Nu betwijfel ik echt of voor ieder van die 683 islamisten een zorgvuldige afweging gemaakt is en of voor eenieder de bewijslast 100% rond is. Het lijkt me er meer op dat dit gewoon het grootschalig uitroeien van politieke tegenstanders is.quote:Doodstraf voor islamisten
CAIRO -
Bijna 700 Egyptische islamisten zijn ter dood veroordeeld. Onder de 683 veroordeelden is ook een leider van de Moslimbroederschap Mohammed Badie. Dat hebben de advocaten maandag bekendgemaakt, meldde de BBC. Ze waren aangeklaagd in verband met een aanval op een politiebureau vorig jaar, na het afzetten van de islamistische president Mohamed Mursi.
Foto: reuters
Het is de tweede keer in korte tijd dat een Egyptische rechtbank Moslimbroeders massaal de doodstraf oplegt. In maart gebeurde dat bij 529 leden. De rechtbank oordeelde maandag dat de meesten van hen levenslang krijgen in plaats van de doodstraf. Maar in 37 gevallen blijft de doodstraf staan. Ook dit proces was binnen een paar uur afgelopen.
De Verenigde Naties en mensenrechtenorganisaties hebben kritiek geuit op de inhoud en de snelheid van de rechtszaken.
http://www.telegraaf.nl/b(...)d_veroordeeld__.html
Mubarak deed precies hetzelfde met de Moslimbroeders.quote:Op maandag 28 april 2014 10:02 schreef bijdehand het volgende:
Weg met Mubarak, we willen een beter land! Laat me niet lachen.
Je hebt in wezen wel gelijk. Maar samenwerken met een land dat aan massamoord doet, liever niet.quote:Op maandag 28 april 2014 10:09 schreef DroogDok het volgende:
De doodstraf is achterlijk en betreurenswaardig, maar het is een interne politieke aangelegenheden, laat ze het lekker uitzoeken.
Waarom is hij dan afgezet? Zoveel is er niet veranderdquote:Op maandag 28 april 2014 10:06 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Mubarak deed precies hetzelfde met de Moslimbroeders.
Uiteraard, beter stoppen we gewoon met geld geven. Als de elkaar daar allemaal uit willen roeien moeten ze dat zelf weten imhoquote:Op maandag 28 april 2014 10:09 schreef DroogDok het volgende:
De doodstraf is achterlijk en betreurenswaardig, maar het is een interne politieke aangelegenheden, laat ze het lekker uitzoeken.
Omdat de beste man een despoot was die zijn volk onderdrukte. Daarom kwam men ook in opstand.quote:Op maandag 28 april 2014 10:16 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Waarom is hij dan afgezet? Zoveel is er niet veranderd
Ik vind dit behoorlijk enge praatjes.quote:Op maandag 28 april 2014 10:25 schreef Oud_student het volgende:
Op de BBC was gister een discussieprogramma over de stelling dat de Islam de grootste bedreiging is voor het Westen. In de UK gaan de ogen langzaam open, daar zijn steden als Birmingham al geislamiseerd met Sharia rechtbanken etc.
Bij de machthebbers in Egypte is dit ook duidelijk, maar de vraag is of deze massale doodstraffen resultaat op zullen leveren. Egypte heeft een bevolking van 80 miljoen, waarvan 60 miljoen achterlijk.
Je kunt onmogelijk al deze mensen ombrengen.
De machthebbers hebben gefaald, de Islam heeft gewonnen in Egypte, niets meer aan te doen.
Maar in het westen gaat men rustig door met moslim knuffelen totdat het hier ook te laat is
Ga jij maar rustig slapen, stem op D66 en de EU en alles komt goedquote:Op maandag 28 april 2014 10:27 schreef KoosVogels het volgende:
Ik vind dit behoorlijk enge praatjes.
Ja wat erg, leden van een terroristische organisatie ter dood veroordelenquote:Op maandag 28 april 2014 10:12 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Je hebt in wezen wel gelijk. Maar samenwerken met een land dat aan massamoord doet, liever niet.
Waar schrijf ik dat het prima is?quote:Op maandag 28 april 2014 10:29 schreef LXIV het volgende:
Ik vind jouw laconieke houding ook behoorlijk eng, Koos. Als Wilders hier aan de macht komt en hij zou 1500 moslims ter dood veroordelen stond je op je achterste benen. Maar nu is het allemaal wel prima en slechts een voortzetting van het oude Mubarak-beleid?
Je kan je bij 700 ter dood veroordeelden afrvagen hoe degelijk het proces was dat ze hebben gehad natuurlijk.quote:Op maandag 28 april 2014 10:30 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Ja wat erg, leden van een terroristische organisatie ter dood veroordelen
48,27% stemde bij de presidentsverkiezingen niet op het MB, en dat er werd er vaak ook nog op het MB gestemd omdat de andere kandidaat een minister onder Moebarak was. Tevens heeft het MB ook bij diegene die op haar stemde veel populariteit verloren.quote:Op maandag 28 april 2014 10:25 schreef Oud_student het volgende:
Op de BBC was gister een discussieprogramma over de stelling dat de Islam de grootste bedreiging is voor het Westen. In de UK gaan de ogen langzaam open, daar zijn steden als Birmingham al geislamiseerd met Sharia rechtbanken etc.
Bij de machthebbers in Egypte is dit ook duidelijk, maar de vraag is of deze massale doodstraffen resultaat op zullen leveren. Egypte heeft een bevolking van 80 miljoen, waarvan 60 miljoen achterlijk.
Je kunt onmogelijk al deze mensen ombrengen.
De machthebbers hebben gefaald, de Islam heeft gewonnen in Egypte, niets meer aan te doen.
Maar in het westen gaat men rustig door met moslim knuffelen totdat het hier ook te laat is
Dit is gewoon genocide. Wat je ook van de potentiele slachtoffers vind.quote:Op maandag 28 april 2014 10:30 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Ja wat erg, leden van een terroristische organisatie ter dood veroordelen
Mwoah, op die beschuldiging valt best wat af te dingen. En zelfs als dat het geval is, dan nog ga je mensen niet massaal omleggen.quote:Op maandag 28 april 2014 10:29 schreef SadPanda het volgende:
Mooi, weg met die terroristische organisatie.
Ik vraag me vooral af welke consequente jij wilt verbinden aan je angstbeelden.quote:Op maandag 28 april 2014 10:29 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Ga jij maar rustig slapen, stem op D66 en de EU en alles komt goed
Ze zullen niet echt ter dood gebracht worden, het is meer een waarschuwing dat terroristen hard aangepakt zullen worden. Zo moeilijk is het ook niet om 700 leden van het MB tegelijk op te pakken.quote:Op maandag 28 april 2014 10:33 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Je kan je bij 700 ter dood veroordeelden afrvagen hoe degelijk het proces was dat ze hebben gehad natuurlijk.
Af te dingen? Misschien even kijken naar de geschiedenis van het MB...quote:Op maandag 28 april 2014 10:33 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Mwoah, op die beschuldiging valt best wat af te dingen. En zelfs als dat het geval is, dan nog ga je mensen niet massaal omleggen.
Maar goed, jij bent natuurlijk fan van Poetin, dus ik snap wel waar het vandaan komt.
Het zijn niet zomaar 1500 moslims, niet te vergelijken dus.quote:Op maandag 28 april 2014 10:29 schreef LXIV het volgende:
Ik vind jouw laconieke houding ook behoorlijk eng, Koos. Als Wilders hier aan de macht komt en hij zou 1500 moslims ter dood veroordelen stond je op je achterste benen. Maar nu is het allemaal wel prima en slechts een voortzetting van het oude Mubarak-beleid?
Ik ken de geschiedenis van de MB. Heel goed zelfs. Maar dan ga je alsnog geen honderden mensen ter dood veroordelen.quote:Op maandag 28 april 2014 10:35 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Af te dingen? Misschien even kijken naar de geschiedenis van het MB...
Nee
Dus als de VS 700 leden van Al Qaida vermoord in Irak is dat ook genocide?quote:Op maandag 28 april 2014 10:33 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Dit is gewoon genocide. Wat je ook van de potentiele slachtoffers vind.
Ligt een beetje aan de omstandigheden, maar in feite is dat wel het geval ja.quote:Op maandag 28 april 2014 10:36 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Dus als de VS 700 leden van Al Qaida vermoord in Irak is dat ook genocide?
Laten we het dan ook een proces noemenquote:Op maandag 28 april 2014 10:29 schreef LXIV het volgende:
Moet de vlag niet uit in huize Bijdehand? Dit is immers een seculiere overwinning op de islamitische horden!quote:Op maandag 28 april 2014 10:41 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Laten we het dan ook een proces noemen
De Moslimbroeders en daarmee politieke Islam ebben keihard verloren in egypte, in nog geen jaar hebben ze zoveel weerstand opgeroepen dat miljoenen de straten op gingen om hen van hun machtstroon af te shoppen. Zon afkeer dat vele Egyptenaren Sisi de Boef als held binnenhaalden die louter uit "oprechte bedoelingen" het land weer van de Moslimbroeders terug gaf aan het volk.quote:Op maandag 28 april 2014 10:25 schreef Oud_student het volgende:
Gaat toch niet om een etnische groep?quote:Op maandag 28 april 2014 10:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ligt een beetje aan de omstandigheden, maar in feite is dat wel het geval ja.
Ja, want ik HAAT moslims. Ik roep stelselmatig dat ze allemaal DOOD moeten. DOOD zeg ik je!!!quote:Op maandag 28 april 2014 10:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Moet de vlag niet uit in huize Bijdehand? Dit is immers een seculiere overwinning op de islamitische horden!
Een proces in die landen is nou eenmaal niet eerlijk, maar het is niet waar dat ze willekeurig wat moslims hebben opgepakt. Ze zijn lid van het MB.quote:Op maandag 28 april 2014 10:40 schreef LXIV het volgende:
Er is een wezenlijk verschil om in gevechten, waarbij de tegenstander ook bewapend is en terug kan vechten, mensen te doden dan via een 'proces' in een rechtbank. Het eerste is oorlog en dat wordt toch anders gezien als via het juridisch systeem.
Nederland dood ook mensen in het buitenland, terwijl het tegen de doodstraf is.
Hier had ik helemaal overheen gelezen.quote:Op maandag 28 april 2014 10:25 schreef Oud_student het volgende:
Niet alleen daarvoor:quote:Op maandag 28 april 2014 11:33 schreef LXIV het volgende:
@Sadpanda: Deze mensen zijn veroordeeld voor een aanval op een politiestadion waarbij één (1) agent om het leven kwam! Zouden ze nu echt alle 683 hierin een rol gehad hebben?
Dit is pure willekeur en heeft niks te maken met recht, maar alles met afrekening. Genocide wil ik het niet noemen, maar massamoord wel.
Leg op straat eens 683 mensen om met hakbijlen en zo en kijk wat een bizar bloedbad dat wordt!
Beetje nazi-achtige wraakacties.quote:Op maandag 28 april 2014 11:33 schreef LXIV het volgende:
@Sadpanda: Deze mensen zijn veroordeeld voor een aanval op een politiestadion waarbij één (1) agent om het leven kwam! Zouden ze nu echt alle 683 hierin een rol gehad hebben?
Dit is pure willekeur en heeft niks te maken met recht, maar alles met afrekening. Genocide wil ik het niet noemen, maar massamoord wel.
Leg op straat eens 683 mensen om met hakbijlen en zo en kijk wat een bizar bloedbad dat wordt!
Sluit ze dan op. Dit is gewoon ziek.quote:Op maandag 28 april 2014 11:54 schreef Elfletterig het volgende:
Het lukt me niet om medelijden op te brengen met islamisten. Dat zijn mensen die in diverse regio's dood en verderf zaaien, anderen onderdrukken, enzovoort. Religie is een keuze, extremist zijn ook. Deze mensen worden met eigen middelen bestreden. Zouden ze zelf aan de macht zijn, dan waren ze geen haar beter.
Ik zal er geen traan om laten; hoe minder religieus-extremisten op deze planeet, des te beter.
In Birmingham is tussen de 14 en 21% van de bevolking moslim, hangt een beetje van de bron af die je hanteert. Is er dan al sprake van "geislamiseerd"?quote:
Dat deze mensen beter opgesloten kunnen worden dan ter dood veroordeeld, is ook maar een subjectieve opvatting. Het is niet alsof landen waar de islam heerst voorop lopen wat betreft beschaving en humane wetgeving.quote:Op maandag 28 april 2014 11:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Sluit ze dan op. Dit is gewoon ziek.
Je bent een raar mannetje. Maar het is goed dat je je ware aard toont.
Maar is het dan duidelijk wat deze mensen precies hebben uitgespookt? Zijn zij schuldig aan massamoord? Ik kan me namelijk geen incidenten in Egypte herinneren waarbij onlangs duizenden mensen om het leven zijn gekomen. Het lijkt me dus sterk dat deze mensen ergens schuldig aan zijn.quote:Op maandag 28 april 2014 12:02 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dat deze mensen beter opgesloten kunnen worden dan ter dood veroordeeld, is ook maar een subjectieve opvatting. Het is niet alsof landen waar de islam heerst voorop lopen wat betreft beschaving en humane wetgeving.
Je mag verder vinden wat je wilt, ik zeg gewoon wat mijn mening is en draai er niet omheen. Ik schreef overigens niet dat ik het een geweldige oplossing vind, maar ik mijn insteek is: ik zal er geen traan om laten.
Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)d_veroordeeld__.htmlquote:Doodstraf voor islamisten
CAIRO - Bijna 700 aanhangers van de Egyptische Moslimbroederschap zijn ter dood veroordeeld in een massaproces. Onder de 683 veroordeelden is ook een leider van de Moslimbroederschap, Mohammed Badie. Dat hebben de advocaten maandag bekendgemaakt, meldde de BBC. Ze waren aangeklaagd in verband met een aanval op een politiebureau vorig jaar, na het afzetten van de islamistische president Mohamed Mursi.
Het proces duurde maar een paar uur. Naar verluidt liet de rechtbank de advocaten van de verdachten niet toe bij het proces. Verschillende vrouwelijke familieleden die buiten stonden te wachten, vielen volgens de BBC flauw toen zij de uitspraak hoorden.
Het is de tweede keer in korte tijd dat een Egyptische rechtbank massaal de doodstraf oplegt. In maart gebeurde dat bij 529 aanhangers van de Moslimbroederschap. De rechtbank oordeelde maandag dat de meesten van hen levenslang krijgen in plaats van de doodstraf. Maar in 37 gevallen blijft de doodstraf staan. Ook dit proces was binnen een paar uur afgelopen.
De Verenigde Naties en mensenrechtenorganisaties hebben kritiek geuit op de inhoud en de snelheid van de rechtszaken.
Ja en niet te vergeten de Euro, eurabia, peggold en pvdallochtonen.quote:Op maandag 28 april 2014 10:29 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Ga jij maar rustig slapen, stem op D66 en de EU en alles komt goed
Tja nu hoor je alle wereldleiders niet. Deze moordpartij komt ze wel goed uit.quote:Op maandag 28 april 2014 12:24 schreef rakotto het volgende:
Ze rechter heeft de advocaat van de 700 mensen niet eens gehoord. Hij heeft het zelfs geweigerd en daarmee 6000 blz aan bewijsstukken dat ze onschuldig zijn niet gelezen._!
En dan verbieden ze vandaag ook nog de 6 April groep wat de revolutie in january 2011 en juli 2013 leidde. Reden? Ze geven een slecht beeld weer over Egypte in het buitenland en zijn zogenaamd allemaal spionnen.
Kut land is het geworden. Revolutie naar de kloten, Mubarak 2 is aan de macht.quote:Op maandag 28 april 2014 12:24 schreef rakotto het volgende:
Ze rechter heeft de advocaat van de 700 mensen niet eens gehoord. Hij heeft het zelfs geweigerd en daarmee 6000 blz aan bewijsstukken dat ze onschuldig zijn niet gelezen._!
En dan verbieden ze vandaag ook nog de 6 April groep wat de revolutie in january 2011 en juli 2013 leidde. Reden? Ze geven een slecht beeld weer over Egypte in het buitenland en zijn zogenaamd allemaal spionnen.
Ja, en Moslimbroeder Morsi is afgezet door een woedende menigte, net als Janoekovitsj. Volgens jouw redenering strijden de Moslimbroeders dus tegen een illegaal regime in Caïro.quote:Op maandag 28 april 2014 12:30 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Beste Obama-lover, daar denken Obama en zijn vriendjes heel anders over gezien de drone aanvallen.
Die doden veroorzaken ze niet zelf, ze worden zelf vermoord. Ze hebben nooit politieke tegenstanders vermoord. En het gaat ook om het doel en waartegen ze dat doen. Ze doen het tegen een illegaal regime in Kiev en ze willen een democratisch referendum. Niet te vergelijken dus.
Eerder Moebarak 3, Morsi had zichzelf meer macht dan Moebarak gegeven.quote:Op maandag 28 april 2014 12:32 schreef Ludacriss het volgende:
[..]
Kut land is het geworden. Revolutie naar de kloten, Mubarak 2 is aan de macht.
Ik was niet blij met MB maar dit regime is net zo erg als alles hiervoor. Jammer dat er alleen in Tunesië normale Arabische mensen schijnen te wonen.
Maar de helft van het land wilde Janoekovitsj weg, dat was in Egypte wel anders. Tevens maakte Morsi er een islamitische dictatuur van, Janoekovitsj behield de democratie.quote:Op maandag 28 april 2014 12:33 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, en Moslimbroeder Morsi is afgezet door een woedende menigte, net als Janoekovitsj. Volgens jouw redenering strijden de Moslimbroeders dus tegen een illegaal regime in Caïro.
En, net als de Moslimbroeders, hebben ook de separatisten overheidsgebouwen bestormd.
Volgens jouw redenering moeten de separatisten dus de kogel krijgen.
Doet dat ter zake? In beide gevallen is er een democratisch gekozen leider verdreven. En er valt onmogelijk met zekerheid te zeggen dat de meerderheid Morsi weg wilde hebben. Peilingen in Egypte zijn namelijk schaars.quote:Op maandag 28 april 2014 12:36 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Maar de helft van het land wilde Janoekovitsj weg, dat was in Egypte wel anders. Tevens maakte Morsi er een islamitische dictatuur van, Janoekovitsj behield de democratie.
Ja dat doet bij mij wel ter zake.quote:Op maandag 28 april 2014 12:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Doet dat ter zake? In beide gevallen is er een democratisch gekozen leider verdreven. En er valt onmogelijk met zekerheid te zeggen dat de meerderheid Morsi weg wilde hebben. Peilingen in Egypte zijn namelijk schaars.
Onvrede is de overeenkomst.
Dus nogmaals, volgens jouw redenering moeten alle separatisten tegen de muur. Het maakt de discussie in het Oekraïne-topic in ieder geval een stuk interessanter. Bedankt daarvoor, despootje.
Ik weet niet hoor, maar Morsi was nou niet bepaald de bevolking aan het uitmoorden of iets in die geest. Noch hebben de veroordeelde moslimbroeders en masse landgenoten vermoord.quote:
Ik vind dat hij van Egypte een islamitische dictatuur maakt al genoeg. Tijdens Morsi zijn er trouwens ook genoeg anti-Morsi demonstranten gedood.quote:Op maandag 28 april 2014 12:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik weet niet hoor, maar Morsi was nou niet bepaald de bevolking aan het uitmoorden of iets in die geest. Noch hebben de veroordeelde moslimbroeders en masse landgenoten vermoord.
Waar jij dus feitelijk voor pleit, is het ter dood veroordelen van mensen op basis van hun ideologie.
Dus als je verdacht wordt van terrorisme verdien je geen eerlijk proces?quote:Op maandag 28 april 2014 12:44 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Ik vind dat hij van Egypte een islamitische dictatuur maakt al genoeg. Tijdens Morsi zijn er trouwens ook genoeg anti-Morsi demonstranten gedood.
Ze hebben wel een politieagent vermoord en andere aangevallen.
Nee, omdat ze lid zijn van een terroristische organisatie die streeft naar een islamitische dictatuur en ook daadwerkelijk aan terrorisme doen.
Ach in dat soort landen bestaat geen eerlijk proces. Ze zullen sowieso wel lid zijn van het MB en aan de rellen hebben meegedaan.quote:Op maandag 28 april 2014 12:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dus als je verdacht wordt van terrorisme verdien je geen eerlijk proces?
En jij hebt nog wel zo'n hekel aan de VS.
Je weet dat islamisten wat anders zijn dan moslims (islamieten)? Islamisten zijn extremisten die een politieke islam nastreven.quote:Op maandag 28 april 2014 12:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar is het dan duidelijk wat deze mensen precies hebben uitgespookt? Zijn zij schuldig aan massamoord? Ik kan me namelijk geen incidenten in Egypte herinneren waarbij onlangs duizenden mensen om het leven zijn gekomen. Het lijkt me dus sterk dat deze mensen ergens schuldig aan zijn.
Maar wat jij feitelijk zegt, is dat wanneer je een ideologie als de islam aanhangt een proces overbodig is en je vogelvrij bent.
Maar dat is natuurlijk precies hoe de VS een aantal jaar terug redeneerde. Willekeurig volk werd opgepakt in Pakistan of Afghanistan en linea recta naar Guantanomo Bay gestuurd. Zonder enige vorm van procesgang. Geen probleem, vind jij?quote:Op maandag 28 april 2014 12:49 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Ach in dat soort landen bestaat geen eerlijk proces. Ze zullen sowieso wel lid zijn van het MB en aan de rellen hebben meegedaan.
Aan hun buitenland politiek ja.
Ik heb familie wonen in Egypte. Ik ben waarschijnlijk wel wat beter op de hoogte dan jij.quote:Op maandag 28 april 2014 12:51 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Je weet dat islamisten wat anders zijn dan moslims (islamieten)? Islamisten zijn extremisten die een politieke islam nastreven.
Overigens blijkt er in de praktijk (vooralsnog) weinig van de doodstraffen terecht te komen.
Een aantal jaren terugquote:Op maandag 28 april 2014 12:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar dat is natuurlijk precies hoe de VS een aantal jaar terug redeneerde. Willekeurig volk werd opgepakt in Pakistan of Afghanistan en linea recta naar Guantanomo Bay gestuurd. Zonder enige vorm van procesgang. Geen probleem, vind jij?
En of er geen eerlijk proces bestaat in dat soort landen, is natuurlijk niet relevant. Sterker, dat is des te meer reden om te ageren tegen deze gang van zaken, me dunkt.
Zoals het nieuwsbericht al duidelijk maakt, worden ze niet alleen om hun gedachten vervolgd. Ze zijn concreet ergens van beschuldigd.quote:Op maandag 28 april 2014 12:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik heb familie wonen in Egypte. Ik ben waarschijnlijk wel wat beter op de hoogte dan jij.
En iets nastreven, hoe walgelijk, is geen misdaad op zich. Je moet ook geen nazi's preventief om gaan leggen, enkel omdat hun ideologie idioot is.
Tsja, weinig van terecht. Er zijn toch 37 mensen omgebracht. Het is maar wat je weinig vindt.
Met 600 man hebben ze die politieagent doodgeslagen? Of vind jij het bezetten van een overheidsgebouw al reden genoeg voor de doodstraf?quote:Op maandag 28 april 2014 13:01 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Een aantal jaren terugnu nog steeds... Ik vind het niet te vergelijken, dit is geen willekeurig volk ze zijn opgepakt bij rellen en lid van het MB.
Ja, het bezetten van een overheidsgebouw en het vermoorden van een agent. Jij vindt het prima dat 700 man ter dood wordt veroordeeld vanwege dat vergrijp? Hebben ze allemaal een klap uitgedeeld waarna de man is komen te overlijden?quote:Op maandag 28 april 2014 13:02 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Zoals het nieuwsbericht al duidelijk maakt, worden ze niet alleen om hun gedachten vervolgd. Ze zijn concreet ergens van beschuldigd.
Aha, dus deze ter dood veroordeling is gerechtvaardigd omdat religieuzen elders gewelddadig zijn.quote:Heb je ook inzichtelijk hoeveel mensen er jaarlijks omkomen als gevolg van religieus-gemotiveerd geweld? Dat omvat dus alles: van eerwraak tot grote slachtpartijen door terreurorganisaties in landen als Nigeria, Pakistan en Syrië.
Ze krijgen niet echt de doodstraf. Maar ik heb net uitgelegd wat ik genoeg vind voor een celstraf.quote:Op maandag 28 april 2014 13:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Met 600 man hebben ze die politieagent doodgeslagen? Of vind jij het bezetten van een overheidsgebouw al reden genoeg voor de doodstraf?
Een deel wel.quote:Op maandag 28 april 2014 13:09 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Ze krijgen niet echt de doodstraf. Maar ik heb net uitgelegd wat ik genoeg vind voor een celstraf.
quote:Op maandag 28 april 2014 10:29 schreef SadPanda het volgende:
Mooi, weg met die terroristische organisatie.
Ik heb nergens gezegd dat ik het prima vind. Ik heb alleen gezegd dat ik er geen traan om zal laten.quote:Op maandag 28 april 2014 13:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, het bezetten van een overheidsgebouw en het vermoorden van een agent. Jij vindt het prima dat 700 man ter dood wordt veroordeeld vanwege dat vergrijp? Hebben ze allemaal een klap uitgedeeld waarna de man is komen te overlijden?
[..]
Aha, dus deze ter dood veroordeling is gerechtvaardigd omdat religieuzen elders gewelddadig zijn.
Gast, je argumenten worden met de dag beter!
Dat weet je pas als het daadwerkelijk gebeurd.quote:Op maandag 28 april 2014 13:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Een deel wel.
Maar dat leek jou in eerste instantie verder ook niet te boeien. Dit waren immers jouw woorden:
[..]
Je sprak niet eens je afkeuring uit. Terwijl dit een grove schending van mensenrechten betekent.quote:Op maandag 28 april 2014 13:12 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik heb nergens gezegd dat ik het prima vind. Ik heb alleen gezegd dat ik er geen traan om zal laten.
En dan is de cirkel weer rond.quote:Op maandag 28 april 2014 13:12 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Dat weet je pas als het daadwerkelijk gebeurd.
Klopt, met terroristen heb ik geen medelijden.
Ach, ik zie zo vaak topics in NWS waar bepaalde users over een onderwerp geen afkeuring uitspreken, of pas na lang aandringen.quote:Op maandag 28 april 2014 13:15 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je sprak niet eens je afkeuring uit. Terwijl dit een grove schending van mensenrechten betekent.
Verder is 'geen traan laten' ook zo'n enorme dooddoener. Als jij morgen onder de trein komt, zal ik er immers ook geen traan om laten. Om de doodeenvoudige reden dat ik je niet ken.
Ik verwacht gewoon wat meer van een rechtssysteem in een land dat zich net heeft ontdaan van een dictator.quote:Op maandag 28 april 2014 13:20 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ach, ik zie zo vaak topics in NWS waar bepaalde users over een onderwerp geen afkeuring uitspreken, of pas na lang aandringen.
Ik deel je (selectieve) verontwaardiging over de schending van mensenrechten, maar de "slachtoffers" waar het hier om gaat, staan juist vooraan als het gaat om het schenden van andermans mensenrechten. We zouden dus eigenlijk blij moeten zijn...
Nee, ik heb het vele keren uitgelegdquote:Op maandag 28 april 2014 13:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En dan is de cirkel weer rond.
Je hebt jezelf al meerdere keren vastgeluld, maar zoals het een echte tiener-snotaap betaamt, probeer je telkens een uitweggetje te vinden.
Niet bepaald. Je definitie van terrorisme verandert gewoon per geval. Dat slaat nergens op, maar het staat je vrij die mening te huldigen.quote:Op maandag 28 april 2014 13:26 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Nee, ik heb het vele keren uitgelegd
Volgens jouw definitie waren verzetsstrijders ook terroristen.quote:Op maandag 28 april 2014 13:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Niet bepaald. Je definitie van terrorisme verandert gewoon per geval. Dat slaat nergens op, maar het staat je vrij die mening te huldigen.
Nope. Ik borduurde slechts voort op jouw woorden. Jij beschouwt deze moslimbroeders als terroristen. Ik trok die lijn slechts door en kwam tot de conclusie dat de separatisten in jouw optiek dan ook terroristen moeten zijn.quote:Op maandag 28 april 2014 13:28 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Volgens jouw definitie waren verzetsstrijders ook terroristen.
Wat een gek.quote:The Hanging Judge of Minya, Egypt, Sentences Hundreds to Death
On Monday the head of the Egyptian Muslim Brotherhood was among those sentenced be executed by a judge determined to kill all opponents of the government and acquit all police.
MINYA, Egypt — He is nicknamed “The Butcher.” He is feared by all who enter his courtroom. And for good reason. In the last five weeks, Judge Saed Youssef, in Minya, Upper Egypt, has sentenced 1,212 people to their deaths in two mass trials.
Youssef’s latest verdict on Monday saw the Muslim Brotherhood Supreme Guide Mohamed Badie condemned to the gallows. He and 682 other defendants were handed the death penalty for allegedly killing a police officer and rioting last August during a retaliatory wave of violence after the security forces dispersed sit-ins for ousted Brotherhood President Mohamed Morsi.
In March, Youssef condemned 529 people to death, although most of those sentences subsequently were commuted to life in prison. If Monday’s ruling is carried out, Badie will be the most senior Brotherhood member to be executed since the Islamist group’s leader Sayyid Qutb was hanged in 1966.
The behavior of the judge has drawn international condemnation from rights groups, the United States and the European Union. Amnesty International dubbed his verdicts “grotesque” while the United Nations human rights commissioner said the two trials were “rife with procedural irregularities.”
To say the least.
On Monday, baffled defense lawyers outside the heavily guarded Minya courtroom 250 kilometers south of Cairo told The Daily Beast the judge had refused to listen to witnesses or look at the evidence. “This is an insane act,” said Tarek Fouda, head of the Lawyers’ Syndicate in Minya, who filed a complaint against Youssef. “He has put his name in history: there was absolute absence of procedural justice in these trials.”
Judge Youssef first rose to prominence in 2012 when he took over the second district of the criminal court in his hometown of Beni Suef, some 100 kilometers north of Minya.
It was there he earned the nickname “The Butcher” for bending the law with his notoriously harsh verdicts: He once sentenced a man to 40 years in jail for possessing a gun. “He gave him 15 years for the weapon, 15 years for the bullets, then 10 years for getting into the gunfight,” said lawyer Mohamed El-Zanaty, based in Beni Suef, who has worked extensively in Youssef’s courtrooms.
But Youssef only gained international notoriety last year, when he acquitted the area’s security chief and 10 of his policemen accused of killing protesters on January 28, 2011, dubbed the “Friday of Rage,” one of the bloodiest moments of the 18-day uprising that overthrew President Hosni Mubarak.
El-Zanaty, who at the time was representing the families of dead demonstrators, said Youssef hadn’t given them the opportunity to plead their case. “Not even the lawyers of the police officers were allowed to defend them. He just freed them because he wanted to,” El-Zanaty told The Daily Beast.
In the first session of the police trial, which was covered extensively by local media, Youssef asked security to lock the courtroom. Again no item of evidence was presented, no eyewitnesses were cross-examined before he announced the verdict hearing.
Rumour has it in Minya that Youssef’s son, a police officer, was killed during the January Revolution. After that, it is said, he went haywire and has been on a one-man mission to jail or hang anyone opposed to the security forces and while acquitting all policemen. This could be Upper Egyptian legend. The Daily Beast could not verify it independently. But there is no question that Youssef is an angry man who lashes out in the courtroom.
When one of El-Zanaty’s colleagues dared argue that a policeman had fabricated a drugs report in court two years ago, Youssef put the lawyer in detention and accused him of insulting the security apparatus. In another incident, Youssef allegedly filed a complaint against an electrician, after he got stuck in the court’s elevator. The unsuspecting technician and his staff were accused of plotting to kill him, El-Zanaty said.
Youssef’s infamy has even reached his Wikipedia page in Arabic which states that he once sentenced a man to 30 years in jail for stealing an abaya (a woman’s cloak) early last year.
After the Egyptian military overthrew President Morsi last summer, “The Butcher” was put in charge of the local “terrorist judicial district,” one of several regional courts set up across the country after the coup to manage cases in which the state allegedly had suffered attacks. Youssef now oversees Fayoum, Minya and Beni Suef.
His first verdict after this promotion was the one sentencing 529 people to death in March for allegedly killing a senior officer from the Matay police station, also in Minya. That trial lasted just one session.
It was only after local and international pressure and Egypt’s top Islamic official, the Grand Mufti, advised against the ruling that Youssef decided today to lighten the sentence for 492 defendants to life in prison. But he then sentenced 683 more to death in Badie’s case.
Ahmed Shabeeb from the Arab Center for Human Rights in Minya, who is representing the accused in both trials, said Youssef’s two latest rulings spurred by his anger at the defense attorneys. In early March, they had asked that Youssef recuse himself, and that he be removed from the district, said Shabeeb, whose brother was a defendant in the case of the 529.
The judge screamed at the defense team, Shabeeb said, and then demanded the security forces surround the bench and train their guns on the lawyers. “He got angry and said next session would be the verdict,” said Shabeeb. “It has escalated from there.”
The lawyers boycotted the next hearing, backed by the local branch of Egypt’s Lawyers’ Syndicate. Shabeeb believes Monday’s second mass death verdict was Youssef getting his own back. “No legal procedure can be taken against this judge, there is nothing in Egyptian law. Even the president doesn’t have the right to fire a judge,“ Shabeeb said.
For the families involved in these cases the entire scene is a nightmare.
Relatives gathered outside the courtroom on Monday flanked by armed riot police officers, who pointed their guns nervously at the crowd. The moment the latest verdict was issued, the surrounding streets echoed with screams. Women fainted, men sobbed while children in shock picked their way through the crowds of hysterical adults.
The defendants appeared to be a mix of Morsi supporters, bystanders picked up in random arrests, impoverished locals and even dead people.
“My brother Ibrahim died three years ago but his name is still in the case,” said Khadra Mahmoud Abdel-Hamid, in her thirties, sitting next to her elderly mother who had collapsed. Every male member of Khadra’s family, including her dead brother, is now on death row, leaving the women destitute, she said.
“My brother Khaled works in a bakery around the corner from the clashes,” Fathiya Salah Zeidan told The Daily Beast. “They arrested him because he was wearing a mask, which has to at work.”
The latest verdict has been referred to the Grand Mufti for his comment, although that is not legally binding and the judge can choose to ignore it.
Unless the judicial authorities decide to investigate Youssef, which they haven’t done yet, “The Butcher” will remain in charge. Meanwhile the Justice Ministry issued a statement maintaining the legality of proceedings, leaving the families, who have vowed to appeal the ruling, to fend for themselves.
“He didn’t read any of my papers, any of our evidence,” said Fathiya, clutching witness statements that she said prove her brother’s innocence. “I don’t know what to do, where to go. Khalid is my financial support, he is my everything.”
quote:Rumour has it in Minya that Youssefs son, a police officer, was killed during the January Revolution. After that, it is said, he went haywire and has been on a one-man mission to jail or hang anyone opposed to the security forces and while acquitting all policemen. This could be Upper Egyptian legend. The Daily Beast could not verify it independently. But there is no question that Youssef is an angry man who lashes out in the courtroom.
Volgens mij creeer je zo dermate meer haat (bv onder familie) dat veel meer dan 700 mensen nu bereid zijn een aanslag te plegen. Dus de eindscore is helemaal niet zo positief.quote:Op maandag 28 april 2014 13:22 schreef Woestijnvos het volgende:
Mooi dat zijn 700 terroristen minder die aanslagen kunnen plegen.
Voor de gruwelen van religieus extremisme kan niet vaak genoeg worden gewaarschuwd. Samen met een paar dictatoriale regimes zoals Noord-Korea staan islamitische landen torenhoog in de lijsten van landen met ernstige mensenrechtenschendingen; zelfs die landen die zichzelf "democratisch" noemen.quote:Op maandag 28 april 2014 13:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik verwacht gewoon wat meer van een rechtssysteem in een land dat zich net heeft ontdaan van een dictator.
Dat extremisten in Afghanistan imbeciele monsters zijn, hoeven we toch niet keer op keer te benadrukken? Dat is nogal een open deur.
Maar jij bent dan ook een pastoor van de Linkse-Dhimmi-Kerk hé.quote:Op maandag 28 april 2014 10:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik vind dit behoorlijk enge praatjes.
http://www.expatica.com/d(...)entences_291320.htmlquote:Berlin summons Egyptian ambassador over death sentences
The German foreign ministry said it summoned the Egyptian ambassador Tuesday to urge the lifting of 683 death sentences handed down by an Egyptian court to suspected Islamists.
The ministry said its Middle East coordinator Volkmar Wenzel had made the "urgent appeal" to Ambassador Mohamed Higazy for the justice authorities to reverse Monday's decision "and allow the affected people to have a fair trial".
German Foreign Minister Frank-Walter Steinmeier had said Monday that the authorities were "running the risk of further destabilising the country and cementing the division within politics and society in the run-up to the presidential elections due to take place in May".
http://www.theguardian.co(...)ick-leahy-sham-trialquote:US senator to block sending foreign aid to Egyptian military over 'sham trial'
US senator Patrick Leahy, chairman of the Senate subcommittee that oversees foreign aid, said on Tuesday he would not approve sending funds to the Egyptian military, denouncing a "sham trial" in which a court sentenced 683 people to death.
"I'm not prepared to sign off on the delivery of additional aid for the Egyptian military," the Vermont Democrat said in a speech on the Senate floor, explaining why he would hold up the $650m. "I'm not prepared to do that until we see convincing evidence the government is committed to the rule of law."
The Obama administration has been grappling for months with how to deal with Egypt, one of its most important allies in the Middle East. The Pentagon said last week it would deliver 10 Apache attack helicopters and $650m to Egypt's military, relaxing a partial suspension of aid imposed after Egypt's military ousted President Mohamed Morsi on 3 July and violently suppressed protesters.
Leahy said he would be watching the situation in Egypt with "growing dismay" even if he were not chairman of the State and Foreign Operations Subcommittee, denouncing "a sham trial lasting barely an hour."
"It's a flaunting [sic] of human rights by the Egyptian government. It's an appalling abuse of the justice system, which is fundamental to any democracy. Nobody, nobody, can justify this. It does not show democracy. It shows a dictatorship run amok. It is a total violation of human rights," Leahy said.
Ja boe wat erg, een aantal leden van een terroristische organisatie die zaten te rellen de bak inquote:Op dinsdag 29 april 2014 23:54 schreef Tukker87 het volgende:
Best wel ziek, een aantal mensen hier zou misschien eens moeten overwegen om hulp te zoeken.
Zullen ook allemaal een eerlijk proces hebben gehad en 100% schuldig zijn...quote:Op woensdag 30 april 2014 00:42 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Ja boe wat erg, een aantal leden van een terroristische organisatie die zaten te rellen de bak in
Ze zijn allemaal opgepakt bij rellen en lid van het MBquote:Op woensdag 30 april 2014 00:59 schreef Tukker87 het volgende:
[..]
Zullen ook allemaal een eerlijk proces hebben gehad en 100% schuldig zijn...
Err, nee. Voor de meesten is het opgezet. Zoals voor bijvoorbeeld iemand die voor wiet opgepakt was een half jaar terug en de borg van 500 euro niet kon betalen.quote:Op woensdag 30 april 2014 00:59 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Ze zijn allemaal opgepakt bij rellen en lid van het MB
quote:Op maandag 28 april 2014 10:00 schreef LXIV het volgende:
Als homo's in Rusland geen reclame mogen maken voor homoseksualiteit
Het ging mis bij Mubarak.quote:Op woensdag 30 april 2014 10:19 schreef Jordony het volgende:
Wat een simpel volk is het ook. Hebben ze naast religie ook nog verstand? Waar ging het mis?
En ook al veroordeel je die wel ter dood dan in aparte rechtszaken ipv een massa veroordeling waarbij de individuele geleverde strafbare feiten niet tot zijn recht komen.quote:Op maandag 28 april 2014 10:36 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik ken de geschiedenis van de MB. Heel goed zelfs. Maar dan ga je alsnog geen honderden mensen ter dood veroordelen.
Eens kijken of je zo schattig naief blijft als je zelf toevallig op het verkeerde moment en de verkeerde plaats was waardoor je onschuldig opgepakt bent en zomaar een bizarre straf krijgt zonder een eerlijk proces, maar ja dat maakt dan niet uit volgens jou.quote:Op woensdag 30 april 2014 00:59 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Ze zijn allemaal lid van het MB, je hebt ze gesproken?quote:Op woensdag 30 april 2014 00:59 schreef SadPanda het volgende:
[..]
683 members of the Muslim Brotherhoodquote:Op woensdag 30 april 2014 16:55 schreef Euribob het volgende:
[..]
Ze zijn allemaal lid van het MB, je hebt ze gesproken?
Dat wilde ik net posten.quote:Op woensdag 30 april 2014 16:47 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Eens kijken of je zo schattig naief blijft als je zelf toevallig op het verkeerde moment en de verkeerde plaats was waardoor je onschuldig opgepakt bent en zomaar een bizarre straf krijgt zonder een eerlijk proces, maar ja dat maakt dan niet uit volgens jou.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |