abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_142036940
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 16:37 schreef mcaklein het volgende:

[..]

Zullen we gezamenlijk met een aantal mensen van dit forum proberen Honeywell te benaderen? Het zou toch mooi zijn als we als erkenning krijgen voor onze rol als enthousiaste en serieuze gebruikers. Een keer een gesprek om onze problemen voor te leggen en te horen wat wel en niet mogelijk is zou helpen.
Ik kan wel eens vragen of ze daar interesse in hebben,
of in ieder geval even dit topic door willen lezen zodat ze ook een goede indruk krijgen...
pi_142040092
Omdat ik het ook een goed idee vind om dit te bundelen en gezamenlijk op te zetten,
heb ik meteen gebeld en vandaag Honeywell gesproken en het idee voorgelegd.
Ze zijn bereidwillig om aan een face to face meeting mee te werken. ^O^
Gezien de vakantieperiode die al is in gegaan, is niet iedereen aanwezig die hierover gaat.
Ze hebben aangegeven hier na 28 juli op terug te komen,
dus zodra ik hen heb gesproken laat ik weten hoe en wat ze voorstellen.
pi_142058475
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 11:58 schreef RoyW het volgende:
Omdat ik het ook een goed idee vind om dit te bundelen en gezamenlijk op te zetten,
heb ik meteen gebeld en vandaag Honeywell gesproken en het idee voorgelegd.
Ze zijn bereidwillig om aan een face to face meeting mee te werken. ^O^
Gezien de vakantieperiode die al is in gegaan, is niet iedereen aanwezig die hierover gaat.
Ze hebben aangegeven hier na 28 juli op terug te komen,
dus zodra ik hen heb gesproken laat ik weten hoe en wat ze voorstellen.
Perfect! Dat heb je snel geregeld. Ik ben graag van de partij.
  donderdag 10 juli 2014 @ 08:19:45 #104
13698 microkid
speaks digitalk
pi_142128684
Daar zou ik ook wel bij willen zijn. Ik gebruik EvoHome al 4 jaar en heb diverse suggesties om er een nog beter product van te maken.
Trouwens, sinds dit weekend eigenaar van de nieuwe EvoHome incl gateway via de upgrade actie. Gaaf product, echter ook hier weer ruimte voor verbetering.

[ Bericht 35% gewijzigd door microkid op 10-07-2014 08:37:20 ]
pi_142131922
Tegen de tijd dat we er op terug komen laat ik jullie iets weten hoe jullie kunnen aanmelden.
pi_142512149
Goed plan RoyW! Lijkt me wel van belang om gelijk duidelijk te krijgen wat Honeywell NL uberhaupt kan betekenen wat dit onderwerp betreft. Want de productontwikkeling zit volgens mij vooral in de US...

*p*
  zondag 20 juli 2014 @ 14:41:59 #107
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_142512711
http://www.elv.de/heizungssteuerung.html

hetzelfde principe maar dan veel goedkoper :D :7
  maandag 21 juli 2014 @ 07:23:24 #108
13698 microkid
speaks digitalk
pi_142543165
quote:
6s.gif Op zondag 20 juli 2014 14:41 schreef ikweethetookniet het volgende:
http://www.elv.de/heizungssteuerung.html

hetzelfde principe maar dan veel goedkoper :D :7
Nee. Dit is alleen een draadloze thermostaat. Geen zone regeling zoals de EvoHome. Het ding kan geen radiatorkranen aansturen en er zit geen ketelrelais bij.
pi_142611180
Mijn gateway doet niets meer sinds vanmiddag, geen lampje brandt meer, contact verloren, ik lees in het forum dat 24 uur wachten zou kunnen helpen, probeer het morgen nog eens. Technisch niet logisch, mar als het helpt....
  dinsdag 22 juli 2014 @ 21:03:52 #110
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_142611521
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 20:58 schreef edje65 het volgende:
Mijn gateway doet niets meer sinds vanmiddag, geen lampje brandt meer, contact verloren, ik lees in het forum dat 24 uur wachten zou kunnen helpen, probeer het morgen nog eens. Technisch niet logisch, mar als het helpt....
Idd heb ik ook gehad
24h geen stroom en daarna weer als een banaan ;)
pi_142669600
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 21:03 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Idd heb ik ook gehad
24h geen stroom en daarna weer als een banaan ;)
Klopt, de 24 uur wachttijd heeft geholpen! wel vreemd, dat wel!
pi_143295699
Naar aanleiding van mijn eerdere bericht over de medewerking van Honeywell aan een bijeenkomst met de forumleden heb ik weer contact gehad.
Honeywell zou graag in oktober een meeting plannen om evohome te bespreken met forumleden die daar interesse in hebben.
In totaal is er plek voor 15 mensen.
Als je hier aan deel wilt nemen stuur dan je contactgegevens, naam en e-mailadres,
naar mij voor 1 september (info@wifithermostaten.nl) dan zorg ik dat de gegevens in een keer bij Honeywell komen.
Zij sturen dan een uitnodiging voor de bijeenkomst.
pi_143619084
Het zal ongetwijfeld al een keer gevraagd/opgemerkt zijn, maar volgens mij is de HCE80 nog steeds niet uitgevoerd met een timer zodat de pomp regelmatig aangestuurd wordt.
Tijdens de zomermaanden is er geen warmtevraag en blijft de pomp uit staan. Het is bekend dat pompen vast gaan zitten als deze lange tijd niet draaien.
Is het al bekend of dat Honeywell hier iets aan gaat doen, of is er al een andere oplossing voor?
pi_143620706
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 08:22 schreef zerox123 het volgende:
Het zal ongetwijfeld al een keer gevraagd/opgemerkt zijn, maar volgens mij is de HCE80 nog steeds niet uitgevoerd met een timer zodat de pomp regelmatig aangestuurd wordt.
Tijdens de zomermaanden is er geen warmtevraag en blijft de pomp uit staan. Het is bekend dat pompen vast gaan zitten als deze lange tijd niet draaien.
Is het al bekend of dat Honeywell hier iets aan gaat doen, of is er al een andere oplossing voor?
Ja, een pompschakelaar, die zorgt ervoor dat de pomp af en toe draait in de zomer. En gaat lopen als er warmte wordt geconstateerd door de sensor!

Er zijn goedkopere adressen te vinden maar zie: http://www.verheesenvandi(...)robot-pompschakelaar
pi_143621867
Beste edje65,

Ik ben bekend met een pompschakelaar. Echter is de HCE80 natuurlijk een uitgebreide pompschakelaar. Deze start de pomp enkel als het nodig is, dat wil zeggen zodra er warmte vraag is van 1 van de vloerverwarmingscircuits achter de pomp.
Een pompschakelaar is bedoeld als je geen systeem gebruikt zoals de HCE80.
De pomp wordt rechtstreeks geschakeld door de HCE80, het is dus niet (eenvoudig) mogelijk om hier een pompschakelaar tussen te zetten.
Ik vind het dan ook vreemd dat evohome dit er niet standaard in heeft zitten, maar misschien zijn ze hier wel mee bezig. Vandaar dat ik het hier vraag.
pi_143623309
Zerox123, ah sorry, dat had ik even niet in beeld, ik gebruik een servomotor op de groep van de vloerverwarming, en dan werkt het wel. Bij jou zit het wat ingewikkelder in elkaar lees ik. Misschien kun je je melden bij RoyW, kun je Honeywell het zelf voorleggen
pi_143623395
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 10:59 schreef zerox123 het volgende:
Beste edje65,

Ik ben bekend met een pompschakelaar. Echter is de HCE80 natuurlijk een uitgebreide pompschakelaar. Deze start de pomp enkel als het nodig is, dat wil zeggen zodra er warmte vraag is van 1 van de vloerverwarmingscircuits achter de pomp.
Een pompschakelaar is bedoeld als je geen systeem gebruikt zoals de HCE80.
De pomp wordt rechtstreeks geschakeld door de HCE80, het is dus niet (eenvoudig) mogelijk om hier een pompschakelaar tussen te zetten.
Ik vind het dan ook vreemd dat evohome dit er niet standaard in heeft zitten, maar misschien zijn ze hier wel mee bezig. Vandaar dat ik het hier vraag.
Beste Zerox,
Ik zal je vraag eens bespreken.
Ik kom hier op terug.

Gr. Roy
  woensdag 20 augustus 2014 @ 12:03:11 #118
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_143623480
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 08:22 schreef zerox123 het volgende:
Het zal ongetwijfeld al een keer gevraagd/opgemerkt zijn, maar volgens mij is de HCE80 nog steeds niet uitgevoerd met een timer zodat de pomp regelmatig aangestuurd wordt.
Tijdens de zomermaanden is er geen warmtevraag en blijft de pomp uit staan. Het is bekend dat pompen vast gaan zitten als deze lange tijd niet draaien.
Is het al bekend of dat Honeywell hier iets aan gaat doen, of is er al een andere oplossing voor?
Je kunt toch gewoon instellen dat je zeg op maandagmorgen van 7:00-7:10 wilt dat het 30 graden wordt? In de meeste huizen wordt het dat nooit, dus ook 's zomers zal je pomp even gaan draaien. Of denk ik te simpel?
pi_143624767
Dan zal ook je cv gaan stoken, en dat wil je meestal niet.
pi_143628143
Zoals RoyW al zegt, wil je dit niet omdat de ketel dan ook aanspringt.

Ik heb het bij Honeywell nagevraagd en ze geven aan dat de HCE80 dit niet ondersteund en de HCE20 wel. Hier heb je alleen niets aan omdat de HCE20 bedraad werkt en dus niet met evohome.
Ze geven verder aan dat je zoiets extern moet maken. Dit kan natuurlijk maar aangezien de pomp nu rechtstreeks door de HCE80 gestuurd wordt, is het niet zo eenvoudig daar een tijdklok tussen te zetten.
Je moet dan het schakelcontact van de HCE80(om de pomp te starten) overbruggen met een tijdschakelaar.

Ik vind het een beetje vreemd van Honeywell, ze hebben veel ervaring in CV installaties(lijkt mij). En zoiets is softwarematig erg eenvoudig te programmeren. Ze hebben het namelijk wel in de radiatorknoppen(hr92). Deze worden elke dag een keer open en dicht gestuurd om te zorgen dat het niet vast gaat zitten.

Maar misschien als er meer mensen klagen dat ze deze functie alsnog inbouwen.

[ Bericht 4% gewijzigd door zerox123 op 20-08-2014 14:43:42 ]
pi_143710416
Ikweethetookniet had het over onderstaande link

over het MAX! systeem van ELV.DE dit systeem is toch vergelijkbaar met Evohome.
installatieland.com levert dit in nederland en zij hebben zelf een ketel relais erbij ontwikkeld.

Is goedkoper en technisch vergelijkbaar.
pi_143937313
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 20:58 schreef edje65 het volgende:
Mijn gateway doet niets meer sinds vanmiddag, geen lampje brandt meer, contact verloren, ik lees in het forum dat 24 uur wachten zou kunnen helpen, probeer het morgen nog eens. Technisch niet logisch, mar als het helpt....
Mijn gateway is er nu voor goed mee opgehouden :(
Ook 24hr stekker eruit hielp niet -O-
Dat wordt weer lekker zeuren bij de leverancier :{
pi_143981048
Gisteren maar eens mijn hr80 thermostaatkoppen vervangen voor de hr92 koppen nadat deze al een half jaar in de kast lagen.
Maar dit was zeer gemakkelijk te doen, gewoon nieuwe aanmelden bij de juiste Zone , en klaar.
Binnen half uurtje zaten de 7 stuks hr92 er op en ingeleerd.
Hr92 is wel makkelijk te bedienen en te programmeren , is wel weer een pluspunt.

En ook hier problemen met de gateway, dat die af en toe uitvalt , soms gaat ie zelf weer verder en de andere keer 24 uur de stekker eruit.
  zondag 31 augustus 2014 @ 20:42:25 #124
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_144037405
Gateway hier definitief overleden :(
Voeding doorgemeten die levert gewoon 5V
Waar moet ik zijn voor de garantie :?
Warmteservice amsterdam verwijst naar Honeywell :')
pi_144039421
Waar heb je hem gekocht? Bij Warmteservice? Hoe lang geleden? Zit er nog garantie op? Zo ja, dan moet je gewoon bij Warmteservice zijn. Zo nee, dan kun je het bij Honeywell proberen, maar heb je in principe pech.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')