi_139584974
Een aan de piemel trek hahah !!!11einz!:D _O- _O_ 8)7 -O-
pi_139585177
Je komt iets te kort of zo? Misschien wat minder fietsen en wat meer aandacht aan je vriendin besteden. ;)
pi_139585363
quote:
99s.gif Op maandag 5 mei 2014 15:08 schreef CyclingGirl het volgende:

[..]

welk type Trek is dat als ik vragen mag?
Trek 2.1 uit 2012

De kleurstelling is Leopard Blue, daarmee een soort replica van de fietsen waarmee het team Trek Leopard in 2011 reden.
  maandag 5 mei 2014 @ 15:29:32 #146
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_139585404
inb4 iemand die over wit zadel/zwart stuurlint valt
pi_139585427
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 15:29 schreef kanovinnie het volgende:
inb4 iemand die over wit zadel/zwart stuurlint valt
Ik kon over zoveel dingen wat zeggen, dat ik het maar helemaal heb gelaten :') ;( ;)
pi_139585442
quote:
99s.gif Op maandag 5 mei 2014 15:07 schreef CyclingGirl het volgende:
Pater 2 wielers, ben ik vroeger wel eens geweest. Maar ik woon al 8 jaar niet meer in die buurt. was altijd wel oke!
Ben ik hier, of ben ik daar?
  maandag 5 mei 2014 @ 15:34:34 #149
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_139585517
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 15:30 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ik kon over zoveel dingen wat zeggen, dat ik het maar helemaal heb gelaten :') ;( ;)
Mwah afgezien van campa wielen/shimano vind ik 't een mooie fiets. Die bars zitten er voor die TT op natuurlijk. Zadeltasje is niets mis mee.
Dan kom je daarna op dingen als ketting niet op de grote plaat voor de foto etc maar das mierenneuken.
pi_139585543
zit te dollen joh
  maandag 5 mei 2014 @ 15:36:47 #151
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_139585589
En ik er serieus op in gaan.
pi_139585590
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 15:30 schreef Patroon het volgende:

[..]

En dan heb je het blauwe isolatietape om het lint nog niet eens gezien. :o
pi_139585597
quote:
1s.gif Op maandag 5 mei 2014 12:14 schreef Tommeke het volgende:
Ja Okkie!

25 km van mij vandaan, denk dat ik ook wel even kom kijken!

Zaterdag naar Sauerland met de club, ben benieuwd of ik de volgende dag nog beetje voorruit kom. :P
  maandag 5 mei 2014 @ 15:37:00 #154
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_139585598
Beter ga je je ploegmaats taggen op facebook zodat ik nog meer likes krijg _O_
  maandag 5 mei 2014 @ 15:38:40 #155
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_139585655
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 15:37 schreef luc.sken het volgende:

[..]

25 km van mij vandaan, denk dat ik ook wel even kom kijken!

Zaterdag naar Sauerland met de club, ben benieuwd of ik de volgende dag nog beetje voorruit kom. :P
Das juist belangrijk. Dan kom je aan sukkelen met 25 km/uur bij zo'n koers en geef je nog effe gas om de infietsende koersknallers bij te houden op weg naar de auto. En dan kan je daarna een uur lang onder de indruk kijken hoe ze langs flitsen en hard roepen dat Patroon harder moet rijden. Met z'n kutje.
:P
  maandag 5 mei 2014 @ 15:49:56 #156
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_139585955
Hoi lieve fietsvriendjes

Afgelopen twee weken geen meter gereden wegens verboouwing in de Casa Fabulous, eerst wat de woorgeveln schilderen (ramen en ander houtwerk) om op te warmen, en de keuken maar eens aangepakt...wat eindigde in het totaal verwijderen en vervangen van de vloer, vervangen van 1 vloerbalk, een door rot aangetaste balk gedeelteljk vervangen, twee extra balken bijplaatsen, wat metselwerk, en het vernieuwen van de afvoerbuizen onder de keuken aangezien wat er lag te kut was voor woorden. Was telkens dus zeer jaloers als ik op weg naar de Gamma of de groot vuil dump, mensen op racefietsen zag langskomen, die lekkere rondjes aan het maken waren. En m'n budget voor een voorjaarsfietsvakantie zit nu ook in de vloer. Dus het zal een treinritje naar de grens worden, en dan maar of Maria bedevaartsplaaatsen in Zuid - Nederland en Belgie afgaan, of het rare plaatsnamen in Belgie rondje waar ik eerder over poste. Hijgend op weg naar het pitoreske Beffe. Of met de tong uit de mond aankomen in Reet.
Tenzij er nog goedkope tickets naar Berlijn te koop zijn als ik de keuken af heb, want er moet nog gestuct, getegeld, een nieuw aanrechtblad geplaatst, en wat waterleiding omgelegd. Dus nu boeken is niet zo te doen...maar deze week hopelijk eindelijk weer eens op de racefiets kruipen!
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  maandag 5 mei 2014 @ 15:49:59 #157
130803 Gripper
Get a grip
pi_139585956
quote:
EP bikes in Zeist, maar is niet meer echt open als fietsenmaker, je moet er echt een afspraak maken. Verder zit Care4bikes nog in Zeist, en Rijwielpaleis Bilthoven is ook een OK fietsenmaker.

Dalla collina cycling zit in Amerongen maar ken ik niet zo goed.
Maar wat moet er gebeuren dan?
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  maandag 5 mei 2014 @ 15:52:34 #158
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_139586018
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 15:49 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Hoi lieve fietsvriendjes

Afgelopen twee weken geen meter gereden wegens verboouwing in de Casa Fabulous, eerst wat de woorgeveln schilderen (ramen en ander houtwerk) om op te warmen, en de keuken maar eens aangepakt...wat eindigde in het totaal verwijderen en vervangen van de vloer, vervangen van 1 vloerbalk, een door rot aangetaste balk gedeelteljk vervangen, twee extra balken bijplaatsen, wat metselwerk, en het vernieuwen van de afvoerbuizen onder de keuken aangezien wat er lag te kut was voor woorden. Was telkens dus zeer jaloers als ik op weg naar de Gamma of de groot vuil dump, mensen op racefietsen zag langskomen, die lekkere rondjes aan het maken waren. En m'n budget voor een voorjaarsfietsvakantie zit nu ook in de vloer. Dus het zal een treinritje naar de grens worden, en dan maar of Maria bedevaartsplaaatsen in Zuid - Nederland en Belgie afgaan, of het rare plaatsnamen in Belgie rondje waar ik eerder over poste. Hijgend op weg naar het pitoreske Beffe. Of met de tong uit de mond aankomen in Reet.
Tenzij er nog goedkope tickets naar Berlijn te koop zijn als ik de keuken af heb, want er moet nog gestuct, getegeld, een nieuw aanrechtblad geplaatst, en wat waterleiding omgelegd. Dus nu boeken is niet zo te doen...maar deze week hopelijk eindelijk weer eens op de racefiets kruipen!
-O- Maja een goed huis is ook belangrijk. Hopelijk staat het een leuk fietstochtje niet in de weg!
  maandag 5 mei 2014 @ 16:03:31 #159
153506 Captain_Fabulous
pi_139586296
Ik heb de eerste week van juni vakantie, dus als ik de weekeinden daarvoor het af heb, neem ik misschien de trein naar Maastricht of Eindhoven, en ga richting Parijs rijden, en dan misschien de Frans Belgische grens volgen ofzo, eens zien of ik kan eindigen in bv Antwerpen. Scheelt kosten en overstappen met al het gesleep van dien. En daarvoor hoef je geen fietsplaatsen te reserveren in de trein.
Ik had meer Berlijn en omgeving in gedachte, alleen het verschil tussen met het Spahr tarif naar zo'n bestemming, en een paar dagen voordat je vertrekt boeken, kan zoveel schelen...als je op tijd boekt ben je voor 49 euro in Berlijn, of in Denemarken. Als de voordelige plaatsen weg zijn, kost het zo het drievoudige. Of de fietsplaatsen zijn allemaal besproken.
Maar ik bepaal het wel als ik weet hoeveel dagen ik weg kan, en dan even wat zoeken op internet en overleggen met treinreiswinkel, en er komt altijd wel iets moois uit gerold.
En het hebben van een mooie keuken waar ik niet door de vloer dreig te zakken is natuurlijk ook wat waard!
  maandag 5 mei 2014 @ 16:11:42 #160
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_139586506
Als je veel was gaan fietsen was je er ook niet door gezakt!
  maandag 5 mei 2014 @ 16:12:39 #161
153506 Captain_Fabulous
pi_139586537
True, maar de koelkast kan ik niet laten fietsen, en die ging ook bijna door de vloer...
pi_139586568
Bij in mn helm :') Dan sta je gauw stil.
pi_139586720
Maar wel:

Toch trots op.
pi_139586882
quote:
16s.gif Op maandag 5 mei 2014 16:19 schreef muzas het volgende:
Maar wel: [ afbeelding ]

Toch trots op.
En dan ook echt precies 130km, hč?
Maar goed, toch goed gedaan! ^O^

Ik heb ooit een bij in mijn shirt gehad. Kwam thuis en hoorde een heel zacht geluid, dacht eerst dat mijn band aan het leeglopen was. Doe binnen mijn shirt open, vliegt er zo een bij uit. :o
pi_139586955
quote:
1s.gif Op maandag 5 mei 2014 16:24 schreef cafca het volgende:

[..]

En dan ook echt precies 130km, hč?
Maar goed, toch goed gedaan! ^O^

Ik heb ooit een bij in mijn shirt gehad. Kwam thuis en hoorde een heel zacht geluid, dacht eerst dat mijn band aan het leeglopen was. Doe binnen mijn shirt open, vliegt er zo een bij uit. :o
lol jah :@ Wilde eigenlijk 100 doen, maar dacht ach die 30... Dus zo gefietst dat er precies genoeg bij kwam :')
pi_139587645
Och ik heb gisteren pas de eerste Gran Fondo van het jaar gehaald :@
  maandag 5 mei 2014 @ 17:04:30 #167
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_139588077
Belgische Kaas gespot:

Pedal goes Ronde! door ryan le garrec
#teammaxbet
  maandag 5 mei 2014 @ 17:11:55 #168
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_139588323
quote:
16s.gif Op maandag 5 mei 2014 16:19 schreef muzas het volgende:
Maar wel: [ afbeelding ]

Toch trots op.
^O^ ^O^ ^O^
pi_139588350
Aardig gek weer. (zelfde gozer die ook Parijs-Haarlem heeft gefietst voor Rapha 500 challenge) :

http://www.strava.com/activities/137117065
  maandag 5 mei 2014 @ 17:54:32 #170
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_139589686
quote:
Ligt eraan wat er gedaan moet worden. Voor een simpel iets kun je naar DallaCollina in Amerongen en anders, iets verder, Het Tweewielerhuis in Barneveld.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  maandag 5 mei 2014 @ 18:02:49 #171
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_139589915
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 17:12 schreef ddx het volgende:
Aardig gek weer. (zelfde gozer die ook Parijs-Haarlem heeft gefietst voor Rapha 500 challenge) :

http://www.strava.com/activities/137117065
230 bpm :o
  maandag 5 mei 2014 @ 18:07:59 #172
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_139590081
Chinabike ziet op die kleine plaatjes redelijk uit okkie, maarre eerst int echt zien. Wat weegt de frameset?
  maandag 5 mei 2014 @ 18:20:38 #173
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_139590465
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 08:16 schreef Patroon het volgende:
SPOILER
^O^
pi_139590611
Nou, ik heb ook randjes hoor :')

zie er uit als een stopbord :')
pi_139590696
quote:
9s.gif Op maandag 5 mei 2014 18:26 schreef muzas het volgende:
Nou, ik heb ook randjes hoor :')

zie er uit als een stopbord :')
Fotooooo _O_
  maandag 5 mei 2014 @ 18:51:36 #176
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_139591447
Van de zomer gaat het gebeuren bij ons op het clubparcours jonges, daar moet je gewoon bij zijn toch? _O_

wo 2-jul-14 Grote Prijs Gevulde Koek 19.15 uur
zo 6-jul-14 Bidonnen race 9.30 uur
wo 9-jul-14 Criterium van de literatuur 19.15 uur
zo 13-jul-14 Grote AA prijs 9.30 uur
wo 16-jul-14 Slingerland prijzenfestival 19.15 uur
zo 20-jul-14 Shampoo koers 9.30 uur
wo 23-jul-14 Verrassings criterium 19.15 uur
zo 27-jul-14 Grabbeltonronde 9.30 uur
wo 30-jul-14 Van de Velden 19.15 uur

zo 3-aug-14 Criterium om de Goudse Kaas 9.30 uur
wo 6-aug-14 De Buxus Bokaal 19.15 uur
zo 10-aug-14 Bos Rozen koers 9.30 uur
wo 13-aug-14 De Grote Soeveniers prijzen 19.15 uu
  maandag 5 mei 2014 @ 18:54:31 #177
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_139591533
Voor welke klasses is dat? Het criterium om de goudse kaas wil ik wel winnen :P
  maandag 5 mei 2014 @ 18:57:23 #178
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_139591619
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 18:54 schreef kanovinnie het volgende:
Alle categorieën tis gewoon clubkoers. Er is bij ons altijd een A en een B koers. In de A zitten Elite/belofte, amateurs en veteranen en goede dames. In de B zitten Sportklasse, jeugd, minder goede dames en minder goede veteranen.
  maandag 5 mei 2014 @ 18:58:39 #179
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_139591653
Waar zou ik bijhoren dan? B neem ik aan?
  maandag 5 mei 2014 @ 18:59:23 #180
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_139591681
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 18:58 schreef kanovinnie het volgende:
Waar zou ik bijhoren dan? B neem ik aan?
Als je wilt winnen zou ik dat wel doen ja. Als je bij de A's bij ons wint neem ik me hoed voor je af maar da lijkt me sterk.
  maandag 5 mei 2014 @ 19:01:12 #181
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_139591732
De shampoo koers lijkt me ook wel wat.
  maandag 5 mei 2014 @ 19:01:25 #182
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_139591744
Dat lijkt me inderdaad sterk dat ik daar win :D
pi_139591763
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 18:54 schreef kanovinnie het volgende:
Die wint kaas natuurlijk! :{w
  maandag 5 mei 2014 @ 19:02:03 #184
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_139591773
Ha ja! Maar, kano mag m in de B winnen natuurlijk.
  maandag 5 mei 2014 @ 19:03:59 #185
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_139591829
quote:
13s.gif Op maandag 5 mei 2014 19:01 schreef cafca het volgende:

[..]

Die wint kaas natuurlijk! :{w
Ja daarom!
  maandag 5 mei 2014 @ 19:04:09 #186
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_139591843
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 19:02 schreef kaasplankje het volgende:
Ha ja! Maar, kano mag m in de B winnen natuurlijk.
Wat lief O+
pi_139591851
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 19:01 schreef kaasplankje het volgende:
_O- _O-
  maandag 5 mei 2014 @ 19:05:52 #188
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_139591903
Ja hoop dat 't dan regent dan ga ik haren wassen tijdens de koers.
  maandag 5 mei 2014 @ 19:07:18 #189
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_139591958
wo 13-aug-14 De Grote Soeveniers prijzen 19.15 uu

ook goed tog?
  maandag 5 mei 2014 @ 19:08:28 #190
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_139592020
Woensdag kan ook wel ja. Moet er eens denken erover.
  maandag 5 mei 2014 @ 19:08:38 #191
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_139592027
En tis geen grapje he voor als je dat dacht.

http://www.grtc-excelsior.nl/clubwedstrijden/kalender.html
pi_139592100
Lekker weer vandaag, alleen vergeten dat de fiets4daagse van Hoorn ook nog bezig was dus langs het IJsselmeer lekker geërgerd aan honderden bejaarden die middenop stopten, 4 breed fietsten etc.

Wel 210km volgetrapt: http://www.strava.com/activities/137790403
  maandag 5 mei 2014 @ 19:10:51 #193
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_139592118
Aan het Kalejongeheerpad 5 in Gouda daar moeten jullie zijn deze zomer jonges. Ben derbij.
  maandag 5 mei 2014 @ 19:12:41 #194
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_139592201
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 19:10 schreef keesfietst het volgende:
Lekker weer vandaag, alleen vergeten dat de fiets4daagse van Hoorn ook nog bezig was dus langs het IJsselmeer lekker geërgerd aan honderden bejaarden die middenop stopten, 4 breed fietsten etc.

Wel 210km volgetrapt: http://www.strava.com/activities/137790403
Jouw lijntjes zijn ook wel aardig bijgewerkt vandaag denk ik?
pi_139593147
quote:
:D

Jammer dat Rotjeknor niet om de hoek ligt ;(
  maandag 5 mei 2014 @ 19:41:08 #196
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_139593439
Ik ga binnenkort toch maar eens een paar rondjes op de baan rijden om te kijken hoe dat is. Met ondertussen 2 banen binnen een straal van ~5km kan ik er niet echt meer omheen.
#teammaxbet
  maandag 5 mei 2014 @ 19:44:36 #197
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_139593608
Zo ga ik mijn kinderen later ook opvoeden.
pi_139593847
Heb ik een Ossenkop gekocht, is de diameter te groot voor m'n stuur :(
pi_139594626
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 19:12 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Jouw lijntjes zijn ook wel aardig bijgewerkt vandaag denk ik?
Ik ben al een tijdje goed bruin, zeker na weekje Spanje paar weken terug.
pi_139594932
quote:
14s.gif Op maandag 5 mei 2014 19:44 schreef kanovinnie het volgende:
Zo ga ik mijn kinderen later ook opvoeden.
Niks geen angst ook :P
pi_139596055
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 18:51 schreef kaasplankje het volgende:
zo 6-jul-14 Bidonnen race 9.30 uur
wo 9-jul-14 Criterium van de literatuur 19.15 uur

Bidonnen: altijd handig.
Wat voor literatuur?
pi_139596064
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 19:49 schreef nickhguitar het volgende:
Heb ik een Ossenkop gekocht, is de diameter te groot voor m'n stuur :(
Daar zijn wel opvulringen voor!
pi_139596185
quote:
1s.gif Op maandag 5 mei 2014 20:33 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Daar zijn wel opvulringen voor!
Typefoutje, te klein bedoel ik :P Morgen even langere schroeven halen ;)
  maandag 5 mei 2014 @ 21:00:43 #204
58560 Oksel
Gezellig.
pi_139597456
Ik krijg de die cups niet eens in het frame geschroefd. Rechterding aan rechterkant fiets, naar voren draaien, en dat zelfde voor links. Nouja. :P Breng 'm wel naar Jan morgen, die moet toch kabels enzo doen.
  maandag 5 mei 2014 @ 21:05:53 #205
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_139597699
quote:
Gister ook shampoo gekregen als herinnering na een wedstrijd. Weer wat anders dan de zoveelste medaille of shirtje.

Net nog even lekker rustig rondje gedaan. Even genieten van het weer nu het nog kan.
Sei wachsam,
  maandag 5 mei 2014 @ 21:11:32 #206
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_139597982
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 21:00 schreef Oksel het volgende:
Ik krijg de die cups niet eens in het frame geschroefd. Rechterding aan rechterkant fiets, naar voren draaien, en dat zelfde voor links. Nouja. :P Breng 'm wel naar Jan morgen, die moet toch kabels enzo doen.
Heb je wel cups met chinees draad ipv Italiaans draad of BSA besteld?
Sei wachsam,
  maandag 5 mei 2014 @ 21:11:44 #207
58560 Oksel
Gezellig.
pi_139597998
Ja ja ja :P
pi_139598288
Vandaag in de eerste 4 km kwam ik erachter dat ik een losse spaak had. Dus omgedraaid omdat deze ook langs mijn ketting en frame ging. Nu is mijn vader normaal gesproken degene die mijn racefiets maakt. Maar die is nu 2 weken in het buitenland. Ik heb even gekeken op internet maar die spaak vervangen gaat mij niet lukken. Kan ik de spaak ook heel laag afknippen en 2 weken met 1 spaak minder fietsen. Ik ben wel redelijk aan de zware kant 95 kilo. Af kan ik beter even wachten tot mijn vader weer terug is om het weer helemaal te maken.
pi_139599417
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 21:16 schreef Stansfield het volgende:
Vandaag in de eerste 4 km kwam ik erachter dat ik een losse spaak had. Dus omgedraaid omdat deze ook langs mijn ketting en frame ging. Nu is mijn vader normaal gesproken degene die mijn racefiets maakt. Maar die is nu 2 weken in het buitenland. Ik heb even gekeken op internet maar die spaak vervangen gaat mij niet lukken. Kan ik de spaak ook heel laag afknippen en 2 weken met 1 spaak minder fietsen. Ik ben wel redelijk aan de zware kant 95 kilo. Af kan ik beter even wachten tot mijn vader weer terug is om het weer helemaal te maken.
Waarom niet even langs een FM gaan?
pi_139599489
Perfect fietsweer vanavond, lekker rondje flink doorgereden :)
Weet alleen waar ik volgende keer nog net ff harder moet om KOM te halen. (sta nu 7e op 1 sec)

http://www.strava.com/activities/137855848
  maandag 5 mei 2014 @ 21:40:44 #211
58560 Oksel
Gezellig.
pi_139599493
Da's wel een heul gekke oplossing :P
pi_139599960
Beste koers tot nu gereden. Kopgroep van 7 man. Daar met 1 iemand heen gereden. Toen peloton gedubbeld en 7e geworden! 60 man aan het vertrek.
pi_139600175
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 21:48 schreef Patroon het volgende:
Beste koers tot nu gereden. Kopgroep van 7 man. Daar met 1 iemand heen gereden. Toen peloton gedubbeld en 7e geworden! 60 man aan het vertrek.
^O^ netjes!
pi_139600341
Naar de kopgroep rijden en peloton dubbelen is goed, maar 7e worden in een kopgroep van 7 niet zo. Had je jezelf teveel ingespannen onderweg?
  maandag 5 mei 2014 @ 21:57:33 #215
58560 Oksel
Gezellig.
pi_139600463
Potverdrie, die Patty toch.
  maandag 5 mei 2014 @ 21:58:46 #216
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_139600509
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 21:48 schreef Patroon het volgende:
Wafre koers Patty?
pi_139600532
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 21:55 schreef Wombcat het volgende:
Naar de kopgroep rijden en peloton dubbelen is goed, maar 7e worden in een kopgroep van 7 niet zo. Had je jezelf teveel ingespannen onderweg?
7e van de 9. Ploeggenoot in laatste 3 rondes vooruit dus moest steeds counteren. Met zijn 2en naar de kopgroep rijden heeft me goed kracht gekost, maar herstelde ik weer goed van. Tempo lag er hoog. Zal straks ff kijken wat gem. was.

Oja ploegmaat wint hem! Perfect weekend!
pi_139600568
quote:
1s.gif Op maandag 5 mei 2014 21:59 schreef Patroon het volgende:

[..]

7e van de 9. Ploeggenoot in laatste 3 rondes vooruit dus moest steeds counteren. Met zijn 2en naar de kopgroep rijden heeft me goed kracht gekost, maar herstelde ik weer goed van. Tempo lag er hoog. Zal straks ff kijken wat gem. was.
Ah, OK, had ik verkeerd begrepen dan.
pi_139600573
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 21:58 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Wafre koers Patty?
Criterium
  maandag 5 mei 2014 @ 22:01:54 #220
47399 nodisch18
Kutje! *)
pi_139600703
Lekker rondje vanavond

http://www.strava.com/activities/137863869/overview

En dat na 12 uur gewerkt te hebben :P
  maandag 5 mei 2014 @ 22:03:45 #221
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_139600817
quote:

[..]

Criterium
welke? ^O^
pi_139600901
quote:

[..]

Criterium
Bij de B's he? :')
pi_139600910
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 21:11 schreef No-P het volgende:

[..]

Heb je wel cups met chinees draad ipv Italiaans draad of BSA besteld?
pi_139601009
quote:
1s.gif Op maandag 5 mei 2014 22:05 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Bij de B's he? :')
B's? Sinds wanneer rijdt Arjen Bos, Sierd Steigenga etc bij de B's?
pi_139601031
Zo weer terug van een dikke week Mallorca. Prachtig weer gehad elke dag en ook 1 dag een fiets gehuurd. Hup naar de andere kant van het eiland gefietst en de klim bij Cap de Formentor vrij snel beklommen. En toen weer richting het hotel en op het einde van de dag kwam ik terug met 2700 hoogtemeters en 204km op de teller.
pi_139601134
quote:
1s.gif Op maandag 5 mei 2014 22:07 schreef Patroon het volgende:

[..]

B's? Sinds wanneer rijdt Arjen Bos, Sierd Steigenga etc bij de B's?
Is gewoon een B-koers. Alleen mogen amateurs die lid zijn van WV Eigen Volk Eerst meedoen omdat ze graag wel willen dat hun eigen leden hun koers winnen.
pi_139601175
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 22:03 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

welke? ^O^
Van WV Snits. Ben tevreden dat ik er eens bij zat. In 1e instantie de slag missen maar rechtzetten door met de juiste klasbak erheen te springen.
pi_139601240
quote:
1s.gif Op maandag 5 mei 2014 22:10 schreef Patroon het volgende:

[..]

Van WV Snits. Ben tevreden dat ik er eens bij zat. In 1e instantie de slag missen maar rechtzetten door met de juiste klasbak erheen te springen.
Lekker meeliftend in het wiel dus? :D
pi_139601242
quote:
1s.gif Op maandag 5 mei 2014 22:09 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Is gewoon een B-koers. Alleen mogen amateurs die lid zijn van WV Eigen Volk Eerst meedoen omdat ze graag wel willen dat hun eigen leden hun koers winnen.
Wat zit je jaloers te doen joh. Het niv van de A renners is niet minder dan amateurs beter gezegd, ze hebben allemaal een amateur licentie.
pi_139601282
quote:
1s.gif Op maandag 5 mei 2014 22:11 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Lekker meeliftend in het wiel dus? :D
Ik heb even veel werk gedaan. Valt me tegen Tom.
  maandag 5 mei 2014 @ 22:15:55 #231
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_139601456
Volgens mij had jij die opmerkingen ook kunnen maken hoor :o
pi_139601487
Hahaha sorry, ik loop je te pesten schatje :P

Ik heb daar vorig jaar gereden en het ging toen echt hard. Voor me brak het en ik was niet goed genoeg om dat gat te dichten dus moet ik m'n bek houden en zeggen: Chapeau, goed gedaan ^O^

In die Snits koersen gaat het denk ik wel harder dan de gemiddelde amateurkoers als je ziet wie daar winnen.
  maandag 5 mei 2014 @ 22:18:51 #233
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_139601608
Ah zo ongeveer als op Sloten bij de trimmers qua niveau? Nou knap gedaan hoor.
pi_139601716
quote:
14s.gif Op maandag 5 mei 2014 22:18 schreef kaasplankje het volgende:
Ah zo ongeveer als op Sloten bij de trimmers qua niveau? Nou knap gedaan hoor.
Ik kan er zo 10 opnoemen die ook podium rijden en winnen in die Brabantse klassiekers.
pi_139602008
Ondanks jullie mij zitten te narren, vind ik het altijd knap hoe mensen die er niet bij waren kunnen bepalen hoe zwaar een koers was of waar het mee te vergelijken is.
  maandag 5 mei 2014 @ 22:28:23 #236
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_139602075
Ik ben nog geen 7de geworden op sloten en patroon is denk wel twee keer zo goed als mij dus dat klopt wel met die 14de plek!
  maandag 5 mei 2014 @ 22:30:03 #237
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_139602158
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 22:27 schreef Patroon het volgende:
Ondanks jullie mij zitten te narren, vind ik het altijd knap hoe mensen die er niet bij waren kunnen bepalen hoe zwaar een koers was of waar het mee te vergelijken is.
Ben trots op je hoor hehe.
  maandag 5 mei 2014 @ 22:34:37 #238
117107 MarcoD
.........
pi_139602387
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 14:26 schreef kanovinnie het volgende:
Marco, ik ga vanavond nie naar Beverwijk hoor. Ben geen stuiver waard.
Stond zelf op bevrijdingspop dus was al niet van plan om heen te gaan, ga je woensdag naar sloten??
  maandag 5 mei 2014 @ 22:35:41 #239
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_139602442
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 22:34 schreef MarcoD het volgende:

[..]

Stond zelf op bevrijdingspop dus was al niet van plan om heen te gaan, ga je woensdag naar sloten??
misschien. Woensdag is voor alle pannekoeken toch?
pi_139602911
http://app.strava.com/activities/137880068

Lol 44,4 gem in een criterium.
  maandag 5 mei 2014 @ 22:47:14 #241
117107 MarcoD
.........
pi_139603031
quote:
1s.gif Op maandag 5 mei 2014 22:35 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

misschien. Woensdag is voor alle pannekoeken toch?
Geen idee?

Lees dat het voor alle categorieën behalve elite en belofte is. Dus voor alle pannenkoeken klopt wel :-P

[ Bericht 10% gewijzigd door MarcoD op 05-05-2014 23:11:01 ]
pi_139603813
We kunnen wel lachen maar we dromen allemaal van de uitslagen die Patroon bij elkaar rijdt. Knap werk!

Ben benieuwd hoe de fiets eruitziet als ze in elkaar zit Oksel, mooi model/kleuren zo op de foto's ondanks Chinago.
  maandag 5 mei 2014 @ 23:05:30 #243
58560 Oksel
Gezellig.
pi_139603999
Ja, ik ook. Wordt wel mooi geheel.

Wel mooi, iedereen Patty terugnarren, Patty happen :D

Morgen weer op OWC parcours, lijkt weer kutweer te worden.
  maandag 5 mei 2014 @ 23:06:48 #244
58560 Oksel
Gezellig.
pi_139604072
Full carbon 3T stuurtje erop trouwens. Ook niet mis.

Vorken zijn kneiterstijf. Wordt mooi ragbakkie. 54cm frame, 10cm stuurpen nu. Mooie korte, diepe zit.

Alleen dat carbon zadel zie ik nog niet zo zitten.
  maandag 5 mei 2014 @ 23:12:08 #245
117107 MarcoD
.........
pi_139604310
Op zo'n ragbak zou ik juist een alu stuur doen
pi_139604340
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 22:44 schreef Patroon het volgende:

Je GPS had het zwaar zo te zien :D
pi_139604366
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 23:12 schreef MarcoD het volgende:
Op zo'n ragbak zou ik juist een alu stuur doen
Ik zou sowieso altijd voor een alu stuur gaan.
pi_139604408
quote:
1s.gif Op maandag 5 mei 2014 23:12 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Je GPS had het zwaar zo te zien :D
Niet bij te houden joh, de lijn klopt voor geen kant bij dat gpsloggertje, maar gem berekend strava gelukkig adhv afstand en tijd.

[ Bericht 0% gewijzigd door Patroon op 06-05-2014 00:00:31 ]
pi_139604531
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 23:06 schreef Oksel het volgende:
Full carbon 3T stuurtje erop trouwens. Ook niet mis.

Vorken zijn kneiterstijf. Wordt mooi ragbakkie. 54cm frame, 10cm stuurpen nu. Mooie korte, diepe zit.

Alleen dat carbon zadel zie ik nog niet zo zitten.
Ik zou langer gaan zitten. Bij korte zit gaat je rug bol staan en komt er juist meer druk op je rugspieren. Sinds ik langer zit heb ik nooit meer een stijve onderrug. Zijn ook verschillende metingen die dat onderschrijven.
pi_139604746
Als ik mijn frame stuk rij, ga ik voor een alu Canyon. Dat ding schijnt qua stijfheid niet onder te doen voor een carbon canyon. Qua comfort wellicht, maar dat interesseert mij niet.
  maandag 5 mei 2014 @ 23:36:46 #251
58560 Oksel
Gezellig.
pi_139605407
Bij ons koerst niemand op z'n beste materiaal.
pi_139606474
Zat net ff strava forum te bekijken, dit is wel goed nieuws (post van 14 april 2014) :
quote:
Auto-created segments have been disabled for a few weeks now. Thanks for all the support through this forum!

Segment cleanup from this point on is still an ongoing discussion here at Strava...
Geen onzinnige climbs meer omdat iemand gps afwijking had.
  dinsdag 6 mei 2014 @ 05:57:24 #253
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_139609717
quote:
1s.gif Op maandag 5 mei 2014 23:14 schreef Patroon het volgende:

[..]

Niet bij te houden joh, de lijn klopt voor geen kant bij dat gpsloggertje, maar gem berekend strava gelukkig adhv afstand en tijd.
ja, dus klopt het niet. Iemand die ik ken had solo 37 km in een uur gereden tot ik get aantal rondjes had geteld. Toen bleek het 33 te zijn.
pi_139609846
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 05:57 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

ja, dus klopt het niet. Iemand die ik ken had solo 37 km in een uur gereden tot ik get aantal rondjes had geteld. Toen bleek het 33 te zijn.
Een ander die bij mij in de kopgroep zat heeft gelogd met een garmin en had 44,3 gem. Rondjes staat er los van lijkt mij. De afstand van de koers was 57,7km en tijd 1:18.

Maar je mag natellen. Was in die wijk 60 rondjes op het rondenbord. Moet je via www.afstandmeten.nl ff opmeten hoe lang rondje exact is.

[ Bericht 3% gewijzigd door Patroon op 06-05-2014 07:08:55 ]
  dinsdag 6 mei 2014 @ 08:01:49 #255
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_139610123
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 21:40 schreef ddx het volgende:
Perfect fietsweer vanavond, lekker rondje flink doorgereden :)
Weet alleen waar ik volgende keer nog net ff harder moet om KOM te halen. (sta nu 7e op 1 sec)

http://www.strava.com/activities/137855848
Lekker segment ook. Daar zitten zeker 5 stoplichten in waarvan 2 over een provinciale weg :D
  dinsdag 6 mei 2014 @ 08:10:42 #256
145492 CyclingGirl
CapFab fan
pi_139610171
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 15:49 schreef Gripper het volgende:
EP bikes in Zeist, maar is niet meer echt open als fietsenmaker, je moet er echt een afspraak maken. Verder zit Care4bikes nog in Zeist, en Rijwielpaleis Bilthoven is ook een OK fietsenmaker. Dalla collina cycling zit in Amerongen maar ken ik niet zo goed. Maar wat moet er gebeuren dan?

Is voor een collega met een racer. Die wil wat onderhoud laten doen maar weet niet goed waar.
Haters gonna hate.
  dinsdag 6 mei 2014 @ 08:22:54 #257
153506 Captain_Fabulous
pi_139610276
Trouwens, wat ik gisteren over de verbouwing en m'n fietsvakantie poste was niet bedoeld als klagen, klonk alleen zo :+ Zodra ik onderweg ben met een tent en slaapzak op de drager, ben ik toch wel blij. :Y
pi_139610355
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 08:01 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Lekker segment ook. Daar zitten zeker 5 stoplichten in waarvan 2 over een provinciale weg :D
Ik had het over dat andere segment.
Dat segment waar jij het over hebt moet je idd goed timen kwa stoplichten ;)
En hopen dat je weinig ander verkeer tegenkomt op fietspad.
pi_139610373
Zo, buiten mijn nekspieren eigenlijk best goed hersteld van de val. Vrij weinig last van schaafwonden enzo. Wel zonde van mijn driemaal gebruikte Gabba :'(.

Iemand trouwens een goede fietsmaker in omgeving R'dam? Mijn eigen fietsenmaker is afgelopen winter failliet gegaan en Bike2Build ben ik niet echt een hele grote fan van, al is het wel lekker dichtbij.
  dinsdag 6 mei 2014 @ 08:37:00 #260
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_139610389
Garmin Connect heeft nu ook segmenten.
Sei wachsam,
  dinsdag 6 mei 2014 @ 08:42:01 #261
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_139610433
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 08:32 schreef ddx het volgende:

[..]

Ik had het over dat andere segment.
Dat segment waar jij het over hebt moet je idd goed timen kwa stoplichten ;)
En hopen dat je weinig ander verkeer tegenkomt op fietspad.
Dat is een dusdanig kort segment dat die seconde's ook niets zeggen. Eigenlijk zijn die snelheden die je daar ziet ook totaal niet representatief. Dat segment claimt 300 meter te zijn, terwijl het in werkelijkheid 220 meter oid is. Daardoor vallen die snelheden 1.36 keer hoger uit dan ze daadwerkelijk zijn.
  dinsdag 6 mei 2014 @ 08:48:10 #262
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_139610493
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 08:37 schreef No-P het volgende:
Garmin Connect heeft nu ook segmenten.
Ik zie 't zo snel niet? Waar kan je dat vinden?
  dinsdag 6 mei 2014 @ 08:49:44 #263
418001 jsprbcn
Bianchi Aria
pi_139610508
Hier alvast de eerste video van afgelopen weekend

dinsdag 6 mei 2014 @ 08:50:15 #264
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_139610515
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 08:48 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ik zie 't zo snel niet? Waar kan je dat vinden?
Mobile app, en ik denk ook bij de nieuwe site die nog niet iedereen heeft (ik ook niet)
Sei wachsam,
  dinsdag 6 mei 2014 @ 08:50:58 #265
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_139610522
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 08:50 schreef No-P het volgende:

[..]

Mobile app, en ik denk ook bij de nieuwe site die nog niet iedereen heeft (ik ook niet)
Die app heb ik niet. Straks even downloaden als ik zit te schijten. Enige plek waar ik wifi heb in dit gebouw
pi_139610546
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 22:44 schreef Patroon het volgende:

en een max van 100... best wat afwijking in parcours ook her en der haha
Nette uitslag.. Volgende keer meteen mee in de ontsnapping en dan rijd je top 5!
everyone's a critic...
even you ! !
  dinsdag 6 mei 2014 @ 09:13:51 #267
418001 jsprbcn
Bianchi Aria
pi_139610877

Daar dus :7 :7
  dinsdag 6 mei 2014 @ 09:17:03 #268
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_139610950
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 09:13 schreef jsprbcn het volgende:
[ afbeelding ]

Daar dus :7 :7
Ah, jij hebt de upgrade dus. De roll out daarvan is nog niet overal doorgevoerd.
Sei wachsam,
  dinsdag 6 mei 2014 @ 09:23:43 #269
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_139611075
Wou net zeggen, ik zie 't nog niet :+ Maargoed, ik ben niet zo thuis daaro
pi_139611118
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 08:53 schreef the_critic het volgende:

[..]

en een max van 100... best wat afwijking in parcours ook her en der haha
Nette uitslag.. Volgende keer meteen mee in de ontsnapping en dan rijd je top 5!
Haha ja snel he :P. Was begin wat te hard er in gevlogen. Moest dus ff passen. Daarbij zit je ook met ploegmaten. Als een ploegmaat wegspringt kan je niet altijd reageren, anders komen ze nooit weg. Het counteren kost ook genoeg kracht om steeds weer op demarrages te reageren. Die top 5 komt dit jaar nog wel.
pi_139611588
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 08:42 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Dat is een dusdanig kort segment dat die seconde's ook niets zeggen. Eigenlijk zijn die snelheden die je daar ziet ook totaal niet representatief. Dat segment claimt 300 meter te zijn, terwijl het in werkelijkheid 220 meter oid is. Daardoor vallen die snelheden 1.36 keer hoger uit dan ze daadwerkelijk zijn.
Mijn snelheid kwam aardig overeen met wat ik daar echt fietste, maar je hebt gelijk zo'n kort segment kan je snel afwijking hebben.
Maargoed dat zijn wel de heuveltjes waar we het in Noord-Holland mee moeten doen ;)
pi_139611631
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 08:42 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Dat wat je ziet als afstand is niet de daadwerkelijke afstand van het segment zelf hoor. Dat noemen ze afronding. ;)
  dinsdag 6 mei 2014 @ 09:59:11 #273
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_139611689
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 09:54 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Dat wat je ziet als afstand is niet de daadwerkelijke afstand van het segment zelf hoor. Dat noemen ze afronding. ;)
Ja dat zeg ik. Volgens mij is het zo dat alles tussen 0 en 100 meter=100 meter, alles tussen 100 en 200=200. Dus als je een segment van 101 meter hebt is hij volgens strava 200.
Dan valt je snelheid dus ongeveer 2 keer zo hoog uit...
pi_139611748
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 09:59 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ja dat zeg ik. Volgens mij is het zo dat alles tussen 0 en 100 meter=100 meter, alles tussen 100 en 200=200. Dus als je een segment van 101 meter hebt is hij volgens strava 200.
Dan valt je snelheid dus ongeveer 2 keer zo hoog uit...
Nee.

Het segment is nog steeds 101 meter. Strava TOONT alleen dat het segment 200 meter is. De berekening van afstand, snelheid en gemiddelde van het segment gaat op de GPS coördinaten, niet op een tekstveldje wat ergens staat.
pi_139611789
Alleen heb je op zo'n kort segment wel last van gps afwijking, waardoor iemand laatste meters niet hoeft te fietsen bijvoorbeeld.
Merk je vooral bij segmenten van paar seconde. (wat dus onzinnig is om aan te maken)
  dinsdag 6 mei 2014 @ 10:06:49 #276
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_139611821
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 10:02 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Nee.

Het segment is nog steeds 101 meter. Strava TOONT alleen dat het segment 200 meter is. De berekening van afstand, snelheid en gemiddelde van het segment gaat op de GPS coördinaten, niet op een tekstveldje wat ergens staat.
Waar heb je dat vandaan :?
  dinsdag 6 mei 2014 @ 10:07:08 #277
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_139611827
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 10:05 schreef ddx het volgende:
Alleen heb je op zo'n kort segment wel last van gps afwijking, waardoor iemand laatste meters niet hoeft te fietsen bijvoorbeeld.
Merk je vooral bij segmenten van paar seconde. (wat dus onzinnig is om aan te maken)
Alles onder een minuut is eigenlijk onzin.
Al heb je die seconde afwijking natuurlijk ook bij langere segmenten
  dinsdag 6 mei 2014 @ 10:08:11 #278
418001 jsprbcn
Bianchi Aria
pi_139611847
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 09:23 schreef kanovinnie het volgende:
Wou net zeggen, ik zie 't nog niet :+ Maargoed, ik ben niet zo thuis daaro
Ik heb het geprobeerd, en het werkt wel goed. Ook zie ik dat de segmenten wat meer "achtergrond" krijgen.

dinsdag 6 mei 2014 @ 10:08:57 #279
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_139611858
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 10:08 schreef jsprbcn het volgende:

[..]

Ik heb het geprobeerd, en het werkt wel goed. Ook zie ik dat de segmenten wat meer "achtergrond" krijgen.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
De kunst afgekeken van Strava en verbeterd. Nice ^O^
pi_139611867
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 10:06 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Waar heb je dat vandaan :?
Klik voor de lol eens op "Full Leaderboard" bij een kort segmentje.
En dan kijk je eens naar de schaal onder het hoogteprofiel.

Ik zie bijvoorbeeld bij dit segment 0,3km staan. http://www.strava.com/segments/7124622?filter=overall
In de schaal onder het hoogteprofiel gaat hij nog even verder dan 0,3km. Ik schat een total van 330 meter. Geen zin om de lineaal er bij te houden...

Dat getalleltje waar jij je op baseert heeft 0,0 invloed op de afstand, snelheid en gemiddelde.
  dinsdag 6 mei 2014 @ 10:11:29 #281
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_139611900
Dan had ik 't verkeerd gedacht. Tjonge, dat ik dat ook wel eens heb :o
pi_139611918
Overigens wordt dat getal altijd naar beneden afgerond.
Euhm, dat klopt niet... :@

Ik zie ook dat er segmenten zijn waar ze dat getal naar boven afronden.
pi_139612042
Strava moet alleen nog eens hoogteinfo van segmenten aanpassen op basis van garmin devices die zijn langsgekomen ipv stug volhouden aan info van persoon die segment heeft aangemaakt.
  dinsdag 6 mei 2014 @ 10:28:16 #284
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_139612271
Ik heb tot mijn schrik ook eens een verkeerd segment aangemaakt hoor, automatisch nog wel. Met de garmin.
pi_139612532
Zou toch makkelijk zijn als die info dan aangepast wordt ?
Heb wel eens ticket ingeschoten om het aan te passen, maar dat kunnen ze niet. (ze kunnen alleen info uit hun hoogteprofiel halen, maar die klopt ook niet altijd)
  dinsdag 6 mei 2014 @ 10:52:11 #286
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_139612877
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 10:38 schreef ddx het volgende:
Zou toch makkelijk zijn als die info dan aangepast wordt ?
Heb wel eens ticket ingeschoten om het aan te passen, maar dat kunnen ze niet. (ze kunnen alleen info uit hun hoogteprofiel halen, maar die klopt ook niet altijd)
Gewoon al die segmenten verwijderen ^O^

http://www.basicbikeparts(...)gram-lemon-10-stuks/
Zijn dat wat? Niet al te duur (ons bent zunig), 3 dosis per gelletje en een schroefdopje. Dat lijkt me ook wel handig.
  dinsdag 6 mei 2014 @ 10:57:13 #287
117107 MarcoD
.........
pi_139612987
Zo'n gel heeft me gered op de alpe d' huez vorig jaar.. prima spul

ps.
kijk ook eens hier, heb je meer keus
http://www.duursport.nl + goedkoper en met een kleine omweg kan je je bestelling in noordwijk ophalen.
  dinsdag 6 mei 2014 @ 11:04:16 #288
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_139613160
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 10:57 schreef MarcoD het volgende:
Zo'n gel heeft me gered op de alpe d' huez vorig jaar.. prima spul

ps.
kijk ook eens hier, heb je meer keus
http://www.duursport.nl + goedkoper en met een kleine omweg kan je je bestelling in noordwijk ophalen.
Ik zie door de bomen het bos niet meer. Ga straks wel even kijken
  dinsdag 6 mei 2014 @ 11:24:33 #289
117107 MarcoD
.........
pi_139613647
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 11:04 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ik zie door de bomen het bos niet meer. Ga straks wel even kijken
Je wilt voor de klimclassic wat kopen?
  dinsdag 6 mei 2014 @ 11:26:07 #290
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_139613692
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 11:24 schreef MarcoD het volgende:

[..]

Je wilt voor de klimclassic wat kopen?
Ja. En eigenlijk voor koersjes en prestigetochten in het algemeen. Het geeft denk ik wel een safe gevoel dat je zo'n dingetje bij je hebt voor 't geval dat.
pi_139615366
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 11:26 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ja. En eigenlijk voor koersjes en prestigetochten in het algemeen. Het geeft denk ik wel een safe gevoel dat je zo'n dingetje bij je hebt voor 't geval dat.
voor geval dat... dan ben je al te laat!

Daarnaast zou ik gewoon eerst een paar verschillende merken, types, smaken kopen en proberen.. kijken waar je je het best bij voelt. De 1 zweert bij Maxim, de ander krijgt er buikpijn van... een ander heeft dat juist weer bij isostar of born etc..
ff investeren, en pas daarna grotere dosis kopen met korting :)
everyone's a critic...
even you ! !
pi_139615551
Ik heb die isotone sportdrank van duursport.nl gehad. Echt niet te haggelen
pi_139615927
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 12:40 schreef Patroon het volgende:
Ik heb die isotone sportdrank van duursport.nl gehad. Echt niet te haggelen
Dit. Smerig spul. Kreeg het bij de Gerrie Knetemann Classic september vorig jaar. Na 3 slokken ging het me al tegen staan. Net als die repen van ze. Hun gels heb ik niet gehad.

Isostar 'gelletjes' zijn ook een feest op zich :')

Wat critic zegt... Gewoon verschillende shite kopen en testen. Ik gebruik SIS bij toertochten.
pi_139615943
Weet iemand of er van die Lus 2 van de AGR365 een gpx of tcx te vinden is? Wil de route in mn edge500 zetten.
  dinsdag 6 mei 2014 @ 12:58:42 #295
117107 MarcoD
.........
pi_139615946
Zou inderdaad wat critic zegt doen, gewoon van een aantal verschillende merken wat reepjes bestellen en dan kijken welke je het beste te eten vindt.

DIe amacx reepjes vind ik best ok, vind ze lekkerder dan die van isostar. Daarnaast fan van de powerbar ride bar & energize bar (laatste vooral bij zwaardere prestatietochten). Heb die mulebar weleens geprobeerd, smaakte wel ok.
DIe high5 reepjes vind ik apart, niet mijn ding.

Met gelletjes, die van maxim en van amacx zijn goed te doen (laatste kan je handig in je broekspijpen stoppen om snel te kunnen pakken). Gels van powerbar zijn ook wel ok, hoewel de green apple met caffeine even wennen was :X

Met trois ballons en marmotte deed ik per elk uur fietsen gewoon een reepje meenemen, en dan daarnaast nog wat geeltjes. (ja met de marmotte zaten m'n zakjes aardig vol)

[ Bericht 12% gewijzigd door MarcoD op 06-05-2014 13:04:38 ]
pi_139616000
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 12:58 schreef muzas het volgende:
Weet iemand of er van die Lus 2 van de AGR365 een gpx of tcx te vinden is? Wil de route in mn edge500 zetten.
waarom? is toch gewoon helemaal uitgepijlt?
everyone's a critic...
even you ! !
pi_139616030
Bij gels krijg ik alles wel weg, vaak toch geen tijd om te proeven. Gisteren bij laatste 15km een finalekoker van 3action gehad. Gek spul zat soort mint in ofzo, al mijn luchtwegeb stonden open.
pi_139616040
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 13:00 schreef the_critic het volgende:

[..]

waarom? is toch gewoon helemaal uitgepijlt?
Dat is ook geen garantie voor succes :') Rijd nog wel eens voorbij zo'n bord :P

Nee maar dan laadt ie ook het profiel, en zie ik waar de heuvels beginnen en hoe lang ze nog duren. Vooral dat laatste. Heb nog wel eens de neiging me op te blazen goed en wel voor de berg afgelopen is :P
pi_139616151
Cauberg tijdens AGR liet ik me opnaaien door de meute die onderaan op dat kruispunt stond :D Dus ik voelde me heel even een ekte superster ofzo... Voor dat kruispunt rijd je best hard, dus mooi snel die bocht om en als een brute woeste superster staand op de pedalen die berg op shinen...

Na 100 meter zat ik op de 30-21 met een hartslag van 198 :') _O-
  dinsdag 6 mei 2014 @ 13:06:01 #300
117107 MarcoD
.........
pi_139616155
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 13:02 schreef muzas het volgende:

[..]

Dat is ook geen garantie voor succes :') Rijd nog wel eens voorbij zo'n bord :P

Nee maar dan laadt ie ook het profiel, en zie ik waar de heuvels beginnen en hoe lang ze nog duren. Vooral dat laatste. Heb nog wel eens de neiging me op te blazen goed en wel voor de berg afgelopen is :P
http://www.amstel.nl/evenementen/amstelgoldrace/365/routes/lus2
kan je gps downloaden
pi_139616166
quote:
Ja een .gdb bestand. Zelfs gpsies.com eet die niet. Laat staan mn garmin.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')