Zou jij niet verhuisgeld opzij gaan leggen in plaats van verder investeren?quote:Op zaterdag 10 mei 2014 16:59 schreef AQuila360 het volgende:
Even op Seeds.nl aan het kijken, staan best wel leuke dingen op opzich. Maar ik weet niet of het echt wat is. Bij eentje verdubbelen ze je ook je inleg als het goedloopt.Dat is nogal fors
quote:LS,
Ik wil graag bezwaar maken tegen de publicatie van project 6767 en dan met name tegen de incentive. Investeerders die zelf gaan huren, of die een huurder aanbrengen krijgen korting op de bemiddelingskosten. Wat een ongegeneerde oplichterij!
Het is sowieso verboden om bemiddelingskosten in rekening te brengen aan huurders, waarvoor niet of nauwelijks werk is verricht. Een bemiddelaar mag niet van twee walletjes eten en bij woningen die in opdracht van de eigenaar worden aangeboden (wat hier het geval is), mogen dus niet ook nog eens bemiddelingskosten aan de huurder gevraagd worden.
Omdat consumenten die al vooraf bezwaar maken tegen de bemiddelingskosten de woningen sowieso niet zullen kunnen huren, wordt meestal aangeraden om deze kosten wel te betalen en vervolgens direct na ondertekening van het huurcontract terug te vorderen. Consumenten die zich niet van deze mogelijkheid bewust zijn worden dus feitelijk opgelicht voor bedragen van honderden euro's (meestal een maand huur vermeerderd met 21% btw).
Kortom; de incentive bestaat uit korting op iets dat men sowieso niet in rekening mag brengen. Investeerders krijgen dus korting op de mate waarin ze worden opgelicht...
Het aanbieden van een dergelijk project van een huisjesmelker is jullie site onwaardig.
Vriendelijke groet,
Bemiddeling vragen voor iets wat je zelf verhuurt?quote:aanhuur van objecten in bezit van de boschvastgroep eenmalig een korting zoals hieronder beschreven:
1. Alle inschrijvingen van ¤ 500 of meer krijgen een eenmalige korting op de bemiddelingskosten
Heb je die sites wel bekeken? Dat zijn geen bedrijven die heel actief voor jou op zoek gaan naar een woning op basis van een zoekopdracht. Het zijn sites met aanbod, waarop je kunt reageren. En natuurlijk moet je een zoekovereenkomst ondertekenen en natuurlijk zeggen ze dat ze dan superhard voor jou gaan zoeken en geheel toevallig is de woning die ze voor je vinden dan precies een woning die al op de site stond. Het moeten ondertekenen van een zoekopdracht is alleen een listige manier om de wet te omzeilen.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 13:54 schreef Kirov het volgende:
Het mag wel gewoon hoor aangezien je dat platform voor aanhuur in de arm neemt.
Van NVM:
En natuurlijk mogen er bemiddelingskosten aan de huurder worden gevraagd als hij de bemiddelaar een zoekopdracht geeft en bij deze woning bemiddelt die geen deel uitmaakt van zijn eigen woningaanbod. In dat geval voert de bemiddelaar geen werkzaamheden uit voor de verhuurder, maar alleen voor de huurder (als aanhurend makelaar).
Het is wel verboden als de kosten onredelijk hoog liggen. Als je duizend euro moet betalen voor het 'bemiddelen' naar een woning die toch al op de website stond bijvoorbeeld. Je mag daar wel een vergoeding voor rekenen, maar die moet in verhouding staan tot het geleverde werk. Lees dit artikel maar eens door. De twee bureaus waar het hier om gaat worden er zelfs met naam in genoemd.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 13:56 schreef Tha_Duck het volgende:
Ben het niet met je eens k_man, het is namelijk helemaal niet verboden. Het is inderdaad verboden om van 2 walletjes te eten, maar het is niet verboden om geld te vragen aan een zoekende huurder voor bemiddeling en zoeken naar een huis. Een aankoopmakelaar kost ook geld bijvoorbeeld.
Ik kan niet meer vanuit mijn 'anonieme' domein mailen en heb niet veel zin om mijn identiteit aan alle mensen te geven...quote:
Huh? Hoster heeft iets aangepast ofzo?quote:Op dinsdag 20 mei 2014 16:38 schreef µ het volgende:
[..]
Ik kan niet meer vanuit mijn 'anonieme' domein mailen en heb niet veel zin om mijn identiteit aan alle mensen te geven...
Heb een aantal domeinen laten verlopenquote:Op dinsdag 20 mei 2014 16:43 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Huh? Hoster heeft iets aangepast ofzo?
Persoonlijk doe ik niets met persoonlijke leningen, wat mij betreft teveel risico. Waar zie je die staan?quote:Op woensdag 21 mei 2014 09:37 schreef xaban06 het volgende:
Zouden jullie in investeren in een particuliere lening. 13.000, 36 maanden, 7%.
Script draait voor mijzelf, maar er is nog geen nieuw project bijgekomen sinds gisteravond hoorquote:Op woensdag 21 mei 2014 09:39 schreef Blik het volgende:
[..]
Persoonlijk doe ik niets met persoonlijke leningen, wat mij betreft teveel risico. Waar zie je die staan?
mijn e-mailadres mag mee naar het nieuwe script
Staat (nog) niet online. Risico is zo goed als 0%. Een bekende, met dubbele nationaliteit, kan zijn pensioen in het buitenland terwijl hij in Nederland woont afkopen. Uitkering start direct, de hoogte is ~400 euro per maand, wat gelijk staat aan de aflossing van de lening.quote:Op woensdag 21 mei 2014 09:39 schreef Blik het volgende:
[..]
Persoonlijk doe ik niets met persoonlijke leningen, wat mij betreft teveel risico. Waar zie je die staan?
mijn e-mailadres mag mee naar het nieuwe script
Die zou ik wel gewoon doen. Het is wel zo dat een lening bij GvE voor particulieren duurder is dan het lijkt. Heb het ergens eens berekent en als je bij GvE leent voor 4% dan ben je aan totale kosten al hetzelfde kwijt als bij een bank tegen 6.5%. Van mij mogen particulieren wel vaker langskomen op GvE maar ja bovenstaande verhindert dat ook.quote:Op woensdag 21 mei 2014 09:37 schreef xaban06 het volgende:
Zouden jullie in investeren in een particuliere lening. 13.000, 36 maanden, 7%.
Ja, ik had inderdaad ook eens een zonnepanelen lening berekend en dat kwam uiteindelijk op hetzelfde neer.quote:Op woensdag 21 mei 2014 09:46 schreef Tikbalang het volgende:
[..]
Die zou ik wel gewoon doen. Het is wel zo dat een lening bij GvE voor particulieren duurder is dan het lijkt. Heb het ergens eens berekent en als je bij GvE leent voor 4% dan ben je aan totale kosten al hetzelfde kwijt als bij een bank tegen 6.5%. Van mij mogen particulieren wel vaker langskomen op GvE maar ja bovenstaande verhindert dat ook.
En meteen weer weg.. was dus inderdaad een foutje!quote:Op woensdag 21 mei 2014 10:10 schreef mesaana het volgende:
Waaaah! De GVE site is aangepast... Ziet er vreemd uit!
Misschien een foutje...
Weten we meteen dat ze met een nieuw design bezig zijnquote:Op woensdag 21 mei 2014 10:10 schreef mesaana het volgende:
Waaaah! De GVE site is aangepast... Ziet er vreemd uit!
Misschien een foutje...
Ja! Het was excelachtig en er zat een zoekfunctie in. Verder een balletje met de status voor ieder project.quote:Op woensdag 21 mei 2014 10:18 schreef Blik het volgende:
[..]
Weten we meteen dat ze met een nieuw design bezig zijn
Goed dat je het over hebt genomen! ik was altijd erg blij met die mailtjes!quote:Op woensdag 21 mei 2014 13:12 schreef Tha_Duck het volgende:
Als ze maar niet teveel veranderen, dan stopt het script er straks weer mee en heb ik vriend Micro nodig om het weer recht te breien
Heb lekker zitten knutselen met het script en kan melden dat hij klaar staat! Eerste mail adres is er zojuist ingezet, als de lijst van Micro doorkomt gaat ie er ook bij.
Zit zelfs een kleine verrassing als bonus in het script
Ik ben ook altijd erg blij met de mailtjes. Top dat je het overneemt !!quote:Op woensdag 21 mei 2014 13:12 schreef Tha_Duck het volgende:
Als ze maar niet teveel veranderen, dan stopt het script er straks weer mee en heb ik vriend Micro nodig om het weer recht te breien
Heb lekker zitten knutselen met het script en kan melden dat hij klaar staat! Eerste mail adres is er zojuist ingezet, als de lijst van Micro doorkomt gaat ie er ook bij.
Zit zelfs een kleine verrassing als bonus in het script
Goed bezig. Zal even een pm sturen want wil ook graag op de mail lijstquote:Op woensdag 21 mei 2014 22:06 schreef Tha_Duck het volgende:
Alles zit erin! Nu is het wachten op een nieuw project van GvE
Stuur maarquote:Op woensdag 21 mei 2014 22:28 schreef Goesten het volgende:
[..]
Goed bezig. Zal even een pm sturen want wil ook graag op de mail lijst
quote:Op donderdag 22 mei 2014 12:03 schreef Blik het volgende:
ziet er goed uit! Ook fijn dat de extra info erbij zit
Hmm, vooral die betalingsproblemen vind ik interessant. Hoe kom je aan die informatie? En wat zijn betalingsproblemen? (1 week te laat -> failliet?)quote:Op donderdag 22 mei 2014 13:22 schreef Horsemen het volgende:
Ik ben afgelopen februari begonnen met mijn eerste GvE lening. Ik heb mij er recentelijk wat meer in verdiept en heb nog wat informatie waarvan nog niet iedereen op de hoogte is maar misschien wel interessant is. * Er lopen op dit moment ongeveer 500 actieve projecten/leningen. * Het gemiddelde project bedrag is 66.000 euro. * Het gemiddelde bedrag wat een investeerder investeert is 1000 euro. * Er zijn op dit moment 15 projecten met betalingsproblemen. Verder zijn ze bij GvE nog met een aantal zaken bezig, waarvan het nog niet zeker is dat dit allemaal ingevoerd gaat worden. * Borgstelling door bijvoorbeeld familie, we hebben hier al een voorbeeldt van gezien, ik weet even niet uit mijn hoofd welk project dit was en monitoren van kredietnemer gedurende de looptijd van de lening. Als dit doorgaat een goede zaak denk ik om de vinger aan de pols te houden. Tegelijkertijd, als het echt misgaat is er vermoedelijk toch weinig aan te doen. Als laatste zijn ze bezig met het ontwikkelen van een Excel bestand waar voor iedere investeerder een overzicht komt van zijn/haar investeringen en terug betaaldata.
Het schijnt dat helaas niet iedereen gelijk het geld overmaakt als hierom verzocht is. Pas als het totaal bedrag van alle investeerders binnen is kan GvE het bedrag overmaken en het project activeren.quote:Op donderdag 22 mei 2014 12:35 schreef mesaana het volgende:
Ligt het aan mij of duurt het tegenwoordig langer voordat de betaalschema's beschikbaar zijn?
(dus voordat de projecten administratief zijn afgehandeld nadat alles is overgemaakt)
Ja.. dat klopt. Maar dan nog duurt het langer dan normaal naar mijn idee.quote:Op donderdag 22 mei 2014 13:29 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Het schijnt dat helaas niet iedereen gelijk het geld overmaakt als hierom verzocht is. Pas als het totaal bedrag van alle investeerders binnen is kan GvE het bedrag overmaken en het project activeren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |