Nee, kleurloze en smaakloze eenheidsworst is wat we moeten willen zeker?quote:Op maandag 28 april 2014 21:25 schreef Elfletterig het volgende:
Allerlei mini-samenlevinkjes van groepjes mensen, inclusief allerlei eigen regels lijkt mij niet een kant die we op moeten met dit land.
Ik vind het inderdaad raar als iemand zich Turk voelt in Nederland. Je bent een Nederlander met Turkse afkomst, als je Turk wil zijn ga je naar Turkije, daar wordt je lekker geïndoctrineerd met dignen als ''Turken zijn de eerste mensen geweest op de maan'' en ''In Turkije regent het nooit, ook als het regent, regent het nooit!''quote:Op maandag 28 april 2014 21:40 schreef DS4 het volgende:
[..]
Vind jij het nou serieus raar dat Turken zichzelf Turk voelen?
Huh?
Nee, mensen aanvallen die niks hebben gedaan. Dat is Typisch Turks.quote:
Cola turka was eerder dan coca Colaquote:Op maandag 28 april 2014 21:42 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Ik vind het inderdaad raar als iemand zich Turk voelt in Nederland. Je bent een Nederlander met Turkse afkomst, als je Turk wil zijn ga je naar Turkije, daar wordt je lekker geïndoctrineerd met dignen als ''Turken zijn de eerste mensen geweest op de maan'' en ''In Turkije regent het nooit, ook als het regent, regent het nooit!''
Verschrikkelijk meid.quote:Op maandag 28 april 2014 21:42 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Ik vind het inderdaad raar als iemand zich Turk voelt in Nederland. Je bent een Nederlander met Turkse afkomst, als je Turk wil zijn ga je naar Turkije, daar wordt je lekker geïndoctrineerd met dignen als ''Turken zijn de eerste mensen geweest op de maan'' en ''In Turkije regent het nooit, ook als het regent, regent het nooit!''
Ik voel mijzelf Duitser, Italiaan en ook nog Nederlander (wat nu eenmaal het gevolg is dat mijn nabije voorouders deze nationaliteiten hebben)...quote:Op maandag 28 april 2014 21:42 schreef PizzaMizza het volgende:
Voel jij je nog Joods eigenlijk?quote:Op maandag 28 april 2014 21:42 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Nee, mensen aanvallen die niks hebben gedaan. Dat is Typisch Turks.
#typischturks doen alsof de hele wereld van turken is
#typischturks turks praten terwijl je al 50 jaar in Nederland woont
#typischturks minderheden onderdrukken maar wel klagen over israel.
Ik voel mij Nederlander.quote:
Nee hoor, alleen maar over de Turkse hypocrisie waarin turken andere volkeren wel mogen uitmaken voor onderdrukkers waarbij de Turken zelf even vergeten wat voor gruwelijke daden ze zelf hebben gedaan(en nog steeds doen)quote:Op maandag 28 april 2014 21:44 schreef Specularium het volgende:
Het duurde even maar het gaat gelukkig weer over Israel.
Nationalisme is bepaald niet alleen voorbehouden aan Turken...quote:Op maandag 28 april 2014 21:50 schreef PizzaMizza het volgende:
Nee hoor, alleen maar over de Turkse hypocrisie waarin turken andere volkeren wel mogen uitmaken voor onderdrukkers waarbij de Turken zelf even vergeten wat voor gruwelijke daden ze zelf hebben gedaan(en nog steeds doen)
Klopt, helaas zijn Turken wel koplopers.quote:Op maandag 28 april 2014 21:52 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nationalisme is bepaald niet alleen voorbehouden aan Turken...
Vind jij.quote:Op maandag 28 april 2014 21:53 schreef PizzaMizza het volgende:
Klopt, helaas zijn Turken wel koplopers.
Het is duidelijk wat jouw mening is.quote:Op maandag 28 april 2014 21:54 schreef PizzaMizza het volgende:
Je zou het ''Turkisme'' kunnen noemen: nationalisme waarin een bepaalde groep andere volkeren uitmaakt voor verschrikkelijke daden waarbij ze zelf even vergeten wat voor verschrikkelijke daden zij mensen hebben aangedaan.
Turken zijn wel een stuk nationalistischer dan Nederlanders.quote:Op maandag 28 april 2014 21:52 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nationalisme is bepaald niet alleen voorbehouden aan Turken...
Ik ga straks gifjes posten.quote:Op maandag 28 april 2014 21:59 schreef sp3c het volgende:
owjaaa laten we het over genocide en joden enzo gaan hebben hier, das echt helemaal ontopic man
komt helemaal goed dit topic
En dat heet meteen weer 'weg met ons' mentaliteit hier...quote:Op maandag 28 april 2014 21:59 schreef Specularium het volgende:
Turken zijn wel een stuk nationalistischer dan Nederlanders.
Omdat daar dat gevoel van ongelijkheid ergens zit.quote:Op maandag 28 april 2014 22:04 schreef DS4 het volgende:
[..]
En dat heet meteen weer 'weg met ons' mentaliteit hier...
Er is altijd wel kritiek mogelijk.
Ik heb ze hier ook horen toeteren wanneer Nederland had verloren.quote:Op maandag 28 april 2014 22:14 schreef sp3c het volgende:
dat sowieso
maar als je tegenwoordig al scheve ogen krijgt omdat je nog fan bent van een club uit land van herkomst dan begin ik me toch af te vragen of dat racisme roepen niet vaker terecht is dan algemeen aangenomen wordt
Laten we 't even zo draaien: zou je in Turkije mogen opkomen voor een niet-Turkse club zoals dat hier wordt gedaan? Nee is het antwoord.quote:Op maandag 28 april 2014 22:14 schreef sp3c het volgende:
dat sowieso
maar als je tegenwoordig al scheve ogen krijgt omdat je nog fan bent van een club uit land van herkomst dan begin ik me toch af te vragen of dat racisme roepen niet vaker terecht is dan algemeen aangenomen wordt
Ik vraag het mij al veel langer af en niet geheel toevallig zie ik weer usual suspects in dit draadje.quote:Op maandag 28 april 2014 22:14 schreef sp3c het volgende:
dat sowieso
natuurlijk mag dat welquote:Op maandag 28 april 2014 22:24 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Laten we 't even zo draaien: zou je in Turkije mogen opkomen voor een niet-Turkse club zoals dat hier wordt gedaan? Nee is het antwoord.
nou en man, daar gaat dit topic helemaal niet overquote:Het is makkelijk om kritiek te hebben op Nederland omdat we hier goed omgaan met rechten. Als je in Turkije iets roept over dat minderheden meer rechten moeten hebben beland je opeens in de gevangenis voor een aantal jaar of ''verdwijn'' je opeens...
Niemand zal er een neuk om geven als je het kampioenschap van Ajax gaat vieren in Turkije. In het beste geval mag je zelfs met de Fenerbahçe fans meevierenquote:Op maandag 28 april 2014 22:24 schreef PizzaMizza het volgende:
Laten we 't even zo draaien: zou je in Turkije mogen opkomen voor een niet-Turkse club zoals dat hier wordt gedaan? Nee is het antwoord.
Dat is een prive-aangelegenheid, het gaat hier om openbare orde. Zoiets mag niet in het nationalistische Turkije.quote:Op maandag 28 april 2014 22:31 schreef sp3c het volgende:
collega van mij (oerhollander) heeft er een cafeetje dat volhangt met feijenoord onzin, zit iedere wedstrijd vol met Hollanders en dat zijn echt niet allemaal toeristen kan ik je zeggen
Precies, alleen het verschil is dat je in Nederland nog een humane behandeling krijgt terwijl je in Turkije 1) verdwijnt of 2) jarenlang zal vastzitten.quote:Op maandag 28 april 2014 22:31 schreef sp3c het volgende:
komt pas politie op af als ze teveel lawaai maken en met vuurwerkbommen gaan lopen gooien
Nou en? Hoe durf je nou en te zeggen? Dus jij vindt het normaal dat er duizenden mensen in Turkije vastzitten in de gevangenis omdat ze iets roepen wat de Turkse regering niet god in de oren klinkt? Met jou is dus geen discussie mogelijk. Nou en zegt ie, ik hoop dat jij en je hele familie als politieke gevangenen in een land vastzitten, kijken of je dan nog ''nou en'' gaat zeggen.quote:Op maandag 28 april 2014 22:31 schreef sp3c het volgende:
nou en man, daar gaat dit topic helemaal niet over
Yeah right. Net zoals niemand zogenaamd een fuck zou geven als je in Turkije iets roept over rechten voor minderheden. De gevangenissen liegen er niet om.quote:Op maandag 28 april 2014 22:41 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Niemand zal er een neuk om geven als je het kampioenschap van Ajax gaat vieren in Turkije. In het beste geval mag je zelfs met de Fenerbahçe fans meevieren
Wat heeft dat nou weer met mijn post te maken?quote:Op maandag 28 april 2014 23:08 schreef PizzaMizza het volgende:
Yeah right. Net zoals niemand zogenaamd een fuck zou geven als je in Turkije iets roept over rechten voor minderheden. De gevangenissen liegen er niet om.
quote:Op maandag 28 april 2014 10:34 schreef bijdehand het volgende:
En dan janken om discriminatieDe combinatie allochtoon + voetbalsupporter is er geen om over naar huis te schrijven
Dat heeft te maken met het feit dat jij doet alsof je alles mag in Turkije, je creëert een nep beeld.quote:Op maandag 28 april 2014 23:10 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Wat heeft dat nou weer met mijn post te maken?![]()
Begin anders ook nog ff over de vermeende Armeense genocide.
Gelukkig weet jij het allemaal wel beter.quote:Op maandag 28 april 2014 23:11 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Dat heeft te maken met het feit dat jij doet alsof je alles mag in Turkije, je creëert een nep beeld.
Jammer dat jij Turkije voordoet als een land waar alles mag en kan. De realiteit wijst anders uit. Ik wou dat jij gelijk had, maar 't is niet zo.quote:Op maandag 28 april 2014 23:11 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Gelukkig weet jij het allemaal wel beter.
ik geloof er echt geen bal vanquote:Op maandag 28 april 2014 23:08 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Dat is een prive-aangelegenheid, het gaat hier om openbare orde. Zoiets mag niet in het nationalistische Turkije.
nou en man, lekker belangrijkquote:[..]
Precies, alleen het verschil is dat je in Nederland nog een humane behandeling krijgt terwijl je in Turkije 1) verdwijnt of 2) jarenlang zal vastzitten.
normaal, normaal ...quote:[..]
Nou en? Hoe durf je nou en te zeggen? Dus jij vindt het normaal dat er duizenden mensen in Turkije vastzitten in de gevangenis omdat ze iets roepen wat de Turkse regering niet god in de oren klinkt? Met jou is dus geen discussie mogelijk. Nou en zegt ie, ik hoop dat jij en je hele familie als politieke gevangenen in een land vastzitten, kijken of je dan nog ''nou en'' gaat zeggen.
Godverdomme wat kortzichtig .
NWS-slowchat is hier: NWS / [SC] Kingstown met zijn iets te wijde anus.quote:Op maandag 28 april 2014 22:02 schreef sp3c het volgende:
alleen gifjes van fok! he, je mag ze niet van een ander forum halen want dan raakt de beschermheer van de orde der grote grijze elfletterige massa van de leg
quote:
Ik laat even melden dat ik geniet van de butthurtheid die hier tentoongesteld wordt.quote:Op maandag 28 april 2014 21:42 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Nee, mensen aanvallen die niks hebben gedaan. Dat is Typisch Turks.
#typischturks doen alsof de hele wereld van turken is
#typischturks turks praten terwijl je al 50 jaar in Nederland woont
#typischturks minderheden onderdrukken maar wel klagen over israel.
Ik durf te wedden dat Turken het mee zullen vieren.quote:Op maandag 28 april 2014 22:24 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Wat mij betreft is een samenleving wat anders dan allerlei kleine clubjes mensen die totaal langs elkaar heen leven. Zoals jij over Nederland praat, kunnen we dit land ook wel opdoeken en laten opgaan in Duitsland of in de EU, zonder dat we nog een landsbestuur hebben, zonder dat we nog iets van een eigen identiteit hebben.quote:Op maandag 28 april 2014 21:34 schreef happinessfordogs het volgende:
[..]
Nederland is niet anders zo geweest sinds de verre geschiedenis en zelfs vandaag de dag is de parlementaire democratie niets meer dan een vertegenwoordiging van een heleboel mini-samenlevinkjes. De manifestatie van die homogene mensenbrei waar je op probeert aan te sturen heeft Nederland nooit gehad en is bij deze ook geen geldig argument om aan te voeren om bepaalde groepen in Nederland te doen verdwijnen.
Ze voelen zich Turk in Nederland, omdat sommige mensen vinden of zeggen dat ze hier "buiten - of soms zelfs met de rug naar - de Nederlandse samenleving" staan.quote:Op dinsdag 29 april 2014 11:16 schreef Elfletterig het volgende:
Overigens is integreren wat anders dan een homogene mensenbrei. En ik vraag me dus oprecht af waarom mensen die zich Turk voelen in Nederland blijven wonen. Volg ik dezelfde redenering als die ik net noemde, dan passen deze mensen veel beter in de Turkse samenleving; daar zijn ze onderdeel van een logische eenheid, hier niet. Hier staan ze buiten - of soms zelfs met de rug naar - de Nederlandse samenleving.
Ja, ik hoor dit vaker. Elfletterig als boze genius van alle kliekjesvorming in Nederland. Ik weet niet zo goed wat ik met dat soort onzin aanmoet. Ik heb overigens nog nooit iemand een afkomst verweten. Lijkt me ook vrij bizar: je afkomst is een feit, niet iets dat verwijtbaar is. En toen Wilders laatst "minder, minder, minder" liet scanderen over Marokkanen stond ik vooraan om dat te veroordelen. Alleen wordt dat dan vaak niet gezien, want ik ben gelabeld en gebrandmerkt als een racist.quote:Op dinsdag 29 april 2014 11:39 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Ze voelen zich Turk in Nederland, omdat sommige mensen vinden of zeggen dat ze hier "buiten - of soms zelfs met de rug naar - de Nederlandse samenleving" staan.
Ik geef toe, het is een kip en ei verhaal, maar als je je onwelkom voelt omdat je volgens sommigen niet Nederlands genoeg zou zijn, dan is het wel heel verleidelijk om juist je Turk-zijn te benadrukken. Juist omdat het je constant verweten wordt dat je van Turkse afkomst bent.
Het moet van twee kanten komen, van de "allochtoon", maar ook van de autochtoon, die moet accepteren dat "samenleving" ook betekent dat hij/zij samenleeft met anderen die anders leven dan hij/zij.
dehele wereld is mijn slowchat, dat zou je inmiddels wel moeten wetenquote:Op dinsdag 29 april 2014 10:29 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
NWS-slowchat is hier: NWS / [SC] Kingstown met zijn iets te wijde anus.
Ik dacht: ik meld het even...
Fijn, maar laat mij erbuiten.quote:Op dinsdag 29 april 2014 12:18 schreef sp3c het volgende:
[..]
dehele wereld is mijn slowchat, dat zou je inmiddels wel moeten weten
dan moet je niet van die rare dingen roepen, dan krijg je datquote:
Je zat met Specularium te neuzelen over gifjes. Totaal niet on-topic en het heeft ook totaal niet met mij te maken. Het zou wel handig zijn als je als NWS-mod enigszins het goede voorbeeld geeft.quote:Op dinsdag 29 april 2014 12:25 schreef sp3c het volgende:
[..]
dan moet je niet van die rare dingen roepen, dan krijg je dat
ik trok het juist via een hendige vergelijking terug ontopicquote:Op dinsdag 29 april 2014 12:28 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Je zat met Specularium te neuzelen over gifjes. Totaal niet on-topic en het heeft ook totaal niet met mij te maken. Het zou wel handig zijn als je als NWS-mod enigszins het goede voorbeeld geeft.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |