Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen . ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Er zijn 2 hardlooptopics gaande: [LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) : Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it! [SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers : Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.
Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is ----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen Stuur EERST even een PM/DM naar mosselmossel en meld je DAARNA aan op Endomondo
Ook dit jaar willen we weer vanuit dit topic meedoen met de Rotterdam Ekiden, op 5 juli 2014. De Ekiden is een estafetteloop, zes personen vormen samen een team waarbij elk teamlid een eigen afstand loopt. De afstanden zijn in startvolgorde; 5km- 10km- 5km- 10km- 5km- 7,195km. In totaal wordt dus 42,195 km afgelegd, een echte "MARATHON" afstand. Een leuke gelegenheid om samen aan een wedstrijd mee te doen, ieder in zijn eigen tempo. ( www.rotterdamekiden.nl )
Heb je interesse om mee te doen, stuur dan een pm naar MaleDuck.
Voccar, zou je mij ook in de OP kunnen zetten bij de kustloop op 6 september? Ik loop daar ook de HM.
Had het een paar weekjes geleden ook geplaatst, maar zal wel over het hoofd gezien zijn door TS toen.
Ik heb mijn rondje ook weer gehad, 12,5km op gemiddelde van 06:00min/km. Ging lekker. Kon mijn hartslag ook redelijk goed onder controle houden. gemiddelde hartslag van 151. Al met al een goed gevoel over het rondje.
Zo even een rondje gedaan, om eens te kijken op wat voor tempo ik weg kan komende zondag. Missie geslaagd, heb al redelijk een schema in mijn hoofd, nu nog alleen even dat schema ook daadwerkelijk lopen
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
5x5 minuten in D3 gedaan. Het waait wel hard zeg! Op het schema stond eigenlijk 4x5 minuten, maar ik moest nog wel een eindje dus heb er nog één aan geplakt.
Ik vraag me wel af of ik die D3 nu in de goede hartslagzone loop. Ik word er eigenlijk helemaal niet zo moe van, en mijn hartslag zit ook binnen een halve minuut weer onder de 150..
Ik had de garmin edge mee van mijn vriend, wel leuk om een keer het hele verloop van mijn hartslag te zien. Intervallen zien er ook veel netter uit met een echt GPS apparaat..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
Wat doen wasmachines met sokken dan? Vreten ze die op? Bij mij niet nl.
Nou ja, ik stop m'n compressiekousen in een wasbol, omdat ze nogal duur zijn. Als ze in de was achter een ritsje of zo blijven hangen, dan heb je er meteen een haal in en dat is zonde.
Nou ja, ik stop m'n compressiekousen in een wasbol, omdat ze nogal duur zijn. Als ze in de was achter een ritsje of zo blijven hangen, dan heb je er meteen een haal in en dat is zonde.
Oh dit waren van die decathlon sokjes, dus niet zo erg. Als het nu Injinji's of Falke waren zou het een ander verhaal zijn. Maar goed idee van de wasbol
Ik wil me sowieso voor de Bredase singelloop 5km in gaan schrijven. En maar eens gaan kijken om binnenkort eventueel een 3km te doen.
En tussendoor blijven trainen om die 5km aan 1 stuk te kunnen lopen. Gister weer hardloop training gehad waar vooral loopscholing en kracht getraind is. Morgen of zondag ga ik dan weer zelf een stuk lopen.
Nee, dat zit niet inbegrepen in de parkkosten. Maar ik kan nu een jaar internet voor 150,- afnemen dus dat valt best mee.
In vergelijking met de gemiddelde kosten per week op een gemiddeld park is dat inderdaad heel schappelijk.
quote:
Op vrijdag 2 mei 2014 19:49 schreef Guppyfriend het volgende: Oh, ik kan morgen m'n Perrysport pakketje ophalen na twee weken is het ze toch gelukt om m'n bestelling te versturen!
Zelfs mijn bestelling van Wiggle was er sneller deze keer!
Hopelijk kan ik morgen voor het eerst mijn cooldry shirtjes uitproberen want ik heb weer last van mijn knie sinds mijn rondje van woensdag. Gelukkig gaat het vandaag alweer stukken beter dan gisteren dus ik heb goede hoop.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
Op vrijdag 2 mei 2014 19:49 schreef Guppyfriend het volgende: Oh, ik kan morgen m'n Perrysport pakketje ophalen na twee weken is het ze toch gelukt om m'n bestelling te versturen!
dat is knap en nu maar hopen dat er in zit wat je besteld hebt
Op vrijdag 2 mei 2014 20:36 schreef Reflectionne het volgende: Hard aan het trainen en druk met stage, dus helemaal niet meer hier gelezen of m'n challenge ingevuld oh oh..
Nog 2 trainingen voor mijn eerste wedstrijd ooit
Komt vast goed Reflectionne.
En die challenge hoeft heus niet elke week ingevuld hoor. Je kunt hem ook nu gewoon bijwerken.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
Meest waardeloze loopje ooit. Vol door mn enkel gegaan. Daarop besloten om direct rustig huiswaarts te gaan. Jammer genoeg kreeg ik tijdens het rustig naar huis gaan een debiele aanval van Yurkak, dus ik moest iets minder rustig naar huis. Nu pijnlijke enkel, maar niet dik
Op vrijdag 2 mei 2014 20:41 schreef YUR het volgende: Meest waardeloze loopje ooit. Vol door mn enkel gegaan. Daarop besloten om direct rustig huiswaarts te gaan. Jammer genoeg kreeg ik tijdens het rustig naar huis gaan een debiele aanval van Yurkak, dus ik moest iets minder rustig naar huis. Nu pijnlijke enkel, maar niet dik
IJs erop en duimen dat het mee valt.
Op vrijdag 2 mei 2014 20:41 schreef YUR het volgende: Meest waardeloze loopje ooit. Vol door mn enkel gegaan. Daarop besloten om direct rustig huiswaarts te gaan. Jammer genoeg kreeg ik tijdens het rustig naar huis gaan een debiele aanval van Yurkak, dus ik moest iets minder rustig naar huis. Nu pijnlijke enkel, maar niet dik
Hoop dat je enkel snel weer in de pas loopt.. ok lame dat woordgrapje. maar daardoor niet minder gemeend
Toen ik klein was wilde ik liever in de buggy dan dat ik moest lopen. Als ik mijn zin niet kreeg ging ik gewoon languit op straat liggen. Mijn moeder liep gewoon door.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar YUR, heb je je nieuwe sloffen al? Ik ga dit weekend voor een langer stukje m'n Boosts uitproberen. Vorige week begonnen ze na 8km echt onwijs fijn te lopen, maar m'n kater stak daar toen een stokje voor.
Toen ik klein was wilde ik liever in de buggy dan dat ik moest lopen. Als ik mijn zin niet kreeg ging ik gewoon languit op straat liggen. Mijn moeder liep gewoon door.
Nu jij.
Ik had flaporen, en ik wilde normale oren. En hoewel ik dondersgoed wist dat ik geen spaarcentjes had, vroeg ik op een gegeven moment aan mijn ouders hoeveel spaarcentjes ik had, want ik wilde me laten opereren. Daar konden ze geen nee op zeggen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar YUR, heb je je nieuwe sloffen al? Ik ga dit weekend voor een langer stukje m'n Boosts uitproberen. Vorige week begonnen ze na 8km echt onwijs fijn te lopen, maar m'n kater stak daar toen een stokje voor.
Ik heb ze nog niet. Morgen weet ik of ze bijbesteld konden worden, en anders haal ik ze wel ergens op internet
Ik had flaporen, en ik wilde normale oren. En hoewel ik dondersgoed wist dat ik geen spaarcentjes had, vroeg ik op een gegeven moment aan mijn ouders hoeveel spaarcentjes ik had, want ik wilde me laten opereren. Daar konden ze geen nee op zeggen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Coole outfit op foto 2
Ik snap wel dat je je wilde laten opereren, maar ik vind het ook wel superschattig, die flaporen. Maar ik heb ook iets met sproetjes en rood haar, dus misschien ben ik wel gewoon een beetje raar.
SPOILER
Oohh jeetje, wat een gedoe. Dan ben ik toch wel blij dat ik vanmorgen mn net een ruime maand oude tweedehands polo naar de dealer kon brengen met: de airco doet t niet, doe eens maken, en ik m vanmiddag weer op kon halen met werkende airco zonder te hoeven betalen want garantie.
Het is weer mooi weer om zo maar eens een rondje te gaan hobbelen. Nog even m'n kopje thee opdrinken en dan naar buiten.
En dan kan ik vanmorgen m'n huis nog enigszins netjes krijgen, en vanmiddag kijken of het uit de wind in de zon warm genoeg is om op het balkon te chillen
Ah shit man
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.
Op zaterdag 3 mei 2014 07:42 schreef mosselmossel het volgende: Het ziet er inderdaad heerlijk uit! Nog wel koud buiten, maar ik ga ook over een uur ofzo. Dan heeft de zon al een beetje werk gedaan.
Dan ben ik alweer bijna terug Al heb ik geen idee hoe ver ik ga lopen vandaag. Ik ga gewoon hobbelen tot ik geen zin meer heb.
Op zaterdag 3 mei 2014 07:49 schreef De_kluizenaar het volgende: Hoge veluweloop.. zal ik voor de 16km trail gaan (zonder trail experience) of inschrijven voor de HM? Hoe is de route, beetje te doen?
Op zaterdag 3 mei 2014 07:49 schreef De_kluizenaar het volgende: Hoge veluweloop.. zal ik voor de 16km trail gaan (zonder trail experience) of inschrijven voor de HM? Hoe is de route, beetje te doen?
HM
Als het aan mij had gelegen was dat mijn 2e HM geworden, maar dan zit ik nog in Berlijn. Parcours = Merendeel asfalt door de hei/bos maar ook af en toe bospaden.
Als je nu zo lekker aan het opbouwen bent met je LDL'en lijkt me de HM het meest logisch
Goeiemorgen zijn er zo te zien al een aantal vroeg op. Vandaag staat mijn laatste LLDL op het programma en daarna twee weekjes rustig aan doen, en dat is knap lastig.
Ik ben gisteren naar RW in Hoorn geweest. In eerste instantie leek de verkoper niet erg genegen om iets met m'n vragen te doen. Hij had een wat wazige theorie over het ontstaan van klachten door gewenning aan demping van nieuwe schoenen. Iedere suggestie die ik deed, werd van tafel geveegd. Hij wilde me evt wel compressiekousen aanmeten, maar áls ik daaraan begin regel ik het liever in Den Haag.
Maaaaar... Toen ik liet zien hoe strak ik m'n schoen moet veteren om m stevig te laten zitten en vertelde dat ik nog steeds verbaasd ben dat ik een herenschoen kreeg (omdat ruimte over), wilde hij me toch wel wat andere schoenen laten passen. Volgende week zaterdag terug, want het paar dat het vrijwel zeker gaat worden was er niet in de juiste combinatie maat/leest. Die worden dus besteld en als ze goed zitten, zijn ze voor mij.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Benieuwd hoe de nieuwe slofjes lopen
Als het aan mij had gelegen was dat mijn 2e HM geworden, maar dan zit ik nog in Berlijn. Parcours = Merendeel asfalt door de hei/bos maar ook af en toe bospaden.
Als je nu zo lekker aan het opbouwen bent met je LDL'en lijkt me de HM het meest logisch
Is niet zo gek gedacht dan toch van mij om te doen? Doelen als 5k onder de 30, 10 onder het uur zijn secundair voor mij, geniet wel van de afstanden verleggen. Moet ik dus wel weer een leuk doel neerzetten.. 5 maanden te gaan nog. Parcours klinkt
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.
en vertelde dat ik nog steeds verbaasd ben dat ik een herenschoen kreeg (omdat ruimte over),
ik heb wel eens gehoord in een filmpje van de fruitarian dat er geen verschil zit tussen dames en herenschoenen buiten de kleur om. Dus dsmes met een grote maat of heren met een kleine maat kunnen net zo goed schoenen voor het andere geslacht kopen mochten die goedkoper zijn
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen' 'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder' 'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
vanavond op de bank met de nieuwe Trail Runners Magazine en dan morgen een lange duurloop op het programma. Er staat 32km op het schema maar ben van plan om er een stukje aan vast te knopen mocht het lekker gaan.
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen' 'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder' 'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
Is niet zo gek gedacht dan toch van mij om te doen? Doelen als 5k onder de 30, 10 onder het uur zijn secundair voor mij, geniet wel van de afstanden verleggen. Moet ik dus wel weer een leuk doel neerzetten.. 5 maanden te gaan nog. Parcours klinkt
Helemaal niet gek. Doen! Kun je je al inschrijven?
Loopze BE! Plezier en ritme is er weer, zo te merken
Ik heb morgen LDL dag. Als ik een beetje op tijd de deur uit weet te komen doe ik morgen een rondje stad en bruggen van 15 km. Als ik te laat uit bed ben een ander rondje van 15 km
Ik heb morgen LDL dag. Als ik een beetje op tijd de deur uit weet te komen doe ik morgen een rondje stad en bruggen van 15 km. Als ik te laat uit bed ben een ander rondje van 15 km
oke, het zal wel vrouwenlogica achter zitten maar wat heeft de tijd van opstaan van doen met welk rondje je loop?
Ik heb net mijn tas uitgepakt en merk dat ik mijn drink gordel ben vergeten in te pakken Morgen een niet al te groot rondje lopen OF heel vroeg (maar dat vind Miss streamnl meestal niet tof )
Vandaag niet lopen, maar eens een poging doen tot schoonmaak... Morgen wordt het ook zo'n weer blijkbaar (met vorst aan de grond vannacht , gelukkig is de start morgen pas in de middag, dan is het al lekker opgewarmd)
Wat is een slimme laatste training voor de wedstrijd? De wedstrijd is 7.5 km, een duurtraining van die afstand (of wat verder voor de zekerheid) of interval?
Op zaterdag 3 mei 2014 09:08 schreef Reflectionne het volgende: Wat is een slimme laatste training voor de wedstrijd? De wedstrijd is 7.5 km, een duurtraining van die afstand (of wat verder voor de zekerheid) of interval?
een rusitg loopje van 5km een paar dagen van te voren imo
Op zaterdag 3 mei 2014 09:08 schreef Reflectionne het volgende: Wat is een slimme laatste training voor de wedstrijd? De wedstrijd is 7.5 km, een duurtraining van die afstand (of wat verder voor de zekerheid) of interval?
Hoe lang voor de wedstrijd? Als het een of twee dagen voor de wedstrijd is zou ik geen interval of lange loop meer doen, maar een (relatief) rustig rondje. Als je goed hebt opgebouwd moet de afstand geen probleem zijn.
Hoe lang voor de wedstrijd? Als het een of twee dagen voor de wedstrijd is zou ik geen interval of lange loop meer doen, maar een (relatief) rustig rondje. Als je goed hebt opgebouwd moet de afstand geen probleem zijn.
Ik dacht aan 2 dagen rust ertussen, dus 3 dagen voor de loop..
Ik dacht aan 2 dagen rust ertussen, dus 3 dagen voor de loop..
Zou ik nog steeds geen interval doen, die 5 km van RD lijkt me een prima plan. Lekker lopen en dan met een goed gevoel en vol vertrouwen aan de start staan
Zou ik nog steeds geen interval doen, die 5 km van RD lijkt me een prima plan. Lekker lopen en dan met een goed gevoel en vol vertrouwen aan de start staan
Op zaterdag 3 mei 2014 08:51 schreef streamnl het volgende: Ik heb net mijn tas uitgepakt en merk dat ik mijn drink gordel ben vergeten in te pakken Morgen een niet al te groot rondje lopen OF heel vroeg (maar dat vind Miss streamnl meestal niet tof )
Owh ja Veel plezier!
Oh, wow! Mossel!! De inschrijving voor je eerste M is me helemaal ontgaan!! WTF bezielt je man? Paar weken geleden vond je 21km nog een "tering eind", en "20km is voorlopig lang genoeg". Opeens is daar de inschrijving voor de M? Vertel!
Natuurlijk gewoon baas. En ik weet dat je dat tegen die tijd ook gewoon kan, net als Swets. Lekker de basis op blijven voeren komende maanden en dan specifiek de M training in
ik heb wel eens gehoord in een filmpje van de fruitarian dat er geen verschil zit tussen dames en herenschoenen buiten de kleur om. Dus dsmes met een grote maat of heren met een kleine maat kunnen net zo goed schoenen voor het andere geslacht kopen mochten die goedkoper zijn
Oh, dat geloof ik wel ja. Maar ik had nu een regular herenschoen en krijg nu een damesschoen met smalle leest. Dát vind ik toch wel bijzonder.
Over de M gesproken. Ik ondervind nog steeds hinder. Mijn rechterknie(holte) blijft gevoelig/gespannen/kramperig en mijn rechterkuit verkrampt continue als een mofo. Na de M nog niet verder kunnen lopen dan 11KM ondanks dat ik regelmatig een extra rustdag pak.
Potverdikkie wat heb ik zin (en tijd!) in een duurloopje vanmiddag Ik denk dat ik de Bonte Haas maar als startpunt bombardeer en de veilingroute ga verkennen. Ofwel: volg De Zweth
Op zaterdag 3 mei 2014 09:56 schreef Swetsenegger het volgende: Over de M gesproken. Ik ondervind nog steeds hinder. Mijn rechterknie(holte) blijft gevoelig/gespannen/kramperig en mijn rechterkuit verkrampt continue als een mofo. Na de M nog niet verder kunnen lopen dan 11KM ondanks dat ik regelmatig een extra rustdag pak.
Veel plezier alle lopers vandaag! Toch maar besloten verstandig te doen, tegen alle zin in vandaag niet lopen.
quote:
Op zaterdag 3 mei 2014 09:00 schreef Guard het volgende: Vandaag niet lopen, maar eens een poging doen tot schoonmaak... Morgen wordt het ook zo'n weer blijkbaar (met vorst aan de grond vannacht , gelukkig is de start morgen pas in de middag, dan is het al lekker opgewarmd)
Geen idee of het een placebo-effect is of niet, maar ik heb nog nooit zo gemakkelijk 15km gehobbeld waarna ik zo fris weer thuis aankwam. Eerste kilometers waren genieten: konijntjes, futen, baby-futen, meerkoeten, eenden, reigers, beestjes Toen was ik even verdrietig omdat de lammetjes alweer te groot waren om schattig te zijn, en als klap op de vuurpijl kwam er iemand langsgefietst die, jawel, "zet 'm op, je kunt het!" zei
Nouja, toen maar een stukje sneller gaan lopen, zodat het toch nog zou lijken alsof ik ook maar enigszins m'n best moest doen. Op het laatst nog wat heuveltjes op gesprint om te kijken wat m'n hartslag zou doen, maar tegen die tijd kreeg m'n hartslagmeter blijkbaar weer kuren en kwam ik uit op een max van 169
Maar m'n pootjes voelden bijna de hele tijd gewoon best wel fris, en ook die sprintjes gingen ontzettend makkelijk. Fijn
Op zaterdag 3 mei 2014 09:56 schreef Swetsenegger het volgende: Over de M gesproken. Ik ondervind nog steeds hinder. Mijn rechterknie(holte) blijft gevoelig/gespannen/kramperig en mijn rechterkuit verkrampt continue als een mofo. Na de M nog niet verder kunnen lopen dan 11KM ondanks dat ik regelmatig een extra rustdag pak.
It comes with a price.
Wat Gup zegt, misschien een massage? Of wat de fysio bij mij gedaan had. Ik had ook steeds last van mijn knieholte en die kuit. Maar toen had mijn fysio mij ge-dryneedled en 3 dagen later had ik helemaal nergens last meer van. Dan prikt hij met een droge naald steeds in de knoopjes in je spieren en daardoor krijgen ze meer zuurstof en herstellen ze beter. Werkte bij mij goed in ieder geval!
It comes with a price.
Balen. Hoewel ik 11km op zich een aardige afstand vind. Toch een keertje naar laten kijken?
Klinkt als een heerlijk loopje hats! En ik grinnikte om de voorbijganger.
Hier wilde het niet. Ik was nog geen 500 meter op weg toen ik het idee om tussen de 7 en 9 kilometer te lopen liet varen. Sinds gisteren wéér blaasontsteking en hoewel het vanochtend wel redelijk ging, had ik toch pijn en moest ik heel snel al weer naar de wc. En de trainer heeft ons donderdag afgebeuld dus ik had onwijze spierpijn in m'n bovenbenen. Morgen of maandag een herkansing.
Op zaterdag 3 mei 2014 10:19 schreef Gogo83 het volgende: Klinkt als een heerlijk loopje hats! En ik grinnikte om de voorbijganger.
Hier wilde het niet. Ik was nog geen 500 meter op weg toen ik het idee om tussen de 7 en 9 kilometer te lopen liet varen. Sinds gisteren wéér blaasontsteking en hoewel het vanochtend wel redelijk ging, had ik toch pijn en moest ik heel snel al weer naar de wc. En de trainer heeft ons donderdag afgebeuld dus ik had onwijze spierpijn in m'n bovenbenen. Morgen of maandag een herkansing.
Aww, beterschap! Klinkt als een hele partij goede redenen om te stoppen. Hopelijk (over)morgen beter!
Op zaterdag 3 mei 2014 10:12 schreef hatsaflats het volgende: Geen idee of het een placebo-effect is of niet, maar ik heb nog nooit zo gemakkelijk 15km gehobbeld waarna ik zo fris weer thuis aankwam. Eerste kilometers waren genieten: konijntjes, futen, baby-futen, meerkoeten, eenden, reigers, beestjes Toen was ik even verdrietig omdat de lammetjes alweer te groot waren om schattig te zijn, en als klap op de vuurpijl kwam er iemand langsgefietst die, jawel, "zet 'm op, je kunt het!" zei
Nouja, toen maar een stukje sneller gaan lopen, zodat het toch nog zou lijken alsof ik ook maar enigszins m'n best moest doen. Op het laatst nog wat heuveltjes op gesprint om te kijken wat m'n hartslag zou doen, maar tegen die tijd kreeg m'n hartslagmeter blijkbaar weer kuren en kwam ik uit op een max van 169
Maar m'n pootjes voelden bijna de hele tijd gewoon best wel fris, en ook die sprintjes gingen ontzettend makkelijk. Fijn
Placebo-effect, waarvan?
Verder: goede training!! makkelijk lopen en fris thuiskomen is fijn Dieren onderweg
Verder: goede training!! makkelijk lopen en fris thuiskomen is fijn Dieren onderweg
M'n Adidas Boost schoenen
Er was een heel klein verstopt stukje met superveel beestjes. Dat was echt heel leuk.
Een groot deel van het rondje dat ik vandaag liep was sowieso nieuw. Een deel heb ik één keer eerder gelopen, en toen ontdekte ik hoe leuk dat stukje Alkmaar is. Het is eigenlijk een industrieterrein, maar met heel veel groen. Doordat het allemaal niet zo nauwkeurig wordt bijgehouden heb je dus heel veel beestjes, en dat is leuk.
Er was een heel klein verstopt stukje met superveel beestjes. Dat was echt heel leuk.
Een groot deel van het rondje dat ik vandaag liep was sowieso nieuw. Een deel heb ik één keer eerder gelopen, en toen ontdekte ik hoe leuk dat stukje Alkmaar is. Het is eigenlijk een industrieterrein, maar met heel veel groen. Doordat het allemaal niet zo nauwkeurig wordt bijgehouden heb je dus heel veel beestjes, en dat is leuk.
Aah! Jouw schoenen ja
Tof zeg! Benieuwd waar dat is... Ken Alkmaar niet heel goed, maar de industrieterreinen die ik weet te bedenken lijken me niet heel groen
Op zaterdag 3 mei 2014 10:08 schreef cafca het volgende: Veel plezier alle lopers vandaag! Toch maar besloten verstandig te doen, tegen alle zin in vandaag niet lopen.
[..]
Start morgen om 7:45, brrrrrrrrr
Sleeves mee dan maar
Op zaterdag 3 mei 2014 10:12 schreef hatsaflats het volgende: en als klap op de vuurpijl kwam er iemand langsgefietst die, jawel, "zet 'm op, je kunt het!" zei
Beter dat dan zoals ik gisteren in de berm gedwongen door een groep van een 30-tal jochies van een jaar of 12-15 op de fiets die allemaal niet op zaten te letten, die allemaal iets te zeggen hadden van een sarcastrisch juichje tot "homo"...
Tof zeg! Benieuwd waar dat is... Ken Alkmaar niet heel goed, maar de industrieterreinen die ik weet te bedenken lijken me niet heel groen
Zijn wij al endo-vrienden?
Boekelermeer! Maar je kunt ook wel leuk om de Beverkoog een rennen. Aan de ene kant zit een strook groen, en aan de andere kant het Strand van Luna. Alleen Oudorp is meh.
Boekelermeer! Maar je kunt ook wel leuk om de Beverkoog een rennen. Aan de ene kant zit een strook groen, en aan de andere kant het Strand van Luna. Alleen Oudorp is meh.
En Endo, geen idee!
Ooh, daar! Dat het daar zo groen is, joh! Ja, Oudorp is meh. En ik heb ook niet al te beste herinneringen aan het industrie-/bedrijventerrein daar.
Ik keek net ff op de kaart naar de Egmonderhout. Als kind talloze uren rondgehobbeld daar. Leek toen gigantisch, maar als ik nu op de kaart kijk, lijkt 't maar klein
Op zaterdag 3 mei 2014 10:12 schreef hatsaflats het volgende: Toen was ik even verdrietig omdat de lammetjes alweer te groot waren om schattig te zijn, en als klap op de vuurpijl kwam er iemand langsgefietst die, jawel, "zet 'm op, je kunt het!" zei
Dat is nog altijd aardiger dan de "kom op lekkere geile beer!!" die ik vorige week naar mijn hoofd geslingerd kreeg.
Ooh, daar! Dat het daar zo groen is, joh! Ja, Oudorp is meh. En ik heb ook niet al te beste herinneringen aan het industrie-/bedrijventerrein daar.
Ik keek net ff op de kaart naar de Egmonderhout. Als kind talloze uren rondgehobbeld daar. Leek toen gigantisch, maar als ik nu op de kaart kijk, lijkt 't maar klein
Ik vind de Egmonderhout wel de leukste -hout van Alkmaar. Maar je bent er idd wel zo doorheen. Maar door hardlopen kijk ik ook wel heel anders tegen afstanden aan. Voordat ik ging lopen vond ik bijvoorbeeld de Langestraat altijd best lang, maar nu helemaal niet meer.
Mijn LDL was lekker! Na een kilometer of 3 wist ik niet of ik verstandig was om door te gaan, kreeg ineens een lelijk pijntje in mijn linkerknie en begon wat te slepen. Maar trok gelukkig na een paar honderd meter weg. Daarna liep ik al snel door de polder, langs de tuinders, langs de Gouwe, kilometers lange rechten wegen , en daarna via het industrieterrein weer terug de bebouwde kom in.
RD, Geniet van je avond rust. Dat er morgen tijd is voor een verlengde LDL betekent in mijn ogen dat er hard gewerkt is dit weekend.
Yuki, Tof dat het toch gelukt is om nieuwe schoenen te regelen bij RW.
DK, Een HM wat tof! Ik geloof ook zeker dat je dat gaat redden.
Hats, klinkt als een heerlijk loopje. Ik had ook nooit gedacht dat de industrie terreinen van Alkmaar zo groen zouden zijn. Hoewel ze aan het water liggen dus het is ook wel weer een klein beetje logisch.
Dat verschil in afstand sbeleving herken ik ook wel. Lopen naar het winkelcentrumvond ik een rot eind nu loop ik er met mijn rondje met een ruime omweg omheen.
Iedereen die gaat lopen vandaag en morgen geniet ervan. Ik ben er nog niet helemaal zeker van of vandaag voor mij al gaat lukken maar er is altijd nog morgen, er zijn voor ons verder geen verplichtingen dit weekend.
Fok, wat heb ik lekker gelopen. 21,5 kilometer met de hartslag op 150. En dat ging lekker en ik kon ook nog eens steeds sneller. Het was superlekker weer. In de eerste helft de wind wat tegen, daarna windje mee over de dijk terug naar huis... Het was allemaal weer erg mooi.
Voor het eerst gelletjes geprobeerd. Dat beviel op zich wel, behalve dat het een niet zo smakelijke substantie was, hoewel de smaak nog wel okee was. Verder tussendoor steeds water en sportdrank gedronken.
SPOILER
Vanochtend een rustig rondje gedaan, 13 km op ongeveer 5:30 min/km. Ging op zich best lekker, maar ik krijg echt meer pijntjes als ik langzamer ga lopen. Zal dan wel echt een minder goede houding hebben. Zou het ook niet zo zijn dat je automatisch technisch beter gaat lopen als je harder gaat lopen? Het laatste stukje het tempo iets opgevoerd en voor mijn gevoel was dat ook meteen fijner.
Op zaterdag 3 mei 2014 11:36 schreef mosselmossel het volgende: Fok, wat heb ik lekker gelopen. 21,5 kilometer met de hartslag op 150. En dat ging lekker en ik kon ook nog eens steeds sneller. Het was superlekker weer. In de eerste helft de wind wat tegen, daarna windje mee over de dijk terug naar huis... Het was allemaal weer erg mooi.
Voor het eerst gelletjes geprobeerd. Dat beviel op zich wel, behalve dat het een niet zo smakelijke substantie was, hoewel de smaak nog wel okee was. Verder tussendoor steeds water en sportdrank gedronken.
SPOILER
Op zaterdag 3 mei 2014 11:36 schreef mosselmossel het volgende: Fok, wat heb ik lekker gelopen. 21,5 kilometer met de hartslag op 150. En dat ging lekker en ik kon ook nog eens steeds sneller. Het was superlekker weer. In de eerste helft de wind wat tegen, daarna windje mee over de dijk terug naar huis... Het was allemaal weer erg mooi.
SPOILER
Wat een verschil met 9 maart... Nog geen twee maanden verder, en nu loop je die afstand met gemak in 't weekend. Omdat het kan.
Slaat nergens op nee. Nu zonder problemen op zaterdagochtend en maar anderhalve minuut langzamer. Snap er geen kloten van.
Ik wel. Nu haalde je het in km 6 niet in je hoofd om te gaan versnellen. En je hebt toch weer bijna 2 maanden extra getraind bij de AV, dat scheelt ook een stuk.
Ik wel. Nu haalde je het in km 6 niet in je hoofd om te gaan versnellen. En je hebt toch weer bijna 2 maanden extra getraind bij de AV, dat scheelt ook een stuk.
Ja, eigenlijk weet ik dat ook wel. Ik ben echt benieuwd wat er 15 juni allemaal mogelijk is in Amersfoort.
Op zaterdag 3 mei 2014 09:41 schreef Levitas het volgende: Oh, wow! Mossel!! De inschrijving voor je eerste M is me helemaal ontgaan!! WTF bezielt je man? Paar weken geleden vond je 21km nog een "tering eind", en "20km is voorlopig lang genoeg". Opeens is daar de inschrijving voor de M? Vertel!
Natuurlijk gewoon baas. En ik weet dat je dat tegen die tijd ook gewoon kan, net als Swets. Lekker de basis op blijven voeren komende maanden en dan specifiek de M training in
Nou ja. Yur en Swets liepen een marathon in Rotterdam een paar weken terug en toen is het zo gaan kriebelen dat ik ook wilde. En toen ben ik van alles gaan afwegen en kijken of het mogelijk zou zijn. Kort overleg gehad met de trainer ook en met nog wat mensen uit de groep afgelopen donderdag.
En een halve marathon is nog steeds een tering-eind en dat zal het altijd blijven. Een hele is alleen nog een teringer eind
Ik vind de Egmonderhout wel de leukste -hout van Alkmaar. Maar je bent er idd wel zo doorheen. Maar door hardlopen kijk ik ook wel heel anders tegen afstanden aan. Voordat ik ging lopen vond ik bijvoorbeeld de Langestraat altijd best lang, maar nu helemaal niet meer.
Herkenbaar! Ik loop (wandel) en fiets nu met gemak afstanden waar ik een jaar geleden nog van dacht: moet dat? Het hardlopen van 15+km is nog wel een drempel, maar tegen de tijd dat ik daaraan toe ben, lach ik er waarschijnlijk ook om
Vanmiddag wandelen met m'n moeder in de Egmonderhout. Herinneringen ophalen
over gels gesproken... is VFuel te verkrijgen in Nederland? want dit is qua smaak de beste (lekkerste) gels die ik geproefd heb...alleen de maple bacon nog niet geprobeert, dat durf ik nog niet
Op zaterdag 3 mei 2014 11:59 schreef rechtsedirecte het volgende: over gels gesproken... is VFuel te verkrijgen in Nederland? want dit is qua smaak de beste (lekkerste) gels de k geproefd heb...alleen de maple bacon nog niet geprobeert, dat durf ik nog niet
Geen idee. Ik had nu twee Gu Energy Gels bij me. Een met lemon-smaak en een met zwarte bessen-smaak (met extra caffeïne). En de smaak was op zich prima, het is alleen even wennen aan de substantie.
Tot nu toe ben ik meer voorstander van gels waar al water bijzit. Had vorige week als test Power gel vanille... Godver dat was me toch een zoete, plakkerige bedoeling
SPOILER
Dat was lekker! Doel was mijn hartslag of hoog in de 130 of laag in de 140 te houden en mijn gemiddelde kwam uit op 142. Zeer blij mee dus! Tempo moest wel steeds wat meer omlaag aan het eind, maar goed, het ging me nu om de hartslag. De drie versnellingen op het eind gingen erg lekker.
Ik merk wel dat ik dat langzame lopen veel zwaarder vind voor mijn spieren omdat ik alle kracht steeds op moet vangen ipv dat ik de kracht om kan zetten in de volgende beweging en snelheid. Maar goed, daardoor worden die spieren natuurlijk wel weer sterker waardoor het uiteindelijk weer sneller kan.
SPOILER
Op zaterdag 3 mei 2014 11:57 schreef mosselmossel het volgende: Yur en Swets liepen een marathon in Rotterdam een paar weken terug en toen is het zo gaan kriebelen dat ik ook wilde.
Heel herkenbaar ja. Zo meebeleefd met die 2 dat de loopkriebels en marathon ambities hier ook heel sterk werden. Jij kunt dat ook prima, je hebt een goede basis opgebouwd (vooral sinds de CPC ).
Wordt in ieder geval weer goed gelopen hier! Goed bezig allemaal!
Op zaterdag 3 mei 2014 12:05 schreef Guard het volgende: Tot nu toe ben ik meer voorstander van gels waar al water bijzit. Had vorige week als test Power gel vanille... Godver dat was me toch een zoete, plakkerige bedoeling
Gu gels
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
Ik merk wel dat ik dat langzame lopen veel zwaarder vind voor mijn spieren omdat ik alle kracht steeds op moet vangen ipv dat ik de kracht om kan zetten in de volgende beweging en snelheid. Maar goed, daardoor worden die spieren natuurlijk wel weer sterker waardoor het uiteindelijk weer sneller kan.
Ja precies, dat ervaar ik ook
It has to mean something Could never mean more than a sacrifice
Op zaterdag 3 mei 2014 12:05 schreef Guard het volgende: Tot nu toe ben ik meer voorstander van gels waar al water bijzit. Had vorige week als test Power gel vanille... Godver dat was me toch een zoete, plakkerige bedoeling
Het is toch ook niet de bedoeling om gels waar nog water aan toegevoegd worden puur te consumeren? Dat is net als een fles aanmaaklimonade in één keer naar binnen gieten.
Vorig jaar heb ik een aantal keren een gel met colasmaak gebruikt, weet het merk niet meer, was te koop bij De Tuinen. Smaak mwoah mwoah. Ik denk dat ik gels niet meer nodig heb voor afstanden tot en met de HM, hoogstens eentje, misschien twee.
Maar eh, ik zie dat iedereen goed gelopen heeft vandaag . Mossel heeft wel een enorme motivatieboost gekregen van de CPC, nice!
Het is toch ook niet de bedoeling om gels waar nog water aan toegevoegd worden puur te consumeren? Dat is net als een fles aanmaaklimonade in één keer naar binnen gieten.
Vorig jaar heb ik een aantal keren een gel met colasmaak gebruikt, weet het merk niet meer, was te koop bij De Tuinen. Smaak mwoah mwoah. Ik denk dat ik gels niet meer nodig heb voor afstanden tot en met de HM, hoogstens eentje, misschien twee.
Natuurlijk had ik een zak water op mijn rug om erbij te drinken, maar dat is volgtijdelijk. Bovendien maakt het er de plekzooi niet minder van.
Ik heb in principe ook geen gels nodig tot een km of 20, 25 km zou ook nog kunnen, maar beetje experimenteren kan geen kwaad. Dat ik de voor mij beste oplossing heb als ik langere afstanden ga doen in aanloop naar Berlijn (te beginnen met die 29 km trailen volgende week (al is het in Heythuijsen wel prima geregeld qua verzorging onderweg)).
Op zaterdag 3 mei 2014 13:59 schreef _MvN_ het volgende: Iemand een idee of, en zoja waar, je bibbits kunt kopen? In een winkel dus, niet via internet.
Ik heb ze bij PK Running in Dodewaard zien liggen. Ik denk dat er wel meer winkels zijn die ze verkopen.
Zie net dat de garmin 310XT met hartslagmeter toch maar 200 euro is Twijfel tussen die (ivm antiverdwaaloptie) en de 610 (omdat die kleiner is en ook gewoon een klok heeft)
Ik heb net de 620 uitgepakt Nog niet mee gerend, maar van wat ik tot nu toe heb gezien word ik wel blij,maar ik heb er nog niet mee gerend. Wat nog roet in het eten zou kunnen gooien is de GPS. Daar hoor ik hele wisselende verhalen over. Ik ga de komende twee weken een paar loopjes doen met de 610 om de ene pols en de 620 om de andere en dan maar vergelijken .
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-05-2014 14:12:07 ]
Op zaterdag 3 mei 2014 13:59 schreef _MvN_ het volgende: Iemand een idee of, en zoja waar, je bibbits kunt kopen? In een winkel dus, niet via internet.
Ik heb ze een keer op een standje gezien tijdens een loop, maar ik weet niet meer welke. Nog nooit in een echte winkel.
Mocht je ze toch willen bestellen via internet, ik heb bijzonder goede ervaringen met hun site. Al 3x besteld, altijd goed en snel.
Op zaterdag 3 mei 2014 14:11 schreef ..-._---_-.- het volgende: Ik heb net de 620 uitgepakt Nog niet mee gerend, maar van wat ik tot nu toe heb gezien word ik wel blij,maar ik heb er nog niet mee gerend. Wat nog roet in het eten zou kunnen gooien is de GPS. Daar hoor ik hele wisselende verhalen over. Ik ga de komende twee weken een paar loopjes doen met de 610 om de ene pols en de 620 om de andere en dan maar vergelijken .
Waarom heb je een 620 erbij als je de 610 al had als ik mag vragen?
Had jij in training al een paar keer die afstand wel gelopen? Dat was ik eigenlijk wel van plan.. doordeweeks interval en een tempoloopje, weekend een LDL en die zo langzaam aan uitbouwen naar 22 ofzo. (kilometer meer of minder maakt nu ook niet uit)
Ik hoop morgen een nieuwe mijlpaal te bereiken, 16km. Ik zat er vorige week al tegenaan. Het was eigenlijk de bedoeling om naar de 14km te gaan, maar omdat ik geen GPS had ben ik maar op goed geluk gaan lopen. Ik was uiteindelijk maar 200 meter verwijderd van de 16km .
Natuurlijk had ik een zak water op mijn rug om erbij te drinken, maar dat is volgtijdelijk. Bovendien maakt het er de plekzooi niet minder van.
Ik heb in principe ook geen gels nodig tot een km of 20, 25 km zou ook nog kunnen, maar beetje experimenteren kan geen kwaad. Dat ik de voor mij beste oplossing heb als ik langere afstanden ga doen in aanloop naar Berlijn (te beginnen met die 29 km trailen volgende week (al is het in Heythuijsen wel prima geregeld qua verzorging onderweg)).
Als je tijdens de Marathon van plan bent gels te gebruiken kan het zeker geen kwaad er van te voren wat mee te expirimenteren, inderdaad. Gels zijn gewoon vies, maar ik kan me voorstellen dat je ze op een gegeven moment nodig hebt.
Had jij in training al een paar keer die afstand wel gelopen? Dat was ik eigenlijk wel van plan.. doordeweeks interval en een tempoloopje, weekend een LDL en die zo langzaam aan uitbouwen naar 22 ofzo. (kilometer meer of minder maakt nu ook niet uit)
Ik heb dat niet gedaan, en zie er ook het nut niet van in om een HM voor je HM te gaan lopen. Als je gewoon lekker langzaam opbouwt met een max van 19 km twee, drie weken voor je HM heb je een prima voorbereiding lijkt me. Ik had een slechte voorbereding, en eigenlijk maar 2 LDL's gelopen voor de HM (15 en 18km) en dat was niet genoeg. Nou ja wel genoeg om hem uit te lopen, maar het was allerminst gemakkelijk.
Maar dit alles gezegd hebbende, je moet doen waar jij je zelf goed bij voelt. Als je liever al een keer 21 km of meer gelopen wil hebben in de aanloop naar de HM is dat natuurlijk ook prima. Weet je iig dat je hem aankunt (waar ik overigens niet aantwijfel, jij kan die HM aan )
Ik ga dat ook doen. We hebben nog zoveel tijd. Dan kunnen we ook nog een beetje een leuke tijd lopen of hem gewoon comfortabel uitlopen en genieten van alles.
Schoonheid van de omgeving was weer eens omgekeerd evenredig met met die van mijn loopje. Toch 10km op de teller op gem 6:45, maar ik was óp en moest stiekem 3 x stoppen.
Maar een prachtig rondje gedaan: Bonte Haas - Zwethkade Noord - De Lier - Woudseweg - 't Woudt - Zwethkade Zuid- Bonte Haas. Nu een colaatje op terras
Op zaterdag 3 mei 2014 15:14 schreef Quoi het volgende: Schoonheid van de omgeving was weer eens omgekeerd evenredig met met die van mijn loopje. Toch 10km op de teller op gem 6:45, maar ik was óp en moest stiekem 3 x stoppen.
Maar een prachtig rondje gedaan: Bonte Haas - Zwethkade Noord - De Lier - Woudseweg - 't Woudt - Zwethkade Zuid- Bonte Haas. Nu een colaatje op terras
Klinkt als een fijn rondje Quoi.
Ik had een kort rondje vandaag. Omdat ik na woensdag toch weer last had en ik mijn knie niet stuk wil lopen voor mijn wedstrijd over 2 weken ben ik vervroegd aan het taperen vandaar niet meer dan 3km op de teller maar wel lekker gelopen.
Iemand trouwens nog tips hoe je aan een niet hardloper uitlegt dat een Garmin heus een zinvol accessoire is voor een hardloper? Manlief vind dat dat soort dingen voor de pro's zijn en ziet het nut er niet van.
[ Bericht 10% gewijzigd door Nanook24 op 03-05-2014 15:28:20 ]
Ik ga dat ook doen. We hebben nog zoveel tijd. Dan kunnen we ook nog een beetje een leuke tijd lopen of hem gewoon comfortabel uitlopen en genieten van alles.
De tijd maakt mij niet zo gek veel uit eigenlijk. Het is de eerste en dan staat er een richttijd voor de volgende. Ik gok op 2:23, ik zie het wel eigenlijk. Het is eigenlijk al super om straks over de hoge veluwe te lopen, daar ga ik zeker van genieten.
Waar ga jij de HM lopen?
Ik heb dat niet gedaan, en zie er ook het nut niet van in om een HM voor je HM te gaan lopen. Als je gewoon lekker langzaam opbouwt met een max van 19 km twee, drie weken voor je HM heb je een prima voorbereiding lijkt me. Ik had een slechte voorbereding, en eigenlijk maar 2 LDL's gelopen voor de HM (15 en 18km) en dat was niet genoeg. Nou ja wel genoeg om hem uit te lopen, maar het was allerminst gemakkelijk.
Maar dit alles gezegd hebbende, je moet doen waar jij je zelf goed bij voelt. Als je liever al een keer 21 km of meer gelopen wil hebben in de aanloop naar de HM is dat natuurlijk ook prima. Weet je iig dat je hem aankunt (waar ik overigens niet aantwijfel, jij kan die HM aan )
Thanks voor het vertrouwen
Ik heb het al eens gezegd; als dit topic niet bestaan had met al die gemotiveerde mensen en mooie loopervaringen had ik het vermoedelijk nooit begrepen! Dus eigenlijk jullie schuld
Wie weet na de vakantie even verder kijken. Misschien even langs m'n fysio of inderdaad een sportmasseur zoeken. Ik zal ook eens dat dry needle bekijken.
Ben ook niet van het padje af ofzo hoor. De marathon is ook pas 3 weken geleden. Maar ik heb nog steeds erg veel zin om lekker te lopen en dat zit er nu even niet in. Over 3 weken zal het vast beter gaan.
Dat is nog altijd aardiger dan de "kom op lekkere geile beer!!" die ik vorige week naar mijn hoofd geslingerd kreeg.
ach, als het van een 18 jarige blonde stoot is kan ik dat best hebben. Van een relnicht van 50 met leren pet en dito broek met ritsen op verkeerde plaatsen iets minder.
Op zaterdag 3 mei 2014 14:11 schreef ..-._---_-.- het volgende: Ik heb net de 620 uitgepakt Nog niet mee gerend, maar van wat ik tot nu toe heb gezien word ik wel blij,maar ik heb er nog niet mee gerend. Wat nog roet in het eten zou kunnen gooien is de GPS. Daar hoor ik hele wisselende verhalen over. Ik ga de komende twee weken een paar loopjes doen met de 610 om de ene pols en de 620 om de andere en dan maar vergelijken .
Gps is wat minder accuraat maar niet iets waar ik echt over val. Als eerste zou ik hem eerst testen rechstreeks uit de doos, doet hij het goed en zegt hij dat je moet updaten dan zou ik hem niet updaten.
Op zaterdag 3 mei 2014 14:08 schreef Murmeli het volgende: Zie net dat de garmin 310XT met hartslagmeter toch maar 200 euro is Twijfel tussen die (ivm antiverdwaaloptie) en de 610 (omdat die kleiner is en ook gewoon een klok heeft)
610 heeft ook een minimale antiverdwaal optie en in mijn geval heeft mijn telefoon me al een aantal keren weer op de goede weg geholpen.
Iemand trouwens nog tips hoe je aan een niet hardloper uitlegt dat een Garmin heus een zinvol accessoire is voor een hardloper? Manlief vind dat dat soort dingen voor de pro's zijn en ziet het nut er niet van.
Ach, dat is dan toch zijn probleem?
Ik heb een zware winkelsessie overleefd. De rest van de maand wordt het water en droog brood
Zo, laatste loopje voor de Koning van Spanjetrail gehad. Mijn schema loopt nog door tot volgende week bij de Leudaltrail, maar morgen is mijn grootste doel van dit half jaar . Het loopje ging ontzettend lekker, liep zo ontzettend makkelijk, daardoor eigenlijk ook wat te snel, maar zolang ik geen pijntjes krijg is dat op zo'n afstandje niet zo'n probleem. Tussendoor nog 5 versnellingen van 200m gedaan om de snelheid wat in de benen te krijgen en nu lekker met een banaan en een eiwitshake op de bank gaan hangen . Zin in morgen!
Ik heb een zware winkelsessie overleefd. De rest van de maand wordt het water en droog brood
Een beetje wel ja. Volgende maand ben ik jarig dus ik weet wel waar het geld dat ik gevraagd heb heen gaat.
En met een beetje creativiteit kun je behalve water en brood vast nog wel andere dingen eten.
quote:
Op zaterdag 3 mei 2014 16:42 schreef Jero_nimo het volgende: Zo, laatste loopje voor de Koning van Spanjetrail gehad. Mijn schema loopt nog door tot volgende week bij de Leudaltrail, maar morgen is mijn grootste doel van dit half jaar . Het loopje ging ontzettend lekker, liep zo ontzettend makkelijk, daardoor eigenlijk ook wat te snel, maar zolang ik geen pijntjes krijg is dat op zo'n afstandje niet zo'n probleem. Tussendoor nog 5 versnellingen van 200m gedaan om de snelheid wat in de benen te krijgen en nu lekker met een banaan en een eiwitshake op de bank gaan hangen . Zin in morgen!
Een beetje wel ja. Volgende maand ben ik jarig dus ik weet wel waar het geld dat ik gevraagd heb heen gaat.
En met een beetje creativiteit kun je behalve water en brood vast nog wel andere dingen eten.
[..]
Klinkt goed. Veel plezier morgen.
Thanks!
Nu moet je hem gewoon overtuigen dat je zelf nooit een Pro wordt zolang je geen GPS-horloge krijgt . Misschien wil die je dan wel sponsoren. En voor je verjaardag is sowieso een goed idee!
Op zaterdag 3 mei 2014 16:42 schreef Jero_nimo het volgende: Zo, laatste loopje voor de Koning van Spanjetrail gehad. Mijn schema loopt nog door tot volgende week bij de Leudaltrail, maar morgen is mijn grootste doel van dit half jaar . Het loopje ging ontzettend lekker, liep zo ontzettend makkelijk, daardoor eigenlijk ook wat te snel, maar zolang ik geen pijntjes krijg is dat op zo'n afstandje niet zo'n probleem. Tussendoor nog 5 versnellingen van 200m gedaan om de snelheid wat in de benen te krijgen en nu lekker met een banaan en een eiwitshake op de bank gaan hangen . Zin in morgen!
De tijd maakt mij niet zo gek veel uit eigenlijk. Het is de eerste en dan staat er een richttijd voor de volgende. Ik gok op 2:23, ik zie het wel eigenlijk. Het is eigenlijk al super om straks over de hoge veluwe te lopen, daar ga ik zeker van genieten.
Waar ga jij de HM lopen?
Is ook zo, uitlopen is belangrijker. Maar ik ben een streber Ik ga hem in Pijnacker en omgeving lopen. Halve marathon oostland. Lekker om de hoek
Maar ik wil er routes in knallen sinds ik van pijll heb gehoord dat dat kan. Ik heb nl vaak route issues als ik een nieuwe route ga lopen. Dan loop ik de verkeerde kant op enzo
Ik heb er ook erg veel zin in. Heb jij een aanvalsplan, de route (digitaal) verkend? Zou gaaf zijn als je een podium of anders top 10 kan lopen. Ik ga het rustig aan doen, lekker van de omgeving genieten. Ik hoop je morgen nog even te spreken
Maar ik wil er routes in knallen sinds ik van pijll heb gehoord dat dat kan. Ik heb nl vaak route issues als ik een nieuwe route ga lopen. Dan loop ik de verkeerde kant op enzo
Dat heb ik al als ik een winkel in loop en weer uit loop. Dan loop ik geheid de verkeerde kant op. Ik ben de vleesgeworden antipostduif
SPOILER
Ik heb er ook erg veel zin in. Heb jij een aanvalsplan, de route (digitaal) verkend? Zou gaaf zijn als je een podium of anders top 10 kan lopen. Ik ga het rustig aan doen, lekker van de omgeving genieten. Ik hoop je morgen nog even te spreken
Haha heb je gezien wie er allemaal meelopen? Pascal van Norden redt het podium misschien nog niet eens. Sowieso al 3 mensen die de HM in 1.05 tot 1.10 kunnen lopen enzo Erg sterk veld, zou erg blij zijn met een top20 notering. Maar wel erg cool! En ik laat me verrassen door het parkoers, gewoon weggaan op een lekker tempo wat ik denk wel een tijdje vol te houden en dan op de helft misschien nog iets versnellen als dat lukt. Hoop dat ik je nog wel even zie ja, gezellig!
Haha heb je gezien wie er allemaal meelopen? Pascal van Norden redt het podium misschien nog niet eens. Sowieso al 3 mensen die de HM in 1.05 tot 1.10 kunnen lopen enzo Erg sterk veld, zou erg blij zijn met een top20 notering. Maar wel erg cool! En ik laat me verrassen door het parkoers, gewoon weggaan op een lekker tempo wat ik denk wel een tijdje vol te houden en dan op de helft misschien nog iets versnellen als dat lukt. Hoop dat ik je nog wel even zie ja, gezellig!
Ziet er wel als een spectaculair parcours uit en als ik zo in de uitslagen van vorig jaar kijk is het een behoorlijk sterke bezetting. De nummer 10 van vorig jaar loopt bijvoorbeeld 53 min. op de 10 Engelse Mijl
Beetje doorlopen dan maar he, dan red je het podium wel
Op zaterdag 3 mei 2014 18:26 schreef Guard het volgende: Ja Jero flink doorstappen, mag je volgende week op mijn tempo mee, is dan een herstelloopje voor je
Je kunt ook gewoon lief vragen of ie je wilt pacen volgende week
Op zaterdag 3 mei 2014 18:26 schreef Guard het volgende: Ja Jero flink doorstappen, mag je volgende week op mijn tempo mee, is dan een herstelloopje voor je
Volgende week heb ik nog een klein kansje op het podium, maar je mag wel in mijn slipstream mee
Pfft... Tempo? Daar heb ik niet eens over nagedacht.. Was eigenlijk de hele week overtuigd dat zondag niet goed ging komen. Nu iets meer vertrouwen, maar nog zeker niet overtuigd.
Het originele plan was met ongeveer 5:30 min/km te vertrekken en gedurende de wedstrijd te bepalen hoe het gaat. Dat lijkt me nu echter een iets te ver van m`n bed show.
Vandaag voor de aller eerste keer hard gelopen. 4 km in 26 minuten. Ik ben benieuwd of ik het een beetje vol kan houden.... Ik ben in ieder geval van plan van wel!!
Op zaterdag 3 mei 2014 18:33 schreef Levitas het volgende: Pfft... Tempo? Daar heb ik niet eens over nagedacht.. Was eigenlijk de hele week overtuigd dat zondag niet goed ging komen. Nu iets meer vertrouwen, maar nog zeker niet overtuigd.
Het originele plan was met ongeveer 5:30 min/km te vertrekken en gedurende de wedstrijd te bepalen hoe het gaat. Dat lijkt me nu echter een iets te ver van m`n bed show.
Gewoon op een rustig tempo starten, dan kan je altijd nog wat versnellen. PR's komen wel als je een wat betere voorbereiding hebt dan . Gewoon lekker er van genieten!
Op zaterdag 3 mei 2014 18:36 schreef Ooi86 het volgende: Vandaag voor de aller eerste keer hard gelopen. 4 km in 26 minuten. Ik ben benieuwd of ik het een beetje vol kan houden.... Ik ben in ieder geval van plan van wel!!
Probeer het dan liever met een schema die wat rustiger opbouwt. Je spieren, pezen alles moet er echt aan wennen. Maar sowieso goed dat je gaat beginnen! Welkom en veel plezier!
Volgende week heb ik nog een klein kansje op het podium, maar je mag wel in mijn slipstream mee
Ik hoop overigs wel dat ik eerder dan jou binnen ben. Het is "maar" 16 voor mij ipv 29 voor jou en jullie vertrekken een half uur eerder... Maar ik hoop toch wel dat Miss streamnl eerst mij ziet finishen en dan pas jou
Ik hoop overigs wel dat ik eerder dan jou binnen ben. Het is "maar" 16 voor mij ipv 29 voor jou en jullie vertrekken een half uur eerder... Maar ik hoop toch wel dat Miss streamnl eerst mij ziet finishen en dan pas jou
Ergens onder de 1.5 uur redt je wel toch? Misschien moet je hem onder de 1 uur 20 minuten lopen. Maar misschien vinden mijn benen het ook wel helemaal niets na de KvS en loop ik wel met Guard mee
Op zaterdag 3 mei 2014 18:33 schreef Levitas het volgende: Pfft... Tempo? Daar heb ik niet eens over nagedacht.. Was eigenlijk de hele week overtuigd dat zondag niet goed ging komen. Nu iets meer vertrouwen, maar nog zeker niet overtuigd.
Is wel een beetje mijn plan, 5:30 min/km vertrekken en dan in deel twee versnellen.
Is wel een beetje mijn plan, 5:30 min/km vertrekken en dan in deel twee versnellen.
Ik weet nog heel goed dat het vorig jaar warm was, ik totaal onervaren was en dat ik super conservatief op 6:00 min/km weg ben gegaan, om steeds met 0:20 min/km te versnellen. Gemiddeld toen iets van 5:30 min/km gelopen. Als ik dat nu weer zou lopen, zou dat dus betekenen dat ik tegenover het hele afgelopen jaar geen vooruitgang heb geboekt
Op zaterdag 3 mei 2014 18:49 schreef Quoi het volgende: Nu pas thuis na ook wat andere activiteiten. Ga ik douchen, blijk ik mijn hardloopbroekje al die tijd binnenstebuiten aan te hebben gehad
Oeps
Nouja, zo lang je er geen opmerkingen over gehad hebt is het anderen ook niet opgevallen moet je dan maar denken.
Ik weet nog heel goed dat het vorig jaar warm was, ik totaal onervaren was en dat ik super conservatief op 6:00 min/km weg ben gegaan, om steeds met 0:20 min/km te versnellen. Gemiddeld toen iets van 5:30 min/km gelopen. Als ik dat nu weer zou lopen, zou dat dus betekenen dat ik tegenover het hele afgelopen jaar geen vooruitgang heb geboekt
Tja, die blessure heeft wel veel roet in het eten gegooid, maar je hebt ook wel gave dingen meegemaakt in dat jaar!
Op zaterdag 3 mei 2014 18:49 schreef Quoi het volgende: Nu pas thuis na ook wat andere activiteiten. Ga ik douchen, blijk ik mijn hardloopbroekje al die tijd binnenstebuiten aan te hebben gehad
Hahaha Suffie
Ik hoop morgenochtend te gaan lopen. Moet ik me wel beter voelen dan nu. Zo slap als een vaatdoek
Tja, die blessure heeft wel veel roet in het eten gegooid, maar je hebt ook wel gave dingen meegemaakt in dat jaar!
Absoluut! Die blessure heeft er inderdaad letterlijk en figuurlijk voor gezorgd dat ik helemaal opnieuw mocht beginnen. En dat terwijl ik toch 2 prachtige evenementen ( en afstanden: 15km en HM) heb kunnen
Op zaterdag 3 mei 2014 19:02 schreef hatsaflats het volgende: He, grappig, er is dit jaar een hardloopwedstrijdje waar ik totdat ik ging verhuizen heel veel rondjes heb gehobbeld:
Sorry sorry sorry, maar heb niet alle topics bijgehouden. Jullie posten/rennen gewoon te hard, terwijl ik juist had geleerd dat langzaam aan veel beter is
Intussen, na 5 weken "werken" (hotels en excursies uitzoeken in Peru voor toekomstige klanten van mijn reisorganisatie is een zware bezigheid) zitten we in een luxe hotel aan het strand. Ik zou dus mijn sportschoenen kunnen aantrekken... Ware het niet dat het strand nogal smerig is (iets wat me sowieso erg opviel in Peru, af en toe lijkt het één grote vuilnisbelt jammer genoeg). Er is wel een soort van boulevard, dus misschien ga ik dat vanmiddag wel even proberen.
Nog 2 dagen hier, dan nog 3 dagen Lima en dan weer terug naar huis (lees: Argentinië, eerst nog een dag of 4 Buenos Aires, daarna echt naar huis in Bariloche). Dan eens kijken hoeveel ik heb moeten inleveren van de moeizaam opgebouwde conditie En eenmaal thuis zal ik ook weer vrolijk meeposten/lurken
De groeten van mijn voeten!
En die van mijn vrouw
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
Op zaterdag 3 mei 2014 19:16 schreef flipsen het volgende: Sorry sorry sorry, maar heb niet alle topics bijgehouden. Jullie posten/rennen gewoon te hard, terwijl ik juist had geleerd dat langzaam aan veel beter is
Intussen, na 5 weken "werken" (hotels en excursies uitzoeken in Peru voor toekomstige klanten van mijn reisorganisatie is een zware bezigheid) zitten we in een luxe hotel aan het strand. Ik zou dus mijn sportschoenen kunnen aantrekken... Ware het niet dat het strand nogal smerig is (iets wat me sowieso erg opviel in Peru, af en toe lijkt het één grote vuilnisbelt jammer genoeg). Er is wel een soort van boulevard, dus misschien ga ik dat vanmiddag wel even proberen.
Nog 2 dagen hier, dan nog 3 dagen Lima en dan weer terug naar huis (lees: Argentinië, eerst nog een dag of 4 Buenos Aires, daarna echt naar huis in Bariloche). Dan eens kijken hoeveel ik heb moeten inleveren van de moeizaam opgebouwde conditie En eenmaal thuis zal ik ook weer vrolijk meeposten/lurken
Niet proberen uit te leggen, hij zal het toch niet begrijpen, in heb een rommelkamer vol met hardloopspullen waarvan Mrs.RD het nut niet van in ziet....
Niet proberen uit te leggen, hij zal het toch niet begrijpen, in heb een rommelkamer vol met hardloopspullen waarvan Mrs.RD het nut niet van in ziet....
Ja maar dan mag ik hem dus niet NU kopen.
SPOILER
tell him who is boss!!
je hebt het ook verkeerd om gedaan Nanook, ik koop het eerst en dan leg ik later wel uit dat ik het echt nodig heb
24 juni ben ik jarig...maar dat vier ik pas begin juli samen met onze oudste dochter. Ik denk dat het ook wel lukt van een restje vakantiegeld.
quote:
Op zaterdag 3 mei 2014 20:25 schreef rechtsedirecte het volgende: je hebt het ook verkeerd om gedaan Nanook, ik koop het eerst en dan leg ik later wel uit dat ik het echt nodig heb
Dat had ik al een paar keer gedaan met mijn Wiggle bestellingen. Maar vond dit wel een bedrag dat het overleggen waard was.
Op zaterdag 3 mei 2014 20:25 schreef rechtsedirecte het volgende: je hebt het ook verkeerd om gedaan Nanook, ik koop het eerst en dan leg ik later wel uit dat ik het echt nodig heb
Precies dat heb ik vandaag gedaan maar dan met parfum…
Precies dat heb ik vandaag gedaan maar dan met parfum…
werkt bij mij altijd! nu moet ik wel zeggen dat mijn hardloopuitrusting behoorlijk compleet is op dit moment dus er is niet iets wat ik "echt' nodig heb op dit moment
eerst nog even een paar uurtjes werken en dan lekker een paar uur lopen
Op zaterdag 3 mei 2014 20:05 schreef Quoi het volgende: Ik drink nog ff niks. Ben kapot na middagprogramma (tegels shoppen). Ik voel me oud en ik háát tegels! Nergens leuke.
Sja, bij ons is het weer anders. Heb ik een garmin, wil zij er ook één. De geldkraan staat wagenwijd open, maar het gaat er met een kolkje uit. Geldverslindend....
Ik liep gisteren in de stad en zei hardop: hardloopspullen heb ik iig echt niet nodig. Ik heb zoveel!
Vandaag bedacht ik me weer dat ik eigenlijk een vervanger van mijn dryfit-zwarte-nike-hempje nodig heb. Die gaat nu elke keer in de was, want draag ik bijna altijd
Op zaterdag 3 mei 2014 21:30 schreef Quoi het volgende: Ik liep gisteren in de stad en zei hardop: hardloopspullen heb ik iig echt niet nodig. Ik heb zoveel!
Vandaag bedacht ik me weer dat ik eigenlijk een vervanger van mijn dryfit-zwarte-nike-hempje nodig heb. Die gaat nu elke keer in de was, want draag ik bijna altijd
Wiggle heeft die voor een mooie prijs. Ik heb er net 2 besteld.
Uiteraard had ik daar al gekeken maar ik vind alleen de Nightruns in A'dam. Ik hoopte dat iemand misschien nog iets zou weten over een lokaal loopje dat niet zo makkelijk te vinden is.
Ekiden lukt in elk geval niet i.v.m. de verjaardag van onze dochter.
[..]
Uiteraard had ik daar al gekeken maar ik vind alleen de Nightruns in A'dam. Ik hoopte dat iemand misschien nog iets zou weten over een lokaal loopje dat niet zo makkelijk te vinden is.
Ik zie zo al meerdere loopjes bij jou in de buurt hoor! iig eentje in Wieringerwerf, wat in Den Helder...
[..]
Wedstrijdjeszomerstop
Ik vond vorig jaar de wedrtrijdjes in de zomer helemaal niet leuk. Veel te warm.
Op zaterdag 3 mei 2014 21:46 schreef _MvN_ het volgende: Maaaanden geleden dat ik 3 dagen achter elkaar niet heb gelopen volgens mij. Ik vind het maar niks Zeker met dit mooi weer!
Jullie hebben weer mooie afstanden gelopen
Hoe gaat het met de enkel YUR?
Enkeltje is wel in orde denk ik, morgen even testen. Hoe staat het met jouw herstel?
Ik zie zo al meerdere loopjes bij jou in de buurt hoor! iig eentje in Wieringerwerf, wat in Den Helder...
Wieringerwerf is de dag voor de verjaardag van onze dochter dus druk, druk met boodschappen doen en voorbereidingen van traktaties enzo. Den Helder is een strandloop zo te zien, ik vind er niks van terug op de site van de AV. Wel een 1/2 marathon 3 daagse maar die is ook weer in de verjaardagsweek.
Enkeltje is wel in orde denk ik, morgen even testen. Hoe staat het met jouw herstel?
Fijn! Met mijn knie, geen idee. Volgende week langs een fysio. Vandaag een stuk gefietst. Ook dat ging prima. Nerhens last van. Het is dus echt puur de rennende beweging wat enorme steken geeft. ik weet het dus niet.
"The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start."
Fijn! Met mijn knie, geen idee. Volgende week langs een fysio. Vandaag een stuk gefietst. Ook dat ging prima. Nerhens last van. Het is dus echt puur de rennende beweging wat enorme steken geeft. ik weet het dus niet.
Mijn loopje van vanmiddag geüpload. Wat een drama. Telkens lopen mijn tijden op en stop ik weer. Tot 3x toe. Laatste stuk heb ik mezelf letterlijk toegesproken: kom op, blijf traaaaag lopen, niet harder, gewoon een beetje shuffelen, blijf shuffelen, kijk daar is het terrasje al, nee niet te hard, rustig aan, het is belangrijker dat je blijft lopen. Man, wat een martelgang dan
Op zaterdag 3 mei 2014 21:58 schreef Quoi het volgende: Mijn loopje van vanmiddag geüpload. Wat een drama. Telkens lopen mijn tijden op en stop ik weer. Tot 3x toe. Laatste stuk heb ik mezelf letterlijk toegesproken: kom op, blijf traaaaag lopen, niet harder, gewoon een beetje shuffelen, blijf shuffelen, kijk daar is het terrasje al, nee niet te hard, rustig aan, het is belangrijker dat je blijft lopen. Man, wat een martelgang dan
Dat soort loopjes hebben we allemaal weleens. Komt goed!
Op zaterdag 3 mei 2014 21:58 schreef Quoi het volgende: Mijn loopje van vanmiddag geüpload. Wat een drama. Telkens lopen mijn tijden op en stop ik weer. Tot 3x toe. Laatste stuk heb ik mezelf letterlijk toegesproken: kom op, blijf traaaaag lopen, niet harder, gewoon een beetje shuffelen, blijf shuffelen, kijk daar is het terrasje al, nee niet te hard, rustig aan, het is belangrijker dat je blijft lopen. Man, wat een martelgang dan
Is kut, maar dat heb je soms. Iedereen. Volgende week loop je weer als een hinde.
Ik weet het. Toch: voor de LDL ga ik een oproep bij mijn clubje doen voor een trage (zoals het hoort) LDL vrijdagavondgroep. Als geen animo, dan ga ik mijn weekschema omgooien en de LDL bij lekkergelopen.nl doen. Helpt me toch wel, zo'n groepje..
Op zaterdag 3 mei 2014 22:03 schreef Quoi het volgende: Ik weet het. Toch: voor de LDL ga ik een oproep bij mijn clubje doen voor een trage (zoals het hoort) LDL vrijdagavondgroep. Als geen animo, dan ga ik mijn weekschema omgooien en de LDL bij lekkergelopen.nl doen. Helpt me toch wel, zo'n groepje..