Ja natuurlijk.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 22:02 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ja, dus wil je geen risico lopen dan ga je lekker thuis voor de buis zitten. Dat geldt voor beide partijen.
De eerste: moedertaal Russisch <> etnisch Russischquote:Op vrijdag 2 mei 2014 19:54 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Want?
De eerste is een kaartje over het aantal mensen met als moedertaal Russisch.
De tweede separatisten met wapens.
De derde tank met Russische vlag
De vierde helikopter van het Oekrainse leger.
Wat is daar eenzijdig aan? Vooral de eerste lijkt me nutttig..
Dat is spijkers op laag water zoeken, ik lees het als een feitelijk statement, dat in lijn is met de gebeurtenissen van vandaag...quote:Op vrijdag 2 mei 2014 22:04 schreef meth1745 het volgende:
[..]
"91 deaths in Germany, Seems to have started with a Jewish terrorist attack on German diplomats. Violence must stop! "
Zo kan je Kristallnacht beschrijven... Maar ik denk dat Carl Bildt het iets anders zou tweeten.
Dus?quote:Op vrijdag 2 mei 2014 22:06 schreef deelnemer het volgende:
[..]
De eerste: moedertaal Russisch >< etnisch Russisch
Ontmantelde? Dat is onzin:quote:De vierde: De ontmantelde 25ste luchtbrigade
quote:Op vrijdag 2 mei 2014 20:56 schreef YazooW het volgende:
Filmpje van binnen in het gebouw. Ik zet hem niet voor niks achter een spoiler...:niet gekeken.. Ik kan het toch niet verstaan. Maar weet iemand of het klopt dat ze (de pro-Kiev'ers) de verkoolde lijken uitschelden voor negroes?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://twitter.com/russian_market/status/462318234419879936
Ik vind zijn tweet opzettelijk misleidend, suggererend dat de pro-Russen schuldig zijn aan de dood van 38 (mogelijk pro-maidan) slachtoffers.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 22:06 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Dat is spijkers op laag water zoeken, ik lees het als een feitelijk statement, dat in lijn is met de gebeurtenissen van vandaag...
Ik vind je vergelijking abject, maar dat terzijde.
We verschillen van meningquote:Op vrijdag 2 mei 2014 22:10 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Ik vind zijn tweet opzettelijk misleidend, suggererend dat de pro-Russen schuldig zijn aan de dood van 38 (mogelijk pro-maidan) slachtoffers.
Zie weinig verschil met mijn versie, die aanslag op vom Rath heeft met zekerheid plaatsgevonden. Bovendien is het in Odessa begonnen met de rellen in de stad, die waren de aanleiding voor de tocht naar het gebouw.
Wat maakt de mening van dictator Putin nou uit? Alsof wij de Oekrainers moeten laten zitten omdat Putin en zijn kliekje zich er ongemakkelijk bij voelen. Als er een keuze is tussen de EU en Rusland, is de keuze voor het volk een makkie.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 22:18 schreef OngeschiktX het volgende:
Iedereen beticht de tegenpartij (de Russen in dit geval) altijd van propaganda, maar toch geloof ik dat wij ook een zeer gekleurd beeld krijgen te zien.
Het is natuurlijk gewoon zo dat het Westen de laatste jaren enorm uitgebreid is richting het Oosten en met de nieuwe regering in Oekraïne, die door het Westen aan de macht is geholpen, vrijwel de gehele Russische grens bevat. Ik snap dat Rusland zich enorm bedreigd voelt.
Ik vraag me weleens af hoe het hier gebracht zou worden als landen als Polen, Tsjechië, etc zich in de komende jaren zouden aansluiten bij Rusland en de grens met Rusland opeens langs Duitsland, Oostenrijk zou lopen..
Dat zie je echt verkeerd. Een deel van de Oekraïners hebben een sterke band met Rusland. Vergeet ook niet dat Rusland welvarender is dan Oekraïne.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 22:31 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Wat maakt de mening van dictator Putin nou uit? Alsof wij de Oekrainers moeten laten zitten omdat Putin en zijn kliekje zich er ongemakkelijk bij voelen. Als er een keuze is tussen de EU en Rusland, is de keuze voor het volk een makkie.
Alsof Putin de Russen in een oorspronkelijk Russisch land zou moeten laten zitten en wegkijken van de uitbreidingsdrang van het Westen. Het gaat om regio's waar een absolute meerderheid (!) Russisch is en helemaal niets met het Westen te maken wil hebben. Of strookt dat niet met je Westerse superioriteitsgevoel?quote:Op vrijdag 2 mei 2014 22:31 schreef Senor__Chang het volgende:
Wat maakt de mening van dictator Putin nou uit? Alsof wij de Oekrainers moeten laten zitten omdat Putin en zijn kliekje zich er ongemakkelijk bij voelen. Als er een keuze is tussen de EU en Rusland, is de keuze
Voor het eerst is een bezetting volledig uit de hand gelopen. Dat kun je verwachten als een groep in het land de macht overneemt door alle sleutelgebouwen te bezetten en, zoals in Slaviansk, hun eigen burgemeester aanstelt.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 21:54 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Volgens het live blog van the Guardian zaten de pro-Russen er pas sinds eerder vanmiddag. Ik lees in de tweet van Bildt niet dat hij de pro-Russen de schuld geeft, hij zegt het begon nadat pro-Russen een gebouw probeerden te bezetten, dat lijkt te kloppen.
http://www.theguardian.co(...)avyansk-live-updates
http://en.wikipedia.org/wiki/25th_Airborne_Brigade_(Ukraine)quote:Op vrijdag 2 mei 2014 22:08 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Dus?
[..]
Ontmantelde? Dat is onzin:
A Ukrainian military helicopter flies near a Ukrainian checkpoint near the town of Slavyansk in eastern Ukraine May 2, 2014 (Reuters / Baz Ratner)
De bevolking in het oosten en zuiden dient gewoon een referendum te krijgen. Wij zouden juist de rebellen moeten steunen als je om mensenrechten geeft. En dat laatste is onzin, het is in Oekraine ongeveer 50%, 50%quote:Op vrijdag 2 mei 2014 22:31 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Wat maakt de mening van dictator Putin nou uit? Alsof wij de Oekrainers moeten laten zitten omdat Putin en zijn kliekje zich er ongemakkelijk bij voelen. Als er een keuze is tussen de EU en Rusland, is de keuze voor het volk een makkie.
ik zie Poetin ook zijn eigen bevolking wel zo behandelenquote:Op vrijdag 2 mei 2014 22:32 schreef poemojn het volgende:
Het lijkt een soort Syrië te worden. Heel veel partijen, heel veel belangen. Onnavolgbaar voor de gewone Europeaan thuis.
quote:Op vrijdag 2 mei 2014 22:51 schreef meth1745 het volgende:
Ik las ergens (twitter, denk ik) dat Slaviansk militair belangrijk is omdat daar een groot wapendepot zou zijn. Weet iemand daar iets over?
quote:Slaviansk Militia Members Resist Airborne Troops
There are old salt mines turned into an arsenal, around 50 kilometers southeast from Slaviansk, in the locality of Soledar, storing a large number of old weapons, some of them dating from The Great Patriotic War (1941-1945).
twitter:WaterdrinkerP twitterde op vrijdag 02-05-2014 om 22:57:46De Volksburgemeester Ponomarjov van Slovjansk zou zijn gedood... http://t.co/0j1VJfbwdK reageer retweet
twitter:WaterdrinkerP twitterde op vrijdag 02-05-2014 om 22:59:20Voor de goede orde, dood burgemeester Slovjansk is een gerucht, in deze wederzijdse propaganda oorlog http://t.co/0j1VJfbwdK reageer retweet
Ik ben het ermee eens dat er een eerlijk referendum moet komen als er zoveel onenigheid is. Wat ik alleen niet snap is dat het met geweld moet gebeuren in plaats van op een vredige manier naar een oplossing te zoeken.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 22:45 schreef SadPanda het volgende:
[..]
De bevolking in het oosten en zuiden dient gewoon een referendum te krijgen. Wij zouden juist de rebellen moeten steunen als je om mensenrechten geeft. En dat laatste is onzin, het is in Oekraine ongeveer 50%, 50%
Meer de pro-Westerse regering, gesteund door de EU en de VS, die momenteel de eigen bevolking afslacht.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 22:55 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik zie Poetin ook zijn eigen bevolking wel zo behandelen
Geweld is nooit ver weg in Oost-Europa.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 22:59 schreef Tukker87 het volgende:
[..]
Ik ben het ermee eens dat er een eerlijk referendum moet komen als er zoveel onenigheid is. Wat ik alleen niet snap is dat het met geweld moet gebeuren in plaats van op een vredige manier naar een oplossing te zoeken.
Omdat Kiev het nooit vrijwillig gaat doen.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 22:59 schreef Tukker87 het volgende:
[..]
Ik ben het ermee eens dat er een eerlijk referendum moet komen als er zoveel onenigheid is. Wat ik alleen niet snap is dat het met geweld moet gebeuren in plaats van op een vredige manier naar een oplossing te zoeken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |