Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen . ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Er zijn 2 hardlooptopics gaande: [LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) : Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it! [SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers : Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.
Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is ----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen Stuur EERST even een PM/DM naar mosselmossel en meld je DAARNA aan op Endomondo
Ook dit jaar willen we weer vanuit dit topic meedoen met de Rotterdam Ekiden, op 5 juli 2014. De Ekiden is een estafetteloop, zes personen vormen samen een team waarbij elk teamlid een eigen afstand loopt. De afstanden zijn in startvolgorde; 5km- 10km- 5km- 10km- 5km- 7,195km. In totaal wordt dus 42,195 km afgelegd, een echte "MARATHON" afstand. Een leuke gelegenheid om samen aan een wedstrijd mee te doen, ieder in zijn eigen tempo. ( www.rotterdamekiden.nl )
Heb je interesse om mee te doen, stuur dan een pm naar MaleDuck.
Op dinsdag 29 april 2014 14:06 schreef streamnl het volgende: Kan ik eindelijk een keer meetrainen met de AV op de dinsdag, regent het de hele dag. Ach ja, petje op en gaan
[..]
Ben jij degene die die groep vrouwen in haalt? Waarom bleef je er niet lekker achter hangen??
Dat klopt, dat ben ik. Te herkennen aan het oranje shirt. De dames liepen me net niet hard genoeg, ik ben de tweede ronde voornamelijk bezig geweest om gaten dicht te lopen die de eerste ronde tussen de diverse groepjes waren gevallen. Maar social run en er waren best dames waar ik even achter had kunnen blijven hangen...
*maakt notitie voor de volgende social run* daten tijdens het lopen!
Heeft iemand van jullie wel eens de vestingloop in Den Bosch gedaan? Ik keek namelijk net naar de uitslagen van de trimloop 15km van vorig jaar en zag dat er in alle eerlijkheid niet heel scherpe tijden werden gelopen. Is het dus zo'n zwaar parcours? Of heel druk?
Op dinsdag 29 april 2014 15:46 schreef thettes het volgende: Heeft iemand van jullie wel eens de vestingloop in Den Bosch gedaan? Ik keek namelijk net naar de uitslagen van de trimloop 15km van vorig jaar en zag dat er in alle eerlijkheid niet heel scherpe tijden werden gelopen. Is het dus zo'n zwaar parcours? Of heel druk?
Een snelle google leert mij dat de snelste van de mannen trimloop 53 minuten er over deed en de langzaamste 1 uur 47. Vind ik behoorlijk snel??
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
Op dinsdag 29 april 2014 15:46 schreef thettes het volgende: Heeft iemand van jullie wel eens de vestingloop in Den Bosch gedaan? Ik keek namelijk net naar de uitslagen van de trimloop 15km van vorig jaar en zag dat er in alle eerlijkheid niet heel scherpe tijden werden gelopen. Is het dus zo'n zwaar parcours? Of heel druk?
Geef me nog vier weken en ik kan het je vertellen.
Een snelle google leert mij dat de snelste van de mannen trimloop 53 minuten er over deed en de langzaamste 1 uur 47. Vind ik behoorlijk snel??
Klopt, maar met 1:01 ben je al tiende in de trimloop terwijl er bijna 900 mensen meedoen. Dat is vergeleken met veel races echt niet heel scherp. Ik ben namelijk vooral benieuwd of er een PR voor me in zit, maar met een zwaar druk parcours gaat dat niet lukken. Dus in dat geval ga ik met een wat andere instelling de wedstrijd in
Dus mossel, over vier weken zal ik het ook wel weten
Hier (nog) geen startnummer voor Rondje Tilburg. Toch raar, ze vullen hier in Tilburg de enveloppen met startnummers, dat gaat dan naar een sorteercentrum van ptt-tpg-tnt-postnl-hoezedezemaandookmogenheten (in DB vermoed ik), waarna mijn startnummer weer terug naar Tilburg mag reizen...
[ Bericht 0% gewijzigd door Guard op 29-04-2014 16:24:19 ]
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
Klopt, maar met 1:01 ben je al tiende in de trimloop terwijl er bijna 900 mensen meedoen. Dat is vergeleken met veel races echt niet heel scherp. Ik ben namelijk vooral benieuwd of er een PR voor me in zit, maar met een zwaar druk parcours gaat dat niet lukken. Dus in dat geval ga ik met een wat andere instelling de wedstrijd in
Dus mossel, over vier weken zal ik het ook wel weten
Maar de snelste lopers hebben natuurlijk meestal een licentie, en doen dus mee met de wedstrijdloop. En daar zaten er nog 19 onder de 1:01.
Ter vergelijking: op de 7H was je met 1:01 ongeveer 1100e, van de ~26000, ongeveer de gelijke verhouding. En dat is ook niet zo'n hele zware wedstrijd.
Inmiddels alweer twee weken gestopt met hardlopen, wachtende totdat mijn kuit niet meer voelt alsof er elk moment een achillespees doorheen zou kunnen kronkelen.
Binnenkort maar eens nieuwe schoenen kopen denk.
Van het concert des levens krijgt niemand een program.
Misschien wel meer maar van wie ik het weet,Levitas en ik. Parcours is niet zwaar. Je hebt alleen veel open stuken en vorig jaar waaide het best flink.
[b]21 Juni 2014 - [url=http://www.tt-run.nl/]TT-RUN Assen[/url][/b] [*] De_Kluizenaar - 3 rondes (13.3 km)
Thanks!
Voor de 4 mijl in Groningen ben ik ook dit jaar weer ingeschreven maar weet ik officieel nog niet of ik mee mag doen met het bedrijf. Komt vast goed hoop ik
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.
Voor de 4 mijl in Groningen ben ik ook dit jaar weer ingeschreven maar weet ik officieel nog niet of ik mee mag doen met het bedrijf. Komt vast goed hoop ik
Sorry, maar hoe goed bedoeld het ook is, ik heb gewoon echt helemaal niks met opmerkingen als "je kunt het", behalve dan dat mijn nekharen ervan overeind gaan staan. Natuurlijk "kan ik het". Ik ben gewoon een luie donder die geen zin heeft.
Sorry, maar hoe goed bedoeld het ook is, ik heb gewoon echt helemaal niks met opmerkingen als "je kunt het", behalve dan dat mijn nekharen ervan overeind gaan staan. Natuurlijk "kan ik het". Ik ben gewoon een luie donder die geen zin heeft.
Niet miepen
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
Dan blijf je lekker op de bank zitten en baal je daarna dat je niet geweest bent.
"Na afloop voel je je veel beter" "Kindertjes in de derde wereld zouden graag rennen, maar die hebben honger" "Je doet het voor je lol"
Wat voor training staat er eigenlijk op het programma voor je?
Heerlijk loopje gehad. Het hield zo'n beetje op met regenen (het ergste was gevallen toen ik op weg was naar de supermarkt, op de fiets ). Heerlijk hoe het buiten kan zijn na een fikse bui. Lekker op lage hartslag gelopen, en een beetje lopen bedenken wat het "strijdplan" voor komende zondag gaat worden. Aan het eind nog een extra rondje om de wijk gedaan omdat het zo lekker ging
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen' 'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder' 'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen' 'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder' 'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
Ik heb besloten dat ik vanavond een enkeltje bad -> bed doe. Ik merk dat de gemiste slaap van de afgelopen dagen me aan het inhalen is. Lopen doe ik morgen wel weer, dan zit ik ook weer in mijn normale schema. (Had eigenlijk gisteren moeten lopen maar toen waren we laat thuis.)
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
Op dinsdag 29 april 2014 19:31 schreef Nanook24 het volgende: Ik heb besloten dat ik vanavond een enkeltje bad -> bed doe. Ik merk dat de gemiste slaap van de afgelopen dagen me aan het inhalen is. Lopen doe ik morgen wel weer, dan zit ik ook weer in mijn normale schema. (Had eigenlijk gisteren moeten lopen maar toen waren we laat thuis.)
Soms moet dat ook gewoon even lekker :-) morgen weer een dag
Soms moet dat ook gewoon even lekker :-) morgen weer een dag
ik heb al drie dagen niet gelopen en vanavond ook niet, en het bevalt me eigenlijk prima even een paar daagjes rust. Te druk op mijn werk op dit moment en als ik dan ook nog krampachtig hardlopen met een moe lijf er probeer in te proppen werkt dat alleen averechts heeft de ervaring geleerd
Ik ben op zoek naar schoenen waarmee ik obstacleruns met veel modder, trails en eventueel cross/bosloopjes zou kunnen doen. Heeft iemand suggesties? Of zit ik dan aan meerdere paren vast ivm de wisselende ondergrond? Zijn dit soort trailschoenen ook te koop bij Runnersworld? Was vandaag even bij Beversport binnengelopen maar vond het aanbod karig.
ik heb al drie dagen niet gelopen en vanavond ook niet, en het bevalt me eigenlijk prima even een paar daagjes rust. Te druk op mijn werk op dit moment en als ik dan ook nog krampachtig hardlopen met een moe lijf er probeer in te proppen werkt dat alleen averechts heeft de ervaring geleerd
Ja maar, ja maar...nog maar 2,5 week voor dé wedstrijd.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
Ik ging zo lekker dat ik maar effe heb aangezet om onder mijn rotterdamtijd op de 10 km te duiken 56.57 hoppa! En nog 7 bekertjes En mijn maandtotaal op 100 km
Ja maar, ja maar...nog maar 2,5 week voor dé wedstrijd.
inderdaad, jij kunt niet lui zijn! Ik heb nog een beetje de mogelijk om te slacken op dit moment... hoewel ik het meer als creatief schuiven in mijn schema zie, want zondag staat er evengoed een hele lange duurloop op ht programma
Die loop jij fluitend uit. En anders kom ik je hazen!
met die hyper-tijd die jij vandaag liep? dat wordt sprinten voor arme Nanook!
inderdaad, jij kunt niet lui zijn! Ik heb nog een beetje de mogelijk om te slacken op dit moment... hoewel ik het meer als creatief schuiven in mijn schema zie, want zondag staat er evengoed een hele lange duurloop op ht programma
Mijn LDL zondag was een kwartier langer dan nodig dus ik ben gewoon ook creatief aan het schuiven.
En ik wil weer intervallen om de ijsbaan maar daar zijn nu een heleboel koters aan het skeeleren dus da's niet handig.
Ik ging zo lekker dat ik maar effe heb aangezet om onder mijn rotterdamtijd op de 10 km te duiken 56.57 hoppa! En nog 7 bekertjes En mijn maandtotaal op 100 km
Ik vind het ook een super lief gebaar en Murmeli is hier ook echt wel welkom maar als ze er dan een rot eind voor moet reizen moet ze haar eigen wedstrijd lopen vind ik.
Ik vind het ook een super lief gebaar en Murmeli is hier ook echt wel welkom maar als ze er dan een rot eind voor moet reizen moet ze haar eigen wedstrijd lopen vind ik.
Ik hoef geen 10 km wedstrijdje op t moment. 10 km rustig lopen daarentegen...
Op de dag van de Vestingloop was er vorig jaar een steekpartij in een huis aan het parcours. Letterlijk last-minute is de route dus omgegooid, wat resulteerde in een aantal héél smalle straatjes. Met de drukte, die gemiddeld is voor een loop evenement, zorgt dat wel voor opstopping ja. Daarnaast was het best warm, en er stond een flinke wind - Je loopt een groot deel van de Vestingloop over een weide vlakte zonder beschutting.
Antiarmenzwabber
Lekker hoor!
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.
Ik heb komend weekend nachtdiensten, dus ik ben wat aan het schuiven geweest met trainingen om die dagen vrij te spelen. Het betekende wel dat ik na de 4x2000 van gisteren nu meteen een 6x1000 op het programma had staan. De conclusie is dat dat kan.
Natuurlijk voelde ik de pootjes (met name de rechter kuit) wel een beetje, maar de training ging eigenlijk gewoon goed. Nou ja, goed, op één klein detail na. Ik had vandaag een vol programma en ben veel te kort op het eten gaan lopen. En dat eten bestond uit een maaltijdsalade met makreel van de Appie.
Lang verhaal nog langer: de darmen hadden enorme zin om een bruine trui te breien en toen was ik pas halverwege. Geen idee hoe ik de training heb kunnen voltooien, maar het was in ieder geval wel de snelste manier om thuis te komen.
Tot slot, speciaal voor Guard: mijn maandtotaal is op 153 km uitgekomen. Gek genoeg nog nooit zoveel gelopen in een maand. En dat na mijn blessureleed (wat nog steeds niet helemaal voorbij is, maar wel beter gaat).
Op dinsdag 29 april 2014 19:57 schreef Tazzy24 het volgende: Ik ben op zoek naar schoenen waarmee ik obstacleruns met veel modder, trails en eventueel cross/bosloopjes zou kunnen doen. Heeft iemand suggesties? Of zit ik dan aan meerdere paren vast ivm de wisselende ondergrond? Zijn dit soort trailschoenen ook te koop bij Runnersworld? Was vandaag even bij Beversport binnengelopen maar vond het aanbod karig.
Salomon heeft een zeer uitgebreide lijn wat best wel eens geschikt zou kunnen zijn. Deze zijn bij de runnersworld waar ik kom in Utrecht volop verkrijgbaar.
45 min heuveltraining: op-af-op-af etc. Met in- en uitlopen (wat weer veel te snel ging) 12,5km op de teller. Wat een heerlijk weer Hardlooprokje is ook approved.
Op dinsdag 29 april 2014 21:22 schreef Zwabberhark het volgende: Ik heb komend weekend nachtdiensten, dus ik ben wat aan het schuiven geweest met trainingen om die dagen vrij te spelen. Het betekende wel dat ik na de 4x2000 van gisteren nu meteen een 6x1000 op het programma had staan. De conclusie is dat dat kan.
Natuurlijk voelde ik de pootjes (met name de rechter kuit) wel een beetje, maar de training ging eigenlijk gewoon goed. Nou ja, goed, op één klein detail na. Ik had vandaag een vol programma en ben veel te kort op het eten gaan lopen. En dat eten bestond uit een maaltijdsalade met makreel van de Appie.
Lang verhaal nog langer: de darmen hadden enorme zin om een bruine trui te breien en toen was ik pas halverwege. Geen idee hoe ik de training heb kunnen voltooien, maar het was in ieder geval wel de snelste manier om thuis te komen.
Tot slot, speciaal voor Guard: mijn maandtotaal is op 153 km uitgekomen. Gek genoeg nog nooit zoveel gelopen in een maand. En dat na mijn blessureleed (wat nog steeds niet helemaal voorbij is, maar wel beter gaat).
Je maandtotaal is niet eens een priemgetal Wel goed dat je weer als de brandweer gaat
Ik hoop de stijgende lijn door te kunnen zetten, maar m'n linker heup/rug begint een beetje op te spelen. Zondag de Koning van Spanje, ik hoop dat dat goed gaat. Ik heb er nog geen 100% vertrouwen in.
Zwabber, lopen met een kloppende bruine trui is altijd lastig. Wel een goede manier om snel thuis te komen. Of anders gewoon in het bos kleien, lucht enorm op
Ik hoop de stijgende lijn door te kunnen zetten, maar m'n linker heup/rug begint een beetje op te spelen. Zondag de Koning van Spanje, ik hoop dat dat goed gaat. Ik heb er nog geen 100% vertrouwen in.
Zwabber, lopen met een kloppende bruine trui is altijd lastig. Wel een goede manier om snel thuis te komen. Of anders gewoon in het bos kleien, lucht enorm op
Een gebreide trui kleien lijkt me wel weer lastig.
Anyway, ik zou tot zondag wel even met de pootjes omhoog gaan zitten. Het verschil tussen februari/maart en april is wel gigantisch. Niet zo heel gek dat je lijf begint te protesteren
wilde ik ook.. maar we waren beetje verkeerd gelopen en de tijd is wel zonder pauze... maar hoe harder ik loop des te minder voel ik mn knie... best raar eigenlijk..
Een gebreide trui kleien lijkt me wel weer lastig.
Anyway, ik zou tot zondag wel even met de pootjes omhoog gaan zitten. Het verschil tussen februari/maart en april is wel gigantisch. Niet zo heel gek dat je lijf begint te protesteren
ja rustig opbouwen ben ik niet zo goed in. Alles of niets des te beter
Vrijdagavond of zaterdagochtend nog een klein testrondje. De rest van de week lekker rustig wat truien breien.
wilde ik ook.. maar we waren beetje verkeerd gelopen en de tijd is wel zonder pauze... maar hoe harder ik loop des te minder voel ik mn knie... best raar eigenlijk..
Ok ok. Toch zou ik wat rustigere trainingen gaan doen.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
Dat is niet zo raar, je spieren worden warm dus je voelt steeds minder. Betekent niet dat het ook over gaat.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
Ok ok. Toch zou ik wat rustigere trainingen gaan doen.
ja maar als ik onder mn tempo loop.. wat ik een deel heb gedaan vd route heb ik echt veel last vab mn knie.. dan ben k toch gek als ik langzamer ga lopen??
ja maar als ik onder mn tempo loop.. wat ik een deel heb gedaan vd route heb ik echt veel last vab mn knie.. dan ben k toch gek als ik langzamer ga lopen??
Op dat moment voel je je knie misschien. Als je je knie steeds vol belast dan wordt het niet minder. Met rust, of rustiger aan heb je vaak wat meer kans op herstel.
Als ik mijn LDL's doe voel ik ook van alles. Na een km of 5/6 trekt dat wel weg en loop je heeeeeeeeeeerlijk.
Op dat moment voel je je knie misschien. Als je je knie steeds vol belast dan wordt het niet minder. Met rust, of rustiger aan heb je vaak wat meer kans op herstel.
Als ik mijn LDL's doe voel ik ook van alles. Na een km of 5/6 trekt dat wel weg en loop je heeeeeeeeeeerlijk.
Ik zit inmiddels bij 5 apps/sites. Die maken er allemaal net wat anders van. Vooral runkeeper wijkt relatief veel af.
Vreemd. Het gaat om geïmporteerde data. Lijkt me dat je dat 1 op 1 overneemt en niet dat je daar nog onduidelijke berekeningen op los laat. Hooguit naar boven of beneden afronden.
Vreemd. Het gaat om geïmporteerde data. Lijkt me dat je dat 1 op 1 overneemt en niet dat je daar nog onduidelijke berekeningen op los laat. Hooguit naar boven of beneden afronden.
Exporteer je de data vanuit Garmin Connect waarna je dat importeert, of importeer je het .fit-bestand dat reeds op je pc staat (dat ook als bron dient voor Garmin Connect)?
Ik heb ook wel vaker dat als ik sneller ga lopen er minder last van te hebben tijdens het lopen, maar heb het idee dat het dan wel langer duurt om te herstellen. Ik snap het wel heel goed dat je je tempo aanpast aan hoeveel pijn je hebt, maar verstandig lijkt het me niet.
Ha dat heb ik ook altijd! Wandelen is dan pijnlijker dan hardlopen. Nu is ie dus weer stuk!
Op dinsdag 29 april 2014 22:53 schreef Tarahumara het volgende: [ afbeelding ] Nog ff op de bank blijven hangen met m'n hartslagband om. Nog nooit zo laag geweest. Eens kijken of ik m onder de 50 kan krijgen.
Probeer anders een wel wat langzamer te lopen, maar kleinere pasjes te maken. Dus je pasfrequentie gewoon omhoog gooien. Misschien dat dat het ook wel een beetje is. Als je kortere pasjes neemt landt je meer onder je lichaam en heb je sneller een midden/voorvoetlanding wat beter schijnt te zijn voor je knieën. Dus wel wat langzamer gaan lopen, maar kleinere pasjes.
Wel eens geprobeerd, maar werkte niet erg goed. Verbinding valt telkens weg.
Inmiddels 48 geklokt
Ik weet niet hoeveel je draait enzo in bed, maar handig is dan om het horloge naast je neer te leggen. Naast je kussen bijvoorbeeld en de band misschien iets strakker, zodat hij niet verkeerd gaat als je gaat verliggen. Zo wil het bij mij wel redelijk in ieder geval, al ben ik wel een rustige slaper .
Dat had een vriend van me vroeger eens... Vroeger, toen er nog antennes aan de telefoons zaten. Hij dacht dat hij een takje of iets in zijn broekzak had, dus pakte dat "takje" en gooide het zo in 1 beweging van zich af.. bleek zijn telefoon te zijn die hij in 6 stukken kapot gooide tegen de muur (het is nog steeds geen helder licht )
Het heeft met afronden te maken en de tijd die je in beweging bent volgens je garmin. Let maar eens op dat je garminconnect 2 tijden kent: in beweging en totale tijd. Uiteindelijk klopt het dus gewoon.
The new Garmin Connect will be rolled out in phases during Q1 of 2014. The Garmin Connect mobile app will also be updated to reflect the new look and feel of Garmin Connect. bron
Dat is vandaag dan Al heb ik er weinig vertrouwen in. Kan wel merken dat ik vakantie heb.... Nog niet helemaal wakker.
[ Bericht 8% gewijzigd door streamnl op 30-04-2014 08:05:09 ]
Wel eens geprobeerd, maar werkte niet erg goed. Verbinding valt telkens weg.
Inmiddels 48 geklokt
Ik had gisteren een rustpols van 42, maar dat was wel met de vinger aan de pols geklokt. Verschilt meestal niet heel veel echter. Ik voel me ook echt fit, gewicht is ook lager dan het in 7 jaar geweest is! Als ik deze trend vast weet te houden, worden die HM en M heel leuk!
Ik had gisteren een rustpols van 42, maar dat was wel met de vinger aan de pols geklokt. Verschilt meestal niet heel veel echter. Ik voel me ook echt fit, gewicht is ook lager dan het in 7 jaar geweest is! Als ik deze trend vast weet te houden, worden die HM en M heel leuk!
Dat is erg laag, goed zeg! Voor mijn doen is 48 ook erg laag, voor zo ver ik weet nooit onder de 50 gemeten. Meestal zo rond de 60 in rust.
Mijn conditie is weer snel op niveau gekomen, na wat geklooi aan het begin van het jaar. M'n gewrichten daarintegen... Hier stokt m'n progressie meestal weer na een paar maanden
Daar moet ik ook echt eens voor gaan zorgen nu, zodat de snelheid ook daardoor omhoog gaat. Win/win!
Gisteren gelopen, aan de ene kant tevreden, aan de andere kant blehh. Eerste intervaltraining sinds tijden (2 x 1600), ging beter dan verwacht. Volgens Garmin Connect ongeveer 5:10 min/km, terwijl het volgens het schema 5:23 moest. Mijn grafiek is wel super onregelmatig, dus twijfel wel een beetje aan de satelliet ontvangst
Maar mijn rechtervoet gaat dus de hele tijd slapen na ongeveer 3-4km Toen ik mijn nieuwe schoenen kocht had ik dit ook gemeld aan de verkoper, dat ik daar weleens last van had, maar daar reageerde hij niet echt op. Vorige keer toen ik weer ging opbouwen had ik er ook last van, en ging het vanzelf over. Maar in mijn herinnering was het toen minder erg dan nu. Ga maar eens wat experimenteren met het strikken van mijn veters dan ofzo..
Op woensdag 30 april 2014 08:51 schreef Miezziej het volgende: Gisteren gelopen, aan de ene kant tevreden, aan de andere kant blehh. Eerste intervaltraining sinds tijden (2 x 1600), ging beter dan verwacht. Volgens Garmin Connect ongeveer 5:10 min/km, terwijl het volgens het schema 5:23 moest. Mijn grafiek is wel super onregelmatig, dus twijfel wel een beetje aan de satelliet ontvangst
Maar mijn rechtervoet gaat dus de hele tijd slapen na ongeveer 3-4km Toen ik mijn nieuwe schoenen kocht had ik dit ook gemeld aan de verkoper, dat ik daar weleens last van had, maar daar reageerde hij niet echt op. Vorige keer toen ik weer ging opbouwen had ik er ook last van, en ging het vanzelf over. Maar in mijn herinnering was het toen minder erg dan nu. Ga maar eens wat experimenteren met het strikken van mijn veters dan ofzo..
mij is gezegd dat als mn tenen gingen slapen dat je de de voorkant te strak strikt.
ik merk wel dat ik t moeilijk vind om mn voeten goed af te wikkelen als ik bergop ga
Today is life - the only life you are sure of. Make the most of today. Dale Carnegie
mij is gezegd dat als mn tenen gingen slapen dat je de de voorkant te strak strikt.
ik merk wel dat ik t moeilijk vind om mn voeten goed af te wikkelen als ik bergop ga
Het begint bij de bal van mijn voet en als ik dan door blijf lopen gaat het verder naar mijn gehele voet. Ik hoop dat het gewoon vanzelf over gaat net zoals vorige keer (november 2012 ongeveer). Toen was het van de een op de andere dag weg Maar het is wel vervelend En als het niet overgaat is het helemaal vervelend natuurlijk...
Gaaf joh!! Mijn rusthartslag is vrij hoog geloof ik. Maar weet niet zeker. Mijn gewicht is ook op een soort dieptepunt ja. Haha. Voel me helemaal slank en strak hahaha. Al beginnen er ook al mensen te zeiken dat ik te dun word maar die moeten maar tegen zichzelf gaan zeiken
Meh, reiskostenvergoeding voor stagiaires is in de rest van de organisatie echt "not done", aldus de manager. Dus nog lekker 3 maandjes 4 uur per dag reizen, ipv de 2 die ik met de auto kwijt zou zijn.
Op woensdag 30 april 2014 09:35 schreef hatsaflats het volgende: Meh, reiskostenvergoeding voor stagiaires is in de rest van de organisatie echt "not done", aldus de manager. Dus nog lekker 3 maandjes 4 uur per dag reizen, ipv de 2 die ik met de auto kwijt zou zijn.
In de trein werken geen optie? Dan is het geen 4 uur per dag reizen, maar ca 3 uur per dag werken in de trein
Op woensdag 30 april 2014 09:35 schreef hatsaflats het volgende: Meh, reiskostenvergoeding voor stagiaires is in de rest van de organisatie echt "not done", aldus de manager. Dus nog lekker 3 maandjes 4 uur per dag reizen, ipv de 2 die ik met de auto kwijt zou zijn.
He das balen zeg!! Krijg je wel een gewone stagevergoeding of doen ze dat ook niet? Balen joh, reistijd is zo zonde van je dag. In ieder geval heb je die auto nu wel dus als je een keertje snel doormoet kan je hem altijd nog pakken. Weet je al of je daar kunt blijven werken na je stage? Ik heb dat toen met mijn afstuderen gehad en toen heb ik de laatste maand of 2 maanden vast wat salaris vooruit gekregen. Niet voor reizen hoor, mijn geld was gewoon op maar misschien kan je zoiets proberen voor je reiskosten ook
balen, maar ik kan het wel begrijpen
Today is life - the only life you are sure of. Make the most of today. Dale Carnegie
Dat heb ik geprobeerd, maar dat gaat niet. Ik heb ook lang niet altijd een tafeltje voor m'n laptop, of überhaupt een zitplek.
En op andere tijden reizen en werken? Of heb je vaste tijden? Wat ik een tijd gedaan heb is de ene dag tot half 5 en de andere dag tot 6 uur werken. Dan is het net wat rustiger in het ov dan om 5 uur.
He das balen zeg!! Krijg je wel een gewone stagevergoeding of doen ze dat ook niet? Balen joh, reistijd is zo zonde van je dag. In ieder geval heb je die auto nu wel dus als je een keertje snel doormoet kan je hem altijd nog pakken. Weet je al of je daar kunt blijven werken na je stage? Ik heb dat toen met mijn afstuderen gehad en toen heb ik de laatste maand of 2 maanden vast wat salaris vooruit gekregen. Niet voor reizen hoor, mijn geld was gewoon op maar misschien kan je zoiets proberen voor je reiskosten ook
Ik krijg wel een stagevergoeding hoor. Als ik een kamer in de buurt zou nemen zou ik daar ook vergoeding voor krijgen, maar dat is na 6 jaar alleen wonen (ok, sinds 5 jaar met 2 katten) niet echt een optie. Dus ik had gehoopt dat ze dat potje wilden inzetten om mijn leven makkelijker te maken, maar niet dus
En op andere tijden reizen en werken? Of heb je vaste tijden? Wat ik een tijd gedaan heb is de ene dag tot half 5 en de andere dag tot 6 uur werken. Dan is het net wat rustiger in het ov dan om 5 uur.
Ik vertrek nu om half 7 van huis en kom om 7 uur weer thuis. Vroeger beginnen of later thuiskomen is wat mij betreft niet echt een optie
Het is dus maar even niet anders, en het is ook gewoon waar ik voor getekend heb hoor. Maar wat vaker met de auto kunnen was wel ontzettend fijn geweest.
Ik mag 24 mei vrijwilligerswerk doen op Strong Viking Hills Edition. Ik durfde mij nog niet in te schrijven, dus ik ga eerste even vanaf de zijlijn kijken of dat baggeren iets voor mij is.
Ik vertrek nu om half 7 van huis en kom om 7 uur weer thuis. Vroeger beginnen of later thuiskomen is wat mij betreft niet echt een optie
Het is dus maar even niet anders, en het is ook gewoon waar ik voor getekend heb hoor. Maar wat vaker met de auto kunnen was wel ontzettend fijn geweest.
Ah nee dat zijn geen tijden waar je mee wilt schuiven. Balen meis. Nog ff 3 mnd buffelen. Wel jammer dat ze niet met het potje wilden schuiven. Enige dat dan overblijft is een keertje met de auto als je 's avonds wilt lopen oid. Gelukkig is t nu wel lang licht dus je ziet nog wel daglicht.
Maar ik voel met je mee. Haat aan lange reistijd. Slechte ervaringen mee
Op woensdag 30 april 2014 09:54 schreef Devv het volgende: Ik mag 24 mei vrijwilligerswerk doen op Strong Viking Hills Edition. Ik durfde mij nog niet in te schrijven, dus ik ga eerste even vanaf de zijlijn kijken of dat baggeren iets voor mij is.
Het begint bij de bal van mijn voet en als ik dan door blijf lopen gaat het verder naar mijn gehele voet. Ik hoop dat het gewoon vanzelf over gaat net zoals vorige keer (november 2012 ongeveer). Toen was het van de een op de andere dag weg Maar het is wel vervelend En als het niet overgaat is het helemaal vervelend natuurlijk...
hoop dat het snel weg is dan... als het even kan met iets simpels als anders strikken
Sinds mijn elastieken veters strik ik dus niet meer. Ik glip zo in mijn schoenen en trek ze even makkelijk weer uit. Het zit wel bij de tenen iets strakker dan ik gewend ben. Sja, en uit gaan ze dus heel makkelijk als iemand op mijn hak loopt
Of gewoon veters goed leren strikken Hier altijd een enkele knoop die never nooit los gaat tijdens het lopen.
Ik strik m'n veters goed, maar de veters van m'n Kinvara's zijn inmiddels zo glad dat ze toch nog los gaan. Maar een dubbele knoop werkt daar ook goed voor. Verder heb ik nooit losse veters.
Een beetje elastische veters vind ik wel fijn trouwens.
Heb gelukkig bij m'n hardloopschoenen nooit last van dat m'n veter los gaat zitten. Merk wel dat het uitmaakt wat voor veters het zijn, heb laatst bij m'n voetbalschoenen de gladde veters vervangen en nu gaan ze daar ook niet meer los zitten.
Gaaf joh!! Mijn rusthartslag is vrij hoog geloof ik. Maar weet niet zeker. Mijn gewicht is ook op een soort dieptepunt ja. Haha. Voel me helemaal slank en strak hahaha. Al beginnen er ook al mensen te zeiken dat ik te dun word maar die moeten maar tegen zichzelf gaan zeiken
Heb je al eerder een M of HM gelopen?
Ja al 2x een HM in wedstrijd (en nog een paar keer in training). M nog nooit, dat vind ik wel duizend keer zo spannend. Maar is gelukkig pas in oktober! En ik val heel langzaam af, in een goede maand 1kg en in een mindere maand niets of een halve kg. Mijn figuur is secundair, ik wil vooral wat sneller worden in de sporten die ik doe, dus te snel afvallen heeft dan toch geen zin. Maar idealiter nu nog elke maand een kg tot juli, en dan in augustus-september-oktober op gewicht proberen te blijven tijdens de zware marathontraining..
Ja al 2x een HM in wedstrijd (en nog een paar keer in training). M nog nooit, dat vind ik wel duizend keer zo spannend. Maar is gelukkig pas in oktober! En ik val heel langzaam af, in een goede maand 1kg en in een mindere maand niets of een halve kg. Mijn figuur is secundair, ik wil vooral wat sneller worden in de sporten die ik doe, dus te snel afvallen heeft dan toch geen zin. Maar idealiter nu nog elke maand een kg tot juli, en dan in augustus-september-oktober op gewicht proberen te blijven tijdens de zware marathontraining..
Ja joh, echt superspannend Maar wel gaaf dat je de uitdaging aan gaat!!!
maar ben je normaal te zwaar dan? of wil je vooral superstrak zijn voor je trainingen? Ik was iets te zwaar (dwz: BMI nog heel ruim onder de 25 hoor, maar ik ben graag slank), maar nu is er ineens een kilo of 5 a 6 af. in een week of 7 denk ik, of 8. Maar de laatste weken is het wat minder hard aan het gaan. Dus denk dat het wel goed komt.
Hmm in het kader van multitasken, als er geen zitplek is, gaan planken in het bagagerek? Of squatten in de gang..
Ja joh, echt superspannend Maar wel gaaf dat je de uitdaging aan gaat!!!
maar ben je normaal te zwaar dan? of wil je vooral superstrak zijn voor je trainingen? Ik was iets te zwaar (dwz: BMI nog heel ruim onder de 25 hoor, maar ik ben graag slank), maar nu is er ineens een kilo of 5 a 6 af. in een week of 7 denk ik, of 8. Maar de laatste weken is het wat minder hard aan het gaan. Dus denk dat het wel goed komt.
Nee ben nooit echt te dik geweest, ook altijd ruim onder de 25, maar besef wel met hardlopen dat je elk kilootje mee moet sjouwen. Ik heb een aantal heel slanke vriendinnen, en die gaan met nauwelijks trainen al best heel hard. En ipv daar jaloers op te zijn dacht ik, hmm ik kan zelf misschien ook gewoon die paar kg afvallen
Nee ben nooit echt te dik geweest, ook altijd ruim onder de 25, maar besef wel met hardlopen dat je elk kilootje mee moet sjouwen. Ik heb een aantal heel slanke vriendinnen, en die gaan met nauwelijks trainen al best heel hard. En ipv daar jaloers op te zijn dacht ik, hmm ik kan zelf misschien ook gewoon die paar kg afvallen
handig ja. ga ik daarom ineens zo hard? Ik haalde eerst de 10 km/u niet/nauwelijks, maar nu haal ik hem al als ik rustig loop naar mijn gevoel
Op woensdag 30 april 2014 11:17 schreef Murmeli het volgende: Ingeschreven voor Hoorn Marathon 10 km Nanook hazen Jeej * Murmeli stuurt ff een dm naar wolve
Staat genoteerd!
Druk dagje, 18 mei!
Gelukkig gaan wij hier tegen de stroom in lekker op 17 mei lopen.
Daar kan ik wel mee leven. Ze heeft deze maand bijna twee keer zo veel gelopen als ik.
Maar als ik de komende tijd gewoon lekker 3 keer (of misschien soms 4 keer) per week kan blijven lopen vind ik het wel prima. En ik hoef nog geen marathons, dus dat scheelt alweer een hoop hele lange loopjes.
Op woensdag 30 april 2014 11:17 schreef Murmeli het volgende: Ingeschreven voor Hoorn Marathon 10 km Nanook hazen Jeej * Murmeli stuurt ff een dm naar wolve
Gezellig dat je mee loopt
Balen dat ze niet met het potje wilden schuiven hats. 2 uur reistijd is niet iets waar je blij van wordt weet ik uit ervaring.
Ik ga lekker niet wedstrijdlopen in het weekend van 17 & 18 mei. 4 mei, 11 mei en 24 mei (staat overigens niet in de OP) al wedstrijden cq evenementen, dus vervelen hoeft niet in mei
Op woensdag 30 april 2014 12:03 schreef Guard het volgende: Ik ga lekker niet wedstrijdlopen in het weekend van 17 & 18 mei. 4 mei, 11 mei en 24 mei (staat overigens niet in de OP) al wedstrijden cq evenementen, dus vervelen hoeft niet in mei
Als ik alles ga lopen in mei wat ik wil lopen dan worden het 4 wedstrijdjes. De Golden Ten wordt dan wel een probleem, maar die loop ik dan maar voor de lol.
Vandaag niet gelopen, wel 20 minuten power yoga en pilates gedaan. Op een blog die ik volg is er een 30-dagen challenge, iedere dag een workout van zo'n 10 minuten. Gisteren niet gedaan, dus moest er vandaag twee. Eens kijken of ik m'n buik wat strakker kan krijgen hiermee.
Op woensdag 30 april 2014 12:12 schreef Quoi het volgende: Mmm mei: 14 mei Running Crew Rotterdam 16 mei Glow Run 23 mei Omloop ter Heijde 29 mei Golden Ten
Alleen de Omloop Ter Heijde draait om tijd. Rest voor de LOL
Lekker maandje zo. Ik heb alleen de Marikenloop en Vestingloop op het programma staan. Ik zou op 11 en 15 mei nog twee kleine lokale loopjes kunnen doen, maar denk van niet en beslis dat dus last minute.
Op woensdag 30 april 2014 12:12 schreef Quoi het volgende: Mmm mei: 14 mei Running Crew Rotterdam 16 mei Glow Run 23 mei Omloop ter Heijde 29 mei Golden Ten
Omloop Ter Heijde is de 16e, volgens mijn informatie. Ga ik misschien ook doen, maar is van minder belang dan Gieten.
Als ik alles ga lopen in mei wat ik wil lopen dan worden het 4 wedstrijdjes. De Golden Ten wordt dan wel een probleem, maar die loop ik dan maar voor de lol.
Ben toch steeds meer geneigd om van mijn HM van zondag een soort van LDL met PR poging te maken. 29 km trail gaat wel op LDL tempo, lekker genieten En 24 mei misschien maar weer eens voluit een 5 of 10 doen om te kijken waar ik daar sta.
zin in alle drie
Oja running crew ik wil eigenlijk ook mee gaan maar ik heb nu op woensdag mijn hardloopgroep. en ik mis daar steeds in mei de zondagstrainingen al van, dus kweetniet of ik deze maand dan wel moet gaan runningcrew-en
Oja running crew ik wil eigenlijk ook mee gaan maar ik heb nu op woensdag mijn hardloopgroep. en ik mis daar steeds in mei de zondagstrainingen al van, dus kweetniet of ik deze maand dan wel moet gaan runningcrew-en
Ik ga gewoon ten koste van mijn loopgroepavondje Dit keer naar Nesselande, ken dat helemaal niet. Gaan Swets en ET daar niet een HM lopen later dit jaar?
Ben toch steeds meer geneigd om van mijn HM van zondag een soort van LDL met PR poging te maken. 29 km trail gaat wel op LDL tempo, lekker genieten En 24 mei misschien maar weer eens voluit een 5 of 10 doen om te kijken waar ik daar sta.
zin in alle drie
kan ook alle drie toch?
zin in alles alleen niet in de boodschappen die ik nu moet doen
Ik ga gewoon ten koste van mijn loopgroepavondje Dit keer naar Nesselande, ken dat helemaal niet. Gaan Swets en ET daar niet een HM lopen later dit jaar?
Nesselande is hier niet zo ver vandaan. volgens mij wel mooi; nieuwbouwwijk met een hoop water volgens mij.
Nee man trainen voor de Ekiden, die ongetwijfeld weer in een zinderende hitte gelopen dient te worden jinxed it, dat wordt Mosselweer
Edit: Owh als je ziek wordt moet je het natuurlijk niet doen
Voor de Ekiden maak ik een uitzondering. Ongeacht het weer ga ik daar lopen. In die periode train ik ook niet specifiek voor een wedstrijd, dus het maakt dan allemaal niet uit.
Overigens is de Omloop ter Heijde 's avonds, die ga ik zeer waarschijnlijk wel lopen.
Op woensdag 30 april 2014 12:46 schreef Twinky het volgende: Als het zo doorgaat moet die Ekiden wel lukken. Ik pers het er wel uit op mijn allerlangzaamst
Op woensdag 30 april 2014 12:12 schreef Quoi het volgende: Mmm mei: 14 mei Running Crew Rotterdam 16 mei Omloop ter Heijde 23 mei Glow Run 29 mei Golden Ten
Ik dacht dat je ook in Leiden ging lopen?
Ja joh! Grappig van je kuiten. Ik merk wel dat mijn laarzen steeds strakker zitten maar die hoef ik nu toch niet aan
Ik had laatst met stappen mijn laarzen aan die altijd al iets strak om mijn kuiten zaten. Nu kreeg ik ze amper nog dicht en was ik blij dat ik ze uit kon op het einde van de avond!
Ik weet dat ik niet perfect loop maar gister liep er iemand voor me op van die balletschoentjes alsof ze een paradepaardje was, dat lijkt me ook niet meteen de juiste manier van lopen toch?
Op woensdag 30 april 2014 13:46 schreef Ynske het volgende: Ik weet dat ik niet perfect loop maar gister liep er iemand voor me op van die balletschoentjes alsof ze een paradepaardje was, dat lijkt me ook niet meteen de juiste manier van lopen toch?
Vandaag al een heel stuk beter dan gisteren. In totaal 8 paracetamols op gisteren, elke maaltijd vitamine C tabletten en tussendoor nog keelpastilles gepakt Uiteindelijk gisterenavond met koorts naar bed gegaan, 's nachts half ijlend in het zweet wakker geworden.
Morgen weer fit, dus morgen weer lopen. Of 35 min. D1 of een intervaltraining (100p300, 200p400, 300p400)
Op woensdag 30 april 2014 14:23 schreef Levitas het volgende: Vandaag al een heel stuk beter dan gisteren. In totaal 8 paracetamols op gisteren, elke maaltijd vitamine C tabletten en tussendoor nog keelpastilles gepakt Uiteindelijk gisterenavond met koorts naar bed gegaan, 's nachts half ijlend in het zweet wakker geworden.
Morgen weer fit, dus morgen weer lopen. Of 35 min. D1 of een intervaltraining (100p300, 200p400, 300p400)
Vandaag eens 10 ninuten gelopen, zonder schoenen. Vreemd genoeg heb ik dan nergens last van. Met wandelen, springen etc. ook niet. Alleen met rennen met schoenen.
[ Bericht 1% gewijzigd door _MvN_ op 30-04-2014 14:32:32 ]
"The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start."
16 mei - 10 km omloop Ter Heijde (ovb) 18 mei - 29 km sneue trail 25 mei - 21 km haasproject schoonvader 29 mei - 10 km verjaardagsloopje Golden Ten 1 juni - hoogtepunt: WestduinseKijkduinsePuinduinseFok!loop
3 mei - 10km Red Kite 6 mei - 10km Wombwell 10k 12 mei - 6,4km Trunce (fell race) 14 mei - 5 mijl Road League 17 mei - HM White Peak 21 mei - 10k Askern 22 mei - 3 mijl Reindeer Romp Race
Uhm.... Na 17 mei uberhaupt nog maar even kijken hoe de benen zijn. Alles daar voor is een leuke warming up.
Op woensdag 30 april 2014 14:29 schreef hatsaflats het volgende: 18 mei - zorgspecialistloop (laatste loopje van de langeafstandscompetitie) 1 juni - hoogtepunt: WestduinseKijkduinsePuinduinseFok!loop
En daarna zomerstop! Al hobbel ik hoogstwaarschijnlijk ook nog wel Ekiden mee.
Is toch zonde om te stoppen in de zomer? Kan je daarna weer opnieuw beginnen. Soort van dan
Op woensdag 30 april 2014 14:27 schreef _MvN_ het volgende: Vandaag eens 10 ninuten gelopen, zonder schoenen. Vreemd genoeg heb ik dan nergens last van. Met wandelen, springen etc. ook niet. Alleen met rennen met schoenen.
the birth of a barefoot runner
Op woensdag 30 april 2014 13:46 schreef Ynske het volgende: Ik weet dat ik niet perfect loop maar gister liep er iemand voor me op van die balletschoentjes alsof ze een paradepaardje was, dat lijkt me ook niet meteen de juiste manier van lopen toch?
Dat klinkt alsof diegene met voorvoetslanding liep. Ik liep laatst met een wedstrijd achter iemand die zo liep en vond het er ook uitzien zoals jij omschrijft.
Dat klinkt alsof diegene met voorvoetslanding liep. Ik liep laatst met een wedstrijd achter iemand die zo liep en vond het er ook uitzien zoals jij omschrijft.
Knieen heel hoog optrekken zegmaar
Op woensdag 30 april 2014 15:14 schreef Murmeli het volgende: Ik slof gewoon op mijn lelijke slofjes door het mooie hollandsche landschap. Er is aan mij sowieso weinig hertjesachtig haha!
Aan mij ook niet. Maar ik loop gelukkig niet meer zo lomp als op mijn filmpjes van de 20 van Alphen. Als ik die nu terug kijk dan vraag ik me echt af waar ik mee bezig was.
Op woensdag 30 april 2014 15:18 schreef Thinkk-Pinkk het volgende: Hier loopt ook een paar keer per week een meid langs die echt ontzettend lomp loopt en kneiterhard.
Op woensdag 30 april 2014 15:18 schreef Thinkk-Pinkk het volgende: Hier loopt ook een paar keer per week een meid langs die echt ontzettend lomp loopt en kneiterhard.