abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_139330564
Al Arabiya - Al Jazeera Arabic - Al Jazeera English - BBC Arabic - CBS News - CNN - Euronews - Haaretz - Israel National News - Jerusalem Post - Ma'an News - Sky News - Ynetnews

• Bij het citeren van nieuwsberichten graag bronvermelding, liefst door een directe link naar de bron.
• Nog even de herinnering om van deze topics geen plakboek te maken vol met foto's en videofragmenten die niks toevoegen. Bloederige en schokkende afbeeldingen ook niet direct hier plaatsen, maar via een link, voorzien van een waarschuwing. Dank voor de medewerking.
• Emoties kunnen soms hoog oplopen, maar laat jezelf niet verleiden om anderen te kwetsen of te beledigen. Meld misstanden in NWS-feedback of via een topic-report; ga het niet hier lopen uitvechten. Dank voor de medewerking.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_139330929
quote:
2s.gif Op maandag 28 april 2014 07:12 schreef waht het volgende:

[..]

Daarom is Israel noodzakelijk.
Ja, maar de boodschap wordt blijkbaar niet meer begrepen.

Te lang geleden, teveel een 'ver van mijn bed show'... die filosofen met hun 'rad des tijds' hebben toch wel een goed punt. Hij die niets leert van de geschiedenis is gedoemd ze te herhalen.
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_139331052
quote:
15s.gif Op maandag 28 april 2014 08:23 schreef Karrs het volgende:

[..]

Te lang geleden, teveel een 'ver van mijn bed show'... die filosofen met hun 'rad des tijds' hebben toch wel een goed punt. Hij die niets leert van de geschiedenis is gedoemd ze te herhalen.
Dat sowieso, maar ik denk niet dat de zondebok exact hetzelde is, dat beetje besef heeft het volk dan nog wel.
  maandag 28 april 2014 @ 10:01:09 #4
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_139332555
quote:
15s.gif Op maandag 28 april 2014 08:23 schreef Karrs het volgende:

[..]

Dan hebben de Israëli's dus niets geleerd van hun eigen geschiedenis.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_139333755
quote:
1s.gif Op maandag 28 april 2014 08:35 schreef waht het volgende:

[..]

Dat sowieso, maar ik denk niet dat de zondebok exact hetzelde is, dat beetje besef heeft het volk dan nog wel.
Ik doelde meer op het verschijnsel dat de Holocaust mogelijk maakte, niet zozeer de 'doelgroep'. Hoewel het wel stom is dat die dezelfde is deze keer...
pi_139339571
http://www.telegraaf.nl/b(...)ust_gruwelijk__.html

Abbas noemt de Holocaust "de gruwelijkste misdaad tegen de menselijkheid in het moderne tijdperk”.

Een grote stap. Hulde. *O*
  maandag 28 april 2014 @ 16:22:34 #7
pi_139344510
America heeft kritiek op Israël! Een grote stap. Hulde *O*

quote:
Israel risks becoming apartheid state if peace talks fail, says John Kerry

It is believed to be the first time a US official of Kerry's standing has used the term 'apartheid' in the context of Israel

The US secretary of state, John Kerry, has warned in a closed-door meeting that Israel risks becoming an "apartheid state" if US-sponsored efforts to reach an Israeli-Palestinian peace settlement fail.

In an apparent sign of Kerry's deep frustration over the almost certain collapse of the current nine-month round of peace talks – due to conclude on Tuesday – he blamed both sides for the lack of progress and said failure could lead to a resumption of Palestinian violence against Israeli citizens.

The remarks were made on Friday at the Trilateral Commission, a non-governmental organisation of experts and officials from the US, western Europe, Russia and Japan. A recording was acquired by the Daily Beast website.

Kerry also suggested that a change of either Israeli or Palestinian leadership might create more favourable conditions for peace and the final, long-delayed agreement on the shape of a Palestinian state.

Kerry's remarks represent a significant departure, as senior US officials historically have avoided the word "apartheid" relating to Israeli policies. It is believed to be the first time a US official of Kerry's standing has used the contentious term in the context of Israel, even if only as a warning for the future.

Although the danger to Israel of a failure to move towards a two-state solution has been framed by Israeli politicians in similar terms, US officials have long been wary of following suit. When the former president Jimmy Carter used it for the tile of his 2006 book Palestine: Peace or Apartheid, it caused controversy.

Kerry's comments reflect similar recent warnings to Israel from western diplomats that the collapse of the peace talks might lead to the country's increasing isolation.

Kerry said: "A two-state solution will be clearly underscored as the only real alternative. Because a unitary state winds up either being an apartheid state with second-class citizens – or it ends up being a state that destroys the capacity of Israel to be a Jewish state.

"Once you put that frame in your mind, that reality, which is the bottom line, you understand how imperative it is to get to the two-state solution, which both leaders, even yesterday, said they remain deeply committed to."

Kerry has had a sometimes strained relationship with some senior Israeli officials as the peace talks have become gridlocked. In January Israel's defence minister, Moshe Ya'alon, described Kerry as "obsessive and messianic".

In 2008 in an interview during his election campaign, Barack Obama explicitly rejected "injecting a term like apartheid" into the discussion over Israel and Palestine. "It's emotionally loaded, historically inaccurate, and it's not what I believe," he said.

Attempting to defuse the row, Jen Psaki, spokesperson for the US state department, said: "Secretary Kerry, like justice minister Livni and previous Israeli prime ministers Olmert and Barak, was reiterating why there's no such thing as a one-state solution if you believe, as he does, in the principle of a Jewish state.

"[Kerry] was talking about the kind of future Israel wants and the kind of future both Israelis and Palestinians would want to envision. The only way to have two nations and two peoples living side by side in peace and security is through a two-state solution. And without a two-state solution, the level of prosperity and security the Israeli and Palestinian people deserve isn't possible."

The Emergency Committee for Israel, whose chairman is the prominent neo-conservative William Kristol, said: "On Friday, secretary of state John Kerry raised the spectre of Israel as an 'apartheid state'. Even Barack Obama condemned the use of this term when running for president in 2008. It is no longer enough for the White House to clean up after the messes John Kerry has made. It is time for John Kerry to step down as secretary of state, or for President Obama to fire him."
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_139347848
quote:
7s.gif Op maandag 28 april 2014 16:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Wat vind je van de uitspraak van Abbas?
  maandag 28 april 2014 @ 19:23:25 #9
pi_139349643
quote:
5s.gif Op maandag 28 april 2014 18:25 schreef Karrs het volgende:

[..]

Wat vind je van de uitspraak van Abbas?
Stating the obvious.
  maandag 28 april 2014 @ 20:39:17 #10
176916 Karrs
2007-2017
pi_139352540
quote:
7s.gif Op maandag 28 april 2014 19:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Stating the obvious.
Ok.

Aangaande apartheid: leuk, he, een negatieve term met Israël kunnen associëren ;)
De Amerikanen hebben een goed punt, maar ik denk niet dat je daar met Israël echt bang voor hoeft te zijn. Die hebben, in tegenstelling tot vele anderen, de les 'holocaust' en de oorzaken ervan, nog goed in 't achterhoofd zitten.
pi_139360805
quote:
13s.gif Op maandag 28 april 2014 06:57 schreef Karrs het volgende:
Oeioei, ik heb een fout gemaakt... ik moet daar toch eens van leren. Kees, het heeft weer geen enkele zin gehad met je in discussie te gaan. We zijn dus weer uitgepraat. :)

Edit Eén ding moet ik nog kwijt. Ook in de jaren 30 van de vorige eeuw was het standaard om aan (joden-)haat te lijden en ook toen werd dat weggehoond. Er was een wereldbrand voor nodig met enorme hoeveelheden dood, verderf en vernietiging voor de ogen opengingen. Schoktherapie.

Ik vrees dat het zich aan het herhalen is... en er is niets dat rede en verstand eraan kunnen doen. Niets. :N
Je had ook gewoon kunnen reageren op mijn weerwoord.

Overigens geloof ik niet meteen dat het in de jaren 30 standaard was om aan jodenhaat te lijden en die wereldbrand had helemaal niet zo veel te maken met joden. Japan begon met Mantsjoerije en China aan te vallen en Hitler met Oostenrijk en Bohemen in te lijven.

quote:
13s.gif Op maandag 28 april 2014 06:59 schreef Karrs het volgende:
Netanyahu waarschuwt voor herhaling Holocaust

Moet je kijken naar die reacties... :N

Nog even en het wordt normaal om de verschrikkelijkste misdaad aller tijden te bagatelliseren of te projecteren op Israël zelf.
De reacties gaan imo vooral over de brutaliteit van Netanyahu om de holocaust te misbruiken voor eigen politieke doeleinden. Niet zo vreemd op een holocaust-herdenking, trouwens. De paus zegent met Pasen ook de hele wereld. Maar natuurlijk wel overtrokken.

De verschrikkelijkste misdaad aller tijden? Nounou, je kunt jezelf ook wel een beetje opblazen natuurlijk.
Twee kanttekeningen daarbij.
1) Ik kan het wel eens zijn dat de doelgerichte uitroeiing van een bepaalde groep een verschrikkelijke misdaad is. Maar is wel eens uitgerekend hoe snel de genocide in Rwanda eigenlijk ging? En dat was een actie die niet geïndustrialiseerd en dus onpersoonlijk was, maar een die zeer persoonlijk gericht was tegen buren en vrienden. En vergis je niet: die smeult nog na!
Het inladen van onbekende mensen in een treinwagon vind ik toch begrijpelijker dan het aan stukken hakken van je buurman, waar je af en toe gereedschap van leende. Minder grof maar even onbegrijpelijk vind ik moordpartijen in Joegoslavië, waar zelfs familieleden elkaar naar het leven stonden.
2) Los van de 6 miljoen joden zijn er ook ettelijke homo's, zigeuners en gehandicapten vermoord. En pakweg 30 miljoen Sovjetburgers. En natuurlijk een hele zooi Duitsers.\

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 3% gewijzigd door Kees22 op 29-04-2014 00:04:44 ]
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_139360866
quote:
14s.gif Op maandag 28 april 2014 13:58 schreef Karrs het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)ust_gruwelijk__.html

Abbas noemt de Holocaust "de gruwelijkste misdaad tegen de menselijkheid in het moderne tijdperk”.

Een grote stap. Hulde. *O*
Dat wel.
Maar het zal hem niks helpen. De joden gaan gewoon door met het inpikken van zijn land.

[ Bericht 1% gewijzigd door Kees22 op 28-04-2014 23:52:59 ]
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_139361076
quote:
2s.gif Op maandag 28 april 2014 07:12 schreef waht het volgende:

[..]

Daarom is Israel noodzakelijk.
Dat betwijfel ik toch wel.
Stel dat iemand met voldoende vernietigende kracht Israel zou aanvallen, dan had hij toch binnen een half jaar even veel joden vermoord als Hitler in vijf jaar.

Ik vraag me af wat ik zou doen als ik dacht dat ik jood was. En in leven zou willen blijven.
pi_139361263
quote:
1s.gif Op maandag 28 april 2014 08:35 schreef waht het volgende:

[..]

Dat sowieso, maar ik denk niet dat de zondebok exact hetzelfde is, dat beetje besef heeft het volk dan nog wel.
Ik begrijp deze zin niet goed. Te veel woorden kunnen op verschillende entiteiten slaan.
Wie bedoel je met de zondebok, wie met het volk?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_139361284
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 10:48 schreef Karrs het volgende:

[..]

Ik doelde meer op het verschijnsel dat de Holocaust mogelijk maakte, niet zozeer de 'doelgroep'. Hoewel het wel stom is dat die dezelfde is deze keer...
De doelgroep kan iedereen zijn. Zie Rwanda en Bosnië.
pi_139361337
quote:

[..]

Ik moet nog zien of het handen en voeten krijgt.
pi_139361868
pi_139362332
quote:

LeChaim Papierversnipperaar!
pi_139362500
quote:
Hoe moeten Marokaanse Joden deze artikel lezen? :D
  Moderator dinsdag 29 april 2014 @ 05:28:18 #20
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_139364239
het is de speld, dat moet je lezen met een glimlach en een biertje
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 29 april 2014 @ 07:09:36 #21
176916 Karrs
2007-2017
pi_139364435
  dinsdag 29 april 2014 @ 11:00:34 #22
176916 Karrs
2007-2017
pi_139367646
pi_139368101
Wat een dwaas is het ook.
pi_139383647
quote:
Palestijnen zoeken toch aansluiting bij Internationaal Strafhof

De Palestijnse Autoriteit trotseert de bezwaren van de Verenigde Staten en Israël en gaat aansluiting zoeken bij het Internationaal Strafhof (ICC) in Den Haag. Dit heeft een zegsman van het ministerie van Buitenlandse Zaken in Ramallah gezegd.

Tot nu toe zijn Israël en Palestina niet aangesloten bij het ICC. Daarom kan het hof verdachten van oorlogsmisdaden in het conflict tussen beide partijen niet vervolgen. De VS en Israël zijn gekant tegen Palestijnse toetreding, omdat Israëlische militairen dan in Den Haag voor de internationale rechter zouden kunnen worden gedaagd wegens oorlogsmisdaden in bezet Palestijns gebied.

Palestina heeft vooralsnog van de toetreding tot het ICC afgezien, mede met het oog op de nieuwe onderhandelingen met Israël die vorig jaar zijn begonnen. Toen werd vandaag vastgesteld als deadline voor het behalen van succes, maar dat bleef uit. Vorige week schortte Israël het vredesoverleg met de Fatah-beweging van de Palestijnse Autoriteit Mahmoud Abbas op, omdat die heeft besloten één regering te gaan vormen met de militante beweging Hamas.

Israël bouwt door
De organisatie Vrede Nu meldde vandaag dat Israël 14.000 huizen wil bouwen op de Westelijke Jordaanoever, Oost-Jeruzalem incluis. De huizen zijn bestemd voor Joodse kolonisten. De bouw van nederzettingen in bezet gebied is in strijd met internationale afspraken en kan worden vervolgd door het ICC.

Vanochtend vroeg raakte in de haven van Gaza de boot met de naam Gaza's Ark zwaar beschadigd door een explosie. Er raakte niemand gewond. Kort voor de ontploffing kregen de opvarenden de waarschuwing dat ze het schip moesten verlaten. Internationale activisten wilden het schip gebruiken om Palestijnse producten naar Europa te vervoeren en op die manier de economische blokkade van de Gazastrook door Israël omzeilen.
Bron: AD
En natuurlijk is de VS ertegen.
Ура для россии
  dinsdag 29 april 2014 @ 19:17:13 #25
421524 SadPanda
#FreePalestine #FreeBahrain
pi_139384593
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 april 2014 11:00 schreef Karrs het volgende:
http://www.nu.nl/buitenla(...)erde-woordkeuze.html

Kerry krabbelt alweer terug.
Anders worden de joods donateurs boos :')
Anti-Turkije
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')