Afghanistan, bezet door de NAVO zonder democratie.quote:Op vrijdag 25 april 2014 12:09 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Wat zijn de laatste grote stukken land die zijn ingenomen door een grootmacht?
Wat een kolder. Is Afghanistan geannexeerd? En Kosovo.quote:Op vrijdag 25 april 2014 12:13 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Afghanistan, bezet door de NAVO zonder democratie.
Kosovo, afgepakt van Servië door de NAVO. Heeft nu een legerbasis van de NAVO.
De facto is Afghanistan NAVO grondgebied. Karzai is er neergezet door de NAVO en steeds 'herkozen' dmv fraude dankzij NAVO hulp.quote:Op vrijdag 25 april 2014 12:15 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Wat een kolder. Is Afghanistan geannexeerd? En Kosovo.
Je praat peop.
De VS doen helemaal niks.. Ze gaan echt geen oorlog op 2 fronten (oekraine en alaska) riskeren met een land wat zo groot is.. Dat ze in irak en afghanistan zo makkelijk (afghanistan niet trouwens) komt alleen maar omdat ze met modern wapentuig ( a10 en abrams e.d.) tegenover verouderde troep stonden. Nu is at niet het geval en ik denk dat ze zich daar wel een lelijk in kunnen vergissen met hun "almachtige" f22 raptor..quote:Op vrijdag 25 april 2014 12:12 schreef Ryan3 het volgende:
Hoe zou zo'n WO3-scenario zich dan afspelen?
Rusland valt Oekraïne binnen, VS gaat bombarderen en dan? Meteen maar kernwapens gebruiken of wat?
Ah, het is NAVO-grondgebied? Waarom trekt dan het ene na het andere NAVO-land haar troepen terug? Zelfs de Britten zijn hard aan het afbouwen en in no time weg daar.quote:Op vrijdag 25 april 2014 12:16 schreef SadPanda het volgende:
[..]
De facto is Afghanistan NAVO grondgebied. Karzai is er neergezet door de NAVO en steeds 'herkozen' dmv fraude dankzij NAVO hulp.
Ik weet niet wat jij snuift, maar doe mij daar wat van!quote:Op vrijdag 25 april 2014 12:16 schreef SadPanda het volgende:
[..]
De facto is Afghanistan NAVO grondgebied. Karzai is er neergezet door de NAVO en steeds 'herkozen' dmv fraude dankzij NAVO hulp.
Denk ook dat de VS tot niets in staat zal zijn eigenlijk.quote:Op vrijdag 25 april 2014 12:18 schreef BeavisnKutthead het volgende:
[..]
De VS doen helemaal niks.. Ze gaan echt geen oorlog op 2 fronten (oekraine en alaska) riskeren met een land wat zo groot is.. Dat ze in irak en afghanistan zo makkelijk (afghanistan niet trouwens) komt alleen maar omdat ze met modern wapentuig ( a10 en abrams e.d.) tegenover verouderde troep stonden. Nu is at niet het geval en ik denk dat ze zich daar wel een lelijk in kunnen vergissen met hun "almachtige" f22 raptor..
Misschien toch even naar de feiten kijken, de VS blijft er nog tot minstens 2024.quote:Op vrijdag 25 april 2014 12:18 schreef superworm het volgende:
[..]
Ah, het is NAVO-grondgebied? Waarom trekt dan het ene na het andere NAVO-land haar troepen terug? Zelfs de Britten zijn hard aan het afbouwen en in no time weg daar.
Goed argumentquote:Op vrijdag 25 april 2014 12:18 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Ik weet niet wat jij snuift, maar doe mij daar wat van!
Dan nog is het geen annexatie maar een al dan niet legale bezetting. Of is Afghanistan tegenwoordig de 51e staat van de VS?quote:Op vrijdag 25 april 2014 12:20 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Misschien toch even naar de feiten kijken, de VS blijft er nog tot minstens 2024.
Ik kan geen aantallen tanks en vliegtuigen noemen maar genoeg om Rusland duidelijk te maken dat het Westen daadwerkelijk bereid is om haar handen militair vuil te maken om Oekraïne te beschermen.quote:Op vrijdag 25 april 2014 12:10 schreef BeavisnKutthead het volgende:
[..]
Met wat voor machtsvertoon zie je dit wel goed komen dan?
Er twee strategieen:quote:Op vrijdag 25 april 2014 12:09 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Wat zijn de laatste grote stukken land die zijn ingenomen door een grootmacht?
De Afghaanse president is er neergezet door de VS en steeds 'herkozen' met noodzakelijke militaire steun van de VS. Prima te vergelijken met een annexatie.quote:Op vrijdag 25 april 2014 12:21 schreef superworm het volgende:
[..]
Dan nog is het geen annexatie maar een al dan niet legale bezetting. Of is Afghanistan tegenwoordig de 51e staat van de VS?
En wat doen ze daar precies?quote:Op vrijdag 25 april 2014 12:20 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Misschien toch even naar de feiten kijken, de VS blijft er nog tot minstens 2024.
Is het zoals bij de Anschluss van Oostenrijk en de Krim wettelijk geregeld? Nee? Dan is het een bezetting, geen annexatie.quote:Op vrijdag 25 april 2014 12:22 schreef SadPanda het volgende:
[..]
De Afghaanse president is er neergezet door de VS en steeds 'herkozen' met noodzakelijke militaire steun van de VS. Prima te vergelijken met een annexatie.
Hun militaire apparaat is wel degelijk in staat tot iets natuurlijk maar niemand in het Westen zit te wachten op een gewapend conflict om een of ander gaar oostblokland waar veel mensen tot een paar weken geleden niet eens van wisten waar het lag of bestond te 'redden'. En dat weten de Russen verdomd goed.quote:Op vrijdag 25 april 2014 12:20 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Denk ook dat de VS tot niets in staat zal zijn eigenlijk.
Nouja buiten de vs die zichzelf overschatten en daarmee wel eens goed de mist in kunnen gaan is het vooral steun van Europa waarvan ik denk dat ze dit overschatten.. Ik hoor een hoop mensen zeggen dat als het oorlog zou worden ze meteen zouden overlopen en de Russen zouden helpen.. Heeft te maken met het zat zijn van die EU bobo,s en de vergaande amerikaniseringquote:Op vrijdag 25 april 2014 12:21 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik kan geen aantallen tanks en vliegtuigen noemen maar genoeg om Rusland duidelijk te maken dat het Westen daadwerkelijk bereid is om haar handen militair vuil te maken om Oekraïne te beschermen.
Ik denk echter niet dat het Westen daar op dit moment toe bereid is, so sucks to be Ukrain right now...
Dat is de schuld van het onderwijs. Er wonen 45 miljoen mensen en het ligt in Europa. Dat moet genoeg zijn om je er druk over te kunnen maken.quote:Op vrijdag 25 april 2014 12:24 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Hun militaire apparaat is wel degelijk in staat tot iets natuurlijk maar niemand in het Westen zit te wachten op een gewapend conflict om een of ander gaar oostblokland waar veel mensen tot een paar weken geleden niet eens van wisten waar het lag of bestond te 'redden'. En dat weten de Russen verdomd goed.
Jep. In Europa sinds WO2 niet meer gebeurd. http://en.wikipedia.org/wiki/Annexation#Examples_since_1948quote:Op vrijdag 25 april 2014 12:25 schreef SuperHarregarre het volgende:
Goed, hoe je het wendt of keert. Een officiële annexatie van gebied door Rusland zou een unicum zijn in recente jaren.
Dat verhaal ook wat er bij staat... Door een scherpschutter kapotgeschoten..quote:
Het is een beetje zoals Sudetenland van Tsjecho-Slowakije net voor de Tweede Wereldoorlog. Het westen gaat waarschijnlijk niks anders doen dan toekijken hoe Oekraine deel van Rusland wordt..quote:Op vrijdag 25 april 2014 12:21 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik kan geen aantallen tanks en vliegtuigen noemen maar genoeg om Rusland duidelijk te maken dat het Westen daadwerkelijk bereid is om haar handen militair vuil te maken om Oekraïne te beschermen.
Ik denk echter niet dat het Westen daar op dit moment toe bereid is, so sucks to be Ukrain right now...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |