Dat klopt, de afzettingsprocedure had niet de benodigde 2/3e meerderheid... Volgens mij ging Janoekovitsj daarna zelf op de loop, en ja dan moet je toch een interimregering hebben...quote:Op vrijdag 2 mei 2014 14:39 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Nee, dat is complete onzin. Er was een twee derde meerderheid nodig in de Rada en die was er niet. Dat is dus illegaal, dat is een feit.
Jup, dat klopt. En die was er niet.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 14:44 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Drie vierde meerderheid nodig had ik gelezen.
quote:Op vrijdag 2 mei 2014 14:44 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Dat klopt, de afzettingsprocedure had niet de benodigde 2/3e meerderheid... Volgens mij ging Janoekovitsj daarna zelf op de loop, en ja dan moet je toch een interimregering hebben...
De Rada is volledig democratisch gelegitimeerd...
Dat was dus niet genoeg en dus illegaal en dat was het punt...quote:Op vrijdag 2 mei 2014 14:45 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Jup, dat klopt. En die was er niet.
Maar er was wel een 2/3e meerderheid
quote:r 02 mei 2014, 11:12
'Kiev torpedeert akkoord Genève'
Oorlogstaal Poetin
MOSKOU -
Door toedoen van de Oekraïense regering is alle hoop op een vreedzame oplossing voor de crisis in het oosten van Oekraïne vervlogen. Dat zei de Russische president Vladimir Poetin vrijdag. Hij beschuldigt Kiev ervan te zijn overgeschakeld naar 'een gevechtsmodus' en vreedzame plaatsen aan te
Genoeg om de procedure op te starten, maar dan moet er een onderzoek komenquote:Op vrijdag 2 mei 2014 14:45 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Jup, dat klopt. En die was er niet.
Maar er was wel een 2/3e meerderheid
quote:A temporary investigative commission is established by the parliament for the impeachment investigation. The commission's final conclusions are considered at a parliamentary meeting.
To adopt an impeachment resolution, a minimum two-thirds of the parliament must support the impeachment procedure. To remove the President from office, a minimum three-quarters of parliament must support the resolution. The Constitutional and the Supreme Court of Ukraine's conclusions and decisions are considered at the parliamentary meetings.
Dat mensen hier geen zin in hebben, begrijp ik. Een directe oproep voor een Russische invasie, naar aanleiding van een incident waar 1 burger bij gewond raakt. Dat is dwaas.quote:
Vrijwillig of niet, hij ging! En liet een De facto machtsvacuüm achter...quote:Op vrijdag 2 mei 2014 14:45 schreef SadPanda het volgende:
[..]Geloof je deze onzin zelf? Je doet net alsof Janoekovitsj vrijwillig weg ging...
Logisch dat hij ging anders werd hij aangevallen of gevangen genomen door terroristenquote:Op vrijdag 2 mei 2014 14:49 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Vrijwillig of niet, hij ging! En liet een De facto machtsvacuüm achter...
Je blijft negeren dat het parlement (dat de volkssoevereiniteit draagt) volledig democratisch is gekozen. Logisch dat het negeert want het doet afbreuk aan jouw punt. Nuance is aan jou niet besteedt...quote:Op vrijdag 2 mei 2014 14:46 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Dat was dus niet genoeg en dus illegaal en dat was het punt...
Waar heb ik gezegd dat het niet democratisch is? Het feit is dat de afzetting illegaal was.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 14:51 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Je blijft negeren dat het parlement (dat de volkssoevereiniteit draagt) volledig democratisch is gekozen. Logisch dat het negeert want het doet afbreuk aan jouw punt. Nuance is aan jou niet besteedt...
Dat onderschrijf ik...dus het democratisch gekozen parlement lost een de facto onstane situatie op, ik zie het probleem niet...dan had hij maar moeten blijven zitten...quote:Op vrijdag 2 mei 2014 14:51 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Waar heb ik gezegd dat het niet democratisch is? Het feit is dat de afzetting illegaal was.
True.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 14:46 schreef SadPanda het volgende:
[..]
quote:Naar mijn mening wel omdat het regime illegaal is, rechten van Russische sprekende Europa gezinden beperkt en de bezetters demonstranten een legitieme eis hebben.
Je kan het leuk verdraaien. Dat democratisch gekozen parlement had ook ervoor kunnen kiezen om terroristen aan te pakken waardoor hij weer terug kan keren.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 14:52 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Dat onderschrijf ik...dus het democratisch gekozen parlement lost een de facto onstane situatie op, ik zie het probleem niet...dan had hij maar moeten blijven zitten...
Vertel eens hoe het regime illegaal kan zijn terwijl zowel het parlement als de president democratisch gekozen waren? En hoe worden de rechten van Europa gezinden beperkt?quote:Op vrijdag 2 mei 2014 14:54 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
True.![]()
Maar om je eigen opmerkingen van een paar posts terug even te parafraseren:
Naar mijn mening wel omdat het regime illegaal is, rechten van Russische sprekende Europa gezinden beperkt en de bezetters demonstranten een legitieme eis hebben.
Blij om te zien dat je het hele punt van mijn post mist.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 14:55 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Vertel eens hoe het regime illegaal kan zijn terwijl zowel het parlement als de president democratisch gekozen waren? En hoe worden de rechten van Europa gezinden beperkt?
Er zijn 300 stemmen voor nodig (2/3) om een grondwetswijziging goed te keuren, dus, als het eerst onmogelijk was de president af te zetten was er met 328 stemmen een wijziging doorgevoerd die per direct van kracht ging. Vervolgens werden er met resp. 331, 322 en 326 stemmen 3 voorstellen aangenomen die de interim regering hebben gevormd.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 14:46 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Jouw vergelijking klopt niet want je beweert onzin.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 14:56 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Blij om te zien dat je het hele punt van mijn post mist.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |