Nouja, ik zie Russische sprekende mensen met Russische vlaggen, Russische wapens, Russische etc. etc. Nog geen Poolse vlaggen e.d.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 21:53 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Vanwege hun haat tegen Rusland? Je zou met dezelfde redenatie kunnen afvragen waarom Russen mee willen vechten in Oekraïne.
Bullshit, weer zo'n propagandaleugen, is al ondubbelzinnig tegengesproken door de verantwoordelijken in Odessa.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 21:57 schreef Fides het volgende:
[..]
Nouja, ik zie Russische sprekende mensen met Russische vlaggen, Russische wapens, Russische etc. etc. Nog geen Poolse vlaggen e.d.
Onder de doden van de brand in Odessa was schijnbaar 20+ Russen/Moldaviers....
Voordien was het: als je wapens gebruikt, dan verdien je blabla bla. In tegenstelling tot de Maidan bendes die slechts stenen en molotovcocktails gebruikten.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 20:12 schreef ATan het volgende:
[..]
Maar ja, is dat niet het risico van het vak? Dat als je een gebouw bezet, dat je een bom op je hoofd krijgt of dat iemand de boel in de fik steekt? Daar ben je toch strijder voor? Wat verwacht je dan?
Of ben je ook pro-krakers, mensen die andermans eigendom bezetten vanwege een scala aan redenen om iemands anders eigendom toe te eigenen? En dan gaat huilen als er een knokploeg langskomt.
quote:Op zaterdag 3 mei 2014 21:54 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Dat idee had ik ook al. Het omgekeerde lijkt te gelden voor de oorspronkelijke bron UNIAN, "Independent Ukranian News", dat continu doordramt over terrorists.
Kunnen de geleerden bepalen of dat elkaar opheft.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 21:56 schreef SadPanda het volgende:
[..]
De oorspronkelijke bron is juist pro-Oekraïne propaganda.
Als het pure propaganda is, kun je je wel afvragen wat ze met dit bericht willen impliceren. Het valt niet te verwachten dat Oekraïense activisten zouden beschikken over een (vermoedelijk) zenuwgas dat slachtoffers binnen een paar seconden uitschakelt. Dat zou eerder het geval zijn voor pro-Russische milities of agents provocateurs.quote:
Joh, wat vreemd dat ze in het oosten en zuiden Russisch spreken. Man, kijk eens in de OP naar het eerste plaatje. Het is toch logisch dat sommige een Russische vlag hebben?quote:Op zaterdag 3 mei 2014 21:57 schreef Fides het volgende:
[..]
Nouja, ik zie Russische sprekende mensen met Russische vlaggen, Russische wapens, Russische etc. etc. Nog geen Poolse vlaggen e.d.
Bron?quote:Onder de doden van de brand in Odessa was schijnbaar 20+ Russen/Moldaviers....
Lijkt me niet zo vreemd dat hij dat gezegd heeft. Wat weet een first deputy prime minister over doodsoorzaak, lijkschouwing, slachtoffers van branden, crime scenes etc? Hij is in het gebouw geweest en heeft een theorie bedacht voor wat hij zag, that's all.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 22:00 schreef deelnemer het volgende:
[..]
[..]
Kunnen de geleerden bepalen of dat elkaar opheft.
Dat kan zo zijn, maar een vice-premier doet dat soort uitspraken in de pers niet om te suggereren dat er basale scheikundige verschijnselen hebben plaatsgevonden. Een theorie bedenken en die, als persoon in een autoriteitspositie, voor de pers naar buiten brengen zijn twee verschillende zaken.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 22:17 schreef meth1745 het volgende:
Als je stikt in een brand gaat het meestal snel, CO en vaak een hoop cyanide (HCN) van brandende kunststoffen zoals polystyrene, expanded polystyrene (piepschuim), acrylonitile etc...
twitter:elevchenko twitterde op zaterdag 03-05-2014 om 20:11:42Een uur geleden mijn moeder heeft geschreven dat in mijn geboorteplaats Konstantinovka is ook oorlog begonnen. Bloody hell in Ukraine. reageer retweet
is helemaal nergens goed voor.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 22:00 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Bullshit, weer zo'n propagandaleugen,
Juist dat interpreteren is een heilloze weg. Je kunt alleen iets zinnig doen als je elkaar kunt vertrouwen. Dat is precies het probleem als mensen een machtsspel.spelen.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 22:03 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Als het pure propaganda is, kun je je wel afvragen wat ze met dit bericht willen impliceren. Het valt niet te verwachten dat Oekraïense activisten zouden beschikken over een (vermoedelijk) zenuwgas dat slachtoffers binnen een paar seconden uitschakelt. Dat zou eerder het geval zijn voor pro-Russische milities of agents provocateurs.
Dat gaat nauwelijks meer in dit stadium van conflict in de Oekraine. Het ideaal van een feitelijk correct debat is naief. Als dat kon, zouden historici nu de waarheid vastleggen voor de generaties die na hun komen. Maar geen historicus waagt zich daaraan. Je wordt onherroepelijk onderdeel van de maalstroom.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 23:04 schreef timmmmm het volgende:
Propaganda is nogal aan breed begrip. Als iemand met een argument/'feit' komt wat incorrect is, toon dat dan aan. Gewoon lukraak propaganda roepen zoals
zou mooi zijn. en splitsing van Oekraïne is dan onvermijdelijkquote:Op zaterdag 3 mei 2014 23:08 schreef JimmyJames het volgende:
Interessant verhaal bij nieuwsuur: http://nieuwsuur.nl/onder(...)hevig-gevochten.html
Er wordt o.a. gesproken over het wapenopslag-verhaal en de rol die Moskou nu zou zien weggelegd voor de OVSE..
Ik moet het nog even terugkijken, maar Moskou zou via de OVSE wellicht gaan pogen iets van peacekeeping op poten te zetten.
quote:
kyivpost live blogquote:Fifteen Russians and five Transnistria citizens among those who died in Odessa fire
On May 2, 15 Russian citizens and five citizens of Moldova's breakaway, Kremlin-backed Transnistria region died in the Trade Unions House in Odessa on May 2, TSN television channel reports. They were poisoned by carbon monoxide, according to the report. A total of 31 people perished in the fire in the Trade Unions House after pro-Ukrainian supporters clashed and Russia-backed separatists in the southern Ukrainian city of Odesa. Olena Goncharova
En meth, was je ook zo medelevend toen het om maidan mensen ging?quote:Op zaterdag 3 mei 2014 22:00 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Voordien was het: als je wapens gebruikt, dan verdien je blabla bla. In tegenstelling tot de Maidan bendes die slechts stenen en molotovcocktails gebruikten.
Nu zijn er mensen dood die precies hetzelfde als Maidan deden en plots worden de normen hoger gelegd. Klein detail: er is geen enkel bewijs dat al die personen in het gebouw en de personen die in de stad aan de rellen deelnamen dezelfde zijn.
En hoe iemand dit kan verdedigen, mensen die verbrand uit het gebouiw komen die geschopt en geslagen werden, gedwongen te knielen en trouw aan Oekraine te zweren, daarna als vee in een wagen geduwd, met schoppen en stokslagen... mensen die dringende medische verzorging nodig hadden. Nazipraktijken die je van kampbeulen verwacht, niet van mensen die zogenaamd voor vrijheid, democratie en Westerse waarden vochten.
Oh, ik wil best iets zinnigs doen en desnoods het hele universum vertrouwen. Het probleem is dat dat in dit soort situaties bemoeilijkt wordt. Elkaar vertrouwen om bloedvergieten te voorkomen is een nobel streven, maar het is juist die voor de hand liggende menselijke overlevingsstrategie die als eerste geattaqueerd wordt in conflicten van deze omvang. Je kunt jezelf proberen te verheffen boven het dagelijkse mediageweld van de internationale duidingsmachine, maar is dat niet net zo'n naïef streven als het jezelf te buitengaan aan sentimenten en bespiegelingen rondom macht?quote:Op zaterdag 3 mei 2014 23:37 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Juist dat interpreteren is een heilloze weg. Je kunt alleen iets zinnig doen als je elkaar kunt vertrouwen. Dat is precies het probleem als mensen een machtsspel.spelen.
Je kunt jezelf wijsmaken dat je de wereld kunt overzien en doorgronden. To outsmart your opponent. Maar dan is iedere beperking een risico .Terwijl, als je elkaar vertrouwd en constructief samenwerkt, is iedere goed resultaat een steentje in een mooi bouwwerk, en maakt het niet uit dat je op andere punten tekortschiet. Dat is de fout van het machtsspel. Men verheerlijk kracht, droomt van perfectie en minacht beperkingen. Maar mensen zijn beperkt, en je te buitengaan van sentimenten rond macht is het meest teleurstellende voorbeeld.
Het is de enige strategie die je globaal kunt toepassen. De rest zijn deel perspectieven, waarbij het voordeel van de een ten koste gaan van de ander. Voor individueel voordeel en om te overleven doen mensen dat.quote:Op zondag 4 mei 2014 00:01 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
Oh, ik wil best iets zinnigs doen en desnoods het hele universum vertrouwen. Het probleem is dat dat in dit soort situaties bemoeilijkt wordt. Elkaar vertrouwen om bloedvergieten te voorkomen is een nobel streven, maar het is juist die voor de hand liggende menselijke overlevingsstrategie die als eerste geattaqueerd wordt in conflicten van deze omvang. Je kunt jezelf proberen te verheffen boven het dagelijkse mediageweld van de internationale duidingsmachine, maar is dat niet net zo'n naïef streven als het jezelf te buitengaan aan sentimenten en bespiegelingen rondom macht?
Ik vind SadPanda en Meth1745 zo consistent en eenzijdig pro-Rusland en dermate goed onderlegd in de materie, dat het op mij overkomt als een onderdeel van de Russische propaganda machine zelf.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 23:04 schreef timmmmm het volgende:
De users hier die prorusland zijn, zijn vrij vocaal. SadPanda, BG, etc. Dat mag een heel stuk minder wmb. Je kan je mening ook geven zonder hem 10000x te herhalen. En ook een stuk beschaafder. Daar staat tegenover dat ook prorussen mogen vinden wat ze willen, mocht je je ergeren aan de manier waarop, TR dat dan, en dan kijken we ernaar.
Ja duidelijk en ze kijken ook russiche tv , bleek uit eerdere opmerkingen , dus ook ik stopquote:Op zondag 4 mei 2014 00:09 schreef deelnemer het volgende:
Ik vind SadPanda en Meth1745 zo consistent en eenzijdig pro-Rusland en dermate goed onderlegd in de materie, dat het op mij overkomt als een onderdeel van de Russische propaganda machine zelf.
Voorlopig stop ik met posten in dit topic en volgt het nieuws los van al deze strijd.
Moet je eens gaan kijken of meth wel eens meer dan 6 uur niets post.quote:Op zondag 4 mei 2014 00:09 schreef deelnemer het volgende:
Ik vind SadPanda en Meth1745 zo consistent en eenzijdig pro-Rusland en dermate goed onderlegd in de materie, dat het op mij overkomt als een onderdeel van de Russische propaganda machine zelf.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |