Moet minimaal met een 50 caliber.quote:Op vrijdag 25 april 2014 12:47 schreef BeavisnKutthead het volgende:
[..]
Dat verhaal ook wat er bij staat... Door een scherpschutter kapotgeschoten..
Met wat voor wapen dan? Met een 7.62/54 SVD gaat dat je niet lukken dus dat zal een 20mm handwapen geweest zijn zoals ze het beweren
het gaat meteen weer over een ander land dan Oekraine!quote:Op vrijdag 25 april 2014 12:48 schreef Kikopuz het volgende:
[..]
Het is een beetje zoals Sudetenland van Tsjecho-Slowakije net voor de Tweede Wereldoorlog. Het westen gaat waarschijnlijk niks anders doen dan toekijken hoe Oekraine deel van Rusland wordt..
en venezuela is een banannrepubliekquote:Op vrijdag 25 april 2014 12:22 schreef SadPanda het volgende:
[..]
De Afghaanse president is er neergezet door de VS en steeds 'herkozen' met noodzakelijke militaire steun van de VS. Prima te vergelijken met een annexatie.
Wat is daar mis mee? Ik geef alleen mijn visie...quote:Op vrijdag 25 april 2014 12:50 schreef meth1745 het volgende:
[..]
het gaat meteen weer over een ander land dan Oekraine!
Nee, geen annexatie maar wel vergelijkbaar. Behalve dan dat de annexatie bij Rusland vrijwillig is en de Afghaanse bevolking niks heeft kunnen kiezen.quote:Op vrijdag 25 april 2014 12:24 schreef superworm het volgende:
[..]
Is het zoals bij de Anschluss van Oostenrijk en de Krim wettelijk geregeld? Nee? Dan is het een bezetting, geen annexatie.
Oeps, sorry, jij bent SadPanda niet, dan mag het.quote:Op vrijdag 25 april 2014 12:51 schreef Kikopuz het volgende:
[..]
Wat is daar mis mee? Ik geef alleen mijn visie...
Volgens mij wil dat zelfs niet.. Ik weet het niet zeker maar van wat ik begreep kregen ze die dingen in afghanistan niet met dergelijke wapens neer vandaar de stingers..quote:Op vrijdag 25 april 2014 12:49 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Moet minimaal met een 50 caliber.
Erg relevant hier, niet dus. Afghanistan was dat wel, wantt ik antwoord op een vraag.quote:
Ja ik weet niet waar je het over hebt. Ik doe niet mee met die kinderachtige non-discussies.quote:Op vrijdag 25 april 2014 12:52 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Oeps, sorry, jij bent SadPanda niet, dan mag het.
Doe niet zo Calimero man. Volgens mij denkt niemand hier dat die mafkezen goed bezig zijn.quote:Op vrijdag 25 april 2014 13:00 schreef SadPanda het volgende:
Russian news crew 'attacked and abducted' by 30 masked men in Donetsk
http://rt.com/news/154844-life-news-donetsk-journalists/
Komt er nu ook zoveel aandacht als bij die VICE journalist of maakt het niet veel uit omdat het toch maar een Russische journalisten zijn?
Ja.quote:Op vrijdag 25 april 2014 13:00 schreef SadPanda het volgende:
Komt er nu ook zoveel aandacht als bij die VICE journalist of maakt het niet veel uit omdat het toch maar een Russische journalisten zijn?
Dat zeg ik toch ook niet? Het was gewoon een voorbeeld van de hypocrisie van de media.quote:Op vrijdag 25 april 2014 13:01 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Doe niet zo Calimero man. Volgens mij denkt niemand hier dat die mafkezen goed bezig zijn.
Diezelfde hypocrisie is er bij geallieerden van de Russen. Of denk je dat ze hier in China netjes berichten? Niet zo huilen.quote:Op vrijdag 25 april 2014 13:03 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch ook niet? Het was gewoon een voorbeeld van de hypocrisie van de media.
Vorige keer dat er Lifenews journalisten vermist waren, na de schietpartij op het vliegveld, is er niet één post over verschenen.quote:
We zitten hier echter niet in China of Rusland.quote:Op vrijdag 25 april 2014 13:05 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Diezelfde hypocrisie is er bij geallieerden van de Russen. Of denk je dat ze hier in China netjes berichten? Niet zo huilen.
Zoals wie? De meeste media doet hun best om zo goed mogelijk te vertellen wat er gebeurt in de oekraine. Door de vele misleidingen is het echter lastig om 'de waarheid' te rapporteren.quote:Op vrijdag 25 april 2014 13:08 schreef SadPanda het volgende:
[..]
We zitten hier echter niet in China of Rusland.
Sommige hier zijn er heilig van overtuigd dat de media wel objectief is.
Nee, maar jij voert hier een anti-westers betoog. Nogal naïef.quote:Op vrijdag 25 april 2014 13:08 schreef SadPanda het volgende:
[..]
We zitten hier echter niet in China of Rusland.
Sommige hier zijn er heilig van overtuigd dat de media wel objectief is.
Een voorbeeld is dat alleen de Volkskrant berichte over het gelekte telefoongesprek waarin werd gezegd dat de een van de nieuwe machthebbers in Kiev achter het schieten op demonstranten in Kiev zat. http://www.volkskrant.nl/(...)-demonstranten.dhtmlquote:Op vrijdag 25 april 2014 13:13 schreef malleable het volgende:
[..]
Zoals wie? De meeste media doet hun best om zo goed mogelijk te vertellen wat er gebeurt in de oekraine. Door de vele misleidingen is het echter lastig om 'de waarheid' te rapporteren.
Wat ik wel weet is dat een zender als RT niet hun best doet om de waarheid te berichten. Zij doen vooral hun best om Rusland zo goed mogelijk over te laten komen. Vaak gebruiken zij daar de waarheid voor maar ze zullen niet aarzelen om die gekleurd in beeld te brengen.
Dat is onzin, ik zeg alleen dat de westerse media niet objectief is. Dat betekent niet dat ik anti-westers ben, in tegendeel, ik ben erg blij dat ik in het westen woon.quote:Op vrijdag 25 april 2014 13:13 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Nee, maar jij voert hier een anti-westers betoog. Nogal naïef.
Niet alleen de volkskrant:quote:Op vrijdag 25 april 2014 13:16 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Een voorbeeld is dat alleen de Volkskrant berichte over het gelekte telefoongesprek waarin werd gezegd dat de een van de nieuwe machthebbers in Kiev achter het schieten op demonstranten in Kiev zat. http://www.volkskrant.nl/(...)-demonstranten.dhtml
Dat is hier wel vaker gezegd waarna ik vroeg op voorbeelden, dat werd gedaan waarna ik er weer op reageerde en toen kwam er geen reactie meer. Lijkt me dus niet nuttig om over te discussiëren.
Niemand is volkomen objectief, een bewuste propaganda strategie (wat RT doet) is gewoon de poging tot objectiviteit laten varen.quote:Op vrijdag 25 april 2014 13:17 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Dat is onzin, ik zeg alleen dat de westerse media niet objectief is. Dat betekent niet dat ik anti-westers ben, in tegendeel, ik ben erg blij dat ik in het westen woon.
Ik doelde eigenlijk op de Nederlandse media.quote:Op vrijdag 25 april 2014 13:18 schreef malleable het volgende:
[..]
Niet alleen de volkskrant:
http://www.theguardian.co(...)ne-ashton-urmas-paet
http://www.euronews.com/2(...)ssing-eu-on-ukraine/
http://edition.cnn.com/20(...)ked-audio-recording/
Niet mee eens.quote:Op vrijdag 25 april 2014 13:20 schreef malleable het volgende:
[..]
Niemand is volkomen objectief, een bewuste propaganda strategie (wat RT doet) is gewoon de poging tot objectiviteit laten varen.
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)inister-fuck-the-eu/quote:Op vrijdag 25 april 2014 13:21 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Ik doelde eigenlijk op de Nederlandse media.
quote:Ukraine Says It Won't Storm Slovyansk
KIEV, Ukraine—Ukrainian officials said they were moving ahead with an operation against pro-Russian separatists in the country's east on Friday, but that the military wouldn't storm Slovyansk, the heart of the insurgency, because of the risk of civilian casualties.
A top official said troops would blockade Slovyansk to keep weapons and reinforcements from flowing in. There were few other immediate signs that what Kiev calls an "antiterrorist" operation had revved up, though a military helicopter exploded after being hit by a sniper shot while it was warming up.
Ah een beleg dus...old-school...quote:Op vrijdag 25 april 2014 13:30 schreef superworm het volgende:
http://online.wsj.com/new(...)200512?mg=reno64-wsj
[..]
is dat een smoes om met de invasie te beginnen?quote:Op vrijdag 25 april 2014 13:00 schreef SadPanda het volgende:
http://rt.com/news/154844-life-news-donetsk-journalists/
Dat denk ik ook... 25 mei is een eeuwigheid in deze omstandigheden...quote:Op vrijdag 25 april 2014 13:41 schreef HD9 het volgende:
voor de verkiezingen is poetin klaar met zijn reddingsoperatie
quote:Op vrijdag 25 april 2014 13:44 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Dat denk ik ook... 25 mei is een eeuwigheid in deze omstandigheden...
Inderdaad. http://frontpage.fok.nl/c(...)ijn-ze-russisch.htmlquote:Op vrijdag 25 april 2014 13:41 schreef HD9 het volgende:
voor de verkiezingen is poetin klaar met zijn reddingsoperatie
Mooie columnquote:Op vrijdag 25 april 2014 13:49 schreef superworm het volgende:
[..]
[..]
Inderdaad. http://frontpage.fok.nl/c(...)ijn-ze-russisch.html
quote:Op vrijdag 25 april 2014 13:49 schreef superworm het volgende:
[..]
[..]
Inderdaad. http://frontpage.fok.nl/c(...)ijn-ze-russisch.html
Ondanks het feit dat de meeste bezetters een referendum over meer autonomie of federalisme vragen, niet over aansluiten bij Rusland.quote:Men windt er -opnieuw zoals bij de Krim- geen doekjes om dat de onafhankelijkheid tot het referendum voortduurt en dat men maar één wens heeft: bij Rusland horen. Dat blijkt overduidelijk uit de VICE-verslaggeving, reportage na reportage.
nee wnat hij denkt dat een deel naar rusland gaat maar ik denk Kiev ookquote:Op vrijdag 25 april 2014 14:07 schreef superworm het volgende:
[..]
Bedankt. Ik vrees 't ergste (dat 't nog zal gaan kloppen ook...)
Herinner dat verschillende VICE-reportages daar erg duidelijk over waren, uit mijn hoofd ongeveer dispatches 22 t/m 25. Daar vroeg Ostrovsky of na onafhankelijkheid/autonomie alsnog de stap naar bij Rusland horen in 't verschiet ligt, en antwoordden de lokale rebellen uniform 'vanzelfsprekend'.quote:Op vrijdag 25 april 2014 14:09 schreef meth1745 het volgende:
[..]
[..]
Ondanks het feit dat de meeste bezetters een referendum over meer autonomie of federalisme vragen, niet over aansluiten bij Rusland.
Blijkbaar een beetje te veel VICE News gekeken...
Ja, ik herinner me ook een dispatch waar men in Kiev het ontslag van de minister van binnenlandse zaken vroeg "omwille van het verlies van de Krim". In werkelijkheid ging het over het doodschieten van een lid van right sektor.quote:Op vrijdag 25 april 2014 14:10 schreef superworm het volgende:
[..]
Herinner dat verschillende VICE-reportages daar erg duidelijk over waren, uit mijn hoofd ongeveer dispatches 22 t/m 25. Daar vroeg Ostrovsky of na onafhankelijkheid/autonomie alsnog de stap naar bij Rusland horen in 't verschiet ligt, en antwoordden de lokale rebellen uniform 'vanzelfsprekend'.
Faaaier ze leezerquote:Op vrijdag 25 april 2014 14:13 schreef superworm het volgende:
Beide zijden komen op lekker handige tijdstippen met dreignieuws:
[vid] Leger VS bestelt laserwapen
Russen 'hebben NASA niet nodig'
Nu je het zo zegt. Ik vind dit een kwestie voorrrrrrr.... DE RIJDENDE RECHTER. Poetin aan de ene kant, het Westen aan de andere kant. Wedden dat de rijdende rechter er wel raad mee weet? Die moet elke week kibbelende kinderen uit elkaar trekken (nee, niet zo).quote:Op vrijdag 25 april 2014 14:10 schreef WhateverWhatever het volgende:
Oh my god!
Weer een goed voorbeeld van waar maak je je druk om, klein stukje grond meer of minder... pffff
Haha, ja stuur maar een brief!quote:Op vrijdag 25 april 2014 14:15 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Nu je het zo zegt. Ik vind dit een kwestie voorrrrrrr.... DE RIJDENDE RECHTER. Poetin aan de ene kant, het Westen aan de andere kant. Wedden dat de rijdende rechter er wel raad mee weet? Die moet elke week kibbelende kinderen uit elkaar trekken (nee, niet zo).
Meester Visser met z'n zatte hoofd.quote:Op vrijdag 25 april 2014 14:15 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Nu je het zo zegt. Ik vind dit een kwestie voorrrrrrr.... DE RIJDENDE RECHTER. Poetin aan de ene kant, het Westen aan de andere kant. Wedden dat de rijdende rechter er wel raad mee weet? Die moet elke week kibbelende kinderen uit elkaar trekken (nee, niet zo).
Hindert jou dat er ooit aan?quote:Op vrijdag 25 april 2014 14:17 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Meester Visser met z'n zatte hoofd.
Die fotos doen het vliegtuig tekort, het maakt zo een verschrikkelijke herrie dat ding. Het is echt verschrikkelijk, een ouwe awacs of starfighter is fluisterstil daarmee vergeleken.quote:
http://www.sbs.com.au/new(...)-after-leader-killedquote:Hundreds of Ukrainian far-right nationalists have rallied outside the parliament building in Kiev, smashing windows and demanding the interior minister's resignation, days after police shot dead one of their leaders.
Elite police on Monday killed Oleksandr Muzytchko, the regional leader of Pravy Sektor (Right Sector), in a shootout that erupted during a raid to arrest him in the western city of Rivne.
The authorities have said that Muzytchko opened fire first, and was killed by a bullet from his own weapon.
Pravy Sektor played a crucial role in the deadly protests that unseated pro-Moscow president Viktor Yanukovych last month, and has been branded a neo-Nazi organisation by Russia.
Brandishing the red-and-black flags of the paramilitary group, up to 1000 people rallied near parliament on Thursday night to demand the sacking of Interior Minister Arsen Avakov.
Activists smashed several windows and threatened to force their way into the building, before retreating with a vow to return on Friday morning.
Pravy Sektor on Saturday formed a political party, electing Dmytro Yarosh as its nationwide leader and putting forward his name as candidate in Ukraine's presidential election on May 25.
According to Russian news agencies, the group's slain leader was wanted in Russia, which accuses him of causing the death of about 20 Russian soldiers while fighting alongside separatists in Chechnya.
The heavily built Muzytchko was notorious for YouTube videos in which he was seen brandishing a Kalashnikov in Rivne city council, and roughing up the city's prosecutor.
quote:Pravyi Sektor (Right Sector) is now trying to break into the building of the Ukrainian parliament in the protest of the authorities actions in the Crimea crisis, they demand current interior minister to resign and recently fired defense minister to face trial. From where Euromaidan in English stands, it looks like Right Sector's actions are not widely supported by the society.
Lekkere gedachtekronkel hou jij erop na, je hebt een nieuwsbericht gevonden dat over de betoging schrijft en niet expliciet vermeldt dat de betoging er was vanwege de doodgeschoten persoon, ze stellen enkel dat dagen ervoor er iemand was doodgeschoten. Je wil dit gebruiken als 'bewijs' dat VICE niet het nieuws rapporteert maar alles een beetje een eigen draai geven, je wil dus stellen dat interviews met de mensen geïnterviewd door VICE minder waarde hebben dan 1 geschreven stukje.quote:Op vrijdag 25 april 2014 14:25 schreef meth1745 het volgende:
Het "objectieve" VICE news:
[..]
http://www.sbs.com.au/new(...)-after-leader-killed
Hier Simon Ostrovsky's versie van de feiten:
Simon is niet objectief, hij heeft een mening, en steekt die niet onder stoelen of banken...quote:Op vrijdag 25 april 2014 14:25 schreef meth1745 het volgende:
Het "objectieve" VICE news:
[..]
http://www.sbs.com.au/new(...)-after-leader-killed
Hier Simon Ostrovsky's versie van de feiten:
HIj lijkt slechts de spreekbuis van Euromaidan te zijn, hun facebook pagina gaf dezelfde misleidende versie:
[..]
Niemand is objectief, iedereen heeft een mening inclusief jij en ik. Het wordt hier echter vaak zo gebracht dat alles niet anti-Westers enkel propageert, beide kanten kunnen er wat van.quote:Op vrijdag 25 april 2014 14:35 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Simon is niet objectief, hij heeft een mening, en steekt die niet onder stoelen of banken...
Dat is niet erg, hij doet ook geen moeite om het objectief te laten overkomen.
Gezien hoe Graham er van langs kreeg van zijn landgenoten die voor de BBC werken over dat stukje waar mensen hem onderbraken over dat het leger geen eten had?
De bezetters in Donetsk willen eerst een referendum over autonomie, en daarna een referendum over aansluiting bij de RF (net als in de Krim is gebeurd). De bevolking daarentegen wil alleen dat er in Kiev meer rekening wordt gehouden met hun belangen en voorkeuren, en daarin eventueel meer autonomie krijgen om een eigen koers te varen.quote:Op vrijdag 25 april 2014 14:09 schreef meth1745 het volgende:
[..]
[..]
Ondanks het feit dat de meeste bezetters een referendum over meer autonomie of federalisme vragen, niet over aansluiten bij Rusland.
Blijkbaar een beetje te veel VICE News gekeken...
Over rechters gesproken:quote:Op vrijdag 25 april 2014 14:15 schreef Scrummie het volgende:
[..]
quote:Haags Strafhof opent onderzoek naar Oekraïne
Hoofdaanklaagster Fatou Bensouda van het Internationaal Strafhof (ICC) opent een onderzoek naar mogelijke misdaden in Oekraïne. Dit heeft het hof in Den Haag vandaag bekendgemaakt.
Vorige week verzocht Oekraïne het ICC om alle mogelijke oorlogsmisdaden of misdaden tegen de mensheid onder het bewind van de verdreven president Viktor Janoekovitsj te onderzoeken.
Oekraïne is niet aangesloten bij het ICC. Daarom kan dat nog niets doen aan mogelijke misdaden van het nieuwe bewind of van Russische troepen, zolang Oekraïne geen lid wordt. Op deze mogelijkheid tot 'selectief winkelen' is veel kritiek onder kenners en diplomaten.
Zware misdaden
Hof kijkt vooralsnog alleen naar de periode van 21 november tot 22 februari. In die periode trad Janoekovitsj hard op tegen betogers, met tientallen doden als gevolg. Bensouda kijkt of er misdaden zijn gebeurd en of er qua 'zwaarte' afdoende basis is om die in Den Haag te vervolgen.
Het ICC is opgericht voor de hoofdschuldigen aan zware internationale misdaden. Als blijkt dat in Oekaïne sprake is geweest van volkenmoord, kan de zaak worden behandeld door het ICC. Het bloedig neerslaan van betogingen kan in aanmerking komen als misdaad tegen de mensheid, als er sprake is van een 'grootschalige en systematische aanval' op de burgerbevolking.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-naar-Oekraine.dhtml
LOL, jij gelooft de versie van VICE news dus?quote:Op vrijdag 25 april 2014 14:34 schreef BorusBulldog het volgende:
[..]
Lekkere gedachtekronkel hou jij erop na, je hebt een nieuwsbericht gevonden dat over de betoging schrijft en niet expliciet vermeldt dat de betoging er was vanwege de doodgeschoten persoon, ze stellen enkel dat dagen ervoor er iemand was doodgeschoten. Je wil dit gebruiken als 'bewijs' dat VICE niet het nieuws rapporteert maar alles een beetje een eigen draai geven, je wil dus stellen dat interviews met de mensen geïnterviewd door VICE minder waarde hebben dan 1 geschreven stukje.
Nee kerel, je bent de weg een beetje kwijt.
https://www.kyivpost.com/(...)ignation-341218.htmlquote:Several hundred members and supporters of the militant nationalist Right Sector swarmed Ukraine’s parliament building for the second day in a row on March 28 to demand the resignation of Interior Minister Arsen Avakov and a fair investigation into the suspicious death earlier in the week of one of its leaders.
Helemaal eens!quote:Op vrijdag 25 april 2014 14:39 schreef BorusBulldog het volgende:
[..]
Niemand is objectief, iedereen heeft een mening inclusief jij en ik. Het wordt hier echter vaak zo gebracht dat alles niet anti-Westers enkel propageert, beide kanten kunnen er wat van.
twitter:GrahamWP_UK twitterde op vrijdag 25-04-2014 om 14:49:16Re: @RT_com and @SimonOstrovsky - my understanding is RT very keen to speak to Simon, trying to make contact now. reageer retweet
Ja dat wil ik ook wel zien..quote:Op vrijdag 25 april 2014 14:50 schreef DeJori het volgende:
Gezien de discussie hierboven moet dit een interessant gesprek wezentwitter:GrahamWP_UK twitterde op vrijdag 25-04-2014 om 14:49:16Re: @RT_com and @SimonOstrovsky - my understanding is RT very keen to speak to Simon, trying to make contact now. reageer retweet
Ik stel nergens dat ik VICE geloof, dat maak jij ervan. Ik stel dat het bewijs dat jij aandraagt niet eens in de buurt komt van overtuigend als je 'objectief' wil laten zien dat een nieuwszender er een eigen draai aan geeft.quote:Op vrijdag 25 april 2014 14:45 schreef meth1745 het volgende:
[..]
LOL, jij gelooft de versie van VICE news dus?
The Times: Ukraine mulls ban on far-Right group after violent rally over slain leader
The Kiev Post:
[..]
https://www.kyivpost.com/(...)ignation-341218.html
Jij gelooft liever dat men het ontslag van minister van binnenlandse zaken eist voor een falen van het ministerie van defensie?
Ontkennen dat de betogers het aftreden eisten van de minister van binnenlandse zaken omwille van het doodschieten van Sashko Bily, is van een andere orde dan ontkennen dat er echte bewijzen zijn voor bvb Russische wapenleveringen aan de opstandelingen. Men zegt dat Oekraine niet over zulke wapens beschikt. Nochtans toont een video van de Oekrainse tv leden van Alpha group die met dezelfde wapens aan het oefenen waren.quote:Op vrijdag 25 april 2014 14:54 schreef BorusBulldog het volgende:
[..]
Ik stel nergens dat ik VICE geloof, dat maak jij ervan. Ik stel dat het bewijs dat jij aandraagt niet eens in de buurt komt van overtuigend als je 'objectief' wil laten zien dat een nieuwszender er een eigen draai aan geeft.
Wat ik persoonlijk denk is hier niet van belang omdat dat niet 1-op-1 strookt met wat VICE erover report en niet 1-op-1 strookt met wat andere nieuwszenders erover reporten.
Wat wel gezegd moet worden is dat jouw manier van denken ten opzichte van wat is waar en wat niet waar is vaak gepaard gaat met een vleugje subjectiviteit als in sommige situaties verlang jij bewijs van de bovenste plank en in andere situaties is iets half-gebakken afdoende.
Echter is zelfs die video daar geen bewijs voor daar het een gezamenlijke oefening betrof en er dus ook met elkaars wapens geschoten / geoefend wordt.quote:Op vrijdag 25 april 2014 15:04 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Ontkennen dat de betogers het aftreden eisten van de minister van binnenlandse zaken omwille van het doodschieten van Sashko Bily, is van een andere orde dan ontkennen dat er echte bewijzen zijn voor bvb Russische wapenleveringen aan de opstandelingen. Men zegt dat Oekraine niet over zulke wapens beschikt. Nochtans toont een video van de Oekrainse tv leden van Alpha group die met dezelfde wapens aan het oefenen waren.
Doen ze nergens, ze vermelden het niet expliciet, maar dat staat niet gelijk aan ontkennen. Daarnaast kan je stellen dat er mensen waren die juist om aftreden vroegen omwille het Krim (Minister van defensie was immers al afgetreden, de volgende is dan binnenlandse zaken), genoeg mensen die daar aan het protesteren niet vanwege de persoon die is doodgeschoten maar vanwege het Krim, de situatie ligt denk ik meer in het midden en zoals eerder gezegd is niemand objectief (ik ook niet).quote:Ontkennen dat de betogers het aftreden eisten van de minister van binnenlandse zaken omwille van het doodschieten van Sashko Bily
Was deze al langsgekomen?quote:‘I Had It Pretty Easy, Because I Was Let Go’: Simon Ostrovsky On His Detention in Sloviansk
By Simon Ostrovsky
April 25, 2014 | 12:00 pm
On Thursday, armed gunmen who held me prisoner for four nights and three days released me into the streets of Sloviansk, in eastern Ukraine. My release was as unexplained as my capture.
On Monday night I was pulled out of a car at a checkpoint, then blindfolded, beaten, and tied up with tape. After spending hours alone on the floor of a damp cell with my hands tied behind my back and a hat pulled over my eyes, I was led into a room where I was accused of working for the CIA, FBI, and Right Sector, the Ukrainian ultra-nationalist group.
When I refused to give the password to my laptop, I was smacked in the arm with a truncheon. When I was asleep on the floor, masked men came to wake me up and tell me how no one would miss me if I died, and then kicked me in the ribs as they left.
But as it turns out, I had it pretty easy, because I was let go.
In the four nights that I was held captive, a dozen other nameless detainees were ferried in and out of the cellar of the Ukraine state security (SBU) building by the pro-Russia militants who had taken it over. Some were journalists, some were drunks, and others were Ukrainian activists stupid or brave enough to visit what’s become a stronghold for Russian nationalists within Ukraine.
I only got to know a few of them. Most had been in that cellar far longer than I had. They had been there for up to two weeks, and are most likely still there now.
Their names are Artyom Deyneha, a local computer programmer who was caught setting up a webcam opposite the building where we were being held; Serhiy Lefter, a freelance journalist who was abducted on the main square in Sloviansk in broad daylight; Vadim Sukhonos, a deputy in the Sloviansk city council; and Vitaly Kovalchuk, a former member of the Euromaidan self-defense corps, who by his own admission came to Sloviansk with a group of Right Sector radicals who tried and failed to capture guns from pro-Russia militants.
After I was released, I found out that the leader of the pro-Russia forces in Sloviansk, Vyacheslav Ponomarev, told journalists that we were being held as “bargaining chips” in negotiations with the interim authorities in Kiev. I don’t yet know what he got for my release, but I hope it wasn’t very much, because no one should be allowed to take hostages no matter what their political demands are.
Everyone being illegally held in that damp cellar, or any of the other buildings controlled by the self-proclaimed “Donetsk People’s Republic,” should be released or handed over to the police immediately.
https://news.vice.com/art(...)source=homepage-lede
Het ging om de zogenaamde objectiviteit van Vice News die door Superworm gebruikt wordt om zijn "conclusie" enig gewicht te geven. http://frontpage.fok.nl/c(...)ijn-ze-russisch.htmlquote:Op vrijdag 25 april 2014 15:13 schreef BorusBulldog het volgende:
[..]
Echter is zelfs die video daar geen bewijs voor daar het een gezamenlijke oefening betrof en er dus ook met elkaars wapens geschoten / geoefend wordt.
Maar om even verder te gaan op wat je nu zegt:
[..]
Doen ze nergens, ze vermelden het niet expliciet, maar dat staat niet gelijk aan ontkennen. Daarnaast kan je stellen dat er mensen waren die juist om aftreden vroegen omwille het Krim (Minister van defensie was immers al afgetreden, de volgende is dan binnenlandse zaken), genoeg mensen die daar aan het protesteren niet vanwege de persoon die is doodgeschoten maar vanwege het Krim, de situatie ligt denk ik meer in het midden en zoals eerder gezegd is niemand objectief (ik ook niet).
Al dit zorgt ervoor dat jouw manier van 'bewijsvoering' erg discutabel is, jij jezelf graag af doet als objectiviteit pur sang en alle wijsheid in pacht meent te hebben echter laat je vaak merken dat je een redelijk sterke bril draagt.
De invloed van Russisch gas overschatten.quote:Op vrijdag 25 april 2014 15:31 schreef Revolution-NL het volgende:
Op naar de 1,00 euro voor een m3 gas aankomende winter. Dit gaat nog leuk worden
Quote voor het nageslachtquote:Op vrijdag 25 april 2014 15:28 schreef meth1745 het volgende:
Als Rusland in de volgende vijf weken Oost-Oekraine annexeert dan eet ik mijn hoed op.
Nederlands gas voor de Nederlandersquote:Op vrijdag 25 april 2014 15:31 schreef Revolution-NL het volgende:
Op naar de 1,00 euro voor een m3 gas aankomende winter. Dit gaat nog leuk worden
Iran was toch helemaal in de armoe economisch en aan de rand van wanhoop en die hebben olie , veel oliequote:Op vrijdag 25 april 2014 15:35 schreef Zith het volgende:
[..]
De invloed van Russisch gas overschatten.
Denken dat Rusland niet veel meer schade aan een gasstop zal ondervinden.![]()
Kan je beter in Oekraine wonen, daar betaalde de consument in 2012 83$ per 1000 m³, ook al betaalde Oekraine er zelf 416$ voor. Na de 50% verhoging die de regering doorvoerde blijft het nog steeds een fractie van wat we hier betalen. Volgens http://www.milieucentraal(...)-huis/energieprijzen betaalt men in Nederland 650 ¤, wat neerkomt op 900$quote:Op vrijdag 25 april 2014 15:31 schreef Revolution-NL het volgende:
maar wij hebben Ecotax , ha dat wordt niet gebruikt voor de Eco , maar goedquote:Op vrijdag 25 april 2014 15:45 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Kan je beter in Oekraine wonen, daar betaalde de consument in 2012 83$ per 1000 m³, ook al betaalde Oekraine er zelf 416$ voor. Na de 50% verhoging die de regering doorvoerde blijft het nog steeds een fractie van wat we hier betalen. Volgens http://www.milieucentraal(...)-huis/energieprijzen betaalt men in Nederland 650 ¤, wat neerkomt op 900$
Terugkrabbelen he...quote:Op vrijdag 25 april 2014 15:54 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Bezetting is nog geen annexatie btw
Vertel dat je opa.quote:Op vrijdag 25 april 2014 15:54 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Als ik zijn column zo lees trekt hij die conclusie niet aan de hand van VICE raportages maar aan de hand van zijn eigen verwachtingen, enkel wordt er getoond dat de separatisten bij Rusland willen horen (verrassing!quote:Op vrijdag 25 april 2014 15:28 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Het ging om de zogenaamde objectiviteit van Vice News die door Superworm gebruikt wordt om zijn "conclusie" enig gewicht te geven. http://frontpage.fok.nl/c(...)ijn-ze-russisch.html
Als Rusland in de volgende vijf weken Oost-Oekraine annexeert dan eet ik mijn hoed op.
Hij gebruikt VICE om te laten zien dat de separatisten bij Rusland willen horen, niet om zijn 'conclusie' te onderbouwen.quote:Men windt er -opnieuw zoals bij de Krim- geen doekjes om dat de onafhankelijkheid tot het referendum voortduurt en dat men maar één wens heeft: bij Rusland horen. Dat blijkt overduidelijk uit de VICE-verslaggeving, reportage na reportage.
Ze gaan zich vrijwillig aansluiten middels een referendum met 99% van de stemmenquote:Op vrijdag 25 april 2014 15:54 schreef meth1745 het volgende:
[..]
96%, 99 is te doorzichtig.quote:Op vrijdag 25 april 2014 15:59 schreef Nintex het volgende:
[..]
Ze gaan zich vrijwillig aansluiten middels een referendum met 99% van de stemmen
Ze zijn gewoon dol op Rusland, die lui. Net zoals dat ze in Noord-Korea ook van hun leider houden.quote:Op vrijdag 25 april 2014 15:59 schreef Nintex het volgende:
[..]
Ze gaan zich vrijwillig aansluiten middels een referendum met 99% van de stemmen
Je bedoeld de vrijwillige verhuizing van het kabinet en de koninklijke familie naar Engeland en Canada nadat de Duitse toeristen in Den Haag geland waren?quote:
Ik bedoel een stemming in de Russische Duma, zoals met de Krim gebeurde. Als je wil zal ik de termijn nog verlengen tot 1 januari 2015.quote:
Heb je wel een hoed?quote:Op vrijdag 25 april 2014 16:04 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Ik bedoel een stemming in de Russische Duma, zoals met de Krim gebeurde. Als je wil zal ik de termijn nog verlengen tot 1 januari 2015.
Zou het op een gegeven moment dan toch escaleren? als rusland gewoon schijt heeft aan obama en zijn goons.quote:Op vrijdag 25 april 2014 16:06 schreef Nintex het volgende:
Volgens de Twitter heeft Merkel zojuist gezegd dat het Genève akkoord heeft gefaald en de G-7 nu een gezamenlijke actie voorbereid tegen Rusland.
quote:Op vrijdag 25 april 2014 16:06 schreef Nintex het volgende:
Volgens de Twitter heeft Merkel zojuist gezegd dat het Genève akkoord heeft gefaald en de G-7 nu een gezamenlijke actie voorbereid tegen Rusland.
Edit: Typisch, flikt BBC wel vaker. Irrelevante link in de tweet. Op die hele pagina staat de naam Merkel niet.twitter:BBCWorld twitterde op vrijdag 25-04-2014 om 16:14:43"Further sanctions necessary" against Russia over #Ukraine - Germany's chancellor Merkel http://t.co/HvGx7LaHtB reageer retweet
Neequote:Op vrijdag 25 april 2014 13:40 schreef HD9 het volgende:
[..]
is dat een smoes om met de invasie te beginnen?
quote:Merkel Warns Putin: You Have Failed The Peace Process, And New Sanctions Are Coming
German Chancellor Angela Merkel said Friday the G-7 nations are contemplating further sanctions on Russia amid a lack of progress toward de-escalation in the wake of the deal reached in Geneva, Switzerland, last week.
According to Bloomberg, Merkel told reporters she spoke with Russian President Vladimir Putin on Friday, and she told him she was dismayed with the lack of progress from Russia on implementing the terms of the deal. She said at this point, it was clear the Geneva accord process has "failed."
The Kremlin confirmed the telephone call, but said in a statement Putin conveyed his disappointment with the Ukrainian government in implementing the Geneva accord. The Kremlin said both leaders "underscored the importance of holding talks as soon as possible" among Russia, the European Union, and Ukraine on security for transit and supplies of Russian gas.
The U.S. and its allies have been ratcheting up their rhetoric and warning of new "costs" for Russia in the wake of its latest moves in Ukraine, with U.S. Secretary of State John Kerry giving a final warning of sorts to Moscow on Thursday night. But Merkel's blunt comments are noteworthy, as she has been the leader advocating the most cautious approach toward Russia over the Ukrainian crisis.
On the ground in eastern Ukraine Thursday, the crisis escalated, as Russia embarked on new military drills along the Ukrainian border after Ukraine said it had killed up to five pro-Russian militants. Ukraine's Foreign Ministry then gave Russia a 48-hour ultimatum to explain its military drills. Amid the escalating tensions, Ukrainian Prime Minister Arseny Yatseniuk accused Russia on Friday of wanting to start World War Three.
http://www.businessinside(...)nctions-putin-2014-4
Nee, zeker niet armoe of aan de rand van wanhoop... Wel hoge inflatie.quote:Op vrijdag 25 april 2014 15:45 schreef HD9 het volgende:
[..]
Iran was toch helemaal in de armoe economisch en aan de rand van wanhoop en die hebben olie , veel olie
Maar er is een boel over geschreven, misschien niet in de context die jij wil maar het word echt niet doodgezwegen.quote:Op vrijdag 25 april 2014 16:19 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Eerste en derde gaat over iets heel anders![]()
Tweede is gewoon een opinie/column.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |