Wat jij er van vindt vind ik niet zo rullevant.quote:Op donderdag 24 april 2014 22:59 schreef DuvelDuvel het volgende:
Mensen niet in het verleden leven! Kijk toch vooruit anders loop je nog tegen een boom
He vriend, ik heb vandaag een film gezien met Jennifer Hofman.quote:Op donderdag 24 april 2014 22:59 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Wat jij er van vindt vind ik niet zo rullevant.
2010 was ook mijn examenjaar. Schitterende termen als moedernegotie, SALT-verdragen, Truman-doctrine en VOC-mentaliteit kwamen hier allen in naar voren.quote:Op donderdag 24 april 2014 22:58 schreef johannes_vermeer het volgende:
Ik weet het nog goed, 2010, de stagnerende Republiek, die lokale notabelen wisten werkelijk niet of er lucht of zand in een bal zit.
En Vietnam, daar stuurden ze toen een bus vol miljonairs naar toe die dachten dat ze mr. bigstar waren maar die blagen misten duidelijk een piepelmanager. Werden zo maar van het veld getikt door een paar van die Vietnameesjes uit de Betuwe. Ja, die moet je kort houden. Vietnameesjes. Hoho.
Hoe kan je dat nou tof vinden? Daar ben ik enorm de fout in gegaan. Verschrikkelijk vond ik dat.quote:Op donderdag 24 april 2014 23:00 schreef Paxcon het volgende:
Vietnam had ik ook
En de Nederlandse Republiek in een tijd van vorsten, die vond ik wel heel tof
Zoals eigenlijk in het algemeen voor geschiedenis geldt moet je zorgen dat je het overzicht over de stof niet kwijtraakt en alle situaties en in welke periode het was gescheiden houdt. Dat was bij het Vietnamonderdeel veel makkelijk. Niet dat ik alles goed had van de Republiek, vooral die plaatjes die je moet interpreteren zijn vervelend. Maar het onderwerp zelf is wel leukquote:Op donderdag 24 april 2014 23:11 schreef Etsu het volgende:
[..]
Hoe kan je dat nou tof vinden? Daar ben ik enorm de fout in gegaan. Verschrikkelijk vond ik dat.
Jep. Wisselt om het zoveel jaar.quote:Op zondag 27 april 2014 21:39 schreef Reemi het volgende:
Precies dezelfde onderwerpen als vorig jaar?
Enorme verhalen schrijven. Ik kon niks van geschiedenis, maar door alles wat ik bedacht op te schrijven en uit te leggen, een aardig cijfer weten te halen.quote:Op woensdag 7 mei 2014 01:27 schreef mapima het volgende:
ik heb die cursus in leiden gedaan maaar toch
ik doe ng en bij alle vakken kan je alles in een boekje opzosken tijdens je examen (binas of bosatlas), heb je een formulekaart of moet je gewoon lekker letterlijk citeren als bij engels en duits
maar hoe pak ik geschiedenis aan? iemand nog tips om snel alle details GOED te leren?
ik merkte wel.op school met een examentraining geschiedenis dat ik beter antwoord kanngeven op vragen dan leerlingen die gezakt zijn en het vak voor de tweede keer doen met dezelfde katernen,,dus het zit er eel in bij mij maar ik wil een 7.3 halen. TIPS?
Haa heerlijk dankje!quote:Op woensdag 7 mei 2014 01:35 schreef Reemi het volgende:
[..]
Enorme verhalen schrijven. Ik kon niks van geschiedenis, maar door alles wat ik bedacht op te schrijven en uit te leggen, een aardig cijfer weten te halen.Qua vragen lijken de examens veel op normale proefwerken en schoolexamens, hoe bracht je het er daarbij vanaf?
Goed oefenen met vragen waarin je bronnen moet gebruiken, komt er altijd in voor en staan genoeg oefenopgaven van in de boeken.quote:Op woensdag 7 mei 2014 01:27 schreef mapima het volgende:
ik heb die cursus in leiden gedaan maaar toch
ik doe ng en bij alle vakken kan je alles in een boekje opzosken tijdens je examen (binas of bosatlas), heb je een formulekaart of moet je gewoon lekker letterlijk citeren als bij engels en duits
maar hoe pak ik geschiedenis aan? iemand nog tips om snel alle details GOED te leren?
ik merkte wel.op school met een examentraining geschiedenis dat ik beter antwoord kanngeven op vragen dan leerlingen die gezakt zijn en het vak voor de tweede keer doen met dezelfde katernen,,dus het zit er eel in bij mij maar ik wil een 7.3 halen. TIPS?
Ik ben erg goed in jaartallen, dus dat is niet zo'n probleem!quote:Op zaterdag 17 mei 2014 11:13 schreef Kleinester het volgende:
Ik maak me er wel druk over, ik heb echt een haat aan geschiedenis
Gaan jullie al die jaartallen uit je hoofd leren?
ditquote:Op zaterdag 17 mei 2014 13:01 schreef Greens1 het volgende:
De N-term van geschiedenis is jammer genoeg nooit gunstig. Altijd onder de 1, een aantal jaren zelfs 0,1!!
Ik heb als antwoord:quote:Nu de vraag:
'' In hoeverre sluit de tekst van bron 5 aan bij de boodschap van bron 4?''
Geschiedenis op de havo = vooral veel kennis, weinig zelf redeneren.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 21:32 schreef equalized het volgende:
Wij hebben bij de laatste 2 SE's van Geschiedenis 2x een examen gekregen. Ik haalde voor allebei de SE's rond de 8,5. Ik dacht dat, dat ook VWO examens waren, maar het blijkt dat, dat juist HAVO examens waren...
Ik zat namelijk even te kijken naar het examen: Geschiedenis 2013 VWO en ik schrok wel van het niveau eerlijk gezegd. Er zaten echt pittige vragen tussen..
Ik dacht dus dat ik voor geschiedenis makkelijk een 8 kon halen dit jaar op het CE..![]()
Vond het deel van de VS goed te doen bij het vorige examen van vwo, maar dat van de Republiek was verdomd pittig.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 22:09 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Geschiedenis op de havo = vooral veel kennis, weinig zelf redeneren.
Geschiedenis op het vwo = heel veel bronnen verklaren, dus veel redeneren.
Dat van de VS is tenminste nog een beetje interessant.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 22:17 schreef equalized het volgende:
[..]
Vond het deel van de VS goed te doen bij het vorige examen van vwo, maar dat van de Republiek was verdomd pittig.
Ja inderdaad!quote:Op zaterdag 17 mei 2014 22:23 schreef DakotaRudd het volgende:
[..]
Dat van de VS is tenminste nog een beetje interessant.
Het beste vind ik toch wel dat hele stuk met de NAACP etc. Ik ga nog wat Jort filmpjes kijken en dan red ik het maandag wel.quote:
+ de koude oorlog!:)quote:Op zaterdag 17 mei 2014 22:32 schreef DakotaRudd het volgende:
[..]
Het beste vind ik toch wel dat hele stuk met de NAACP etc. Ik ga nog wat Jort filmpjes kijken en dan red ik het maandag wel.
Ehm ik vind het een erg aparte vraag. Snap hem niet helemaal, geef de originele link is.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 22:43 schreef PizzaMizza het volgende:
Iemand die mijn vraag kan beantwoorden?![]()
Daarnaast is 1000-1700 wel het spannendste tijdperk in de wereld geweest. Meest dynamisch, en de grootste demografische ontdekkingen werden toentertijd gedaan. Alleen jammer dat alles zo saai wordt gebracht.
Een stukje Spaanse inquisitie, uitgebreidere Spaanse Armada en Britse, Spaanse en Franse heroveringen in Afrika, Azie en de Amerika's zou dit examen echt goed doen. Jammer dat het zoveel is gericht op Nederland. Je leert maar weinig over de andere landen.
inb4 je woont in Nederland dus moet kennis hebben over Nederland. Ja, duh, natuurlijk moet dat, maar daar heb je het SE voor!
Het is een vraag uit mijn examenbundel. Ik vind dat de vraag en het antwoordmodel niet op elkaar aansluiten.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 22:48 schreef DakotaRudd het volgende:
[..]
Ehm ik vind het een erg aparte vraag. Snap hem niet helemaal, geef de originele link is.
Ah oké. Is dat gene wat je gepost hebt echt alles wat er in bron 5 staat?quote:Op zaterdag 17 mei 2014 22:49 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Het is een vraag uit mijn examenbundel. Ik vind dat de vraag en het antwoordmodel niet op elkaar aansluiten.
Nee, 't is een samenvatting ervan. De bron was te lang om te typenquote:Op zaterdag 17 mei 2014 22:50 schreef DakotaRudd het volgende:
[..]
Ah oké. Is dat gene wat je gepost hebt echt alles wat er in bron 5 staat?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |