De Pauselijke staat? Was die niet gesteund door de Fransen, met vrijwilligers uit bijna geheel katholiek Europa....Geen idee welke veldslag het is.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 21:50 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Het ging inderdaad om een slag uit de Italiaanse eenwording, maar niet om een tegen Oostenrijk. De staat waarop ik doel, had vooral veel aanhang vom redenen van geestelijke aard.
Het gaat inderdaad om de pauselijke staat. De slag is die bij Castelfidardo, die schenk ik je.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 22:21 schreef Polacco het volgende:
Gaat het om de pauselijke staat?
Edit: om dan ook verder op de vraag in te gaan: veel buitenlandse katholieken sloten zich aan bij het leger van de pauselijke staat om de paus/het geloof te beschermen tegen de eenwording van Italië.
Is de vraag daarmee beantwoord?quote:Op woensdag 25 juni 2014 07:42 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Het gaat inderdaad om de pauselijke staat. De slag is die bij Castelfidardo, die schenk ik je.
Ja, pardon. Ik kan op deze computer niet goed de stand bijwerken.quote:
50 De_Kardinaal †quote:Op woensdag 2 juli 2014 13:02 schreef RM-rf het volgende:
Volgens mij is zowel 'Hagenaar' als 'Utrechtenaar' ook een bargoens woord voor homoseksueel..
Hagenaren noemen zich daarom liever hagenees, ik weet niet hoe utrechtenaren zich verder noemen
O, ik neem aan dat een nieuwe vraag gesteld moest worden...quote:
dat is inderdaad correct... Servie gaf toe aan het ultimatum, maar Oostenrijk-Hongarije wide zo graag een oorlog beginnen dat ze deze toezegging weigerde en alsnog aanvielquote:
Als ik mij niet vergis, hebben ze de toezegging niet geweigerd, maar het ultimatum uitgebreid met nog meer onacceptabele eisen. Vandaar het (deels).quote:Op vrijdag 4 juli 2014 10:39 schreef RM-rf het volgende:
[..]
dat is inderdaad correct... Servie gaf toe aan het ultimatum, maar Oostenrijk-Hongarije wide zo graag een oorlog beginnen dat ze deze toezegging weigerde en alsnog aanviel
50 De_Kardinaal †
22 Stephen_Dedalus
18 Ser_Ciappelletto
15 Karrs
13 TitusPullo
12 Sloggi
8 RM-rf
7 Rave_NL
7 Nibb-it
6 Iblardi
3 Den_Haag
3 tuurke77