Vooral die eerste 9 vlakke kilometers maken het interessant. Zullen er wel een aantal van fiets gaan wisselen.quote:
Omdat de meute de Tour wel kijkt en de Giro niet, daarom is de Giro mooier toch?quote:
Dat telt ook wel mee ja.quote:Op woensdag 30 april 2014 11:35 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Omdat de meute de Tour wel kijkt en de Giro niet, daarom is de Giro mooier toch?
Zie post hierboven. Eerste week valt behoorlijk tegen dit jaar helaas.quote:Op woensdag 30 april 2014 11:47 schreef borisz het volgende:
Dat telt ook mee
Maar ook Italiė. En je hoeft niet een week te wachten totdat de 'echte wedstrijd' begint. Over het algemeen beginnen ze in Italiė in de eerste week al met heuvelachtige etappes ipv alleen maar sprinten.
Jup. Komt doordat ze nu in Dublin starten.quote:Op woensdag 30 april 2014 11:54 schreef Mykonos het volgende:
[..]
Zie post hierboven. Eerste week valt behoorlijk tegen dit jaar helaas.
Wel mooie beelden denk ik die 2e rit langs de Ierse kustquote:Op woensdag 30 april 2014 11:57 schreef borisz het volgende:
[..]
Jup. Komt doordat ze nu in Dublin starten.
quote:
Wat eenquote:
Waarom? Ik irriteer me mateloos aan alle "kenners" die nooit wielrennen kijken en tijdens de TDF bij de koffiemachine ineens het hoogste woord voeren. Dat verstiert een deel van mijn kijkplezier, zou niet weten waarom dat eenquote:
Lekker niet bij die koffiemachine gaan staanquote:Op woensdag 30 april 2014 13:13 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Waarom? Ik irriteer me mateloos aan alle "kenners" die nooit wielrennen kijken en tijdens de TDF bij de koffiemachine ineens het hoogste woord voeren. Dat verstiert een deel van mijn kijkplezier, zou niet weten waarom dat eenreden is.
Die koffiemachine is overal, de gekte rond de tour is niet te ontwijken.quote:Op woensdag 30 april 2014 13:16 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Lekker niet bij die koffiemachine gaan staan.
Zeker! En tijdens de Giro, Vuelta, Klassiekers, etc.quote:Op woensdag 30 april 2014 13:19 schreef Mexicanobakker het volgende:
D_S is een van die mensen die tijdens de Tour bij de koffiemachine staat, trek het je niet aan Knut-san.
Ik ga alleen naar de koffiemachine toe om koffie te halen, weet niet wat voor proaties je allemaal houdt daar?quote:Op woensdag 30 april 2014 13:13 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Waarom? Ik irriteer me mateloos aan alle "kenners" die nooit wielrennen kijken en tijdens de TDF bij de koffiemachine ineens het hoogste woord voeren. Dat verstiert een deel van mijn kijkplezier, zou niet weten waarom dat eenreden is.
XDquote:Op woensdag 30 april 2014 13:37 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Ik ga alleen naar de koffiemachine toe om koffie te halen, weet niet wat voor proaties je allemaal houdt daar?
Op papier misschien, maar het zal niet zo zijn dat de hele ploeg voor Cataldo gaat werken. Ben eigenlijk wel benieuwd hoe Kennaugh het er vanaf gaat brengen.quote:Op woensdag 30 april 2014 14:44 schreef Mexicanobakker het volgende:
Henao doet niet mee. Cataldo is 'kopman'
Op papier ziet het er goed uit inderdaad, maar het is de vraag hoeveel actie we krijgen. Zo'n etappe met de Gavia, Stelvio en Val Martello lijkt leuk, maar wrs krijg je pas actie te zien halverwege de laatste klim. Het is zelfmoord om eerder in de aanval te gaan als klassementsrenner.quote:
Dat klopt natuurlijk, zelfde geldt ook voor de laatste bergrit met de beklimming van de Zoncolan. Daarvoor gaat er natuurlijk niks gebeuren (een groep in de aanval), de toppers gaan pas aanvallen op de Zoncolanquote:Op woensdag 30 april 2014 16:01 schreef Mykonos het volgende:
[..]
Op papier ziet het er goed uit inderdaad, maar het is de vraag hoeveel actie we krijgen. Zo'n etappe met de Gavia, Stelvio en Val Martello lijkt leuk, maar wrs krijg je pas actie te zien halverwege de laatste klim. Het is zelfmoord om eerder in de aanval te gaan als klassementsrenner.
Ben vooral benieuwd naar die krankzinnige tijdrit in de laatste week
Zal wel ieder voor zich zijn, waarna er uiteindelijk één (van Cataldo, Kennaugh maar ook Siutsou) overblijft die rond plek 10 eindigt.quote:Op woensdag 30 april 2014 14:54 schreef baggerbaas het volgende:
[..]
Op papier misschien, maar het zal niet zo zijn dat de hele ploeg voor Cataldo gaat werken. Ben eigenlijk wel benieuwd hoe Kennaugh het er vanaf gaat brengen.
Kennaugh is idd wel interessant, omdat hij mss weer mee mag naar de TdFquote:Op woensdag 30 april 2014 14:54 schreef baggerbaas het volgende:
[..]
Op papier misschien, maar het zal niet zo zijn dat de hele ploeg voor Cataldo gaat werken. Ben eigenlijk wel benieuwd hoe Kennaugh het er vanaf gaat brengen.
Majka nog niet zoveel gezien, Pozzo oogt wel sterk. Als hij het volhoudt kan het best top5 worden.quote:Op donderdag 1 mei 2014 16:23 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Pozzovivo lijkt me iets meer een zekerheidje, maar die zullen niet ver uit elkaar liggen.
Majka had vorig jaar voor de Giro ook nog niets laten zien. Verwacht wel dat ze beiden meedoen met nog 5 renners voor de 3e podiumplek.quote:Op donderdag 1 mei 2014 20:51 schreef danos het volgende:
[..]
Majka nog niet zoveel gezien, Pozzo oogt wel sterk. Als hij het volhoudt kan het best top5 worden.
twitter:hendriksmj twitterde op vrijdag 02-05-2014 om 09:54:00Officiėle routeboek van de Giro d’Italia 2014 staat online en is te downloaden. http://t.co/NWpQGA1pnZ reageer retweet
quote:Op vrijdag 2 mei 2014 09:57 schreef Pino112 het volgende:
twitter:hendriksmj twitterde op vrijdag 02-05-2014 om 09:54:00Officiėle routeboek van de Giro d’Italia 2014 staat online en is te downloaden. http://t.co/NWpQGA1pnZ reageer retweet
Werd in Cataloniė nog geklopt door Purito, maar waar die momenteel staat na z'n valpartijtjes weet ik zo niet.quote:Op donderdag 1 mei 2014 21:31 schreef Van_Poppel het volgende:
Normaal gesproken zou dit appeltje eitje voor Quintana moeten zijn.
Aardig team voor de ploegentijdrit. Bergop is het wat minder op Krachtwijk (als die zijn niveau weer eens haalt...) en Keldergod na en in de sprintetappes zullen we ze ook weinig zien.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 15:01 schreef Slobeend het volgende:
Selectie Belkin:
Jetse Bol, Jos van Emden, Rick Flens, Marc Goos, Martijn Keizer, Wilco Kelderman, Steven Kruijswijk, David Tanner, Maarten Tjallingii.
Hoho, Jetse Bol is wel een character.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 15:29 schreef Mani89 het volgende:
Wel een heel erg nietszeggend ploegje op Kelderman na.
Ditquote:
quote:Kelderman en Kruijswijk kopmannen Team Belkin in Giro
Het Belkin Pro Cycling TEAM verschijnt vrijdag 9 mei met twee kopmannen aan de start van de 97e Giro d’Italia in Belfast. Wilco Kelderman en Steven Kruijswijk zullen de ploeg in de 97e editie van de wedstrijd aanvoeren.
“We gaan met Wilco en Steven voor een top 10-klassering in het algemeen klassement”, aldus ploegleider Frans Maassen. “Zij zijn op Tenerife op hoogtestage geweest en hebben zich drie weken lang fysiek en mentaal ideaal kunnen voorbereiden. Ze hebben geleefd als monniken en dat is perfect aangezien de komende drie weken hectisch genoeg gaan worden.”
Maassen hoopt in de Giro niet alleen op succes in het klassement. “We willen ook heel graag een etappe winnen. We gaan ons best doen om mee te zitten in de juiste ontsnappingen. Dat wordt een mooie uitdaging. Jetse Bol mag zich bovendien in de massasprints gaan mengen.”
TEAM
De Giro begint dit jaar in Noord-Ierland met een ploegentijdrit. Het Belkin Pro Cycling TEAM reist dinsdag af naar het eiland. “We zullen tijdens de dagen voor de start zoveel mogelijk stukken van de etappes verkennen”, stelt Maassen. “Het zwaartepunt van de Giro ligt in de laatste week, maar de eerste twee weken zullen lastig genoeg worden. De wind kan bijvoorbeeld een rol spelen. We zullen alert moeten blijven.”
Dat gaat het Belkin Pro Cycling TEAM doen met een sterke ploeg. Maassen heeft alle vertrouwen in zijn renners. “We hebben zeven zeer goede en loyale knechten mee. Zij kennen het klappen van de zweep en weten wat er van ze verwacht wordt.”
Vooruitblik Wilco Kelderman:
“We hebben tijdens onze hoogtestage op Tenerife veel en hard getraind. We hebben ideaal kunnen werken. Het gevoel tijdens de laatste trainingen was goed. Dat geeft vertrouwen in aanloop naar de Giro. Ik hoop op een top 10-klassering. In Parijs-Nice en de Ronde van Cataloniė was ik goed op dreef en kon ik met de toppers mee bergop. Helaas kwam het er toen door pech niet helemaal uit. De Giro is een andere koers en veel langer, maar we hebben een uitgebalanceerde groep waar ik veel vertrouwen in heb. We hebben sowieso een leuke groep. Dat is ook belangrijk en helpt zeker.”
Vooruitblik Steven Kruijswijk:
“We hebben een mooie ploeg die in de breedte heel sterk is. Ik heb bijvoorbeeld al heel veel vertrouwen in de ploegentijdrit. Ik zal echt moeten aanpoten om de mannen bij te houden. De Giro kent een traditioneel verloop en richting het einde wordt het steeds lastiger. De eerste weken is het voor Wilco en mij belangrijk om geen tijd te verliezen. Met deze jongens heb ik daar vertrouwen in. We richten ons als ploeg volledig op het klassement, maar de jongens mogen soms ook voor eigen kansen rijden en die kansen moeten ze ook zeker proberen te pakken. Aanvallend rijden geeft iedereen moraal.”
TEAM line-up:
Jetse Bol, Jos van Emden, Rick Flens, Marc Goos, Martijn Keizer, Wilco Kelderman, Steven Kruijswijk, David Tanner en Maarten Tjallingii.
Ploegleiding:
Jan Boven en Frans Maassen.
Mocht Brown meegedaan hebben dan zou Krachtwijk hier nog een punt gehad hebben.quote:We hebben een mooie ploeg die in de breedte heel sterk is.
quote:Op zaterdag 3 mei 2014 18:36 schreef wimderon het volgende:
[..]
Mocht Brown meegedaan hebben dan zou Krachtwijk hier nog een punt gehad hebben.
Uran is zelden goed in voorbereidingswedstrijden op een grote ronde. Daarbij liet hij vandaag in de tijdrit in Romandie zien toch wel in orde te zijn.quote:Op zondag 4 mei 2014 17:59 schreef danos het volgende:
Wat moeten we nou toch verwachten van Uran, nog geen deuk in een pakje boter gefietst maar als hij zich in vorm fietst in de eerste week kan die toch wel mooie dingen laten zien.
quote:Op maandag 5 mei 2014 14:21 schreef Aguero het volgende:
http://tourcoach.nl/uitslagen/subleague/30
Naam: FOK!
Wachtwoord: giro
http://tourcoach.nl/user/profile/241quote:Op maandag 5 mei 2014 22:05 schreef Slobeend het volgende:
Ze hebben de site aangepast, kan m'n oude resultaten niet meer vinden
Ook Kennaugh start niet in de Giro, want niet fit. Chris Sutton is de vervanger.quote:Op woensdag 30 april 2014 16:45 schreef Syntix het volgende:
[..]
Kennaugh is idd wel interessant, omdat hij mss weer mee mag naar de TdF
yupquote:Op dinsdag 6 mei 2014 12:55 schreef theodoor9 het volgende:
Doen er hier ook nog mensen mee met Scorito?
Ik doe mee!quote:Op maandag 5 mei 2014 14:21 schreef Aguero het volgende:
Ze zijn wel lekker bezig daar bij Skyquote:Op dinsdag 6 mei 2014 12:12 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
Ook Kennaugh start niet in de Giro, want niet fit. Chris Sutton is de vervanger.
Even gequote voor de geschiedboekenquote:Op dinsdag 6 mei 2014 13:21 schreef Syntix het volgende:
[..]
Ze zijn wel lekker bezig daar bij SkyHet is dat Froome zondag even Romandiė won...
Ik ook. Grootste gok: Uran wel of niet meenemen. Heb echt geen idee wat we nu van hem mogen verwachten bergop.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 12:55 schreef theodoor9 het volgende:
Doen er hier ook nog mensen mee met Scorito?
Ik heb hem toch maar niet gedaan. Lastige keuzes inderdaad.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 13:54 schreef Mykonos het volgende:
[..]
Ik ook. Grootste gok: Uran wel of niet meenemen. Heb echt geen idee wat we nu van hem mogen verwachten bergop.
Saxo heeft ook al problemen met Beltran, Trusov en Rovnyquote:Op dinsdag 6 mei 2014 14:19 schreef Marcoss het volgende:
Geen Lutsenko en Iglinskiy bij Astana omdat ze het visum niet op tijd in orde krijgen, worden vervangen door Bozic en Brajkovic. Ben benieuwd hoeveel gedoe daar verder nog van komt..
twitter:ukcyclingexpert twitterde op dinsdag 06-05-2014 om 14:32:11Some of the foreign riders have been unable to pay their Giro of Italy entry fees with Visa!! Try MasterCard next time guys!! reageer retweet
De UK embassy faalt hard inderdaad.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 14:35 schreef danos het volgende:
Wat een gedoe zeg, dat wordt lastminute de hele poolselectie weer omgooien.
Hahaquote:Op dinsdag 6 mei 2014 14:33 schreef baggerbaas het volgende:
twitter:ukcyclingexpert twitterde op dinsdag 06-05-2014 om 14:32:11Some of the foreign riders have been unable to pay their Giro of Italy entry fees with Visa!! Try MasterCard next time guys!! reageer retweet
Prima hoorquote:
Dat dit soort zaken nog kunnen voorkomen in 2014.quote:Iglinskiy en Lutsenko hebben op 17 april hun paspoorten ingeleverd bij de Britse ambassade in Parijs voor het verkrijgen van een visum. Na twee weken hadden ze nog geen reactie. Ook de paspoorten waren nog niet terug. Daarom maken ze geen deel uit van de selectie en zijn ze gestrand in Nice, ver weg van hun familie in Kazachstan”,
Echt achterlijk inderdaad, helemaal aangezien deze mensen dagelijks op tv te zien zijn.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 15:37 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Dat dit soort zaken nog kunnen voorkomen in 2014.
Meestal worden er in contracten vanuit organisaties wel hierover afspraken gemaakt. M.a.w., je mag in Belfast de start organiseren maar we krijgen geen gezeik met visa.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 15:37 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Dat dit soort zaken nog kunnen voorkomen in 2014.
En ik ben weer van de partij.quote:Op maandag 5 mei 2014 14:21 schreef Aguero het volgende:
Majkaquote:Op woensdag 7 mei 2014 19:48 schreef Principia het volgende:
Blegh wat zijn die pouletjes toch altijd moeilijk, Roche of Majka?
Interview van de NOS.quote:Vlak voordat wielerploeg Belkin dinsdag naar Belfast vertrok voor de start van de 97ste Giro d'Italia liep kopman Wilco Kelderman over van ambities. En die stak hij niet onder stoelen of banken. Medekopman Steven Kruijswijk deed dat wel.
Kelderman mikt op een plaats in de toptien en kan niet wachten om vrijdagavond van start te gaan in het Noord-Ierse Belfast, waar de Giro begint met een ploegentijdrit. Hij zat er op Schiphol bij alsof hij dit varkentje gaat wassen.
"Ja, zo voelt het wel een beetje", zegt de 23-jarige Kelderman. "Ik heb heel veel zin om het te laten zien in ieder geval. Ik heb er natuurlijk hard voor getraind."
Geen excuses meer
De drie jaar oudere Kruijswijk stelt zich gereserveerder op bij het persmomentje op de luchthaven. Hij werd in 2011 als 'broekie' knap negende in de Giro, maar daarna stagneerde zijn carričre. Bij hem is de onbevangenheid er wel van af.
"Dat is inderdaad wel een beetje zo, maar hopelijk krijg ik dat ook wel weer een beetje terug", laat Kruijswijk weten. Eind 2013 werd hij geopereerd aan een liesslagader. Nu is hij weer fit. Er zijn dus geen excuses meer.
"Ik heb de ervaring. Ik weet hoe ik een grote ronde moet rijden", vertelt Kruijswijk. "Dat neem ik mee. En nu is het ook gewoon vertrouwen op wat ik kan en wat ik toen (2011, red.) heb laten zien."
Kruijswijk vindt het kopmanschap niet vanzelfsprekend. "Ik heb gewoon een minder jaar achter de rug en dan weet je dat je niet altijd meer de vooruitgeschoven man bent. Maar de ploeg heeft toch vertrouwen in mij en ik moet mijn kans pakken."
Kelderman weet dat hij "supergoed" is
Kelderman toont meer bravoure. Vorig jaar reed hij de Giro in dienst van Robert Gesink, maar nu is het anders. "Zeker weten. Alle druk ligt nu natuurlijk bij mij. Je weet gewoon dat je supergoed bent en hard getraind heb. Dat geeft altijd wel een speciaal gevoel."
Kelderman werd dit jaar al dertiende in Parijs-Nice en twaalfde in de Ronde van Cataloniė. In de Giro mikt hij op een plaats in de toptien. "Dat is mijn ultieme doel."
Hij kijkt vooral uit naar de aankomsten bergop in de laatste week. "Met die grote jongens omhoog rijden en hopelijk ook heel kort. Dat ik gewoon echt mee kan demarreren. Dat is echt een feest voor mij."
Op Keldermans 'Giro-feestje' zijn bij Belkin naast Kruijswijk ook Jetse Bol, Rick Flens, Marc Goos, Martijn Keizer, Maarten Tjallingii, Jos van Emden en de Australiėr David Tanner uitgenodigd.
Prima idd. Nu nog hopen dat het uitkomt en dan gaan we een mooie Giro zienquote:Op donderdag 8 mei 2014 09:34 schreef franklop het volgende:
Prima toch, beetje zelfvertrouwen kan geen kwaad.
Ik heb 20 man. Wel Uran, geen Kittel. We zullen zien hoe het uit gaat pakken. Denk dat zowel Swift als Boasson Hagen wat teveel van het goede is. Daarnaast zijn ze beiden nog duur ook. Voor Boasson Hagen zou je ook nog 4 man van 500.000 kunnen doen. Dat heb ik gedaan.quote:Op donderdag 8 mei 2014 12:13 schreef Mr_Scofield het volgende:
Eindelijk mijn team voor scorito zo goed als klaar, wat vinden jullie ervan?
Ik twijfel over Uran, maar voor 4 miljoen toch maar niet gekozen.
Quintana
Rodriquez
Kelderman
Pozzovivo
Evans
Majka
Duarte
Arredondo
Pellizotti
Niemiec
Kittel
Matthews
Swift
Viviani
Boasson Hagen
Ferrari
Mezgec
Geen Aru.quote:Op donderdag 8 mei 2014 12:13 schreef Mr_Scofield het volgende:
Quintana
Rodriquez
Kelderman
Pozzovivo
Evans
Majka
Duarte
Arredondo
Pellizotti
Niemiec
Kittel
Matthews
Swift
Viviani
Boasson Hagen
Ferrari
Mezgec
Ja ik weet het maar ik denk dat als ik Kittel niet neem, je de eerste 4/5 ritten al teveel punten mist.. en ja eerlijk gezegd ken ik de rest van de sprinters amper die er voor 750.000 en 500.000 opstaan..quote:Op donderdag 8 mei 2014 12:21 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ik heb 20 man. Wel Uran, geen Kittel. We zullen zien hoe het uit gaat pakken. Denk dat zowel Swift als Boasson Hagen wat teveel van het goede is. Daarnaast zijn ze beiden nog duur ook. Voor Boasson Hagen zou je ook nog 4 man van 500.000 kunnen doen. Dat heb ik gedaan.
Denk het niet. Je hoeft niet teveel punten te missen als de overige sprinters + Uran (in mijn geval) dat compenseren. En het is maar de vraag in hoeverre Kittel ook Mezgec een keer de kans gaat geven.quote:Op donderdag 8 mei 2014 12:31 schreef Mr_Scofield het volgende:
[..]
Ja ik weet het maar ik denk dat als ik Kittel niet neem, je de eerste 4/5 ritten al teveel punten mist.. en ja eerlijk gezegd ken ik de rest van de sprinters amper die er voor 750.000 en 500.000 opstaan..
En Boasson Hagen zorgt altijd wel voor punten vind ik.. maar dat is ook het leuke hiervan he
Ja ik had Mezgec al eruit gehaald voor Nizzolo en ook Swift ook eruitgehaald voor 2 goedkopere.quote:Op donderdag 8 mei 2014 12:35 schreef TheArt het volgende:
[..]
Denk het niet. Je hoeft niet teveel punten te missen als de overige sprinters + Uran (in mijn geval) dat compenseren. En het is maar de vraag in hoeverre Kittel ook Mezgec een keer de kans gaat geven.
Movistar heeft een sterk team, BMC zal het wel goed doen, en OPQS is natuurlijk ook een ploeg die het tijdrijden goed beheerst. Samen met Orica lijken mij dat de favorieten voor het podium morgen.quote:Op donderdag 8 mei 2014 12:46 schreef Mr_Scofield het volgende:
Ik zie dat de ploegentijdrit nou ook mee gaat tellen voor de punten..
Welke ploegen mogen we daar voorin verwachten haha
Orica-Greenedge zal m wel winnen toch.. maar verder..?
Movistar heeft ook een ploeg die dicht moet eindigen vrijdag.quote:Op donderdag 8 mei 2014 12:46 schreef Mr_Scofield het volgende:
Ik zie dat de ploegentijdrit nou ook mee gaat tellen voor de punten..
Welke ploegen mogen we daar voorin verwachten haha
Orica-Greenedge zal m wel winnen toch.. maar verder..?
Dat lijkt me al een betere tactiek.quote:Op donderdag 8 mei 2014 12:38 schreef Mr_Scofield het volgende:
[..]
Ja ik had Mezgec al eruit gehaald voor Nizzolo en ook Swift ook eruitgehaald voor 2 goedkopere.
Zit jij ook in de scorito poule van Fok neem ik aan?
Kijken welke tactiek dan toch uiteindelijk het beste werkt haha
Nee haha ik ook niet zag ik net, dacht dat die al wel aangemaakt zou zijn.. ik weet niet wie dat normaal doet?quote:Op donderdag 8 mei 2014 12:52 schreef TheArt het volgende:
[..]
Dat lijkt me al een betere tactiek.
Ik kan geen subpoule van FOK vinden daar. Wat is de link?
Roche heeft wel zijn complete trainingsschema op de Giro gericht. Dat anonieme is niet heel erg met Scorito, een tiende plaats tijdens een etappe levert nog een goede 20 punten op. Lastig, maar ga toch voor Majka. Heeft ook wat meer gunfactor, beetje binding met je team is ook belangrijkquote:Op woensdag 7 mei 2014 21:48 schreef Marcoss het volgende:
Verwacht ook Majka ja, die was de slotweek in de Giro vorig jaar al enorm sterk, terwijl Roche voorlopig vrij anoniem rijdt. Zou me ook niks verbazen als hij enkel start omdat de koers in z'n eigen land start, maar dat hij zich vooral op de Tour richt.
http://tourcoach.nl/uitslagen/subleague/30quote:Op donderdag 8 mei 2014 12:52 schreef TheArt het volgende:
[..]
Dat lijkt me al een betere tactiek.
Ik kan geen subpoule van FOK vinden daar. Wat is de link?
Geen Cataldo? Sky, je weet toch!quote:Op donderdag 8 mei 2014 12:13 schreef Mr_Scofield het volgende:
Quintana
Rodriquez
Kelderman
Pozzovivo
Evans
Majka
Duarte
Arredondo
Pellizotti
Niemiec
Kittel
Matthews
Swift
Viviani
Boasson Hagen
Ferrari
Mezgec
Denk dat je beter Swift kan houden dan Boasson Hagen.quote:Op donderdag 8 mei 2014 12:38 schreef Mr_Scofield het volgende:
[..]
Ja ik had Mezgec al eruit gehaald voor Nizzolo en ook Swift ook eruitgehaald voor 2 goedkopere.
Zit jij ook in de scorito poule van Fok neem ik aan?
Kijken welke tactiek dan toch uiteindelijk het beste werkt haha
Boasson Hagen kan ook nog aardig een berg over en kan nog is meezitten met ontsnapping ofzo.. Swift zal waarschijnlijk ook niet veel hoger eindigen dan een 5e plaats ofzoquote:Op donderdag 8 mei 2014 13:26 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Denk dat je beter Swift kan houden dan Boasson Hagen.
Ja, de Swift van de vorige jaren, de Swift van dit jaar kan ineens klimmen en dingen winnen.quote:Op donderdag 8 mei 2014 13:30 schreef Mr_Scofield het volgende:
[..]
Boasson Hagen kan ook nog aardig een berg over en kan nog is meezitten met ontsnapping ofzo.. Swift zal waarschijnlijk ook niet veel hoger eindigen dan een 5e plaats ofzo
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
Kan natuurlijk nog veel gebeuren, maar andere jaren lag er een pak minder sneeuw op de top rond deze tijd.quote:De Passo dello Stelvio is een bekende, zware, beruchte, hoge bergpas in Europa, 2758 meter hoog, 48 haarspeldbochten aan de noordkant (Prato) en 39 keer een haarspeldbocht aan de zuidkant (Bormio).
ruim 20 kilometer klimmen om bijna 2000 meter hoogteverschil te overwinnen (zo'n 7,7 % gemiddeld stijgingspercentage). De uitzichten zijn ongekend mooi, de berg is ongekend lang, steil en wisselend.
De stelvio pas is zeker nog tot half mei dicht i.v.m. de vele sneeuwval.
Zoals op de laatste webcamera beelden te zien is, ligt er nog heel veel sneeuw op de top van de Stelvio.
Hiernaast een beeld van de Stelvio pas op 7 mei 2014 met veel sneeuw.
Er wordt al sneeuw geruimd, maar de weg is nog niet bereikt.
De Stelvio giro rit op 27 mei is nu al zeer onzeker !!
quote:Op donderdag 8 mei 2014 14:13 schreef heywoodu het volgende:
Scorito:Ulissi klassementsrenner? Pirazzi klimmer? Battaglin aanvaller? Aru knecht?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Laffing out lout.Het blijft toch een merkwaardige sport hč, dat wielrennen.
Ruffoni bij volledig vlakke sprints, Colbrelli zodra er wat obstakels in het parcours zitten. Gok ik.quote:Op donderdag 8 mei 2014 14:22 schreef Slobeend het volgende:
Ik vraag me af of ze bij Bardiani Ruffoni of Colbrelli gaan uitspelen in de sprints. Zeg het maar.
Ja zo heb ik ze zelf niet genoemd hequote:Op donderdag 8 mei 2014 14:40 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Ulissi klassementsrenner? Pirazzi klimmer? Battaglin aanvaller? Aru knecht?
Laffing out lout.
Was ook niets persoonlijks, moet meer lachen om de onwetendheid van zo'n site.quote:Op donderdag 8 mei 2014 14:48 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja zo heb ik ze zelf niet genoemd he
Maar of Kittel nou als klimmer wordt aangemerkt of Quintana als sprinter maakt ook niet uit, het gaat om de namen die je kiest.
Alleen dat je tijd van Orica en Movistar weet, of weet je de weersvoorspelling al.quote:Op donderdag 8 mei 2014 18:08 schreef Principia het volgende:
BMC toch wel wat voordeel met het late starten.
De wind zou tegen de avond snel gaan liggen, dus inderdaad een voordeel voor de late startersquote:Op donderdag 8 mei 2014 18:34 schreef Mercurial het volgende:
[..]
Alleen dat je tijd van Orica en Movistar weet, of weet je de weersvoorspelling al.
quote:
je verwacht het niet in de UKquote:
quote:Op vrijdag 9 mei 2014 11:26 schreef ThePlaneteer het volgende:
https://twitter.com/JetseBol/status/464478820159213568
Aldus vriend Thijsquote:De Giro is honderdduizend keer mooier
Vanwege de roze leiderstrui, want mooi roze is niet lelijk.
Vanwege Coppi.
Vanwege Bartali.
Vanwege de spaghetti, die de komende drie weken nķet als één natte klomp in een pan wordt opgediend.
Vanwege de achtenveertig haarspeldbochten van de Stelvio.
Vanwege de Zoncolan, een berg zo steil dat je hoogtevrees krijgt als je achterom kijkt.
Vanwege de Gazzetta dello Sport, de enige krant die je dochter van twee ook mooi vindt ('Oeeeeehhhh, roze!').
Omdat er geen Bocht Zeven is, waar stomdronken carnavalssupporters in wortelpakken bier over renners smijten.
Omdat er geen zeshonderd ploegen zijn die van elke etappe een massasprint willen maken.
Omdat voor de televisie hangen op een regenachtige dinsdagmiddag in mei veel leuker is dan tv kijken bij vijfentwintig graden in juli.
Omdat er voor deze wedstrijd geen bedrijfstoto is die wordt gewonnen door de koffiejuffrouw die nooit naar wielrennen kijkt.
Vanwege de rondemissen.
Ik herhaal: vanwege de rondemissen.
En nog maar een keer: omdat de Franse rondemissen schele bakvissen zijn vergeleken met de Italiaanse.
Vanwege de espresso.
Vanwege die lekkere amandelkoekjes waarvan ik ben vergeten hoe ze heten.
Vanwege Wilco Kelderman, de renner die niet bestaat (maar stiekem toch een beetje).
Vanwege José de Cauwer, de Vlaamse wielercommentator slash poėet slash filosoof die het woord goesting uitspreekt met een g zo zacht als de cavia van je zusje.
Vanwege Marco Pantani, het olifantje dat werd verslonden door zijn eigen sport.
Omdat gruppo di testa een veel mooiere uitdrukking is dan groupe de tźte of kopgroep.
Omdat de winnaar de enige trofee in het wielrennen krijgt die wél mooi is.
Omdat de koers net zo onvoorspelbaar is als het weer in de Dolomieten.
Omdat Mario Cipollini rondparadeert met een overhemd dat zo ver openstaat dat je zijn (zonnebankbruine) navel ziet.
Vanwege Nairo Quintana, die op elk viaduct van zijn tegenstanders weg zal fladderen.
Vanwege alle huismoeders die hun roze slipjes uit het zolderraam hebben gehangen voor de doorkomst van het peloton.
Vanwege alle buurmeisjes die met hun eerstecommunielakschoentjes, hun baljurkjes en roze linten in hun haar staan te trappelen en in de verte kijken om te zien of ze al komen.
Vanwege de Australiėr Adam Hansen, die aan de start staat van zijn achtste (!) grote ronde op een rij.
Vanwege de Gavia en het excuus om weer Dat Ene Verhaal Van Die Sneeuwetappe In 1988 op te diepen.
Vanwege het zilvergrijze haar van Gianni Savio en de tranentrekkend mooie naam van zijn ploeg: Androni Giocatolli - Venezuela - Sidermec - Tre Colli.
Vanwege Woutje Poels, de Wout die altijd een Woutje blijft.
Omdat ze in Italiė ook een grote meerdaagse wielerkoers voor vrouwen organiseren.
Omdat - had ik de rondemissen al genoemd?
Omdat-ie vandaag begint.
Redenen zat. F*ck de Tour de France!
De Giro is honderdduizend keer mooier.
Ik nu ook.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 12:02 schreef Mansjester het volgende:
Ik heb me ook ingeschreven voor TourCoach
quote:http://hetiskoers.nl/2014/voorbeschouwing-giro-ditalia-2014/
Zij die een voorbeschouwing verwachten van de Szlakiem Grodņw Piastowskich zullen we moeten teleurstellen. Liefhebbers van de Giro d’Italia daarentegen, die tevens vandaag start, mogen zich in de handen wrijven voor ongeveer 1.900 woorden geneuzel over de Giro van 2014.
Nee, eigenlijk kunnen we het niet maken om de Szlakiem Grodņw Piastowskich zo schromelijk over het hoofd te zien. Dat zou de geloofwaardigheid van dit artikel nu al onderuithalen. Daarom eerst een woordje over deze koers. Zoals algemeen geweten een driedaagse rittenwedstrijd in Polen met een ongekend prestige. De deelnemerslijst laat net als de erelijst niets aan de verbeelding over. Vooral het team van CCC Polsat is van ongekende sterkte. Benieuwd of Davide Rebellin al gerecupereerd is van de Ronde van Turkije. Maar met nog onder andere Marek Rutkiewicz, die de Ronde van Trentino als voorbereiding reed, en Tomasz Marczynski hebben ze voldoende kanshebbers op eindwinst in de rangen. En wat dan gezegd van Christina Watches, het team van onder meer Stefan Schumacher en Enrico Rossi (wiens zus samen is met Ricco)? De renners in dit team moeten in hun leven al evenveel dopingschorsing hebben uitgezeten als Riccardo Ricco en Johan Bruyneel de komende tien jaar samen. Zij dienen wel af te rekenen met Kamil Gradek en Lukasz Wisniowski. De eventuele sprints neemt Alois Kankovsky voor zijn rekening. Maar u wil natuurlijk een top 3: 1 Marek Rutkiewicz 2 Mateusz Taciak 3 Davide Rebellin.
Parcours
Nu ons geweten is gesust, over naar de Giro d’Italia. Een koers die dit jaar de pech kent om op dezelfde dag van start te gaan als de Szlakiem Grodņw Piastowskich en ook nog eens te overlappen met de Ronde van Azerbeidzjan. Gelukkig duurt de Poolse rittenkoers maar drie dagen en is de Ronde van Azerbeidzjan zondag ook al afgelopen, waardoor de Giro niet te lang in de schaduw zal staan. Maar eigenlijk is dat de eerste drie dagen haar verdiende lot. Dan gaat de Giro even voor Ronde van (Noord-)Ierland door het leven. Maandag wordt er naar Italiė gevlogen en vanaf dan tot en met zondag 1 juni wordt er gekoerst in de laars. Zoals het de Giro betaamt, zal er een pak geklommen moeten worden. En naar aloude traditie heeft de organisatie ook twee belachelijke lange ritten voorzien, rit 6 is 247 kilometer lang en in rit 11 mag er 249 kilometer afgehaspeld worden. Toch moet het zwaarste gedeelte van de Giro dan nog volgen, met name de slotweek. Mythische bergen als de Gavia, de Passo San Pellegrino en de Cima Grappa zullen dan bedwongen worden. Eindigen doet de Giro dit jaar niet in Milaan, maar in Trieste. Oh ja, de dag voordien is de aankomst neergepoot op de top van de Monte Zoncolan.
Sky (rest in spoiler, anders te lang)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fantastisch stuk.quote:
"Maar loopt u gerust verder. Dit vormt hoegenaamd geen probleem omdat Petacchi niet Rebellin heet en door de immer te goeder trouw zijnde Patrick Lefevere is opgevist en niet door een obscuur Pools ploegje."quote:Op vrijdag 9 mei 2014 13:41 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Fantastisch stuk.
Grotendeels ook met hem eens.
Bijna goed.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 9 mei 2014 14:06 schreef IbanMayo het volgende:
[..]
Bijna goed.Okay, mijn Italiaanse spelling is niet alles. Ik heb ook nooit een Italiaanse cursus gevolgd, maar ik gebruik mijn basale kennis van het Frans en Spaans als leidraad om Italiaans te begrijpen. Met alle spelfouten van dien.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
twitter:BMCProTeam twitterde op vrijdag 09-05-2014 om 14:29:04We will have an update on @brentbookwalter after he is examined/evaluated. RT @DHiette: #Giro http://t.co/QhPIWigWxo Is he OK? reageer retweet
veel meer spannende ritten en veel meer klimmeters. Daarom, hoeveel man er naar kijkt boeit niet zoquote:Op woensdag 30 april 2014 11:35 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Omdat de meute de Tour wel kijkt en de Giro niet, daarom is de Giro mooier toch?
Thijs in het ADquote:De Giro is honderdduizend keer mooier
Vanwege de roze leiderstrui, want mooi roze is niet lelijk.
Vanwege Coppi.
Vanwege Bartali.
Vanwege de spaghetti, die de komende drie weken nķet als één natte klomp in een pan wordt opgediend.
Vanwege de achtenveertig haarspeldbochten van de Stelvio.
Vanwege de Zoncolan, een berg zo steil dat je hoogtevrees krijgt als je achterom kijkt.
Vanwege de Gazzetta dello Sport, de enige krant die je dochter van twee ook mooi vindt ('Oeeeeehhhh, roze!').
Omdat er geen Bocht Zeven is, waar stomdronken carnavalssupporters in wortelpakken bier over renners smijten.
Omdat er geen zeshonderd ploegen zijn die van elke etappe een massasprint willen maken.
Omdat voor de televisie hangen op een regenachtige dinsdagmiddag in mei veel leuker is dan tv kijken bij vijfentwintig graden in juli.
Omdat er voor deze wedstrijd geen bedrijfstoto is die wordt gewonnen door de koffiejuffrouw die nooit naar wielrennen kijkt.
Vanwege de rondemissen.
Ik herhaal: vanwege de rondemissen.
En nog maar een keer: omdat de Franse rondemissen schele bakvissen zijn vergeleken met de Italiaanse.
Vanwege de espresso.
Vanwege die lekkere amandelkoekjes waarvan ik ben vergeten hoe ze heten.
Vanwege Wilco Kelderman, de renner die niet bestaat (maar stiekem toch een beetje).
Vanwege José de Cauwer, de Vlaamse wielercommentator slash poėet slash filosoof die het woord goesting uitspreekt met een g zo zacht als de cavia van je zusje.
Vanwege Marco Pantani, het olifantje dat werd verslonden door zijn eigen sport.
Omdat gruppo di testa een veel mooiere uitdrukking is dan groupe de tźte of kopgroep.
Omdat de winnaar de enige trofee in het wielrennen krijgt die wél mooi is.
Omdat de koers net zo onvoorspelbaar is als het weer in de Dolomieten.
Omdat Mario Cipollini rondparadeert met een overhemd dat zo ver openstaat dat je zijn (zonnebankbruine) navel ziet.
Vanwege Nairo Quintana, die op elk viaduct van zijn tegenstanders weg zal fladderen.
Vanwege alle huismoeders die hun roze slipjes uit het zolderraam hebben gehangen voor de doorkomst van het peloton.
Vanwege alle buurmeisjes die met hun eerstecommunielakschoentjes, hun baljurkjes en roze linten in hun haar staan te trappelen en in de verte kijken om te zien of ze al komen.
Vanwege de Australiėr Adam Hansen, die aan de start staat van zijn achtste (!) grote ronde op een rij.
Vanwege de Gavia en het excuus om weer Dat Ene Verhaal Van Die Sneeuwetappe In 1988 op te diepen.
Vanwege het zilvergrijze haar van Gianni Savio en de tranentrekkend mooie naam van zijn ploeg: Androni Giocatolli - Venezuela - Sidermec - Tre Colli.
Vanwege Woutje Poels, de Wout die altijd een Woutje blijft.
Omdat ze in Italiė ook een grote meerdaagse wielerkoers voor vrouwen organiseren.
Omdat - had ik de rondemissen al genoemd?
Omdat-ie vandaag begint.
Redenen zat. F*ck de Tour de France!
De Giro is honderdduizend keer mooier.
beter leert die kerel een keer Italiaans ... altijd dat domme gezicht van hem als er in het Italiaans tegen hem gepraat wordt.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 18:41 schreef Chiappucci het volgende:
Alle Engelstalige renners worden even geļnterviewd door Daniel Lloyd.
Dit wordt zeker weer zo'n Giro als vorig jaarquote:Op vrijdag 9 mei 2014 18:49 schreef Ajacied422 het volgende:
Momenteel op de Gavia
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Lekker weer bomvol ingekorte ritten en niet zichtbare koers vanwege de dichte mist, genot.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 18:50 schreef Max23 het volgende:
[..]
Dit wordt zeker weer zo'n Giro als vorig jaar
Dit kunnen ze wel sneeuwvrij krijgen. Zolang het niet gaat sneeuwen is er niks aan de hand.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 18:50 schreef Max23 het volgende:
[..]
Dit wordt zeker weer zo'n Giro als vorig jaar
weg sneeuwvrij maken en zn kunnen erover, als het maar niet sneeuwt of regentquote:Op vrijdag 9 mei 2014 18:49 schreef Ajacied422 het volgende:
Momenteel op de Gavia
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Quintana natuurlijk. xDquote:Op vrijdag 9 mei 2014 18:55 schreef Van_Poppel het volgende:
Weening gaat vandaag weer een roze trui aantrekken.
Pietertje sprint hem er wel even uit.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 18:56 schreef Mani89 het volgende:
Jammer genoeg zullen ze Bling als eerste over de streep laten gaan.
Denk eigenlijk dat het voor Tuft is.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 18:56 schreef Mani89 het volgende:
hij is wel jarigquote:Op vrijdag 9 mei 2014 18:57 schreef baggerbaas het volgende:
[..]
Denk eigenlijk dat het voor Tuft is.
Denk dat ze voor de Italiaan gaan in de Giro, Matthews kan hem morgen wel pakken.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 18:56 schreef Mani89 het volgende:
Leuk, maar laten we het de komende drie weken gewoon normaal houden en niet altijd die flauwe teringonzin.quote:
Flauwe teringonzin, mooi begrip voor op de bingokaart.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 19:00 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Leuk, maar laten we het de komende drie weken gewoon normaal houden en niet altijd die flauwe teringonzin.
nou nou nouquote:Op vrijdag 9 mei 2014 19:00 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Leuk, maar laten we het de komende drie weken gewoon normaal houden en niet altijd die flauwe teringonzin.
Lijkt me sowieso veel meer een vrijbuiter dan iemand voor het klassementquote:Op vrijdag 9 mei 2014 19:00 schreef Cavaliers het volgende:
Duarte's klassement al naar de vaantjes voordat de Giro überhaupt begonnen is.
Ff dimmen Stijn!quote:Op vrijdag 9 mei 2014 19:00 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Flauwe teringonzin, mooi begrip voor op de bingokaart.
quote:Op vrijdag 9 mei 2014 18:47 schreef Cavaliers het volgende:
Duarte gaat een extreem goede Giro rijden, book it.
Leuk, maar niet hierquote:Op vrijdag 9 mei 2014 19:00 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Geloot begreep ik net.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 19:07 schreef Burner82 het volgende:
Jammer dat er geen opbouw is in de tijdrit qua sterkte van de teams
Mwah, is meer vanwege die debiele start zo ver van het land waar het te doen is. Dan moet je na een paar dagen al een rust-/reisdag inlassen.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 19:10 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Geloot begreep ik net.
Wel heerlijk zo'n opening van een grote ronde op vrijdag.
Mag de tour wat mij betreft ook direct doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |