Het schijnt dat helaas niet iedereen gelijk het geld overmaakt als hierom verzocht is. Pas als het totaal bedrag van alle investeerders binnen is kan GvE het bedrag overmaken en het project activeren.quote:Op donderdag 22 mei 2014 12:35 schreef mesaana het volgende:
Ligt het aan mij of duurt het tegenwoordig langer voordat de betaalschema's beschikbaar zijn?
(dus voordat de projecten administratief zijn afgehandeld nadat alles is overgemaakt)
Ja.. dat klopt. Maar dan nog duurt het langer dan normaal naar mijn idee.quote:Op donderdag 22 mei 2014 13:29 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Het schijnt dat helaas niet iedereen gelijk het geld overmaakt als hierom verzocht is. Pas als het totaal bedrag van alle investeerders binnen is kan GvE het bedrag overmaken en het project activeren.
Ik heb tijdens de week van de ondernemer een gesprek gehad met een van de oprichters van GvE. Voor zover ik weet is er 1 failliet (via de hoofdelijke aansprakelijkheid proberen ze nog wel iets terug te halen maar of dat gaat lukken……) en zijn de rest weken tot een aantal maanden achter met betalen. Volgens mij lopen er hiervan een paar bij de deurwaarder.quote:Op donderdag 22 mei 2014 13:26 schreef mesaana het volgende:
[..]
Hmm, vooral die betalingsproblemen vind ik interessant. Hoe kom je aan die informatie? En wat zijn betalingsproblemen? (1 week te laat -> failliet?)
Ik zag gisteren inderdaad een layout met bovenin een mogelijkheid tot exporteren naar een aantal formaten.
Ik heb pas ervaring vanaf februari maar zelf deel ik niet die ervaring. Dit kan natuurlijk per project weer anders zijn. Er hoeft er maar één niet te betalen en je bent weer dagen of weken verder.quote:Op donderdag 22 mei 2014 13:32 schreef mesaana het volgende:
[..]
Ja.. dat klopt. Maar dan nog duurt het langer dan normaal naar mijn idee.
Ja, daarom denk ik dat ze achter lopen, het zijn 6 projecten bij mij.quote:Op donderdag 22 mei 2014 13:43 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Ik heb pas ervaring vanaf februari maar zelf deel ik niet die ervaring. Dit kan natuurlijk per project weer anders zijn. Er hoeft er maar één niet te betalen en je bent weer dagen of weken verder.
Interessant! Dank voor het delen.quote:Op donderdag 22 mei 2014 13:38 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Ik heb tijdens de week van de ondernemer een gesprek gehad met een van de oprichters van GvE. Voor zover ik weet is er 1 failliet (via de hoofdelijke aansprakelijkheid proberen ze nog wel iets terug te halen maar of dat gaat lukken……) en zijn de rest weken tot een aantal maanden achter met betalen. Volgens mij lopen er hiervan een paar bij de deurwaarder.
Ik, mail met bonus? niet ontvangen?quote:Op woensdag 21 mei 2014 23:00 schreef Tha_Duck het volgende:
Zojuist een testrun gedaan
Ging niet helemaal goedRechten van het script stonden niet goed dus afzender klopt niet. Alles zojuist goed gezet en nu moet het wel goed gaan. Excuus.
Maar de bonus is wel goed zichtbaar in de mail
Tja... ik was vrij laat met het betalen van een drietal projecten. Ik was op vakantie en dan kan ik niet effe "binnen 3 werkdagen overmaken van toegezegd bedrag".quote:Op donderdag 22 mei 2014 12:35 schreef mesaana het volgende:
Ligt het aan mij of duurt het tegenwoordig langer voordat de betaalschema's beschikbaar zijn?
(dus voordat de projecten administratief zijn afgehandeld nadat alles is overgemaakt)
AHA! Dus jij bent de schuldige!quote:Op vrijdag 23 mei 2014 00:07 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Tja... ik was vrij laat met het betalen van een drietal projecten. Ik was op vakantie en dan kan ik niet effe "binnen 3 werkdagen overmaken van toegezegd bedrag".
Ja hallo, regel dat dan van te voren, dat je weet wanneer je geld moet storten en wanneer niet. Desnoods een "account" waar je geld alvast op stort en waar je rente over kan krijgen of zo....
Ik vind een van de grote voordelen van GVE nou juist dat ik niet van to voren hoef over te maken, maar een eenmalige machtiging lijkt mij inderdaad superhandig!quote:Op vrijdag 23 mei 2014 00:41 schreef k_man het volgende:
Ja, dat is suf. Als je geld toezegt weet je niet wanneer je het over zult moeten maken, dus het kan goed tijdens een vakantie vallen. Waarom wordt een toezegging niet gekoppeld aan een eenmalige machtiging?
Dan heb je geluk gehad. Ik was in maart op vakantie, en had 10 dagen geen internet. Als je dan op de 1ste dag een verzoek krijgt tot overmaken, ga je dat pas na 9 dagen zien en ben je dus ruim te laatquote:Op vrijdag 23 mei 2014 04:31 schreef Tikbalang het volgende:
Lijkt mij dat dat meer laksigheid is van bepaalde mensen. Ik zit zelf 6 maanden van het jaar in het buitenland en niet altijd beschikking over internet en heb altijd betaald binnen 3 werkdagen.
Als je standaard in het buitenland bent, heb je vast op een of ander manier internet geregeld. Ik ga niet tijdens mijn vakantie 10 euro betalen om effe geld over te maken. Internet alleen in noodsituaties.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 04:31 schreef Tikbalang het volgende:
Lijkt mij dat dat meer laksigheid is van bepaalde mensen. Ik zit zelf 6 maanden van het jaar in het buitenland en niet altijd beschikking over internet en heb altijd betaald binnen 3 werkdagen.
Ik heb net even gekeken. Bij fundme een account geopend. misschien kapitaalopmaat ook. Annuitair vind ik toch wat fijner.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 10:39 schreef mesaana het volgende:
Om even te pushen![]()
Hebben jullie al naar KapitaalOpMaat en FundMe gekeken?
Dat zijn best aardige platformen om ernaast te doen!
Dat heb ik idd gedaan ja. Maandbundel van 10 euro. Maar wordt per MB afgerekent. 5 cent per MB dus, dan is het geen enkel probleem om dagelijks je mail te checken. De tijd dat het echt duur was is nou wel pas sinds een jaar weg natuurlijk. Dus als vakantie ganger snap ik het dat je je er niet snel aan waagt.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 11:08 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Als je standaard in het buitenland bent, heb je vast op een of ander manier internet geregeld. Ik ga niet tijdens mijn vakantie 10 euro betalen om effe geld over te maken. Internet alleen in noodsituaties.
Geldvoorelkaar moet gewoon een goede oplossing verzinnen hiervoor. Je krijgt een "binnenkort geld overmaken" bericht, en weken later pas "overmaken binnen 3 werkdagen".
Zorg dan voor of een eenmalige machtiging, of een tussenrekening, of een verwachte overmaakdatum.
Net even gekeken. Gevoelsmatig krijg ik nog geen goed gevoel bij FundMe. De site ziet er maar matig uit en als ik dan naar hun eigen voorwaarden kijk, bij hun KvK nummer, en er staat dan een “?” geeft mij dat geen goed gevoel. Ik hou het nog maar even bij GvE en ga mij eens wat meer verdiepen in Kapitaal op maat.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 10:39 schreef mesaana het volgende:
Om even te pushen![]()
Hebben jullie al naar KapitaalOpMaat en FundMe gekeken?
Dat zijn best aardige platformen om ernaast te doen!
Bedoel je de a-graydonrating of de oude risicoclassificatie van GvE?quote:Op vrijdag 23 mei 2014 22:09 schreef Paardestaartje het volgende:
Hallo allemaal,
Ik ben ook geïnteresseerd in investeren dmv crowdfunding en ben al googelend op dit forum terechtgekomen. Reuze interessant al jullie ervaringen!
Het Gve platform spreekt mij tot nu toe nog het meeste aan.
Het valt mij wel op dat alle kort(er) lopende en A projecten al 'vol' zitten.
Kan iemand mij misschien vertellen hoe vaak er nieuwe projecten op de site van Gve komen te staan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |