SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.
Eerstvolgende meet:
* za 26 april Ivo's 300km Mariembourg (nieuwe route)
* Iets in limburg ofzo - 29 mei t/m 1 juni
* zo 5 juli 2015, Tour de Frans meet bij Gripper in Vreeswijk
Wij doen aan Strava
Nuttige links:
Algemene info • Fok! fietsers op de kaart• Wielersportinfo • Teamwebs fietsagenda van de FOK!kers
Toertochten • Toertochten (komende week) in NL • Toertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling Tour • Toertochten in Frankrijk • Toertochten in Dld • Toertochten in Engeland
Cyclo's • Cyclo's (deze maand) in Frankrijk • Jedermannrennen in Dld • Granfondo's in Italië • Cyclo's in SpanjeSPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Gewoon, zo'n superklein CO2 patroontje & ventiel? Onderweg heb je toch geen zin in pompen. (Tenzij je cap_fap bent, dan wil je altijd pompen)quote:Op dinsdag 29 april 2014 16:33 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Jongons, nog tips voor een hendig pompje voor on the road?
Topweek of lezyne bijv. Kijk maar eens!Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-![]()
Ja, die heb ik zelf. Maar het is dus voor mn vriendin en die is bang om dat CO2 ding te gebruikenquote:Op dinsdag 29 april 2014 16:38 schreef Gripper het volgende:
[..]
Gewoon, zo'n superklein CO2 patroontje & ventiel? Onderweg heb je toch geen zin in pompen. (Tenzij je cap_fap bent, dan wil je altijd pompen)
Topweek of lezyne bijv. Kijk maar eens!Voor de dagen dat ze zelf gaat fietsen heb ik een klein pompje nodig die er een beetje snel 4-5 bar inpompt.
![]()
Dit is wel een fijn pompje:quote:Op dinsdag 29 april 2014 16:33 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Jongons, nog tips voor een hendig pompje voor on the road?
Patronen zijn ook wel prima, maar daar kan ik niet mee omgaan. Meerdere keren gehad dat het ventiel vast bleef zitten en meekwam. Gevolg: band weer leegHeb nu zo eentje als op de foto, bevalt mij prima
.![]()
Ik had ook vaak dat ventiel ermee uit kwam. Nu heb ik enkel nog bibas met complete ventielen. Verder op training geen co2 meer mmee maar klein pompje. Ram ik er paar bar in en weer gaan.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Goed ding dat.quote:Op dinsdag 29 april 2014 16:49 schreef Yankee het volgende:
[..]
Dit is wel een fijn pompje:
[ afbeelding ]
Patronen zijn ook wel prima, maar daar kan ik niet mee omgaan. Meerdere keren gehad dat het ventiel vast bleef zitten en meekwam. Gevolg: band weer leegHeb nu zo eentje als op de foto, bevalt mij prima
Wat mij net overkomen is... te bizar voor woorden. Ik rij bij een oversteek door rood omdat er toch geen verkeer aankwam, rij netjes langs de wachtenden aan de overkant.... en krijg een duw van een vrouw. Omdat je zoiets totaal niet verwacht maakte ik best rare beweging. Dus ik denk, even verhaal halen. Was meteen best wel opgefokt, want voor het zelfde geld ga je wel op je bek omdat iemand eigen rechter speelt.
Vraag ik: Waarom is dat nou nodig? Wat ik deed was....
Zij er meteen doorheen: Yea i just pushed you!
Ik: But why did you do so? Because i drove trough the red light?
Zij: No, just for pleasure.
Daarna nog wat heen en weer geemmer waarin ik oa vroeg wat ze zou doen als ik haar zou slaan/duwen voor de lol en toen kreeg ik nog een tik op mijn arm![]()
Je zou zo'n wijf zowaar een mep terug geven.
#inamsterdamgebeurdhet #sterkewielerverhalen #eigenlijknietsaandehandOp dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.![]()
Tijd voor een permanente Go pro camera.Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!![]()
Ik hou niet van zwarte wijven van een jaar of 30 met het haar van einstein.quote:Ja maja, wat schiet je daar mee op?quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Denk dat er 1 was uit de junkenopvang verderop.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
100 miljoen views op YouTubequote:Op dinsdag 29 april 2014 18:03 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik hou niet van zwarte wijven van een jaar of 30 met het haar van einstein.
[..]
Ja maja, wat schiet je daar mee op?![]()
Of maak eens een koersfilmpje.Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!![]()
Ik sta godnondeklere al 10 minuten op de verzamelplaats van de lokale toerclub en er is niemand te bekennen, daarvoor al een rondje heide gedaan om de tijd te verdoen. Ik wacht nog 5 minuten en anders is vandaag maar weer een korte solorit![]()
![]()
`ze hebben schrik voor je en staan op het hoekje te wachten tot je weg rijdquote:Op dinsdag 29 april 2014 18:26 schreef Maxbet het volgende:
Ik sta godnondeklere al 10 minuten op de verzamelplaats van de lokale toerclub en er is niemand te bekennen, daarvoor al een rondje heide gedaan om de tijd te verdoen. Ik wacht nog 5 minuten en anders is vandaag maar weer een korte solorit
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter![]()
Waarom kort?quote:Op dinsdag 29 april 2014 18:26 schreef Maxbet het volgende:
Ik sta godnondeklere al 10 minuten op de verzamelplaats van de lokale toerclub en er is niemand te bekennen, daarvoor al een rondje heide gedaan om de tijd te verdoen. Ik wacht nog 5 minuten en anders is vandaag maar weer een korte soloritOp dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Ik moest hier aan denkenquote:Op dinsdag 29 april 2014 18:26 schreef Maxbet het volgende:
Ik sta godnondeklere al 10 minuten op de verzamelplaats van de lokale toerclub en er is niemand te bekennen, daarvoor al een rondje heide gedaan om de tijd te verdoen. Ik wacht nog 5 minuten en anders is vandaag maar weer een korte solorit![]()
Dat dacht ik, maar sta ondertussen na 37 km bij het veer en het is nog 15/20 km terug geloof ik dus het valt wel mee qua kort.quote:![]()
Goed bezig.quote:Op dinsdag 29 april 2014 19:36 schreef Maxbet het volgende:
[..]
Dat dacht ik, maar sta ondertussen na 37 km bij het veer en het is nog 15/20 km terug geloof ik dus het valt wel mee qua kort.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Ik verwacht het niet, volgens mij ben ik eerder lachwekkend dan intimiderend met mn pens op mijn Sensa budgetbak™quote:Op dinsdag 29 april 2014 18:39 schreef dop het volgende:
[..]
`ze hebben schrik voor je en staan op het hoekje te wachten tot je weg rijdHij is goedquote:![]()
![]()
Oh shit, moet morgen een omweg maken zie ik anders haal ik de 500km in april niet. Zit nu op 460 volgens Strava (woon/werk verkeer zit er dus niet bij anders had ik het al lang)![]()
Is de Zillertaler Hochstrasse nog niet open? Typische route om lekker met je ATB te raggen. Weg naar Hoch Fugen is ook wel aardig, als je de oversteek naar de zuidkant van het dal durft te maken. Je komt er dan alleen geen sterveling tegen als je pech hebt.quote:Op dinsdag 29 april 2014 20:38 schreef Oksel het volgende:
Morgen maar weer stukje fietsen.
http://www.strava.com/routes/302362
Op de ATB.
Ben benieuwd.2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .![]()
Dat is de Zillertaler Hochstrassequote:Op dinsdag 29 april 2014 20:49 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Is de Zillertaler Hochstrasse nog niet open? Typische route om lekker met je ATB te raggen. Weg naar Hoch Fugen is ook wel aardig, als je de oversteek naar de zuidkant van het dal durft te maken. Je komt er dan alleen geen sterveling tegen als je pech hebt.![]()
![]()
Goedquote:Op dinsdag 29 april 2014 10:46 schreef gerwinner het volgende:
Gisteren eerste trainingskoers gereden. Het hard in een peloton rijden was eerst even wennen, dus in het begin veel achterin gezeten. Op een gegeven moment ging het wel lekker en kon ik ook voorin redelijk meerijden. In de voorlaatste ronde reed ik wat naar voren en de laatste bocht zat ik mooi aan de binnenkant. Iets te vroeg opgehouden met sprinten, want er kwamen nog twee mannen overheen. Uiteindelijk 9e van de 40-50 man, tevreden!![]()
. Waar?
![]()
Verklaart wel waarom jij opeens zo hard rijd.quote:Op dinsdag 29 april 2014 21:30 schreef Patroon het volgende:
http://www.demorgen.be/dm(...)s-vaker-doping.dhtmlOp dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Bedankt voor je compliment.
Vond vroeger ook altijd mooi dat ze bij counter strike "cheater" tegen mij zeiden.
Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Aimbot zeker newfaq?quote:Op dinsdag 29 april 2014 21:36 schreef Patroon het volgende:
Bedankt voor je compliment.
Vond vroeger ook altijd mooi dat ze bij counter strike "cheater" tegen mij zeiden.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Je moet toch wat verzinnen om een KOM terug te pakken.quote:Op dinsdag 29 april 2014 21:30 schreef Patroon het volgende:
http://www.demorgen.be/dm(...)s-vaker-doping.dhtml![]()
Maar dat er echt mensen serieus op ebay een spuit in china bestellen in de hoop dat ze dan sneller gaan fietsen tijdens een toertocht![]()
(en dan maar afwachten wat/welke hoeveelheid je in je lijf aan het spuiten bent)![]()
Inderdaad ontzettend sneu. Alleen het verbaasd mij niks. Fietsen is zo'n haantjes sport, de ene wil niet onder doen voor de ander, dit zie je bij die toerclubjes nog veel meer dan bij wielerploegen die ook echt koersen.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Verhaal uit de oude doos: in het eerste jaar dat ik koerste (1993), reed ik bij de amateurs B (tegenwoordig zou dat amateurs zijn, na de 300 naamswijzigen van de categorieën). Er was dat jaar één dopingcontrole in die categorie, 3 renners werden getest, 2 waren positief.![]()
iemand al wat gevonden op AliExpress?
Vandaag stonden ze met m'n frame voor de voordeur. Alleen was ik er niet.![]()
Wie wil dat ding dan?quote:Op dinsdag 29 april 2014 22:13 schreef Wombcat het volgende:
En ze hebben het laten staan en nu is het weg?Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Haha, nee. Moet nog wat importgelden contant afrekenen voordat ze 't afleveren. 43 EUR.quote:Op dinsdag 29 april 2014 22:13 schreef Wombcat het volgende:
En ze hebben het laten staan en nu is het weg?![]()
Mensen met een zwart/witte Grontmij fiets met kromme achterpad?quote:
Heb trouwens nog een tof frame gezien:
http://www.aliexpress.com(...)bon/1523955792.html#
Zou goed bij m'n outfit passen![]()
Wellicht laat ik er nog zo'n 1 overkomen![]()
![]()
Nou, jij bent ook wel eens toe aan wat nieuws, of niet? Ik moet er niet aan denken nog 13,4 jaar te moeten doen met m'n Oltre. Prachtig ding, maar af en toe wat nieuws is wel tof.quote:![]()
Dat zou echt grappig zijn want dan ziet iedereen meteen dat je een nepperd heeft. Met zo'n colonago valt het niet direct op. Maar die BMC?quote:Op dinsdag 29 april 2014 22:16 schreef Oksel het volgende:
[..]
Mensen met een zwart/witte Grontmij fiets met kromme achterpad?
Heb trouwens nog een tof frame gezien:
http://www.aliexpress.com(...)bon/1523955792.html#
Zou goed bij m'n outfit passen![]()
Wellicht laat ik er nog zo'n 1 overkomen
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Vind ik ook. Vind de constructie nie mooi.quote:Niet iedereen heeft daar geld voor. Denk daar ook eens over na. Als je moet kiezen tussen de schoolboeken van je kinderen of een nieuwe fiets voor jezelf is de keuze snel gemaakt.quote:Op dinsdag 29 april 2014 22:17 schreef Oksel het volgende:
[..]
Nou, jij bent ook wel eens toe aan wat nieuws, of niet? Ik moet er niet aan denken nog 13,4 jaar te moeten doen met m'n Oltre. Prachtig ding, maar af en toe wat nieuws is wel tof.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Da's wel waar ja.quote:Op dinsdag 29 april 2014 22:18 schreef Oksel het volgende:
[..]
M'n foutfit ook. Outfit bedoel ik. Dus dat matched.
En mijn fiets bevalt me nog prima. Zitten wel nieuwe wieltjes inEn ik had nog een nieuwe (oude) groep liggen die ik er vorig jaar opgezet heb. Dus eigenlijk is alleen het frame oud.
![]()
Die wel, maar die kleurenquote:Op dinsdag 29 april 2014 22:21 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Vind ik ook. Vind de constructie nie mooi.(vooral dat geel)
Ik heb het geld wel voor een nieuwe fiets, maar ik geef het liever ff niet uit als het niet echt nodig is.quote:Niet iedereen heeft daar geld voor. Denk daar ook eens over na. Als je moet kiezen tussen de schoolboeken van je kinderen of een nieuwe fiets voor jezelf is de keuze snel gemaakt.![]()
Hij heeft geen kinderen. En geen vrouw. En dan nog, fuck schoolboeken, E-reader + Piratebay, eerst een fietsquote:Op dinsdag 29 april 2014 22:21 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Vind ik ook. Vind de constructie nie mooi.
[..]
Niet iedereen heeft daar geld voor. Denk daar ook eens over na. Als je moet kiezen tussen de schoolboeken van je kinderen of een nieuwe fiets voor jezelf is de keuze snel gemaakt.![]()
![]()
Dat betekent nog niet dat ik m'n geld meteen aan een fiets uit moet geven.quote:Op dinsdag 29 april 2014 22:23 schreef Oksel het volgende:
[..]
Hij heeft geen kinderen. En geen vrouw. En dan nog, fuck schoolboeken, E-reader + Piratebay, eerst een fiets![]()
Gaprje natuurlijk.
Maarehm, een frame tik je goedkoop op de kop, ook op Marktplaats staan leuke aanbiedingen. Mooi Canyon frame zag ik pas nog voorbij komen, carbon enzo. Toch wel echt een vooruitgang tov alu natuurlijk. Vooral voor een fanatieke fietser & klimmer als jij!![]()
Klopt, maar andere afzeiken helpt ook niet.quote:Op dinsdag 29 april 2014 22:24 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat betekent nog niet dat ik m'n geld meteen aan een fiets uit moet geven.![]()
Hoe mooi ik mijn fiets ook vind, ik probeer er niet teveel waarde aan te hechten en het puur als materiaal te zien. Voor het zelfde geld ligt hij a.s zondag of maandag als schroot op de weg.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Oh ehcht!quote:Op dinsdag 29 april 2014 22:25 schreef Wombcat het volgende:
Ik heb een carbon frame
En dat frame kostte destijds ¤1900
Dacht alu. Ok.![]()
Goed verzekerd via KNWU? Max 5000 ofzo?quote:Op dinsdag 29 april 2014 22:25 schreef Patroon het volgende:
Hoe mooi ik mijn fiets ook vind, ik probeer er niet teveel waarde aan te hechten en het puur als materiaal te zien. Voor het zelfde geld ligt hij a.s zondag of maandag als schroot op de weg.
Ennehm, ik wil m'n Oltre niet gescheurd uit de berm moeten vissen. Dat ding is kunst. Misschein in jullie ogen lelijke kunst, maar kunst is het.![]()
Een hoogwaardig alu kader zoals Cannondale ze kan maken en bijvoorbeeld de AL versie van Canyon doet niet onder voor een standaard carbon frame. Eigenlijk is dat ideaal om te koersen.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Niks verzekerd. Als ik hem in de koers stuk rij dan kan ik zelf dokken. Je kan een verzekering nemen, maar dan moet je liegen over hoe het gebeurd is. Geen zin om risico te lopen voor 1000e en levenslang op een zwarte lijst te komen en dikke premie moeten betalen.quote:Op dinsdag 29 april 2014 22:26 schreef Oksel het volgende:
[..]
Goed verzekerd via KNWU? Max 5000 ofzo?
Ennehm, ik wil m'n Oltre niet gescheurd uit de berm moeten vissen. Dat ding is kunst. Misschein in jullie ogen lelijke kunst, maar kunst is het.
Zelfs een training ter voorbereiding op een wedstrijd is uitgesloten bij alle verzekeraars. Training valt onder sport en spel.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Qua demping toch liever carbon. Alhoewel ik nooit op een top Alu frame heb gefietst is carbon toch wel echt veel fijner vond ik.![]()
Kan je 'm nooit verzekeren in koers dan?!quote:Op dinsdag 29 april 2014 22:27 schreef Patroon het volgende:
[..]
Niks verzekerd. Als ik hem in de koers stuk rij dan kan ik zelf dokken. Je kan een verzekering nemen, maar dan moet je liegen over hoe het gebeurd is. Geen zin om risico te lopen voor 1000e en levenslang op een zwarte lijst te komen en dikke premie moeten betalen.![]()
Ach die demping maakt in de koers niet zoveel uit. Alu is wat harder, maar een knalhard alu kader is best fijn om op te koersen.quote:Op dinsdag 29 april 2014 22:28 schreef Oksel het volgende:
Qua demping toch liever carbon. Alhoewel ik nooit op een top Alu frame heb gefietst is carbon toch wel echt veel fijner vond ik.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Ding moet er tegen kunnen.quote:Op dinsdag 29 april 2014 22:26 schreef Oksel het volgende:
[..]
Goed verzekerd via KNWU? Max 5000 ofzo?
Ennehm, ik wil m'n Oltre niet gescheurd uit de berm moeten vissen. Dat ding is kunst. Misschein in jullie ogen lelijke kunst, maar kunst is het.
Die van mij heeft ook al een stel stuiterpartijen meegemaakt. Is alleen wel slecht voor de lak.![]()
Op dinsdag 29 april 2014 22:28 schreef Oksel het volgende:
[..]
Kan je 'm nooit verzekeren in koers dan?!
[/quote]
Nee, niet legaal.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
/toerderquote:Op dinsdag 29 april 2014 22:29 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ach die demping maakt in de koers niet zoveel uit. Alu is wat harder, maar een knalhard alu kader is best fijn om op te koersen.![]()
Nee.quote:Op dinsdag 29 april 2014 22:28 schreef Oksel het volgende:
[..]
Kan je 'm nooit verzekeren in koers dan?!![]()
Die vent die dat paard tegen kwam hier pas in koers, had alles kort. Frame, carbon wielen, alles.quote:Op dinsdag 29 april 2014 22:29 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ding moet er tegen kunnen.
Die van mij heeft ook al een stel stuiterpartijen meegemaakt. Is alleen wel slecht voor de lak.![]()
Oh, nou ja, weet ik meteen weer waarom ik op goedkoop spul wil vallen.
Je kan wel crashreplacement via fabrikanten regelen trouwens. zoals bij FFWD.![]()
Je moet natuurlijk ook niet tegen een paard aanrijdenquote:Op dinsdag 29 april 2014 22:29 schreef Oksel het volgende:
[..]
Die vent die dat paard tegen kwam hier pas in koers, had alles kort. Frame, carbon wielen, alles.
En dat zijn ook echt uitzonderlijke situaties. In het gewone verkeer kun je ook tegen een auto oprijden. Zo heb ik ook eens een fiets afgeschreven, omdat een auto opeens linksaf sloeg zonder te kijken of er iemand op het fietspad reed![]()
![]()
Ja heeft Canyon ook maar dan moet je wel 1e eigenaar zijn. Ach ik heb nu niks te verliezen met 200 euro voor het frame.quote:Op dinsdag 29 april 2014 22:30 schreef Oksel het volgende:
Oh, nou ja, weet ik meteen weer waarom ik op goedkoop spul wil vallen.
Je kan wel crashreplacement via fabrikanten regelen trouwens. zoals bij FFWD.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Shifter en groep is niet zomaar stuk, een paar schaafplekken kan mij niks schelen, spul is om op te raggen.
Als frame stuk is zoek is wel weer ergens een overjarig frame en bouw ik de boel om.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Hmja, goede redenatie.
Maargoed, een Oltre frame koop ik niet weer zo 'even'. En die staan ook niet heel veel op MP voor 200 EUR.
Frame heb ik nu voor 400 ofzo. Wielen heb ik, groep voor 550. Klaar. Goedkope ragbak, van carbon, ws. hartstikke stijf. Lijken alle frames uit China te zijn namelijk. En ziet er tof uit.![]()
Ja, bij recreanten lijkt het materiaal vaak ook veel belangrijker dan bij wedstrijden. Ik zie bij wedstrijden nooit renners met elkaar praten over materiaal (behalve banden ervaringen) of elkaars fiets bewonderen. Lijkt dat iedereen het wat beschouwt als een middel om het doel (prestatie ) te behalen, maar niet als show object opzich. Misschien zie ik dat verkeerd, maar valt mij op.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Staat een Oltre frame op MP, zónder voorvork. En een voorvork van een Oltre. Verkopers zitten 100km bij elkaar vandaan ofzo![]()
![]()
Misschien omdat het stugge Friezen zijn, want wat je zegt sluit totaal niet aan bij de ervaringen die ik heb. Sokkeninkoop-acties, helm-inkoopacties, etc. etc. Allemaal mooi materiaal, etc.quote:Op dinsdag 29 april 2014 22:46 schreef Patroon het volgende:
Ja, bij recreanten lijkt het materiaal vaak ook veel belangrijker dan bij wedstrijden. Ik zie bij wedstrijden nooit renners met elkaar praten over materiaal (behalve banden ervaringen) of elkaars fiets bewonderen. Lijkt dat iedereen het wat beschouwt als een middel om het doel (prestatie ) te behalen, maar niet als show object opzich. Misschien zie ik dat verkeerd, maar valt mij op.
Als het klopt wat je zegt, fietsen ze dus allemaal op oude 2e hands fietsen met goede banden![]()
![]()
Gelukkig bij mij alleen als ik op vakantie ben.quote:Op dinsdag 29 april 2014 22:49 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Altijd als Oksel op vakantie is diaree in het topic![]()
Wat een levensgenieter![]()
Klopt. Daarom heb ik m'n Trek ook. Het frame kostte me 350 euro incl vork, headset en stuurpen. Daarnaast is ie best licht (triple butted) en stijf. Ideaal om mee te raggen.quote:Op dinsdag 29 april 2014 22:26 schreef Patroon het volgende:
Een hoogwaardig alu kader zoals Cannondale ze kan maken en bijvoorbeeld de AL versie van Canyon doet niet onder voor een standaard carbon frame. Eigenlijk is dat ideaal om te koersen.![]()
Misschien wordt er niet zoveel over gepraat of gediscussieerd, maar stilzwijgend ermee patsen des te meerquote:Op dinsdag 29 april 2014 22:46 schreef Patroon het volgende:
Ja, bij recreanten lijkt het materiaal vaak ook veel belangrijker dan bij wedstrijden. Ik zie bij wedstrijden nooit renners met elkaar praten over materiaal (behalve banden ervaringen) of elkaars fiets bewonderen. Lijkt dat iedereen het wat beschouwt als een middel om het doel (prestatie ) te behalen, maar niet als show object opzich. Misschien zie ik dat verkeerd, maar valt mij op.![]()
Bij het stadion rijdt een gast op een foeilelijke de rosa, dikke afmontage en hoge wielen en alles. Er rijden wat jongens op een dikke giant propel rond met carbon hoepels, ook gewoon ermee raggen in de regen.
Dus ja, ook daar wel mooi materiaal, maar het mag ook gebruikt worden![]()
En als ik m'n goeie fiets mooi wil houden zou ik ook beter met de giant kunnen koersen dan met de Simplon. Maar ja, die rijdt zo lekker!Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-![]()
Ik zeg niet dat ze geen mooi materiaal hebben. Allemaal top spul, maar er wordt niet mee gepatst maar hard op getrapt. Eigenlijk zie je vrij weinig echt dure bakken zoals bmc, specialized tarmac, de rosa etc. Zal wel komen omdat het best lastig koerst op een fiets van 6000+ en zoveel beter zal een 6000+ fiets niet zijn dan een 2000 fiets.quote:Op dinsdag 29 april 2014 22:48 schreef Oksel het volgende:
[..]
Misschien omdat het stugge Friezen zijn, want wat je zegt sluit totaal niet aan bij de ervaringen die ik heb. Sokkeninkoop-acties, helm-inkoopacties, etc. etc. Allemaal mooi materiaal, etc.
Als het klopt wat je zegt, fietsen ze dus allemaal op oude 2e hands fietsen met goede bandenMaar ik kan 't mis hebben...![]()
Koersen doe je op je beste materiaal.quote:Op dinsdag 29 april 2014 23:03 schreef Gripper het volgende:
[..]
Misschien wordt er niet zoveel over gepraat of gediscussieerd, maar stilzwijgend ermee patsen des te meer![]()
Bij het stadion rijdt een gast op een foeilelijke de rosa, dikke afmontage en hoge wielen en alles. Er rijden wat jongens op een dikke giant propel rond met carbon hoepels, ook gewoon ermee raggen in de regen.
Dus ja, ook daar wel mooi materiaal, maar het mag ook gebruikt worden![]()
En als ik m'n goeie fiets mooi wil houden zou ik ook beter met de giant kunnen koersen dan met de Simplon. Maar ja, die rijdt zo lekker!Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Hmja. We gaan 't zien. Wellicht verkoop ik de bende weer.
Alleen onverzekerd raggen op een speeltje van 2-3k. Hm.![]()
![]()
Een fiets is niet gelijk volledig stuk bij 1 val he. In slechtse geval je frame. Zet je de rest over. Zovaak komt niet voor dat je frame en wielen stuk valt. Je moet gewoon goed opletten, geen domme dingen doen, scherp sturen en niet bang zijn.quote:Op dinsdag 29 april 2014 23:11 schreef Oksel het volgende:
Hmja. We gaan 't zien. Wellicht verkoop ik de bende weer.
Alleen onverzekerd raggen op een speeltje van 2-3k. Hm.
[ afbeelding ]Maar ik kan 't mis hebben...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |