De dag begon goed met afbericht van Gripper per whatsapp en van Wombcat hier. Maar ach dacht ik, die zullen wel bang zijn voor de noorderlingen, de hunen, de barbaren, de flanderien's van boven 't kanaal. Immers heb ik nu de trucs van Terpstra afgekeken.
Gezien de BBQ, bier en het verdwalen van gister (half 12 thuis

) voelde me ik me al wat slapjes. Niet op het scherpste van de snede zegmaar. Maja, een man een man, een woord een woord. En van fietsen in de regen word je een kerel hoor ik altijd. Dus de fiets achterin en 10 min later dan ik had gewild onderweg. beetje stress om op tijd te komen maar dat kwam allemaal goed.
Eenmaal aangekomen was het even kijken of dat wel echt het clubhuis was, maar ik zag meer fietsers dus dat zat wel goed. Binnen even een kleine discussie of ik nou met de B's of C's mee mocht. De inschrijfman zei dat ik met de C's mee moest eigenlijk omdat ik er voor de eerste keer was. En ze hadden wel eens nieuwe jongens daar die er een potje van maakt.
Toen sloeg ik met mijn vuist op tafel en riep met bulderende stem, Ik moet goftedoeme van Wombcat met de B's meerijden dus zo zal het geschieden meneer de man!
Hiervan was hij dusdanig onder de indruk dat ik met de B's mee mocht.
Eigenlijk was er een klein overleg tussen ons wat slim was, maar hij was gerust gesteld omdat ik op sloten meerij af en toe en in Beverwijk. En toen ik melde dat ik meedeed met een fietsclinic was het helemaal goed. Hij sprak ook nog de woorden: Er zit weinig vet op, dus dat zal wel goed komen 
Nummertje op gedaan en toen maar een rondje inrijden. Toch een nieuwe baan dus dan wil je wel weten hoe het ongeveer gaat. Ze spreken daar namelijk in geheimtaal. Onderdoor, onderlangs, bovenlangs en achterlangs. Al schijnt dat achterlangs alleen na de wedstrijd te gebeuren volgens mijn fans.
Het bleek eigenlijk vrij simpel te zijn. 2 klimmetjes die ik mooi op macht naar boven kon rijden. Ik was bijzonder fris voor mijn gevoel. Maar hierover later meer.
Na 1 rondje kwam ik precies om 10 uur bij de start. En toen dacht ik, wtf, waar is de rest? Er stond 15 man ofzo

. Zijn dit dan de heroïsche peletonnen waar Wombcat en Gripper het over hebben? Maja, het zal wel. Gewoon hard fietsen en winnen. En met weinig deelnemers is een hoge eindplek binnen bereik!
Na de start ging het bijzonder rustig. Eigenlijk was dat kenmerkend voor de hele koers. Ik heb gemiddeld 36 gereden terwijl het parcour zich meer leent voor 40-45 gemiddeld. Eerst maar rustig aan meegereden, beetje op kop enzo. En ik had bedacht, als er nu mensen gaan wegrijden dan moet ik erbij zitten, anders zit ik echt meteen in de mongolenwaaier. Dat duurde ongeveer 20 minuten voordat er wat gebeurde. Er reden er 2 weg, dus ik mee. Maar de samenwerking was slecht dus we werden zo weer ingerekend.
Daarna reden er nog 2 gasten weg, ik probeerde bij te komen maar was er toch niet rap genoeg voor. Dat vond ik wel kut want met zo'n traag peleton was er een dikke kans dat ze niet meer terug zouden komen. Ik probeerde nog heen te spirnten maar ik trok het niet helemaal. Ik had een flink gebrek aan conditie, maar wel genoeg kracht. Mijn acties kenmerkende zich dan ook door explosiviteit en weinig duur.
Ik had nog geprobeerd om met een ander heen te rijden, maar dat ging ook niet echt.
Gelukkig werden ze later ingerekend.
Daarna, met nog 30 minuten te gaan ofzo had ik maar bedacht om een beetje te gaan spelen. Heuveltje op naar boven knallen, daarna weer een beetje bijkomen en hard naar beneden. En dan weer bijkomen en daarna weer zoiets doen. Kijken of ik de andere een beetje kon opbreken. Dat ging volgens mij aardig. Met nog 2 rondes te gaan ging ik rustig rijden om mezelf weer een beetje op te laden voor de eindsprint. Dat het uit ging lopen op een "massa" sprint was wel duidelijk. Ik had bedacht, als jij dat viaduct naar beneden voorop rijd en dan goed aanzetten, dan moet je wel winnen. Dus ik wilde eigenlijk als tweede of derde in het laatste rondje rondrijden.
Helaas dachten de andere renners daar anders over en lieten mij, zelfs met 30-34 km/uur op kop rijden

Dus ik begon maar eerder met sprinten in de hoop ze te verrassen. Dat ging niet heel erg goed. Ik werd ingehaald door een meisje en dacht, verdomme, tweede achter een dame! Toen kwam er 20-30 meter voor de meet nog een man of 4 langszetten en toen dacht ik, goftedomme, te vroeg begonnen.
Maja, het was wel leuk