Dat hij maar eens een keer naar een grote ronde piekt. Daar heeft hij volgens mij nog nooit wat laten zien.quote:
Moet ie ook wel een grote ronde rijden. Afgelopen 2 jaar reed hij helemaal geen grote ronde. Ja dan gaat het pieken ernaar ook wat lastig.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 19:26 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Dat hij maar eens een keer naar een grote ronde piekt. Daar heeft hij volgens mij nog nooit wat laten zien.
Wel vreemd eigenlijk voor zo'n goede renner om ervoor te kiezen geen grote ronde te rijden. Maar misschien is het inderdaad wel iemand die een lange rittenkoers niet goed verteert. Volgens mij heb ik ook wel eens gehoord dat hij niet goed tegen warmte kan, dus dan wordt het al lastig om goed te presteren in de Tour en de Vuelta. Ben benieuwd wat hij dit jaar in de Tour kan, zal denk ik eerder een dag uitkiezen om voor de ritzege te gaan.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 19:36 schreef TheArt het volgende:
[..]
Moet ie ook wel een grote ronde rijden. Afgelopen 2 jaar reed hij helemaal geen grote ronde. Ja dan gaat het pieken ernaar ook wat lastig.
Nibali valt erg tegen dit seizoen ja. In zijn Giro-vorm van vorig jaar zou hij Froome zeker kunnen uitdagen in de Tour, maar als hij zo doorgaat als nu zeker niet.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 18:04 schreef Syntix het volgende:
Nibali valt wel wat tegen of niet? Ik dacht dat hij wel een goede kandidaat zou zijn als winnaar van de TdF dit jaar, maar laat het tot nu toe nog niet zien...
Waar kwam die Guardini ook nog helemaal vandaanquote:Op zaterdag 3 mei 2014 13:00 schreef Marcoss het volgende:
Viviani klopt Cavendish opnieuw in Turkije ondanks een zowat perfecte leadout
Heeft Rein nog bonusseconden gesprokkeld om over Yates te duikelen in het algemeen klassement?quote:Op zaterdag 3 mei 2014 13:00 schreef Marcoss het volgende:
Viviani klopt Cavendish opnieuw in Turkije ondanks een zowat perfecte leadout
Nopequote:Op zaterdag 3 mei 2014 13:27 schreef Bismarck het volgende:
[..]
Heeft Rein nog bonusseconden gesprokkeld om over Yates te duikelen in het algemeen klassement?
LOL WTFquote:Op zaterdag 3 mei 2014 14:12 schreef FredWielergek het volgende:
te hebben. Ze moeten 1, 5 min wachten voordat ze verder mochten.
twitter:edekker1970 twitterde op zaterdag 03-05-2014 om 14:07:52Break took the wrong way. Gained 2 minutes and did not do a very steep climb. Commissaries did not too much. #tourderomandie reageer retweet
we hebben het over romandiequote:Op zaterdag 3 mei 2014 15:14 schreef TargaFlorio het volgende:
Is toch al vaker fout gegaan in Turkije?
Inderdaad en er rijden beslist geen koekenbakkers in het kopgroepje.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 16:25 schreef FredWielergek het volgende:
[..]
Dat denk ik ook, zeker als Giant de enige ploeg die gaat achtervolgen
In een sprint is het idd voor Albaquote:Op zaterdag 3 mei 2014 17:17 schreef Pedroso het volgende:
Albasini de snelste van de 3 ? Ze gaan het redden, 50 sec. binnen de 5 minuten is genoeg.
Mooie prestatie ja.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 17:26 schreef Chiappucci het volgende:
Albasini wint gewoon 3 van de 4 ritten in lijn hier
TJS won er 2 van de 8 in PNquote:Op zaterdag 3 mei 2014 17:26 schreef Chiappucci het volgende:
Albasini wint gewoon 3 van de 4 ritten in lijn hier
AG2R en tactisch rijdenquote:Op zaterdag 3 mei 2014 17:34 schreef wimderon het volgende:
Slim wel dat afstopwerk van AG2R om dan alsnog de pelotonsprint te winnen.
Die hond heet Zero neem ik aan?quote:Op zaterdag 3 mei 2014 22:47 schreef wimderon het volgende:
Contador is al in volle voorbereiding op de Tour.
[ afbeelding ]
Cero-Cero.quote:
Naar de Giro.quote:Op zondag 4 mei 2014 13:35 schreef SaintOfKillers het volgende:
Wat gaat Kittel nog doen vóór de Tour? Ik vermoed dat hij er wel zal staan, maar naar de Tour afreizen met enkel overwinningen in halve kermiskoersen is toch ook niet het beste voorjaar dat je kan rijden.
Giro zal hij wel wat sprintjes winnenquote:Op zondag 4 mei 2014 13:35 schreef SaintOfKillers het volgende:
Wat gaat Kittel nog doen vóór de Tour? Ik vermoed dat hij er wel zal staan, maar naar de Tour afreizen met enkel overwinningen in halve kermiskoersen is toch ook niet het beste voorjaar dat je kan rijden.
Bron : wielerflits.nlquote:André Greipel deelt sneer uit naar Nacer Bouhanni
André Greipel doet zijn beklag over de vele valpartijen dit voorjaar. Volgens de Duitse kampioen ligt het probleem niet bij vluchtheuvels of Tramadol, maar bij de over-mijn-lijk-mentaliteit van sommige (jonge) sprinters. Daarbij moet vooral de Fransman Nacer Bouhanni het ontgelden: ''Hij verwart wielrennen nog steeds met boksen'', vertelt Greipel in De Zondag.
Vroeger
De Duitse kampioen van Lotto-Belisol was dit voorjaar zelf ook slachtoffer van een valpartij. In Gent-Wevelgem kwam hij in de laatste tien kilometer ten val en scheurde daarbij een aantal banden in zijn schouder af. Hij laakt vooral het respect van jonge renners ten opzichte van de ervaren coureurs. ''Als jonge renner dacht ik er gewoon niet aan om een man als Erik Zabel iets in de weg te leggen door onverantwoorde risico's te nemen. Maar wat ik nu af en toe zie, is echt niet meer normaal. Ik probeer er altijd voor te zorgen dat ik de renners die naast me fietsen niet in gevaar breng. Als iedereen dat zou doen, schieten we een heel eind op. Maar nu zie ik gasten opduiken die gewoon nooit remmen.''
'Bouhanni wilde met me vechten'
Greipel legt de situatie uit aan de hand van een voorbeeld en daarbij speelt de Duitser op de man. Twee jaar geleden zocht hij de confrontatie met FDJ.fr-renner Bouhanni, die ook nu de schietschijf is: ''Ik wees hem op de dingen die hij verkeerd deed. Aanvankelijk op een beleefde manier. Later iets bitser. Hij wou maar niet begrijpen dat een sprinter bepaalde verantwoordelijkheden heeft, omdat hij honderd collega's achter zich heeft. Op een gegeven moment wilde hij me zelfs te lijf gaan. 'Vanavond vechten we in het hotel', zei hij me. Waanzin. Als Zabel of Robbie McEwen me vroeger iets zouden verweten hebben, zou ik nog maar vijf centimeter groot geweest zijn. Vandaag de dag willen ze op je gezicht slaan.''
Altijd fijn dat Noord-Afrikaanse temperament.quote:
Eneco Tourtje zal het volgende grote doel worden.quote:Op zondag 4 mei 2014 14:16 schreef Evertjan het volgende:
Theo Bos is wel goed bezig in de sprints in Turkije Wat moet zo jongen de rest van het jaar rijden om toch nog wat te winnen? Kermiskoersen?
Contador lijkt wel terug op niveau en aangezien Froome wel tactisch te pakken is en Contador dat soort risico's durft nemen, zou ik daar toch nog niet zo zeker van zijn.quote:Op zondag 4 mei 2014 15:08 schreef Marcoss het volgende:
En Froome gaat dus de Tour winnen dit jaar..
Keek gewoon niet goed naar de meter eerder in het seizoen.quote:Op zondag 4 mei 2014 14:53 schreef Zelva het volgende:
Vorige week nog ziek, nu de boel weer op een hoop rijden. Marginal gains.
twitter:InfostradaGold twitterde op zondag 04-05-2014 om 15:26:24Chris Froome (Team Sky) retained his Tour de Romandie title. The last 3 winners of this race also won the Tour de France in the same year. reageer retweet
Ja, was omdat de winnaar van Romandië de afgelopen 3 jaar ook de Tour wonquote:Op zondag 4 mei 2014 15:11 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Contador lijkt wel terug op niveau en aangezien Froome wel tactisch te pakken is en Contador dat soort risico's durft nemen, zou ik daar toch nog niet zo zeker van zijn.
Zodra Froome gewoon zijn niveau haalt van vorig jaar en zijn team beter wordt (vooral dat laatste is belangrijk) dan wint hij gewoon die TdF weer. Nieve, Porte, Kennaugh, Lopez enz. in vorm zijn toch wel top.quote:Op zondag 4 mei 2014 15:25 schreef SaintOfKillers het volgende:
En je hebt nog Piti die beter lijkt dan ooit en ongetwijfeld wel de kant van Contador zal kiezen mocht het daarop uitdraaien.
Ik zie in Froome echt geen renner die aan een lange reeks is begonnen, wat natuurlijk ook niet wil zeggen dat hij nooit geen Tour meer zal winnen.
Denk dat die na de Giro redelijk opgebrand zal zijn in de Tour, net zoals Cav vorig jaar.quote:Op zondag 4 mei 2014 13:35 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ja, ik vind het ook raar. Lijkt dit jaar met moeite de finish te halen in WT-koersen en gaat dan één van de zwaarste rijden.quote:Op zondag 4 mei 2014 15:43 schreef flyguy het volgende:
[..]
Denk dat die na de Giro redelijk opgebrand zal zijn in de Tour, net zoals Cav vorig jaar.
Elijzen (quote:Op zondag 4 mei 2014 13:18 schreef Mani89 het volgende:
Cav wint de laatste rit, Bos raakte zijn treintje weer kwijt en moest van achterop komen.
Zelfs Josef Goebbels zou hier om moeten lachen.quote:Op zondag 4 mei 2014 15:50 schreef wimderon het volgende:
[..]
Elijzen () vond dat ze deze week wel de prijs voor de beste lead-out trein verdienen.
Zal wel met de "glow time" te maken hebben.quote:Op zondag 4 mei 2014 14:53 schreef Zelva het volgende:
Vorige week nog ziek, nu de boel weer op een hoop rijden. Marginal gains.
Hij rijdt de Giro zeker niet uit, dat heeft hij al aangegeven.quote:Op zondag 4 mei 2014 15:47 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ja, ik vind het ook raar. Lijkt dit jaar met moeite de finish te halen in WT-koersen en gaat dan één van de zwaarste rijden.
Tenzij hij alleen maar gaat voor rit 2 tot 4 en na een dag of 10 afstapt.
De stand aan de voet van de klim, Vroem is dus heel hard omhoog geredenquote:1 16 Tony MARTIN Omega Pharma-QuickStep 00:10:54.43
2 75 Jesse SERGENT Trek Factory Racing 00:00:17
3 1 Christopher FROOME Team Sky 00:00:25
4 104 * Rohan DENNIS Garmin-Sharp 00:00:29
5 86 Cameron MEYER Orica GreenEDGE 00:00:34
6 24 Ion IZAGIRRE INSAUSTI Movistar Team 00:00:35
7 141 * Thibaut PINOT FDJ.fr 00:00:39
8 71 Riccardo ZOIDL Trek Factory Racing 00:00:41
9 11 Rigoberto URAN URAN Omega Pharma-QuickStep 00:00:42
10 108 Ramunas NAVARDAUSKAS Garmin-Sharp 00:00:44
http://www.wielerupdate.nl/wielernieuws/27480/quote:Robert Gesink is, na uitgebreid cardiologisch onderzoek, onder het mes gegaan. De oorzaak van zijn hartritmestoornissen werd dinsdag gevonden en is direct behandeld, meldt zijn ploeg. De Nederlandse kopman van Belkin Pro Cycling zal na een periode van rust in overleg met de medische staf en trainers de training weer hervatten. Wanneer hij zijn eerste koers weer kan rijden, is op dit moment nog niet duidelijk.
Gesink is blij dat de operatie geslaagd is. "Ik ben erg opgelucht dat deze onzekere periode nu achter de rug is. Ik ga vol vertrouwen starten aan mijn herstel en hoop binnenkort meer te weten over mijn programma."
Gesink liet onlangs weten dat hij al een tijdje, met name in stresssituaties, kampte met hartritmestoornissen. Deze zaten hem onder meer dwars in de Giro van 2013 en de afgelopen Ronde van het Baskenland.
Hij is dan ook veel meer een klimmer dan Martin...quote:Op zondag 4 mei 2014 16:37 schreef Marcoss het volgende:
[..]
De stand aan de voet van de klim, Vroem is dus heel hard omhoog gereden
/carequote:Op woensdag 7 mei 2014 09:47 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
http://www.wielerupdate.nl/wielernieuws/27480/
Goed nieuwsquote:Op woensdag 7 mei 2014 09:47 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 7 mei 2014 11:24 schreef Tommeke het volgende:
Ik moet er eigenlijk niet op ingaan, maar je getroll is nu wel een keer leuk geweest Syntix. Heb je nu echt niets beters te doen dan een beetje etteren hier?
Het wordt wel gemod en het is geen getroll... Het is mijn mening dat Gesink niet zo interessant is voor de wielrenner wereld...quote:Op woensdag 7 mei 2014 11:38 schreef DeeBee het volgende:
Vooral genot dat het nooit gemod wordt...
Mooi dat ze de oorzaak hebben gevonden en kunnen behandelen bij Gesink.
Mooi nieuwsquote:Op woensdag 7 mei 2014 09:47 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
Op een Nederlands forum is een van Nederlands beste wielrenners van de laatste jaren natuurlijk gewoon interessant. Dat hij vanmorgen brood met kaas gegeten heeft is niet boeiend, een vrij ingrijpende operatie als dit natuurlijk wel.quote:Op woensdag 7 mei 2014 11:43 schreef Syntix het volgende:
[..]
[..]
Het wordt wel gemod en het is geen getroll... Het is mijn mening dat Gesink niet zo interessant is voor de wielrenner wereld...
twitter:RGUpdate twitterde op woensdag 07-05-2014 om 14:04:25So happy to look forward again after yesterday's successful surgery! Thanks to everybody for supporting me! http://t.co/RBRC9omyvV reageer retweet
quote:Op woensdag 7 mei 2014 12:03 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Hummeltje wint in Azerbeidzjan.
[ afbeelding ]
quote:Tour of Azerbeidzjan 2014 (2.1)
Uitslag rit 1, Baku - Sumqayit (154 km):
1. Kenny van Hummel (Androni Giocattoli - Venezuela)
2. Vitaliy Buts (Kolss Cycling Team)
3. Davide Vigano (Caja Rural - Seguros RGA)
4. Maksym Averin (Synergy Baku Cycling Project)
5. Youcef Reguigui (MTN-Qhubeka)
Die eeuwige dopinginsinuatie vind ik een stuk irritanter.quote:Op woensdag 7 mei 2014 11:24 schreef Tommeke het volgende:
Ik moet er eigenlijk niet op ingaan, maar je getroll is nu wel een keer leuk geweest Syntix. Heb je nu echt niets beters te doen dan een beetje etteren hier?
Eens, al zou beide er niet moeten zijn.quote:Op woensdag 7 mei 2014 15:37 schreef wimderon het volgende:
[..]
Die eeuwige dopinginsinuatie vind ik een stuk irritanter.
hadden ze eigenlijk door moeten rijden naar Carrefour de l'arbre en daar de finish moeten leggenquote:Op woensdag 7 mei 2014 16:11 schreef Wombcat het volgende:
Morgen gaan ze in de ronde van Duinkerken 'gewoon' over Mons-en-pevele. En in de finale in de plaatselijke ronde 3x over de kasseienstrook van 600m die ook in PR zit.
Als ze 3km voor de finish klassement opmaken valt het wel weer mee.quote:Op woensdag 7 mei 2014 16:38 schreef komrad het volgende:
[..]
hadden ze eigenlijk door moeten rijden naar Carrefour de l'arbre en daar de finish moeten leggen
Van de aanwezigen heeft ie ook wel de grootste status (sinds Di Gregorio bij Team La Pomme Marseille rijdt, da's nog een stapje onder Androni Giocattoli - Venezuela)quote:Op woensdag 7 mei 2014 12:03 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[ afbeelding ]
Netjes. Maar was de etappe vlak?quote:Op woensdag 7 mei 2014 12:03 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[ afbeelding ]
Vanuit Nederlands oogpunt niet. En dit is toch een Nederlands forumquote:Op woensdag 7 mei 2014 11:43 schreef Syntix het volgende:
[..]
[..]
Het wordt wel gemod en het is geen getroll... Het is mijn mening dat Gesink niet zo interessant is voor de wielrenner wereld...
Doe Yuri Metlushenko niet tekortquote:Op woensdag 7 mei 2014 22:24 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Van de aanwezigen heeft ie ook wel de grootste status (sinds Di Gregorio bij Team La Pomme Marseille rijdt, da's nog een stapje onder Androni Giocattoli - Venezuela)
Hij deed inderdaad een Westra'tje.quote:Op donderdag 8 mei 2014 17:03 schreef Wombcat het volgende:
Wel suf trouwens dat 'ie de benen nog stilhoudt op het einde, had 'ie toch nog een paar seconden extra in het klassement kunnen pakken.
Voor een Franse variant van Dione heeft ze wel erg weinig tettenquote:Op vrijdag 9 mei 2014 15:50 schreef Wombcat het volgende:
Ik zit momenteel in Frankrijk en op de franse Eurosport hebben ze een voorprogrammatje voor de 4-daagse van Duinkerken gepresenteerd door een franse variant van Dione, maar dan veel leukerder:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Op teletekst stond straks dat Marc Chavanel de etappe had gewonnenquote:Op vrijdag 9 mei 2014 17:26 schreef Aguero het volgende:
[..]
En vandaag wint Chavanel met een paar fietslengtes.
quote:Linus Gerdemann zegeviert in koninginnenrit Azerbeidzjan
Linus Gerdemann heeft de vierde etappe in de Ronde van Azerbeidzjan op zijn naam geschreven. De Duitser was lang in de aanval en klopte na een lastige rit - met drie zware bergen - Ilnur Zakarin (RusVelo) in een sprint op de slotbeklimming. Eerder op deze klim wist Gerdemann nog weg te rijden van Zakarin, maar de onfortuinlijke Duitser reed leek. Hij slaagde erin om op tijd terug te keren en greep vervolgens de zege. Zakarin is de nieuwe leider in het klassement.
Ah. Thanks.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 17:31 schreef Ambrosius het volgende:
De laatste 10 km in Duinkerken nu live op Eurosport.
Mooi 1-2-tje.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 17:44 schreef OProg het volgende:
Giant voor de tweede overwinning van vandaag.
Na het afhaken van een nieuwe hoofdsponsor eind 2013 is Giant uit nood hoofdsponsor geworden, maar volgens mij niet met de bedoeling om dit op de lange termijn te blijven.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 17:47 schreef OProg het volgende:
Hoor ik hem nou zeggen dat de giant volgend jaar nog niet zeker is van sponsoring?
Ik had begrepen voor 4 jaar.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 17:51 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Na het afhaken van een nieuwe hoofdsponsor eind 2013 is Giant uit nood hoofdsponsor geworden, maar volgens mij niet met de bedoeling om dit op de lange termijn te blijven.
Je hebt gelijk.quote:
http://www.nusport.nl/wie(...)ige-argos-ploeg.htmlquote:Fietsconstructeur Giant uit Taiwan is de komende vier jaar hoofdsponsor van de wielerploeg die vorig seizoen door het leven ging als Argos-Shimano.
Dat is maandag bekendgemaakt bij de presentatie in het hoofdkantoor van de nieuwe sponsor in Lelystad. De Nederlandse formatie zal vanaf komend seizoen Giant-Shimano heten.
Manager Iwan Spekenbrink vertelde bij de presentatie dat hij blij is met de nieuwe sponsor. "Eerder deze winter werden we verrast door het afhaken van een co-sponsor. Nu zijn we zeer tevreden omdat de toekomst van het team voor de lange termijn gewaarborgd is", aldus Spekenbrink.
...
Schijnt toch maar voor 1 jaar te zijn.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 17:57 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Je hebt gelijk.
[..]
http://www.nusport.nl/wie(...)ige-argos-ploeg.html
Dan snap ik die uitspraak van Berkhout niet.
Yup, maar gezien de goede resultaten dit seizoen blijven ze mogelijk langerquote:Op zaterdag 10 mei 2014 18:01 schreef baggerbaas het volgende:
[..]
Schijnt toch maar voor 1 jaar te zijn.
http://www.wielerflits.nl(...)seizoen-sponsor.html
Interessant artikel.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 18:01 schreef baggerbaas het volgende:
[..]
Misschien contract voor 4 jaar als leverancier van de fietsen?quote:Op zaterdag 10 mei 2014 18:06 schreef baggerbaas het volgende:
Dat kan uiteraard altijd, maar er is dus iig nog geen contract voor 4 jaar.
Maar daarvoor moet er uiteraard ook een hoofdsponsor zijn en dat is dus alleen maar zeker voor dit jaar.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 18:18 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Misschien contract voor 4 jaar als leverancier van de fietsen?
Natuurlijk maar misschien is daardoor die verwarring ontstaan.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 18:19 schreef baggerbaas het volgende:
[..]
Maar daarvoor moet er uiteraard ook een hoofdsponsor zijn en dat is dus alleen maar zeker voor dit jaar.
Misschien wil Garmin zich er aan wagenquote:Op zaterdag 10 mei 2014 18:19 schreef baggerbaas het volgende:
[..]
Maar daarvoor moet er uiteraard ook een hoofdsponsor zijn en dat is dus alleen maar zeker voor dit jaar.
Bron: http://www.wielerflits.nl(...)california-2014.htmlquote:Dertien Nederlanders in Tour of California 2014
Geplaatst op zaterdag 10 mei 2014 om 15:12 door redactie.
Laurens ten Dam
foto: Sirotti
De Amgen Tour of California zal morgen van start gaan met dertien Nederlanders. Belkin is hofleverancier met zes landgenoten. Giant-Shimano doet het met drie renners van eigen bodem.
Belkin Pro Cycling Team start met Laurens Ten Dam als kopman voor het klassement en Moreno Hofland moet voor ritzeges gaan. De andere vier Nederlanders bij de ploeg zijn Lars Boom, Tom Leezer, Nick van der Lijcke en Dennis van Winden.
Giant-Shimano heeft een aantal landgenoten die in dienst rijden van buitenlanders. Koen de Kort en Roy Curvers hebben al redelijk veel ervaring, maar de World Tour-ploeg heeft ook jongeling Daan Olivier meegenomen naar de andere kant van de oceaan.
Er zijn ook nog vier Nederlanders die alleen zijn binnen hun ploeg: Niki Terpstra (Omega Pharma-Quick Step), Jens Mouris (Orica-GreenEDGE), Danny van Poppel (Trek Factory Racing) en Martijn Verschoor (Team Novo Nordisk).
Ok. Boeiend stuk inderdaad.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 18:01 schreef baggerbaas het volgende:
[..]
twitter:RusveloTeam twitterde op zondag 11-05-2014 om 09:02:48The gap is still of note, 3.30 as the race hits first of 5 city lap, all to pieces on the cobbled section @tourdaz reageer retweet
Ziet er best mooi uit in die oude binnenstad.quote:Op zondag 11 mei 2014 09:10 schreef heywoodu het volgende:
Ronde van Azerbeidzjan live op Eurosport 2 nu, geen idee hoe ver ze nog moeten maar De La Fuente rijdt met nog iemand op kop.
Edit:twitter:RusveloTeam twitterde op zondag 11-05-2014 om 09:02:48The gap is still of note, 3.30 as the race hits first of 5 city lap, all to pieces on the cobbled section @tourdaz reageer retweet
Zekerquote:Op zondag 11 mei 2014 09:11 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Ziet er best mooi uit in die oude binnenstad.
Z'n buikspoiler werkte vandaag niet.quote:Op zondag 11 mei 2014 10:43 schreef heywoodu het volgende:
Hummeltje kwam helaas net een kilometer of 10 per uur tekort.
Dat is in al die megalomane nieuwe hoofdsteden daar in Centraal-Azie. Wel weinig kans op valpartijen ja.quote:Op zondag 11 mei 2014 10:46 schreef Wombcat het volgende:
Het voorlaatste rechte stuk was wel lekker breed50 meter of zo?
Dat was net een zesbaans snelweg jaquote:Op zondag 11 mei 2014 10:46 schreef Wombcat het volgende:
Het voorlaatste rechte stuk was wel lekker breed50 meter of zo?
Mwah, als ze in RVV zulke brede wegen hadden, zouden ze nog vallen.quote:Op zondag 11 mei 2014 10:48 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Dat is in al die megalomane nieuwe hoofdsteden daar in Centraal-Azie. Wel weinig kans op valpartijen ja.
Er zaten er nog maar max 30 in die groep.quote:Op zondag 11 mei 2014 10:51 schreef Wombcat het volgende:
Wel jammer trouwens dat ze dan de finish niet ook op zo'n brede weg doen, kunnen ze gewoon met 200 man naast elkaar sprinten
Hij zal vast niet geflagged hebben gestaan vanwege terreurdreiging.quote:Op zondag 11 mei 2014 11:00 schreef Wombcat het volgende:
Het is wel wat met de werkvisa van profrenners momenteel.
Ook levensgevaarlijk qua terrorisme natuurlijk, die wielerprofs.
Of drugdealers/gebruikers....o wacht...quote:Op zondag 11 mei 2014 11:00 schreef Wombcat het volgende:
Koersen wel grote namen meequote:Op zondag 11 mei 2014 11:12 schreef borisz het volgende:
Aangezien de koers toch altijd wel goed is vanwege meerdere topics per jaar SPT / Tour of California 2014 #1
twitter:UCIWomenCycling twitterde op zondag 11-05-2014 om 14:01:11Marianne Vos (RBW) wins the fifth and last stage of @thewomenstour. Vos also takes the overall! #WT2014 http://t.co/YQJtNgpZNj reageer retweet
quote:Daniel Martin is in het ziekenhuis van Dublin met succes geopereerd aan zijn drievoudige sleutelbeenbreuk.
De onfortuinlijke Ier kwam in Belfast, in de openingsploegentijdrit van de Giro d’Italia ten val. Door een slecht liggende putdeksel verloor hij zijn evenwicht en schoof hij onderuit. In zijn val nam hij twee ploeggenoten mee.
Naar verwachting kan Martin over twee dagen al rustig beginnen met trainen op de rollers. Wanneer hij terug in actie komt is nog onduidelijk. Voor het volledige herstel staan zeven weken voorgeschreven. De Tour de France, die over exact evenveel weken begint, lijkt daardoor te vroeg te komen.
Drugssmokkel staat bovenaan het lijstje natuurlijkquote:Op zondag 11 mei 2014 11:00 schreef Wombcat het volgende:
Ook een team uit Azerbeidzjan neemt deel.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 00:13 schreef Immerdebestebob het volgende:
Mooi dat Vermeltfoort de proloog van OT wint
quote:Robert Gesink zit een week na de operatie aan zijn hart al weer op de fiets. De wielrenner van Belkin liet zich dinsdag zien bij de tweede etappe van Olympia's Tour in Gendringen. Hij was daar aan het trainen.
De klimmer erkende tegenover dagblad De Gelderlander zich goed te voelen na de ingreep, die hem van zogenoemde boezemfibrilleringen moest afhelpen. "Ook al omdat ik te horen heb gekregen dat de kans 95 procent is dat het niet meer terugkomt.''
Gesink gaf vorige maand aan dat de Tour er dit jaar zo goed als zeker niet voor hem in zit. Hij richt zich naar eigen zeggen op de Vuelta. "Maar eerst lekker opbouwen'', aldus de Achterhoeker.
15 11 National Team Azerbaijan AZE DNFquote:Op dinsdag 13 mei 2014 16:39 schreef I.R.Baboon het volgende:
ploegentijdrit met drie man rijden. . Ik hoop
quote:Op woensdag 14 mei 2014 11:04 schreef Marcoss het volgende:
Profiel van het komende NK, dat is gewoon een serieuze bergrit zeg!
[ afbeelding ]
Waarschijnlijk de dronken parcoursbouwer die dit verzonnen heeft:quote:Op woensdag 14 mei 2014 11:13 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]Wat bezielt iemand om zo'n profiel te maken als het om zulke hoogtes gaat
Nou, toch al bijna 2%. 2 km over 35 meter hoogteverschil. Dat is gewoon een serieus viaduct...quote:Op woensdag 14 mei 2014 11:20 schreef DeeBee het volgende:
Die tweede Alpencol, dat is gewoon net aan 1% gemiddeld.
Bergrit, mooi toch? Het kan niet altijd een parcours zijn voor sprinters en allrounders.quote:Op woensdag 14 mei 2014 11:04 schreef Marcoss het volgende:
[ afbeelding ]
Dat is bij bijna alle nederlandse wedstrijden zo.quote:Op woensdag 14 mei 2014 11:13 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]Wat bezielt iemand om zo'n profiel te maken als het om zulke hoogtes gaat
Haha de teringquote:Op woensdag 14 mei 2014 11:04 schreef Marcoss het volgende:
[ afbeelding ]
Kenny van Hummel vergeten.quote:Op woensdag 14 mei 2014 11:55 schreef Blik het volgende:
van Poppel als Nederlands kampioen wellicht, als die de afstand aankan. Anders Hofland
Als je het vanuit zijn ogen bekijkt ziet het profiel er waarschijnlijk best realistisch uit.quote:
quote:De strijd om de nationale titels in het wielrennen wordt volgend jaar in een WK-format gegoten. Wielerbond KNWU wil alles op één locatie, in één week afwerken.
In de nieuwe opzet werken in het eerste weekeinde de nieuwelingen, junioren en eliterenners zonder contract hun kampioenschap af. Doordeweeks worden de tijdrittitels vergeven en in het slotweekeinde is de titelstrijd op de weg voor beroepsrenners, beloften en vrouwen.
Dit alles moet normaal gesproken in Emmen gaan plaatsvinden, maar de KNWU wacht nog op een officiële bevestiging van de gemeente. Dit jaar zijn de NK tijdrijden in Zaltbommel en de wegraces in Ootmarsum.
twitter:richardmoore73 twitterde op woensdag 14-05-2014 om 13:43:57This is not a joke. Tinkoff Saxo have a new sponsor: a producer of beef. http://t.co/IUH4h4NLRn reageer retweet
Tinkoff is Bert echt aan het trollen gewoonquote:Op woensdag 14 mei 2014 14:30 schreef baggerbaas het volgende:
twitter:richardmoore73 twitterde op woensdag 14-05-2014 om 13:43:57This is not a joke. Tinkoff Saxo have a new sponsor: a producer of beef. http://t.co/IUH4h4NLRn reageer retweet
Wilde het net posten. Geen slecht plan. Is in andere landen volgens mij al heel gebruikelijk.quote:
Belkin kennende zullen ze dan wel voor Bos gaan. Die dan, na een lead-out van 15 man, op het laatste moment ingesloten raakt. Waarna Kroon wint, voor Ruijgh en Maaskant.quote:Op woensdag 14 mei 2014 11:55 schreef Blik het volgende:
van Poppel als Nederlands kampioen wellicht, als die de afstand aankan. Anders Hofland
Ik zou zeggen Ligthartquote:Op woensdag 14 mei 2014 15:52 schreef wimderon het volgende:
[..]
Belkin kennende zullen ze dan wel voor Bos gaan. Die dan, na een lead-out van 15 man, op het laatste moment ingesloten raakt. Waarna Kroon wint, voor Ruijgh en Maaskant.
quote:Op woensdag 14 mei 2014 14:30 schreef baggerbaas het volgende:
Vuelta.quote:Op woensdag 14 mei 2014 15:58 schreef Mani89 het volgende:
Gaat De Hof eigenlijk een grote ronde rijden dit jaar?
quote:Op woensdag 14 mei 2014 14:30 schreef baggerbaas het volgende:
quote:Op woensdag 14 mei 2014 15:52 schreef wimderon het volgende:
[..]
Belkin kennende zullen ze dan wel voor Bos gaan. Die dan, na een lead-out van 15 man, op het laatste moment ingesloten raakt. Waarna Kroon wint, voor Ruijgh en Maaskant.
Vuelta is nu de bedoeling, maar ja, het was ook de bedoeling dat hij in de Giro zou gaan startenquote:Op woensdag 14 mei 2014 15:58 schreef Mani89 het volgende:
Gaat De Hof eigenlijk een grote ronde rijden dit jaar?
quote:Op woensdag 14 mei 2014 20:11 schreef I.R.Baboon het volgende:
Azerbeidzjan lijkt te groeien in de koers: http://www.procyclingstat(...)r_2014_Stage_3_Hoorn
Klinkt als 'Verplicht passeerpunt' als ik mijn vertaalknobbel erbij pak.quote:Op woensdag 14 mei 2014 21:46 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Wellicht gekke vraag.
Ik zie op de routekaartjes altijd PPO staan
Point Passage Obligatoire.
Wat betekend dit eigenlijk?![]()
http://www.olympiastour.c(...)r%20-%20Rijswijk.jpg
Met drie man op kop beulen in die groepquote:Op woensdag 14 mei 2014 20:11 schreef I.R.Baboon het volgende:
Azerbeidzjan lijkt te groeien in de koers: http://www.procyclingstat(...)r_2014_Stage_3_Hoorn
Ja, maar als je op het kaartje kijkt, zie je het alleen rond de start en niet ergens in het finishgebied of zo. Sluiten daar de volgwagens misschien aan of zo?quote:Op woensdag 14 mei 2014 21:57 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Klinkt als 'Verplicht passeerpunt' als ik mijn vertaalknobbel erbij pak.
Mjah idd, geen idee eigenlijk. Ook via Google word ik niet echt veel wijzer..quote:Op woensdag 14 mei 2014 22:03 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Ja, maar als je op het kaartje kijkt, zie je het alleen rond de start en niet ergens in het finishgebied of zo. Sluiten daar de volgwagens misschien aan of zo?
Ik denk dat ze daar hun handtekening moeten neerzetten voor de start.quote:Op woensdag 14 mei 2014 21:46 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Wellicht gekke vraag.
Ik zie op de routekaartjes altijd PPO staan
Point Passage Obligatoire.
Wat betekend dit eigenlijk?![]()
http://www.olympiastour.c(...)r%20-%20Rijswijk.jpg
Nee, dat sowieso niet.quote:Op donderdag 15 mei 2014 12:28 schreef FastFox91 het volgende:
[..]
Ik denk dat ze daar hun handtekening moeten neerzetten voor de start.
bron:http://www.cyclesportmag.(...)-on-tour-part-three/quote:For journalists, race staff, team staff alike, there is a place near the start called the PPO, the point de passage obligatoire, and it provides the only access to the race route.
Leuk! Ik ga morgen etappe Beesel-Beesel kijken.quote:Op donderdag 15 mei 2014 13:48 schreef 4-elements het volgende:
Vanochtend even bij de start in Zoetermeer gekeken. Leuk om alles zo weer eens mee te maken, dat was wel een tijdje terug. Ook nog een glimp opgevangen van onze helden uit Azerbeidzjan. Ze zijn in ieder geval alle drie weer van start gegaan. Zal kijken of ik hier nog wat foto's kan plaatsen vanmiddag.
quote:Nu al held van de dag @OlympiasTour : Ismayil Ilyasof (Azerbeidjan) Drie keer gelost, drie keer terug in peloton
Volgend seizoen de nieuwe topsprinter bij Tinkoff - Saxoquote:
quote:UCI versoepelt regels voor werelduurrecord
De Internationale Wielerunie (UCI) heeft donderdag aangekondigd dat het de regels gaat versoepelen die gelden voor het gebruik van een fiets voor een poging tot verbreken van het werelduurrecord.
‘Er bestaat een grote consensus om het materiaal de kans te geven om mee te evolueren met de technologie’, zegt Brian Cookson, voorzitter van de UCI. ‘Het verbreken van het werelduurrecord zal op die manier aantrekkelijker worden.’
Sinds 2000 stipuleert het reglement dat de fiets ‘traditioneel’ moet zijn, zodat de inspanningen van de renners primeren. Voordien werd het werelduurrecord geregeld verbroken, maar sinds de eeuwwisseling konden enkel de Brit Chris Boardman (49.441km in 2000) en de Tsjech Ondrej Sosenka (49.700km in 2005) het werelduurrecord van Eddy Merckx uit 1972 (49,431) breken.
‘Maar vanaf nu mag het werelduurrecord dus opnieuw met elke soort fiets gereden worden’, klinkt het bij de UCI. ‘De fiets moet wel voldoen aan de eisen die opgelegd worden bij uithoudingsraces op de piste.’
Zou het inderdaad wel eens kunnen zijn.quote:Op woensdag 14 mei 2014 23:54 schreef Aisomont het volgende:
bordjes naar: plek waar de bussen kunnen parkeren, plek waar de pers kan parkeren, gewone parkeerplaats, enzovoort, enzovoort. Ploegen rijden
En ook Purito overweegt deelname aan de Tour na z'n val van gisteren.quote:Gesink sluit Tour de France niet uit
Robert Gesink traint alweer een beetje na zijn hartoperatie en de Belkin-renner durft ook voorzichtig vooruit te kijken. "De laatste vier dagen zit ik weer op de fiets en heb inmiddels al een ritje van zo’n 3,5 uur gemaakt. Dat gaat vrij goed. Mijn eerste planning is dan ook gemaakt."
Op het einde van de maand vertrekt Gesink naar de Sierra Nevada om daar met een deel van de Tour-ploeg rond Bauke Mollema op hoogtestage te gaan.
"Dit betekent niet dat ik dit jaar ook in de Tour de France start. Het betekent echter ook niet dat ik deelname aan de Ronde van Frankrijk uitsluit", aldus Gesink in zijn column in De Telegraaf/Telesport.
"Ik wil tijdens die hoogtestage gewoon kijken hoe het loopt. Uit voorgaande jaren weten we ongeveer welke arbeid en welke testen ik moet afleggen om in een goede conditie in de Tour van start te gaan staan."
Gelukkig denken ze iets beter na over de gevolgen van in de zandbak in die regio sporten dan ze bij de FIFA doen.quote:Organisatie sluit start Giro d'Italia in Dubai uit
Het is onwaarschijnlijk dat de Giro d'Italia in de nabije toekomst zal starten in Dubai. Dat vertelt Paolo Bellino van organisator RCS Sport aan Cycling Weekly. De organisatie voorziet te veel problemen.
De Giro start de laatste jaren om de twee jaar in het buitenland. In februari maakte het emiraat bekend de wedstrijd naar het Midden-Oosten te willen halen. De Italianen zien echter niets in het plan om in 2016 in Dubai te starten. "We organiseren al de Dubai Tour. Het is geen optie om daar te starten. Naast het tijdsverschil is het daar in mei 40 graden. Het is onmogelijk", aldus Bellino.
De Giro kiest ervoor om binnen Europa te blijven. "Op dit moment is het geen optie om in 2016 buiten Europa te starten. Zelfs wanneer we ongeveer in dezelfde tijdzone blijven. Ik sluit het niet uit, maar het lijkt mij geen optie. De logistieke problemen zijn te groot", aldus Bellino. Na afloop van de Ronde van Italië wordt bekend gemaakt waar de wedstrijd volgend jaar van start gaat.
In Californië is het anders nu ook 40 graden.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 09:52 schreef OProg het volgende:
Bericht over een Giro in de toekomst, dus niet echt iets voor het Giro 2014 topic.
[..]
Gelukkig denken ze iets beter na over de gevolgen van in de zandbak in die regio sporten dan ze bij de FIFA doen.
Dus?quote:Op vrijdag 16 mei 2014 10:19 schreef Aisomont het volgende:
In Californië is het anders nu ook 40 graden.
In Californië is het zo'n beetje elk jaar raak qua warme temperaturen, maar de renners gaan er nog steeds vrolijk heen. Dus de temperatuur an sich is echt niet zo'n groot probleem.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 10:25 schreef OProg het volgende:
[..]
Dus?
Omdat het in Californië ook 40 graden is kan je die temperatuur als Giro zijnde ook gewoon op gaan zoeken in het Midden-Oosten?
De omschakeling als je weer terug naar Italie moet lijkt me niet echt prettig.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 10:26 schreef Aisomont het volgende:
[..]
In Californië is het zo'n beetje elk jaar raak qua warme temperaturen, maar de renners gaan er nog steeds vrolijk heen. Dus de temperatuur an sich is echt niet zo'n groot probleem.
Dat was toch dat er een paar flauwvielen?quote:Op vrijdag 16 mei 2014 10:30 schreef OProg het volgende:
[..]
De omschakeling als je weer terug naar Italie moet lijkt me niet echt prettig.
En ik moet ook wel stellen dat die Etappe in Californië vorig jaar naar Greater Palm Springs wel echt bizar was.
Palm Springs is het vaak gewoon echt heet, 45-50 graden is daar geen uitzondering. Is dan ook aan de organisatie om dat soort plekken dan te vermijdenquote:Op vrijdag 16 mei 2014 10:30 schreef OProg het volgende:
[..]
De omschakeling als je weer terug naar Italie moet lijkt me niet echt prettig.
En ik moet ook wel stellen dat die Etappe in Californië vorig jaar naar Greater Palm Springs wel echt bizar was.
Inderdaad, dat was echt bizar om te zien. Allemaal halve lijken die een voor een over de finish kropen.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 10:49 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Dat was toch dat er een paar flauwvielen?
Lekker op de hoogte die organisatiequote:Op vrijdag 16 mei 2014 15:50 schreef Sjoerd102 het volgende:
20km Lange neutralisatie vandaag in Olympia's tour.![]()
Schenen blijkbaar wegwerkzaamheden te zijn tussen Venlo en Grubbenvorst, waardoor wedstrijd pas na 20km werd vrijgegeven.
En vandaag weer 1.quote:Op donderdag 15 mei 2014 21:05 schreef I.R.Baboon het volgende:
Er is weer één Azerbeijdzjani uitgevallen. Hierdoor maken ze nu geen kans meer om het ploegenklassement te winnen.
Vond het ook enigszins opmerkelijk.quote:
En daarop volgend:quote:
quote:Fabian Cancellara doet voorlopig geen aanval op werelduurrecord
Fabian Cancellara heeft zijn poging om het werelduurrecord te verbeteren uitgesteld. Dat maakt zijn ploeg Trek Factory Racing vandaag bekend. De beslissing is het gevolg van een aankondiging van de UCI dat zij de regels voor het breken van het record aan gaan passen.
De UCI maakte twee dagen geleden bekend dat het record aangevallen mag worden op elke fiets die aan de richtlijnen van de internationale wielerunie voldoet. “We hadden wat plannen waar we mee bezig waren, maar nu moeten we opnieuw na gaan denken over het project”, reageert Cancellara.
Voor de 33-jarige Zwitser verdwijnt er nu een deel van de romantiek die bij het record hoorde. “De aantrekkingskracht van werelduurrecord is voor mij dat je het op kan nemen tegen renners uit het verleden. Ik had graag tegen Eddy Merckx gereden in de klassiekers of in een tijdrit, maar dat is onmogelijk. Ik hou van de charmante kant van het werelduurrecord. Nu zal het anders zijn. Maar ik ben niet tegen technologische innovaties,” benadrukt hij.
Hoewel er nog geen datum bekend was, werd er de afgelopen maanden druk gespeculeerd over waar en wanneer Spartacus het record aan zou gaan vallen. Het is nog niet bekend wanneer Cancellara het nu gaat proberen. De poging wordt uitgesteld voor onbepaalde tijd.
quote:
quote:Wiggins interested in hour record
UCI rule change prompts a rethink for 2012 Olympic time trial champion
Bradley Wiggins (Team Sky) expressed interest in making a run at the hour record now that the UCI has reversed its previous decision and will allow competitors to use bikes that comply with rules for endurance competition on the track. The ruling, which came out earlier this week, allows aero bars, disc wheels and aero helmets.
The UCI ruled in 2000 that any new hour record attempts had to be done using a traditional bike, much like the one Eddy Merckx used in 1972. The change canceled records set by Graeme Obree and Chris Boardman, who used the Superman aerodynamic position.
"It kind of begs the question: Why did they change it in the first place?," Wiggins asked Saturday following stage 7 at the Tour of California. "We've lost a decade now of the hour record. It's a shame that they changed it.
"We can all blame Chris Boardman for that with his superman position," the 2012 Olympic time trial champion joked. "It's a shame, really, that we've missed maybe [Fabian] Cancellara doing it five or six years ago. So it's good I guess that they've gone back now."
When it made the change back in 2000, the UCI backdated its record books, ruling that Eddy Merckx's record of 49.431km in 1972 and Cornelia Van Oosten-Hage women's record of 43.083km in 1978 were the legal hour Records. All records established since then with non-conforming bikes, including the records of Chris Boardman [56.375km] and Jeannie Longo-Ciprelli [48.159km] in 1996, received the new name of "Best hour performance."
Under the new rules, the hour records to beat are those established by Ondrej Sosenka [49.700km] for men and by Leontien Zijlaard-Van Moorsel [46.065km] for women. Sosenka and Zijlaard-Van Moorsel beat the hour records using equipment that is within the regulations currently applicable to track endurance events.
Wiggins said he "never really considered" attempting the hour record before the recent change, but now it piques his interest.
"I'd like to do it," he said. "For me, the last person to do it in that position was Tony Rominger and [Miguel] Indurain. And I've always said that I'd love to go for it just to compare myself to Indurain purely over an hour. So I would consider it now, actually."
Indurain set an our record of 53.040km in 1994, beating Obree's mark at the time. Tony Rominger then broke the hour record twice in 1994. He used the Bordeaux velodrome to ride 53.832km and then 55.291km.
When encouraged by a British member of the press to use the Manchester velodrome if he attempts the record, Wiggins said he'd be inclined to go to the new velodrome in Darby.
ik zal proberen of ik artikel kan inscannen.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 14:26 schreef I.R.Baboon het volgende:
Heeft iemand een linkie/scan? Hier in de Watergraafsmeer is de Limburger niet te vinden (of uitverkocht door dit artikel, kan natuurlijk ook)
Trainingsschema's van Graeme Brown.quote:
555 kilometer in drie dagen, hij is weer goed bezigquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |