De juistequote:Op vrijdag 2 mei 2014 21:06 schreef byah het volgende:
[..]
Vraag, welk lot moet ik kopen om de hoofdprijs te winnen in de Staatsloterij?
Veel lijken in het gebouw.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 21:08 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Wat zien we? Ik heb geen youtube account dus kan niet inloggen...
Rusland heeft geen toestemming nodig om militair in te grijpen. Rusland grijpt direct in als men de tijd rijp acht en de kans krijgt. Geef een vinger, zij pakken je hand en dat vinden zij terecht want daar geldt het recht van de sterkste en als jij dat niet bent heb je pech. Waarschijnlijk komt de invasie voordat de Oekraine een te sterk leger krijgt. Dus zodra men in Kiev zegt, wij hebben een grote aanschaf gedaan of toezeggingen gekregen om ons dienstplichtige leger weer op volle en moderne sterkte te gaan brengen, marcheert Rusland naar binnen, met een aantal excuses zoals het veligstellen van drinkwater voor de Krim of het forceren van referenda voor meer zelfbestuur voor russisch sprekende regio's. Uiteraard gaat het Moskou niet om het welzijn van russisch sprekenden maar om vastgoed en renewables investeringen voor een select gezelschap, met het rendement pas in de verre toekomst en korte termijn problemen door sancties zal dit selecte gezelschap niet zo veel interesseren, zij zullen daar een uitweg voor vinden, ook voor Rusland als geheel zo denken zij.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 21:04 schreef Bensel het volgende:
vraag is: zal Rusland dit zien als genoeg escalatie om militair in te grijpen, en zo nee, hoeveel moet er nog gebeuren voordat ze dat wel doen? 30 doden is niet niets, en op andere plekken is het ook mis
twitter:hdevreij twitterde op vrijdag 02-05-2014 om 21:11:19#Odessa: local TV says some 50 pro-Russia demonstrators still in the Trade Unions house. reageer retweet
Ik denk dat de NAVO vliegtuigen vannacht ietsje verder van de Russische grens zullen vliegen. Zou ik toch doen...quote:Op vrijdag 2 mei 2014 21:15 schreef ATan het volgende:
[..]
Rusland heeft geen toestemming nodig om militair in te grijpen. Rusland grijpt direct in als men de tijd rijp acht en de kans krijgt. Geef een vinger, zij pakken je hand en dat vinden zij terecht want daar geldt het recht van de sterkste en als jij dat niet bent heb je pech. Waarschijnlijk komt de invasie voordat de Oekraine een te sterk leger krijgt. Dus zodra men in Kiev zegt, wij hebben een grote aanschaf gedaan of toezeggingen gekregen om ons dienstplichtige leger weer op volle en moderne sterkte te gaan brengen, marcheert Rusland naar binnen, met een aantal excuses zoals het veligstellen van drinkwater voor de Krim of het forceren van referenda voor meer zelfbestuur voor russisch sprekende regio's. Uiteraard gaat het Moskou niet om het welzijn van russisch sprekenden maar om vastgoed en renewables investeringen voor een select gezelschap, met het rendement pas in de verre toekomst en korte termijn problemen door sancties zal dit selecte gezelschap niet zo veel interesseren, zij zullen daar een uitweg voor vinden, ook voor Rusland als geheel zo denken zij.
Het gevaar is alleen dat de gewone rus erg eenvoudig voor het propagandakarretje te spannen is en dat men denkt opportuun te kunnen zijn in plaats van het politieke spel te blijven spelen.
Wat de NAVO moet doen is machtsvertoon. Continu over Rusland vliegen met onder de radar vliegende B2's en hoogvliegende U2's. Laat de inwoners van Moskou zien dat het dit keer echt de rand is. Een paar F16's sturen wordt in Rusland getoond als zwakte en goedkeuring voor de leiders daar om over de zwakkeren heen te mogen walsen.
Als de Russen duidelijk laten zien dat het hen niets interesseert, moet jij dat ook laten zien. Als je niet durft mee te bluffen, laat dan minstens zien dat je een sterke hand hebt. Ik heb niets tegen Russen, het zijn mijn grote vrienden maar laat hen niet denken dat zij onoverwinnelijk zijn want daar heb je hen maar ook jezelf mee. Blaf op tijd terug voordat je opeens alles tegelijk terug moet schieten.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 21:28 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Ik denk dat de NAVO vliegtuigen vannacht ietsje verder van de Russische grens zullen vliegen. Zou ik toch doen...
twitter:carlbildt twitterde op vrijdag 02-05-2014 om 21:07:39Horrible with at least 38 dead in Odessa. Seems to have started with pro-Russian attempt to get control of buildings. Violence must stop! reageer retweet
twitter:Cordaf twitterde op vrijdag 02-05-2014 om 21:09:56@carlbildt They were burned alive in the same very building they have been staying for months. Are you drunk? reageer retweet
Dat gebouw in Odessa was toch niet bezet?quote:Op vrijdag 2 mei 2014 21:36 schreef meth1745 het volgende:
twitter:carlbildt twitterde op vrijdag 02-05-2014 om 21:07:39Horrible with at least 38 dead in Odessa. Seems to have started with pro-Russian attempt to get control of buildings. Violence must stop! reageer retweet
twitter:Cordaf twitterde op vrijdag 02-05-2014 om 21:09:56@carlbildt They were burned alive in the same very building they have been staying for months. Are you drunk? reageer retweet
twitter:djmoskou twitterde op vrijdag 02-05-2014 om 21:24:09Volgens Oekra蟚nse ministere van biza niet 38, maar 'sechts' 35 doden in Odessa. reageer retweet
quote:Op vrijdag 2 mei 2014 21:40 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Dat gebouw in Odessa was toch niet bezet?
Lekker ziek weer..quote:Op vrijdag 2 mei 2014 21:48 schreef meth1745 het volgende:
[ afbeelding ]
we burned 30 people today in Odessa
and what did you do for your country?
Stoere praat. Rusland heeft geen ruzie met de Navo. Oekra飊e is geen onderdeel van de Navo.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 21:15 schreef ATan het volgende:
[..]
Rusland heeft geen toestemming nodig om militair in te grijpen. Rusland grijpt direct in als men de tijd rijp acht en de kans krijgt. Geef een vinger, zij pakken je hand en dat vinden zij terecht want daar geldt het recht van de sterkste en als jij dat niet bent heb je pech. Waarschijnlijk komt de invasie voordat de Oekraine een te sterk leger krijgt. Dus zodra men in Kiev zegt, wij hebben een grote aanschaf gedaan of toezeggingen gekregen om ons dienstplichtige leger weer op volle en moderne sterkte te gaan brengen, marcheert Rusland naar binnen, met een aantal excuses zoals het veligstellen van drinkwater voor de Krim of het forceren van referenda voor meer zelfbestuur voor russisch sprekende regio's. Uiteraard gaat het Moskou niet om het welzijn van russisch sprekenden maar om vastgoed en renewables investeringen voor een select gezelschap, met het rendement pas in de verre toekomst en korte termijn problemen door sancties zal dit selecte gezelschap niet zo veel interesseren, zij zullen daar een uitweg voor vinden, ook voor Rusland als geheel zo denken zij.
Het gevaar is alleen dat de gewone rus erg eenvoudig voor het propagandakarretje te spannen is en dat men denkt opportuun te kunnen zijn in plaats van het politieke spel te blijven spelen.
Wat de NAVO moet doen is machtsvertoon. Continu over Rusland vliegen met onder de radar vliegende B2's en hoogvliegende U2's. Laat de inwoners van Moskou zien dat het dit keer echt de rand is. Een paar F16's sturen wordt in Rusland getoond als zwakte en goedkeuring voor de leiders daar om over de zwakkeren heen te mogen walsen.
Volgens het live blog van the Guardian zaten de pro-Russen er pas sinds eerder vanmiddag. Ik lees in de tweet van Bildt niet dat hij de pro-Russen de schuld geeft, hij zegt het begon nadat pro-Russen een gebouw probeerden te bezetten, dat lijkt te kloppen.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 21:45 schreef meth1745 het volgende:
[..]![]()
geen idee eigenlijk, of ze in het gebouw of enkel buiten in tenten zaten, maar wat Carl Bildt zegt lijkt me nog veel minder te kloppen.
Volgens mij zijn er net vooral Pro-Russen omgekomen. Ik denk dat Poetin meer recht van spreken heeft.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 21:55 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Mag ik het bier al pakken? CNN of Al-Jazeera
Verderop in het filmpje ook lichtspoormunitie te zien...quote:Op vrijdag 2 mei 2014 21:51 schreef meth1745 het volgende:
vanavond in Slovyansk, hevig schieten, enkel geluiden...
(via Graham Philips, video niet van hemzelf)
Mja, het is betreurenswaardig dat er doden vallen, maar een staatsgreep plegen en overheidsgebouwen bezetten brengt nu eenmaal risico's met zich mee.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 21:57 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Volgens mij zijn er net vooral Pro-Russen omgekomen. Ik denk dat Poetin meer recht van spreken heeft.
Waar maar wie steken die boel in de hens? Ook allerlei hooligans natuurlijk geen mensen die met hun gezin op vrijdagavond voor de tv zitten.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 21:59 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Mja, het is betreurenswaardig dat er doden vallen, maar een staatsgreep plegen en overheidsgebouwen bezetten brengt nu eenmaal risico's met zich mee.
Ja, dus wil je geen risico lopen dan ga je lekker thuis voor de buis zitten. Dat geldt voor beide partijen.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 21:59 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Waar maar wie steken die boel in de hens? Ook allerlei hooligans natuurlijk geen mensen die met hun gezin op vrijdagavond voor de tv zitten.
"91 deaths in Germany, Seems to have started with a Jewish terrorist attack on German diplomats. Violence must stop! "quote:Op vrijdag 2 mei 2014 21:54 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Volgens het live blog van the Guardian zaten de pro-Russen er pas sinds eerder vanmiddag. Ik lees in de tweet van Bildt niet dat hij de pro-Russen de schuld geeft, hij zegt het begon nadat pro-Russen een gebouw probeerden te bezetten, dat lijkt te kloppen.
http://www.theguardian.co(...)avyansk-live-updates
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |