Nee.quote:Op dinsdag 29 april 2014 22:28 schreef Oksel het volgende:
[..]
Kan je 'm nooit verzekeren in koers dan?!
Die vent die dat paard tegen kwam hier pas in koers, had alles kort. Frame, carbon wielen, alles.quote:Op dinsdag 29 april 2014 22:29 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ding moet er tegen kunnen.
Die van mij heeft ook al een stel stuiterpartijen meegemaakt. Is alleen wel slecht voor de lak.
Je moet natuurlijk ook niet tegen een paard aanrijdenquote:Op dinsdag 29 april 2014 22:29 schreef Oksel het volgende:
[..]
Die vent die dat paard tegen kwam hier pas in koers, had alles kort. Frame, carbon wielen, alles.
Ja heeft Canyon ook maar dan moet je wel 1e eigenaar zijn. Ach ik heb nu niks te verliezen met 200 euro voor het frame.quote:Op dinsdag 29 april 2014 22:30 schreef Oksel het volgende:
Oh, nou ja, weet ik meteen weer waarom ik op goedkoop spul wil vallen.
Je kan wel crashreplacement via fabrikanten regelen trouwens. zoals bij FFWD.
Misschien omdat het stugge Friezen zijn, want wat je zegt sluit totaal niet aan bij de ervaringen die ik heb. Sokkeninkoop-acties, helm-inkoopacties, etc. etc. Allemaal mooi materiaal, etc.quote:Op dinsdag 29 april 2014 22:46 schreef Patroon het volgende:
Ja, bij recreanten lijkt het materiaal vaak ook veel belangrijker dan bij wedstrijden. Ik zie bij wedstrijden nooit renners met elkaar praten over materiaal (behalve banden ervaringen) of elkaars fiets bewonderen. Lijkt dat iedereen het wat beschouwt als een middel om het doel (prestatie ) te behalen, maar niet als show object opzich. Misschien zie ik dat verkeerd, maar valt mij op.
Gelukkig bij mij alleen als ik op vakantie ben.quote:Op dinsdag 29 april 2014 22:49 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Altijd als Oksel op vakantie is diaree in het topic![]()
Wat een levensgenieter
Klopt. Daarom heb ik m'n Trek ook. Het frame kostte me 350 euro incl vork, headset en stuurpen. Daarnaast is ie best licht (triple butted) en stijf. Ideaal om mee te raggen.quote:Op dinsdag 29 april 2014 22:26 schreef Patroon het volgende:
Een hoogwaardig alu kader zoals Cannondale ze kan maken en bijvoorbeeld de AL versie van Canyon doet niet onder voor een standaard carbon frame. Eigenlijk is dat ideaal om te koersen.
Misschien wordt er niet zoveel over gepraat of gediscussieerd, maar stilzwijgend ermee patsen des te meerquote:Op dinsdag 29 april 2014 22:46 schreef Patroon het volgende:
Ja, bij recreanten lijkt het materiaal vaak ook veel belangrijker dan bij wedstrijden. Ik zie bij wedstrijden nooit renners met elkaar praten over materiaal (behalve banden ervaringen) of elkaars fiets bewonderen. Lijkt dat iedereen het wat beschouwt als een middel om het doel (prestatie ) te behalen, maar niet als show object opzich. Misschien zie ik dat verkeerd, maar valt mij op.
Ik zeg niet dat ze geen mooi materiaal hebben. Allemaal top spul, maar er wordt niet mee gepatst maar hard op getrapt. Eigenlijk zie je vrij weinig echt dure bakken zoals bmc, specialized tarmac, de rosa etc. Zal wel komen omdat het best lastig koerst op een fiets van 6000+ en zoveel beter zal een 6000+ fiets niet zijn dan een 2000 fiets.quote:Op dinsdag 29 april 2014 22:48 schreef Oksel het volgende:
[..]
Misschien omdat het stugge Friezen zijn, want wat je zegt sluit totaal niet aan bij de ervaringen die ik heb. Sokkeninkoop-acties, helm-inkoopacties, etc. etc. Allemaal mooi materiaal, etc.
Als het klopt wat je zegt, fietsen ze dus allemaal op oude 2e hands fietsen met goede banden
Koersen doe je op je beste materiaal.quote:Op dinsdag 29 april 2014 23:03 schreef Gripper het volgende:
[..]
Misschien wordt er niet zoveel over gepraat of gediscussieerd, maar stilzwijgend ermee patsen des te meer![]()
Bij het stadion rijdt een gast op een foeilelijke de rosa, dikke afmontage en hoge wielen en alles. Er rijden wat jongens op een dikke giant propel rond met carbon hoepels, ook gewoon ermee raggen in de regen.
Dus ja, ook daar wel mooi materiaal, maar het mag ook gebruikt worden![]()
En als ik m'n goeie fiets mooi wil houden zou ik ook beter met de giant kunnen koersen dan met de Simplon. Maar ja, die rijdt zo lekker!
Een fiets is niet gelijk volledig stuk bij 1 val he. In slechtse geval je frame. Zet je de rest over. Zovaak komt niet voor dat je frame en wielen stuk valt. Je moet gewoon goed opletten, geen domme dingen doen, scherp sturen en niet bang zijn.quote:Op dinsdag 29 april 2014 23:11 schreef Oksel het volgende:
Hmja. We gaan 't zien. Wellicht verkoop ik de bende weer.
Alleen onverzekerd raggen op een speeltje van 2-3k. Hm.
[ afbeelding ]
Primaquote:Op dinsdag 29 april 2014 23:19 schreef Patroon het volgende:
Hoest eigenlijk met je grote mallorca vriend Il Falco?
Da's toch niet extreem duur? Denk dat er heel wat coureurs op een fiets van die prijsklasse rondrijden.quote:Op dinsdag 29 april 2014 23:11 schreef Oksel het volgende:
Alleen onverzekerd raggen op een speeltje van 2-3k. Hm.
Ja, nou en? Dat is niet van de laatste jaren hoor. Maar verder dan een Rombouts filtertje en een originele aspirine ben ik zelf nog niet gekomen.quote:Op dinsdag 29 april 2014 21:30 schreef Patroon het volgende:
http://www.demorgen.be/dm(...)s-vaker-doping.dhtml
Als zo'n douanier het in z'n hoofd haalt om die doos dan open te maken, ben je 'm wel kwijt. Maar eerlijk is eerlijk, het is wel het mooiste frame op Aliexpress, al zou je die lingerie chineesjes ook je bed niet uittrappen.quote:Op dinsdag 29 april 2014 22:16 schreef Oksel het volgende:
[..]
Mensen met een zwart/witte Grontmij fiets met kromme achterpad?
Heb trouwens nog een tof frame gezien:
http://www.aliexpress.com(...)bon/1523955792.html#
Zou goed bij m'n outfit passen![]()
Wellicht laat ik er nog zo'n 1 overkomen
Welke wielenquote:Op woensdag 30 april 2014 00:05 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Als zo'n douanier het in z'n hoofd haalt om die doos dan open te maken, ben je 'm wel kwijt. Maar eerlijk is eerlijk, het is wel het mooiste frame op Aliexpress, al zou je die lingerie chineesjes ook je bed niet uittrappen.
Wel setje mooie wielen gevonden, ietsje duurder dan gemiddeld maar dan ook met betere naven dan die Novatec die je in ieder Chinees wiel ziet.
Tsja, het is onmogelijk om in de portemonnee van een ander te kijken. Bedenk je ook eens dat jij het qua geld goed voor elkaar hebt en dat je het beter hebt dan 90% van de rest van Nederland, zo niet 95%quote:Op dinsdag 29 april 2014 22:23 schreef Oksel het volgende:
[..]
Hij heeft geen kinderen. En geen vrouw. En dan nog, fuck schoolboeken, E-reader + Piratebay, eerst een fiets
quote:Op dinsdag 29 april 2014 22:28 schreef Oksel het volgende:
Qua demping toch liever carbon. Alhoewel ik nooit op een top Alu frame heb gefietst is carbon toch wel echt veel fijner vond ik.
Mijn fiets is ook best stijf denk ik. Vind 'm iig niet verkeerd rijden. Maja, ik heb ook nog nooit vergelijkingsmateriaal gehad.quote:Op dinsdag 29 april 2014 22:29 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ach die demping maakt in de koers niet zoveel uit. Alu is wat harder, maar een knalhard alu kader is best fijn om op te koersen.
Mijn neefje heeft een Tarmacquote:Op dinsdag 29 april 2014 23:09 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat ze geen mooi materiaal hebben. Allemaal top spul, maar er wordt niet mee gepatst maar hard op getrapt. Eigenlijk zie je vrij weinig echt dure bakken zoals bmc, specialized tarmac, de rosa etc. Zal wel komen omdat het best lastig koerst op een fiets van 6000+ en zoveel beter zal een 6000+ fiets niet zijn dan een 2000 fiets.
Paar weken terug stak je nog je racing 3's omdat je je hoge wielen nog te nieuw vondquote:Op dinsdag 29 april 2014 23:09 schreef Patroon het volgende:
[..]
Koersen doe je op je beste materiaal.
Ik denk, wat zou zo'n filter zijn dan? Een 1 of andere belgische term voor een pijnstiller of prestatieverhoger oid?quote:Op dinsdag 29 april 2014 23:58 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ja, nou en? Dat is niet van de laatste jaren hoor. Maar verder dan een Rombouts filtertje en een originele aspirine ben ik zelf nog niet gekomen.
Heb je van patroon gewonnenquote:Op dinsdag 29 april 2014 22:58 schreef gerwinner het volgende:
[..]
WV Snits, in Sneek dus. Gewoon op de baan.
je bedoeld die trainingskoers in Sleen, dat had een andere reden: dat ik er nog niet op had gereden, wilde er eerst op trainen om te kijken hoe ze reageren voordat ik er mee koers.quote:Op woensdag 30 april 2014 07:43 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
Mijn neefje heeft een Tarmac
[..]
Paar weken terug stak je nog je racing 3's omdat je je hoge wielen nog te nieuw vond
Ik zit je een beetje te stangen jungquote:Op woensdag 30 april 2014 08:27 schreef Patroon het volgende:
[..]
je bedoeld die trainingskoers in Sleen, dat had een andere reden: dat ik er nog niet op had gereden, wilde er eerst op trainen om te kijken hoe ze reageren voordat ik er mee koers.
Nee, een gewone voor zover ik weet. Hij moet nog ouderwets werken voor zijn centenquote:Je neefje heeft volgens mij geen Sworks tarmac, die bedoelde ik.
Toch, sinds ik 2 fietsen heb rij ik op een of andere manier iets zorgelozer. Boeiend als er 1 in de poeier gaat, dan kan ik zo op de andere stappen, en hoef ik in ieder geval niet bang te zijn een maand niet te kunnen fietsen.quote:Op dinsdag 29 april 2014 23:14 schreef Patroon het volgende:
[..]
Een fiets is niet gelijk volledig stuk bij 1 val he. In slechtse geval je frame. Zet je de rest over. Zovaak komt niet voor dat je frame en wielen stuk valt. Je moet gewoon goed opletten, geen domme dingen doen, scherp sturen en niet bang zijn.
Mijn opa zei dat niet. Maar die had het iig niet zo op Duitse fietsen.quote:Op woensdag 30 april 2014 09:21 schreef Oksel het volgende:
Op een Chinese fiets moet je het leren, zei mijn opa ooit.
Maja wat kan er kapot gaan zodat ik een maand lang niet kan rijden? Alles is zo besteld. Alleen effe monteren en in het ergste geval afstellen. Kan in een weekend gebeurd zijn.quote:Op woensdag 30 april 2014 09:20 schreef Gripper het volgende:
[..]
Toch, sinds ik 2 fietsen heb rij ik op een of andere manier iets zorgelozer. Boeiend als er 1 in de poeier gaat, dan kan ik zo op de andere stappen, en hoef ik in ieder geval niet bang te zijn een maand niet te kunnen fietsen.
Misschien dat het nog relaxter rijd als ik 3 fietsen heb....
Nou ja, stel dat ik maar 1 fiets had, en ik zou het frame doormidden rijden. Tuurlijk, je kan altijd voor weinig een alu framepje kopen op marktplaats als de nood aan de man is. Maar voor een mooi kader zoals de Simplon zou ik dan toch even wat langer moeten zoeken, of wat geld opzij zetten.quote:Op woensdag 30 april 2014 09:25 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Mijn opa zei dat niet. Maar die had het iig niet zo op Duitse fietsen.
[..]
Maja wat kan er kapot gaan zodat ik een maand lang niet kan rijden? Alles is zo besteld. Alleen effe monteren en in het ergste geval afstellen. Kan in een weekend gebeurd zijn.
Ja okay, als je idd zwaar crasht en je fiets is echt goed aan gruzelementen dan is het idd voor mij ook wel even problematisch. Al heb ik dan altijd mijn MTB met slicks nog.quote:Op woensdag 30 april 2014 09:50 schreef Gripper het volgende:
[..]
Nou ja, stel dat ik maar 1 fiets had, en ik zou het frame doormidden rijden. Tuurlijk, je kan altijd voor weinig een alu framepje kopen op marktplaats als de nood aan de man is. Maar voor een mooi kader zoals de Simplon zou ik dan toch even wat langer moeten zoeken, of wat geld opzij zetten.
Waarschijnlijk stiekem wel jaquote:
Kettinkje dragen met "reanimeer eerst mijn fiets"quote:Op woensdag 30 april 2014 10:00 schreef kanovinnie het volgende:
Lig je leeg te bloeden onder een auto, komt de ambulancebroeder "Hoe gaat het met je?"
HOE GAAT HET MET MIJ? HOE GAAT HET MET MIJN FIETS?????
Ja ik ook. Bij mtb wedstrijden is het wat meer gebruikelijk om met top van de top te rijden, als je daar op de 1e rij van een nationale kijkt naar het materiaal is het allemaal XTR en de duurste Sram, S works frames, allemaal fietsies van 10K.quote:Op dinsdag 29 april 2014 23:22 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Da's toch niet extreem duur? Denk dat er heel wat coureurs op een fiets van die prijsklasse rondrijden.
Daar gebruik je je materiaal ook wat extremer denk ik dus is het het waard.quote:Op woensdag 30 april 2014 10:31 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja ik ook. Bij mtb wedstrijden is het wat meer gebruikelijk om met top van de top te rijden, als je daar op de 1e rij van een nationale kijkt naar het materiaal is het allemaal XTR en de duurste Sram, S works frames, allemaal fietsies van 10K.
quote:Op woensdag 30 april 2014 10:35 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Daar gebruik je je materiaal ook wat extremer denk ik dus is het het waard.
Je vraagt denk als mtb'er meer van je fiets dan als wielrenner. Terrein is zwaarder en de fiets word zwaarder belast.quote:
Onzin, voor in de bagger raggen heb je niet ieder jaar de nieuwste XTR nodig.quote:Op woensdag 30 april 2014 10:40 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Je vraagt denk als mtb'er meer van je fiets dan als wielrenner. Terrein is zwaarder en de fiets word zwaarder belast.
En de duurdere afmontage's hebben ook daadwerkelijk voordelen. Tegenwoordig heb je die smart vorken die wel in veren door kuilen/hobbels maar niet door je fietsbeweging. En die kosten natuurlijk een smak geld.
Spareparts he? Ik moet er nog wel 1tje over hebben denk ik. Maar dan moet ik wel even zoeken thuisquote:Op woensdag 30 april 2014 10:53 schreef Bismarck het volgende:
Een derailleurwiel bout voor ¤ 22,95 ?? Zijn die boutjes van 24 karaats goud ofzo?
http://hollandbikeshop.co(...)iel-bout-rd-ch130-2/
Heeft iemand nog suggesties voor goedkopere alternatieven?
13:45 is jouw start toch zondag? Info is nauwelijks te vindenquote:Op woensdag 30 april 2014 11:00 schreef Patroon het volgende:
Bij tijdrijden zie je ook sommigen op asociaal dure fietsen.
Ja die heeft zo'n duur dicht achterwiel.quote:
Ja 13:45quote:Op woensdag 30 april 2014 11:01 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
13:45 is jouw start toch zondag? Info is nauwelijks te vinden
Kan natuurlijk ook heel simpel door een grote plaat karton op maat te knippen en in je achterwiel te plakkenquote:Op woensdag 30 april 2014 11:01 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ja die heeft zo'n duur dicht achterwiel.
Haha ja. Het is echt een ander peloton als bij die Snits koersjes. De gasten die een beetje normaal zijn kom je in de koersjes ook vaak wel tegenquote:Op woensdag 30 april 2014 12:18 schreef Patroon het volgende:
Tijdrijders zijn bijna allemaal auti's. Echt iets voor mij. Misschien mooie besteding van mijn eindejaarsuitkering.
quote:Op woensdag 30 april 2014 12:18 schreef muzas het volgende:
http://www.quest.nl/artikel/hoe-autistisch-ben-jij
Kun je testen of je goed kunt tijdrijden![]()
YEEEEEESquote:Dank je wel voor het meedoen met de test!
Jouw algemene score op de AQ is: 26.2.
Jouw "sociale vaardigheden" score is: 28
Jouw "aandacht schakelen" score is: 31
Jouw "aandacht voor detail" score is: 22
Jouw "Communicatie" score is: 23
Jouw "verbeelding" score is: 27
Uit onderzoek blijkt dat de gemiddelde score onder de bevolking 16.4 is. Is je score hoger, dan heb je meer autistische trekjes. Dat wil zeker niet zeggen dat je dan meteen ‘een autist’ bent. Er zijn immers vele gradaties. De meeste mensen die wel de diagnose autisme hebben, scoren 32 of hoger. We benadrukken nogmaals dat deze test niet is bedoeld voor het stellen van een diagnose. Daarvoor moet je echt naar een arts!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |