abonnement Unibet Coolblue
pi_142036940
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 16:37 schreef mcaklein het volgende:

[..]

Zullen we gezamenlijk met een aantal mensen van dit forum proberen Honeywell te benaderen? Het zou toch mooi zijn als we als erkenning krijgen voor onze rol als enthousiaste en serieuze gebruikers. Een keer een gesprek om onze problemen voor te leggen en te horen wat wel en niet mogelijk is zou helpen.
Ik kan wel eens vragen of ze daar interesse in hebben,
of in ieder geval even dit topic door willen lezen zodat ze ook een goede indruk krijgen...
pi_142040092
Omdat ik het ook een goed idee vind om dit te bundelen en gezamenlijk op te zetten,
heb ik meteen gebeld en vandaag Honeywell gesproken en het idee voorgelegd.
Ze zijn bereidwillig om aan een face to face meeting mee te werken. ^O^
Gezien de vakantieperiode die al is in gegaan, is niet iedereen aanwezig die hierover gaat.
Ze hebben aangegeven hier na 28 juli op terug te komen,
dus zodra ik hen heb gesproken laat ik weten hoe en wat ze voorstellen.
pi_142058475
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 11:58 schreef RoyW het volgende:
Omdat ik het ook een goed idee vind om dit te bundelen en gezamenlijk op te zetten,
heb ik meteen gebeld en vandaag Honeywell gesproken en het idee voorgelegd.
Ze zijn bereidwillig om aan een face to face meeting mee te werken. ^O^
Gezien de vakantieperiode die al is in gegaan, is niet iedereen aanwezig die hierover gaat.
Ze hebben aangegeven hier na 28 juli op terug te komen,
dus zodra ik hen heb gesproken laat ik weten hoe en wat ze voorstellen.
Perfect! Dat heb je snel geregeld. Ik ben graag van de partij.
  donderdag 10 juli 2014 @ 08:19:45 #104
13698 microkid
speaks digitalk
pi_142128684
Daar zou ik ook wel bij willen zijn. Ik gebruik EvoHome al 4 jaar en heb diverse suggesties om er een nog beter product van te maken.
Trouwens, sinds dit weekend eigenaar van de nieuwe EvoHome incl gateway via de upgrade actie. Gaaf product, echter ook hier weer ruimte voor verbetering.

[ Bericht 35% gewijzigd door microkid op 10-07-2014 08:37:20 ]
pi_142131922
Tegen de tijd dat we er op terug komen laat ik jullie iets weten hoe jullie kunnen aanmelden.
pi_142512149
Goed plan RoyW! Lijkt me wel van belang om gelijk duidelijk te krijgen wat Honeywell NL uberhaupt kan betekenen wat dit onderwerp betreft. Want de productontwikkeling zit volgens mij vooral in de US...

*p*
  zondag 20 juli 2014 @ 14:41:59 #107
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_142512711
http://www.elv.de/heizungssteuerung.html

hetzelfde principe maar dan veel goedkoper :D :7
  maandag 21 juli 2014 @ 07:23:24 #108
13698 microkid
speaks digitalk
pi_142543165
quote:
6s.gif Op zondag 20 juli 2014 14:41 schreef ikweethetookniet het volgende:
http://www.elv.de/heizungssteuerung.html

hetzelfde principe maar dan veel goedkoper :D :7
Nee. Dit is alleen een draadloze thermostaat. Geen zone regeling zoals de EvoHome. Het ding kan geen radiatorkranen aansturen en er zit geen ketelrelais bij.
pi_142611180
Mijn gateway doet niets meer sinds vanmiddag, geen lampje brandt meer, contact verloren, ik lees in het forum dat 24 uur wachten zou kunnen helpen, probeer het morgen nog eens. Technisch niet logisch, mar als het helpt....
  dinsdag 22 juli 2014 @ 21:03:52 #110
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_142611521
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 20:58 schreef edje65 het volgende:
Mijn gateway doet niets meer sinds vanmiddag, geen lampje brandt meer, contact verloren, ik lees in het forum dat 24 uur wachten zou kunnen helpen, probeer het morgen nog eens. Technisch niet logisch, mar als het helpt....
Idd heb ik ook gehad
24h geen stroom en daarna weer als een banaan ;)
pi_142669600
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 21:03 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Idd heb ik ook gehad
24h geen stroom en daarna weer als een banaan ;)
Klopt, de 24 uur wachttijd heeft geholpen! wel vreemd, dat wel!
pi_143295699
Naar aanleiding van mijn eerdere bericht over de medewerking van Honeywell aan een bijeenkomst met de forumleden heb ik weer contact gehad.
Honeywell zou graag in oktober een meeting plannen om evohome te bespreken met forumleden die daar interesse in hebben.
In totaal is er plek voor 15 mensen.
Als je hier aan deel wilt nemen stuur dan je contactgegevens, naam en e-mailadres,
naar mij voor 1 september (info@wifithermostaten.nl) dan zorg ik dat de gegevens in een keer bij Honeywell komen.
Zij sturen dan een uitnodiging voor de bijeenkomst.
pi_143619084
Het zal ongetwijfeld al een keer gevraagd/opgemerkt zijn, maar volgens mij is de HCE80 nog steeds niet uitgevoerd met een timer zodat de pomp regelmatig aangestuurd wordt.
Tijdens de zomermaanden is er geen warmtevraag en blijft de pomp uit staan. Het is bekend dat pompen vast gaan zitten als deze lange tijd niet draaien.
Is het al bekend of dat Honeywell hier iets aan gaat doen, of is er al een andere oplossing voor?
pi_143620706
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 08:22 schreef zerox123 het volgende:
Het zal ongetwijfeld al een keer gevraagd/opgemerkt zijn, maar volgens mij is de HCE80 nog steeds niet uitgevoerd met een timer zodat de pomp regelmatig aangestuurd wordt.
Tijdens de zomermaanden is er geen warmtevraag en blijft de pomp uit staan. Het is bekend dat pompen vast gaan zitten als deze lange tijd niet draaien.
Is het al bekend of dat Honeywell hier iets aan gaat doen, of is er al een andere oplossing voor?
Ja, een pompschakelaar, die zorgt ervoor dat de pomp af en toe draait in de zomer. En gaat lopen als er warmte wordt geconstateerd door de sensor!

Er zijn goedkopere adressen te vinden maar zie: http://www.verheesenvandi(...)robot-pompschakelaar
pi_143621867
Beste edje65,

Ik ben bekend met een pompschakelaar. Echter is de HCE80 natuurlijk een uitgebreide pompschakelaar. Deze start de pomp enkel als het nodig is, dat wil zeggen zodra er warmte vraag is van 1 van de vloerverwarmingscircuits achter de pomp.
Een pompschakelaar is bedoeld als je geen systeem gebruikt zoals de HCE80.
De pomp wordt rechtstreeks geschakeld door de HCE80, het is dus niet (eenvoudig) mogelijk om hier een pompschakelaar tussen te zetten.
Ik vind het dan ook vreemd dat evohome dit er niet standaard in heeft zitten, maar misschien zijn ze hier wel mee bezig. Vandaar dat ik het hier vraag.
pi_143623309
Zerox123, ah sorry, dat had ik even niet in beeld, ik gebruik een servomotor op de groep van de vloerverwarming, en dan werkt het wel. Bij jou zit het wat ingewikkelder in elkaar lees ik. Misschien kun je je melden bij RoyW, kun je Honeywell het zelf voorleggen
pi_143623395
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 10:59 schreef zerox123 het volgende:
Beste edje65,

Ik ben bekend met een pompschakelaar. Echter is de HCE80 natuurlijk een uitgebreide pompschakelaar. Deze start de pomp enkel als het nodig is, dat wil zeggen zodra er warmte vraag is van 1 van de vloerverwarmingscircuits achter de pomp.
Een pompschakelaar is bedoeld als je geen systeem gebruikt zoals de HCE80.
De pomp wordt rechtstreeks geschakeld door de HCE80, het is dus niet (eenvoudig) mogelijk om hier een pompschakelaar tussen te zetten.
Ik vind het dan ook vreemd dat evohome dit er niet standaard in heeft zitten, maar misschien zijn ze hier wel mee bezig. Vandaar dat ik het hier vraag.
Beste Zerox,
Ik zal je vraag eens bespreken.
Ik kom hier op terug.

Gr. Roy
  woensdag 20 augustus 2014 @ 12:03:11 #118
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_143623480
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 08:22 schreef zerox123 het volgende:
Het zal ongetwijfeld al een keer gevraagd/opgemerkt zijn, maar volgens mij is de HCE80 nog steeds niet uitgevoerd met een timer zodat de pomp regelmatig aangestuurd wordt.
Tijdens de zomermaanden is er geen warmtevraag en blijft de pomp uit staan. Het is bekend dat pompen vast gaan zitten als deze lange tijd niet draaien.
Is het al bekend of dat Honeywell hier iets aan gaat doen, of is er al een andere oplossing voor?
Je kunt toch gewoon instellen dat je zeg op maandagmorgen van 7:00-7:10 wilt dat het 30 graden wordt? In de meeste huizen wordt het dat nooit, dus ook 's zomers zal je pomp even gaan draaien. Of denk ik te simpel?
pi_143624767
Dan zal ook je cv gaan stoken, en dat wil je meestal niet.
pi_143628143
Zoals RoyW al zegt, wil je dit niet omdat de ketel dan ook aanspringt.

Ik heb het bij Honeywell nagevraagd en ze geven aan dat de HCE80 dit niet ondersteund en de HCE20 wel. Hier heb je alleen niets aan omdat de HCE20 bedraad werkt en dus niet met evohome.
Ze geven verder aan dat je zoiets extern moet maken. Dit kan natuurlijk maar aangezien de pomp nu rechtstreeks door de HCE80 gestuurd wordt, is het niet zo eenvoudig daar een tijdklok tussen te zetten.
Je moet dan het schakelcontact van de HCE80(om de pomp te starten) overbruggen met een tijdschakelaar.

Ik vind het een beetje vreemd van Honeywell, ze hebben veel ervaring in CV installaties(lijkt mij). En zoiets is softwarematig erg eenvoudig te programmeren. Ze hebben het namelijk wel in de radiatorknoppen(hr92). Deze worden elke dag een keer open en dicht gestuurd om te zorgen dat het niet vast gaat zitten.

Maar misschien als er meer mensen klagen dat ze deze functie alsnog inbouwen.

[ Bericht 4% gewijzigd door zerox123 op 20-08-2014 14:43:42 ]
pi_143710416
Ikweethetookniet had het over onderstaande link

over het MAX! systeem van ELV.DE dit systeem is toch vergelijkbaar met Evohome.
installatieland.com levert dit in nederland en zij hebben zelf een ketel relais erbij ontwikkeld.

Is goedkoper en technisch vergelijkbaar.
pi_143937313
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 20:58 schreef edje65 het volgende:
Mijn gateway doet niets meer sinds vanmiddag, geen lampje brandt meer, contact verloren, ik lees in het forum dat 24 uur wachten zou kunnen helpen, probeer het morgen nog eens. Technisch niet logisch, mar als het helpt....
Mijn gateway is er nu voor goed mee opgehouden :(
Ook 24hr stekker eruit hielp niet -O-
Dat wordt weer lekker zeuren bij de leverancier :{
pi_143981048
Gisteren maar eens mijn hr80 thermostaatkoppen vervangen voor de hr92 koppen nadat deze al een half jaar in de kast lagen.
Maar dit was zeer gemakkelijk te doen, gewoon nieuwe aanmelden bij de juiste Zone , en klaar.
Binnen half uurtje zaten de 7 stuks hr92 er op en ingeleerd.
Hr92 is wel makkelijk te bedienen en te programmeren , is wel weer een pluspunt.

En ook hier problemen met de gateway, dat die af en toe uitvalt , soms gaat ie zelf weer verder en de andere keer 24 uur de stekker eruit.
  zondag 31 augustus 2014 @ 20:42:25 #124
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_144037405
Gateway hier definitief overleden :(
Voeding doorgemeten die levert gewoon 5V
Waar moet ik zijn voor de garantie :?
Warmteservice amsterdam verwijst naar Honeywell :')
pi_144039421
Waar heb je hem gekocht? Bij Warmteservice? Hoe lang geleden? Zit er nog garantie op? Zo ja, dan moet je gewoon bij Warmteservice zijn. Zo nee, dan kun je het bij Honeywell proberen, maar heb je in principe pech.
  zaterdag 6 september 2014 @ 16:41:29 #126
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_144242080
Na een mailtje naar Honeywell vandaag een pakje aan de deur :D
Geen idee van wie :@
Opengemaakt zit er een losse voedingsadapter in
Ik denk wat moet ik daar nu mee :?
:% toen viel het kwartje _O-
Nu doet hij het weer *O* *O*
Het email adres wat ik gebruikt heb
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
en idd [apestaart] ff vervangen door @

[ Bericht 14% gewijzigd door ikweethetookniet op 06-09-2014 22:06:13 ]
pi_144443523
Sinds 6 dagen heb ik ook een EVOhome systeem.
Echter nu gaat het helaas al mis.
Ik krijg de volgende foutmelding op de EVOhome app:
"De communicatie met het verwarmingssysteem is verloren gegaan."
Ik kan nu niet het systeem met mijn smartphone bedienen.
Ook heb ik een e-mail gekregen dat de verbinding verloren is gegaan.

Ik heb al de volgende zaken geprobeerd.
- Herstarten gateway door de stroom er af te halen. Dit had geen effect. Hij lijkt het goed te doen en heeft 3 groene lampjes continue branden.
- Vanaf de centrale bedieningseenheid de 3 communicatie testen uitgevoerd. Zowel radiatorregelaars, de gateway en de CV-verbinding geven aan goed te werken.
- Radiatoren zijn nog steeds te bedienen vanaf de centrale bedieningseenheid.
- App van mijn telefoon gehaald en opnieuw geïnstalleerd.

Wie ow wie weet raad hoe ik mijn verbinding kan herstellen?
pi_144446559
Ik krijg de afgelopen dagen ook regelmatig mail dat de verbinding is verloren. Weet niet of het aan mijn internet ligt of aan de gateway. Normaal is internet uiterst stabiel.
pi_144458358
hier hetzelfde,
weet je gelijk de nadelen van alles centraal ipv rechtstreeks inloggen

gebruik het trouwens niet maar krijg wel de mails

ik heb ook nog een tahoma box, dit werkt sneller
pi_144481782
Als er problemen zijn met de gateway,
allereerst proberen om hier 24 uur de stroom er vanaf te halen.
Dit kan de problemen vaak oplossen.
pi_144505185
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 12:39 schreef RoyW het volgende:
Als er problemen zijn met de gateway,
allereerst proberen om hier 24 uur de stroom er vanaf te halen.
Dit kan de problemen vaak oplossen.
Van welk apparaat de stroom afhalen?
De gateway is vrij simpel. Die heeft een stekker en kun je zo rebooten. Maar dat hielp dus niet.
pi_144508672
Ik heb dit probleem ook gehad, na een dag kreeg ik weer een mail dat de communicatie weer hersteld was. Vanaf dat moment geen problemen meer gehad.

Denk dat er iets mis is bij honeywell zelf. Waarom het een dag moet duren nadat de communicatie hersteld is, voordat er een melding komt dat er weer verbinding is met de gateway is mij een raadsel.
pi_144518173
Hier is de gateway, definitief DOOD.
Zelfs een week de stekker eruit helpt niet.
😡😡😡
  zondag 14 september 2014 @ 17:35:21 #134
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_144519603
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 16:46 schreef simonmo het volgende:
Hier is de gateway, definitief DOOD.
Zelfs een week de stekker eruit helpt niet.
😡😡😡
Zie post boven
Had ik dus ook
Ff mailen, andere voeding en gaan met de banaan
En kost niks :P
pi_144524570
Mail is er al uit, nu nog even afwachten.
ben benieuwd. ik laat het wel weten wat de uitslag is.
  zondag 14 september 2014 @ 21:01:11 #136
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_144528638
Je krijgt binnenkort dus ook een pakje aan de deur :P
Mits je gelijk je adres gegevens bijgevoegd hebt ;)
Hopelijk weet jij gelijk dan wat het is en waarvoor _O-
Er zit nl geen brief of wat dan ook bij
Hier sindsdien geen problemen meer *O*
pi_144531710
Ik heb inderdaad direkt mijn adres gegevens in de mail gezet. En hoop dat het inderdaad gaat zoals jij schrijft ikweethetookniet .

😇😇

Maar zal deze week ook eens de vertegenwoordiger van Honeywell vragen over het hoe en wat van dit probleem.
pi_144560033
Op de eerste website die ik tegenkwam heb ik het een Evohome pakketje samengesteld.

1x Honeywell evohome colour 4-zone radiator met OpenTherm ketelsturing, tafelstandaard/oplader en 4 thermostatische knoppen (slimme thermostaat)
ATP954M2020
¤ 549,01

1x Honeywell aan/uit rf-module bdr91a1000
BDR91A1000
¤ 121,55

1x Honeywell stadsverwarmingsafsluiter 24V met trafo 22mm
Y-VC8015AG1100
¤ 166,29

1x Honeywell evohome inbouwdoos ATF300
ATF300
¤ 49,67

Totaal 886.52

Ik krijg het in Duitsland of waar dan ook nergens goedkoper gevonden, zijn die prijzen zo strak?

[ Bericht 5% gewijzigd door Crimineel87 op 15-09-2014 19:37:53 ]
pi_144650853
Ik heb een foutje gemaakt en per ongeluk een Opentherm module besteld, terwijl ik een Nefit Ecomline uit 1995 heb. De ketel zwijgt in alle talen. De R8810 krijgt wel stroom, maar zet de ketel niet aan. }:|

Lees vooral doemverhalen over de nieuwe Nefit ketels. Klopt het dat een oude Nefit ook niet aangesloten kan worden middels OT? Nu willen we deze ketel over 2 jaar vervangen; is het mogelijk om de OT module tijdelijk op de aan/uit aansluitingen te koppelen?
pi_144674786
Het viel mij vanavond op dat er in de Total Connect Comfort app zowel bij de Ipad als bij de Android Smartphone een "spook"-zone bij gekomen is. Zonder naam(--) met een temperatuurinstelling van 128 graden. Mijn ketel slaat er gelukkig niet op aan. Zijn er nog meer met deze bug? De Evotouch laat de "spook"-zone niet zien.
pi_144681693
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 16:41 schreef ikweethetookniet het volgende:
Na een mailtje naar Honeywell vandaag een pakje aan de deur :D
Opengemaakt zit er een losse voedingsadapter in
Heb jij gekeken naar de specs van de voeding. Is het een 5.0V 1.0A voeding? Ook hier start de gateway niet meer op, maar ik zie wel de drie ledjes flauwtjes opflitsen. Mijn vermoeden is dat de voeding de inschakelstroom niet kan leveren. Ofwel omdat er iets in zit dat na enige tijd continue spanning niet meer lekker werkt (kapotte elco of zo), ofwel omdat de voeding net te krap stroom levert.

*p*
pi_144689793
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 19:32 schreef Crimineel87 het volgende:
Op de eerste website die ik tegenkwam heb ik het een Evohome pakketje samengesteld.

1x Honeywell evohome colour 4-zone radiator met OpenTherm ketelsturing, tafelstandaard/oplader en 4 thermostatische knoppen (slimme thermostaat)
ATP954M2020
¤ 549,01

1x Honeywell aan/uit rf-module bdr91a1000
BDR91A1000
¤ 121,55

1x Honeywell stadsverwarmingsafsluiter 24V met trafo 22mm
Y-VC8015AG1100
¤ 166,29

1x Honeywell evohome inbouwdoos ATF300
ATF300
¤ 49,67

Totaal 886.52

Ik krijg het in Duitsland of waar dan ook nergens goedkoper gevonden, zijn die prijzen zo strak?
Op deze site is het goedkoper ;)

quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 09:36 schreef Knuppel1983 het volgende:
Ik heb een foutje gemaakt en per ongeluk een Opentherm module besteld, terwijl ik een Nefit Ecomline uit 1995 heb. De ketel zwijgt in alle talen. De R8810 krijgt wel stroom, maar zet de ketel niet aan. }:|

Lees vooral doemverhalen over de nieuwe Nefit ketels. Klopt het dat een oude Nefit ook niet aangesloten kan worden middels OT? Nu willen we deze ketel over 2 jaar vervangen; is het mogelijk om de OT module tijdelijk op de aan/uit aansluitingen te koppelen?
Dat kan helaas niet..
Je zult de module toch om moeten wisselen.
  vrijdag 19 september 2014 @ 13:20:13 #143
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_144690794
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 01:43 schreef Ploink70 het volgende:
Heb jij gekeken naar de specs van de voeding. Is het een 5.0V 1.0A voeding? Ook hier start de gateway niet meer op, maar ik zie wel de drie ledjes flauwtjes opflitsen. Mijn vermoeden is dat de voeding de inschakelstroom niet kan leveren. Ofwel omdat er iets in zit dat na enige tijd continue spanning niet meer lekker werkt (kapotte elco of zo), ofwel omdat de voeding net te krap stroom levert.
*p*
Zojuist speciaal voor jou ff gekeken :7
En idd de adapter is groter van stuk de draad een stuk dikker en de output is nu

6V en 3 À :D

Je vermoeden is juist en dus jij ook maar ff een mailtje sturen zie post hierboven ;) 8-)
pi_144712632
Hallo, na wat boze mails naar Honeywell en n telefoontje. Vandaag de nieuwe adapter mogen ontvangen en de gateway doet het weer.

Had n mail naar hun gestuurd, ze vroegen wat de gateway precies deed.
Antwoord gegeven , maar kreeg geen reactie terug.
Toen maar boos mailtje heengestuurd en belletje . Was het zomaar geregeld,.

Toch jammer dat het zo moet.

Volgende week op cursus bij Honeywell , voor de nieuwe evohome, kijken of we daar wat wijzer van worden.
pi_144715708
Ik heb sinds gisteravond een probleem. Mijn ketel gaat niet meer uit.
Ik gebruik een opentherm sturing en de installatie draaide al 5 maanden zonder problemen.
Iemand die dit probleem kent?
Ik heb een vloerverwarmings module en 5 radiatorknoppen.

edit:
Zie nu dat mijn garage 28 graden is :N De radiatorknop stond handmatig op 28 graden. Wel vreemd want daar is niemand geweest(deur was op slot).
Iemand die dit probleem ook ooit heeft gehad?

[ Bericht 37% gewijzigd door zerox123 op 20-09-2014 08:49:09 ]
pi_144717476
quote:
1s.gif Op zondag 14 september 2014 21:47 schreef simonmo het volgende:
Ik heb inderdaad direkt mijn adres gegevens in de mail gezet. En hoop dat het inderdaad gaat zoals jij schrijft ikweethetookniet .

😇😇
*O* en verbaasd dat ik gelijk had :P :?
pi_144717522
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 08:42 schreef zerox123 het volgende:..
Zie nu dat mijn garage 28 graden is :N De radiatorknop stond handmatig op 28 graden. Wel vreemd want daar is niemand geweest(deur was op slot).
Iemand die dit probleem ook ooit heeft gehad?
Misschien had je auto het koud :?
Wat voor merk en type is het :+
pi_144722176
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 september 2014 10:59 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

*O* en verbaasd dat ik gelijk had :P :?
Verbaast niet, wel teleurgesteld. 😢
pi_144818757
Ik ben al een tijd aan het zoeken maar het is allemaal wat onoverzichtelijk geworden met 5 threads en honderden posts.

Is er ooit duidelijkheid gekomen over het automatisch schakelen van Evohome. Ik heb de instelling op 6 (standaard) staan en ook zonder warmtevraag schakelt de ketel 6 keer per uur 2 minuten in. Dit lijkt mij volstrekt onnodig.

Iemand hier uitsluitsel over?
Gr, <br />WB
pi_144835801
quote:
.... en ook zonder warmtevraag schakelt de ketel 6 keer per uur 2 minuten in. Dit lijkt mij volstrekt onnodig.

Iemand hier uitsluitsel over?
Ik ben hier ook naar op zoek. Ik had stiekum gehoopt dat er een firmware zou zijn waarmee je het uit kunt zetten. Dit geintje kost me namelijk ongeveer 150euro per jaar aan gas. En die maak ik liever niet naar Poetin over, als het ff kan.
Daar bovenop komt er gewoon warm water uit de koude waterkraan in de badkamer. Voordat ik de evohome had gebeurde dit niet.

Nu zet ik regelmatig de boel uit als ik niet thuis ben. Dat had ik me toch iets anders voorgesteld.

[ Bericht 0% gewijzigd door megal op 23-09-2014 21:49:05 (typo) ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')