Maar ohohoh wat een risico! Alleen maar starters.. pff, nee.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 16:59 schreef AQuila360 het volgende:
Even op Seeds.nl aan het kijken, staan best wel leuke dingen op opzich. Maar ik weet niet of het echt wat is. Bij eentje verdubbelen ze je ook je inleg als het goedloopt.Dat is nogal fors
Ik denk dat als je zegt dat je 9 van de 10 keer je inleg verlies het een redelijke aanname is.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 16:59 schreef AQuila360 het volgende:
Even op Seeds.nl aan het kijken, staan best wel leuke dingen op opzich. Maar ik weet niet of het echt wat is. Bij eentje verdubbelen ze je ook je inleg als het goedloopt.Dat is nogal fors
Zou jij niet verhuisgeld opzij gaan leggen in plaats van verder investeren?quote:Op zaterdag 10 mei 2014 16:59 schreef AQuila360 het volgende:
quote:LS,
Ik wil graag bezwaar maken tegen de publicatie van project 6767 en dan met name tegen de incentive. Investeerders die zelf gaan huren, of die een huurder aanbrengen krijgen korting op de bemiddelingskosten. Wat een ongegeneerde oplichterij!
Het is sowieso verboden om bemiddelingskosten in rekening te brengen aan huurders, waarvoor niet of nauwelijks werk is verricht. Een bemiddelaar mag niet van twee walletjes eten en bij woningen die in opdracht van de eigenaar worden aangeboden (wat hier het geval is), mogen dus niet ook nog eens bemiddelingskosten aan de huurder gevraagd worden.
Omdat consumenten die al vooraf bezwaar maken tegen de bemiddelingskosten de woningen sowieso niet zullen kunnen huren, wordt meestal aangeraden om deze kosten wel te betalen en vervolgens direct na ondertekening van het huurcontract terug te vorderen. Consumenten die zich niet van deze mogelijkheid bewust zijn worden dus feitelijk opgelicht voor bedragen van honderden euro's (meestal een maand huur vermeerderd met 21% btw).
Kortom; de incentive bestaat uit korting op iets dat men sowieso niet in rekening mag brengen. Investeerders krijgen dus korting op de mate waarin ze worden opgelicht...
Het aanbieden van een dergelijk project van een huisjesmelker is jullie site onwaardig.
Vriendelijke groet,
Bemiddeling vragen voor iets wat je zelf verhuurt?quote:aanhuur van objecten in bezit van de boschvastgroep eenmalig een korting zoals hieronder beschreven:
1. Alle inschrijvingen van ¤ 500 of meer krijgen een eenmalige korting op de bemiddelingskosten
Heb je die sites wel bekeken? Dat zijn geen bedrijven die heel actief voor jou op zoek gaan naar een woning op basis van een zoekopdracht. Het zijn sites met aanbod, waarop je kunt reageren. En natuurlijk moet je een zoekovereenkomst ondertekenen en natuurlijk zeggen ze dat ze dan superhard voor jou gaan zoeken en geheel toevallig is de woning die ze voor je vinden dan precies een woning die al op de site stond. Het moeten ondertekenen van een zoekopdracht is alleen een listige manier om de wet te omzeilen.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 13:54 schreef Kirov het volgende:
Het mag wel gewoon hoor aangezien je dat platform voor aanhuur in de arm neemt.
Van NVM:
En natuurlijk mogen er bemiddelingskosten aan de huurder worden gevraagd als hij de bemiddelaar een zoekopdracht geeft en bij deze woning bemiddelt die geen deel uitmaakt van zijn eigen woningaanbod. In dat geval voert de bemiddelaar geen werkzaamheden uit voor de verhuurder, maar alleen voor de huurder (als aanhurend makelaar).
Het is wel verboden als de kosten onredelijk hoog liggen. Als je duizend euro moet betalen voor het 'bemiddelen' naar een woning die toch al op de website stond bijvoorbeeld. Je mag daar wel een vergoeding voor rekenen, maar die moet in verhouding staan tot het geleverde werk. Lees dit artikel maar eens door. De twee bureaus waar het hier om gaat worden er zelfs met naam in genoemd.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 13:56 schreef Tha_Duck het volgende:
Ben het niet met je eens k_man, het is namelijk helemaal niet verboden. Het is inderdaad verboden om van 2 walletjes te eten, maar het is niet verboden om geld te vragen aan een zoekende huurder voor bemiddeling en zoeken naar een huis. Een aankoopmakelaar kost ook geld bijvoorbeeld.
Ik kan niet meer vanuit mijn 'anonieme' domein mailen en heb niet veel zin om mijn identiteit aan alle mensen te geven...quote:
Huh? Hoster heeft iets aangepast ofzo?quote:Op dinsdag 20 mei 2014 16:38 schreef µ het volgende:
[..]
Ik kan niet meer vanuit mijn 'anonieme' domein mailen en heb niet veel zin om mijn identiteit aan alle mensen te geven...
Heb een aantal domeinen laten verlopenquote:Op dinsdag 20 mei 2014 16:43 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Huh? Hoster heeft iets aangepast ofzo?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |