abonnement Unibet Coolblue
pi_144254786
Vier dagen werken, een naar de universiteit. Komt veel voor in de accountancy.
pi_144327425
01: Bedrijfstak: Woningbouwcorporaties
02: Functie: Assistent-controller
03: Opleiding: Bachelor bedrijfskunde aan de uni, bezig met afronden van 2 masters (Rechtenmaster en bedrijfskunde master)
04: Leeftijd: 26
05: Aantal uren per week: 36 (ga over maand deeltijd werken ivm studie, 20 uren)
06: Aantal vakantiedagen: 25
07: 13e maand: nee, wel prestatiebonus van 750 euro
08: Bruto maand salaris: 3400
09: Netto maand salaris: 2200
10: Overuren betaald: Nee, wel tijd voor tijd mogelijk.
11: Werkervaring: 1,5 jaar in huidige functie, 8 jaar bij huidige werkgever (eerst callcenter en later administratieve functie)
12: Goodies: Goed pensioen, scholingsbudget van 900 euro per jaar (naar eigen inzicht te besteden), OV binnen straat 30 km volledig vergoed, 4 dagen van 9 uur werken
13: Tevreden?: Zeker, huidige salarisschaal gaat tot en met 4075.

Kan van de zomer een nieuwe functie krijgen, salarisschaal 3840-4923. Twijfel hierover omdat ik wellicht beter bij een commercieel bedrijf kan werken omdat je daar op termijn langer kan doorgroeien. Echter, momenteel kan ik 4 dagen werken en verdien ik meer dan ik waarschijnlijk bij een ander bedrijf zal krijgen.
  maandag 8 september 2014 @ 22:01:06 #253
62913 Blik
The one and Only!
pi_144331316
Woningbouwcorporaties gedragen zich gewoon als een bank, wat een belachelijk salaris voor een starter.

(Niet dat ik het je niet gun hoor ;))
  dinsdag 9 september 2014 @ 00:06:14 #254
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_144336759
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 15:35 schreef TheStranger1158 het volgende:

[..]

:')
Wat?
  dinsdag 9 september 2014 @ 00:14:35 #255
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_144336984
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 22:01 schreef Blik het volgende:
Woningbouwcorporaties gedragen zich gewoon als een bank, wat een belachelijk salaris voor een starter.

(Niet dat ik het je niet gun hoor ;))
Eens, gaat nergens over. Doet niks af aan de mogelijke kwaliteiten van user Born2trade, maar de salarissen bij woningbouwcorporaties staan in geen verhouding tot andere sectoren.
  PR/Manusje van alles dinsdag 9 september 2014 @ 08:02:39 #256
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_144339882
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 00:14 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Eens, gaat nergens over. Doet niks af aan de mogelijke kwaliteiten van user Born2trade, maar de salarissen bij woningbouwcorporaties staan in geen verhouding tot andere sectoren.
Welke andere sectoren?
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_144340984
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 00:14 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Eens, gaat nergens over. Doet niks af aan de mogelijke kwaliteiten van user Born2trade, maar de salarissen bij woningbouwcorporaties staan in geen verhouding tot andere sectoren.
Welke andere sectoren? Hij is assistent-controller, dus financieel. Redelijk normaal salaris in de financiële sector.

Woningcorporaties zijn wat dat betreft net een overheidsinstelling (tevens pun intended), redelijk startsalaris maar vlakt relatief snel af.
  dinsdag 9 september 2014 @ 09:46:18 #258
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_144341200
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 september 2014 09:33 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Welke andere sectoren? Hij is assistent-controller, dus financieel. Redelijk normaal salaris in de financiële sector.

Woningcorporaties zijn wat dat betreft net een overheidsinstelling (tevens pun intended), redelijk startsalaris maar vlakt relatief snel af.
Dit is ook mijn ervaring met woningcorporaties; ik ken redelijk wat studiegenoten die voor het hoge startsalaris bij woningcorporaties kiezen (scheelt al gauw 500 - 1.000 euro bruto p/maand) maar zij komen rond hun 30e / 35e tot de ontdekking dat het in de commerciële sector toch gemakkelijker is om door te groeien naar een salaris met 6 cijfers, zeker nu de topsalarissen van directieleden onder een vergrootglas liggen.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  PR/Manusje van alles dinsdag 9 september 2014 @ 11:00:35 #259
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_144343080
quote:
15s.gif Op dinsdag 9 september 2014 09:46 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Dit is ook mijn ervaring met woningcorporaties; ik ken redelijk wat studiegenoten die voor het hoge startsalaris bij woningcorporaties kiezen (scheelt al gauw 500 - 1.000 euro bruto p/maand) maar zij komen rond hun 30e / 35e tot de ontdekking dat het in de commerciële sector toch gemakkelijker is om door te groeien naar een salaris met 6 cijfers, zeker nu de topsalarissen van directieleden onder een vergrootglas liggen.
In de CAO onderhandelingen voor de corporaties wordt nu besproken, lees: doorgedrukt, dat alle lonen bevroren worden die onder de CAO vallen. Omdat ze boven het gemiddelde van de 'BV Nederland' liggen. De lonen van de directeuren worden niet aangepakt, want los van de CAO. :')
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  dinsdag 9 september 2014 @ 11:04:06 #260
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_144343153
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 11:00 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

In de CAO onderhandelingen voor de corporaties wordt nu besproken, lees: doorgedrukt, dat alle lonen bevroren worden die onder de CAO vallen. Omdat ze boven het gemiddelde van de 'BV Nederland' liggen. De lonen van de directeuren worden niet aangepakt, want los van de CAO. :')
Tsja, daar hebben academische starters doorgaans geen last van, die krijgen om de twee jaar een nieuwe functietitel en komen binnen met prima primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden. Vooral oudere werknemers zullen last krijgen van loonbevriezingen omdat hun huidige salaris buiten de functieschaal valt.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_144343441
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 00:06 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Wat?
:')
pi_144344293
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 11:00 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

In de CAO onderhandelingen voor de corporaties wordt nu besproken, lees: doorgedrukt, dat alle lonen bevroren worden die onder de CAO vallen. Omdat ze boven het gemiddelde van de 'BV Nederland' liggen. De lonen van de directeuren worden niet aangepakt, want los van de CAO. :')
Dat is incorrect, de wet normering topinkomens zal alle salarissen naar een normaal niveau brengen bij kleine corporaties zal dit betekenen dat bijvoorbeeld een bestuurder maximaal 60,000 euro op jaarbasis zal verdienen. Zowel CAO als niet-CAO functies worden hierdoor geraakt. Terecht overigens, vooral bij kleine corporaties zijn de salarissen te hoog van de bestuurders. Je zult wel zien dat bij die corporaties het loonhuis onder druk komt te staan. Als de directeur op 60k zit, moeten de managers naar 50k enz, dit zal wel voor strubbelingen zorgen.

En wat er eerder wordt gezegd, als ik bij een ander bedrifj ga werken als assistent-controller dan heb ik binnen twee jaar een vergelijkbaar salaris. Het voordeel bij mijn huidige werkgever is echter dat ik 4x9 kan werken. Mijn meeste collega's in dezelfde functie zijn trouwens 10 jaar ouder.
  PR/Manusje van alles dinsdag 9 september 2014 @ 11:48:22 #263
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_144344334
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 11:46 schreef Born2trade het volgende:

[..]

Dat is incorrect, de wet normering topinkomens zal alle salarissen naar een normaal niveau brengen bij kleine corporaties zal dit betekenen dat bijvoorbeeld een bestuurder maximaal 60,000 euro op jaarbasis zal verdienen. Zowel CAO als niet-CAO functies worden hierdoor geraakt.

http://www.rechtspraak.nl(...)ningcorporaties.aspx
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_144344420
quote:
Goed gevonden, dit is echter ingehaald door een nieuw wetsvoorstel. Dat staat ook in je link, dat het ministerie met een nieuwe regeling moest komen.
  PR/Manusje van alles dinsdag 9 september 2014 @ 11:52:53 #265
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_144344466
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 11:51 schreef Born2trade het volgende:

[..]

Goed gevonden, dit is echter ingehaald door een nieuw wetsvoorstel. Dat staat ook in je link, dat het ministerie met een nieuwe regeling moest komen.
Je zegt het goed, een voorstel. Tot die tijd blijven de salarissen zoals ze zijn en zal door de nieuwe CAO Woondiensten het gewone personeel de lul zijn.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_144344486
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 22:01 schreef Blik het volgende:
Woningbouwcorporaties gedragen zich gewoon als een bank, wat een belachelijk salaris voor een starter.

(Niet dat ik het je niet gun hoor ;))
Naar een commercieel bedrijf gaan, zal hem eerder niet goed doen dan wel goed doen.
pi_144344626
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 september 2014 11:52 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Je zegt het goed, een voorstel. Tot die tijd blijven de salarissen zoals ze zijn en zal door de nieuwe CAO Woondiensten het gewone personeel de lul zijn.
Ben ik ten dele met je eens. De salarissen in de lagere salarisschalen zijn absurd hoog, veel collega's hebben een MBO-achtergrond en zitten ergens aan het einde van hun schaal op 3000-4000 euro.
Het middenkader heeft echter vergeleken met de markt lagere salarisschalen.
De top dan weer exorbitant hoog, soms ruim boven Balkenendenorm.

De normering topinkomens gaat er echt komen, zowel in de EK als TK is er voldoende draagvlak.
  dinsdag 9 september 2014 @ 12:10:48 #268
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_144345035
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 september 2014 09:33 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Welke andere sectoren? Hij is assistent-controller, dus financieel. Redelijk normaal salaris in de financiële sector.

Woningcorporaties zijn wat dat betreft net een overheidsinstelling (tevens pun intended), redelijk startsalaris maar vlakt relatief snel af.
Dit is geen redelijk salaris voor een startende assistent-controller met alleen een afgeronde bachelor opleiding. Maar dat weet je zelf vast ook wel.

Ik baseer mijn ervaring op jarenlange ervaring in de commerciele (technische) sector. Maar ik begrijp dat het, wanneer het om belastingcenten gaat, normaal moet zijn om dit soort salarissen te betalen?

Paar linkjes om het wellicht nog wat beter te verduidelijken:

http://www.nationaleberoepengids.nl/Assistent_Controller
1755 euro bruto per maand

http://goedemensen.nu/?dy(...)ntroller&cookiesOK=1
¤ 19.898,- / ¤ 25.493,- per jaar
Is ca. ¤ 1.600,- - ¤ 2.000,- per maand

http://www.carrieretijger(...)inancieel/controller
Marktconform bruto jaarloon bij 5-8 jaar werkervaring: EUR 41.500 tot EUR 45.600
(is ca. ¤ 3.200,- - ¤ 3.500,- per maand)

www.loonwijzer.nl (en dan op controller met 0 jaar werkervaring zoeken, assistent controller staat er niet in)
¤ 2.736,- - ¤ 3.167,-

Deze mensen hebben overigens een gemiddelde leeftijd van 34 jaar, dus waarschijnlijk heeft een groot deel al ervaring binnen het bedrijfsleven wat een hoger salaris verantwoord. Daarnaast heeft een groot deel een leidinggevende functie, wat goed mogelijk is als je vanuit een assistent-controller functie hierin bent gegroeid.

Voldoende?

[ Bericht 0% gewijzigd door leolinedance op 09-09-2014 12:16:28 ]
pi_144345141
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 12:10 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Dit is geen redelijk salaris voor een startende assistent-controller met alleen een afgeronde bachelor opleiding. Maar dat weet je zelf vast ook wel.

Ik baseer mijn ervaring op jarenlange ervaring in de commerciele (technische) sector. Maar ik begrijp dat het, wanneer het om belastingcenten gaat, normaal moet zijn om dit soort salarissen te betalen?

Paar linkjes om het wellicht nog wat meer te motiveren:

http://www.nationaleberoepengids.nl/Assistent_Controller
1755 euro bruto per maand

http://goedemensen.nu/?dy(...)ntroller&cookiesOK=1
¤ 19.898,- / ¤ 25.493,- per jaar
Is ca. ¤ 1.600,- - ¤ 2.000,- per maand

http://www.carrieretijger(...)inancieel/controller
Marktconform bruto jaarloon bij 5-8 jaar werkervaring: EUR 41.500 tot EUR 45.600
(is ca. ¤ 3.200,- - ¤ 3.500,- per maand)

www.loonwijzer.nl (en dan op controller met 0 jaar werkervaring zoeken, assistent controller staat er niet in)
¤ 2.736,- - ¤ 3.167,-

Deze mensen hebben overigens een gemiddelde leeftijd van 34 jaar, dus waarschijnlijk heeft een groot deel al ervaring binnen het bedrijfsleven wat een hoger salaris verantwoord. Daarnaast heeft een groot deel een leidinggevende functie, wat goed mogelijk is als je vanuit een assistent-controller functie hierin bent gegroeid.

Voldoende?
Had er overheen gelezen dat hij overigens alleen een bachelor had, maar dat terzijde.

Maar voldoende voor wat precies? Ik had het over salarissen in de financiële sector, dat staat er toch? Je had het immers over sectoren.

Verder heb ik geen idee wat (assistent) controllers 'normaal' verdienen, en dat maakt me ook vrij weinig uit.

quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 00:14 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Eens, gaat nergens over. Doet niks af aan de mogelijke kwaliteiten van user Born2trade, maar de salarissen bij woningbouwcorporaties staan in geen verhouding tot andere sectoren.
Het heeft denk ik overigens weinig zin om hier een semantische discussie van te maken. Het is een prima salaris, laten we het daarop houden.
  dinsdag 9 september 2014 @ 12:31:21 #270
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_144345767
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 12:13 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Had er overheen gelezen dat hij overigens alleen een bachelor had, maar dat terzijde.

Maar voldoende voor wat precies? Ik had het over salarissen in de financiële sector, dat staat er toch? Je had het immers over sectoren.

Verder heb ik geen idee wat (assistent) controllers 'normaal' verdienen, en dat maakt me ook vrij weinig uit.

[..]

quote:
14s.gif Op dinsdag 9 september 2014 09:33 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Welke andere sectoren? Hij is assistent-controller, dus financieel. Redelijk normaal salaris in de financiële sector.
Hij werkt helemaal niet in de financiële sector, hij werkt bij woningbouwcorporatie(s). Als je niet weet wat de financiële sector is, op de site van de Rijksoverheid staat wat uitleg en kun je een filmpje zien:
http://www.rijksoverheid.(...)de-financiele-sector

En dat het normaal is in die sector wil nog niet zeggen dat het ook gezond is.
Andere sectoren zijn bijvoorbeeld de technische sector. Of de commerciële bouwsector.

[ Bericht 1% gewijzigd door leolinedance op 09-09-2014 12:58:28 ]
  dinsdag 9 september 2014 @ 12:33:27 #271
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_144345838
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 september 2014 12:13 schreef Maharbal het volgende:

Het heeft denk ik overigens weinig zin om hier een semantische discussie van te maken. Het is een prima salaris, laten we het daarop houden.
Zeker een prima salaris. Knap dat hij dat voor elkaar heeft gekregen ^O^
pi_144347302
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 12:31 schreef leolinedance het volgende:

[..]

[..]

Hij werkt helemaal niet in de financiële sector, hij werkt bij woningbouwcorporatie(s). Als je niet weet wat de financiële sector is, op de site van de Rijksoverheid staat wat uitleg en kun je een filmpje zien:
http://www.rijksoverheid.(...)de-financiele-sector
Prima, financieel beroep dan. Ik was inderdaad te kort door de bocht.

quote:
En dat het normaal is in die sector wil nog niet zeggen dat het ook gezond is.
Andere sectoren zijn bijvoorbeeld de technische sector. Of de commerciële bouwsector.
Gezond is subjectief en afhankelijk van je perceptie natuurlijk.
pi_144349424
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 11:15 schreef TheStranger1158 het volgende:

[..]

:')
Mooi gebruik van de smiley..
pi_144364258
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 12:10 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Dit is geen redelijk salaris voor een startende assistent-controller met alleen een afgeronde bachelor opleiding. Maar dat weet je zelf vast ook wel.

Ik baseer mijn ervaring op jarenlange ervaring in de commerciele (technische) sector. Maar ik begrijp dat het, wanneer het om belastingcenten gaat, normaal moet zijn om dit soort salarissen te betalen?

Paar linkjes om het wellicht nog wat beter te verduidelijken:

http://www.nationaleberoepengids.nl/Assistent_Controller
1755 euro bruto per maand

http://goedemensen.nu/?dy(...)ntroller&cookiesOK=1
¤ 19.898,- / ¤ 25.493,- per jaar
Is ca. ¤ 1.600,- - ¤ 2.000,- per maand

http://www.carrieretijger(...)inancieel/controller
Marktconform bruto jaarloon bij 5-8 jaar werkervaring: EUR 41.500 tot EUR 45.600
(is ca. ¤ 3.200,- - ¤ 3.500,- per maand)

www.loonwijzer.nl (en dan op controller met 0 jaar werkervaring zoeken, assistent controller staat er niet in)
¤ 2.736,- - ¤ 3.167,-

Deze mensen hebben overigens een gemiddelde leeftijd van 34 jaar, dus waarschijnlijk heeft een groot deel al ervaring binnen het bedrijfsleven wat een hoger salaris verantwoord. Daarnaast heeft een groot deel een leidinggevende functie, wat goed mogelijk is als je vanuit een assistent-controller functie hierin bent gegroeid.

Voldoende?
Ik moet de eerste assistant-controller nog tegenkomen die voor dat soort bedragen naar het werk komt. Onder de 2500 is niet realistisch. De meeste (Assistant)-Controllers die ik ken zaten binnen 5 jaar over de 45K/jaar. Met MSc al snel over 60K.
Haai
pi_144364398
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 20:34 schreef MadDorito het volgende:

[..]

Ik moet de eerste assistant-controller nog tegenkomen die voor dat soort bedragen naar het werk komt. Onder de 2500 is niet realistisch. De meeste (Assistant)-Controllers die ik ken zaten binnen 5 jaar over de 45K/jaar. Met MSc al snel over 60K.
Er zit best een groot verschil tussen controler en assistent controler. Jij gooit ze op een hoop?
Make my day!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')