Ik verdraai niets. De Rada (die soeverein is) heeft ervoor gekozen het zo op te lossen. Hun goed recht om een niet voorziene feitelijke situatie op te lossen. Nota bene met steun van Janoekovitsj zijn eigen partij.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 14:54 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Je kan het leuk verdraaien. Dat democratisch gekozen parlement had ook ervoor kunnen kiezen om terroristen aan te pakken waardoor hij weer terug kan keren.
quote:
Doe effe bronnetjes erbijquote:
Waar haal je dat vandaan? Wikipedia zegt wat anders;quote:Op vrijdag 2 mei 2014 14:57 schreef BorusBulldog het volgende:
[..]
Er zijn 300 stemmen voor nodig (2/3) om een grondwetswijziging goed te keuren, dus, als het eerst onmogelijk was de president af te zetten was er met 328 stemmen een wijziging doorgevoerd die per direct van kracht ging. Vervolgens werden er met resp. 331, 322 en 326 stemmen 3 voorstellen aangenomen die de interim regering hebben gevormd.
Dus deze wijzigingen zijn, zelfs als verandering van hoogste orde (grondwetswijziging) nodig was, volledig legaal.
http://en.wikipedia.org/wiki/Constitution_of_Ukrainequote:Op vrijdag 2 mei 2014 14:59 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Waar haal je dat vandaan? Wikipedia zegt wat anders;
On 22 February 2014, 328 of 447 members of the Ukrainian parliament (MPs)—or about 73% of the MPs—voted to "remove Viktor Yanukovych from the post of president of Ukraine" on the grounds that he was unable to fulfill his duties[10] and to hold early presidential elections on 25 May.[12] The vote came an hour after Yanukovych said in a televised address that he would not resign. He subsequently declared himself to still be "the legitimate head of the Ukrainian state elected in a free vote by Ukrainian citizens".
According to Daisy Sindelar from Radio Free Europe, the impeachment may have not followed the procedure provided by the constitution enacted during Yanukovych's administration: "[I]t is not clear that the hasty February 22 vote upholds constitutional guidelines, which call for a review of the case by Ukraine's Constitutional Court and a three-fourths majority vote by the Verkhovna Rada -- i.e., 338 lawmakers." The vote, as analyzed by Sindelar, had ten votes less than those required by the constitutional guidelines.
Bron dat de Partij van de Regio's dat steunde? Die heb je niet want het is totale onzin.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 14:57 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Ik verdraai niets. De Rada (die soeverein is) heeft ervoor gekozen het zo op te lossen. Hun goed recht om een niet voorziene feitelijke situatie op te lossen. Nota bene met steun van Janoekovitsj zijn eigen partij.
In een democratie heeft een regering uiteindelijk geen belang, haar enige taak is het uitvoeren van de wil van het Parlement. als de Rada buiten spel was gezet was dat veel erger geweest, en dan waren wij het eens geweest...dat is niet zo...
twitter:BenjaminBidder twitterde op vrijdag 02-05-2014 om 14:58:15"Keine Gefangenen, wir vernichten" Kampfansage von #Krim-Freischärlern, wollen #Sloviansk-Rebellen zur Hilfe eilen https://t.co/i0EqrW1ZNI reageer retweet
Hoe ontkracht dat het verhaal wat hier boven staan. Dat de Rada met een 2/3e meerderheid een grondwetswijziging had door mogen voeren?quote:Op vrijdag 2 mei 2014 14:59 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Waar haal je dat vandaan? Wikipedia zegt wat anders;
On 22 February 2014, 328 of 447 members of the Ukrainian parliament (MPs)—or about 73% of the MPs—voted to "remove Viktor Yanukovych from the post of president of Ukraine" on the grounds that he was unable to fulfill his duties[10] and to hold early presidential elections on 25 May.[12] The vote came an hour after Yanukovych said in a televised address that he would not resign. He subsequently declared himself to still be "the legitimate head of the Ukrainian state elected in a free vote by Ukrainian citizens".
According to Daisy Sindelar from Radio Free Europe, the impeachment may have not followed the procedure provided by the constitution enacted during Yanukovych's administration: "[I]t is not clear that the hasty February 22 vote upholds constitutional guidelines, which call for a review of the case by Ukraine's Constitutional Court and a three-fourths majority vote by the Verkhovna Rada -- i.e., 338 lawmakers." The vote, as analyzed by Sindelar, had ten votes less than those required by the constitutional guidelines.
Ja? Ik zie daar niet staan dat ze eerst nog de grondwet hebben verandert waardoor er minder dan 338 parlementsleden nodig zijn.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 15:00 schreef BorusBulldog het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Constitution_of_Ukraine
Hebben ze een grondwetswijziging die ervoor zorgt dat er minder dan 338 parlementsleden nodig zijn voor een afzetting doorgevoerd dan?quote:Op vrijdag 2 mei 2014 15:01 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Hoe ontkracht dat het verhaal wat hier boven staan. Dat de Rada met een 2/3e meerderheid een grondwetswijziging had door mogen voeren?
Ik ben het eens met rusland.quote:
Daar was inderdaad alle tijd voor. Kiev stond niet in de hens ofzo.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 15:03 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Hebben ze een grondwetswijziging die ervoor zorgt dat er minder dan 338 parlementsleden nodig zijn voor een afzetting doorgevoerd dan?
Er staat in het akkoord dat in Genève gesloten is toch echt dat de Pro-Russische milities moeten ontwapenen en de overheidsgebouwen moesten verlaten.quote:
94 van de parlementsleden van de partij van de regios stemden voor de interim regering, 8 onthielden zich van stemming, 1 stemde tegen (de enige tegenstem tegen de inetrimregering)quote:Op vrijdag 2 mei 2014 15:00 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Bron dat de Partij van de Regio's dat steunde? Die heb je niet want het is totale onzin.
De grondwet van Oekraïne meldt wat anders..
Nog een keer lezen dan:quote:Op vrijdag 2 mei 2014 15:02 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Ja? Ik zie daar niet staan dat ze eerst nog de grondwet hebben verandert waardoor er minder dan 338 parlementsleden nodig zijn.
quote:The Constitution of Ukraine (Ukrainian: Конституція України) is the nation's fundamental law. The constitution was adopted and ratified at the 5th session of the Verkhovna Rada (parliament) of Ukraine on 28 June 1996. The constitution was passed with 315 ayes out of 450 votes possible (300 ayes minimum)
Wordt zelfs 2x vermeld.quote:On December 8, 2004, the parliament passed Law No. 2222-IV amending the constitution.[5] The law was approved with a 90 percent majority (402 ayes, 21 nays, and 19 abstentions; 300 ayes required for passage) simultaneously with other legislative measures aimed at resolving the 2004 presidential election crisis. It was signed almost immediately in the parliamentary chamber by the outgoing President Leonid Kuchma and promulgated on the same day.
Mijn punt was dat het illegaal was en dus niet legaal zoals jij beweerde.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 15:06 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Daar was inderdaad alle tijd voor. Kiev stond niet in de hens ofzo.
Jezus. Aan de ene kant heb je compleet schijt aan de procedures (je mag gewapende overvallen plegen, because reasons!) en als je uitkomt dan moet de letter van de wet gevolgd worden.
Wat wil je nou eigenlijk?
Ik zeg dan ook niet dat ze geweld mogen gebruiken, maar cellen die reageren op orders uit kiev ontwapenen zie ik als een legitieme daad. Rusland heeft ook geen zin in geweld, die heeft tot nu ook nog geen schot gelost, in tegenstelling tot de fascisten in kiev, die wilden al met atoomwapens gooien. (zie timoshenko)quote:Op vrijdag 2 mei 2014 15:06 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Er staat in het akkoord dat in Genève gesloten is toch echt dat de Pro-Russische milities moeten ontwapenen en de overheidsgebouwen moesten verlaten.
Een akkoord dat ook door Rusland gesloten is.
Dus omdat het regime illegaal is (volgens jou) vervallen tevens alle wetten?quote:Op vrijdag 2 mei 2014 15:08 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Mijn punt was dat het illegaal was en dus niet legaal zoals jij beweerde.
Heb ik al uitgelegd. Het regime in Kiev is ongekozen en dus mag verzet ertegen. Tevens willen de rebellen democratie en worden hun rechten ingeperkt.
We hadden het over het afzetten van Jankoevitsj en daar steunde zijn partij hem wel.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 15:06 schreef SureD1 het volgende:
[..]
94 van de parlementsleden van de partij van de regios stemden voor de interim regering, 8 onthielden zich van stemming, 1 stemde tegen (de enige tegenstem tegen de inetrimregering)
http://en.wikipedia.org/wiki/Yatsenyuk_Government
Slechts de Communistische partij zit in de oppositie in de Rada, de rest steunt de overgangsregering. Wat mij betreft is die regering dus legitiem. Sterker nog, ze geniet bijna unanieme steun van het Parlement...kan je van Rutte II niet zeggen...
Dan begreep je me verkeerdquote:Op vrijdag 2 mei 2014 15:10 schreef SadPanda het volgende:
[..]
We hadden het over het afzetten van Jankoevitsj en daar steunde zijn partij hem wel.
Wat probeer je nou eigenlijk, zit je in de politiek ofzo dat je zo zit te mierenneuken, het volk laat simpelweg niet over zich heen lopen door een aggressieve europese parasiet, het is nederland niet waar iedereen met de kont open staat voor het zaad van de EU.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 15:09 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Dus omdat het regime illegaal is (volgens jou) vervallen tevens alle wetten?
Dat was de vraag niet, ik vraag staat er in die grondwet dat er 328 parlementsleden ook al genoeg zijn voor een afzetting?quote:Op vrijdag 2 mei 2014 15:07 schreef BorusBulldog het volgende:
[..]
Nog een keer lezen dan:
[..]
[..]
Wordt zelfs 2x vermeld.
300 stemmen zijn nodig, niet meer dan 338.
quote:Op vrijdag 2 mei 2014 15:09 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Dus omdat het regime illegaal is (volgens jou) vervallen tevens alle wetten?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |