Liveblog The Guardianquote:Tijdlijn van de ontwikkelingen in Oekraïne
NOVEMBER
* Nov 21: Kiev suddenly announces suspension of trade and association talks with the EU and opts to revive economic ties with Moscow, triggering months of mass rallies in Kiev.
* Nov 30: Riot police try to break up the Kiev demonstration by force. Protest turns against Yanukovich and his government.
DECEMBER
Protests continue with crowds of up to 800,000. Some clashes with police. Opposition forms bloc called Maidan.
Yanukovich and Putin meet, Putin agrees to buy $15 billion of Ukrainian debt and to slash by a third the price of Russian gas supplies to Ukraine.
JANUARY
* Jan 22: Three people die in protests in Kiev. EU threatens action over crisis. Talks between opposition, Yanukovich fail.
* Jan 23: Washington threatens sanctions over violence.
* Jan 26: Unrest spreads to pro-Yanukovich east.
FEBRUARY
Anti-government protests turn increasingly violent. At least 77 people killed in clashes between demonstrators and police.
* Feb 21: Opposition leaders sign EU-mediated peace pact with Yanukovich.
* Feb 22: Ukraine's parliament votes to remove Yanukovich, who flees. Arch-rival Yulia Tymoshenko released from jail.
* Feb 26: Ukraine appoints new government. Angry Russia puts 150,000 troops on high alert.
* Feb 27-28: Armed men seize Crimea parliament, raise Russian flag. Militia take control of two airports in Crimea.
MARCH
* March 1: Putin wins parliamentary approval to invade Ukraine, angering the White House. Russian forces fan out in Crimea.
* March 6: Crimea's leadership votes to join Russia. U.S. President Barack Obama orders sanctions on those responsible for Moscow's actions in Ukraine.
EU leaders hold emergency summit to find ways to pressure Russia to back down and accept mediation.
* March 15: Two killed in clashes between pro-Russian demonstrators and Ukrainian nationalists.
* March 16: Referendum held in Crimea, shows overwhelming support for joining the Russian Federation.
* March 21: Putin signs laws completing annexation of Crimea. The U.S. imposes sanctions on Putin's close allies, EU follows with similar measures.
* March 23: NATO says Russia has amassed a large force at Ukraine's border.
* March 24: Ukraine pulls troops from Crimea.
APRIL
* April 2: NATO suspends cooperation with Russia.
* April 7: Pro-Russia activists in eastern Ukraine proclaim the creation of the "Donetsk People's Republic".
* April 12: Separatists take control of city of Slaviansk in eastern Ukraine. Kiev prepares troops.
* April 13: One Ukrainian state security officer killed and five wounded in operation against separatists.
* April 14: Obama warns Putin in phone call that Moscow would face further costs for its actions in Ukraine.
* April 17: Pro-Russian separatists seize armored vehicles of Ukraine forces trying to recapture rebel-controlled town.
* April 18: The United States, Russia, Ukraine and the EU reach deal for illegal armed groups to disarm and end occupations of public buildings and spaces.
* April 19: Separatists say they will not sign deal until the Kiev government steps down.
* April 24: Ukraine sends in troops again to try to expel the separatists in Slaviansk, kill five rebels.
* April 25: Ukrainian forces mount full blockade of Slaviansk. Separatists detain group of international observers, say a Kiev "spy" among them.
* April 26: G7 leaders agree to impose extra sanctions on Russia over Ukraine.
http://www.reuters.com/ar(...)dUSBREA3Q0CC20140427
quote:Op vrijdag 2 mei 2014 18:55 schreef YazooW het volgende:
Odessa streams:
http://www.ustream.tv/channel/new-odessa
http://www.ustream.tv/channel/timer-video
http://www.ustream.tv/channel/sergackovatv
Die Russen hebben het recht niet, maar ja... Het zal ze niet tegenhouden.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 19:25 schreef meth1745 het volgende:
Kunnen de Russen nog gaan beweren dat wat in Odessa gebeurt een geplande afleiding was voor de actie in Sloviansk...twitter:PierreCrom twitterde op vrijdag 02-05-2014 om 19:22:43Heavy shootout in #sloviansk #ukraine Earing it from window of hotel reageer retweet
Altijd weer die verdomde voetbalsupporters...quote:
Geef me ff een paar secondenquote:Op vrijdag 2 mei 2014 19:27 schreef SureD1 het volgende:
Nog steeds SadPanda zijn OP dat verdient een
Stream weg? Op mijn ipad wel...weet niet of dat aan de ipad ligt of aan ustream
Minder zachte eitjes die Oekraiense supporters dan hun eigen leger...quote:
Dat doet een dienstplicht met je leger.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 19:28 schreef Godshand het volgende:
[..]
Minder zachte eitjes die Oekraiense supporters dan hun eigen leger...
quote:vr 02 mei 2014, 18:39
'Heli's Oekraïne neergehaald'
AMSTERDAM -
Het verlies van een Mi-8 en twee Mi-24 helikopters bij Slovjansk is niet alleen een mokerslag voor het moreel van Oekraïense troepen, maar ook waterdicht bewijs dat Rusland met hightech wapensystemen en goedgetrainde militairen in de stad aanwezig is.
Ben er een paar tegen gekomen toen ik in Kiev was in 2012. Geen lieverdjes.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 19:28 schreef Godshand het volgende:
[..]
Minder zachte eitjes die Oekraiense supporters dan hun eigen leger...
twitter:howardamos twitterde op vrijdag 02-05-2014 om 19:30:19Pro-Russian defenders now being dragged out, severely beaten. reageer retweet
twitter:AmbassadorPower twitterde op vrijdag 02-05-2014 om 19:31:52On top of #Russia's aggressive actions, very alarming words from Russian diplomats, citing right under @UN Charter to do "peacekeeping." reageer retweet
Nee daar heb je vage gasten die in vol (zwart) ornaat uit een VW transporter komen rennen en iemand hardhandig meenemenquote:Op vrijdag 2 mei 2014 19:31 schreef BlaZ het volgende:
Huurlingen! Dezelfde huurlingen zijn niet aanwezig in Odessa zoals duidelijk is geworden vandaag.
Die fascisten van Oekraiense zijde vind ik niet zo fraai, op de foto...quote:
Dat waren Ukraïners meen ik.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 19:33 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Nee daar heb je vage gasten die in vol (zwart) ornaat uit een VW transporter komen rennen en iemand hardhandig meenemen
Dit is de oude OP. Als je suggesties hebt hoor ik ze graagquote:Op vrijdag 2 mei 2014 19:33 schreef Godshand het volgende:
[..]
Die fascisten van Oekraiense zijde vind ik niet zo fraai, op de foto...
Verder prima OP
Deze beelden gaan in Rusland op ieders TV komen, je kan je voorstellen wat de reactie gaat zijn. Denk dat de VS voorlopig kan vergeten van Putin via z'n vrienden onder druk te zetten met sancties, dit wordt een volkswoede. En vergeet het tijdstip niet, volgende week is negen mei, victory day.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 19:27 schreef Happel het volgende:
[..]
Die Russen hebben het recht niet, maar ja... Het zal ze niet tegenhouden.
[..]
Een knappe Oekraiense vrouw, trekt meer bekijks op dit topicquote:Op vrijdag 2 mei 2014 19:34 schreef DeJori het volgende:
[..]
Dit is de oude OP. Als je suggesties hebt hoor ik ze graag
Over de tweede tweet: laten we duidelijk zijn: het Handvest van de VN biedt GEEN mogelijkheden om zelfstandig tot 'peacekeeping' over te gaan. Dat kan slechts met toestemming van de Veiligheidsraad (die er niet komt).quote:Op vrijdag 2 mei 2014 19:32 schreef DeJori het volgende:
twitter:howardamos twitterde op vrijdag 02-05-2014 om 19:30:19Pro-Russian defenders now being dragged out, severely beaten. reageer retweet
twitter:AmbassadorPower twitterde op vrijdag 02-05-2014 om 19:31:52On top of #Russia's aggressive actions, very alarming words from Russian diplomats, citing right under @UN Charter to do "peacekeeping." reageer retweet
Wat was er mis met mijne?quote:Op vrijdag 2 mei 2014 19:34 schreef DeJori het volgende:
[..]
Dit is de oude OP. Als je suggesties hebt hoor ik ze graag
De algemene consensus was dat hij te eenzijdig was.quote:
Want? Wat is er mis met deze foto's? Vooral die eerste lijkt me relevantere dan die er nu bovenaan staat...quote:Op vrijdag 2 mei 2014 19:40 schreef DeJori het volgende:
[..]
De algemene consensus was dat hij te eenzijdig was.
Vanuit Russisch perspectief kan het wel, maar die interpreteren de situatie anders.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 19:36 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Over de tweede tweet: laten we duidelijk zijn: het Handvest van de VN biedt GEEN mogelijkheden om zelfstandig tot 'peacekeeping' over te gaan. Dat kan slechts met toestemming van de Veiligheidsraad (die er niet komt).
Dan zou ik wel eens willen weten op basis van welk artikel...als je dat er in kan lezen, dan staat de Second Coming er ook in voorspeld..quote:Op vrijdag 2 mei 2014 19:44 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Vanuit Russisch perspectief kan het wel, maar die interpreteren de situatie anders.
Denk jij dat de Russen zich daar iets van gaan aantrekken?quote:Op vrijdag 2 mei 2014 19:46 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Dan zou ik wel eens willen weten op basis van welk artikel...als je dat er in kan lezen, dan staat de Second Coming er ook in voorspeld..
Volgens de Russen heeft Oekraïne de deal opgezegd door het leger in te zetten tegen de rebellen.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 19:46 schreef arjan1112 het volgende:
Hoe gaat het in Oekraine ?
Hebben de russen de deal met oekraine de eu en de vs opgezegd ofzo ??
twitter:howardamos twitterde op vrijdag 02-05-2014 om 19:45:57The pro-Russian protesters appear to be being loaded into police vans: http://t.co/dZSxkF9V76 reageer retweet
Nee, dat deed de VS in Irak ook niet...quote:Op vrijdag 2 mei 2014 19:47 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Denk jij dat de Russen zich daar iets van gaan aantrekken?
Je kan ook gewoon inhoudelijke kritiek hebben op mijn OP.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 19:47 schreef Tukker87 het volgende:
[..]
Een startpost kan het beste worden gemaakt door iemand met een neutrale blik.
quote:Op vrijdag 2 mei 2014 19:47 schreef DeJori het volgende:
twitter:howardamos twitterde op vrijdag 02-05-2014 om 19:45:57The pro-Russian protesters appear to be being loaded into police vans: http://t.co/dZSxkF9V76 reageer retweet
quote:Op vrijdag 2 mei 2014 19:41 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Want? Wat is er mis met deze foto's? Vooral die eerste lijkt me relevantere dan die er nu bovenaan staat...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Geeft hij toch? Je hebt een eenzijdige mening.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 19:47 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Je kan ook gewoon inhoudelijke kritiek hebben op mijn OP.
Artikel 12 van het Ukrains-Russisch vriendschapsverdrag.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 19:46 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Dan zou ik wel eens willen weten op basis van welk artikel...als je dat er in kan lezen, dan staat de Second Coming er ook in voorspeld..
Nee, dat is geen inhoudelijke kritiek. Dan zou je zeggen wat er mis is met de foto's...quote:Op vrijdag 2 mei 2014 19:49 schreef Happel het volgende:
[..]
Geeft hij toch? Je hebt een eenzijdige mening.
Dat ze eenzijdig zijn.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 19:51 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Nee, dat is geen inhoudelijke kritiek. Dan zou je zeggen wat er mis is met de foto's...
http://www.nbcnews.com/st(...)ilitary-draft-n94906quote:Acting President Oleksandr Turchynov issued a decree on the presidential website Thursday saying Ukraine will conduct a draft for active military service in Ukrainian Armed Forces in order to “to increase the state defense potential.”
The decree says: “Ukrainian male citizens who are physically qualified for military service, over 18 years old and older, but who have not reached the age of 25, and who have no right for exemption from military service" will be conscripted.
Want?quote:
Is lastig te voorspellen inderdaad...in Georgië had hij meer speelruimte denk ik, hij ligt nu veel meer onder een vergrootglasquote:Op vrijdag 2 mei 2014 19:51 schreef meth1745 het volgende:
Weet niet wat ik moet verwachten, Putin die het diplomatiek slim speelt, of een militaire strafexpeditie zoals we in Georgië gezien hebben, vernietiging van militaire infrastructuur, cluster bommen...
Bij ons was dat vroeger "schild en vriend". Kon je de franskiljotten eruit halen.twitter:hdevreij twitterde op vrijdag 02-05-2014 om 19:52:12#Odessa: mob justice. They make someone they suspect say 'Slava Ukraini' (Glory to Ukraine) #neanderthals reageer retweet
Ik heb de OP aangepast, want het klopte dat die gedateerd was en het was nodig. De meeste reacties hier over jouw OP waren negatief, dus ik heb hem niet laten staan.quote:
Dat is niet het Handvest hequote:Op vrijdag 2 mei 2014 19:50 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Artikel 12 van het Ukrains-Russisch vriendschapsverdrag.
Als je deze er nou ook even bijdoet:quote:Op vrijdag 2 mei 2014 19:55 schreef DeJori het volgende:
[..]
Ik heb de OP aangepast, want het klopte dat die gedateerd was en het was nodig. De meeste reacties hier over jouw OP waren negatief, dus ik heb hem niet laten staan.
Ik heb geprobeerd zo objectief mogelijk te zijn bij het samenstellen van de OP zoals deze er nu staat. Zijn de reacties eveneens negatief dat gooi ik hem er weer uit en zet ik de oude terug.
Zo gelukkig?quote:Op vrijdag 2 mei 2014 19:55 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Als je deze er nou ook even bijdoet:
[ afbeelding ]
Kan je ze omdraaien? Nee toch? Nou, eenzijdig dus.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 19:54 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Want?
De eerste is een kaartje over het aantal mensen met als moedertaal Russisch.
De tweede separatisten met wapens.
De derde tank met Russische vlag
De vierde helikopter van het Oekrainse leger.
Wat is daar eenzijdig aan? Vooral de eerste lijkt me nutttig..
Brand is uit. Ben benieuwd naar het totale aantal slachtoffers. Er lagen er behoorlijk wat op de grond.twitter:howardamos twitterde op vrijdag 02-05-2014 om 19:51:03The fire in the trade union building appears to be out, and resistance crushed. Bodies still lying in the street. reageer retweet
Las ergens minimaal 30.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 19:58 schreef DeJori het volgende:
Brand is uit. Ben benieuwd naar het totale aantal slachtoffers. Er lagen er behoorlijk wat op de grond.twitter:howardamos twitterde op vrijdag 02-05-2014 om 19:51:03The fire in the trade union building appears to be out, and resistance crushed. Bodies still lying in the street. reageer retweet
humor van de bovenste plankquote:Op vrijdag 2 mei 2014 19:56 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Kan je ze omdraaien? Nee toch? Nou, eenzijdig dus.
In Slaviansk is het ook gezellig.twitter:GrahamWP_UK twitterde op vrijdag 02-05-2014 om 19:56:11Repeated sounds of gunfire from streets, shouted demand from unseen figure in dark at 50 yard to identify oneself, Sloviansk right now. reageer retweet
Dat werd zo gemeld van Russische zijde, nja dan zal er wettelijk wel niks mogelijk zijn. De Russen voelen zich in ieder geval genoodzaakt etnisch-Russische minderheden te beschermen. Of dat dan wettelijk kan en mag is problematischerquote:Op vrijdag 2 mei 2014 19:55 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Dat is niet het Handvest he
Edit: artikel 12 van dat Verdrag geeft geen enkele aanleiding voor een dergelijke actie:
http://www.dtic.mil/dtic/tr/fulltext/u2/a341002.pdf
Morgen oorlog?quote:Op vrijdag 2 mei 2014 20:01 schreef DeJori het volgende:
In Slaviansk is het ook gezellig.twitter:GrahamWP_UK twitterde op vrijdag 02-05-2014 om 19:56:11Repeated sounds of gunfire from streets, shouted demand from unseen figure in dark at 50 yard to identify oneself, Sloviansk right now. reageer retweet
In ieder geval een aantal artikel 4 besprekingen...quote:Op vrijdag 2 mei 2014 20:08 schreef Godshand het volgende:
[..]
Morgen oorlog?
Ik vraag mij af, wat de Oost-Europese landen gaan doen indien de Russen echt een strafexpeditie a la Georgie gaan ondernemen in Oost-Oekraine?
Troepen sturen, de EU onder druk zetten, eisen stellen bij Obama?
Het EU en NAVO lidmaatschap komt ze denk ik als geroepen...
Bescherming van landgenoten, er zullen ongetwijfeld Russen in Odessa zijn, de stad heeft een miljoen inwoners.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 20:06 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat werd zo gemeld van Russische zijde, nja dan zal er wettelijk wel niks mogelijk zijn. De Russen voelen zich in ieder geval genoodzaakt etnisch-Russische minderheden te beschermen. Of dat dan wettelijk kan en mag is problematischer
Ja die kaart hebben de Amerikanen ook vaker getrokken ( Panama, Grenada) ...komt ook van het stapeltje 'illegaal'quote:Op vrijdag 2 mei 2014 20:10 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Bescherming van landgenoten, er zullen ongetwijfeld Russen in Odessa zijn, de stad heeft een miljoen inwoners.
Helaas mocht ik niet meeluisteren bij Barack en Angela vanmiddag, dus we weten niets zeker. Maar ik vermoed dat er bij een openlijk militair optreden van Rusland sectorsancties zullen komen en dat we nog meer troepen naar Oost-Europa zullen sturen.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 20:08 schreef Godshand het volgende:
[..]
Morgen oorlog?
Ik vraag mij af, wat de Oost-Europese landen gaan doen indien de Russen echt een strafexpeditie a la Georgie gaan ondernemen in Oost-Oekraine?
twitter:cjchivers twitterde op vrijdag 02-05-2014 om 20:07:18Silence broken in #Slovyansk tonight. Fighting starts again near bridge in Andreyevka, seized by UKR mil today. Unclear if casualties yet. reageer retweet
Lol, je denkt toch niet dat die landen eisen kunnen stellen bij Obama..quote:Op vrijdag 2 mei 2014 20:08 schreef Godshand het volgende:
[..]
Morgen oorlog?
Illegaal of niet, als dit zo door gaat dan moet Putin ingrijpen. De Russen zien Russische-Ukrainers niet als Ukrainers maar als Russen. Landgenoten worden vermoord.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 20:11 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Ja die kaart hebben de Amerikanen ook vaker getrokken ( Panama, Grenada) ...komt ook van het stapeltje 'illegaal'
Oh dat denk ik ook wel...ik wil het gewoon even helder houden voor je het weet wordt het hier als rechtvaardiging gebruiktquote:Op vrijdag 2 mei 2014 20:15 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Illegaal of niet, als dit zo door gaat dan moet Putin ingrijpen. De Russen zien Russische-Ukrainers niet als Ukrainers maar als Russen. Landgenoten worden vermoord.
Waarom niet? Ze kunnen minstens moeilijk gaan doen over de aanwezigheid van Amerikaanse bases op hun grondgebied..quote:Op vrijdag 2 mei 2014 20:15 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Lol, je denkt toch niet dat die landen eisen kunnen stellen bij Obama..
Ow, ik dacht dat het één van de weinige omstandigheden was waarin een ingrijpen gerechtvaardigd kon zijn. Dacht inderdaad aan Grenada.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 20:11 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Ja die kaart hebben de Amerikanen ook vaker getrokken ( Panaman, Grenada) ...komt ook van het stapeltje 'illegaal'
Omdat ze geen enkel drukmiddel hebben? Waarom zouden ze daar moeilijk over gaan doen, die willen ze juist houden anders komen zogenaamd de Russen.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 20:21 schreef Godshand het volgende:
[..]
Waarom niet? Ze kunnen minstens moeilijk gaan doen over de aanwezigheid van Amerikaanse bases op hun grondgebied..
En misschien nog economisch onder druk zetten?
Overigens is het wel tijd dat de VN hier gaat ingrijpen. De Ukraine zelf is duidelijk de controle kwijt.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 20:17 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Oh dat denk ik ook wel...ik wil het gewoon even helder houden voor je het weet wordt het hier als rechtvaardiging gebruikt
VN gaat niet ingrijpen, Rusland heeft vetorecht in de UNSCquote:Op vrijdag 2 mei 2014 20:24 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Overigens is het wel tijd dat de VN hier gaat ingrijpen. De Ukraine zelf is duidelijk de controle kwijt.
quote:Op vrijdag 2 mei 2014 19:53 schreef remlof het volgende:
Hahaha LuckyTV: Martin Gaus heeft zich aangesloten bij de seperatisten
Ik denk dat de russen wel een deal willen maken met de vn om gezamelijk in te grijpen eigenlijk, zolang ze de EU's opperhoofd varkens maar weg kunnen houden, en de terreurbeweging navo.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 20:26 schreef DeJori het volgende:
[..]
VN gaat niet ingrijpen, Rusland heeft vetorecht in de UNSC
twitter:GrahamWP_UK twitterde op vrijdag 02-05-2014 om 20:31:07Correspondent from Russia's Channel One just knocked at the door, lights off policy now in #Sloviansk, nothing at all moving out on streets. reageer retweet
Verder off-topic: Vergeet de Sovjets in Hongarije 1956 en Tsjechoslowakije 1968 niet.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 20:11 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Ja die kaart hebben de Amerikanen ook vaker getrokken ( Panama, Grenada) ...komt ook van het stapeltje 'illegaal'
Dat laatste was legaal, de SU had een akkoord met de Afghanen gesloten om te militair te helpen als het nodig was.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 20:33 schreef Synthale het volgende:
[..]
Verder off-topic: Vergeet de Sovjets in Hongarije 1956 en Tsjechoslowakije 1968 niet.
Of Afghanistan 1979-1989.
Die ook ja...de lijst is lang..quote:Op vrijdag 2 mei 2014 20:33 schreef Synthale het volgende:
[..]
Verder off-topic: Vergeet de Sovjets in Hongarije 1956 en Tsjechoslowakije 1968 niet.
Of Afghanistan 1979-1989.
quote:Zware strijd in Odessa
vrijdag 2 mei 2014, 19:59 (Update: 02-05-14, 20:30)
In de Zuid-Oekraïense havenstad Odessa zijn zware gevechten uitgebroken tussen pro-Russische en pro-Oekraïense demonstranten.
Correspondent David Jan Godfroid meldde dat het gebouw van de vakbonden in brand stond en dat in dat gebouw separatisten in de val zaten. Volgens sommige berichten sprongen ze uit de ramen.
IJzeren staven
Godfroid meldde eerder op de dag dat er in Odessa gevochten werd met honkbalknuppels, ijzeren staven en stenen. Daarbij zijn volgens de lokale politie vier doden en vijftien gewonden gevallen.
Ook in de stad Donetsk blijft het onrustig. Daar hebben pro-Russische separatisten het verkeersleidingscentrum van de spoorwegen bezet.
In Slavjansk is het Oekraïense leger bezig met een poging de stad te heroveren.
twitter:ABC twitterde op vrijdag 02-05-2014 om 20:38:46US commander says Russia invading #Ukraine "would be making a big mistake" http://t.co/2msImbRYSc reageer retweet
twitter:AnupKaphle twitterde op vrijdag 02-05-2014 om 20:34:33MAP: How Russia's military units have shifted and gathered at the Ukrainian border. http://t.co/6d4kkwNgSq http://t.co/dRghShgqKl reageer retweet
Die zag ik ook net voorbij komen.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 20:40 schreef DeJori het volgende:
twitter:ABC twitterde op vrijdag 02-05-2014 om 20:38:46US commander says Russia invading #Ukraine "would be making a big mistake" http://t.co/2msImbRYSc reageer retweet
[ afbeelding ]twitter:AnupKaphle twitterde op vrijdag 02-05-2014 om 20:34:33MAP: How Russia's military units have shifted and gathered at the Ukrainian border. http://t.co/6d4kkwNgSq http://t.co/dRghShgqKl reageer retweet
Zat al een tijd op zo'n afbeelding te wachten. Alleen jammer dat hier geen NAVO troepen op staan.quote:
Navo troepenmachten stellen niks voor daar. Van Polen e.d. wel.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 20:42 schreef DeJori het volgende:
[..]
Zat al een tijd op zo'n afbeelding te wachten. Alleen jammer dat hier geen NAVO troepen op staan.
Polen is NAVO.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 20:47 schreef Kirov het volgende:
[..]
Navo troepenmachten stellen niks voor daar. Van Polen e.d. wel.
Op hun website kan ik het verhaal nog niet vinden... Via google zal wel lukken, maar als ik hun site browse kom ik het niet tegen. De internationale nieuwszender van vroeger, de eerste golfoorlog... echt waardeloos geworden. Had het al gehoord via de grappen van Stephen Colbert en Jon Stewart, maar zelf niet op gelet.twitter:bangkokdave twitterde op vrijdag 02-05-2014 om 20:37:50Congratulations #CNN! "Getting word JUST NOW" about events in #Odessa #Ukraine - hours after the drama. Right on top of things, guys! reageer retweet
twitter:ReutersWorld twitterde op vrijdag 02-05-2014 om 20:46:0532 people killed in building fire in Ukraine's southern city of Odessa: Ukrainian police reageer retweet
Veel te druk bezig met dat vermiste vliegtuigquote:Op vrijdag 2 mei 2014 20:50 schreef meth1745 het volgende:
Op hun website kan ik het verhaal nog niet vinden... Via google zal wel lukken, maar als ik hun site browse kom ik het niet tegen. De internationale nieuwszender van vroeger, de eerste golfoorlog... echt waardeloos geworden. Had het al gehoord via de grappen van Stephen Colbert en Jon Stewart, maar zelf niet op gelet.twitter:bangkokdave twitterde op vrijdag 02-05-2014 om 20:37:50Congratulations #CNN! "Getting word JUST NOW" about events in #Odessa #Ukraine - hours after the drama. Right on top of things, guys! reageer retweet
http://edition.cnn.com/
quote:38 people die after radicals set Trade Unions House on fire in Ukraine's Odessa
http://rt.com/news/156480-odessa-fire-protesters-dead/
Semantiek. In oorlogstijd zijn het allemaal NAVO troepen.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 2 mei 2014 20:56 schreef YazooW het volgende:
Filmpje van binnen in het gebouw. Ik zet hem niet voor niks achter een spoiler...:Nieuw dieptepunt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Say what?
Het was al een burgeroorlog toen demonstranten met wapens naar een demonstratie gingen en daarmee besloten geen demonstranten meer te zijn maar anarchisten, gevolgd door terrorisme met zware wapens.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 20:48 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Begint aardig op een burgeroorlog te lijken daar.
(als het dat niet al is)
Vraag, welk lot moet ik kopen om de hoofdprijs te winnen in de Staatsloterij?quote:Op vrijdag 2 mei 2014 21:04 schreef Bensel het volgende:
vraag is: zal Rusland dit zien als genoeg escalatie om militair in te grijpen, en zo nee, hoeveel moet er nog gebeuren voordat ze dat wel doen? 30 doden is niet niets, en op andere plekken is het ook mis
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |