Zo gelukkig?quote:Op vrijdag 2 mei 2014 19:55 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Als je deze er nou ook even bijdoet:
[ afbeelding ]
Kan je ze omdraaien? Nee toch? Nou, eenzijdig dus.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 19:54 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Want?
De eerste is een kaartje over het aantal mensen met als moedertaal Russisch.
De tweede separatisten met wapens.
De derde tank met Russische vlag
De vierde helikopter van het Oekrainse leger.
Wat is daar eenzijdig aan? Vooral de eerste lijkt me nutttig..
Brand is uit. Ben benieuwd naar het totale aantal slachtoffers. Er lagen er behoorlijk wat op de grond.twitter:howardamos twitterde op vrijdag 02-05-2014 om 19:51:03The fire in the trade union building appears to be out, and resistance crushed. Bodies still lying in the street. reageer retweet
Las ergens minimaal 30.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 19:58 schreef DeJori het volgende:
Brand is uit. Ben benieuwd naar het totale aantal slachtoffers. Er lagen er behoorlijk wat op de grond.twitter:howardamos twitterde op vrijdag 02-05-2014 om 19:51:03The fire in the trade union building appears to be out, and resistance crushed. Bodies still lying in the street. reageer retweet
humor van de bovenste plankquote:Op vrijdag 2 mei 2014 19:56 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Kan je ze omdraaien? Nee toch? Nou, eenzijdig dus.
In Slaviansk is het ook gezellig.twitter:GrahamWP_UK twitterde op vrijdag 02-05-2014 om 19:56:11Repeated sounds of gunfire from streets, shouted demand from unseen figure in dark at 50 yard to identify oneself, Sloviansk right now. reageer retweet
Dat werd zo gemeld van Russische zijde, nja dan zal er wettelijk wel niks mogelijk zijn. De Russen voelen zich in ieder geval genoodzaakt etnisch-Russische minderheden te beschermen. Of dat dan wettelijk kan en mag is problematischerquote:Op vrijdag 2 mei 2014 19:55 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Dat is niet het Handvest he
Edit: artikel 12 van dat Verdrag geeft geen enkele aanleiding voor een dergelijke actie:
http://www.dtic.mil/dtic/tr/fulltext/u2/a341002.pdf
Morgen oorlog?quote:Op vrijdag 2 mei 2014 20:01 schreef DeJori het volgende:
In Slaviansk is het ook gezellig.twitter:GrahamWP_UK twitterde op vrijdag 02-05-2014 om 19:56:11Repeated sounds of gunfire from streets, shouted demand from unseen figure in dark at 50 yard to identify oneself, Sloviansk right now. reageer retweet
In ieder geval een aantal artikel 4 besprekingen...quote:Op vrijdag 2 mei 2014 20:08 schreef Godshand het volgende:
[..]
Morgen oorlog?
Ik vraag mij af, wat de Oost-Europese landen gaan doen indien de Russen echt een strafexpeditie a la Georgie gaan ondernemen in Oost-Oekraine?
Troepen sturen, de EU onder druk zetten, eisen stellen bij Obama?
Het EU en NAVO lidmaatschap komt ze denk ik als geroepen...
Bescherming van landgenoten, er zullen ongetwijfeld Russen in Odessa zijn, de stad heeft een miljoen inwoners.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 20:06 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat werd zo gemeld van Russische zijde, nja dan zal er wettelijk wel niks mogelijk zijn. De Russen voelen zich in ieder geval genoodzaakt etnisch-Russische minderheden te beschermen. Of dat dan wettelijk kan en mag is problematischer
Ja die kaart hebben de Amerikanen ook vaker getrokken ( Panama, Grenada) ...komt ook van het stapeltje 'illegaal'quote:Op vrijdag 2 mei 2014 20:10 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Bescherming van landgenoten, er zullen ongetwijfeld Russen in Odessa zijn, de stad heeft een miljoen inwoners.
Helaas mocht ik niet meeluisteren bij Barack en Angela vanmiddag, dus we weten niets zeker. Maar ik vermoed dat er bij een openlijk militair optreden van Rusland sectorsancties zullen komen en dat we nog meer troepen naar Oost-Europa zullen sturen.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 20:08 schreef Godshand het volgende:
[..]
Morgen oorlog?
Ik vraag mij af, wat de Oost-Europese landen gaan doen indien de Russen echt een strafexpeditie a la Georgie gaan ondernemen in Oost-Oekraine?
twitter:cjchivers twitterde op vrijdag 02-05-2014 om 20:07:18Silence broken in #Slovyansk tonight. Fighting starts again near bridge in Andreyevka, seized by UKR mil today. Unclear if casualties yet. reageer retweet
Lol, je denkt toch niet dat die landen eisen kunnen stellen bij Obama..quote:Op vrijdag 2 mei 2014 20:08 schreef Godshand het volgende:
[..]
Morgen oorlog?
Illegaal of niet, als dit zo door gaat dan moet Putin ingrijpen. De Russen zien Russische-Ukrainers niet als Ukrainers maar als Russen. Landgenoten worden vermoord.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 20:11 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Ja die kaart hebben de Amerikanen ook vaker getrokken ( Panama, Grenada) ...komt ook van het stapeltje 'illegaal'
Oh dat denk ik ook wel...ik wil het gewoon even helder houden voor je het weet wordt het hier als rechtvaardiging gebruiktquote:Op vrijdag 2 mei 2014 20:15 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Illegaal of niet, als dit zo door gaat dan moet Putin ingrijpen. De Russen zien Russische-Ukrainers niet als Ukrainers maar als Russen. Landgenoten worden vermoord.
Waarom niet? Ze kunnen minstens moeilijk gaan doen over de aanwezigheid van Amerikaanse bases op hun grondgebied..quote:Op vrijdag 2 mei 2014 20:15 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Lol, je denkt toch niet dat die landen eisen kunnen stellen bij Obama..
Ow, ik dacht dat het één van de weinige omstandigheden was waarin een ingrijpen gerechtvaardigd kon zijn. Dacht inderdaad aan Grenada.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 20:11 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Ja die kaart hebben de Amerikanen ook vaker getrokken ( Panaman, Grenada) ...komt ook van het stapeltje 'illegaal'
Omdat ze geen enkel drukmiddel hebben? Waarom zouden ze daar moeilijk over gaan doen, die willen ze juist houden anders komen zogenaamd de Russen.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 20:21 schreef Godshand het volgende:
[..]
Waarom niet? Ze kunnen minstens moeilijk gaan doen over de aanwezigheid van Amerikaanse bases op hun grondgebied..
En misschien nog economisch onder druk zetten?
Overigens is het wel tijd dat de VN hier gaat ingrijpen. De Ukraine zelf is duidelijk de controle kwijt.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 20:17 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Oh dat denk ik ook wel...ik wil het gewoon even helder houden voor je het weet wordt het hier als rechtvaardiging gebruikt
VN gaat niet ingrijpen, Rusland heeft vetorecht in de UNSCquote:Op vrijdag 2 mei 2014 20:24 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Overigens is het wel tijd dat de VN hier gaat ingrijpen. De Ukraine zelf is duidelijk de controle kwijt.
quote:Op vrijdag 2 mei 2014 19:53 schreef remlof het volgende:
Hahaha LuckyTV: Martin Gaus heeft zich aangesloten bij de seperatisten
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |