Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen . ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Er zijn 2 hardlooptopics gaande: [LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) : Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it! [SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers : Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.
Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is ----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen Stuur EERST even een PM/DM naar mosselmossel en meld je DAARNA aan op Endomondo
Ook dit jaar willen we weer vanuit dit topic meedoen met de Rotterdam Ekiden, op 5 juli 2014. De Ekiden is een estafetteloop, zes personen vormen samen een team waarbij elk teamlid een eigen afstand loopt. De afstanden zijn in startvolgorde; 5km- 10km- 5km- 10km- 5km- 7,195km. In totaal wordt dus 42,195 km afgelegd, een echte "MARATHON" afstand. Een leuke gelegenheid om samen aan een wedstrijd mee te doen, ieder in zijn eigen tempo. ( www.rotterdamekiden.nl )
Heb je interesse om mee te doen, stuur dan een pm naar MaleDuck.
Nee hoor, Paula Radcliffe liep er het WR op de marathon mee. Doet echt pijn aan m'n ogen die stijl, maar voor haar werkte het d'r hele carriere, dus dan hoef je er ook weinig aan te veranderen.
Net terug van een rondje van 13 kilometer, ging wel lekker.
Nee hoor, Paula Radcliffe liep er het WR op de marathon mee. Doet echt pijn aan m'n ogen die stijl, maar voor haar werkte het d'r hele carriere, dus dan hoef je er ook weinig aan te veranderen.
Net terug van een rondje van 13 kilometer, ging wel lekker.
Dat was ook lomp hard wat zij daar deed
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
Ach, als de manier van lopen voor je werkt... prima toch? Zolang je jezelf maar niet blesseert
Wil zelf trouwens toch maar naar de 10K gaan heb ik voor mezelf besloten.
Voor de (couch to) 5k heb ik een schema van de RunDouble app op android gevolgd, dit was een 9 weken plan ongeveer. Nu had ik nog wel een basis waardoor ik deze in ~7 heb afgerond... (nu 2 keer de 5k gelopen, wil ik deze week nog 2 keer doen en dan verder opbouwen).
Ze hebben daar ook een 5k-10k die je in 5 weken van de 5k naar de 10k moet brengen met 3 keer per week lopen (rennen afgewisseld met wandelen tussendoor waarbij de renstukken elke week groter worden).
W1: 5x1280R, 160W (lees als 5 keer 1280 meter rennen met 160 meter wandelen tussendoor) W2: 4x1920R, 160W W3: 3x2900R, 160W W4: 2x4300R, 480W W5: 2x5000R, 480W W6: 10K!
Klinkt dat realistisch? Voelt een beetje als een kort programma, slechts 5 weken (in de 6e week moet je dan de 10k kunnen lopen). Wil wel een doel voor mezelf stellen, op dit moment heb ik me voorgenomen voor 1 juli de 10k te lopen... maar het moet wel een beetje realistisch zijn.
Voor degenen die hier ervaring mee hebben... Is het in verhouding makkelijk of juist moeilijker om van 5k naar 10k te gaan vergeleken met 0 naar 5k?
Op woensdag 30 april 2014 16:40 schreef m0ridin het volgende: Ach, als de manier van lopen voor je werkt... prima toch? Zolang je jezelf maar niet blesseert
Voor de (couch to) 5k heb ik een schema van de RunDouble app op android gevolgd, dit was een 9 weken plan ongeveer. Nu had ik nog wel een basis waardoor ik deze in ~7 heb afgerond... (nu 2 keer de 5k gelopen, wil ik deze week nog 2 keer doen en dan verder opbouwen).
Ze hebben daar ook een 5k-10k die je in 5 weken van de 5k naar de 10k moet brengen met 3 keer per week lopen (rennen afgewisseld met wandelen tussendoor waarbij de renstukken elke week groter worden).
W1: 5x1280R, 160W (lees als 5 keer 1280 meter rennen met 160 meter wandelen tussendoor) W2: 4x1920R, 160W W3: 3x2900R, 160W W4: 2x4300R, 480W W5: 2x5000R, 480W W6: 10K!
Klinkt dat realistisch? Voelt een beetje als een kort programma, slechts 5 weken (in de 6e week moet je dan de 10k kunnen lopen). Wil wel een doel voor mezelf stellen, op dit moment heb ik me voorgenomen voor 1 juli de 10k te lopen... maar het moet wel een beetje realistisch zijn.
Voor degenen die hier ervaring mee hebben... Is het in verhouding makkelijk of juist moeilijker om van 5k naar 10k te gaan vergeleken met 0 naar 5k?
Mij werd net op FB verteld dat de 5 naar 10 makkelijker is dan de 0 naar 5. Maar of je schema wijsheid is weet ik niet want heb er verder geen verstand van Ik volg zelf naar tevredenheid Evy
Mij werd net op FB verteld dat de 5 naar 10 makkelijker is dan de 0 naar 5. Maar of je schema wijsheid is weet ik niet want heb er verder geen verstand van Ik volg zelf naar tevredenheid Evy
Whehe, ook geen idee... Op zich was het eerste schema van die app ook wel prima te doen dus wat dat betreft heb ik er wel vertrouwen in. Helemaal als 5 naar 10 makkelijker zou moeten zijn dan 0 naar 5... Zou wel tof zijn
Op woensdag 30 april 2014 16:40 schreef m0ridin het volgende: Ach, als de manier van lopen voor je werkt... prima toch? Zolang je jezelf maar niet blesseert
Wanneer heb je voor het eerst 5 gelopen?
Het is denk ik niet heel verstandig om meteen door te stomen naar de 10. Beter om even op het niveau van de 5 te blijven, tot je die makkelijk loopt.
Maar als je het gevoel hebt dat je de 5km onder de knie hebt, dan lukt de 10 ook vrij makkelijk. 1 juli zou moeten kunnen, maar ga niets forceren om die datum per se te halen.
Het is denk ik niet heel verstandig om meteen door te stomen naar de 10. Beter om even op het niveau van de 5 te blijven, tot je die makkelijk loopt.
Maar als je het gevoel hebt dat je de 5km onder de knie hebt, dan lukt de 10 ook vrij makkelijk. 1 juli zou moeten kunnen, maar ga niets forceren om die datum per se te halen.
Ik weet het nog goed, het was 26 april... heh. Ben de laatste week van februari begonnen met lopen (tussendoor wel 2 weken stilgelegen ivm griep en dergelijke). Nu heb ik altijd wel veel gesport (tennis, zaalvoetbal) dus in die zin is er wel een redelijke basis.
Moet alleen mijn knie in de gaten houden. Maar ik loop sowieso niet vaker dan 3 keer per week en ik moet inderdaad ook even kijken hoe de volgende 2 keer de 5km gaan... Heb nu een sporthorloge waarmee ik mijn temp wat beter in de gaten kan houden en bewuster kan lopen. Afgelopen keer liep ik te hard van stapel en rende mezelf in de eerste helft stuk, dat moet ik zeker voorkomen.
Forceren zal en wil ik sowieso niet, die fout heb ik in het verleden gemaakt en dat heeft me mijn lesje wel geleerd. Maar ik zie de 10km als de ideale afstand om regelmatig te lopen in de week... ik heb op dit moment verder geen ambities om echt veel verder te gaan (maar heb ook wel gemerkt dat dat zo aangepast kan worden..)
Ik weet het nog goed, het was 26 april... heh. Ben de laatste week van februari begonnen met lopen (tussendoor wel 2 weken stilgelegen ivm griep en dergelijke). Nu heb ik altijd wel veel gesport (tennis, zaalvoetbal) dus in die zin is er wel een redelijke basis.
Moet alleen mijn knie in de gaten houden. Maar ik loop sowieso niet vaker dan 3 keer per week en ik moet inderdaad ook even kijken hoe de volgende 2 keer de 5km gaan... Heb nu een sporthorloge waarmee ik mijn temp wat beter in de gaten kan houden en bewuster kan lopen. Afgelopen keer liep ik te hard van stapel en rende mezelf in de eerste helft stuk, dat moet ik zeker voorkomen.
Forceren zal en wil ik sowieso niet, die fout heb ik in het verleden gemaakt en dat heeft me mijn lesje wel geleerd. Maar ik zie de 10km als de ideale afstand om regelmatig te lopen in de week... ik heb op dit moment verder geen ambities om echt veel verder te gaan (maar heb ook wel gemerkt dat dat zo aangepast kan worden..)
Pff in feb begonnen en dan in juni 10 lopen vind ik wel heel erg optimistisch
Today is life - the only life you are sure of. Make the most of today. Dale Carnegie
Maar heb wel meer lol (en discipline/motivatie) als ik naar een doel toewerk. Heb namelijk ook prima lol met een zak chips en een biertje. Maar ik merk gewoon wel dat ik het fijn vind weer aktief te zijn, wat te bewegen en sporten en buiten te lopen!
quote:
Op woensdag 30 april 2014 17:11 schreef Ynske het volgende: Pff in feb begonnen en dan in juni 10 lopen vind ik wel heel erg optimistisch
Mjah, dat is het misschien ook wel hoor... Daarom had ik mijn twijfel ook bij dat schema, het voelde als een korte tijd om naar die 10 te gaan.
[ Bericht 28% gewijzigd door m0ridin op 30-04-2014 17:16:48 ]
Op woensdag 30 april 2014 17:29 schreef Quoi het volgende: Loop je met je sacho hoofd van werk naar station na another day at work, komt er een grote man op je af die heel blij zegt: LEUKE VETERS!
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.