abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 13 mei 2014 @ 11:50:57 #101
412341 mesaana
crowdfunding geinteresseerde
pi_139899572
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 16:59 schreef AQuila360 het volgende:
Even op Seeds.nl aan het kijken, staan best wel leuke dingen op opzich. Maar ik weet niet of het echt wat is. Bij eentje verdubbelen ze je ook je inleg als het goedloopt.Dat is nogal fors :+
Maar ohohoh wat een risico! Alleen maar starters.. pff, nee.
pi_139899738
quote:
Even op Seeds.nl aan het kijken, staan best wel leuke dingen op opzich. Maar ik weet niet of het echt wat is. Bij eentje verdubbelen ze je ook je inleg als het goedloopt.Dat is nogal fors :+
Ik denk dat als je zegt dat je 9 van de 10 keer je inleg verlies het een redelijke aanname is.
Beneath the gold, the bitter steel
  dinsdag 13 mei 2014 @ 12:00:33 #103
419174 BartNH
30 jaar na 1984?
pi_139899921
quote:
Zou jij niet verhuisgeld opzij gaan leggen in plaats van verder investeren? O-)
crowdfundingpolicy: Mijn spaargeld mag kansen bieden aan anderen, niet ze in de afgrond duwen.
pi_139900313
Dit is heel erg fout. Het project op zich niet, maar wel die incentive. Als investeerder krijg je korting op de 'bemiddelingskosten' als je zelf gaat huren of wanneer je een huurder aanbrengt. Wat een ongegeneerde oplichterij! Dus ik lever een huurder aan en zij vangen er geld voor? Als ik dat bedrijf een huurder aanlever, zou ik de bemiddelingskosten horen te krijgen!

Deze huisjesmelker laat ik met heel veel plezier aan me voorbijgaan...
pi_139900967
Meteen maar even een berichtje naar GvE gestuurd, want ik vind het echt niet kunnen.

quote:
LS,

Ik wil graag bezwaar maken tegen de publicatie van project 6767 en dan met name tegen de incentive. Investeerders die zelf gaan huren, of die een huurder aanbrengen krijgen korting op de bemiddelingskosten. Wat een ongegeneerde oplichterij!

Het is sowieso verboden om bemiddelingskosten in rekening te brengen aan huurders, waarvoor niet of nauwelijks werk is verricht. Een bemiddelaar mag niet van twee walletjes eten en bij woningen die in opdracht van de eigenaar worden aangeboden (wat hier het geval is), mogen dus niet ook nog eens bemiddelingskosten aan de huurder gevraagd worden.

Omdat consumenten die al vooraf bezwaar maken tegen de bemiddelingskosten de woningen sowieso niet zullen kunnen huren, wordt meestal aangeraden om deze kosten wel te betalen en vervolgens direct na ondertekening van het huurcontract terug te vorderen. Consumenten die zich niet van deze mogelijkheid bewust zijn worden dus feitelijk opgelicht voor bedragen van honderden euro's (meestal een maand huur vermeerderd met 21% btw).

Kortom; de incentive bestaat uit korting op iets dat men sowieso niet in rekening mag brengen. Investeerders krijgen dus korting op de mate waarin ze worden opgelicht...

Het aanbieden van een dergelijk project van een huisjesmelker is jullie site onwaardig.

Vriendelijke groet,
pi_139904580
Het mag wel gewoon hoor aangezien je dat platform voor aanhuur in de arm neemt.

Van NVM:
En natuurlijk mogen er bemiddelingskosten aan de huurder worden gevraagd als hij de bemiddelaar een zoekopdracht geeft en bij deze woning bemiddelt die geen deel uitmaakt van zijn eigen woningaanbod. In dat geval voert de bemiddelaar geen werkzaamheden uit voor de verhuurder, maar alleen voor de huurder (als aanhurend makelaar).
Beneath the gold, the bitter steel
pi_139904652
Ben het niet met je eens k_man, het is namelijk helemaal niet verboden. Het is inderdaad verboden om van 2 walletjes te eten, maar het is niet verboden om geld te vragen aan een zoekende huurder voor bemiddeling en zoeken naar een huis. Een aankoopmakelaar kost ook geld bijvoorbeeld.

Tevens moet je eerst maar eens aantonen dat het bedrijf ook van de verhuurder geld krijgt, als dat niet het geval is dan lijkt het mij ook geen enkel probleem.
  dinsdag 13 mei 2014 @ 14:33:57 #108
419174 BartNH
30 jaar na 1984?
pi_139906079
quote:
aanhuur van objecten in bezit van de boschvastgroep eenmalig een korting zoals hieronder beschreven:

1. Alle inschrijvingen van ¤ 500 of meer krijgen een eenmalige korting op de bemiddelingskosten
Bemiddeling vragen voor iets wat je zelf verhuurt?
crowdfundingpolicy: Mijn spaargeld mag kansen bieden aan anderen, niet ze in de afgrond duwen.
pi_139912402
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 13:54 schreef Kirov het volgende:
Het mag wel gewoon hoor aangezien je dat platform voor aanhuur in de arm neemt.

Van NVM:
En natuurlijk mogen er bemiddelingskosten aan de huurder worden gevraagd als hij de bemiddelaar een zoekopdracht geeft en bij deze woning bemiddelt die geen deel uitmaakt van zijn eigen woningaanbod. In dat geval voert de bemiddelaar geen werkzaamheden uit voor de verhuurder, maar alleen voor de huurder (als aanhurend makelaar).
Heb je die sites wel bekeken? Dat zijn geen bedrijven die heel actief voor jou op zoek gaan naar een woning op basis van een zoekopdracht. Het zijn sites met aanbod, waarop je kunt reageren. En natuurlijk moet je een zoekovereenkomst ondertekenen en natuurlijk zeggen ze dat ze dan superhard voor jou gaan zoeken en geheel toevallig is de woning die ze voor je vinden dan precies een woning die al op de site stond. Het moeten ondertekenen van een zoekopdracht is alleen een listige manier om de wet te omzeilen.

Dat je met de NVM aankomt is wel ironisch, dat is juist de vereniging van makelaars, dus natuurlijk zeggen die dat dit mag. Het is alsof de vereniging van snackbareigenaren zegt dat friet eigenlijk heel gezond is. Geen geheel onafhankelijke bron...
pi_139912957
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 13:56 schreef Tha_Duck het volgende:
Ben het niet met je eens k_man, het is namelijk helemaal niet verboden. Het is inderdaad verboden om van 2 walletjes te eten, maar het is niet verboden om geld te vragen aan een zoekende huurder voor bemiddeling en zoeken naar een huis. Een aankoopmakelaar kost ook geld bijvoorbeeld.
Het is wel verboden als de kosten onredelijk hoog liggen. Als je duizend euro moet betalen voor het 'bemiddelen' naar een woning die toch al op de website stond bijvoorbeeld. Je mag daar wel een vergoeding voor rekenen, maar die moet in verhouding staan tot het geleverde werk. Lees dit artikel maar eens door. De twee bureaus waar het hier om gaat worden er zelfs met naam in genoemd.
pi_139977912
Er staan weer twee nieuwe projecten online op GVE;
Mooihorloge.nl:http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=6699
en
Goed BV: http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=6492

Goed BV is een arbo en reintegratiebureau die een financiering nodig heeft om hun klantengroep te ver viervoudigen. Ik denk niet dat dit helemaal een reele aanname is en daarom sla ik deze een keer over.

Mooihorloge.nl is een webwinkel in horloges die extra werkkapitaal nodig heeft. Het bedrijf bestaat al 7 jaar en is dus geen startend bedrijf meer. Echter is dit project ingedeeld in categorie 5, en aangezien het geen startend bedrijf is, betekend dat, dat meer dan 85% van de aflossingscapaciteit gebruikt wordt. Deze sla ik dan ook maar over.
pi_139984311
En alwéér een hotel. Dit keer in Utrecht.
pi_139987068
Er stond er vanmiddag ook een project op van Stone support en daar heb ik wel in geïnvesteerd.

Dat hotel sla ik over want ik heb bij hun vorige financieringsaanvraag al geld ingelegd en ik wil vooral mijn spreiding hoog houden.

Ik zit er nog aan te denken om ¤100,- in de readshop te steken, maar twijfel een beetje omdat er sprake is van een teruglopende markt en stagnerende omzetten.
  dinsdag 20 mei 2014 @ 14:25:01 #114
332574 µ
alt-m
pi_140167751
Het mailscript staat (tot nader bericht) uit...
జ్ఞ‌ా
pi_140170236
Hoezo? :'(
  dinsdag 20 mei 2014 @ 16:38:05 #116
332574 µ
alt-m
pi_140171415
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 15:55 schreef Tha_Duck het volgende:
Hoezo? :'(
Ik kan niet meer vanuit mijn 'anonieme' domein mailen en heb niet veel zin om mijn identiteit aan alle mensen te geven...
జ్ఞ‌ా
pi_140171579
quote:
3s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 16:38 schreef µ het volgende:

[..]

Ik kan niet meer vanuit mijn 'anonieme' domein mailen en heb niet veel zin om mijn identiteit aan alle mensen te geven...
Huh? Hoster heeft iets aangepast ofzo?
  dinsdag 20 mei 2014 @ 16:47:19 #118
332574 µ
alt-m
pi_140171670
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 16:43 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Huh? Hoster heeft iets aangepast ofzo?
Heb een aantal domeinen laten verlopen ;).
జ్ఞ‌ా
  dinsdag 20 mei 2014 @ 19:25:15 #119
332574 µ
alt-m
pi_140176948
Een andere user wil het eventueel opvangen. Ik weet niet of iedereen het een goed idee vindt als ik zijn/haar mailadres zomaar doorgeef. Wat denken jullie?
జ్ఞ‌ా
  dinsdag 20 mei 2014 @ 19:57:04 #120
332574 µ
alt-m
pi_140178671
De andere user wil het geheel overnemen, dus dat is mooi. Ik denk dat ik de adressen dan gewoon doorgeef.

Mocht iemand daar een probleem mee hebben, laat het hier even snel weten.
జ్ఞ‌ా
  dinsdag 20 mei 2014 @ 19:59:37 #121
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_140178815
Het is sowieso rustig in het topic!
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  dinsdag 20 mei 2014 @ 20:13:26 #122
298232 Tikbalang
Rivellaman
pi_140179492
Is ook wel zo dat er een tijdje geen echt leuke projecten waren. Zag er nu wel weer 1 dat phonehouse gebeuren in friesland. Maar helaas al weer vol. Dan sponser ik ze maar door daar mijn nieuwe mobiel te halen.
Advocatus diaboli aiunt, non semper.
pi_140181775
Script draaiend ondertussen, moet morgen nog e.e.a. finetunen met de mail en weet ik wat meer.

Als niemand bezwaar heeft neem de ik de mailadressen over, zullen uiteraard nergens anders voor gebruikt worden.
  dinsdag 20 mei 2014 @ 21:17:26 #124
332574 µ
alt-m
pi_140182598
Tenzij er bezwaar is stuur ik morgenavond de mailadressen door :Y.
జ్ఞ‌ా
pi_140195759
Zouden jullie in investeren in een particuliere lening. 13.000, 36 maanden, 7%.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')