Oke thanks. Rust nemen dus, klote! Toen ik cablefly's deed voelde ik ze idd ook. Voorlopig maar rustig benchen dan, als dat gaat.quote:Op woensdag 7 mei 2014 13:35 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Costochondritis heet dat. Heel erg irritant en soms inderdaad extreem pijnlijk (niezen). Heb er zelf dik een jaar last van gehad en het ettert soms nog steeds. Ik ben gestopt met dippen en ben mijn bovenrug+rear delts goed gaan trainen om de pecs te balanceren. Dat lijkt te helpen. Wel even het benchen licht pakken als het acuut is en inderdaad NIET dippen en zeker ook geen flyes doen. Als benchen zeer doet, kun je floor presses proberen; minder ROM maar beter dan niks.
Er is vrij weinig aan te doen en het geneest langzaam, dus er voorzichtig omheen trainen is het beste.
Ja. Je grip iets nauwer pakken (close grip bench) werkt goed om je borstbeen wat te ontzien. Daarnaast floor press zoals ik eerder zei en veel lat / rear delt werk om de boel bovenin in balans te brengen.quote:Op woensdag 7 mei 2014 14:21 schreef H1N1 het volgende:
[..]
Oke thanks. Rust nemen dus, klote! Toen ik cablefly's deed voelde ik ze idd ook. Voorlopig maar rustig benchen dan, als dat gaat.
Incline DB?quote:Op woensdag 7 mei 2014 15:29 schreef star_gazer het volgende:
Had het gevoel dat er iets miste; voelde me net niet helemaal voldaan. Begrijp dat je niet altijd helemaal verrot hoeft te gaan, maar als iemand een idee heeft om deze workout wat op te leuekn, hoor ik het graag.
Even babbelen met diegene voor je lift en uitleggen dat hij van de bar af moet blijven, tenzij het echt nodig is.quote:Op woensdag 7 mei 2014 15:38 schreef Faeroer het volgende:
Smolov JR (bench) gaat nog steeds goed. Alleen nog vrijdag + zaterdag, voordat week 3 klaar is. Dan een week rust met een 1RM test. Beetje nerveus.Aan de ene kant wil ik maxen zonder dat een spotter (per ongeluk) m'n 1RM verneukt, aan de andere kant wil ik niet dood door het zonder spotter te doen. Vind maar is een goede spotter...
Daarom probeer ik mn 1rm bench het liefste als ik met een vriend samen ga sporten, die weet precies hoe ik het spotten wilquote:Op woensdag 7 mei 2014 15:38 schreef Faeroer het volgende:
Smolov JR (bench) gaat nog steeds goed. Alleen nog vrijdag + zaterdag, voordat week 3 klaar is. Dan een week rust met een 1RM test. Beetje nerveus.Aan de ene kant wil ik maxen zonder dat een spotter (per ongeluk) m'n 1RM verneukt, aan de andere kant wil ik niet dood door het zonder spotter te doen. Vind maar is een goede spotter...
[..]
Incline DB?
Tietze is de chronische vorm van Costochondritis als ik 't goed heb.quote:Op woensdag 7 mei 2014 15:24 schreef star_gazer het volgende:
Tsja, 3kg. Niet zo gek dat het geen pijn doet
Tietze is net iets anders volgens mij; dat zitten meer tussen / achter je ribben. Costo zit echt op het borstbeen. Ligt er maar net aan waar de pijn zit denk ik.
Triple dropset lateral raises.quote:Op woensdag 7 mei 2014 15:29 schreef star_gazer het volgende:
Vandaag de volgende workout gedaan:
Bench (5/3/1): 8x50 (warmup), 3x72.5, 3x82.5, 3x92.5
OHP (BBB): 5x10x30kg
DB floor press: 3x10x30kg
Trcieps push down (touw): 3x8x25kg
Face pull: 3x12x32kg
Pull-ups: 5x5
Had het gevoel dat er iets miste; voelde me net niet helemaal voldaan. Begrijp dat je niet altijd helemaal verrot hoeft te gaan, maar als iemand een idee heeft om deze workout wat op te leuekn, hoor ik het graag.
Er zat trouwens in de gym een chick 140kg leg press te reppenZe heeft de geraffineerde bouw van een Russische boerin, maargoed.
Ik doe met horizontale rug en met zeer laag gewicht (3 of 4 kg) voor post delt. Je kan ook lying rear lat raises met een incline bankje doen, maar lukt niet echt (tenzij verhoogt bankje) als je lang ben. Ik doe meestal supersets met normale lateral raises, dan voel je ook meteen of je niet per ongeluk een gewone lateral raise (lat delt) doet omdat het gewicht dan niet meer omhoog gaat door de verzuring.quote:Op woensdag 7 mei 2014 16:50 schreef star_gazer het volgende:
Hoe doe je dumbbell lateral raises correct? Armen gestrekt of onder een hoek? Als onder een hoek; wat voor hoek ongeveer? 90 graden voorwaarts en handen op dezelfde plaats houden en een soort 'chicken tonight' doen om de lateral delts echt te pakken? KLinkt raar, maar volgens mij werkt dat wel.
Met gestrekte armen kan ik er misschien net 5kg mee pakken
Aparte vraag, maar het is een oefening waar je volgens mij je rotator cuffs mee kan verzieken als je hem niet goed doet.
Ik doe hem of zittend en dan gewoon strak langs het lichaam en niet te hoogquote:Op woensdag 7 mei 2014 16:59 schreef gekoeldnetzolekker het volgende:
[..]
Volgensmij is dat echt een oefening die ieeeeedereen anders doet ..
Je kan ook je schouders naar achter gooien en je borst vooruit. Dan kan je in principe niet boven de horizontale plane liften.quote:Op woensdag 7 mei 2014 17:07 schreef gekoeldnetzolekker het volgende:
[..]
Ik doe hem of zittend en dan gewoon strak langs het lichaam en niet te hoog
Dan zijn mijn armen echt helemaal recht
En als ik sta dan begin ik voor mijn lichaam met de DB armen iets gebogen en omhoog
Denk ook dat dit zo een oefening is "als je hem maar doet"
Daar kan je echter geen ephedrine kopen. Liever samen.quote:Op woensdag 7 mei 2014 13:37 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Ik koop primaforce spul via smartpowders. Een link mag denk ik niet, maar als je IQ hoger dan 3 is kom je er zelf wel uit.
aan de x, wat is datquote:Op woensdag 7 mei 2014 12:52 schreef Xa1pt het volgende:
Geen idee of je wel eens aan de X gaat Hiatus, maar met yohimbine beter ff wachten.
Mijn benchdag is:quote:Op woensdag 7 mei 2014 15:29 schreef star_gazer het volgende:
Vandaag de volgende workout gedaan:
Bench (5/3/1): 8x50 (warmup), 3x72.5, 3x82.5, 3x92.5
OHP (BBB): 5x10x30kg
DB floor press: 3x10x30kg
Trcieps push down (touw): 3x8x25kg
Face pull: 3x12x32kg
Pull-ups: 5x5
Er zat trouwens in de gym een chick 140kg leg press te reppenZe heeft de geraffineerde bouw van een Russische boerin, maargoed.
Bij je benchdag zou ik nog wat zware dips doen.quote:Op woensdag 7 mei 2014 17:16 schreef star_gazer het volgende:
Ik doe 5x10 OH in die workout, dus post delts krijgen genoeg werk. Lateral delts zouden op zich wel kunnen, al doe ik die al op een andere dag. Wellicht nog een borst oefening?
Omdat ik gister en eergister klote slaapte heb ik mij nu brinta gemaakt.quote:
Ikzelf doe 'm als volgt:quote:Op woensdag 7 mei 2014 16:50 schreef star_gazer het volgende:
Hoe doe je dumbbell lateral raises correct? Armen gestrekt of onder een hoek? Als onder een hoek; wat voor hoek ongeveer? 90 graden voorwaarts en handen op dezelfde plaats houden en een soort 'chicken tonight' doen om de lateral delts echt te pakken? KLinkt raar, maar volgens mij werkt dat wel.
Met gestrekte armen kan ik er misschien net 5kg mee pakken
Aparte vraag, maar het is een oefening waar je volgens mij je rotator cuffs mee kan verzieken als je hem niet goed doet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |