Ben jij sportief? Volg je alles wat met sport te maken heeft? Of heb je gewoon iets te melden of te vragen over een sport? Dan is dit het forum waar je zijn moet.
Het is april. Het jaarlijkse toetje van het snookerseizoen gaat weer beginnen. Het Wereldkampioenschap Snooker in Sheffield. Vanaf 19 april zeventien dagen lang snooker met de 32 beste snookeraars van de wereld.
Zestien snookeraars zijn al bekend. Het is de top zestien van de wereldranglijst.
Ronnie O'Sullivan (1) Joe Perry (16) Shaun Murphy (9) Marco Fu (8)
Barry Hawkins (5) Ricky Walden (12) Mark Davis (13) Ding Junhui (4)
Mark Selby (3) Ali Carter (14) John Higgins (11) Stuart Bingham (6)
Judd Trump (7) Stephen Maguire (10) Mark Allen (15) Neil Robertson (2)
De overige zestien volgen uit de kwalificatie. De plek op de ranking geeft aan of met één, drie of vier kwalificatiewedstrijden moet spelen. De kwalificatiewedstrijden hebben plaats tussen 8 en 13 april & 15 en 16 april.
1 ZHANG ANDA v ANDREW PAGETT 2 CRAIG STEADMAN v JAK JONES 3 LIAM HIGHFIELD v KHALED BELAID ABUMDAS 4 THANAWAT TIRAPONGPAIBOON v SANDERSON LAM
5 BARRY PINCHES v HAMMAD MIAH 6 KYREN WILSON v CHRIS NORBURY 7 MARTIN O'DONNELL v SHANE CASTLE 8 DANIEL WELLS v RYAN CLARK
9 JAMIE O'NEILL v CAO XIN LONG 10 PAUL S DAVISON v CHRIS WAKELIN 11 MICHAEL LESLIE v CHRISTOPHER KEOGAN 12 JOEL WALKER v ALLAN TAYLOR
13 JAMES WATTANA v ALEX BORG 14 SAM BAIRD v JOHN J ASTLEY 15 GARY WILSON v JAMES CAHILL 16 LUCA BRECEL v LEE PAGE
17 CHEN ZHE v ANTONY PARSONS 18 MICHAEL WASLEY v SYDNEY WILSON 19 ROBBIE WILLIAMS v LYU HAOTIAN 20 LI HANG v RATCHAYOTHIN YOTHARUCK
21 TONY DRAGO v ROBIN HULL 22 IAN BURNS v FRASER PATRICK 23 SEAN O'SULLIVAN v MITCHELL TRAVIS 24 ADAM DUFFY v IGOR FIGUEIREDO
25 NOPPON SAENGKHAM v VINNIE CALABRESE 26 SCOTT DONALDSON v AHMED SAIF 27 STUART CARRINGTON v ANDREW NORMAN 28 DAVID GRACE v ROSS MUIR
29 MIKE DUNN v RHYS CLARK 30 DAVID MORRIS v ALEXANDER URSENBACHE 31 ALEX DAVIES v JOE SWAIL 32 LI YAN v ELLIOT SLESSOR
SPOILER: ronde II
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Ronde III
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Beslissende kwalificatieronde
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Alle kwalificatiewedstrijden zijn best off 19/race to 10.
De ochtendsessie 18 10:00 SHAUN MURPHY 4 v 4 MARCO FU 24 10:00 MARK ALLEN 4 v 4 NEIL ROBERTSON
Verder vandaag (NL-tijd) Tweede sessie 15.30 Judd Trump Ryan Day Tweede sessie 15.30 Dominic Dale Michael Wasley Tweede sessie 20.00 Shaun Murphy Marco Fu Tweede sessie 20.00 Mark Allen Neil Robertson
Huh? Tot 6-6 of 7-7 gekeken. Is dan weel heel snel gegaan. Allen en Robertson ontliepen elkaar vrijwel niets. Was een zeer mooie pot van wat ik ervan gezien heb.
Hij miste ook zo goed als geen bal die laatste paar frames. 2x bijna zijn langverwachte 100e century van het seizoen gehaald. Als ze het niveau vasthouden voorzie ik wel een finale Ronnie - Robertson.
het speelschema voor de QF aldus World Snooker. De tijden +1 uur
29 APRIL 2014 27 10:00 MARK SELBY v ALAN MCMANUS 26 10:00 BARRY HAWKINS v DOMINIC DALE 28 14:30 JUDD TRUMP v NEIL ROBERTSON 25 14:30 RONNIE O'SULLIVAN v SHAUN MURPHY 27 19:00 MARK SELBY v ALAN MCMANUS 26 19:00 BARRY HAWKINS v DOMINIC DALE
30 APRIL 2014 27 10:00 MARK SELBY v ALAN MCMANUS 25 10:00 RONNIE O'SULLIVAN v SHAUN MURPHY 26 14:30 BARRY HAWKINS v DOMINIC DALE 28 14:30 JUDD TRUMP v NEIL ROBERTSON 28 19:00 JUDD TRUMP v NEIL ROBERTSON 25 19:00 RONNIE O'SULLIVAN v SHAUN MURPHY
Hij begon matig, stond 2-0 achter, werd bijna 3-0, maar hij legde een snooker waardoor die toch terug kwam tot 2-1. Vooral na de pauze ging het snel en begint die steeds beter te spelen
Volgens mij is het retesaai (ik kijk maar half) maar dit is natuurlijk wel een mooie mijlpaal van Robertson. En Trump houdt strak zijn bek dicht, handje geven was toch wel gepast geweest.
Robertson is wel heel erg blij met die honderdste century. Is dit echt zo iets belangrijks? Zo'n mijlpaal? Lijkt me toch dat die halve finale veel belangrijker is. Het is 11-11. Ik had me wel even koest gehouden. Maar misschien werkt dit voor hem wel.
Trump heeft dat uitgelegd, hij had even behoefte aan rust na dat gejoel van het publiek en hij was bezig te proberen om zijn plekje in de halve finale te winnen , ik snap dat wel, zo'n record dat niks met de huidige match te maken heeft is alleen maar afleiding.
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
Ok, noem het voorbarig maar ik heb het gevoel dat Ronnie de 6de titel niet meer kan ontgaan. (en net even gechecked, de bookmakers zijn het er blijkbaar mee eens,)
Op donderdag 1 mei 2014 14:23 schreef vaarsuvius het volgende: Ok, noem het voorbarig maar ik heb het gevoel dat Ronnie de 6de titel niet meer kan ontgaan. (en net even gechecked, de bookmakers zijn het er blijkbaar mee eens,)
Alles staat op scherp.
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
Op donderdag 1 mei 2014 14:23 schreef vaarsuvius het volgende: Ok, noem het voorbarig maar ik heb het gevoel dat Ronnie de 6de titel niet meer kan ontgaan. (en net even gechecked, de bookmakers zijn het er blijkbaar mee eens,)
Mijn gevoel is meestal goed in deze situaties. maar goed, wie wordt de andere finalist? Dat is iets moeilijker te voorspellen. Hier zegt mijn gevoel dat het Selby wordt, al wordt hij gezien als de underdog.
O'Sullivan is denk ik de te kloppen man idd, een Selby of Robertson in vorm maken wel een kans. Om te zeggen dat het Ronnie niet kan ontgaan vind ik voorbarig en niet helemaal recht doen aan de andere heren. Bovendien werd er gevraagd om het voorbarig te noemen
DeLuna vindt me dik ;( Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende: pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
Er komt weer een toernooi erbij. De World Grand Prix. Een toernooi in maart. ITV gaat alles uitzenden.
quote:
It will be the top 32 players on a one-year prize money ranking system beginning from the start of this World Championship, so there are a few players who will be rubbing their hands together because they have made a rather good start to get into the top 32. There will be a £100,000 first prize, a £300,000+ tournament and obviously it will be a valuable addition to our free-to-air coverage in the UK.
Verder waren de kijkcijfers op de BBC, Sky, ITV en Eurosport beter dan ooit.
Verder: Ronnie 6-2.
[ Bericht 4% gewijzigd door borisz op 01-05-2014 18:31:10 ]
Zo kennen we 'm weer Vanavond dus maar even met een scheef oog naar Selby - Robertson kijken. O'Sullivan speelt helaas telkens op tijden die ik amper kan zien...
DeLuna vindt me dik ;( Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende: pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
Als de tegenstander een fout maakt, wanneer mag je vragen om de witte bal terug te leggen op exacte dezelfde plek en de tegenstander opnieuw te laten spelen?
Op vrijdag 2 mei 2014 21:30 schreef daniela_007 het volgende: Als de tegenstander een fout maakt, wanneer mag je vragen om de witte bal terug te leggen op exacte dezelfde plek en de tegenstander opnieuw te laten spelen?
Zolang je zelf nog niet hebt gespeeld in de nieuwe situatie.
Ik kijk eigenlijk niet zo vaak snooker, maar heb het idee dat bij andere spelers de safety's altijd veel langer duren en ze veel minder kansen geven op long pots dan Ronnie.
Ik kan me op de een of andere manier wel voorstellen dat Hawkens weinig zin heeft om moren nog terug te komen
altijd mooi om te zien hoe de bunch rode wordt afgepeld met de losse aan de rand tot er een canon komt
ah, het publiek van morgen krijgt een demonstratie
Heeft dit toernooi al hele goede reeksen gehad. En dan beslist hij de wedstrijd al met een grote voorsprong. Zoals iedereen maakt hij ook fouten, maar de tegenstanders kunnen niet profiteren. Hwakins maakte ook wel veel makkelijke fouten eigenlijk.
Op vrijdag 2 mei 2014 21:30 schreef daniela_007 het volgende: Als de tegenstander een fout maakt, wanneer mag je vragen om de witte bal terug te leggen op exacte dezelfde plek en de tegenstander opnieuw te laten spelen?
dit mag alleen als de scheidsrechter een 'miss' called. En dat is als hij beoordeeld dat de fout vermeden had kunnen worden. maw als de speler bewust het shot zo speelt dat de kans op een foul groter is dan bij het meest makkelijke shot om de target ball te raken.
in de 'snookers required' fase geldt deze regel niet en moet je altijd gewoon verder spelen waar de witte bal eindigt
hij is er bovengemiddeld goed in, maar misschien valt dat niet zo op omdat hij in andere aspecten nóg beter is.
Hij is vooral wat nonchalant vaak. Let dan even niet op, of in de teleurstelling van een slecht 'positional shot' speelt hij dan te snel een safety.
Maar als hij zich ertoe zet is z'n safety-spel ook fenomenaal. Paar jaar terug speelde hij Henry een keer helemaal gek met allerlei safety's, terwijl die juist daarom ook vaak geprezen werd...
Dat word vanavond genieten van die laatste sessie, minimaal 5 frames nog te gaan, en maximum 9. Met het tempo van de laatste frames in het achterhoofd zou het wel eens een latertje kunnen worden.
Perfecte finale voor mij want het maakt me niks uit wie er wint, ik gun het ze allebei , Selby moet natuurlijk ooit een keer WK worden in zijn carriere, maar O' Sullivan 'moet' eigenlijk toch Hendry nog bijhalen..
Op zondag 4 mei 2014 14:32 schreef vaarsuvius het volgende: Perfecte finale voor mij want het maakt me niks uit wie er wint, ik gun het ze allebei , Selby moet natuurlijk ooit een keer WK worden in zijn carriere, maar O' Sullivan 'moet' eigenlijk toch Hendry nog bijhalen..
lol wat zou het kosten om tickets voor 17 dagen Crucible te kopen voor 2 personen?
(op bbc net een echtpaar new zealanders dat kaartjes voor alles had , behalve de laatste finale sessie, dus die kregen ze uiteraard nu gepresenteerd door Steve Davis)
Op zondag 4 mei 2014 16:32 schreef vaarsuvius het volgende: lol wat zou het kosten om tickets voor 17 dagen Crucible te kopen voor 2 personen?
(op bbc net een echtpaar new zealanders dat kaartjes voor alles had , behalve de laatste finale sessie, dus die kregen ze uiteraard nu gepresenteerd door Steve Davis)
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player. Hey, my girl, why don't you just let it flow?