abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143745440
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 01:40 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Dit is wat ik ervan gebrouwen heb:

Deze lezing staat in het teken van het nemen van verantwoordelijkheid en het nemen van besluiten zonder reële grond. Waarschijnlijk heb je je vaak groter moeten voordoen dan je bent en je altijd moeten bewijzen.
Je velt geen waardeoordeel over de situatie. Je hebt kennelijk reden om mild en vergevingsgezind te zijn. Wat je bewust zou moeten proberen is het loslaten van irreële verwachtingen en negatieve gevoelens die er niet meer toe doen. Op dit moment wordt je gedrag misschien nog bepaald door afgedane zaken uit het verleden. Het is dan ook tijd om de balans op te maken. Wat heb je goed gedaan? Wat is heb je fout gedaan en welke gewoonten zou je willen afleren?
Het kost je wel de nodige moeite. Het loslaten van gevoelens en denkbeelden beinvloedt natuurlijk ook je wereldbeeld en dat kan soms schokkend zijn. Het voelt misschien aan als een crisis, maar in feite is het een doorbraak. Waar je voor moet oppassen is dat je, door de schok, jezelf niet verliest in woede en teleurstelling over gedane zaken.
Als je erin slaagt om negatieve verwachtingen los te laten kom je misschien breekt misschien het inzicht door dat je er gewoon mag zijn, zonder dat je wat hoeft te pretenderen.
De vraag is dan ook of je die woede en frustratie, diep van binnen, nog wel iets te maken heeft met je huidige situatie.
Je staat bekend als iemand die zich volledig toewijdt aan haar taak en vaak een prima overzicht heeft en goed uitgewerkte plannen. Je weet dan ook je werk, of de manier waarop je je presenteert en je werkelijke gevoelens goed uit elkaar te houden.
Misschien ben je bang om een ander te verliezen, of wellicht is er iemand in je omgeving die je erg claimt. Hier zou sprake van een patroon kunnen zijn en heb je voorgenomen om het eens anders aan te pakken.
Nu je wat meer met je voeten op de grond staat, is het makkelijker om na te streven wat je echt zou willen.
Als het allemaal (of deels) zou lukken, dan zul je op een betere manier kunnen omgaan met eigen en andermans gevoelens, zonder dat je van binnen opvreet.
Zo dit is gewoon eng! Er zijn inderdaad een aantal dingen uit het verleden waar ik mee aan het dealen ben, maar soms gewoon in vastloop. Het tonen van mijn emoties e.d. is iets waar ik ook zeker wel nog het één en ander in heb te leren!

Bedankt!
pi_143746307
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 21:04 schreef 690nm het volgende:
Zou ik een legging mogen van iemand?

Ik ben heel nieuwsgierig.

Alvast bedankt!
Leuk! Ik ga ermee aan de gang :)
pi_143759863
Ah, top. Wanneer komt eindelijk die nieuwe vent op m'n pad? En waarom duurt het zo lang!?

[ Bericht 23% gewijzigd door Jezus9 op 24-08-2014 00:50:05 ]
pi_143778373
quote:

Alvast bedankt!
Hier is alvast de trekking. De uitleg volgs zsm.

0: staven 2
1: de ridder van bokalen, omgekeerd
2: zwaarden 5
3: arcana 15, de duivel, omgekeerd
4: munten 8, omgekeerd
5: arana 9, de kluizenaar
6: de koningin van staven, omgekeerd
7: bekers 8, omgekeerd
8: zwaarden 2
9: zwaarden 8, omgekeerd
10: munten 5, omgekeerd
pi_143827069
quote:

Alvast bedankt!
Ok, dit is wat eruit kwam, niet slaan, ok? :P.. Het is niet onverdeeld positief dus eigenlijk hoop ik dat er in dit geval niet veel van klopt.
Overigens, dit is bedoeld als vermaak.

Je bent waarschijnlijk bezig met het uitbreiden en herzien van je idealen. Je mag dan een duidelijk ideaalbeeld van jezelf hebben, je bent nog niet zover. Daardoor kun je misschien de neiging hebben om je wat boven anderen te stellen.
Er komen een hoop dingen op je pad waarbij je gezonde verstand goed van pas komt. Je zult daar ook wel je voordeel mee weten te doen.
Het is ook goed dat je je bewust wordt van de gevolgen van je daden op korte en lange termijn. In feite heb je de neiging om je driften en pleziertjes op korte termijn na te jagen.
Zonder dat je een heilige hoeft te worden, kan een stuk beheersing en langetermijndenken best iets goeds brengen.
Voorheen was je niet tevreden over je (levens)omstandigheden, en misschien was je ook wel wat recalcitrant. Inmiddels ben je wijzer en je bent bezig om zelfstandig ervaring op te doen op je levensweg.
Waar je een beetje voor moet oppassen is dat je de kracht van je persoonlijkheid niet gebruikt om je zin door te drijven.
Als je wijzer wilt worden, zul je je ook naar binnen moeten keren en zelfonderzoek moeten doen anders zullen de principes die je probeert te volgen altijd een aangeleerd iets blijven.
Daarentegen zal het vechten tegen de omstandigheden en het gevolg daarvan (Je kunt soms wat venijnig zijn en dat raakt anderen soms ook.) je er wel toe brengen om tegenstrijdige wensen goed af te wegen.
Wellicht heb je niet altijd de juiste keuzes gemaakt en zit je nu met een soort van schuldgevoel. Je wilt ook dolgraag de tredmolen van het dagelijks leven doorbreken, maar hoe ga je dat aanpakken? Het antwoord op hoe je kunt ontsnappen aan onveranderlijke dogmatiek lijkt te liggen in je zelfstandiger opstellen.
Dat is ook nodig, want anders krijgt het gevoel van schijnbare uitzichtloosheid en je woede daarover echt de overhand.

Het doet me eerlijk gezegd een beetje denken aan een opstandige puber die zich flink afzet tegen zijn ouders, ofzoiets.

[ Bericht 1% gewijzigd door Enneacanthus_Obesus op 25-08-2014 21:27:16 ]
pi_143827540
Enneacanthus_Obesus: echt top dat je dit zo doet voor iedereen. Had je de legging voor mijn vraagstelling ook al gedaan trouwens? Het leek me wel leuk om ook een kaart voor jou te trekken, deze kwam eruit:

En deze trok ik voor je:

Bron van Wijsheid - De Held. Uitleg:

"Ieder van ons is een held tijdens de zware levensreis en gaat zijn persoonlijke strijd aan. Deze kaart belichaamt de moedige innerlijke worsteling van de psyche, zijn spirituele reis naar volledigheid. Als een innerlijk conflict is opgelost, verkrijgt u in overeenstemming daarmee kracht en wijsheid.

U wordt de veroveraar van uw emoties en zwakheden, de overwinnaar van uw worstelingen in het leven. U verkrijgt opnieuw de controle over uw leven. De geest wordt sterker en ontwikkelt zich: hij leert iets en gaat verder.

Deze kaart betekent dat u een probleem overwonnen hebt of dat u spoedig met een probleem geconfronteerd zult worden en dat zult overwinnen. Elk trauma en elke ramp gaan gepaard met een overwinning. Het gevolg is dat het lot verandert en u ook.

Als u met dit probleem weet om te gaan, zult u er nooit meer mee geconfronteerd worden. Deze kaart duidt altijd op een worsteling en een innerlijk besef. Vervolgens treedt een prachtige verbetering in het leven op. De strijd kan zich binnen in u afspelen of in uw externe leven, maar hij zal beide aspecten van u beïnvloeden.

Belangrijkste steekwoorden: innerlijke kracht - een obstakel overwinnen - uw innerlijke demonen verslaan voor ze u verslinden - een uitdaging in de buitenwereld - winnen - succesvol zijn."

Bron: http://www.orakelkaarten.nl/jung33.html

[ Bericht 16% gewijzigd door Jezus9 op 25-08-2014 21:35:18 ]
pi_143827932
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 21:28 schreef Jezus9 het volgende:
Enneacanthus_Obesus: echt top dat je dit zo doet voor iedereen. Had je de legging voor mijn vraagstelling ook al gedaan trouwens? Het leek me wel leuk om ook een kaart voor jou te trekken, deze kwam eruit:

[ afbeelding ]

En deze trok ik:

Bron van Wijsheid - De Held, uitleg:

"Ieder van ons is een held tijdens de zware levensreis en gaat zijn persoonlijke strijd aan. Deze kaart belichaamt de moedige innerlijke worsteling van de psyche, zijn spirituele reis naar volledigheid. Als een innerlijk conflict is opgelost, verkrijgt u in overeenstemming daarmee kracht en wijsheid.

U wordt de veroveraar van uw emoties en zwakheden, de overwinnaar van uw worstelingen in het leven. U verkrijgt opnieuw de controle over uw leven. De geest wordt sterker en ontwikkelt zich: hij leert iets en gaat verder.

Deze kaart betekent dat u een probleem overwonnen hebt of dat u spoedig met een probleem geconfronteerd zult worden en dat zult overwinnen. Elk trauma en elke ramp gaan gepaard met een overwinning. Het gevolg is dat het lot verandert en u ook.

Als u met dit probleem weet om te gaan, zult u er nooit meer mee geconfronteerd worden. Deze kaart duidt altijd op een worsteling en een innerlijk besef. Vervolgens treedt een prachtige verbetering in het leven op. De strijd kan zich binnen in u afspelen of in uw externe leven, maar hij zal beide aspecten van u beïnvloeden.

Belangrijkste steekwoorden:
innerlijke kracht - een obstakel overwinnen - uw innerlijke demonen verslaan voor ze u verslinden - een uitdaging in de buitenwereld - winnen - succesvol zijn"

Bron: http://www.orakelkaarten.nl/jung33.html
Wow! Die is echt van toepassing! Ik heb nl. dit weekend voor het eerst tegen betaling tarotlezingen gedaan. Was erg leuk en spannend, ook wel zwaar bij omdat sommige mensen met flinke problematiek kampen.
Ik ga deze week met jouw lezing aan de gang. Ik ben benieuwd wat eruit komt. :)
pi_143828037
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 21:35 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende: Wow! Die is echt van toepassing! Ik heb nl. dit weekend voor het eerst tegen betaling tarotlezingen gedaan. Was erg leuk en spannend, ook wel zwaar bij omdat sommige mensen met flinke problematiek kampen. Ik ga deze week met jouw lezing aan de gang. Ik ben benieuwd wat eruit komt. : )
Top! Vond het wel leuk om je te verassen door ook jou een kleine kaartlegging/trekking te doen aangezien je zoveel voor anderen hebt gedaan hier. Ben benieuwd wat eruit gaat komen, zie het wel verschijnen!
pi_143829416
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 21:19 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ok, dit is wat eruit kwam, niet slaan, ok? :P.. Het is niet onverdeeld positief dus eigenlijk hoop ik dat er in dit geval niet veel van klopt.
Overigens, dit is bedoeld als vermaak.

Je bent waarschijnlijk bezig met het uitbreiden en herzien van je idealen. Je mag dan een duidelijk ideaalbeeld van jezelf hebben, je bent nog niet zover. Daardoor kun je misschien de neiging hebben om je wat boven anderen te stellen.
Er komen een hoop dingen op je pad waarbij je gezonde verstand goed van pas komt. Je zult daar ook wel je voordeel mee weten te doen.
Het is ook goed dat je je bewust wordt van de gevolgen van je daden op korte en lange termijn. In feite heb je de neiging om je driften en pleziertjes op korte termijn na te jagen.
Zonder dat je een heilige hoeft te worden, kan een stuk beheersing en langetermijndenken best iets goeds brengen.
Voorheen was je niet tevreden over je (levens)omstandigheden, en misschien was je ook wel wat recalcitrant. Inmiddels ben je wijzer en je bent bezig om zelfstandig ervaring op te doen op je levensweg.
Waar je een beetje voor moet oppassen is dat je de kracht van je persoonlijkheid niet gebruikt om je zin door te drijven.
Als je wijzer wilt worden, zul je je ook naar binnen moeten keren en zelfonderzoek moeten doen anders zullen de principes die je probeert te volgen altijd een aangeleerd iets blijven.
Daarentegen zal het vechten tegen de omstandigheden en het gevolg daarvan (Je kunt soms wat venijnig zijn en dat raakt anderen soms ook.) je er wel toe brengen om tegenstrijdige wensen goed af te wegen.
Wellicht heb je niet altijd de juiste keuzes gemaakt en zit je nu met een soort van schuldgevoel. Je wilt ook dolgraag de tredmolen van het dagelijks leven doorbreken, maar hoe ga je dat aanpakken? Het antwoord op hoe je kunt ontsnappen aan onveranderlijke dogmatiek lijkt te liggen in je zelfstandiger opstellen.
Dat is ook nodig, want anders krijgt het gevoel van schijnbare uitzichtloosheid en je woede daarover echt de overhand.

Het doet me eerlijk gezegd een beetje denken aan een opstandige puber die zich flink afzet tegen zijn ouders, ofzoiets.
:D :D :D

ik zal je niet slaan.
Heb het wel goed gelezen! ;)
pi_143841833
quote:
18s.gif Op zondag 24 augustus 2014 00:41 schreef Jezus9 het volgende:
Ah, top. Wanneer komt eindelijk die nieuwe vent op m'n pad? En waarom duurt het zo lang!?
Hier is alvast de trekking:

0: arcana 7, de zegewagen
1: arcana 13, de dood
2: arcana 6, de geliefden
3: arcana 4, de keizer
4: het aas van bekers
5: munten 5, omgekeerd
6: arcana 14, matigheid, omgekeerd
7: arcana 20, het oordeel, omgekeerd
8: zwaarden 7, omgekeerd
9: arcana 1, de magier
10: zwaarden 9, omgekeerd
pi_143853800
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 11:50 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende: Hier is alvast de trekking:
Ah zie hem nu pas, top! Ben benieuwd naar de uitleg!
pi_143884091
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 18:09 schreef Jezus9 het volgende:

[..]

Ah zie hem nu pas, top! Ben benieuwd naar de uitleg!
Hier is ie dan, in de hoop dat er iets van klopt. :)

Je hebt graag controle over je leven. Kennelijk heb je het in je om moeilijkheden in je leven helemaal te doorleven, om er vervolgens weer sterker uit te komen. Er lijkt een beetje een discrepantie te zijn ontstaan tussen liefde en seksualiteit en gehechtheid. Dat zou weleens de oorzaak achter je vraag kunnen zijn. Het lijkt wat tegenstrijdig, maar als je de ander niet per sé meer nodig hebt, je niet meer afhankelijk bent dus, dan ben je kennelijk interessanter en minder kwetsbaar voor mannen die met hun eigen issues zitten.
Eigenlijk weet je het zelf allemaal heel goed, maar om de een of andere reden handel je er nog niet naar.
Natuurlijk mag je er zijn zoals je bent. Als je je daar wat zekerder over voelt, dan straal je dat beslist uit en maak je ook makkelijker contact (met de juiste mensen). Het kan zijn dat je je nog wat deze kwestie betreft ook wat minderwaardig bent gaan voelen over jezelf. Vooralsnog ben je als het om mannen gaat een beetje onzeker en in de greep van je emoties.
Als je je bewust wordt van wat je te bieden hebt, dan hoef je je niet langer te voelen alsof je op een dood spoor zit. Je zult je dan als herboren voelen. Je zult dan ook veel meer je gevoelens in de hand hebben.
Naar buiten toe lijk je wat passief te zijn geworden als het om liefde en verliefdheid gaat. Dat is jammer, want je zou communicatief juist heel goed moeten zijn. Hoewel je de ander vaak wel aanvoelt en doorziet, zit er toch een verschil tussen je denken en de realiteit.
Het enige wat je eigenlijk hoeft te doen is nog meer geloven in jezelf, of althans in dat deel waarover je je een idee hebt gevormd dat mss. niet helemaal strookte met de werkelijkheid.
Met dat je je beter voelt over jezelf, zul je de mannen in je leven mss. ook een stuk aardiger gaan vinden. :)
pi_143887196
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 15:28 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende: Hier is ie dan, in de hoop dat er iets van klopt. :)
Thanks voor de uitleg, zeer herkenbaar. Alleen mijn belangrijkste vraag mist waar ik stiekem op hoopte: wanneer komt die nieuwe vent op m'n pad? Ik snap dat je geen datums kunt zien in kaartleggingen maar ongeveer bedoel ik... heb geen zin om nog eens jaren te gaan wachten. Wat kan ik verwachten: maanden, weken, jaren, eeuwen?
pi_143892238
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 17:04 schreef Jezus9 het volgende:

[..]

Thanks voor de uitleg, zeer herkenbaar. Alleen mijn belangrijkste vraag mist waar ik stiekem op hoopte: wanneer komt die nieuwe vent op m'n pad? Ik snap dat je geen datums kunt zien in kaartleggingen maar ongeveer bedoel ik... heb geen zin om nog eens jaren te gaan wachten. Wat kan ik verwachten: maanden, weken, jaren, eeuwen?
Ik kan best een eenvoudige legging doen, daaromtrent... Alleen de tarot heeft meer diepgang dan domweg toekomst voorspellen.. Het gaat altijd om de achtergrond, de lering die er uit te trekken valt, etc. Zoals je ook misschien kunt proeven in de uitleg hangt wat je overkomt altijd van oa. hoe je zelf in het leven staat.

Maar goed, we gaan eens kijken. Ik heb er een eevoudige kruisleggng van gemaakt: bekers 9, die kaart staat vaak voor intens verlangen (maar dat hoef ik je natuurlijk niet te vertellen) en een duidelijke toekomstvisie. Je zou daar voorzichting de conclusie aan kunnen verbinden dat je er klaar voor bent en het eea. niet meer al te lang op zich laat wachten. Ik heb nog een kaart getrokken: staven 2, deze betekent dat je nog bezig bent met een afwegingsproces en het ontdekken van onbewuste motieven. Hoe eerder je daarmee klaar bent, hoe makkelijker je oopen kunt staan voor een nieuwe relatie.
Helaas staan er geen data op de kaarten, dus duidelijker wordt het niet...
pi_144818132
Als er nog liefhebbers zijn voor een lezing: ik heb van de week of volgende week wel even tijd..
pi_144823120
geen behoefte aan een lezing.. wel een vraag..

Ik heb vandaag ook weer eens een legging gedaan. een jaar geleden zat ik in een klote situatie en ben ik (weer) begonnen met kaarten leggen om me te steunen in het maken van de juiste keuzes. Nu wilde ik, een jaar na dato, eens kijken hoe het er nu voor staat. Ik heb een astrologische legging gedaan met 12 kaarten (net als een jaar geleden), Toen ik vorig jaar kaarten legde en deze kwamen omgekeerd op tafel, dan legde ik deze recht en ging ik uit van de betekenis van de rechte kaart. Deze klopte dan ook perfect.
Nu vind ik dat de kaarten horen bij het lot en na even nadenken vond ik dat de kaarten vast niet zomaar omgekeerd op tafel komen. het probleem is nu dat ik me totaal niet kan vinden in de betekenis van de omgekeerde kaarten en ik kwam erachter dat je niet altijd maar van de omgekeerde betekenis uit kan gaan bij het leggen van de kaarten.

Kunnen de kaarten nu een soort van in de war zijn nu ik ineens van de omgekeerde kaarten gebruik maak?
en hoe kom ik achter de betekenis van omgekeerde kaarten? sommige staan in mijn boekje, maar sommige ook niet, dus weet ik niet wat ik daarvan moet denken..

help? :?
No hour of life is wasted, that is spent in the saddle..
pi_144835019
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 14:45 schreef MissStevie het volgende:
geen behoefte aan een lezing.. wel een vraag..

Ik heb vandaag ook weer eens een legging gedaan. een jaar geleden zat ik in een klote situatie en ben ik (weer) begonnen met kaarten leggen om me te steunen in het maken van de juiste keuzes. Nu wilde ik, een jaar na dato, eens kijken hoe het er nu voor staat. Ik heb een astrologische legging gedaan met 12 kaarten (net als een jaar geleden), Toen ik vorig jaar kaarten legde en deze kwamen omgekeerd op tafel, dan legde ik deze recht en ging ik uit van de betekenis van de rechte kaart. Deze klopte dan ook perfect.
Nu vind ik dat de kaarten horen bij het lot en na even nadenken vond ik dat de kaarten vast niet zomaar omgekeerd op tafel komen. het probleem is nu dat ik me totaal niet kan vinden in de betekenis van de omgekeerde kaarten en ik kwam erachter dat je niet altijd maar van de omgekeerde betekenis uit kan gaan bij het leggen van de kaarten.

Kunnen de kaarten nu een soort van in de war zijn nu ik ineens van de omgekeerde kaarten gebruik maak?
en hoe kom ik achter de betekenis van omgekeerde kaarten? sommige staan in mijn boekje, maar sommige ook niet, dus weet ik niet wat ik daarvan moet denken..

help? :?
Als je geen betekenis hecht aan omgekeerde kaarten, betekent het ook niets.
Ik vind wel het vinden van de betekenis van een omgekeerde kaart bij de kleine arcana wel wat ingewikkelder.
De betekenis (althans in het systeem dat ik hanteer) is een combinatie van het getal en het symbool. De betekenis van het getal kan omgekeerd zijn, of die van het symbool, of allebei.
Als je bv. staven 7 hebt, die kan mi. staan voor onverantwoordelijk streven, of een beschuldigende houding naar anderen.. Maar ook, als de betekenis van het symbool niet juist is of decadent, voor strovuurtjes en impulsief gedrag of rusteloosheid. Ook kan de omkeiring een meer of mindere mate van een probleem aangeven. Dan houdt de kaart zijn betekenis, maar houdt het ook een waarschuwing of een voorwaarde in of een addertje onder het gras.
Dus dan zou je er wel vlekkeloze idealen op na houden, of uitbundigheid, of bv. een hevige verliefdheid, maar dan moet oppassen niet door te schieten of jezelf op te branden..
Ook met hofkaarten kun je dat min of meer hebben. De koningin van pentagrammen bv, staat voor innerlijke rijkdom en zij kan ook anderen inspireren hun talenten te ontdekken.
Omgekeerd staat ze voor iemand, of een gedachtegoed, die veiligheid zoekt in status en bezit. Alleen in minder ernstige vorm is ze niet helemaal overtuigd van haar kwaliteit en zoekt ze een stukje veiligheid buiten zichzelf.

Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb uitgelegd zo..
pi_144835847
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 21:25 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Als je geen betekenis hecht aan omgekeerde kaarten, betekent het ook niets.
Ik vind wel het vinden van de betekenis van een omgekeerde kaart bij de kleine arcana wel wat ingewikkelder.
De betekenis (althans in het systeem dat ik hanteer) is een combinatie van het getal en het symbool. De betekenis van het getal kan omgekeerd zijn, of die van het symbool, of allebei.
Als je bv. staven 7 hebt, die kan mi. staan voor onverantwoordelijk streven, of een beschuldigende houding naar anderen.. Maar ook, als de betekenis van het symbool niet juist is of decadent, voor strovuurtjes en impulsief gedrag of rusteloosheid. Ook kan de omkeiring een meer of mindere mate van een probleem aangeven. Dan houdt de kaart zijn betekenis, maar houdt het ook een waarschuwing of een voorwaarde in of een addertje onder het gras.
Dus dan zou je er wel vlekkeloze idealen op na houden, of uitbundigheid, of bv. een hevige verliefdheid, maar dan moet oppassen niet door te schieten of jezelf op te branden..
Ook met hofkaarten kun je dat min of meer hebben. De koningin van pentagrammen bv, staat voor innerlijke rijkdom en zij kan ook anderen inspireren hun talenten te ontdekken.
Omgekeerd staat ze voor iemand, of een gedachtegoed, die veiligheid zoekt in status en bezit. Alleen in minder ernstige vorm is ze niet helemaal overtuigd van haar kwaliteit en zoekt ze een stukje veiligheid buiten zichzelf.

Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb uitgelegd zo..
thnx voor de uitleg! ik snap wel wat je bedoeld. ik geloof wel dat een kaart niet zomaar omgekeerd op tafel komt. Ik heb nu alleen wel het idee dat ik nog 'te groen' ben om hier iets mee te kunnen. kan het nu zijn dat ik de boel door de war heb geschopt, omdat mijn andere leggingen ook niet meer klopte en kan ik beter de rechtopstaande kaarten en hun betekenis blijven hanteren?
No hour of life is wasted, that is spent in the saddle..
pi_144836440
Ik wil wel weer eens een lezing :)
Twiddel
pi_144854101
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 21:44 schreef MissStevie het volgende:

[..]

thnx voor de uitleg! ik snap wel wat je bedoeld. ik geloof wel dat een kaart niet zomaar omgekeerd op tafel komt. Ik heb nu alleen wel het idee dat ik nog 'te groen' ben om hier iets mee te kunnen. kan het nu zijn dat ik de boel door de war heb geschopt, omdat mijn andere leggingen ook niet meer klopte en kan ik beter de rechtopstaande kaarten en hun betekenis blijven hanteren?
Nou ja, je zegt zelf al dat je niet altijd de betekenis van een omgekeerde kaart weet. Mss is het een idee om de kaarten eerst beter te leren kennen voordat je aan een ingewikkelder manier van uitleggen begint?
pi_144854547
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 september 2014 21:56 schreef summer2bird het volgende:
Ik wil wel weer eens een lezing :)

0: ridder van zwaarden
1: het aas van zwaarden, omgekeerd
2: arcana 12, de gehangene, omgekeerd
3: bekers 2
4: de schildknaap van zwaarden, omgekeerd
5: de koning van staven
6: de koningin van staven
7: munten 8
8: munten 7
9: het aas van staven, omgekeerd
10: munten 10, omgekeerd

Opvallend, omdat sommige kaarten op volgorde zijn gevallen :)
pi_144854650
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 14:38 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

0: ridder van zwaarden
1: het aas van zwaarden, omgekeerd
2: arcana 12, de gehangene, omgekeerd
3: bekers 2
4: de schildknaap van zwaarden, omgekeerd
5: de koning van staven
6: de koningin van staven
7: munten 8
8: munten 7
9: het aas van staven, omgekeerd
10: munten 10, omgekeerd

Opvallend, omdat sommige kaarten op volgorde zijn gevallen :)
Kan je het mij ook uitleggen? :@ :)
(en alvast bedankt :) )
Twiddel
pi_144858114
quote:
99s.gif Op woensdag 24 september 2014 14:40 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Natuurlijk! Voor de duiding heb ik altijd iets meer tijd nodig, vandaar ik meestal eerst de trekking post. Maar die volgt dus zsm :P
pi_144871171
quote:
99s.gif Op woensdag 24 september 2014 14:40 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Hier is de duiding. Ik hoop dat er iets van klopt :)

Deze lezing staat in het teken van vallen en opstaan en toch weer koppig/dapper doorgaan.
Dat is zowel je zwakte als je kracht. Omdat je weleens dwarsligt maak je het jezelf soms moeilijker dan nodig is. Tegelijkertijd houdt je koppigheid je ook op de been.
Waarschijnlijk heb je te maken met een soort van crisis. Het kan gaan om een periode van angst en destructieve gevoelens die zich tegen jezelf keren.
Wat onder dit alles ligt is in wezen zekere groei. Je komt wellicht anders tegenover de mensen te staan met wie je je verbonden voelt. Tevens is het mss. een idee om jezelf wat beter te leren kennen. Wat zijn de diepere motivaties achter je gedrag? Dingen overkomen je niet zomaar. Je kunt, als je wilt, je situatie wat meer in eigen hand nemen als je meer inzicht krijgt in je gevoelsleven.
Tevens zul je dan ook minder brokken maken als je probeert te leren van kritiek in plaats van in de verdediging te schieten. Als je zou willen, kun je ontwikkelen tot een warme persoonlijkheid en een zuivere, oprechte sfeer handhaven tussen de mensen waarmee je te maken hebt. Je hebt dan de kans om je te ontwikkelen tot een warme persoonlijkheid (of liever gezegd, degene te worden die je echt bent) van wie de mensen om je heen wel haast moeten houden.
Soms zit je alleen jezelf in de weg.. Het zal best goed komen als je leert van je fouten.
Naar buiten toe kun je iemand die zich makkelijk aanpast aan de situatie en bereid is om eigen wensen op te geven, tot op zekere hoogte. Dat komt vooral omdat je best begrip hebt voor de omstandigheden van mensen waar je mee te maken hebt.
Het kost je een beetje moeite om verantwoordelijkheid te dragen voor je situatie. Het is de kunst om de hand in eigen boezem te steken en niet anderen teveel te bekritiseren.
Het zou je veel geestelijke rust geven als je je energie stak in zaken die er echt toe doen, inplaats van in proberen het goed te doen om je zwakte te compenseren.
Dat is nl. een oude fout, en als je je daar bewust van wordt, zul je beslist meer jezelf kunnen zijn, nl. iemand met een aanstekelijk soort gezelligheid.
pi_144872908
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 21:09 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Hier is de duiding. Ik hoop dat er iets van klopt :)

Deze lezing staat in het teken van vallen en opstaan en toch weer koppig/dapper doorgaan.
Dat is zowel je zwakte als je kracht. Omdat je weleens dwarsligt maak je het jezelf soms moeilijker dan nodig is. Tegelijkertijd houdt je koppigheid je ook op de been.
Waarschijnlijk heb je te maken met een soort van crisis. Het kan gaan om een periode van angst en destructieve gevoelens die zich tegen jezelf keren.
Wat onder dit alles ligt is in wezen zekere groei. Je komt wellicht anders tegenover de mensen te staan met wie je je verbonden voelt. Tevens is het mss. een idee om jezelf wat beter te leren kennen. Wat zijn de diepere motivaties achter je gedrag? Dingen overkomen je niet zomaar. Je kunt, als je wilt, je situatie wat meer in eigen hand nemen als je meer inzicht krijgt in je gevoelsleven.
Tevens zul je dan ook minder brokken maken als je probeert te leren van kritiek in plaats van in de verdediging te schieten. Als je zou willen, kun je ontwikkelen tot een warme persoonlijkheid en een zuivere, oprechte sfeer handhaven tussen de mensen waarmee je te maken hebt. Je hebt dan de kans om je te ontwikkelen tot een warme persoonlijkheid (of liever gezegd, degene te worden die je echt bent) van wie de mensen om je heen wel haast moeten houden.
Soms zit je alleen jezelf in de weg.. Het zal best goed komen als je leert van je fouten.
Naar buiten toe kun je iemand die zich makkelijk aanpast aan de situatie en bereid is om eigen wensen op te geven, tot op zekere hoogte. Dat komt vooral omdat je best begrip hebt voor de omstandigheden van mensen waar je mee te maken hebt.
Het kost je een beetje moeite om verantwoordelijkheid te dragen voor je situatie. Het is de kunst om de hand in eigen boezem te steken en niet anderen teveel te bekritiseren.
Het zou je veel geestelijke rust geven als je je energie stak in zaken die er echt toe doen, inplaats van in proberen het goed te doen om je zwakte te compenseren.
Dat is nl. een oude fout, en als je je daar bewust van wordt, zul je beslist meer jezelf kunnen zijn, nl. iemand met een aanstekelijk soort gezelligheid.
:D Dankjewel!
Ik vind het een behoorlijk kloppende lezing, en ik kan hier echt wat mee.
Bedankt! _O_
Twiddel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')