Grappig want de merken die je noemt zijn juist de onbetrouwbaarste merken. Tal van onderzoeken te vinden die dit be-amen. Dacht dat het betrouwbaarste merk Lexus was.quote:Op donderdag 24 april 2014 15:48 schreef valek het volgende:
Zie de titel. Waarom is Mercedes eigenlijk het beste/mooiste/ betrouwbaarste automerk?
BMW, Volkswagen, Volvo ect zijn ook goede merken. Maar hoe komt het dat Mercedes toch beter is dan andere merken?
BMW en Volvo zijn ook goede merken (in ieder geval motorisch duurzaam). Volkswagen en Audi zijn inderdaad de laatste jaren helemaal niet goed meer en bungelen ergens onderaan de betrouwbaarheidsstatistieken.quote:Op donderdag 24 april 2014 15:58 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:
[..]
Grappig want de merken die je noemt zijn juist de onbetrouwbaarste merken. Tal van onderzoeken te vinden die dit be-amen. Dacht dat het betrouwbaarste merk Lexus was.
Dat kan je ook echt zeggen want daarvan rijden er megaveel van rond in NL.......quote:Op donderdag 24 april 2014 16:52 schreef datismijnmening het volgende:
Dat is het niet, Aston Martin, Bentley en Jaguar zijn de beste merken
Dat maakt niet uit toch?quote:Op donderdag 24 april 2014 17:05 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Dat kan je ook echt zeggen want daarvan rijden er megaveel van rond in NL.......
Mwa, Engelse vergane glorie. Zoals het hele land eigenlijk.quote:Op donderdag 24 april 2014 16:52 schreef datismijnmening het volgende:
Dat is het niet, Aston Martin, Bentley en Jaguar zijn de beste merken
quote:Op donderdag 24 april 2014 17:07 schreef valek het volgende:
[..]
Mwa, Engelse vergane glorie. Zoals het hele land eigenlijk.
Een expert!quote:Op donderdag 24 april 2014 16:52 schreef datismijnmening het volgende:
Dat is het niet, Aston Martin, Bentley en Jaguar zijn de beste merken
De auto-industrie is vergane glorie, m.i. Kijk maar eens naar de oude Toyota Celica, de 1960 Mustang en dan de 1970, Jaguar heeft zelfs diesels nu... Vroeger werden er echt prachtige auto's gemaakt, en toen kon je ze ook nieuw kopen, als ik nu naar auto's kijk uit de afgelopen 5 jaar en de auto's van <1990 dan zul je zien dat er vroeger veel mooiere auto's werden gemaakt. Dat is natuurlijk ook subjectief, maar zo kijk ik er tegen op. Ik hoef geen nieuwe Jaguar, niks haalt het bij een mooie oldtimer die karakter uitstraalt.quote:Op donderdag 24 april 2014 17:07 schreef valek het volgende:
[..]
Mwa, Engelse vergane glorie. Zoals het hele land eigenlijk.
Tot die tijd bivakkeren ze in VW's en japanners met hun joggingsbroeken, bier, body-kits en stereo installaties.quote:Op donderdag 24 april 2014 17:28 schreef Barcaconia het volgende:
Om een of andere reden is Mercedes wereldwijd gezien nog altijd status. Mensen zonder geld die een dikke auto willen rijden kopen een oude Mercedes. Dictators kopen een nieuwe Mercedes. Het straalt toch iets uit. Helaas heeft een nieuwe Mercedes dan ook maar een houdbaarheidsdatum van 4 jaar ofzo voordat ze betaalbaar zijn voor de eerste paupers
In b4 DS4quote:Op donderdag 24 april 2014 16:02 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
BMW en Volvo zijn ook goede merken (in ieder geval motorisch duurzaam). Volkswagen en Audi zijn inderdaad de laatste jaren helemaal niet goed meer en bungelen ergens onderaan de betrouwbaarheidsstatistieken.
Ken hem van naam. Ben 35, word niet warm of koud van bekende mensen.quote:Op donderdag 24 april 2014 18:39 schreef Thomas B. het volgende:
TS vindt zeker ook dat Hardwell de beste DJ is
Die wagens zijn totaal niet vergelijkbaar , al is het maar vanwege de rwd van Mercedes.quote:Op donderdag 24 april 2014 21:05 schreef Ivo1985 het volgende:
Een Honda Accord of Toyota Avensis kan zich makkelijk meten met een Mercedes C.
Voor dezelfde prijs wel ja, dat is logisch omdat Mercedes in een hoger segment valt. En ook die bejaardenwagentjes die je opnoemt zijn totaal niet vergelijkbaar, met welke Toyota of Honda wil je bv een A250 gaan vergelijken?quote:Een Mercedes A of B wordt aan alle kanten verslagen door een Civic of Auris of Verso. Als je tenminste modellen van een vergelijkbare aanschafprijs gaat vergelijken.
Mercedes maakt echt geen rommel. Blijkt uit deze test!quote:Op donderdag 24 april 2014 15:48 schreef valek het volgende:
Zie de titel. Waarom is Mercedes eigenlijk het beste/mooiste/ betrouwbaarste automerk?
BMW, Volkswagen, Volvo ect zijn ook goede merken. Maar hoe komt het dat Mercedes toch beter is dan andere merken?
Subaru is van Fuji heavy industries en niet van toyotaquote:Op donderdag 24 april 2014 16:02 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
BMW en Volvo zijn ook goede merken (in ieder geval motorisch duurzaam). Volkswagen en Audi zijn inderdaad de laatste jaren helemaal niet goed meer en bungelen ergens onderaan de betrouwbaarheidsstatistieken.
Honda, Lexus, Subaru, Toyota (moederconcern van Lexus en Subaru), en Mazda zijn de betrouwbaarste automerken.
Maar er is meer dan alleen betrouwbaarheid. Een Mercedes straalt klasse uit, en rust, en eeuwigheidswaarde, en tijdloosheid. Alles wat je bij die Japanse merken niet vindt eerlijk gezegd. Al is een Lexus daarop een uitzondering.
Mercedes had ergens in de jaren 90 het idee dat kwaliteit te duur was, en dat heeft een hoop ellende gegeven.quote:Op donderdag 24 april 2014 16:15 schreef pvdplanet het volgende:
Toyota bezit maar 16% van Subaru, Fuji Heavy Industries is moederconcern.
Maar goed, als je ziet hoe E-Klasse modellen uit begin 2000 compleet wegroesten dan is Mercedes niet altijd een topmerk geweest
Wat maakt het feit dat Mercedes RWD heeft het een beter merk?quote:Op donderdag 24 april 2014 22:52 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Die wagens zijn totaal niet vergelijkbaar , al is het maar vanwege de rwd van Mercedes.
Dus omdat Mercedes in een duurder segment valt, is het een beter merk? Helaas, zo werkt het niet. Status en marketing zijn niet van invloed op de werkelijke kwaliteit.quote:[..]
Voor dezelfde prijs wel ja, dat is logisch omdat Mercedes in een hoger segment valt. En ook die bejaardenwagentjes die je opnoemt zijn totaal niet vergelijkbaar, met welke Toyota of Honda wil je bv een A250 gaan vergelijken?
Nee, maar het zegt wel iets over de rijeigenschappen en dat je een C-klasse niet kunt vergelijken met die auto's die je noemde.quote:Op donderdag 24 april 2014 23:13 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Wat maakt het feit dat Mercedes RWD heeft het een beter merk?
Nee, ik zeg niet dat Mercedes geweldig is. Maar motorisch hebben ze het veel beter voor elkaar, de krachtigste blokken van Toyota zijn zo'n beetje de instapblokjes bij Mercedes.quote:[..]
Dus omdat Mercedes in een duurder segment valt, is het een beter merk? Helaas, zo werkt het niet. Status en marketing zijn niet van invloed op de werkelijke kwaliteit.
Zwaar krijgen? Die Type S gaat in 8,9 sec naar de 100 waar de Mercedes het in 6,6 secondes doet, dus wel een serieus verschil. En dan heb je ook nog de AMG die het in 4,6 secondes doet, is zowat dubbel zo snel als de snelste Civic. Toyota en Honda richten zich totaal niet op de motorische prestaties waar Mercedes dat wel doet, voor een beetje snelle auto kun je simpelweg niet bij die Japanse merken terecht.quote:De A250 zal het zwaar krijgen in een strijd met een Civic Type S. Helaas van het nieuwste model Civic is er nog geen Type S (of R) uitgebracht, maar een exemplaar uit 2010 kan zich prima meten.
Iets met lul en drumstelquote:Op donderdag 24 april 2014 18:39 schreef Thomas B. het volgende:
TS vindt zeker ook dat Hardwell de beste DJ is
Noem eens 3 fatsoenlijke Porsche sedans, of stationwagens die al minimaal 15 jaar bestaan?quote:
Als je de statistieken waar ze aks beste scoren steevast negeert wel ja...quote:Op donderdag 24 april 2014 16:02 schreef Tomatenboer het volgende:
BMW en Volvo zijn ook goede merken (in ieder geval motorisch duurzaam). Volkswagen en Audi zijn inderdaad de laatste jaren helemaal niet goed meer en bungelen ergens onderaan de betrouwbaarheidsstatistieken.
Kletskoek, maar jappenfappers blijven het geloven.quote:Honda, Lexus, Subaru, Toyota (moederconcern van Lexus en Subaru), en Mazda zijn de betrouwbaarste automerken.
Met wat uitzonderingen natuurlijk. Het is niet onmogelijk om een snelle jap te vinden (GT-R)quote:Op donderdag 24 april 2014 23:37 schreef Hyaenidae het volgende:
voor een beetje snelle auto kun je simpelweg niet bij die Japanse merken terecht.
Helemaal mee eens. 180 rijden klinkt én voelt gewoon net zo relaxed als 80 rijden in een doorsnee auto. Kompressor erop, automaat erin en het is zalig cruisen. 't Is slecht te beschrijven, het is een gevoel, een gewenning.quote:Op donderdag 24 april 2014 23:49 schreef Sounddragon het volgende:
en ik erger me aan alle bijgeluidjes, afrolgeluid van de banden, te harde en te hoog zittende stoelen, een kunststofpaneeltje in de achterdeur wat al een tijdlang rammelt, enzovoort..
Maar je moet wel moeite doen:quote:Op vrijdag 25 april 2014 00:32 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Met wat uitzonderingen natuurlijk. Het is niet onmogelijk om een snelle jap te vinden (GT-R)
Een benz met een ibiza vergelijken....quote:Op donderdag 24 april 2014 23:49 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Iets met lul en drumstel
[..]
Noem eens 3 fatsoenlijke Porsche sedans, of stationwagens die al minimaal 15 jaar bestaan?
En mensen die Honda's en Toyota's met een MB vergelijken hebben blijkbaar nog nooit in een Benz gereden. Ik durf te beweren dat ik geblinddoekt en met oordoppen in kan voelen of ik in een Benz rijd, dat comfort voel je gewoon. Er is volgens mij geen enkel ander automerk wat dat gevoel op die manier geeft. Kan ook niet precies uitleggen waar dat hem in zit, maar het is gewoon zo, eenieder die een MB heeft gehad en/of regelmatig zelf gereden zal dat beamen.
Uiteraard is dat niet zaligmakend ofzo, maar ik durf wel te stellen dat je eraan gewend raakt, noem het 'verziekt' Ik vond Anne d'r Ibiza altijd een lekker autootje om in te rijden, is het nog steeds wel, maar nu vind ik hem te hard geveerd, en ik erger me aan alle bijgeluidjes, afrolgeluid van de banden, te harde en te hoog zittende stoelen, een kunststofpaneeltje in de achterdeur wat al een tijdlang rammelt, enzovoort.. dat heb je in een Benz gewoon niet; niet in een nieuwe, maar ook niet in een 20 jaar oude. Het is gewoon anders, je krijgt echt een gevoel van kwaliteit; dat merk je eigenlijk niet zolang je in je eigen auto rijdt, maar zodra je in een andere stapt gaan dingen je ineens opvallen
Nee dan snap je 'm niet. TS stelt dat Mercedes het beste automerk is. Dat impliceert dat je dat objectief vast zou kunnen stellen. Dat is net zoiets als vragen waarom Hardwell de beste DJ is. Hij staat tenslotte toch op nummer 1 van een of andere dj lijst.quote:
je verwoordt het verkeerd.quote:Op vrijdag 25 april 2014 00:32 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Met wat uitzonderingen natuurlijk. Het is niet onmogelijk om een snelle jap te vinden (GT-R)
nou, ik hoorde laatst van iemand dat er een taxi-bedrijf met priussen er een paar heeft die de 500.000km 1.000.000km heeft gehaald zonder enig defect aan die auto's behalve onderhoud. that's kinda impressive.quote:Op vrijdag 25 april 2014 12:04 schreef terrorsjaak het volgende:
De "beste" auto bestaat niet. Want het is allemaal relatief. Sommige willen graag lage kosten en vervoer van a naar b en is den C1 oid de beste auto. Maar andere willen luxe en kopen een S500 full option. Allemaal relatief
Ja, maar je hebt er ook genoeg waarvan de accu's defect zijn geraakt.quote:Op vrijdag 25 april 2014 12:29 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
nou, ik hoorde laatst van iemand dat er een taxi-bedrijf met priussen er een paar heeft die de 500.000km 1.000.000km heeft gehaald zonder enig defect aan die auto's behalve onderhoud. that's kinda impressive.
Edit: gevonden, http://www.carscoops.com/(...)d-taxi-clocks-1.html
DAMNNZZZ ze zijn spuuglelijk en traag maar hier heb ik dan toch wel respect voor.
Komt hij weer hoor. Onderbouw jouw tegenargument dan eens...quote:Op vrijdag 25 april 2014 00:18 schreef DS4 het volgende:
Kletskoek, maar jappenfappers blijven het geloven.
Route mobiel. Die organisatie waar je geen lid van kan worden als je auto ouder dan 12 jaar is...?quote:Betrouwbaarheid is overigens grotendeels bepaald door de bestuurder. Niet voor niet scoort nota bene skoda (VAG) afgelopen week de toppositie in het betrouwbaarheidsonderzoek van route mobiel.
Onzin natuurlijk. Ja, ik kan een Toyota ook wel kapot krijgen natuurlijk. Nou ja, TopGear lukte het niet...quote:Op vrijdag 25 april 2014 00:18 schreef DS4 het volgende:
Betrouwbaarheid is overigens grotendeels bepaald door de bestuurder.
uitzondering op de regel, maargoed, geen enkele auto is perfect, al komt de prius daar akelig dichtbij.quote:Op vrijdag 25 april 2014 12:54 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Ja, maar je hebt er ook genoeg waarvan de accu's defect zijn geraakt.
Ik snap hem prima, ik stel dat er maar heel weinig auto's zijn die kunnen tippen aan het gevoel van kwaliteit wat je krijgt als je een MB rijdt. Lijstjes ammehoela, ik heb het over rijdersgevoel, en dat telt 10 keer meer als één of andere kl#te statistiek. Het puntje kwaliteit is de laatste jaren wel wat minder, en de CDi motoren schijnen nog wel eens een injectoren allergie te hebben (lees: lekkage die na vervanging opgelost is), maar ik weet zeker dat dat in volgende modellen opgelost gaat worden, want ze willen dat negatieve gelul weer weg hebben.quote:Op vrijdag 25 april 2014 10:12 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Nee dan snap je 'm niet. TS stelt dat Mercedes het beste automerk is. Dat impliceert dat je dat objectief vast zou kunnen stellen. Dat is net zoiets als vragen waarom Hardwell de beste DJ is. Hij staat tenslotte toch op nummer 1 van een of andere dj lijst.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
Vaak zat gedaan. En steevast komt er dan een: jouw onderzoeken tellen niet want die zijn onbetrouwbaar.quote:Op vrijdag 25 april 2014 12:57 schreef penny-wise het volgende:
Komt hij weer hoor. Onderbouw jouw tegenargument dan eens...
Waarmee je meteen bovenstaand punt bevestigt (en ik had de rest van jouw reactie nog niet gelezen voor de goede orde).quote:Route mobiel. Die organisatie waar je geen lid van kan worden als je auto ouder dan 12 jaar is...?
Ja, die kunnen een goede objectieve mening geven over de betrouwbaarheid van oude Japanners....
Lees nog eens wat er staat en dan met name niet over 'grotendeels' heen.quote:Op vrijdag 25 april 2014 13:03 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Onzin natuurlijk. Ja, ik kan een Toyota ook wel kapot krijgen natuurlijk. Nou ja, TopGear lukte het niet...
Maar wil je nu zeggen dat alle bestuurders van een rampenbak,als de Laguna 2 bijv, gewoon slechte bestuurders zijn en daarom die auto steevast onderaan de statistieken bungelt....?
Veel problemen met bepaalde auto's kan je echt niet verhalen op de bestuurder. Mooi voor de garage zou dat zijn om je daar achter te schuilen...
Juist niet! Niets lijkt mij zo ellendig als jarenlang in een Prius te moeten rijden, dus ik zou zeggen dat het een minpunt is als hij blijft rijden.quote:Op vrijdag 25 april 2014 13:13 schreef eXplorer1 het volgende:
uitzondering op de regel, maargoed, geen enkele auto is perfect, al komt de prius daar akelig dichtbij.
Dat zei zijn blindengeleidehondquote:
Woef!quote:
no shit captain obvious , ik ben het met je eens, maar ik doelde op een technisch niveau, ik moet dat hok ook never niet.quote:Op vrijdag 25 april 2014 14:18 schreef DS4 het volgende:
[..]
Juist niet! Niets lijkt mij zo ellendig als jarenlang in een Prius te moeten rijden, dus ik zou zeggen dat het een minpunt is als hij blijft rijden.
Ja er zijn wel meer snelle gave auto's en supercars te vinden uit Japan, maar dat bedoelde ik dus niet.quote:Op vrijdag 25 april 2014 00:32 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Met wat uitzonderingen natuurlijk. Het is niet onmogelijk om een snelle jap te vinden (GT-R)
Sinds de 2 active tourer hebben ze afgedaan...quote:
Achja. Ik zie het maar als wat de Cayenne voor Porsche is. Een melkkoe.quote:Op vrijdag 25 april 2014 17:03 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Sinds de 2 active tourer hebben ze afgedaan...
wat een kutbak is dat toch he i3 zelfde verhaal trouwensquote:Op vrijdag 25 april 2014 17:03 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Sinds de 2 active tourer hebben ze afgedaan...
Want RWD wagens rijden per definitie beter? Dream on. Als dat zo zou zijn, dan zouden veel meer merken nog RWD toepassen.quote:Op donderdag 24 april 2014 23:37 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Nee, maar het zegt wel iets over de rijeigenschappen en dat je een C-klasse niet kunt vergelijken met die auto's die je noemde.
[..]
Heeft niets te maken met hoe goed het merk is, maar met de doelgroep waar ze zich op richten.quote:Nee, ik zeg niet dat Mercedes geweldig is. Maar motorisch hebben ze het veel beter voor elkaar, de krachtigste blokken van Toyota zijn zo'n beetje de instapblokjes bij Mercedes.
[..]
Excuses, ik bedoelde de Type R van de vorige generatie. Zit ook 'gewoon' in 6,6 seconden op de 100, kost minder dan de goedkoopste A250 en heeft daarbij ook nog eens een veel dikkere aankleding. Oh ja, Honda heeft voor die 6,6 seconden naar de 100 met zijn 2 liter vierpittertje niet eens een turbo nodig.quote:Zwaar krijgen? Die Type S gaat in 8,9 sec naar de 100 waar de Mercedes het in 6,6 secondes doet, dus wel een serieus verschil. En dan heb je ook nog de AMG die het in 4,6 secondes doet, is zowat dubbel zo snel als de snelste Civic. Toyota en Honda richten zich totaal niet op de motorische prestaties waar Mercedes dat wel doet, voor een beetje snelle auto kun je simpelweg niet bij die Japanse merken terecht.
Nee, maar als je gewend bent om dwars te kunnen gaan met rwd dan wil je niet onderstuurd met een fwd door de bocht.quote:Op vrijdag 25 april 2014 21:53 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Want RWD wagens rijden per definitie beter? Dream on. Als dat zo zou zijn, dan zouden veel meer merken nog RWD toepassen.
Precies, Toyota en Honda richten zich tegenwoordig voornamelijk nog op familie auto's voor brave papa's en burgertrutjes. Terwijl Mercedes zich richt op de rijders die een dikke pimpwagen willen rijden met lomp veel vermogen. En bv BMW doet dat ook maar zorgt er ook nog eens voor een onderstel waarmee je apex haarfijn kunt raken.quote:[..]
Heeft niets te maken met hoe goed het merk is, maar met de doelgroep waar ze zich op richten.
Voor modellen waar dat nodig is heeft Toyota gewoon een paar flinke 8-cilinders op de plank staan.
Ja inderdaad maakte ze een paar sportwagens maar dat zijn dat weer de echte funauto's. Al kan ik voor nu alleen de GT86 nog bedenken? Voorheen had je nog Celica, MR2, Supra, Integra, S2000, NSX etc.quote:[..]
Excuses, ik bedoelde de Type R van de vorige generatie. Zit ook 'gewoon' in 6,6 seconden op de 100, kost minder dan de goedkoopste A250 en heeft daarbij ook nog eens een veel dikkere aankleding. Oh ja, Honda heeft voor die 6,6 seconden naar de 100 met zijn 2 liter vierpittertje niet eens een turbo nodig.
Honda en Toyota richten zich niet op motorische prestaties Beide merken richten zich wel degelijk op prestaties. Namelijk op zuinigheid bij de modellen voor normaal dagelijks gebruik, en snelheid bij de sportmodellen. En ja, sportmodellen zijn er echt wel.
Qua taxis zijn ze wel ingehaald.quote:Op vrijdag 25 april 2014 22:30 schreef daNpy het volgende:
Mercedes maakt de beste bedrijfswagens bedoel je.
Vrachtwagens, aannemersbusjes en taxi's. Geen ander merk kan er tegenop!
Ja dat bedoelde ik idd. Het was een ongefundeerde aannamequote:Op vrijdag 25 april 2014 14:05 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik snap hem prima, ik stel dat er maar heel weinig auto's zijn die kunnen tippen aan het gevoel van kwaliteit wat je krijgt als je een MB rijdt. Lijstjes ammehoela, ik heb het over rijdersgevoel, en dat telt 10 keer meer als één of andere kl#te statistiek. Het puntje kwaliteit is de laatste jaren wel wat minder, en de CDi motoren schijnen nog wel eens een injectoren allergie te hebben (lees: lekkage die na vervanging opgelost is), maar ik weet zeker dat dat in volgende modellen opgelost gaat worden, want ze willen dat negatieve gelul weer weg hebben.
TS heeft dus in zekere mate gelijk, alleen heeft hij nog steeds nergens uitgelegd waar hij die wijsheid vandaan heeft
quote:Ah dan zijn we het daar iig over eensSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb geen onderzoek van je gezien hoor....quote:Op vrijdag 25 april 2014 14:07 schreef DS4 het volgende:
[..]
Vaak zat gedaan. En steevast komt er dan een: jouw onderzoeken tellen niet want die zijn onbetrouwbaar.
Zo lust ik er nog een paar.
Nee, dit ging over het Route Mobiel onderzoek......quote:[..]
Waarmee je meteen bovenstaand punt bevestigt (en ik had de rest van jouw reactie nog niet gelezen voor de goede orde).
Mwah, een FWD is makkelijker onder controle te houden als je bijvoorbeeld door bochten gaat. Ik moet met een FWD echt moeite doen om hem uit zijn baan te krijgen en om zijn as te trekken, terwijl dat met een doorsnee C klasse flink makkelijker is (okee, na uitschakeling van ESP en dergelijke).quote:Op vrijdag 25 april 2014 21:53 schreef Ivo1985 het volgende:
Want RWD wagens rijden per definitie beter? Dream on. Als dat zo zou zijn, dan zouden veel meer merken nog RWD toepassen.
Ik heb het idee dat de meeste nieuwe Mercedessen nog steeds worden afgezet aan braver publiek en de minder brave Hendrikjes onder ons eerder richting Alfa, BMW, Audi en dergelijke gaan. Ik zou iemand die Mercedes rijdt eerder in het rijtje van de Volvorijder plaatsen dan qua karakter indelen bij BMW of Audi.quote:Op vrijdag 25 april 2014 22:22 schreef Hyaenidae het volgende:
Terwijl Mercedes zich richt op de rijders die een dikke pimpwagen willen rijden met lomp veel vermogen.
+ FWD is gewoon simpeler en goedkoper te maken tegenwoordig.quote:Op vrijdag 25 april 2014 23:38 schreef Pizza_Boom het volgende:
Mwah, een FWD is makkelijker onder controle te houden als je bijvoorbeeld door bochten gaat. Ik moet met een FWD echt moeite doen om hem uit zijn baan te krijgen en om zijn as te trekken, terwijl dat met een doorsnee C klasse flink makkelijker is (okee, na uitschakeling van ESP en dergelijke).
Idd.quote:Ik heb het idee dat de meeste nieuwe Mercedessen nog steeds worden afgezet aan braver publiek en de minder brave Hendrikjes onder ons eerder richting Alfa, BMW, Audi en dergelijke gaan. Ik zou iemand die Mercedes rijdt eerder in het rijtje van de Volvorijder plaatsen dan qua karakter indelen bij BMW of Audi.
Wat gek dat jij wel meermaals in dit soort discussies meedeed en toch die posts oversloeg...quote:Op vrijdag 25 april 2014 23:19 schreef penny-wise het volgende:
Heb geen onderzoek van je gezien hoor....
Mijn visie is heel simpel: onderzoeken spreken elkaar enorm tegen en de bestuurder is en blijft de meest invloedrijke factor.quote:En daarbij, als mijn visie niet zou kloppen volgens jou, is die van jou wel de waarheid dan...?
Nee, natuurlijk niet. Wat jij wil.quote:Nee, dit ging over het Route Mobiel onderzoek......
Dat bevestigd geen drol natuurlijk....
Jouw visie was dat de bestuurder de meeste invloed heeft op de onderhoudskosten van een auto?quote:Op vrijdag 25 april 2014 23:53 schreef DS4 het volgende:
Mijn visie is heel simpel: onderzoeken spreken elkaar enorm tegen en de bestuurder is en blijft de meest invloedrijke factor.
Nee, betrouwbaarheid.quote:Op zaterdag 26 april 2014 00:30 schreef Pizza_Boom het volgende:
Jouw visie was dat de bestuurder de meeste invloed heeft op de onderhoudskosten van een auto?
Meen me te herinneren dat jij eigen ervaringen van autogebruikers negeerde omdat jij dat niet een objectieve mening vond....quote:Op vrijdag 25 april 2014 23:53 schreef DS4 het volgende:
[..]
Wat gek dat jij wel meermaals in dit soort discussies meedeed en toch die posts oversloeg...
[..]
Waar heb je dat vandaan.....? Uit je grote duim....?quote:en de bestuurder is en blijft de meest invloedrijke factor.
Dat is ook inderdaad de waarheid.
Ik niet hoor. Vind zo'n onderzoek van RM niet betrouwbaar omdat wat ik al eerder zeiquote:[..]
Nee, natuurlijk niet. Wat jij wil.
Kijk, hier zeg je het zelf al. Bij bepaalde merken moet je je auto met fluwelen handschoenen bedienen want anders gaat ie sneller kaduuk....quote:Op zaterdag 26 april 2014 00:39 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee, betrouwbaarheid.
Moderne auto's zitten goed in elkaar. Buiten enkele uitzonderingen zit het zo in elkaar dat het lange tijd heel blijft, mits je netjes omgaat met de auto. Gewoon het juiste onderhoud en netjes warm rijden scheelt al zo ontzettend veel.
Ook maakt het bijzonder veel uit of je vooral met 100-120 km/u over een snelweg rijdt, of veel binnendoor en dan lekker sportief (hoog in de toeren, laat remmen, enz.).
Het is allemaal geen rocket science.
Ja, dat is logisch. Immers, het zegt dan iets over hoe zij met die auto omgaan...quote:Op zaterdag 26 april 2014 00:48 schreef penny-wise het volgende:
Meen me te herinneren dat jij eigen ervaringen van autogebruikers negeerde omdat jij dat niet een objectieve mening vond....
Nu zeg je wel dat betrouwbaarheid grotendeels te wijten is aan de gebruiker....
Leesvaardigheid is bij jou ernstig onder de maat.quote:Waar heb je dat vandaan.....? Uit je grote duim....?
Totale onzin.
Als je bij bepaalde merken steevast dezelfde problemen tegenkomt dan kan je dat toch niet steeds op de bestuurder verhalen...?
Maar was toyota 1 geweest had je 'zie je wel!' geroepen...quote:Ik niet hoor. Vind zo'n onderzoek van RM niet betrouwbaar omdat wat ik al eerder zei
Beheers jij geen Nederlands ofzo?quote:Op zaterdag 26 april 2014 00:53 schreef penny-wise het volgende:
Kijk, hier zeg je het zelf al. Bij bepaalde merken moet je je auto met fluwelen handschoenen bedienen want anders gaat ie sneller kaduuk....
Onzin.quote:Dat is het verschil met Jappen. Gewoon planken met die handel.....
Hoezo, begrijp je het niet? Sorry,ik spreek niet de "dure" taal waar jij ons altijd mee verblijdt....quote:
Nee hoor. Het zijn auto's voor mensen met een echt sociaal leven die niet elke week dezelfde kop van de automonteur willen zien.....quote:Onzin.
En al was het anders: het zijn saaie bakken voor sneue boekhoudertjes die hun aankoop alleen maar kunnen verdedigen met een testje waaruit zou volgen dat ze 0,024 promille minder kans hebben om onderweg pech te krijgen dan gemiddeld.
Nou, hiep hoi!!!
Natuurlijk, je kent mijn voorkeur voor Japanners toch...?quote:[b]Op zaterdag 26 april 2014 01:10 schreef DS4 het volgende:
Maar was toyota 1 geweest had je 'zie je wel!' geroepen...
Je verdraait mijn woorden op zo'n manier dat je ofwel geen Nederlands begrijpt, ofwel gewoon zit te zuigen.quote:Op zaterdag 26 april 2014 01:21 schreef penny-wise het volgende:
Hoezo, begrijp je het niet? Sorry,ik spreek niet de "dure" taal waar jij ons altijd mee verblijdt....
Hoax, jappenrijders hebben geen sociaal leven.quote:Nee hoor. Het zijn auto's voor mensen met een echt sociaal leven die niet elke week dezelfde kop van de auomonteur willen zien.....
Nou, dat is iig eerlijk.quote:Op zaterdag 26 april 2014 01:25 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Natuurlijk, je kent mijn voorkeur voor Japanners toch...?
Zo hypocriet ben ik dan weer wel.....
quote:
Heeft Anne nog steeds die sportieve Ibiza of inmiddels een andere?quote:Op donderdag 24 april 2014 23:49 schreef Sounddragon het volgende:
Anne d'r Ibiza altijd een lekker autootje om in te rijden
Wat een kutkick.quote:Op zaterdag 13 mei 2017 01:39 schreef leolinedance het volgende:
Ik rij een Mercedes maar zou hem graag inruilen voor een BMW (of ander vergelijkbaar merk). Valt best tegen moet ik zeggen.
Wat klets je nou allemaal manquote:Op zaterdag 13 mei 2017 03:08 schreef vannelle het volgende:
[..]
Wat een kutkick.
Wat dacht je? Ik doe het maar 's nachts zodat het niemand opvalt?
Je hebt niet eens een vraag, alleen maar een nietszeggende opmerking.
Ik hoop dat ik je idee niet heb verpest, je wou natuurlijk een topic omhoog halen, reacties lezen en maar wachten tot iemand doorheeft dat je loopt te zieken met zo'n topickick.
Helaas, het heeft niet lang mogen duren dit keer.
Doe dat nou gewoon eens niet, probeer mee te werken het hier overzichtelijk te houden, die nietszeggende kicks werken daar niet echt aan mee.
Ga naar ONZ of zo, daar wordt het iets minder slecht gewaardeerd.
Ik hou hier niet van in serieuze subfora.
Wat vind je er bagger aan dan?quote:Op zaterdag 13 mei 2017 01:39 schreef leolinedance het volgende:
Ik rij een Mercedes maar zou hem graag inruilen voor een BMW (of ander vergelijkbaar merk). Valt best tegen moet ik zeggen.
Die heb ik al een jaar of drie niet meer helaasj.quote:Op zaterdag 13 mei 2017 02:00 schreef Geralt het volgende:
[..]
Heeft Anne nog steeds die sportieve Ibiza of inmiddels een andere?
Waar heb jij het allemaal over vent.quote:Op zaterdag 13 mei 2017 03:08 schreef vannelle het volgende:
[..]
Wat een kutkick.
Wat dacht je? Ik doe het maar 's nachts zodat het niemand opvalt?
Je hebt niet eens een vraag, alleen maar een nietszeggende opmerking.
Ik hoop dat ik je idee niet heb verpest, je wou natuurlijk een topic omhoog halen, reacties lezen en maar wachten tot iemand doorheeft dat je loopt te zieken met zo'n topickick.
Helaas, het heeft niet lang mogen duren dit keer.
Doe dat nou gewoon eens niet, probeer mee te werken het hier overzichtelijk te houden, die nietszeggende kicks werken daar niet echt aan mee.
Ga naar ONZ of zo, daar wordt het iets minder slecht gewaardeerd.
Ik hou hier niet van in serieuze subfora.
Dit is een stukje uit januari geplaats op Tweakers. Veel is er niet veranderd.quote:
Daaraan kunnen we nu toevoegen dat bluetooth audio via telefoon afspelen niet/slecht werkt.quote:Na een jaar rijden in een Mercedes C350e die ik mede door dit topic gekozen heb ben ik gematigd tevreden.
Pluspunten:
- Zeer snel
- Intelligente verlichting is top
- Elektrisch rijden is zeer fijn
- Een comfortabele auto
- Mooie looks, blijf de kleur brilliantblauw geweldig mooi vinden.
Minpunten
- Actieradius elektrisch blijft een lachertje
- Navigatiesysteem is echt waardeloos. Alleen de spraakbediening is nog enigszins goed te noemen.
- Bediening telefoon is niet logisch en omslachtig. Ik pak nog (te) vaak de telefoon er even bij.
- Baal er nog altijd van dat er geen DAB+ mogelijk was op deze auto van Eur60k. Ontvangst van radiozenders lijkt minder dan in de 3-serie.
- Burmester audio is redelijk qua geluidskwaliteit, maar had er meer van verwacht.
- 7G automaat schakelt lang niet zo vloeiend als de 8-traps automaat van BMW. Zeker als hij koud is worden er nogal eens rare keuzes gemaakt.
- De Mercedes Me app is traag en je kunt er weinig mee.
- De auto werkt soms onlogisch qua bediening. Wanneer je de auto opent op de afstandsbediening koppelt ook de elektrische kabel los. Als je binnen 10 seconden die kabel er niet uit trekt vergrendelt deze weer. Ook gaat de stoelverwarming na een tijdje vanzelf uit? En verdwijnt de indicatie hoeveel km je op een tank kunt rijden zo dra je op reserve rijdt.
- Hij is in 30000 km al 2x naar de garage geweest voor een defect. Eerst ging het klepje van het laadsysteem niet meer dicht wanneer het gevroren had. Maandje later lag het hele laadsysteem in storing. Blijkt een bekend probleem te zijn, ik was al de 2e bij mijn dealer. Ik had verwacht dat Mercedes dit dan wel preventief zou vervangen bij de onderhoudsbeurt die ik een maand geleden heb laten doen maar blijkbaar niet. Nu ben ik de auto al met al 4 dagen kwijt geweest (1 dag onderhoud, 3 dagen onderzoek, onderdelen bestellen, repareren).
- Sleutel gaf al na 20k km (< 1 jaar) aan dat de batterij vervangen moest worden.
Nu lijken de minpunten te overheersen maar dit is niet helemaal het geval. De pluspunten zijn namelijk wel wat belangrijker. Al met al geef ik de auto een 7. Achteraf had ik misschien liever toch de Passat GTE gehad, ook gezien de toch wel wat beperkte bagageruimte van de C.
Ow dat had ik ff gemist. Wat rij je nu dan?quote:Op zaterdag 13 mei 2017 08:46 schreef Anne het volgende:
[..]
Die heb ik al een jaar of drie niet meer helaasj.
Dat hij zonder een nuttige opmerking te plaatsen een topic uit 2014 kickt.quote:Op zaterdag 13 mei 2017 08:50 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Waar heb jij het allemaal over vent.
Spoor jij wel?
waarom is die opmerking niet nuttig dan, je hebt zeker zelf een mercedesquote:Op zaterdag 13 mei 2017 13:00 schreef vannelle het volgende:
[..]
Dat hij zonder een nuttige opmerking te plaatsen een topic uit 2014 kickt.
Dat zag ik dus ja, ik spoor wel. Vent.
_!quote:Op zaterdag 13 mei 2017 13:00 schreef vannelle het volgende:
[..]
Dat hij zonder een nuttige opmerking te plaatsen een topic uit 2014 kickt.
Dat zag ik dus ja, ik spoor wel. Vent.
Mag best van mij hoor. En dat als MB rijderquote:Op zaterdag 13 mei 2017 21:06 schreef kaasplankje het volgende:
typisch voor een mb rijder dat je niet de auto mat kritiseren dan gaan ze helemaal flippen
quote:
Hoe bepaal je dat een auto 'het beste' is? Jij kunt het persoonlijk wel vinden, maar objectief gezien? Hoe bepaal je dat?quote:Op zaterdag 13 mei 2017 21:36 schreef WammesWaggel het volgende:
Een MB A-Klasse is wellicht wel de beste van dat formaat.
Niet.quote:Op zondag 14 mei 2017 16:47 schreef Tango5Romeo het volgende:
[..]
Hoe bepaal je dat een auto 'het beste' is? Jij kunt het persoonlijk wel vinden, maar objectief gezien? Hoe bepaal je dat?
Een stokbrood vermomd als currywurst .quote:Op zondag 14 mei 2017 01:29 schreef ErkendFokker het volgende:
Vind het interieur van de nieuwe A klasse wel een beetje plastic fantastic. Viel me allemaal wat tegen. En een ontzettend opgesloten gevoel, kleine raampjes enz.
quote:Op vrijdag 26 mei 2017 17:39 schreef Dr_Flash het volgende:
http://nos.nl/artikel/217(...)r-mercedes-benz.html
De pielietsie gaat er nu ook mee rije en de pielietsie hep gelijk
"Snel, robuust en wendbaar", de agenten zullen er al wel in hebben gereden.quote:"Bij de Nederlandse Politiebond wordt blij gereageerd op de komst van de Mercedessen. "We horen van politiemensen terug dat ze de auto als verlengstuk zien van het uniform", zegt voorzitter Jan Struijs. "Snel, robuust en wendbaar."
Nu rijdt de politie nog in de Volkswagen Touran. "Hij is wel wat ruimer, maar niet zo wendbaar als de Mercedessen", zegt Struijs. "En de uitstraling is ook wel wat minder dan een Mercedes.""
heb jij er in gereden?quote:Op vrijdag 26 mei 2017 20:07 schreef Rodgrod het volgende:
[..]
[..]
"Snel, robuust en wendbaar", de agenten zullen er al wel in hebben gereden.
quote:Op vrijdag 26 mei 2017 20:07 schreef Rodgrod het volgende:
[..]
[..]
"Snel, robuust en wendbaar", de agenten zullen er al wel in hebben gereden.
Ze hebben nog geen meter gereden.quote:...De Duitse autofabrikant heeft op papier de aanbesteding gewonnen, maar er moet nog een praktijkproef komen. ...
Nee? Maar ik maak dan ook geen voorbarige conclusiesquote:
jawel, je doet precies hetzelfdequote:Op vrijdag 26 mei 2017 21:57 schreef Rodgrod het volgende:
[..]
Nee? Maar ik maak dan ook geen voorbarige conclusies
Neequote:
Opel, renault, Toyota; merken zat die dat wel kunnen.quote:Op vrijdag 26 mei 2017 22:42 schreef PandaDrop het volgende:
Ze hebben gewoon gekeken welk partij busjes en auto's kon leveren. En waarschijnlijk waren ze VW-moe en alle andere merken konden geen bestelbusjes leveren.
Opel, Renault en Toyota maken dezelfde busjes dacht ik.quote:Op vrijdag 26 mei 2017 23:48 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Opel, renault, Toyota; merken zat die dat wel kunnen.
nee, Toyota moet je dan vervangen door Nissan..quote:Op zaterdag 27 mei 2017 01:04 schreef PandaDrop het volgende:
[..]
Opel, Renault en Toyota maken dezelfde busjes dacht ik.
Ah inderdaad.quote:Op zaterdag 27 mei 2017 03:35 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
nee, Toyota moet je dan vervangen door Nissan..
Wat heeft een automerk te maken met over het paard getilde, overbetaalde pubers?quote:Op zaterdag 27 mei 2017 01:08 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:
Mercedes is de Real Madrid onder de auto's.
De pielietsie in Zweden hep meer gelijk.quote:Op vrijdag 26 mei 2017 17:39 schreef Dr_Flash het volgende:
http://nos.nl/artikel/217(...)r-mercedes-benz.html
De pielietsie gaat er nu ook mee rije en de pielietsie hep gelijk
wat het captain sparrow te maken met echte stoere piraten die elk schip enterden die ze tegenkwamen?quote:Op zaterdag 27 mei 2017 17:01 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Wat heeft een automerk te maken met over het paard getilde, overbetaalde pubers?
Je weet dat Captain Sparrow fictie is, he? Dat hij niet echt bestaat?quote:Op zaterdag 27 mei 2017 17:11 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:
[..]
wat het captain sparrow te maken met echte stoere piraten die elk schip enterden die ze tegenkwamen?
Ik zal je uit je lijden verlossen.quote:Op donderdag 24 april 2014 15:48 schreef valek het volgende:
Zie de titel. Waarom is Mercedes eigenlijk het beste/mooiste/ betrouwbaarste automerk?
BMW, Volkswagen, Volvo ect zijn ook goede merken. Maar hoe komt het dat Mercedes toch beter is dan andere merken?
quote:Op zaterdag 27 mei 2017 17:27 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Ik zal je uit je lijden verlossen.
Mercedes is niet het beste merk.
Dat zijn Honda en Toyota.
Jij kijkt zeker geen F1?quote:Op zaterdag 27 mei 2017 17:27 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Ik zal je uit je lijden verlossen.
Mercedes is niet het beste merk.
Dat zijn Honda en Toyota.
okquote:Op zaterdag 27 mei 2017 17:15 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Je weet dat Captain Sparrow fictie is, he? Dat hij niet echt bestaat?
Wat dan weer wel in dit topic past, want 'Mercedes is het beste automerk' is ook fictie. Fantasy, om precies te zijn. Of misschien toch horror?
Mijn pa kocht vroeger een Honda. Omdat Honda wereldkampioen werd. Later kocht ie een Mercedes. Omdat Mercedes wereldkampioen werd. Toen ging Schumacher bij Ferrari rijden.quote:
Er zijn toch wel meer merken die in alle klasses een model hebben?quote:Op zondag 28 mei 2017 01:27 schreef warhamstr het volgende:
Echt in iedere klasse heeft mercedes iets te bieden. Dat us zeker bijzonder.
Ik ben hard na aan het denken maar kan er zo 1,2,3 niet 1 bedenken.quote:Op zondag 28 mei 2017 09:33 schreef Geralt het volgende:
[..]
Er zijn toch wel meer merken die in alle klasses een model hebben?
En het vrachtwagensegment dan?quote:Op zondag 28 mei 2017 10:46 schreef Hyperdude het volgende:
VW en Audi komen samen een heel end.
Heb je wel verschillende logo's maar een A-klasse heeft ook niets gemeen met een echte MB.
[ afbeelding ]
Is dat ook een personenauto?quote:
Was ik even vergeten.quote:
Of je leest iets verder terug. Was opmerking van Geralt.quote:Op zondag 28 mei 2017 10:52 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Is dat ook een personenauto?
Waarom is het trouwens relevant in hoeveel segmenten een merk actief is
Nope. Het patent geldt voor een 'Fahrzeug mit gasmotorenbetrieb', niet specifiek voor de personenauto.quote:Op zondag 28 mei 2017 01:27 schreef warhamstr het volgende:
Mercedes heeft het patent op de personenauto.
Not really. Er zijn genoeg ontwikkelingen of toepassingen in auto's te vinden waarbij Mercedes niet de eerste was (bv autogordel, driepuntsgordel, side-impact protection system, eerste produktieauto met meer dan 100pk/ltr, EC-goedgekeurd kinderstoeltje in de achterbank en er zijn vast nog veel andere zaken).quote:En zijn meestal de benchmark voor andere bouwers.
Goh, ze hebben een kleine auto, een middelgrote auto, een grote auto, een bus en een jeep. Net als BMW, Audi, Volkswagen, Volvo, Hyundai, Opel, Renault, Nissan, Peugeot, etc, etc, etcquote:Daarom hebben ze een ontzettend breed modellen aanbod.
Wat voor een?quote:Op woensdag 7 juni 2017 13:21 schreef T42 het volgende:
Ik rij mercedes bj 2017... Wil em in de fik steken.., kut wagen, lichamelijke klachten krijg ik er van
Tegen die muur zijn meerdere mensen gelopen. .quote:Op zondag 28 mei 2017 01:00 schreef Geralt het volgende:
[..]
Mijn pa kocht vroeger een Honda. Omdat Honda wereldkampioen werd. Later kocht ie een Mercedes. Omdat Mercedes wereldkampioen werd. Toen ging Schumacher bij Ferrari rijden.
Goed verhaal lekker kortquote:Op zaterdag 1 juli 2017 18:08 schreef naiipajiiau het volgende:
Mijn vader heeft na een x aantal verschillende automerken te hebben een tweetal jaar geleden ook een Mercedes gekocht. Zo trots als een pauw.... Ik vind een Mercedes altijd zo'n oude mannen uitstraling hebben, een beetje stoffig. Het was dan ook nog een station versie want praktischer in het standaard donkerblauw, de taxi-uitvoering zeg maar.
Hij had hem een week en toen begon dat ding te jengelen dat er op de achterbank iemand zat die z'n gordel niet om had. Er zat daar nooit iemand... de sensor had het mis, maar bleef maar jengelen dus naar de garage. Vervolgens nadat dat gefixt was meende de auto dat de kofferbak niet dicht was, weer gejengel dmv een harde toon. Geweldige auto ja... als je graag geld naar de garage toe brengt. Daarna had dat ding een beurt gehad maar hadden ze bij de garage een melding niet weggehaald dat de auto die beurt moest hebben, weer gejengel.
Ik heb nooit gezeik met mijn Koreaantje. Rij een veelvoud van de kilometers die hij per jaar rijdt. Dus nee, Mercedes is niet het "beste" automerk wat mij betreft. Eén van de duurdere, dat zeker dus gewoon een statussymbool. Ik vind niet dat je voor je geld krijgt wat je zou moeten krijgen als je een Mercedes koopt. Ik zou die plek eerder aan Volvo gunnen, of Toyota. Ik heb mensen zoveel kilometers zonder problemen en gezeik zien afleggen in die merken.
is ook met BMW M en Audi (R)S. Zelfs de fake-uitvoeringenquote:Op zaterdag 1 juli 2017 18:10 schreef Donnie-Brasco het volgende:
Mercedes was vroeger klasse, tegenwoordig vind ik het toch een beetje categorie aso/drugskoeriers omdat er veel tuig in die oude amg'etjes rijdt.
Hehe lijkt het wel op hè. We beginnen al betere vrienden te worden trouwensquote:Op zaterdag 1 juli 2017 18:53 schreef Sounddragon het volgende:
Heej Leo, zit je nou Mercedes te verdedigen?
Vind ik de Audi RS toch een stuk minder. BMW M ook wel een beetje. Mercedes steekt er op dat gebied toch met kop en schouders boven uit imo.quote:Op zaterdag 1 juli 2017 18:24 schreef leolinedance het volgende:
[..]
is ook met BMW M en Audi (R)S. Zelfs de fake-uitvoeringen
ja, audiosystemen zijn niet de allerbeste kant bij MB, maar ik heb hem om te rijden, en heb weer buckets of fun met hem gehad op de autobahn gisterenquote:Op zaterdag 1 juli 2017 19:25 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Hehe lijkt het wel op hè. We beginnen al betere vrienden te worden trouwens
al blijft de navi extreem ruk
Je mening over een merk baseren op 1 specifiek geval.quote:Op zaterdag 1 juli 2017 18:08 schreef naiipajiiau het volgende:
Mijn vader heeft na een x aantal verschillende automerken te hebben een tweetal jaar geleden ook een Mercedes gekocht. Zo trots als een pauw.... Ik vind een Mercedes altijd zo'n oude mannen uitstraling hebben, een beetje stoffig. Het was dan ook nog een station versie want praktischer in het standaard donkerblauw, de taxi-uitvoering zeg maar.
Hij had hem een week en toen begon dat ding te jengelen dat er op de achterbank iemand zat die z'n gordel niet om had. Er zat daar nooit iemand... de sensor had het mis, maar bleef maar jengelen dus naar de garage. Vervolgens nadat dat gefixt was meende de auto dat de kofferbak niet dicht was, weer gejengel dmv een harde toon. Geweldige auto ja... als je graag geld naar de garage toe brengt. Daarna had dat ding een beurt gehad maar hadden ze bij de garage een melding niet weggehaald dat de auto die beurt moest hebben, weer gejengel.
Ik heb nooit gezeik met mijn Koreaantje. Rij een veelvoud van de kilometers die hij per jaar rijdt. Dus nee, Mercedes is niet het "beste" automerk wat mij betreft. Eén van de duurdere, dat zeker dus gewoon een statussymbool. Ik vind niet dat je voor je geld krijgt wat je zou moeten krijgen als je een Mercedes koopt. Ik zou die plek eerder aan Volvo gunnen, of Toyota. Ik heb mensen zoveel kilometers zonder problemen en gezeik zien afleggen in die merken.
Haha ja he. Paar dingetjes die irritant zijn ja, maar verder de betrouwbaarheid niet echt onderuit halen. Ik heb alleen maar goede ervaringen met Mercedes en rijd weer een veelvoud van naiipajiiau gok ik Mijn bus (Sprinter) is inmiddels de 300.000km voorbij en geheel probleemloos. Ik heb er in 1,5 jaar 180.000km mee gereden. We hadden voorheen ook nog de oude 5-cilinders en 1'tje daarvan heeft de 850.000km aangetikt. Verdere Mercedessen op het werk hebben ook nooit noemenswaardige problemen gehad.quote:Op zaterdag 1 juli 2017 19:45 schreef Geralt het volgende:
[..]
Je mening over een merk baseren op 1 specifiek geval.
Vertel je dit verhaal ook op kringverjaardagen?
Ford.quote:Op zondag 28 mei 2017 10:36 schreef Charged het volgende:
[..]
Ik ben hard na aan het denken maar kan er zo 1,2,3 niet 1 bedenken.
Een Mercedes automaat geweldig noemenquote:Op zondag 2 juli 2017 15:11 schreef Fer het volgende:
Wegligging en dan vooral in combinatie met het comfort kunnen weinig merken kopieren, net als het gedrag van de automaat, geweldig.
Die 9-traps is erg goed inderdaad.quote:Op maandag 3 juli 2017 15:27 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Een Mercedes automaat geweldig noemen
Of het moet de nieuwste 9-traps zijn, die schijnt eindelijk aan te haken bij de andere Duitse merken
Heb jij ook de 7 traps en is die ook zo traag met reageren bij optrekken?quote:Op maandag 3 juli 2017 16:29 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Die 9-traps is erg goed inderdaad.
Een DSG7 werkt lekker, wou je zeggen?quote:Op maandag 3 juli 2017 15:27 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Een Mercedes automaat geweldig noemen
Of het moet de nieuwste 9-traps zijn, die schijnt eindelijk aan te haken bij de andere Duitse merken
koop er eentje met een sportstand, of geef eens gasquote:Op maandag 3 juli 2017 17:13 schreef Charged het volgende:
[..]
Heb jij ook de 7 traps en is die ook zo traag met reageren bij optrekken?
Bij mij lijkt het verdomme wel een Smart..gasgeven en een kleine seconde later pas reactie. Onze oude 315 met 5 traps reageerde een stuk sneller.
Sprinter..ik probeer al waar het nuttig is handmatig een tikje op de pook te geven maar de reactie snelheid van de bak is traaaaaaag. Geen idee of het gaspedaal drive by wire is maar het is een irritatiepuntje van jewelste.quote:Op maandag 3 juli 2017 18:39 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
koop er eentje met een sportstand, of geef eens gas
Welke motor?quote:Op maandag 3 juli 2017 19:07 schreef Charged het volgende:
[..]
Sprinter..ik probeer al waar het nuttig is handmatig een tikje op de pook te geven maar de reactie snelheid van de bak is traaaaaaag. Geen idee of het gaspedaal drive by wire is maar het is een irritatiepuntje van jewelste.
We gaan ze (mits nog technisch oke) overnemen van de lease maar dan hebben ze 250k+ erop zitten met constant volle belasting qua gewicht..een chipkuurtje is misschien niet heel slim,ik ben er zeker van dat ze in de leasetermijn niet eens een keertje naar de bak gekeken hebben.
Dat is toch vreemd dat zo'n bak al niet in de fabriek optimaal geprogrammeerd wordt?quote:Op maandag 3 juli 2017 18:43 schreef Sounddragon het volgende:
Ik moet zeggen dat ik nog nooit met een 7G heb gereden, maar ik hoor er in de regel ook niet veel slechte dingen (meer) over.
Ik heb wel een paar mensen gesproken die hun benz met 7G hebben laten chippen, en dat de chipboer ook dingen in de baksoftware had veranderd en dat het daarna béter was.. Dus blijkbaar valt er wel iets te verbeteren
Vanuit de fabriek is de programmering gemiddeld genomen,bij chippen gaat het of naar persoonlijke smaak of naar optimalisering.quote:Op maandag 3 juli 2017 19:16 schreef Stien_Struis het volgende:
[..]
Dat is toch vreemd dat zo'n bak al niet in de fabriek optimaal geprogrammeerd wordt?
316 Cdi werd tot 2007 gemaakt, 156 PK, vind je het gek dat zo een zwaar beladen bus niet trekt?quote:
De gemiddelde MB rijder zit niet echt te wachten op een bak die bambambam schakelt, en dus zullen er niet veel mensen zijn die er heel erg aaanstoot aan nemen.. Ik denk dat als je het aangeeft bij de dealer dat ze er heus iets aan kunnen doen, de vraag is of ze het mogen van 'het boekje'.quote:Op maandag 3 juli 2017 19:16 schreef Stien_Struis het volgende:
[..]
Dat is toch vreemd dat zo'n bak al niet in de fabriek optimaal geprogrammeerd wordt?
Geen idee waar je het over hebt..vb-571-p..nieuw geleverd,2 stuks.quote:Op maandag 3 juli 2017 19:22 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
316 Cdi werd tot 2007 gemaakt, 156 PK, vind je het gek dat zo een zwaar beladen bus niet trekt?
Weet je zeker dat het geen 318 is?quote:Op maandag 3 juli 2017 19:25 schreef Charged het volgende:
[..]
Geen idee waar je het over hebt..vb-571-p..nieuw geleverd,2 stuks.
Heel zeker,typeplaatjes zelf verwijderd voor het bestickeren,zelf met Wensink kunnen overleggen omdat ik een 315 helemaal niks vond en de directie in de eerste instantie voor een paar 313's wilde gaan.quote:Op maandag 3 juli 2017 19:27 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Weet je zeker dat het geen 318 is?
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_Sprinter
Ik heb ook de 7-traps inderdaad, maar wel met de V6. Ik vind het een prima automaat, schakelt aardig snel en je merkt er niks van. Het is niet zoals de nieuwe 9-traps of een ZF 8-traps, maar voor een bus prima. De V6 heeft gelukkig veel vermogen/koppel dus vind het een ideale combi. Had eerst V6 met handbak maar vind 'm met automaat een stuk fijner.quote:Op maandag 3 juli 2017 17:13 schreef Charged het volgende:
[..]
Heb jij ook de 7 traps en is die ook zo traag met reageren bij optrekken?
Bij mij lijkt het verdomme wel een Smart..gasgeven en een kleine seconde later pas reactie. Onze oude 315 met 5 traps reageerde een stuk sneller.
Dat is de 5-pitter nog volgens mij, oerdegelijke motor. Had eerst ook zo een 316CDI met Sprintshift. Automaat had weleens wat storingen en was niet de snelste nee, toch is dat ding rijdend met 600.000km ofzo weg gegaan. Hij is ook nog geleverd met volautomaat, maar daar heb ik geen ervaring mee.quote:Op maandag 3 juli 2017 19:22 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
316 Cdi werd tot 2007 gemaakt, 156 PK, vind je het gek dat zo een zwaar beladen bus niet trekt?
Ze werden onderhuids iets eerder vernieuwd inderdaad. Ik heb ook nog de oude neus maar heb wel weer opties van het nieuwe type, zoals de side wind assist. Vanaf de nieuwe neus werd de V6 alleen nog met adblue geleverd, dus dat wilde mijn baas ook liever niet. Tegenwoordig is vanaf dit jaar de V6 ook weer zonder te bestellen volgens mij. De andere bussen op de zaak hebben wel de nieuwe neus en zijn 316CDI's.quote:Op maandag 3 juli 2017 19:30 schreef Charged het volgende:
[..]
Heel zeker,typeplaatjes zelf verwijderd voor het bestickeren,zelf met Wensink kunnen overleggen omdat ik een 315 helemaal niks vond en de directie in de eerste instantie voor een paar 313's wilde gaan.
Ik heb het type nog met de oude neus al zijn er nieuwe neuzen met ook een 316 badge.
Thnx,duidelijke infoquote:Op maandag 3 juli 2017 19:34 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Ik heb ook de 7-traps inderdaad, maar wel met de V6. Ik vind het een prima automaat, schakelt aardig snel en je merkt er niks van. Het is niet zoals de nieuwe 9-traps of een ZF 8-traps, maar voor een bus prima. De V6 heeft gelukkig veel vermogen/koppel dus vind het een ideale combi. Had eerst V6 met handbak maar vind 'm met automaat een stuk fijner.
We hebben vroeger nog een 515CDI automaat (5-traps) en die moest echt constant in de toeren geramd worden om een beetje vooruit te komen. Die werd uiteindelijk gedegradeerd tot NL bus, want daarnaast was er nog een 518CDI (en later een 519CDI), allebei met 5-traps automaat. Dat waren, ondanks de grote opbouw, behoorlijk snelle wagens.
[..]
Dat is de 5-pitter nog volgens mij, oerdegelijke motor. Had eerst ook zo een 316CDI met Sprintshift. Automaat had weleens wat storingen en was niet de snelste nee, toch is dat ding rijdend met 600.000km ofzo weg gegaan. Hij is ook nog geleverd met volautomaat, maar daar heb ik geen ervaring mee.
Op de zaak hebben we ook nog 316CDI's van het laatste type (163pk, 2014) maar dat zijn handbakken. Op zich snel zat, maar als niet vergelijkbaar met de 319CDI.
Mja,daar zal de verwarring misschien wel inzitten..ik heb zelf wel het nieuwere blok en automaat en dan de luxe van de oude voorraad,wel lekker .quote:Op maandag 3 juli 2017 19:38 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Ze werden onderhuids iets eerder vernieuwd inderdaad. Ik heb ook nog de oude neus maar heb wel weer opties van het nieuwe type, zoals de side wind assist. Vanaf de nieuwe neus werd de V6 alleen nog met adblue geleverd, dus dat wilde mijn baas ook liever niet. Tegenwoordig is vanaf dit jaar de V6 ook weer zonder te bestellen volgens mij. De andere bussen op de zaak hebben wel de nieuwe neus en zijn 316CDI's.
Pietverdriet heeft het nog over het oude type met de 5-cilinder.
Ja die dode hoek heb ik weer niet haha Best wel handig, de nieuwe Sprinters op de zaak hebben ze wel. Maar goed, vind de spiegels gelukkig wel heel goed dus mis het verder niet. Die nieuwe gaan bijv. ook piepen als je over de lijntjes gaat en als je te hard op je voorganger afrijdt Mijne heeft dus alleen de side wind assist (dat werkt wel echt goed vind ik).quote:Op maandag 3 juli 2017 19:42 schreef Charged het volgende:
[..]
Mja,daar zal de verwarring misschien wel inzitten..ik heb zelf wel het nieuwere blok en automaat en dan de luxe van de oude voorraad,wel lekker .
Ik hoop dat 1 van de 2 de moeite niet meer waard is en dat ik een nieuwe krijg. Side wind assist en dode hoek indicator.
Daar ben ik wel erg benieuwd naar..met name als ze al wat meer km's achter de kiezen hebben en het onderstel wat soepeler is,hoe merk jij dat? De mijne (zonder) begint gemeen te worden met felle zijwind (L2H2 uitvoering,jij hebt L3H2?)quote:Op maandag 3 juli 2017 19:48 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Mijne heeft dus alleen de side wind assist (dat werkt wel echt goed vind ik).
Vooral in Polen werkt dat systeem, als je richting Warschau gaat rijd je constant in de wind, erg vervelend Maar als je dan een vrachtwagen inhaalt en er komt een flinke rukwind achter voelt het alsof er 1 kant remt waardoor hij 'm goed recht houdt. Eerst is het even schrikken, maar het went wel en werkt goed. Bij een forse windvlaag gaat 'ie ook piepen en zie je het op de boordcomputer. Maar ik heb het idee dat hij het ook in stilte doet bij kleine vlagen.quote:Op maandag 3 juli 2017 19:59 schreef Charged het volgende:
[..]
Daar ben ik wel erg benieuwd naar..met name als ze al wat meer km's achter de kiezen hebben en het onderstel wat soepeler is,hoe merk jij dat? De mijne (zonder) begint gemeen te worden met felle zijwind (L2H2 uitvoering,jij hebt L3H2?)
Duidelijk,thnx. Ik laat het even met rust nou voordat het een Sprinter kaap gaat worden.quote:Op maandag 3 juli 2017 20:07 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Vooral in Polen werkt dat systeem, als je richting Warschau gaat rijd je constant in de wind, erg vervelend Maar als je dan een vrachtwagen inhaalt en er komt een flinke rukwind achter voelt het alsof er 1 kant remt waardoor hij 'm goed recht houdt. Eerst is het even schrikken, maar het went wel en werkt goed. Bij een forse windvlaag gaat 'ie ook piepen en zie je het op de boordcomputer. Maar ik heb het idee dat hij het ook in stilte doet bij kleine vlagen.
Ik heb nog een tandje langer, L4H2. Onderstel werkt verder nog prima, zelfs zonder lading vrij comfortabel. En dus niet heel veel last van de wind. Tuurlijk wel meer dan bij een personenauto
[ afbeelding ]
1: Ga huilenquote:Op maandag 3 juli 2017 20:22 schreef leolinedance het volgende:
Mercedes heeft zo'n mooi auto's gemaakt en dan gaan jullie over busjes keuvelen?
Sprinter V6 rijdt heerlijk hoorquote:Op maandag 3 juli 2017 20:22 schreef leolinedance het volgende:
Mercedes heeft zo'n mooie auto's gemaakt en dan gaan jullie over busjes keuvelen?
hij heeft iig een Benz.. Een ekte, geen werkhokquote:Op maandag 3 juli 2017 20:23 schreef Charged het volgende:
[..]
1: Ga huilen
2: Kom vechten,dan!
3:TR
4:Het is friet petad!
5:Doe normaal en lul mee
6:Je hoeft niet te reageren
kies maar..
Het valt me op dat die sprinter motoren zo loeien.quote:Op maandag 3 juli 2017 20:25 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Sprinter V6 rijdt heerlijk hoor
Vorige week nog 2 dagen een MB SLC 43 AMG gereden, ook leuk! Heel wat anders
Hebben de 4-pitters ook een viscofan? Die kunnen als het wat warmer is wel loeien. Maar de V6 vind ik wel behoorlijk stil hoor.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 17:47 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Het valt me op dat die sprinter motoren zo loeien.
Misschien de bestuurders eens uitleggen hoe dat werkt met koppel en vermogen?quote:Op dinsdag 4 juli 2017 17:47 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Het valt me op dat die sprinter motoren zo loeien.
Of dat van binnenuit ook zo hoorbaar is weet ik niet, het viel me op als er eentje langsrijdt en optrekt.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 18:40 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Misschien de bestuurders eens uitleggen hoe dat werkt met koppel en vermogen?
Wellicht zijn die wat minder geisoleerd, of maken ze meer toeren door de bak verhoudingen?
Taxi's en busjes. En ouwelullenwagensquote:Op maandag 3 juli 2017 20:22 schreef leolinedance het volgende:
Mercedes heeft zo'n mooie auto's gemaakt en dan gaan jullie over busjes keuvelen?
je hoeft geen toeren te maken in een diesel, ook in een moderne niet.. Ik heb een hele kudde collega's die in Caddy's rijden, is onze standaard bedrijfskar, en er is echt maar een handjevol mensen die er normaal in rijdt..quote:Op dinsdag 4 juli 2017 18:42 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Of dat van binnenuit ook zo hoorbaar is weet ik niet, het viel me op als er eentje langsrijdt en optrekt.
ik vind de oude ook wel mooiquote:Op dinsdag 4 juli 2017 18:50 schreef kaasplankje het volgende:
Ik vind de nieuwe C klasse estate wel een mooie auto.
Geeft niks, kan jij misschien ook niks aan doenquote:
Ik vind hem wel mooi. De nieuwe ook trouwens. Vandaag flink op zijn staart gegeven tijdens twee ritten van bijna 300km en dat is toch wel erg lekkerquote:Op dinsdag 4 juli 2017 22:37 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Geeft niks, kan jij misschien ook niks aan doen
Vandaag heb ik de mijne een beurt gegeven (inloopolie moest er toch maar eens uit ) en nieuwe achterremmen eronder gegooid, afgelopen week al een retourtje Hamburg gedaan (heen 431km in 3 uur en 13 minuten bij 135km/u gemiddeld en 9 en-een-beetje liter per 100 gemiddeld), morgennacht take off richting Oostenrijk (1000km enkele reis) om Maxie (hopelijk) te zien vlammen in dat klote stokbrood.quote:Op woensdag 5 juli 2017 00:22 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik vind hem wel mooi. De nieuwe ook trouwens. Vandaag flink op zijn staart gegeven tijdens twee ritten van bijna 300km en dat is toch wel erg lekker
Ook nog een SLS gespot, heerlijke wagen!
Sprinter verbruikt ook niks, nu 305.000km en toevallig vandaag een beurtje gehad. Helaas houdt het bij die wel op bij 165km/h, door de begrenzer Morgen naar Finland of Noorwegen, ik laat me verrassenquote:Op woensdag 5 juli 2017 00:51 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Vandaag heb ik de mijne een beurt gegeven (inloopolie moest er toch maar eens uit ) en nieuwe achterremmen eronder gegooid, afgelopen week al een retourtje Hamburg gedaan (heen 431km in 3 uur en 13 minuten bij 135km/u gemiddeld en 9 en-een-beetje liter per 100 gemiddeld), morgennacht take off richting Oostenrijk (1000km enkele reis) om Maxie (hopelijk) te zien vlammen in dat klote stokbrood.
Bij terugkomst staat ie op 315k, en onderweg vanuit Hamburg van de week nog een aantal veel nieuwere vlotte premiums het snot voor de ogen gereden, opvallend dat vooral boven de 160 de gemiddelde vlotterik geen kont meer te vertellen heeft Doet 'em helemaal niks die 3 ton.. 243 max op de GPS, en geen druppel olie bij hoeven vullen de laatste 16k.
En dáárom is de TT gewoon de keiharde waarheid
MB
Die Sprinters van jullie zijn ook voornamelijk lange baan auto's, dat zou elke diesel wel willen En die V8 krijg je ook niet versleten in een 5 serie, of je moet hem omtoveren tot driftbakquote:Op woensdag 5 juli 2017 01:13 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Sprinter verbruikt ook niks, nu 305.000km en toevallig vandaag een beurtje gehad. Helaas houdt het bij die wel op bij 165km/h, door de begrenzer Morgen naar Finland of Noorwegen, ik laat me verrassen
Maaaar mijn 540'je verbruikt ook geen olie! Lekt het wel een beetje, maar niet voldoende om het bij te moeten vullen
je had hem één jaartje nieuwer moeten kopen.. Mijn 2006 roest nagenoeg niet.. Ik heb nog nergens iets gespot iig.quote:Op woensdag 5 juli 2017 09:20 schreef Questular het volgende:
Ik geniet ook nog steeds volop van mn MB C240 uit 2005. Het mag dan niet de meest nieuw roestvrije auto zijn maar wat een auto Nooit gedacht dat ik automaat zo fijn zou vinden. Denk dat ik nog wel een tijdje lekker automaat blijf rijden. Heb hem nu een jaar of 2 en nog 0 problemen met de auto gehad. Nu rij ik ook wel weinig km per jaar maar toch fijn dat hij tot nu toe rete betrouwbaar is gebleken.
Vanaf productie april 2004 (mopf) zou het roestprobleem voorbij moeten zijn.quote:Op woensdag 5 juli 2017 09:32 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
je had hem één jaartje nieuwer moeten kopen.. Mijn 2006 roest nagenoeg niet.. Ik heb nog nergens iets gespot iig.
Klopt! Heeft een perfect leven, rijdt praktisch altijd met warme motor Geloof dat het standaard interval voor de beurtjes 30k is bij preface Sprinter (daarna werd het 60k) maar het is wel variabel, boordcomputer geeft meestal pas na 45k ofzo aan dat 'ie moet. Maar 2 weken terug weer even 3 uur over bergpassen gereden, toen had 'ie het wel even zwaar. Temperatuur liep ook wel op (ging niet koken hoor)quote:Op woensdag 5 juli 2017 09:30 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Die Sprinters van jullie zijn ook voornamelijk lange baan auto's, dat zou elke diesel wel willen En die V8 krijg je ook niet versleten in een 5 serie, of je moet hem omtoveren tot driftbak
facelift is vanaf 2005 bij de C dacht ik, ik heb een facelift, dash met de vierkante knopjes ipv die gesmolten Fisher Price look.quote:Op woensdag 5 juli 2017 10:02 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Vanaf productie april 2004 (mopf) zou het roestprobleem voorbij moeten zijn.
De 202 220d was in Andorra ook niet heel blij.. Vannacht richting RedBull ring, geen idee wat ik aan klimwerk tegen kom, maar hij is er helemaal klaar voorquote:Op woensdag 5 juli 2017 11:21 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Klopt! Heeft een perfect leven, rijdt praktisch altijd met warme motor Geloof dat het standaard interval voor de beurtjes 30k is bij preface Sprinter (daarna werd het 60k) maar het is wel variabel, boordcomputer geeft meestal pas na 45k ofzo aan dat 'ie moet. Maar 2 weken terug weer even 3 uur over bergpassen gereden, toen had 'ie het wel even zwaar. Temperatuur liep ook wel op (ging niet koken hoor)
Volgens het immer betrouwbare Wikipedia is het april 2004.quote:Op woensdag 5 juli 2017 12:00 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
facelift is vanaf 2005 bij de C dacht ik, ik heb een facelift, dash met de vierkante knopjes ipv die gesmolten Fisher Price look.
quote:Op woensdag 5 juli 2017 12:00 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
facelift is vanaf 2005 bij de C dacht ik, ik heb een facelift, dash met de vierkante knopjes ipv die gesmolten Fisher Price look.
ik wel.. Google maar effe een facelift dash.quote:Op woensdag 5 juli 2017 15:22 schreef Questular het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik vind hier weinig fisher price look aan
ja, 2007 is het overgangsjaar van w203 naar w204 geloof ik.. 204 is ook een mooie bak, maar de handel denkt nog steeds dat die dingen van goud zijn ofzo..quote:Op woensdag 5 juli 2017 15:20 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Volgens het immer betrouwbare Wikipedia is het april 2004.
Ik heb ook de vierkante knoppen. Mijne is in 2008 pas op kenteken gezet (toen werd de 204 al even geleverd).
Hoeft ook niet, als ik het maar mooi vind, want ik moet er naar kijken, jij niet .quote:Op woensdag 5 juli 2017 15:25 schreef Questular het volgende:
Gezien, kan niet zeggen dat ik het een verbetering vind.
Klopt. Daarom is het toch een S203 geworden. Prijsverschil met de S204 was me veel te groot. Wel mooier, maar niet zóveel mooier.quote:Op woensdag 5 juli 2017 15:31 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
ja, 2007 is het overgangsjaar van w203 naar w204 geloof ik.. 204 is ook een mooie bak, maar de handel denkt nog steeds dat die dingen van goud zijn ofzo..
Same here.. wil best een 204, maar ik wacht wel geduldig tot ze er weer zoveel hebben staan dat ze ervan af willenquote:Op woensdag 5 juli 2017 17:22 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Klopt. Daarom is het toch een S203 geworden. Prijsverschil met de S204 was me veel te groot. Wel mooier, maar niet zóveel mooier.
Goede trip gehad?quote:Op woensdag 5 juli 2017 12:02 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
De 202 220d was in Andorra ook niet heel blij.. Vannacht richting RedBull ring, geen idee wat ik aan klimwerk tegen kom, maar hij is er helemaal klaar voor
ja man, op een bult Bauscheisse in het zuiden na best gelopen.. 10 uurtjes op 1016km, niet slektquote:
Haha, mooi zo! Klinkt wel als een mooie trip inderdaad. Bergweggetjes zijn altijd goedquote:Op vrijdag 7 juli 2017 18:52 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
ja man, op een bult Bauscheisse in het zuiden na best gelopen.. 10 uurtjes op 1016km, niet slekt
Nu veel bergweggetjes sturen; 84 km enkele reis, maar da's best grappig, zeker na een paar keer als je de weg een beetje weet. Vanmorgen leuk follow the leader gedaan met een local die lekker vlot reed, erg prettig rijden is dat
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |