abonnement Unibet Coolblue
pi_141068881
Bedankt voor je reactie.

Waar ik naar op zoek ben, is een radiatorknop die ik op afstand kan uitlezen en instellen. Een traditionele 'plus' eigenlijk.
Maar het moet niet zo worden dat ik straks 10 HR92's heb, die allemaal afzonderlijk de ketel kunnen laten aanspringen. (dan gaat hij voor m'n gevoel nooit meer uit)

Of zie ik dit verkeerd?
pi_141154473
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 13:37 schreef Knuppel1983 het volgende:
Bedankt voor je reactie.

Waar ik naar op zoek ben, is een radiatorknop die ik op afstand kan uitlezen en instellen. Een traditionele 'plus' eigenlijk.
Maar het moet niet zo worden dat ik straks 10 HR92's heb, die allemaal afzonderlijk de ketel kunnen laten aanspringen. (dan gaat hij voor m'n gevoel nooit meer uit)

Of zie ik dit verkeerd?
Wat is daar het voordeel dan van?
Je wilt hem dus wel instellen, maar hij mag niet aan gaan?
Twee tegenstrijdige dingen als je het mij vraagt..
Als je niet wil dat hij aan gaat, moet je de temperatuur lager instellen.
Of je wilt wel dat het warm wordt maar dat de ketel niet aan gaat? ;)
pi_141158597
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 13:37 schreef Knuppel1983 het volgende:
Waar ik naar op zoek ben, is een radiatorknop die ik op afstand kan uitlezen en instellen. Een traditionele 'plus' eigenlijk.
Wat bedoel je met " een traditionele 'plus'"?
pi_141189680
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 15:51 schreef RoyW het volgende:

[..]

Wat is daar het voordeel dan van?
Je wilt hem dus wel instellen, maar hij mag niet aan gaan?
Twee tegenstrijdige dingen als je het mij vraagt..
Als je niet wil dat hij aan gaat, moet je de temperatuur lager instellen.
Of je wilt wel dat het warm wordt maar dat de ketel niet aan gaat? ;)
Een traditionele radiatorknop stelt alleen een maximum in tot waar je de knop gedraaid hebt.
Een HR92 voegt daar nog de 'vraag'-functie aan toe. Hij kan de ketel laten aanspringen om tot zijn maximum te komen.

Stel je hebt 4 kamers, in 1 zone. Kun je dan 1 van de HR92's leidend maken (thermostaat maken), zodat dit de enige is die de ketel kan laten aanspringen?

Nog een andere vraag. Hoe betrouwbaar is het meten met een HR92 eigenlijk, omdat deze maar een paar centimeter van de radiator zelf zit?
pi_141279959
@woekele: je bent al een tijd aan het soebatten met het systeem, dus dit komt (wederom) wat laat, maar ik gebruik de (nieuwe) evoHome als voeler en heb het probleem dat jij beschrijft niet. Overigens heb jij het er over dat je de toepassing 'zonekleppen' hebt geconfigureerd (althans: dat gebeurt automatisch), maar moet dat niet 'radiatoren' zijn?

@EvoHome-2: uit jouw relaas blijkt duidelijk dat de communicatie Evo > HR niet meer werkt. Aangezien het probleem wordt opgelost als je de batterij uit de HR80 haalt en plaatst, ligt het voor de hand om te vermoeden dat de HR80 kapot is. Maar ik snap uit jouw relaas iets niet:

quote:
Maar waarom dan wel met deze HR80 en niet met de ander 3?
Misschien is het afhankelijk van de zone in de Evotouch? Het gaat immers (ongeacht HR80 en ongeacht zijn lokatie) altijd fout met de 3'de zone.
Heb je het probleem nu altijd met dezelfde HR80, of heb je het probleem met elke HR80 die je in de derde zone plaatst?

@Anonymousse: jij schrijft in een van je bijdragen:

[quote]Met de nieuwe Evotouch+Gateway is dit mogelijk te detecteren met API programmering[/quote]

Heb jij ergens info over die API gevonden? Want voorlopig zie ik alleen een volledig dichtgetimmerd pad tussen evoHome, via de Gateway naar Honeywell en dan naar de app. Maar als er iets te API'en valt wordt het wel weer leuk ;-)


Honeywell heeft natuurlijk geen API vrijgegeven, maar gelukkig zijn meer mensen op zoek. Voor de liefhebbers: http://evohome-client.readthedocs.org/en/latest/

*p*

[ Bericht 10% gewijzigd door Ploink70 op 19-06-2014 11:03:53 ]
pi_141300819
Ploink, je zegt dat je hem als voeler gebruikt. Maar gebruik je hem ook als regelaar? Het schijnt geen 'radiatoren' te moeten zijn inderdaad, bevestigd door Honeywell. Honeywell heeft een werkend getest systeem, compleet geconfigureerd, en gaat die naar mij opsturen. Die moet het bij mij dan ook doen. Ik ben benieuwd. Ik ga niks aanraken/instellen, alleen kijken of het werkt.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 11:22:32 #82
389899 EvoHome-2
Ook een Evohome gebruiker
pi_141321731
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 10:41 schreef Ploink70 het volgende:

@EvoHome-2: uit jouw relaas blijkt duidelijk dat de communicatie Evo > HR niet meer werkt. Aangezien het probleem wordt opgelost als je de batterij uit de HR80 haalt en plaatst, ligt het voor de hand om te vermoeden dat de HR80 kapot is. Maar ik snap uit jouw relaas iets niet:

Heb je het probleem nu altijd met dezelfde HR80, of heb je het probleem met elke HR80 die je in de derde zone plaatst?

*p*
Goede observatie.
Het probleem deed zich alleen voor bij een specifieke HR80 die bij zone-3 (kantoor) hoorde.
Zone-2 (Keuken) (een vergelijkbare situatie/configuratie) heeft dit probleem nooit gehad.
Zone-1 (woonkamer) met 2 HR80's is afwijkend omdat daar de inde Evotouch ingebouwde thermometer de temperatuurmeting doet.

Deze HR80 is op basis van die analyse vervangen.
Maar het probleem was daarmee niet opgelost.

Vervolgens heb ik de nieuwe HR80 op een losse kraan bevestigd en deze op 3 a 4 meter afstand van de Evotouch in de kamer op tafel gelegd. Hiermee probeerde ik een communicatieprobleem uit te sluiten, immers de Evotocuh en de HR80 kunnen elkaar letterlijk zien.
Ook in die opzet ging het fout. Dus dacht ik dat er misschien een relatie met de zone is.

Vervolgens heb ik de HR80 (keuken) gewisseld met de HR80 op de losse kraan (op tafel), zonder iets aan de Evotouch te wijzigen.
Tot mijn grote verbazing is de HR80 (kantoor) die nu in de keuken zit nog niet fout gegaan.
Wel is de HR80 (keuken) die nu in het zicht van de Evotouch (aan een losse kraan) op tafel ligt al een keer in de fout gegaan.
Het lijkt dus locatie afhankelijk te zijn, waarbij ik dan niet begrijp waarom de HR80 (ongeacht welke en ongeacht de zone waar deze bij behoort) in de keuken nooit een probleem geeft maar wel pal onder een DECT telefoon zit en radiografisch gezien een heel slechte plek heeft. (tussen 2 muren en de radiator in).

Het lijkt dus locatie afhankelijk en het lijkt een radiografisch contact (bereik) probleem. Maar waarom gaat het dan fout als de HR80 op een paar meter van de Evotouch ligt. Daar kan ik met mij kennis van radiotechniek niet bij. Behalve als het signaal uit de Evotouch te sterk is en de los liggende HR80 overstuurd wordt.

Voorlopig laat ik het nog even zo zitten omdat het tot nu toe maar 1x fout is gegaan met de HR80 uit de keuken die nu op tafel ligt.

Wordt vervolgd.
pi_141557638
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 20:40 schreef woekele het volgende:
Maar gebruik je hem ook als regelaar?
Ik weet niet zo goed hoe ik de evoHome zelf (dus het schermpje) als regelaar zou moeten gebruiken... Ik gebruik de ingebouwde sensor als voeler voor de zone Woonkamer die twee radiatoren heeft waarop twee HR80's de regelaar zijn (zonder gebruik van hun eigen sensor).
quote:
Het schijnt geen 'radiatoren' te moeten zijn, bevestigd door Honeywell.
Oh? Maar jij had toch radiatoren in die zone?
quote:
Honeywell heeft een werkend getest systeem, compleet geconfigureerd, en gaat die naar mij opsturen. Die moet het bij mij dan ook doen. Ik ben benieuwd.
Let us know... ben net zo benieuwd. Overigens: als het dan werkt, wil je waarschijnlijk wel weten wat er anders is...

quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 11:22 schreef EvoHome-2 het volgende:
Het lijkt dus locatie afhankelijk en het lijkt een radiografisch contact (bereik) probleem. Maar waarom gaat het dan fout als de HR80 op een paar meter van de Evotouch ligt. Daar kan ik met mij kennis van radiotechniek niet bij. Behalve als het signaal uit de Evotouch te sterk is en de los liggende HR80 overstuurd wordt.
Ik denk niet dat het aan het 'bereik' ligt. Dat is namelijk een storing die zichzelf kan herstellen. Ik vermoed dat er iets is in de omgeving voor zorgt dat de HR80 in een vreemde, 'apatische' stand komt te staan. Ofwel omdat de HR80 zoveel 'rotzooi' op zijn radiofrequentie voorbij ziet komen dat 'ie het luisteren voor gezien houdt, ofwel omdat door verstoring een soort van 'hangup' commando voorbijkomt.

Je zou nog kunnen proberen om de evoHome op een andere plek te zetten. Daarmee kan je proberen te bepalen of het probleem zit in verstoring van het evoHome signaal zelf (dus wat verzonden wordt, wordt verstoord) of simpelweg instraling van iets anders (zonder dat de evoHome er iets mee te maken heeft).

In ieder geval succes.

*p*
pi_141606966
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 23:14 schreef Ploink70 het volgende:

[..]

waarop twee HR80's de regelaar zijn.
Ja, daarom dus. Ik heb al ongeveer 10x gezegd in dit topic dat het probleem niet optreedt als je HR80's gebruikt :P Het gebeurt alleen als je de Evotouch puur als thermostaat gebruikt en geen andere Honeywell-apparatuur hebt (dus in de configuratie van het single zone pakket).

quote:
[..]

Oh? Maar jij had toch radiatoren in die zone?
Inderdaad. Dat betekent blijkbaar niet dat je ook perse de toepassing 'radiatoren' moet kiezen. Volgens de instelhulp van de Evotouch niet en volgens Honeywell zelf ook niet (al paar keer bevestigd gehad).

quote:
[..]

Let us know... ben net zo benieuwd. Overigens: als het dan werkt, wil je waarschijnlijk wel weten wat er anders is...
Plan is gewijzigd, ze gaan volgende week een apparaatje installeren dat de communicatie kan tracken/tracen. Debuggen dus. Ben wederom benieuwd :)

[ Bericht 5% gewijzigd door woekele op 27-06-2014 12:50:15 ]
  zaterdag 28 juni 2014 @ 00:01:24 #85
139820 mol_air
Jus ex injuria non oritur
pi_141634398
Iemand die nieuwe honeywell lyric al gespot in NL?
pi_141635118
Eindelijk de Evohome+Gateway binnen. Na configuratie, met python scripts info bij Honeywell opgevraagd. (Zie onderstaande links)
Had meer van de info verwacht. Je ziet alleen zones geen devices wat ik verwachtte. De info komt overeen met de APP. Had ook verwacht dat er een email verstuurd zou worden wanneer een bericht in de Evohome log komt.
http://www.automatedhome.(...)me&highlight=Evohome
http://www.automatedhome.(...)-to-control-remotely
  zaterdag 28 juni 2014 @ 10:30:35 #87
389899 EvoHome-2
Ook een Evohome gebruiker
pi_141639352
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 23:14 schreef Ploink70 het volgende:
Ik denk niet dat het aan het 'bereik' ligt. Dat is namelijk een storing die zichzelf kan herstellen. Ik vermoed dat er iets is in de omgeving voor zorgt dat de HR80 in een vreemde, 'apatische' stand komt te staan. Ofwel omdat de HR80 zoveel 'rotzooi' op zijn radiofrequentie voorbij ziet komen dat 'ie het luisteren voor gezien houdt, ofwel omdat door verstoring een soort van 'hangup' commando voorbijkomt.

Je zou nog kunnen proberen om de evoHome op een andere plek te zetten. Daarmee kan je proberen te bepalen of het probleem zit in verstoring van het evoHome signaal zelf (dus wat verzonden wordt, wordt verstoord) of simpelweg instraling van iets anders (zonder dat de evoHome er iets mee te maken heeft
*p*
Mee eens. Ik denk ook niet dat het aan het bereik ligt. Maar echt 'apatische' is de HR80 ook niet.
Het lijkt dus meer op een 'hangup' maar dan alleen van een deel van het HR80 programma, want de gemeten temperatuur wordt netjes aan de Evotouch doorgegeven én er wordt door de HR80 ook om warmte gevraagd.

De kans dat het verplaatsen van de Evotouch het probleem oplost acht ik heel erg klein omdat de laatste testresultaten aantonen dat het afhankelijk lijkt te zijn van de HR80 locatie.

Volgens mij zit er een ontwerp fout in het protocol.
Het is immers niet de Evotouch die op basis van de door de HR80 gemeten en doorgegeven temperatuur bepaalt dat er warmte nodig is. Kennelijk geeft de Evotouch de warmtevraag van de HR80 alleen maar door. Dat is jammer want de Evotouch zou kunnen constateren dat het erg vreemd is dat de gemeten temperatuur laag is en er toch een warmtevraag komt. De door de HR80 (als gevolg van het communicatie verlies) zelf ingestelde 20 graden is niet zichtbaar op de Evotouch.
Dat de HR80 bij communicatieverlies om warmte vraagt suggereert dat het ontwerp rekening houd met eenzijdig communicatie verlies. Dit betekent ook dat de Evotouch niet merkt dat er eenzijdig verlies is, want daar komen alle berichten (warmte, gemeten temp) gewoon goed aan. Het zou handiger zijn geweest als de HR80 bij communicatie verlies alleen de kraan openzet en niet om warmte vraagt.
Misschien zou het zelfs nog beter zijn als HR80 bij communicatieverlies zelf ook stopt met communiceren (zodat de Evotouch het ook doorkrijgt) of een 'comm verlies' bericht naar de Evotouch stuurt i.p.v. de warmevraag.
Ik weet niet of de HR80, als je maar lang genoeg wacht (en hoe lang is dat dan), vanzelf uit deze 'hangup' toestand terugkomt. Ik heb het uren zo zien staan en besloten toen maar zelf in te grijpen.

Dit gedrag betekent wel dat er regelmatig onnodig warmte wordt geleverd en mij dat dus geld kost.
De houding van de leverancier die claimt dat je met dit soort systemen kunt besparen, maar 'niet thuis geeft' als je ongrijpbare problemen hebt, vind ik zeer teleurstellend.
pi_141640140
Het belangrijkste bij dit systeem zou wat mij betreft zijn om mensen meer diagnose-mogelijkheden te geven. Debugging ingebouwd, logging, etc. Zonder al die info blijft het altijd gissen.
  zaterdag 28 juni 2014 @ 11:28:53 #89
389899 EvoHome-2
Ook een Evohome gebruiker
pi_141640297
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 11:19 schreef woekele het volgende:
Het belangrijkste bij dit systeem zou wat mij betreft zijn om mensen meer diagnose-mogelijkheden te geven. Debugging ingebouwd, logging, etc. Zonder al die info blijft het altijd gissen.
Helemaal mee eens.
Zelf heb ik wel wat met radio's en voor 15 euro koop je een RTL dongle waarmee je de signalen kunt ontvangen. Maar op internet heb ik nog geen programma's gevonden die op basis van zo'n RTL dongle deze signalen ook decoderen. (ze zijn er wel voor allerlei andere signalen zoals ADS-B of Mode-S).
pi_141646825
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 10:30 schreef EvoHome-2 het volgende:

[..]

Mee eens. Ik denk ook niet dat het aan het bereik ligt. Maar echt 'apatische' is de HR80 ook niet.
Het lijkt dus meer op een 'hangup' maar dan alleen van een deel van het HR80 programma, want de gemeten temperatuur wordt netjes aan de Evotouch doorgegeven én er wordt door de HR80 ook om warmte gevraagd.

De kans dat het verplaatsen van de Evotouch het probleem oplost acht ik heel erg klein omdat de laatste testresultaten aantonen dat het afhankelijk lijkt te zijn van de HR80 locatie.

Volgens mij zit er een ontwerp fout in het protocol.
Het is immers niet de Evotouch die op basis van de door de HR80 gemeten en doorgegeven temperatuur bepaalt dat er warmte nodig is. Kennelijk geeft de Evotouch de warmtevraag van de HR80 alleen maar door. Dat is jammer want de Evotouch zou kunnen constateren dat het erg vreemd is dat de gemeten temperatuur laag is en er toch een warmtevraag komt. De door de HR80 (als gevolg van het communicatie verlies) zelf ingestelde 20 graden is niet zichtbaar op de Evotouch.
Dat de HR80 bij communicatieverlies om warmte vraagt suggereert dat het ontwerp rekening houd met eenzijdig communicatie verlies. Dit betekent ook dat de Evotouch niet merkt dat er eenzijdig verlies is, want daar komen alle berichten (warmte, gemeten temp) gewoon goed aan. Het zou handiger zijn geweest als de HR80 bij communicatie verlies alleen de kraan openzet en niet om warmte vraagt.
Misschien zou het zelfs nog beter zijn als HR80 bij communicatieverlies zelf ook stopt met communiceren (zodat de Evotouch het ook doorkrijgt) of een 'comm verlies' bericht naar de Evotouch stuurt i.p.v. de warmevraag.
Ik weet niet of de HR80, als je maar lang genoeg wacht (en hoe lang is dat dan), vanzelf uit deze 'hangup' toestand terugkomt. Ik heb het uren zo zien staan en besloten toen maar zelf in te grijpen.

Dit gedrag betekent wel dat er regelmatig onnodig warmte wordt geleverd en mij dat dus geld kost.
De houding van de leverancier die claimt dat je met dit soort systemen kunt besparen, maar 'niet thuis geeft' als je ongrijpbare problemen hebt, vind ik zeer teleurstellend.
Hallo,

klopt gedeeltelijk wat je suggereert,
Maar ik kan het verhaal niet helemaal volgen.

in ieder geval geeft de evotouch wel aan als er een communicatie probleem is,
deze zet hij ook in het logboek van foutmeldingen.
Als deze niet hersteld wordt, dan gaat het systeem in een veilige modus wat betekend dat hij in keer in de zoveel tijd de ketel aan laat slaan ivm eventuele bevriezingsgevaren.

Als je wilt kan ik je eens een andere (eventueel de nieuwe HR92) knop opsturen om te proberen of dan het probleem opgelost is?
Dan weet je iig waar het probleem zit.

mocht je het willen proberen, stuur je maar even een pm ;)
pi_141679478
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 08:20 schreef woekele het volgende:
Ik heb al ongeveer 10x gezegd in dit topic dat het probleem niet optreedt als je HR80's gebruikt :P Het gebeurt alleen als je de Evotouch puur als thermostaat gebruikt en geen andere Honeywell-apparatuur hebt (dus in de configuratie van het single zone pakket).
Ik weet dat je dat gezegd hebt, maar ik snap(te) niet wat je nou precies bedoelt... Je hebt voor een regeling (in principe) altijd vier "dingen" nodig: een regelaar, een controller, een voeler en een ketelrelais. De regelaar regelt fysiek de watertoevoer naar de radiator, de controller bepaalt op basis van de temperatuur en algoritmen of een regelaar open moet en de ketel aan. De voeler bepaalt de temperatuur in de zone en het ketelrelais spreekt voor zich. In een single zone oplossing vervalt de regelaar omdat dat dubbel op is met het ketelrelais. Maar (en daar zit de verwarring) de evoHome bediendisplay kan nooit als regelaar optreden. Dat ding kan geen fysieke actie op de watertoevoer uithalen.
Ik begreep uit jouw storingshistorie dat het probleem optrad als je de evoHome bediendisplay als temperatuurvoeler voor een ruimte instelde (wat ik ook heb). Maar ik begrijp nu dat jij een single zone installatie hebt waarbij er geen fysieke regelaar op de radiator zit. Als dat zo is dan verandert dat de zaak nogal (en snap ik ook waarom je zonekleppen moest kiezen...).
Bij een situatie MET regelaars zie je dat de evoHome de watertoevoer langzaam maar zeker terugdraait en op zeker moment gaat ook de ketel uit. Daarmee wordt de warmteafgifte dubbel gecontroleerd: regelaar dichter = minder warmte, ketel uit = helemaal geen warmte meer.
Ik kan me voor jouw situatie (nog steeds er van uitgaand dat je dus helemaal geen fysieke regelaars hebt) voorstellen dat het probleem veroorzaakt wordt doordat het ketelrelais niet reageert op het 'uit' signaal en dus door blijft verwarmen. Omdat de evoHome dat signaal al heeft gegeven, gaat 'ie het niet nog een keer geven. Je zou dat kunnen proberen door in zo'n situatie even het knopje op het ketelrelais in te drukken. Als het goed is gaat het relais dan uit, kijk dan even of het uitblijft.
quote:
Plan is gewijzigd, ze gaan volgende week een apparaatje installeren dat de communicatie kan tracken/tracen. Debuggen dus. Ben wederom benieuwd :)
Interessant... lijkt me wel grappig om wat info te hebben over wat ze gaan plaatsen ;-)
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 00:31 schreef Anonymousse het volgende:
Had meer van de info verwacht. Je ziet alleen zones geen devices wat ik verwachtte. De info komt overeen met de APP. Had ook verwacht dat er een email verstuurd zou worden wanneer een bericht in de Evohome log komt.
Het probleem is dat die python links tot stand gekomen zijn door gewoon het netwerk verkeer te sniffen. Je ziet dus alleen wat NU kan en misschien zijn er meer mogelijkheden die we nog niet kennen. Om over het verkeer tussen totalconnectcomfort en de internet gateway nog maar te zwijgen. Misschien kan je nog wel veel meer aan dat kastje vragen....

quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 10:30 schreef EvoHome-2 het volgende:
Maar echt 'apatische' is de HR80 ook niet.
Het lijkt dus meer op een 'hangup' maar dan alleen van een deel van het HR80 programma
Klopt, ik bedoelde dat de HR80 apatisch werd/een hangup had in het ontvangende gedeelte.
quote:
De kans dat het verplaatsen van de Evotouch het probleem oplost acht ik heel erg klein omdat de laatste testresultaten aantonen dat het afhankelijk lijkt te zijn van de HR80 locatie.
Euh... hoezo? Het probleem deed zich toch voor op een regelaar op een radiator en nu ook op een regelaar die vlak bij de evoHome ligt? Het lag toch eerder aan het zone nummer?
quote:
Volgens mij zit er een ontwerp fout in het protocol.
Het standaard antwoord van Honeywell is dat het een protocol is dat al jaren meegaat en daarom niet alles ondersteund dat je misschien zou willen (zoals bidirectionele communicatie). Helaas hebben ze dat met de nieuwe knoppen (HR92) en het nieuwe evoHome systeem niet opgelost (aldus HW). Ook daar is geen echte bidirectionele communicatie mogelijk. Met alle nare en onhandige gevolgen van dien.
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 11:28 schreef EvoHome-2 het volgende:
Zelf heb ik wel wat met radio's en voor 15 euro koop je een RTL dongle waarmee je de signalen kunt ontvangen. Maar op internet heb ik nog geen programma's gevonden die op basis van zo'n RTL dongle deze signalen ook decoderen. (ze zijn er wel voor allerlei andere signalen zoals ADS-B of Mode-S).
Als je goed zoekt (ook in eerdere delen van dit forum topic) dan kan je wel wat dingen vinden waarmee je de communicatie uit de lucht kunt pikken. Helaas is zo'n beetje alle proprietary aan dit protocol: de exacte frequentie, de codering, de pakket-opbouw... en Honeywell is niet van zins om daar ook maar iets van prijs te geven.
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 15:50 schreef RoyW het volgende:
in ieder geval geeft de evotouch wel aan als er een communicatie probleem is,
deze zet hij ook in het logboek van foutmeldingen.
Als deze niet hersteld wordt, dan gaat het systeem in een veilige modus wat betekend dat hij in keer in de zoveel tijd de ketel aan laat slaan ivm eventuele bevriezingsgevaren.
Volgens mij haal je hier een paar dingen bij elkaar die niet bij elkaar horen. Het is het ketelrelais dat (van de evoHome) te horen krijgt dat het in veilige stand moet gaan staan bij (later) communicatieverlies. Het relais gaat, als het daarna wat langer niets van de evoHOme hoort, in een aan/uit cadans lopen. Daar heeft de evoHome dan niets meer over te zeggen (wat ook niet meer kan, want communicatieverlies).
Communicatieproblemen detecteert evoHome alleen inkomend: als een regelaar zich niet meer meldt dan slaat de evoHome alarm. En omgekeerd zie je bij communicatieverlies op de knop geen antenne symbooltje. Maar (zoals EvoHome-2 terecht opmerkt): als de knop niets meer van evoHome hoort, blijft 'ie wel doorgaan met zenden van informatie - overigens zonder daarin te melden dat er een probleem is. Al met al kan je die afhandeling wel wat gebrekkig noemen.

*p*

[ Bericht 0% gewijzigd door Ploink70 op 29-06-2014 23:35:57 ]
pi_141710310
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 10:30 schreef EvoHome-2 het volgende:
Volgens mij zit er een ontwerp fout in het protocol.
Het is immers niet de Evotouch die op basis van de door de HR80 gemeten en doorgegeven temperatuur bepaalt dat er warmte nodig is. Kennelijk geeft de Evotouch de warmtevraag van de HR80 alleen maar door. Dat is jammer want de Evotouch zou kunnen constateren dat het erg vreemd is dat de gemeten temperatuur laag is en er toch een warmtevraag komt. De door de HR80 (als gevolg van het communicatie verlies) zelf ingestelde 20 graden is niet zichtbaar op de Evotouch.
Dat de HR80 bij communicatieverlies om warmte vraagt suggereert dat het ontwerp rekening houd met eenzijdig communicatie verlies. Dit betekent ook dat de Evotouch niet merkt dat er eenzijdig verlies is, want daar komen alle berichten (warmte, gemeten temp) gewoon goed aan. Het zou handiger zijn geweest als de HR80 bij communicatie verlies alleen de kraan openzet en niet om warmte vraagt.
Misschien zou het zelfs nog beter zijn als HR80 bij communicatieverlies zelf ook stopt met communiceren (zodat de Evotouch het ook doorkrijgt) of een 'comm verlies' bericht naar de Evotouch stuurt i.p.v. de warmevraag.
Ik weet niet of de HR80, als je maar lang genoeg wacht (en hoe lang is dat dan), vanzelf uit deze 'hangup' toestand terugkomt. Ik heb het uren zo zien staan en besloten toen maar zelf in te grijpen.

Dit gedrag betekent wel dat er regelmatig onnodig warmte wordt geleverd en mij dat dus geld kost.
De houding van de leverancier die claimt dat je met dit soort systemen kunt besparen, maar 'niet thuis geeft' als je ongrijpbare problemen hebt, vind ik zeer teleurstellend.
Ik heb exact hetzelfde probleem met één van m'n HR80. De lokatie van de EvoHome veranderen had geen effect. Omdat ik een keer heb meegemaakt dat tijdens een vakantie in de winter een kamer een week lang op 20 graden is gehouden, heb ik de HR80 nu maar ontkoppeld en gebruik ik hem als een veel te dure thermostaatkraan...

Het is inderdaad zeer irritant dat de default warmtevraag niet is in te stellen op een andere temperatuur dan 20 graden, en dat de EvoHome geen alarm af geeft.

Ik heb verschillende keren geprobeerd om via Honeywell een oplossing te vinden, maar zij komen niet verder dan de standaardadviezen over andere plek of DECT-telefoons uit de buurt houden.

[ Bericht 0% gewijzigd door mcaklein op 30-06-2014 09:53:11 ]
  donderdag 3 juli 2014 @ 11:21:00 #93
389899 EvoHome-2
Ook een Evohome gebruiker
pi_141846046
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 00:40 schreef mcaklein het volgende:

[..]

Ik heb exact hetzelfde probleem met één van m'n HR80. De lokatie van de EvoHome veranderen had geen effect. Omdat ik een keer heb meegemaakt dat tijdens een vakantie in de winter een kamer een week lang op 20 graden is gehouden, heb ik de HR80 nu maar ontkoppeld en gebruik ik hem als een veel te dure thermostaatkraan...

Het is inderdaad zeer irritant dat de default warmtevraag niet is in te stellen op een andere temperatuur dan 20 graden, en dat de EvoHome geen alarm af geeft.

Ik heb verschillende keren geprobeerd om via Honeywell een oplossing te vinden, maar zij komen niet verder dan de standaardadviezen over andere plek of DECT-telefoons uit de buurt houden.
Pfffft, eindelijk iemand die exact hetzelfde probleem (HR80 naar 20 graden en géén commverlies op de evohome) heeft. Geeft de burger weer moed ;)
Nu nog Honeywell overtuigen dat ze met een ander antwoord moeten komen, want deze reactie is te simpel.
Het kan heel goed dat het aan externe factoren ligt en dat als je de Evotouch of HR80 verplaatst (inclusief radiator?) het probleem niet meer voorkomt. Mijn laatste conclusie is dat het niet afhankelijk is van de gebruikte HR80 maar van de locatie van de HR80.
Maar in mijn situatie kan het weken goed gaan en daarna elke dag fout en dat maakt goede conclusies trekken erg lastig. Aangezien er in de woning niets verandert betekent dit dat de oorzaak misschien wel buiten de woning gezocht moet worden..
Dus Honeywell, kom met een oplossing. Geef de mogelijkheid een andere 'communicatie verlies' temperatuur in te stellen of de mogelijkheid om die optie helemaal uit te zetten. Maar misschien is het wel eenvoudiger om de firmware in de Evotouch iets slimmer te maken door te controleren of de warmte vraag wel logisch is gezien de door de HR80 gemeten (en doorgegeven) temperatuur en de op de Evotouch ingestelde temperatuur.
  donderdag 3 juli 2014 @ 11:27:28 #94
389899 EvoHome-2
Ook een Evohome gebruiker
pi_141846238
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 15:50 schreef RoyW het volgende:

[..]

Hallo,

klopt gedeeltelijk wat je suggereert,
Maar ik kan het verhaal niet helemaal volgen.

in ieder geval geeft de evotouch wel aan als er een communicatie probleem is,
deze zet hij ook in het logboek van foutmeldingen.
Als deze niet hersteld wordt, dan gaat het systeem in een veilige modus wat betekend dat hij in keer in de zoveel tijd de ketel aan laat slaan ivm eventuele bevriezingsgevaren.

Als je wilt kan ik je eens een andere (eventueel de nieuwe HR92) knop opsturen om te proberen of dan het probleem opgelost is?
Dan weet je iig waar het probleem zit.

mocht je het willen proberen, stuur je maar even een pm ;)
Er komt bij mij nooit een melding in het logboek van de Evotouch, hetgeen betekent dat de comm van HR80 => Evotouch prima is. Dat blijkt ook uit het feit dat de door de HR80 gemeten temperatuur op de Evotouch zichtbaar is. Op datzelfde moment is de comm van Evotouch => HR80 vermoedelijk verstoord want de antenne indicator op de HR80 is uit en de temp is op 20 graden gezet.

Bedankt voor je aanbod, zal het in gedachte houden. Maar op dit moment wil ik er geen nieuwe variabelen aan toevoegen. De analyse is al moeilijk genoeg omdat het soms weken weg kan zijn.
  donderdag 3 juli 2014 @ 11:54:59 #95
389899 EvoHome-2
Ook een Evohome gebruiker
pi_141846977
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 14:15 schreef Ploink70 het volgende:

Euh... hoezo? Het probleem deed zich toch voor op een regelaar op een radiator en nu ook op een regelaar die vlak bij de evoHome ligt? Het lag toch eerder aan het zone nummer?

*p*
Het deed zich voor op een specifieke regelaar in een specifieke zone (kantoor).
Toen ik die regelaar ontkoppelde, aan een losse kraan monteerde en die kraan in de kamer legde, op een paar meter afstand van de Evotouch, ging het ook fout.
Vervolgens heb ik deze HR80 gewisseld met die uit de Keuken, zonder verder iets te veranderen. Toen ging de HR80 (uit de keuken) die dus nu aan een losse kraan in de kamer ligt, ook in de fout.
Dat had ik hem in de keuken nog nooit zien doen..
Conclusie (zover) is dat het niet aan een specifieke HR80 ligt, ook niet aan de zone, maar aan de plaats van de HR80. Immers een HR80 die nog nooit fout is gegaan, doet dat na verplaatsing wel.

Natuurlijk kan het theoretisch ook nog aan de locatie van de Evotouch liggen. Maar omdat het sinds die laatste fout op 12 juni tot nu toe niet meer fout is gegaan, wil ik nu even niets wijzigen totdat het een aantal maal vaker fout is gegaan. Uit slechts een enkele fout durf ik in deze situatie geen conclusies te trekken..
pi_141942910
Na een half jaar is de internetgateway overleden.....

Zeer snel en zwak knipperende rode lampjes....

Contact opgenomen met Honeywell, probleem niet bij Honeywell bekend.

Contact gezocht met Waakzaamwonen.nl. Ik krijg een nieuw exemplaar toegestuurd.
pi_141956729
Probleem is wel bekend, heb het ook al gehad, maar nooit geen reactie meer gehad.
24 uur van de stroom en hij deed het weer en doet het nog steeds.
Honeywell wil er gewoon niks van weten
pi_142000168
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 01:54 schreef simonmo het volgende:
Probleem is wel bekend, heb het ook al gehad, maar nooit geen reactie meer gehad.
24 uur van de stroom en hij deed het weer en doet het nog steeds.
Honeywell wil er gewoon niks van weten
Neem even contact op met je verkoper,
krijg je waarschijnlijk een nieuwe (ik weet niet of je hem bij mij hebt gekocht?)
pi_142007304
quote:
Contact gezocht met Waakzaamwonen.nl. Ik krijg een nieuw exemplaar toegestuurd.
Ja dus :P

Wel weer jammer die houding van Honeywell.

Mijn debug-kastje wordt hopelijk aanstaande vrijdag geinstalleerd.
pi_142009063
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 11:21 schreef EvoHome-2 het volgende:

[..]

Dus Honeywell, kom met een oplossing. Geef de mogelijkheid een andere 'communicatie verlies' temperatuur in te stellen of de mogelijkheid om die optie helemaal uit te zetten. Maar misschien is het wel eenvoudiger om de firmware in de Evotouch iets slimmer te maken door te controleren of de warmte vraag wel logisch is gezien de door de HR80 gemeten (en doorgegeven) temperatuur en de op de Evotouch ingestelde temperatuur.
Zullen we gezamenlijk met een aantal mensen van dit forum proberen Honeywell te benaderen? Het zou toch mooi zijn als we als erkenning krijgen voor onze rol als enthousiaste en serieuze gebruikers. Een keer een gesprek om onze problemen voor te leggen en te horen wat wel en niet mogelijk is zou helpen.
pi_142036940
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 16:37 schreef mcaklein het volgende:

[..]

Zullen we gezamenlijk met een aantal mensen van dit forum proberen Honeywell te benaderen? Het zou toch mooi zijn als we als erkenning krijgen voor onze rol als enthousiaste en serieuze gebruikers. Een keer een gesprek om onze problemen voor te leggen en te horen wat wel en niet mogelijk is zou helpen.
Ik kan wel eens vragen of ze daar interesse in hebben,
of in ieder geval even dit topic door willen lezen zodat ze ook een goede indruk krijgen...
pi_142040092
Omdat ik het ook een goed idee vind om dit te bundelen en gezamenlijk op te zetten,
heb ik meteen gebeld en vandaag Honeywell gesproken en het idee voorgelegd.
Ze zijn bereidwillig om aan een face to face meeting mee te werken. ^O^
Gezien de vakantieperiode die al is in gegaan, is niet iedereen aanwezig die hierover gaat.
Ze hebben aangegeven hier na 28 juli op terug te komen,
dus zodra ik hen heb gesproken laat ik weten hoe en wat ze voorstellen.
pi_142058475
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 11:58 schreef RoyW het volgende:
Omdat ik het ook een goed idee vind om dit te bundelen en gezamenlijk op te zetten,
heb ik meteen gebeld en vandaag Honeywell gesproken en het idee voorgelegd.
Ze zijn bereidwillig om aan een face to face meeting mee te werken. ^O^
Gezien de vakantieperiode die al is in gegaan, is niet iedereen aanwezig die hierover gaat.
Ze hebben aangegeven hier na 28 juli op terug te komen,
dus zodra ik hen heb gesproken laat ik weten hoe en wat ze voorstellen.
Perfect! Dat heb je snel geregeld. Ik ben graag van de partij.
  donderdag 10 juli 2014 @ 08:19:45 #104
13698 microkid
speaks digitalk
pi_142128684
Daar zou ik ook wel bij willen zijn. Ik gebruik EvoHome al 4 jaar en heb diverse suggesties om er een nog beter product van te maken.
Trouwens, sinds dit weekend eigenaar van de nieuwe EvoHome incl gateway via de upgrade actie. Gaaf product, echter ook hier weer ruimte voor verbetering.

[ Bericht 35% gewijzigd door microkid op 10-07-2014 08:37:20 ]
pi_142131922
Tegen de tijd dat we er op terug komen laat ik jullie iets weten hoe jullie kunnen aanmelden.
pi_142512149
Goed plan RoyW! Lijkt me wel van belang om gelijk duidelijk te krijgen wat Honeywell NL uberhaupt kan betekenen wat dit onderwerp betreft. Want de productontwikkeling zit volgens mij vooral in de US...

*p*
  zondag 20 juli 2014 @ 14:41:59 #107
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_142512711
http://www.elv.de/heizungssteuerung.html

hetzelfde principe maar dan veel goedkoper :D :7
  maandag 21 juli 2014 @ 07:23:24 #108
13698 microkid
speaks digitalk
pi_142543165
quote:
6s.gif Op zondag 20 juli 2014 14:41 schreef ikweethetookniet het volgende:
http://www.elv.de/heizungssteuerung.html

hetzelfde principe maar dan veel goedkoper :D :7
Nee. Dit is alleen een draadloze thermostaat. Geen zone regeling zoals de EvoHome. Het ding kan geen radiatorkranen aansturen en er zit geen ketelrelais bij.
pi_142611180
Mijn gateway doet niets meer sinds vanmiddag, geen lampje brandt meer, contact verloren, ik lees in het forum dat 24 uur wachten zou kunnen helpen, probeer het morgen nog eens. Technisch niet logisch, mar als het helpt....
  dinsdag 22 juli 2014 @ 21:03:52 #110
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_142611521
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 20:58 schreef edje65 het volgende:
Mijn gateway doet niets meer sinds vanmiddag, geen lampje brandt meer, contact verloren, ik lees in het forum dat 24 uur wachten zou kunnen helpen, probeer het morgen nog eens. Technisch niet logisch, mar als het helpt....
Idd heb ik ook gehad
24h geen stroom en daarna weer als een banaan ;)
pi_142669600
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 21:03 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Idd heb ik ook gehad
24h geen stroom en daarna weer als een banaan ;)
Klopt, de 24 uur wachttijd heeft geholpen! wel vreemd, dat wel!
pi_143295699
Naar aanleiding van mijn eerdere bericht over de medewerking van Honeywell aan een bijeenkomst met de forumleden heb ik weer contact gehad.
Honeywell zou graag in oktober een meeting plannen om evohome te bespreken met forumleden die daar interesse in hebben.
In totaal is er plek voor 15 mensen.
Als je hier aan deel wilt nemen stuur dan je contactgegevens, naam en e-mailadres,
naar mij voor 1 september (info@wifithermostaten.nl) dan zorg ik dat de gegevens in een keer bij Honeywell komen.
Zij sturen dan een uitnodiging voor de bijeenkomst.
pi_143619084
Het zal ongetwijfeld al een keer gevraagd/opgemerkt zijn, maar volgens mij is de HCE80 nog steeds niet uitgevoerd met een timer zodat de pomp regelmatig aangestuurd wordt.
Tijdens de zomermaanden is er geen warmtevraag en blijft de pomp uit staan. Het is bekend dat pompen vast gaan zitten als deze lange tijd niet draaien.
Is het al bekend of dat Honeywell hier iets aan gaat doen, of is er al een andere oplossing voor?
pi_143620706
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 08:22 schreef zerox123 het volgende:
Het zal ongetwijfeld al een keer gevraagd/opgemerkt zijn, maar volgens mij is de HCE80 nog steeds niet uitgevoerd met een timer zodat de pomp regelmatig aangestuurd wordt.
Tijdens de zomermaanden is er geen warmtevraag en blijft de pomp uit staan. Het is bekend dat pompen vast gaan zitten als deze lange tijd niet draaien.
Is het al bekend of dat Honeywell hier iets aan gaat doen, of is er al een andere oplossing voor?
Ja, een pompschakelaar, die zorgt ervoor dat de pomp af en toe draait in de zomer. En gaat lopen als er warmte wordt geconstateerd door de sensor!

Er zijn goedkopere adressen te vinden maar zie: http://www.verheesenvandi(...)robot-pompschakelaar
pi_143621867
Beste edje65,

Ik ben bekend met een pompschakelaar. Echter is de HCE80 natuurlijk een uitgebreide pompschakelaar. Deze start de pomp enkel als het nodig is, dat wil zeggen zodra er warmte vraag is van 1 van de vloerverwarmingscircuits achter de pomp.
Een pompschakelaar is bedoeld als je geen systeem gebruikt zoals de HCE80.
De pomp wordt rechtstreeks geschakeld door de HCE80, het is dus niet (eenvoudig) mogelijk om hier een pompschakelaar tussen te zetten.
Ik vind het dan ook vreemd dat evohome dit er niet standaard in heeft zitten, maar misschien zijn ze hier wel mee bezig. Vandaar dat ik het hier vraag.
pi_143623309
Zerox123, ah sorry, dat had ik even niet in beeld, ik gebruik een servomotor op de groep van de vloerverwarming, en dan werkt het wel. Bij jou zit het wat ingewikkelder in elkaar lees ik. Misschien kun je je melden bij RoyW, kun je Honeywell het zelf voorleggen
pi_143623395
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 10:59 schreef zerox123 het volgende:
Beste edje65,

Ik ben bekend met een pompschakelaar. Echter is de HCE80 natuurlijk een uitgebreide pompschakelaar. Deze start de pomp enkel als het nodig is, dat wil zeggen zodra er warmte vraag is van 1 van de vloerverwarmingscircuits achter de pomp.
Een pompschakelaar is bedoeld als je geen systeem gebruikt zoals de HCE80.
De pomp wordt rechtstreeks geschakeld door de HCE80, het is dus niet (eenvoudig) mogelijk om hier een pompschakelaar tussen te zetten.
Ik vind het dan ook vreemd dat evohome dit er niet standaard in heeft zitten, maar misschien zijn ze hier wel mee bezig. Vandaar dat ik het hier vraag.
Beste Zerox,
Ik zal je vraag eens bespreken.
Ik kom hier op terug.

Gr. Roy
  woensdag 20 augustus 2014 @ 12:03:11 #118
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_143623480
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 08:22 schreef zerox123 het volgende:
Het zal ongetwijfeld al een keer gevraagd/opgemerkt zijn, maar volgens mij is de HCE80 nog steeds niet uitgevoerd met een timer zodat de pomp regelmatig aangestuurd wordt.
Tijdens de zomermaanden is er geen warmtevraag en blijft de pomp uit staan. Het is bekend dat pompen vast gaan zitten als deze lange tijd niet draaien.
Is het al bekend of dat Honeywell hier iets aan gaat doen, of is er al een andere oplossing voor?
Je kunt toch gewoon instellen dat je zeg op maandagmorgen van 7:00-7:10 wilt dat het 30 graden wordt? In de meeste huizen wordt het dat nooit, dus ook 's zomers zal je pomp even gaan draaien. Of denk ik te simpel?
pi_143624767
Dan zal ook je cv gaan stoken, en dat wil je meestal niet.
pi_143628143
Zoals RoyW al zegt, wil je dit niet omdat de ketel dan ook aanspringt.

Ik heb het bij Honeywell nagevraagd en ze geven aan dat de HCE80 dit niet ondersteund en de HCE20 wel. Hier heb je alleen niets aan omdat de HCE20 bedraad werkt en dus niet met evohome.
Ze geven verder aan dat je zoiets extern moet maken. Dit kan natuurlijk maar aangezien de pomp nu rechtstreeks door de HCE80 gestuurd wordt, is het niet zo eenvoudig daar een tijdklok tussen te zetten.
Je moet dan het schakelcontact van de HCE80(om de pomp te starten) overbruggen met een tijdschakelaar.

Ik vind het een beetje vreemd van Honeywell, ze hebben veel ervaring in CV installaties(lijkt mij). En zoiets is softwarematig erg eenvoudig te programmeren. Ze hebben het namelijk wel in de radiatorknoppen(hr92). Deze worden elke dag een keer open en dicht gestuurd om te zorgen dat het niet vast gaat zitten.

Maar misschien als er meer mensen klagen dat ze deze functie alsnog inbouwen.

[ Bericht 4% gewijzigd door zerox123 op 20-08-2014 14:43:42 ]
pi_143710416
Ikweethetookniet had het over onderstaande link

over het MAX! systeem van ELV.DE dit systeem is toch vergelijkbaar met Evohome.
installatieland.com levert dit in nederland en zij hebben zelf een ketel relais erbij ontwikkeld.

Is goedkoper en technisch vergelijkbaar.
pi_143937313
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 20:58 schreef edje65 het volgende:
Mijn gateway doet niets meer sinds vanmiddag, geen lampje brandt meer, contact verloren, ik lees in het forum dat 24 uur wachten zou kunnen helpen, probeer het morgen nog eens. Technisch niet logisch, mar als het helpt....
Mijn gateway is er nu voor goed mee opgehouden :(
Ook 24hr stekker eruit hielp niet -O-
Dat wordt weer lekker zeuren bij de leverancier :{
pi_143981048
Gisteren maar eens mijn hr80 thermostaatkoppen vervangen voor de hr92 koppen nadat deze al een half jaar in de kast lagen.
Maar dit was zeer gemakkelijk te doen, gewoon nieuwe aanmelden bij de juiste Zone , en klaar.
Binnen half uurtje zaten de 7 stuks hr92 er op en ingeleerd.
Hr92 is wel makkelijk te bedienen en te programmeren , is wel weer een pluspunt.

En ook hier problemen met de gateway, dat die af en toe uitvalt , soms gaat ie zelf weer verder en de andere keer 24 uur de stekker eruit.
  zondag 31 augustus 2014 @ 20:42:25 #124
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_144037405
Gateway hier definitief overleden :(
Voeding doorgemeten die levert gewoon 5V
Waar moet ik zijn voor de garantie :?
Warmteservice amsterdam verwijst naar Honeywell :')
pi_144039421
Waar heb je hem gekocht? Bij Warmteservice? Hoe lang geleden? Zit er nog garantie op? Zo ja, dan moet je gewoon bij Warmteservice zijn. Zo nee, dan kun je het bij Honeywell proberen, maar heb je in principe pech.
  zaterdag 6 september 2014 @ 16:41:29 #126
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_144242080
Na een mailtje naar Honeywell vandaag een pakje aan de deur :D
Geen idee van wie :@
Opengemaakt zit er een losse voedingsadapter in
Ik denk wat moet ik daar nu mee :?
:% toen viel het kwartje _O-
Nu doet hij het weer *O* *O*
Het email adres wat ik gebruikt heb
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
en idd [apestaart] ff vervangen door @

[ Bericht 14% gewijzigd door ikweethetookniet op 06-09-2014 22:06:13 ]
pi_144443523
Sinds 6 dagen heb ik ook een EVOhome systeem.
Echter nu gaat het helaas al mis.
Ik krijg de volgende foutmelding op de EVOhome app:
"De communicatie met het verwarmingssysteem is verloren gegaan."
Ik kan nu niet het systeem met mijn smartphone bedienen.
Ook heb ik een e-mail gekregen dat de verbinding verloren is gegaan.

Ik heb al de volgende zaken geprobeerd.
- Herstarten gateway door de stroom er af te halen. Dit had geen effect. Hij lijkt het goed te doen en heeft 3 groene lampjes continue branden.
- Vanaf de centrale bedieningseenheid de 3 communicatie testen uitgevoerd. Zowel radiatorregelaars, de gateway en de CV-verbinding geven aan goed te werken.
- Radiatoren zijn nog steeds te bedienen vanaf de centrale bedieningseenheid.
- App van mijn telefoon gehaald en opnieuw geïnstalleerd.

Wie ow wie weet raad hoe ik mijn verbinding kan herstellen?
pi_144446559
Ik krijg de afgelopen dagen ook regelmatig mail dat de verbinding is verloren. Weet niet of het aan mijn internet ligt of aan de gateway. Normaal is internet uiterst stabiel.
pi_144458358
hier hetzelfde,
weet je gelijk de nadelen van alles centraal ipv rechtstreeks inloggen

gebruik het trouwens niet maar krijg wel de mails

ik heb ook nog een tahoma box, dit werkt sneller
pi_144481782
Als er problemen zijn met de gateway,
allereerst proberen om hier 24 uur de stroom er vanaf te halen.
Dit kan de problemen vaak oplossen.
pi_144505185
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 12:39 schreef RoyW het volgende:
Als er problemen zijn met de gateway,
allereerst proberen om hier 24 uur de stroom er vanaf te halen.
Dit kan de problemen vaak oplossen.
Van welk apparaat de stroom afhalen?
De gateway is vrij simpel. Die heeft een stekker en kun je zo rebooten. Maar dat hielp dus niet.
pi_144508672
Ik heb dit probleem ook gehad, na een dag kreeg ik weer een mail dat de communicatie weer hersteld was. Vanaf dat moment geen problemen meer gehad.

Denk dat er iets mis is bij honeywell zelf. Waarom het een dag moet duren nadat de communicatie hersteld is, voordat er een melding komt dat er weer verbinding is met de gateway is mij een raadsel.
pi_144518173
Hier is de gateway, definitief DOOD.
Zelfs een week de stekker eruit helpt niet.
😡😡😡
  zondag 14 september 2014 @ 17:35:21 #134
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_144519603
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 16:46 schreef simonmo het volgende:
Hier is de gateway, definitief DOOD.
Zelfs een week de stekker eruit helpt niet.
😡😡😡
Zie post boven
Had ik dus ook
Ff mailen, andere voeding en gaan met de banaan
En kost niks :P
pi_144524570
Mail is er al uit, nu nog even afwachten.
ben benieuwd. ik laat het wel weten wat de uitslag is.
  zondag 14 september 2014 @ 21:01:11 #136
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_144528638
Je krijgt binnenkort dus ook een pakje aan de deur :P
Mits je gelijk je adres gegevens bijgevoegd hebt ;)
Hopelijk weet jij gelijk dan wat het is en waarvoor _O-
Er zit nl geen brief of wat dan ook bij
Hier sindsdien geen problemen meer *O*
pi_144531710
Ik heb inderdaad direkt mijn adres gegevens in de mail gezet. En hoop dat het inderdaad gaat zoals jij schrijft ikweethetookniet .

😇😇

Maar zal deze week ook eens de vertegenwoordiger van Honeywell vragen over het hoe en wat van dit probleem.
pi_144560033
Op de eerste website die ik tegenkwam heb ik het een Evohome pakketje samengesteld.

1x Honeywell evohome colour 4-zone radiator met OpenTherm ketelsturing, tafelstandaard/oplader en 4 thermostatische knoppen (slimme thermostaat)
ATP954M2020
¤ 549,01

1x Honeywell aan/uit rf-module bdr91a1000
BDR91A1000
¤ 121,55

1x Honeywell stadsverwarmingsafsluiter 24V met trafo 22mm
Y-VC8015AG1100
¤ 166,29

1x Honeywell evohome inbouwdoos ATF300
ATF300
¤ 49,67

Totaal 886.52

Ik krijg het in Duitsland of waar dan ook nergens goedkoper gevonden, zijn die prijzen zo strak?

[ Bericht 5% gewijzigd door Crimineel87 op 15-09-2014 19:37:53 ]
pi_144650853
Ik heb een foutje gemaakt en per ongeluk een Opentherm module besteld, terwijl ik een Nefit Ecomline uit 1995 heb. De ketel zwijgt in alle talen. De R8810 krijgt wel stroom, maar zet de ketel niet aan. }:|

Lees vooral doemverhalen over de nieuwe Nefit ketels. Klopt het dat een oude Nefit ook niet aangesloten kan worden middels OT? Nu willen we deze ketel over 2 jaar vervangen; is het mogelijk om de OT module tijdelijk op de aan/uit aansluitingen te koppelen?
pi_144674786
Het viel mij vanavond op dat er in de Total Connect Comfort app zowel bij de Ipad als bij de Android Smartphone een "spook"-zone bij gekomen is. Zonder naam(--) met een temperatuurinstelling van 128 graden. Mijn ketel slaat er gelukkig niet op aan. Zijn er nog meer met deze bug? De Evotouch laat de "spook"-zone niet zien.
pi_144681693
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 16:41 schreef ikweethetookniet het volgende:
Na een mailtje naar Honeywell vandaag een pakje aan de deur :D
Opengemaakt zit er een losse voedingsadapter in
Heb jij gekeken naar de specs van de voeding. Is het een 5.0V 1.0A voeding? Ook hier start de gateway niet meer op, maar ik zie wel de drie ledjes flauwtjes opflitsen. Mijn vermoeden is dat de voeding de inschakelstroom niet kan leveren. Ofwel omdat er iets in zit dat na enige tijd continue spanning niet meer lekker werkt (kapotte elco of zo), ofwel omdat de voeding net te krap stroom levert.

*p*
pi_144689793
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 19:32 schreef Crimineel87 het volgende:
Op de eerste website die ik tegenkwam heb ik het een Evohome pakketje samengesteld.

1x Honeywell evohome colour 4-zone radiator met OpenTherm ketelsturing, tafelstandaard/oplader en 4 thermostatische knoppen (slimme thermostaat)
ATP954M2020
¤ 549,01

1x Honeywell aan/uit rf-module bdr91a1000
BDR91A1000
¤ 121,55

1x Honeywell stadsverwarmingsafsluiter 24V met trafo 22mm
Y-VC8015AG1100
¤ 166,29

1x Honeywell evohome inbouwdoos ATF300
ATF300
¤ 49,67

Totaal 886.52

Ik krijg het in Duitsland of waar dan ook nergens goedkoper gevonden, zijn die prijzen zo strak?
Op deze site is het goedkoper ;)

quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 09:36 schreef Knuppel1983 het volgende:
Ik heb een foutje gemaakt en per ongeluk een Opentherm module besteld, terwijl ik een Nefit Ecomline uit 1995 heb. De ketel zwijgt in alle talen. De R8810 krijgt wel stroom, maar zet de ketel niet aan. }:|

Lees vooral doemverhalen over de nieuwe Nefit ketels. Klopt het dat een oude Nefit ook niet aangesloten kan worden middels OT? Nu willen we deze ketel over 2 jaar vervangen; is het mogelijk om de OT module tijdelijk op de aan/uit aansluitingen te koppelen?
Dat kan helaas niet..
Je zult de module toch om moeten wisselen.
  vrijdag 19 september 2014 @ 13:20:13 #143
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_144690794
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 01:43 schreef Ploink70 het volgende:
Heb jij gekeken naar de specs van de voeding. Is het een 5.0V 1.0A voeding? Ook hier start de gateway niet meer op, maar ik zie wel de drie ledjes flauwtjes opflitsen. Mijn vermoeden is dat de voeding de inschakelstroom niet kan leveren. Ofwel omdat er iets in zit dat na enige tijd continue spanning niet meer lekker werkt (kapotte elco of zo), ofwel omdat de voeding net te krap stroom levert.
*p*
Zojuist speciaal voor jou ff gekeken :7
En idd de adapter is groter van stuk de draad een stuk dikker en de output is nu

6V en 3 À :D

Je vermoeden is juist en dus jij ook maar ff een mailtje sturen zie post hierboven ;) 8-)
pi_144712632
Hallo, na wat boze mails naar Honeywell en n telefoontje. Vandaag de nieuwe adapter mogen ontvangen en de gateway doet het weer.

Had n mail naar hun gestuurd, ze vroegen wat de gateway precies deed.
Antwoord gegeven , maar kreeg geen reactie terug.
Toen maar boos mailtje heengestuurd en belletje . Was het zomaar geregeld,.

Toch jammer dat het zo moet.

Volgende week op cursus bij Honeywell , voor de nieuwe evohome, kijken of we daar wat wijzer van worden.
pi_144715708
Ik heb sinds gisteravond een probleem. Mijn ketel gaat niet meer uit.
Ik gebruik een opentherm sturing en de installatie draaide al 5 maanden zonder problemen.
Iemand die dit probleem kent?
Ik heb een vloerverwarmings module en 5 radiatorknoppen.

edit:
Zie nu dat mijn garage 28 graden is :N De radiatorknop stond handmatig op 28 graden. Wel vreemd want daar is niemand geweest(deur was op slot).
Iemand die dit probleem ook ooit heeft gehad?

[ Bericht 37% gewijzigd door zerox123 op 20-09-2014 08:49:09 ]
pi_144717476
quote:
1s.gif Op zondag 14 september 2014 21:47 schreef simonmo het volgende:
Ik heb inderdaad direkt mijn adres gegevens in de mail gezet. En hoop dat het inderdaad gaat zoals jij schrijft ikweethetookniet .

😇😇
*O* en verbaasd dat ik gelijk had :P :?
pi_144717522
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 08:42 schreef zerox123 het volgende:..
Zie nu dat mijn garage 28 graden is :N De radiatorknop stond handmatig op 28 graden. Wel vreemd want daar is niemand geweest(deur was op slot).
Iemand die dit probleem ook ooit heeft gehad?
Misschien had je auto het koud :?
Wat voor merk en type is het :+
pi_144722176
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 september 2014 10:59 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

*O* en verbaasd dat ik gelijk had :P :?
Verbaast niet, wel teleurgesteld. 😢
pi_144818757
Ik ben al een tijd aan het zoeken maar het is allemaal wat onoverzichtelijk geworden met 5 threads en honderden posts.

Is er ooit duidelijkheid gekomen over het automatisch schakelen van Evohome. Ik heb de instelling op 6 (standaard) staan en ook zonder warmtevraag schakelt de ketel 6 keer per uur 2 minuten in. Dit lijkt mij volstrekt onnodig.

Iemand hier uitsluitsel over?
Gr, <br />WB
pi_144835801
quote:
.... en ook zonder warmtevraag schakelt de ketel 6 keer per uur 2 minuten in. Dit lijkt mij volstrekt onnodig.

Iemand hier uitsluitsel over?
Ik ben hier ook naar op zoek. Ik had stiekum gehoopt dat er een firmware zou zijn waarmee je het uit kunt zetten. Dit geintje kost me namelijk ongeveer 150euro per jaar aan gas. En die maak ik liever niet naar Poetin over, als het ff kan.
Daar bovenop komt er gewoon warm water uit de koude waterkraan in de badkamer. Voordat ik de evohome had gebeurde dit niet.

Nu zet ik regelmatig de boel uit als ik niet thuis ben. Dat had ik me toch iets anders voorgesteld.

[ Bericht 0% gewijzigd door megal op 23-09-2014 21:49:05 (typo) ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')