abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_139337090
quote:
7s.gif Op maandag 28 april 2014 12:30 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Beste Obama-lover, daar denken Obama en zijn vriendjes heel anders over gezien de drone aanvallen.

Die doden veroorzaken ze niet zelf, ze worden zelf vermoord. Ze hebben nooit politieke tegenstanders vermoord. En het gaat ook om het doel en waartegen ze dat doen. Ze doen het tegen een illegaal regime in Kiev en ze willen een democratisch referendum. Niet te vergelijken dus.
Ja, en Moslimbroeder Morsi is afgezet door een woedende menigte, net als Janoekovitsj. Volgens jouw redenering strijden de Moslimbroeders dus tegen een illegaal regime in Caïro.

En, net als de Moslimbroeders, hebben ook de separatisten overheidsgebouwen bestormd.

Volgens jouw redenering moeten de separatisten dus de kogel krijgen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 28 april 2014 @ 12:34:35 #52
421524 SadPanda
#FreePalestine #FreeBahrain
pi_139337120
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 12:32 schreef Ludacriss het volgende:

[..]

Kut land is het geworden. Revolutie naar de kloten, Mubarak 2 is aan de macht.

Ik was niet blij met MB maar dit regime is net zo erg als alles hiervoor. Jammer dat er alleen in Tunesië normale Arabische mensen schijnen te wonen.
Eerder Moebarak 3, Morsi had zichzelf meer macht dan Moebarak gegeven.
Beter een seculiere dictatuur dan een islamitische dictatuur.
Anti-Turkije
  maandag 28 april 2014 @ 12:36:10 #53
421524 SadPanda
pi_139337161
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 12:33 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ja, en Moslimbroeder Morsi is afgezet door een woedende menigte, net als Janoekovitsj. Volgens jouw redenering strijden de Moslimbroeders dus tegen een illegaal regime in Caïro.

En, net als de Moslimbroeders, hebben ook de separatisten overheidsgebouwen bestormd.

Volgens jouw redenering moeten de separatisten dus de kogel krijgen.
Maar de helft van het land wilde Janoekovitsj weg, dat was in Egypte wel anders. Tevens maakte Morsi er een islamitische dictatuur van, Janoekovitsj behield de democratie.
Anti-Turkije
pi_139337236
quote:
7s.gif Op maandag 28 april 2014 12:36 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Maar de helft van het land wilde Janoekovitsj weg, dat was in Egypte wel anders. Tevens maakte Morsi er een islamitische dictatuur van, Janoekovitsj behield de democratie.
Doet dat ter zake? In beide gevallen is er een democratisch gekozen leider verdreven. En er valt onmogelijk met zekerheid te zeggen dat de meerderheid Morsi weg wilde hebben. Peilingen in Egypte zijn namelijk schaars.

Onvrede is de overeenkomst.

Dus nogmaals, volgens jouw redenering moeten alle separatisten tegen de muur. Het maakt de discussie in het Oekraïne-topic in ieder geval een stuk interessanter. Bedankt daarvoor, despootje.
  maandag 28 april 2014 @ 12:39:39 #55
421524 SadPanda
pi_139337269
quote:
14s.gif Op maandag 28 april 2014 12:38 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Doet dat ter zake? In beide gevallen is er een democratisch gekozen leider verdreven. En er valt onmogelijk met zekerheid te zeggen dat de meerderheid Morsi weg wilde hebben. Peilingen in Egypte zijn namelijk schaars.

Onvrede is de overeenkomst.

Dus nogmaals, volgens jouw redenering moeten alle separatisten tegen de muur. Het maakt de discussie in het Oekraïne-topic in ieder geval een stuk interessanter. Bedankt daarvoor, despootje.
Ja dat doet bij mij wel ter zake.
Anti-Turkije
pi_139337336
quote:
14s.gif Op maandag 28 april 2014 12:39 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Ja dat doet bij mij wel ter zake.
Ik weet niet hoor, maar Morsi was nou niet bepaald de bevolking aan het uitmoorden of iets in die geest. Noch hebben de veroordeelde moslimbroeders en masse landgenoten vermoord.

Waar jij dus feitelijk voor pleit, is het ter dood veroordelen van mensen op basis van hun ideologie.
  maandag 28 april 2014 @ 12:44:02 #57
421524 SadPanda
pi_139337409
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 12:41 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik weet niet hoor, maar Morsi was nou niet bepaald de bevolking aan het uitmoorden of iets in die geest. Noch hebben de veroordeelde moslimbroeders en masse landgenoten vermoord.

Waar jij dus feitelijk voor pleit, is het ter dood veroordelen van mensen op basis van hun ideologie.
Ik vind dat hij van Egypte een islamitische dictatuur maakt al genoeg. Tijdens Morsi zijn er trouwens ook genoeg anti-Morsi demonstranten gedood.
Ze hebben wel een politieagent vermoord en andere aangevallen.

Nee, omdat ze lid zijn van een terroristische organisatie die streeft naar een islamitische dictatuur en ook daadwerkelijk aan terrorisme doen.
Anti-Turkije
pi_139337493
quote:
7s.gif Op maandag 28 april 2014 12:44 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Ik vind dat hij van Egypte een islamitische dictatuur maakt al genoeg. Tijdens Morsi zijn er trouwens ook genoeg anti-Morsi demonstranten gedood.
Ze hebben wel een politieagent vermoord en andere aangevallen.

Nee, omdat ze lid zijn van een terroristische organisatie die streeft naar een islamitische dictatuur en ook daadwerkelijk aan terrorisme doen.
Dus als je verdacht wordt van terrorisme verdien je geen eerlijk proces?

En jij hebt nog wel zo'n hekel aan de VS.
  maandag 28 april 2014 @ 12:49:01 #59
421524 SadPanda
pi_139337552
quote:
10s.gif Op maandag 28 april 2014 12:46 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dus als je verdacht wordt van terrorisme verdien je geen eerlijk proces?

En jij hebt nog wel zo'n hekel aan de VS.
Ach in dat soort landen bestaat geen eerlijk proces. Ze zullen sowieso wel lid zijn van het MB en aan de rellen hebben meegedaan.

Aan hun buitenland politiek ja.
Anti-Turkije
pi_139337637
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 12:05 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Maar is het dan duidelijk wat deze mensen precies hebben uitgespookt? Zijn zij schuldig aan massamoord? Ik kan me namelijk geen incidenten in Egypte herinneren waarbij onlangs duizenden mensen om het leven zijn gekomen. Het lijkt me dus sterk dat deze mensen ergens schuldig aan zijn.

Maar wat jij feitelijk zegt, is dat wanneer je een ideologie als de islam aanhangt een proces overbodig is en je vogelvrij bent.
Je weet dat islamisten wat anders zijn dan moslims (islamieten)? Islamisten zijn extremisten die een politieke islam nastreven.

Overigens blijkt er in de praktijk (vooralsnog) weinig van de doodstraffen terecht te komen.
pi_139337655
quote:
7s.gif Op maandag 28 april 2014 12:49 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Ach in dat soort landen bestaat geen eerlijk proces. Ze zullen sowieso wel lid zijn van het MB en aan de rellen hebben meegedaan.

Aan hun buitenland politiek ja.
Maar dat is natuurlijk precies hoe de VS een aantal jaar terug redeneerde. Willekeurig volk werd opgepakt in Pakistan of Afghanistan en linea recta naar Guantanomo Bay gestuurd. Zonder enige vorm van procesgang. Geen probleem, vind jij?

En of er geen eerlijk proces bestaat in dat soort landen, is natuurlijk niet relevant. Sterker, dat is des te meer reden om te ageren tegen deze gang van zaken, me dunkt.
pi_139337687
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 12:51 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Je weet dat islamisten wat anders zijn dan moslims (islamieten)? Islamisten zijn extremisten die een politieke islam nastreven.

Overigens blijkt er in de praktijk (vooralsnog) weinig van de doodstraffen terecht te komen.
Ik heb familie wonen in Egypte. Ik ben waarschijnlijk wel wat beter op de hoogte dan jij.

En iets nastreven, hoe walgelijk, is geen misdaad op zich. Je moet ook geen nazi's preventief om gaan leggen, enkel omdat hun ideologie idioot is.

Tsja, weinig van terecht. Er zijn toch 37 mensen omgebracht. Het is maar wat je weinig vindt.
pi_139337746
In totaal 1200 doodvonnissen :') Drukke job, beul in Egypte
  maandag 28 april 2014 @ 13:01:09 #64
421524 SadPanda
pi_139337900
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 12:52 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Maar dat is natuurlijk precies hoe de VS een aantal jaar terug redeneerde. Willekeurig volk werd opgepakt in Pakistan of Afghanistan en linea recta naar Guantanomo Bay gestuurd. Zonder enige vorm van procesgang. Geen probleem, vind jij?

En of er geen eerlijk proces bestaat in dat soort landen, is natuurlijk niet relevant. Sterker, dat is des te meer reden om te ageren tegen deze gang van zaken, me dunkt.
Een aantal jaren terug :D nu nog steeds... Ik vind het niet te vergelijken, dit is geen willekeurig volk ze zijn opgepakt bij rellen en lid van het MB.
Anti-Turkije
pi_139337933
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 12:53 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik heb familie wonen in Egypte. Ik ben waarschijnlijk wel wat beter op de hoogte dan jij.

En iets nastreven, hoe walgelijk, is geen misdaad op zich. Je moet ook geen nazi's preventief om gaan leggen, enkel omdat hun ideologie idioot is.

Tsja, weinig van terecht. Er zijn toch 37 mensen omgebracht. Het is maar wat je weinig vindt.
Zoals het nieuwsbericht al duidelijk maakt, worden ze niet alleen om hun gedachten vervolgd. Ze zijn concreet ergens van beschuldigd.

Heb je ook inzichtelijk hoeveel mensen er jaarlijks omkomen als gevolg van religieus-gemotiveerd geweld? Dat omvat dus alles: van eerwraak tot grote slachtpartijen door terreurorganisaties in landen als Nigeria, Pakistan en Syrië.
pi_139337958
quote:
7s.gif Op maandag 28 april 2014 13:01 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Een aantal jaren terug :D nu nog steeds... Ik vind het niet te vergelijken, dit is geen willekeurig volk ze zijn opgepakt bij rellen en lid van het MB.
Met 600 man hebben ze die politieagent doodgeslagen? Of vind jij het bezetten van een overheidsgebouw al reden genoeg voor de doodstraf?
pi_139337985
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 13:02 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Zoals het nieuwsbericht al duidelijk maakt, worden ze niet alleen om hun gedachten vervolgd. Ze zijn concreet ergens van beschuldigd.
Ja, het bezetten van een overheidsgebouw en het vermoorden van een agent. Jij vindt het prima dat 700 man ter dood wordt veroordeeld vanwege dat vergrijp? Hebben ze allemaal een klap uitgedeeld waarna de man is komen te overlijden?

quote:
Heb je ook inzichtelijk hoeveel mensen er jaarlijks omkomen als gevolg van religieus-gemotiveerd geweld? Dat omvat dus alles: van eerwraak tot grote slachtpartijen door terreurorganisaties in landen als Nigeria, Pakistan en Syrië.
Aha, dus deze ter dood veroordeling is gerechtvaardigd omdat religieuzen elders gewelddadig zijn.

Gast, je argumenten worden met de dag beter!
  maandag 28 april 2014 @ 13:09:48 #68
421524 SadPanda
pi_139338100
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 13:03 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Met 600 man hebben ze die politieagent doodgeslagen? Of vind jij het bezetten van een overheidsgebouw al reden genoeg voor de doodstraf?
Ze krijgen niet echt de doodstraf. Maar ik heb net uitgelegd wat ik genoeg vind voor een celstraf.
Anti-Turkije
pi_139338146
quote:
7s.gif Op maandag 28 april 2014 13:09 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Ze krijgen niet echt de doodstraf. Maar ik heb net uitgelegd wat ik genoeg vind voor een celstraf.
Een deel wel.

Maar dat leek jou in eerste instantie verder ook niet te boeien. Dit waren immers jouw woorden:

quote:
14s.gif Op maandag 28 april 2014 10:29 schreef SadPanda het volgende:
Mooi, weg met die terroristische organisatie.
pi_139338162
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 13:05 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ja, het bezetten van een overheidsgebouw en het vermoorden van een agent. Jij vindt het prima dat 700 man ter dood wordt veroordeeld vanwege dat vergrijp? Hebben ze allemaal een klap uitgedeeld waarna de man is komen te overlijden?

[..]

Aha, dus deze ter dood veroordeling is gerechtvaardigd omdat religieuzen elders gewelddadig zijn.

Gast, je argumenten worden met de dag beter!
Ik heb nergens gezegd dat ik het prima vind. Ik heb alleen gezegd dat ik er geen traan om zal laten.
  maandag 28 april 2014 @ 13:12:24 #71
421524 SadPanda
pi_139338175
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 13:11 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Een deel wel.

Maar dat leek jou in eerste instantie verder ook niet te boeien. Dit waren immers jouw woorden:

[..]

Dat weet je pas als het daadwerkelijk gebeurd.

Klopt, met terroristen heb ik geen medelijden.
Anti-Turkije
pi_139338267
Terecht of niet, toch vraag ik me af of je überhaupt wel een correct vonnis kunt samenstellen in 1 rechtszaak voor zo'n bulk aangeklaagden. :P
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_139338278
quote:
15s.gif Op maandag 28 april 2014 13:12 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik heb nergens gezegd dat ik het prima vind. Ik heb alleen gezegd dat ik er geen traan om zal laten.
Je sprak niet eens je afkeuring uit. Terwijl dit een grove schending van mensenrechten betekent.

Verder is 'geen traan laten' ook zo'n enorme dooddoener. Als jij morgen onder de trein komt, zal ik er immers ook geen traan om laten. Om de doodeenvoudige reden dat ik je niet ken.
pi_139338311
quote:
7s.gif Op maandag 28 april 2014 13:12 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Dat weet je pas als het daadwerkelijk gebeurd.

Klopt, met terroristen heb ik geen medelijden.
En dan is de cirkel weer rond.

Je hebt jezelf al meerdere keren vastgeluld, maar zoals het een echte tiener-snotaap betaamt, probeer je telkens een uitweggetje te vinden.
pi_139338444
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 13:15 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je sprak niet eens je afkeuring uit. Terwijl dit een grove schending van mensenrechten betekent.

Verder is 'geen traan laten' ook zo'n enorme dooddoener. Als jij morgen onder de trein komt, zal ik er immers ook geen traan om laten. Om de doodeenvoudige reden dat ik je niet ken.
Ach, ik zie zo vaak topics in NWS waar bepaalde users over een onderwerp geen afkeuring uitspreken, of pas na lang aandringen.

Ik deel je (selectieve) verontwaardiging over de schending van mensenrechten, maar de "slachtoffers" waar het hier om gaat, staan juist vooraan als het gaat om het schenden van andermans mensenrechten. We zouden dus eigenlijk blij moeten zijn...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')