abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 23 april 2014 @ 23:27:32 #1
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_139200486

Ma, Di, Wo, Do 20:30 uur Net 5.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 23 april 2014 @ 23:28:22 #2
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_139200522
Bij de volgende eliminatie Astrid (graag zelfs) of Rosah er uit, denk ik.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_139201367
Dat hoop ik ook!
Kwak
pi_139202354
Die Astrid is net Philip, overleeft steeds weer. -O-
  donderdag 24 april 2014 @ 00:59:15 #5
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_139203427
Ik had medelijden met Bart. Die stond zich helemaal wezenloos te grillen en moest dat gezeik van Astrid nog op de koop toenemen. Terwijl zij eindeloos stond te zaniken over die gambadarmpjes.

O, en dan tussen de regels door ook nog het andere team beschuldigen van diefstal van gamba's. Pfff, wat een slechte houding heeft dat mens. Je zou maar met haar moeten samenwerken, dodelijk vermoeiend.
Stop the world, I want to get out.
pi_139203505
Die Astrid wordt geen chef meer in een team en krijgt nog grote problemen als er iemand uit zijn slof schiet.
pi_139204327
Zo'n Astrid is toch absoluut ongeschikt als chef kok?
pi_139204554
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 07:13 schreef Halcon het volgende:
Zo'n Astrid is toch absoluut ongeschikt als chef kok?
:Y dan maakt het weinig uit als je goed kan koken. Een keuken is teamwork en tsja, daar zijn we het wel over eens: dat kan Astrid niet.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_139204560
Ik vind haar meer iemand voor zo'n rijdende frietkraam. Beetje de scholieren die daar voor een paar euro bijbeunen afblaffen.
pi_139204583
Arme scholieren -O-
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_139204589
quote:
12s.gif Op donderdag 24 april 2014 07:57 schreef Isabeau het volgende:
Arme scholieren -O-
Daar worden ze hard van. :)
pi_139205444
Ik vond het daarom zo gek dat haar team juist haar aanwees als chefkok! "Want ze deed het vorige keer ook zo goed". Zij zien een andere Astrid dan wij volgens mij :p.
pi_139205502
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 08:57 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Ik vond het daarom zo gek dat haar team juist haar aanwees als chefkok! "Want ze deed het vorige keer ook zo goed". Zij zien een andere Astrid dan wij volgens mij :p.
Ik dacht dat ze zichzelf nogal aanwees, in elk geval stribbelde bart wel tegen toen ze bojana direct aanwees als sous-chef. Misschien dachten ze: die gaat toch de baas spelen, laat ze t dan maar doen ook...
Kwak
pi_139205754
Astrid :r
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  donderdag 24 april 2014 @ 09:30:40 #15
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_139206166
quote:
Dat denk ik ook.
Hoewel het me geen fantastisch leuk mens lijkt, vermoed ik wel dat ze de rol van bad guy toegewezen heeft gekregen. Bij bepaalde opmerkingen van de chefs gaat de camera ook meteen naar haar gezicht, terwijl ieder ander daar boos of teleurgesteld op had kunnen reageren.

Ik denk dat je haar, met een beetje sturing in de vragen, ook makkelijk vervelende uitspraken kan ontlokken, die zonder context nóg vervelender worden (in die tussentijdse interviewtjes). Volgens mij is ze vrij naïef, al vindt ze zichzelf een vrouw van de wereld, misschien.

Ben benieuwd of we er achteraf nog iets over horen van haarzelf.
Snobs have more fun!
KLIK!
  donderdag 24 april 2014 @ 09:47:49 #16
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_139206624
quote:
Volgens mij deed alleen Rosah dat, toch? Of Bojana, in elk geval slechts eentje van de vier. Bart leek het er in elk geval niet erg mee eens, zo te zien aan zijn lichaamstaal.

Daarbij krijgen dit soort vervelende types vaker zo'n rol toebedeeld, omdat je zeker weet dat ze in een bijrol in elk geval de boel gaan lopen ondergraven en zich alsnog overal mee gaan bemoeien, waardoor je het als team nog moeilijker zult krijgen.

Daarom hebben mensen met een grote bek en agressieve houding vaak ook relatief veel succes. Anderen geven hun vaak in vredesnaam hun zin maar, om van het gezeik af te zijn en confrontatie uit de weg te gaan.

// amateurpsycholoog-modus
pi_139208244
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 09:47 schreef Lkw het volgende:

[..]

Volgens mij deed alleen Rosah dat, toch? Of Bojana, in elk geval slechts eentje van de vier. Bart leek het er in elk geval niet erg mee eens, zo te zien aan zijn lichaamstaal.

Daarbij krijgen dit soort vervelende types vaker zo'n rol toebedeeld, omdat je zeker weet dat ze in een bijrol in elk geval de boel gaan lopen ondergraven en zich alsnog overal mee gaan bemoeien, waardoor je het als team nog moeilijker zult krijgen.

Daarom hebben mensen met een grote bek en agressieve houding vaak ook relatief veel succes. Anderen geven hun vaak in vredesnaam hun zin maar, om van het gezeik af te zijn en confrontatie uit de weg te gaan.

// amateurpsycholoog-modus
Klopt, maar Bart vind ik daar het type niet voor. Hij zegt ook echt wel wat hij vindt, waardoor het mij verbaasde dat hij bij het kiezen van de teamcaptain niet tegen de keuze van Astrid in ging.
  donderdag 24 april 2014 @ 10:51:42 #18
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_139208363
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 10:46 schreef PurePoisonPerfume het volgende:

[..]

Klopt, maar Bart vind ik daar het type niet voor. Hij zegt ook echt wel wat hij vindt, waardoor het mij verbaasde dat hij bij het kiezen van de teamcaptain niet tegen de keuze van Astrid in ging.
Nee klopt, Bart staat zijn mannetje wel. Maar wat had hij moeten doen? De overige drie leken de keuze voor Astrid als teamhoofd wel okee te vinden. Maar zijn lichaamshouding sprak wat mij betreft boekdelen (dat hij er niet blij mee was).

Bart is vaker het haasje geweest in conclaaf met Astrid. Eigenlijk lullig dat de jury hem deze keer weer met Astrid in hetzelfde bootje zette.
pi_139210165
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 10:51 schreef Lkw het volgende:

[..]

Nee klopt, Bart staat zijn mannetje wel. Maar wat had hij moeten doen? De overige drie leken de keuze voor Astrid als teamhoofd wel okee te vinden. Maar zijn lichaamshouding sprak wat mij betreft boekdelen (dat hij er niet blij mee was).

Bart is vaker het haasje geweest in conclaaf met Astrid. Eigenlijk lullig dat de jury hem deze keer weer met Astrid in hetzelfde bootje zette.
Expres, Bojana en Rosah heeft al gebotst, Astrid en Bart ook, expres een "vlammend" team genomen denk ik.
Kwak
pi_139212328
Volgende keer Job bij die Astrid, Rosah en Bojana dan. :P
Dan heb je vier regelaars bij elkaar.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 24-04-2014 13:25:37 ]
pi_139218743
Volgens mij wees Bojana Astrid aan als chef, en Astrid koos daarop voor rosah als souschef waarop Bart inhaakte dat hij het daar niet mee eens was.
Wel mooi om te zien dat wat bart had gemaakt goed werd ontvangen en wat astrid maakt minder.

Ik denk wel dat de Jury/programmamakers ze express bij elkaar hebben gezet.

Geweldige reactie van David op Astrid, die zouden eens in een team moeten en dan David als chef. Denk dat david astrid nu wel aan zou kunnen.

Hopelijk Astrid of Bojana eruit vanavond! :@
pi_139219547
David liet de boel al door Job regelen, dat is geen leider.
Die is wel meest zichzelf daar overigens.

[ Bericht 28% gewijzigd door #ANONIEM op 24-04-2014 17:08:34 ]
pi_139219591
quote:
3s.gif Op donderdag 24 april 2014 17:07 schreef Piet_Piraat het volgende:
David liet de boel al door Job regelen, dat is geen leider.
Heel veel mensen zijn geen leider en vinden het zodoende stiekem wel best als mensen als Astrid het "regelen". Bij gratie van die lui kan ze blijven commanderen en afsnauwen.
pi_139219663
quote:
1s.gif Op donderdag 24 april 2014 17:08 schreef Halcon het volgende:

[..]

Heel veel mensen zijn geen leider en vinden het zodoende stiekem wel best als mensen als Astrid het "regelen". Bij gratie van die lui kan ze blijven commanderen en afsnauwen.
Yep, door d'r grote bek kreeg ze die rol want anders pakt ze 'm toch wel.
Job is de mannelijke regelneef en ben benieuwd wat die 2 in team gaat brengen.
pi_139219750
quote:
14s.gif Op donderdag 24 april 2014 17:11 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Yep, door d'r grote bek kreeg ze die rol want anders pakt ze 'm toch wel.
Job is de mannelijke regelneef en ben benieuwd wat die 2 in team gaat brengen.
En dat eerste is gewoon omdat het kan. De rest vindt het wel prima. Bojana is ook bazig, maar de verdeel en heers-politiek werkt kennelijk.

Job en Astrid in één team kan gaan knallen. Dat is natuurlijk leuk om te zien.
  donderdag 24 april 2014 @ 17:21:36 #26
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_139219978
Vandaag staat al aangekondigd:

Er zijn twee gasten die weten hoe het voelt om in de MasterChef-keuken te staan. Winnares van Junior MasterChef 2012, Cecile, komt langs voor een ruiktest en oud-winnares van MasterChef 2011, Sacha de Lint, geeft de kandidaten een volgende opdracht waarbij zij moeten koken voor eliminatie.
Poef.....gone! ©golfer
pi_139220043
quote:
1s.gif Op donderdag 24 april 2014 17:14 schreef Halcon het volgende:

[..]

En dat eerste is gewoon omdat het kan. De rest vindt het wel prima. Bojana is ook bazig, maar de verdeel en heers-politiek werkt kennelijk.

Job en Astrid in één team kan gaan knallen. Dat is natuurlijk leuk om te zien.
Jammer dat ze nog een keer Bart erbij deden, hebben die 2 al weleens in 1 team gezeten eigenlijk?
*btw in principe liet Bart dat wijf maar lullen en deed ie zijn eigen ding. 8-)
pi_139220165
quote:
7s.gif Op donderdag 24 april 2014 17:23 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Jammer dat ze nog een keer Bart erbij deden, hebben die 2 al weleens in 1 team gezeten eigenlijk?
*btw in principe liet Bart dat wijf maar lullen en deed ie zijn eigen ding. 8-)
Dat weet ik niet, maar het lijkt me wel goed om bij het indelen van teams "eerlijk" te verdelen, dus ook een keer twee kapiteins op één schip.
  donderdag 24 april 2014 @ 17:53:54 #29
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_139220919
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 19:07 schreef dude1986 het volgende:

[..]

Een beetje offtopic maar: Waarom doe jij niet mee? :Y
* Omdat ik die tijdsdruk niet leuk vind. Ik neem liever 1 1/2 uur dan dat ik in 45 minuten iets in elkaar flans.

* Omdat ik stante pede bedenken wat je wilt maken niet leuk vind. Ik denk daar liever over na, puzzel gerechten of menu's uit, bereid het voor, schrijf het uit. Bedenk rustig wat er het beste bij zou passen, wat een leuke twist zou zijn.

* Omdat ik niet uit mijn hoofd wil koken of wielen opnieuw uit wil vinden. Cake bakken uit je hoofd, hallo, wie doet dat? Waarom gokken als er recepten bestaan. Al zijn het je eigen recepten, ik kook niet uit mijn hoofd.

* Omdat ik rennen door een winkel om in 2 minuten ingredienten te verzamelen en medekandidaten weg te drukken niet leuk vind.

* Omdat ik desserts en patisserie maken niet leuk vind.

* Omdat ik bang ben dat straks heel Nederland over mij praat zoals ze nu over Astrid of Bojana praten

* Omdat ik niet met mijn kop op tv wil.

Maar verder lijkt het me wel leuk en vraag ik me af hoe ik het zou doen. Dat wel. :D
  donderdag 24 april 2014 @ 18:36:14 #30
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_139221962
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 17:53 schreef RobinOok het volgende:

[..]

* Omdat ik die tijdsdruk niet leuk vind. Ik neem liever 1 1/2 uur dan dat ik in 45 minuten iets in elkaar flans.

* Omdat ik stante pede bedenken wat je wilt maken niet leuk vind. Ik denk daar liever over na, puzzel gerechten of menu's uit, bereid het voor, schrijf het uit. Bedenk rustig wat er het beste bij zou passen, wat een leuke twist zou zijn.

* Omdat ik niet uit mijn hoofd wil koken of wielen opnieuw uit wil vinden. Cake bakken uit je hoofd, hallo, wie doet dat? Waarom gokken als er recepten bestaan. Al zijn het je eigen recepten, ik kook niet uit mijn hoofd.

* Omdat ik rennen door een winkel om in 2 minuten ingredienten te verzamelen en medekandidaten weg te drukken niet leuk vind.

* Omdat ik bang ben dat straks heel Nederland over mij praat zoals ze nu over Astrid of Bojana praten

Maar verder lijkt het me wel leuk en vraag ik me af hoe ik het zou doen. Dat wel. :D
Wat een boel smoezen. ;)
Poef.....gone! ©golfer
pi_139226573
quote:
1s.gif Op donderdag 24 april 2014 17:27 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat weet ik niet, maar het lijkt me wel goed om bij het indelen van teams "eerlijk" te verdelen, dus ook een keer twee kapiteins op één schip.
Job doet dat eigenlijk best wel goed, die Astrid hoeft alleen nog kort kapsel te nemen.
pi_139230246
Maandag nemen ze de gaarkeuken van een bejaardenhuis over.
  donderdag 24 april 2014 @ 21:47:38 #33
306949 dude1986
Always bored...
pi_139230560
doegdoeg
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.
pi_139232824
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 21:47 schreef dude1986 het volgende:
doegdoeg
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.
Mooi dat die weg is.
  donderdag 24 april 2014 @ 22:44:06 #35
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_139233602
Leuk dat Rosah er toch nog in zit. Ik had verwacht dat zij vandaag naar huis moest, maar gelukkig verpestte Siham haar gerecht nog meer.
Hele vis zonder ogen serveren. :N
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 24 april 2014 @ 22:53:59 #36
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_139234178
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 22:44 schreef golfer het volgende:
Leuk dat Rosah er toch nog in zit. Ik had verwacht dat zij vandaag naar huis moest, maar gelukkig verpestte Siham haar gerecht nog meer.
Hele vis zonder ogen serveren. :N
Dat zag er uitzonderlijk smerig uit inderdaad. En dan met van die grote stukken aardappel erbij. Brrr.
pi_139235814
Rosah is de volgende die gaat sneuvelen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 24-04-2014 23:24:19 ]
  donderdag 24 april 2014 @ 23:31:23 #38
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_139236210
quote:
2s.gif Op donderdag 24 april 2014 23:24 schreef Piet_Piraat het volgende:
Rosah is de volgende die gaat sneuvelen.
Ik mag hopen dat ze toch nog even blijft leven. ;)
Poef.....gone! ©golfer
pi_139236335
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 23:31 schreef golfer het volgende:

[..]

Ik mag hopen dat ze toch nog even blijft leven. ;)
Ik wordt erg nerveus van zulke vrouwen.
Net iets te eigenwijs.
pi_139241432
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 22:53 schreef Lkw het volgende:

[..]

Dat zag er uitzonderlijk smerig uit inderdaad. En dan met van die grote stukken aardappel erbij. Brrr.
Hopen dat ze niet nog een keer terug mag komen.
pi_139241647
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 17:53 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Even heel eerlijk. Alleen niet leuk of denk je misschien ook dat je de tijdsdruk niet aan kunt, niet in 2 min je boodschappen in orde kunt hebben en niet in zo'n korte tijd een goed gerecht kunt verzinnen?
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  vrijdag 25 april 2014 @ 10:49:09 #42
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_139244819
Ik ga gewoon echt niet als een debiel naar en door een winkel rennen. Gewoon niet. Helemaal niet.
Dus dat alleen al is reden om niet mee te doen.

Ik kan misschien on the spot best iets bedenken om te maken, maar ik denk dat ik iets beters kan bedenken als je me een half of heel uur bedenktijd geeft.

En de tijdsdruk. Ik weet het niet. Ik denk dat ik er wel tegen kan. Omdat ik timing nu al heel belangrijk vindt. Zo plannen dat alles tegelijk op tafel komt. Mijn boontjes zijn nooit 10 minuten van tevoren klaar of zo. Dat komt bijna niet voor. Dan moet er iets mis zijn gegaan.

Maar de druk van altijd beperkte tijd, vreemde keuken, irri jury en camera's in je nek, daar zou ik misschien wel eens heel slecht tegen kunnen ja. ;-)
pi_139247753
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 10:49 schreef RobinOok het volgende:
Ik ga gewoon echt niet als een debiel naar en door een winkel rennen. Gewoon niet. Helemaal niet.
Dus dat alleen al is reden om niet mee te doen.

Ik kan misschien on the spot best iets bedenken om te maken, maar ik denk dat ik iets beters kan bedenken als je me een half of heel uur bedenktijd geeft.

En de tijdsdruk. Ik weet het niet. Ik denk dat ik er wel tegen kan. Omdat ik timing nu al heel belangrijk vindt. Zo plannen dat alles tegelijk op tafel komt. Mijn boontjes zijn nooit 10 minuten van tevoren klaar of zo. Dat komt bijna niet voor. Dan moet er iets mis zijn gegaan.

Maar de druk van altijd beperkte tijd, vreemde keuken, irri jury en camera's in je nek, daar zou ik misschien wel eens heel slecht tegen kunnen ja. ;-)
Het meest verschrikkelijke is en blijft dat je binnen 2 minuten een gerecht in je hoofd moet zitten en dan nog eens alle ingredienten moet pakken uit de winkel en je never nooit meer tijdens de opdracht terug die pantry in mag. Bah.
  vrijdag 25 april 2014 @ 12:54:55 #44
306949 dude1986
Always bored...
pi_139248186
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 april 2014 12:37 schreef regnavetto het volgende:

[..]

Het meest verschrikkelijke is en blijft dat je binnen 2 minuten een gerecht in je hoofd moet zitten en dan nog eens alle ingredienten moet pakken uit de winkel en je never nooit meer tijdens de opdracht terug die pantry in mag. Bah.
Ik denk toch dat ze bedenktijd krijgen. Soms zag ikd at er opeens geschreven recepten/ideeën op het aanrecht stonden na of voor ze uit de winkel kwamen rennen. Niet alles wordt natuurlijk uitgezonden. De opdrachten worden volgens mij ook duidelijker uitgelegd etc
  vrijdag 25 april 2014 @ 12:56:18 #45
306949 dude1986
Always bored...
pi_139248221
en over Siham, ze is idd de zwakste schakel geweest de afgelopen weken. Het is wel leuk voor haar dat twee van haar recepten in twee verschillende restaurants op het menu komen. Dat heeft in deze serie nog niemand bereikt.
  vrijdag 25 april 2014 @ 13:11:13 #46
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_139248624
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 12:56 schreef dude1986 het volgende:
en over Siham, ze is idd de zwakste schakel geweest de afgelopen weken. Het is wel leuk voor haar dat twee van haar recepten in twee verschillende restaurants op het menu komen. Dat heeft in deze serie nog niemand bereikt.
Wat ze kon, kon ze ook wel goed, maar ze was toch wat te beperkt in haar kunnen.
  vrijdag 25 april 2014 @ 13:46:24 #47
306949 dude1986
Always bored...
pi_139249714
quote:
99s.gif Op vrijdag 25 april 2014 13:11 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

Wat ze kon, kon ze ook wel goed, maar ze was toch wat te beperkt in haar kunnen.
idd, en ze probeerde dus uit haar comfortzone te treden, maar het resultaat was vaak niet goed.
  vrijdag 25 april 2014 @ 13:57:29 #48
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_139250011
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 12:54 schreef dude1986 het volgende:

Ik denk toch dat ze bedenktijd krijgen.
Ik denk dat Regnavetto, als ex-deelnemer toch echt wel weet waar hij het over heeft. ;)
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 25 april 2014 @ 15:31:04 #49
306949 dude1986
Always bored...
pi_139252493
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 13:57 schreef golfer het volgende:

[..]

Ik denk dat Regnavetto, als ex-deelnemer toch echt wel weet waar hij het over heeft. ;)
Nou ik ben benieuwd. Misschien kan Regnavetto dan even uitleggen of de tijd die uitgezonden wordt daadwerkelijk de tijd is die ze krijgen. Ik zag som echt zelfgeschreven opmerkingen etc op masterchef papier, dus dat zou dan betekenen dat ze misschien bij sommige opdrachten wel een paar minuten extra krijgen dan uitgezonden. En volgens mij wordt bijvoorbeeld de uitleg ook niet uitzonden?

Of wel Regnavetto? Ben benieuwd.
  vrijdag 25 april 2014 @ 15:34:55 #50
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_139252616
Je kunt toch ook gewoon in de tijd die je krijgt aantekeningen maken? Beginnen met iets opschrijven?
  vrijdag 25 april 2014 @ 16:08:22 #51
306949 dude1986
Always bored...
pi_139253698
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 15:34 schreef RobinOok het volgende:
Je kunt toch ook gewoon in de tijd die je krijgt aantekeningen maken? Beginnen met iets opschrijven?
Als ze terugkomen rennen na de 5 minuten die ze mogen winkelen, stonden er bij sommige geschreven notities op het aanrecht. Dus dat zou kunnen betekenen dat tussen het uitlegmoment van de opdracht en het winkelen (we zien ze direct rennen naar de pantry na deze uitleg) toch nog een moment zit die ze mogen gebruiken om te denken over wat ze moeten doen. Ik hoop dat je snapt wat ik bedoel. Ze schrijven niet tijdens deze uitleg, dan staan ze te luisteren. :)
pi_139253884
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 16:08 schreef dude1986 het volgende:

Als ze terugkomen rennen na de 5 minuten die ze mogen winkelen, stonden er bij sommige geschreven notities op het aanrecht. Dus dat zou kunnen betekenen dat tussen het uitlegmoment van de opdracht en het winkelen (we zien ze direct rennen naar de pantry na deze uitleg) toch nog een moment zit die ze mogen gebruiken om te denken over wat ze moeten doen. Ik hoop dat je snapt wat ik bedoel. Ze schrijven niet tijdens deze uitleg, dan staan ze te luisteren. :)
regnavetto heeft volgens mij eerder al eens gezegd dat de camera's moesten worden verplaatst van 'keuken' naar 'pantry' en dat dat een paar minuutjes kost en in die tijd kon je zelf wat opkrabbelen.
  vrijdag 25 april 2014 @ 17:25:09 #53
306949 dude1986
Always bored...
pi_139255636
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 16:14 schreef Isabeau het volgende:

[..]

regnavetto heeft volgens mij eerder al eens gezegd dat de camera's moesten worden verplaatst van 'keuken' naar 'pantry' en dat dat een paar minuutjes kost en in die tijd kon je zelf wat opkrabbelen.
Dan is dat dus het antwoord :).

Ze hebben dus meer tijd dan lijkt (voor ons kijkers). Al is dat nog wel heel weinig en zijn de opdrachten nog steeds moeilijk. Maar ze hebben genoeg tijd om pen en papier er bij te pakken en dingen op een rijtje te zetten (dingen neer te krabbelen).
  vrijdag 25 april 2014 @ 17:25:38 #54
306949 dude1986
Always bored...
pi_139255647
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 13:57 schreef golfer het volgende:

[..]

dus ja Golfer, ze krijgen meer bedenktijd! zie hierboven
  vrijdag 25 april 2014 @ 17:50:31 #55
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_139256275
Maar dat is dan wel bedenktijd nadat je je boodschappen hebt gedaan.
  vrijdag 25 april 2014 @ 18:10:23 #56
306949 dude1986
Always bored...
pi_139256733
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 17:50 schreef RobinOok het volgende:
Moet de camera ook niet verschoven worden van keukendeel (waar ze de opdracht te horen krijgen) naar de pantry?

[ Bericht 1% gewijzigd door dude1986 op 25-04-2014 18:15:27 ]
pi_139257845
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 17:50 schreef RobinOok het volgende:
Nee hoor: luisteren naar uitleg, camera's worden verzet dus bedenktijd, dan shoppen :Y En volgens ravigotesaus (vergeet zijn nick steeds :@ ) zijn er ook deelnemers die tijdens de shop-tijd nog wat meer tijd voor denken/schrijven nemen..
pi_139259019
Ik vind het ook altijd wel apart dat er altijd een enorme zooi op hun werkplek ligt op het moment dat de tijd om is. En vervolgens als ze met het eten naar de jury lopen is alles netjes opgeruimd en staan ze alleen nog met het bord te kijken. Het eten is dan toch ook allemaal koud? Hierdoor kan het ook slechter smaken en bij ijs lijkt het me helemaal lastig aangezien het dan gaat smelten.

Vraag me altijd af hoe ze dat doen in die tijd. Ik ze nooit iets uit een oven/vriezer halen voor ze het serveren aan de jury.....

:{

En wie zal daar de afwas doen? >:)
  vrijdag 25 april 2014 @ 19:38:28 #59
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_139259029
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 18:58 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Nee hoor: luisteren naar uitleg, camera's worden verzet dus bedenktijd, dan shoppen :Y En volgens ravigotesaus (vergeet zijn nick steeds :@ ) zijn er ook deelnemers die tijdens de shop-tijd nog wat meer tijd voor denken/schrijven nemen..
ottevanger maar dan achterstevoren ;)
Kwak
  vrijdag 25 april 2014 @ 19:39:34 #60
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_139259064
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 19:38 schreef JustD1984 het volgende:
Ik vind het ook altijd wel apart dat er altijd een enorme zooi op hun werkplek ligt op het moment dat de tijd om is. En vervolgens als ze met het eten naar de jury lopen is alles netjes opgeruimd en staan ze alleen nog met het bord te kijken. Het eten is dan toch ook allemaal koud? Hierdoor kan het ook slechter smaken en bij ijs lijkt het me helemaal lastig aangezien het dan gaat smelten.

Vraag me altijd af hoe ze dat doen in die tijd. Ik ze nooit iets uit een oven/vriezer halen voor ze het serveren aan de jury.....

Dat. Volgens mij doen die alsof het warm is :')

Dus als ze chocoladefondant maken moet ie echt op tijd uit de oven want t gaart nog onwijs na... net als alle andere dingen die echt a point moeten lijkt me dat een extra handicap, die wachttijd.
Kwak
  vrijdag 25 april 2014 @ 19:40:33 #61
306949 dude1986
Always bored...
pi_139259090
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 19:38 schreef JustD1984 het volgende:

Volgens mij morgen ze eten opwarmen. Dit is bij Masterchef Australia zo. Misschien hier in NL ook :P

afwassen... ik hoop dat ze daar hulpjes voor hebben :P kutwerkje
pi_139259092
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 19:38 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

ottevanger maar dan achterstevoren ;)
Ah thanx, dat gaat helpen ^O^
pi_139259269
maar dat lijkt me wel lastig en je krijgt dan ook niet exact het juiste beeld van wat ze hebben gemaakt bijvoorbeeld bij de kans op nagaren van sommige dingen.

poeh, lastig hoor.

Ik zou wel eens een kijkje achter de schermen willen. Het liefst in Australië dan natuurlijk.... O-) O-)

En ik heb het niet helemaal goed meegekregen maar is hier een ex-deelnemer aanwezig? Van MC NL? wie wat waar welk seizoen??? :o
  vrijdag 25 april 2014 @ 20:04:45 #64
306949 dude1986
Always bored...
pi_139259812
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 19:46 schreef JustD1984 het volgende:
maar dat lijkt me wel lastig en je krijgt dan ook niet exact het juiste beeld van wat ze hebben gemaakt bijvoorbeeld bij de kans op nagaren van sommige dingen.

poeh, lastig hoor.

Ik zou wel eens een kijkje achter de schermen willen. Het liefst in Australië dan natuurlijk.... O-) O-)

Ik wil mee.

quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 19:46 schreef JustD1984 het volgende:

En ik heb het niet helemaal goed meegekregen maar is hier een ex-deelnemer aanwezig? Van MC NL? wie wat waar welk seizoen??? :o
Dit seizoen. Zn username wordt hier boven genoemd, het is volgens mij Phi....
leuke jongen :)
pi_139261236
Waar dan?
  vrijdag 25 april 2014 @ 20:51:40 #66
306949 dude1986
Always bored...
pi_139261443
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 20:44 schreef Halcon het volgende:
Waar dan?
lees het topic maar goed door.
pi_139261609
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 20:51 schreef dude1986 het volgende:

[..]

lees het topic maar goed door.
Regnavetto?
  vrijdag 25 april 2014 @ 21:09:06 #68
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_139261984
quote:
5s.gif Op vrijdag 25 april 2014 20:57 schreef Halcon het volgende:

[..]

Regnavetto?
Jezus man, het wordt zo ongeveer uitgespeld :') en de twitterlink in zijn sig is ook vrij veelzeggend ;)
Kwak
  vrijdag 25 april 2014 @ 21:15:20 #69
306949 dude1986
Always bored...
pi_139262176
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 april 2014 21:09 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Jezus man, het wordt zo ongeveer uitgespeld :') en de twitterlink in zijn sig is ook vrij veelzeggend ;)
idd
pi_139262257
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 april 2014 21:09 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Ja, heel fijn, maar via de phone zie je signatures niet. :')
  vrijdag 25 april 2014 @ 21:43:19 #71
306949 dude1986
Always bored...
pi_139263169
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 21:17 schreef Halcon het volgende:

[..]

en de dit: ?
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 19:38 schreef kwakz0r het volgende:
ottevanger maar dan achterstevoren
:{w
pi_139263230
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 21:43 schreef dude1986 het volgende:

[..]

en de dit: ?

[..]

:{w
Die post valt me nu pas op.
  vrijdag 25 april 2014 @ 22:30:52 #73
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_139264951
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 21:17 schreef Halcon het volgende:

[..]

psssst als je op je telefoon zit kun je op t avatarsmilieding klikken, dan krijg je iemands signature etc te zien!
Kwak
pi_139265121
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 22:30 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

psssst als je op je telefoon zit kun je op t avatarsmilieding klikken, dan krijg je iemands signature etc te zien!
Yep, maar om nu bij elke post even te klikken op de auteur om zijn/haar signature te zien... zo boeiend is dat meestal toch niet. :)
pi_139312276
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 15:31 schreef dude1986 het volgende:

[..]

Nou ik ben benieuwd. Misschien kan Regnavetto dan even uitleggen of de tijd die uitgezonden wordt daadwerkelijk de tijd is die ze krijgen. Ik zag som echt zelfgeschreven opmerkingen etc op masterchef papier, dus dat zou dan betekenen dat ze misschien bij sommige opdrachten wel een paar minuten extra krijgen dan uitgezonden. En volgens mij wordt bijvoorbeeld de uitleg ook niet uitzonden?

Of wel Regnavetto? Ben benieuwd.
Je krijgt de opdracht te horen en dan wordt er even gestopt omdat natuurlijk de tijd in de winkel ook opgenomen moet worden, maar dat is echt heel minimaal. Dus meestal heb je echt maar 1 of 2 minuutjes om snel even wat dingen op te schrijven. Camera's gaan van het statief gelijk op handheld naar de winkel.Maar je weet dan ook helemaal niet wat er in de koelkast in de winkel ligt, ene keer is die helemaal leeg, andere keer liggen er mooie stukken vis enz. compleet random voor ons. Wat veel mensen vaak deden als de tijd inging was snel nog heel je plan uitschrijven. Dus meestal zijn die aantekeningen die je op tv ziet tijdens de kooktijd opgeschreven.
pi_139312463
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2014 18:39 schreef regnavetto het volgende:

[..]

Je krijgt de opdracht te horen en dan wordt er even gestopt omdat natuurlijk de tijd in de winkel ook opgenomen moet worden, maar dat is echt heel minimaal. Dus meestal heb je echt maar 1 of 2 minuutjes om snel even wat dingen op te schrijven. Camera's gaan van het statief gelijk op handheld naar de winkel.Maar je weet dan ook helemaal niet wat er in de koelkast in de winkel ligt, ene keer is die helemaal leeg, andere keer liggen er mooie stukken vis enz. compleet random voor ons. Wat veel mensen vaak deden als de tijd inging was snel nog heel je plan uitschrijven. Dus meestal zijn die aantekeningen die je op tv ziet tijdens de kooktijd opgeschreven.
Heb je nog contact met de andere kandidaten? En wie denk je dat er gaat winnen? Ik denk Bojana :)!
  zondag 27 april 2014 @ 18:48:44 #77
306949 dude1986
Always bored...
pi_139312590
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2014 18:39 schreef regnavetto het volgende:

[..]

ah cool, thx voor je reactie ;-)
  zondag 27 april 2014 @ 18:59:21 #78
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_139312973
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 17:25 schreef dude1986 het volgende:

dus ja Golfer, ze krijgen meer bedenktijd! zie hierboven
Dus niet, zoals je kunt lezen.
Max. 1 a 2 minuten.
Poef.....gone! ©golfer
pi_139315478
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2014 18:45 schreef Unites het volgende:

[..]

Heb je nog contact met de andere kandidaten? En wie denk je dat er gaat winnen? Ik denk Bojana :)!
Ja spreek ze nog regelmatig! Ik denk dat Dinsimo gaat winnen! Oftewel ik kan er niks van zeggen :X :6
pi_139315952
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2014 20:02 schreef regnavetto het volgende:

[..]

Ja spreek ze nog regelmatig! Ik denk dat Dinsimo gaat winnen! Oftewel ik kan er niks van zeggen :X :6
Mag je wel vertellen hoe dat gaat als de opdracht klaar is? Hoe het zit met de tijd tussen einde opdracht en het proeven van de jury?
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  zondag 27 april 2014 @ 20:19:03 #81
306949 dude1986
Always bored...
pi_139316247
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2014 18:59 schreef golfer het volgende:

[..]

Dus niet, zoals je kunt lezen.
Max. 1 a 2 minuten.
en 1 a 2 minuten is geen extra bedenktijd...? :|W
  zondag 27 april 2014 @ 20:35:48 #82
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_139317186
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2014 20:19 schreef dude1986 het volgende:

en 1 a 2 minuten is geen extra bedenktijd...? :|W
Niet meer dan al bekend was, nee.
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 27 april 2014 @ 20:37:23 #83
306949 dude1986
Always bored...
pi_139317287
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2014 20:35 schreef golfer het volgende:

[..]

Niet meer dan al bekend was, nee.
:W
  zondag 27 april 2014 @ 20:42:16 #84
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_139317589
:W
Poef.....gone! ©golfer
pi_139317946
quote:
7s.gif Op zondag 27 april 2014 20:12 schreef easy-going het volgende:

[..]

Mag je wel vertellen hoe dat gaat als de opdracht klaar is? Hoe het zit met de tijd tussen einde opdracht en het proeven van de jury?
Ja, inderdaad, wie doet de afwas en hoe worden de gerechten warm/koud gehouden?
pi_139321532
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2014 20:48 schreef Unites het volgende:

[..]

We hebben een heel lief team die de boel opruimt en afwast. En die hebben me een partij afgezien. :o Waren een aantal ware slagvelden.

Ik weet niet zeker of ik mag vertellen hoe het proeven gaat. Dus kies ik maar voor zekerheid en zeg ik niks. Sorry -O-
  zondag 27 april 2014 @ 22:15:17 #87
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_139323158
lijkt me duidelijk: ze proeven koud eten en doen alsof het warm is/opgewarmd en dien alsof het vers is. dan snap ik wel waarom ze regelmatig in restaurant setting een opdracht doen :7
Kwak
  zondag 27 april 2014 @ 22:59:59 #88
306949 dude1986
Always bored...
pi_139325912
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2014 22:15 schreef kwakz0r het volgende:
lijkt me duidelijk: ze proeven koud eten en doen alsof het warm is/opgewarmd en dien alsof het vers is. dan snap ik wel waarom ze regelmatig in restaurant setting een opdracht doen :7
Bij Masterchef Australië worden gerechten opgewarmd, maar dit kan natuurlijk totaal anders zijn in de NLversie.
  zondag 27 april 2014 @ 23:24:36 #89
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_139326975
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2014 22:59 schreef dude1986 het volgende:

[..]

Bij Masterchef Australië worden gerechten opgewarmd, maar dit kan natuurlijk totaal anders zijn in de NLversie.
Dat zei ik als tweede optie na de schuine streep ;)
Kwak
  zondag 27 april 2014 @ 23:33:35 #90
306949 dude1986
Always bored...
pi_139327314
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2014 23:24 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Dat zei ik als tweede optie na de schuine streep ;)
nee, je zegt dat ze doen alsof het warm/opgewarmd is. Ik zeg dat dit in de Australische versie daadwerkelijk opwarmen is en dus niet doen alsof :)
  zondag 27 april 2014 @ 23:50:41 #91
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_139327989
Lijkt mij dat de hele boel verpieterd toch?
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  maandag 28 april 2014 @ 00:02:58 #92
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_139328438
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2014 22:15 schreef kwakz0r het volgende:
1. ze proeven koud eten en doen alsof het warm is
2. opgewarmd en doen alsof het vers is

ik snap dat de schuine streep verwarrend is, maar dit bedoelde ik.
Kwak
  maandag 28 april 2014 @ 00:17:10 #93
306949 dude1986
Always bored...
pi_139328866
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 00:02 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

1. ze proeven koud eten en doen alsof het warm is
2. opgewarmd en doen alsof het vers is

ik snap dat de schuine streep verwarrend is, maar dit bedoelde ik.
ah okej duidelijk :)
  maandag 28 april 2014 @ 20:55:46 #94
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_139353221
God wat een zeikstraal is die Astrid zeg :').
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  maandag 28 april 2014 @ 21:07:48 #95
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_139353705
quote:
1s.gif Op maandag 28 april 2014 20:55 schreef XcUZ_Me het volgende:
God wat een zeikstraal is die Astrid zeg :').
Begin me inderdaad steeds meer te irriteren aan d'r.
Ze is van pas gescheiden, verdrietige vrouw gegaan naar arrogante topbitch on 0.10 seconden ofzo :')
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  maandag 28 april 2014 @ 21:16:08 #96
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_139354048
dr sit feels te feel suur in dat mantdje, dus nou ga ik die ossewos lekker gaar bakkon. :')
Kwak
  maandag 28 april 2014 @ 21:16:29 #97
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_139354069
Ossenworst bakken. Dat mens spoort niet!
  maandag 28 april 2014 @ 21:25:04 #98
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_139354471
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 21:16 schreef RobinOok het volgende:
Ik maakte aan het begin en grapje tegen mijn vriend "als je geen zin meer hebt: gewoon alles wokken. biet, zure room, ozzewoz, hoppa"

:') t scheelt weinig.
Kwak
pi_139354738
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 21:16 schreef RobinOok het volgende:
What's next met haar. Moleculair koken met frikandellen?
  maandag 28 april 2014 @ 21:34:31 #100
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_139354901
Hoe ken juh naaauuwww ass juh acht ingreedieeentee mag pakkuh naaauuwww deeeerrrrriieee suuuuruh pakkuh?!
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  maandag 28 april 2014 @ 21:46:10 #101
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_139355425
Wat leuk voor Rosah dat ze morgen niet hoeft te koken voor eliminatie.

Ik hoop zo dat Astrid er dan eindelijk uitvliegt.
Poef.....gone! ©golfer
pi_139355729
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 21:16 schreef kwakz0r het volgende:
dr sit feels te feel suur in dat mantdje, dus nou ga ik die ossewos lekker gaar bakkon. :')
Het is gaaaaan.
Nou gaaaaan ik die ossewos lekker gaar bakkon :D
pi_139358927
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2014 20:48 schreef Unites het volgende:

[..]

:o dat waren mijn vragen!!!!

:*
pi_139364370
quote:
14s.gif Op maandag 28 april 2014 21:46 schreef golfer het volgende:
Wat leuk voor Rosah dat ze morgen niet hoeft te koken voor eliminatie.

Ik hoop zo dat Astrid er dan eindelijk uitvliegt.
Ik hoop het ook, maar ben er bang voor.
pi_139365284
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 22:57 schreef JustD1984 het volgende:

[..]

:o dat waren mijn vragen!!!!

:*
Sorry :$ Ik ben gewoon een random klein boefje, haha :)!
  dinsdag 29 april 2014 @ 11:50:53 #106
58335 Schaapje82
Tempus Fugit
pi_139369160
Ik vraag me ook af hoe dat nou werkt als ze klaar zijn met koken. Als ze de gerechten brengen is de hele boel alweer opgeruimd. Dan worden die gerechten, neem ik aan, warm gehouden. Maar blijft de gaarheid dan wel gelijk? Gaart het niet door?

Ik maak soms de dovenondertitels voor dit programma en ben het daardoor ook gaan volgen. Nog maar twee weken en ze zijn nog met z'n zessen. Dan moeten er komende twee weken dus nog even gauw 4 uit. Wordt een spannende tijd.
Once upon a midnight dreary, while I pondered weak and weary...
pi_139369516
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 11:50 schreef Schaapje82 het volgende:
Ik vraag me ook af hoe dat nou werkt als ze klaar zijn met koken. Als ze de gerechten brengen is de hele boel alweer opgeruimd. Dan worden die gerechten, neem ik aan, warm gehouden. Maar blijft de gaarheid dan wel gelijk? Gaart het niet door?

Ik maak soms de dovenondertitels voor dit programma en ben het daardoor ook gaan volgen. Nog maar twee weken en ze zijn nog met z'n zessen. Dan moeten er komende twee weken dus nog even gauw 4 uit. Wordt een spannende tijd.
Dan is mijn zusje je dankbaar voor die ondertiteling ;).

Hoe werkt dat? Loop jij 'voor' met de ondertiteling dus heb je de volgende afleveringen al gezien? Of gaat dat gelijk op?
  dinsdag 29 april 2014 @ 12:09:09 #108
58335 Schaapje82
Tempus Fugit
pi_139369810
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 12:00 schreef PurePoisonPerfume het volgende:

[..]

Hoe werkt dat? Loop jij 'voor' met de ondertiteling dus heb je de volgende afleveringen al gezien? Of gaat dat gelijk op?
Graag gedaan.

Ik loop meestal één a twee dagen voor, maar het is maar net of ik die afleveringen krijg hoor. Soms doet iemand anders het. Ik heb nu die van donderdag liggen. Ik weet wie er morgen uit gaat en deels wat ze gaan doen morgen en donderdag. Ben helaas nu nog bezig met die andere keukenwedstrijd Bake My Day. Ik doe liever MC, maar ja, dit moest eerst af.
  dinsdag 29 april 2014 @ 12:28:11 #109
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_139370544
Moet jij, als ondertitelaar, ook een geheimhoudingsverklaring tekenen?
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 29 april 2014 @ 12:45:13 #110
58335 Schaapje82
Tempus Fugit
pi_139371164
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 12:28 schreef golfer het volgende:
Moet jij, als ondertitelaar, ook een geheimhoudingsverklaring tekenen?
In ieder geval niet specifiek voor een programma. Kan zijn dat er in mijn overeenkomst met de payroller iets over staat, maar heb dat eigenlijk nooit uitgeplozen. Het is werk en dat er mensen helemaal in spanning zouden kunnen zitten om wie er mogen uit ligt besef ik niet zo. De meeste programma's die ik doe hebben sowieso niet een dergelijk element. Of je moet wel heel nieuwsgierig zijn naar waar Rob komend weekend nu weer een tuin gaat verbouwen. ;)

Ik heb wel een keer een of andere quiz gedaan en toen zat ik daarna bij m'n schoonouders die quiz toevallig ook te kijken. Dus ik al die vragen goed beantwoorden. Ze waren helemaal onder de indruk.
  dinsdag 29 april 2014 @ 12:49:17 #111
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_139371301
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 april 2014 12:45 schreef Schaapje82 het volgende:

Ik heb wel een keer een of andere quiz gedaan en toen zat ik daarna bij m'n schoonouders die quiz toevallig ook te kijken. Dus ik al die vragen goed beantwoorden. Ze waren helemaal onder de indruk.
_O-
Poef.....gone! ©golfer
pi_139371874
Plz, verklap wie er uit gaat :)
Via DM :$$
pi_139372959
Leuk om te weten! :)
  dinsdag 29 april 2014 @ 13:43:24 #114
58335 Schaapje82
Tempus Fugit
pi_139373067
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 13:07 schreef Unites het volgende:
Plz, verklap wie er uit gaat :)
Via DM :$$
Nog een dagje volhouden! Het wordt echt niet leuker als je al weet wie eruit gaat.
pi_139373100
Stel me in ieder geval gerust: Bojana niet toch...?
  dinsdag 29 april 2014 @ 14:03:33 #116
58335 Schaapje82
Tempus Fugit
pi_139373858
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 13:44 schreef Unites het volgende:
Stel me in ieder geval gerust: Bojana niet toch...?
Ik gok persoonlijk op een finale tussen Bart en Bojana...
  dinsdag 29 april 2014 @ 14:04:26 #117
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_139373893
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 april 2014 12:45 schreef Schaapje82 het volgende:

[..]

In ieder geval niet specifiek voor een programma. Kan zijn dat er in mijn overeenkomst met de payroller iets over staat, maar heb dat eigenlijk nooit uitgeplozen. Het is werk en dat er mensen helemaal in spanning zouden kunnen zitten om wie er mogen uit ligt besef ik niet zo. De meeste programma's die ik doe hebben sowieso niet een dergelijk element. Of je moet wel heel nieuwsgierig zijn naar waar Rob komend weekend nu weer een tuin gaat verbouwen. ;)

:D
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_139373931
Gaat er een man of een vrouw uit :$??
pi_139373996
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 14:05 schreef Unites het volgende:
Gaat er een man of een vrouw uit :$??
Niet vissen, dat kan ze toch echt niet vertellen :P
  dinsdag 29 april 2014 @ 14:07:44 #120
58335 Schaapje82
Tempus Fugit
pi_139374024
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 14:06 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Niet vissen, dat kan ze toch echt niet vertellen :P
Kan wel, maar het is niet leuk. :P

Wie denken jullie dat in de finale zullen staan? Als je dat nu zou moeten bepalen.
  dinsdag 29 april 2014 @ 14:08:43 #121
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_139374053
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 12:00 schreef PurePoisonPerfume het volgende:

[..]

Ik ook. Reden waarom ik toch het liefste live kijk en niet de opgenomen versie.
  dinsdag 29 april 2014 @ 14:10:57 #122
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_139374126
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 14:07 schreef Schaapje82 het volgende:

[..]

Kan wel, maar het is niet leuk. :P
Mij boeit dat niks. Sterker nog, bij de Australische versie weet je het meestal al. Omdat het dan daar als is uitgezonden. Ik vind het er niet minder spannend om worden. Sterker nog, ik vind het wel prettiger kijken.
  dinsdag 29 april 2014 @ 14:16:46 #123
58335 Schaapje82
Tempus Fugit
pi_139374348
Ik zit opeens te denken, vanavond gaat er al iemand uit zeker? Niet morgen.
Want in de aflevering van donderdag zie je een stukje van woensdag (op de markt) en daar zijn ze al met z'n zessen dacht ik. Dus dan is het nog maar een paar uur wachten. Valt weer mee. :P
Ik moet hem opnemen, want nog niet gezien dus en ook niet thuis.
Ik ga 'm even vooruitspoelen hoor, want dan zal er donderdag nog wel iemand uit gaan denk ik zo.

Leuk om te horen dat mensen die ondertitels waarderen. Zal ik extra m'n best voor doen dan. ;)

Edit: O ja hoor, donderdag nog een eruit. :)
pi_139374461
Ben ik een beetje goed te verstaan Schaapje?? Of was ik een irritante gast om de ondertitel voor te schrijven? Groetjes Philip :D
  dinsdag 29 april 2014 @ 14:22:04 #125
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_139374552
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 14:08 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Huh? We kijken toch allemaal de opgenomen versie.
Snobs have more fun!
KLIK!
  dinsdag 29 april 2014 @ 14:29:14 #126
58335 Schaapje82
Tempus Fugit
pi_139374846
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 14:19 schreef regnavetto het volgende:
Ben ik een beetje goed te verstaan Schaapje?? Of was ik een irritante gast om de ondertitel voor te schrijven? Groetjes Philip :D
Haha, ja, ik heb wel ergens een keer gehad dat ik er weinig van kon maken. Maar iemand herhaalde toen dat woord (misschien was het een ingredient) en toen kon ik het alsnog goed neerzetten. Maar het valt alles mee naast Rosah met 300 woorden per seconde en Alain met 'we gaan proef'.
pi_139374903
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 14:29 schreef Schaapje82 het volgende:
en Alain met 'we gaan proef'.
pi_139374914
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 14:29 schreef Schaapje82 het volgende:

[..]

Haha, ja, ik heb wel ergens een keer gehad dat ik er weinig van kon maken. Maar iemand herhaalde toen dat woord (misschien was het een ingredient) en toen kon ik het alsnog goed neerzetten. Maar het valt alles mee naast Rosah met 300 woorden per seconde en Alain met 'we gaan proef'.
"Je eet alleen niet met je mond maar ook met je hoog" en dan wijzend naar zijn ogen. Vond het wel een prachtige vent haha, maar om te ondertitelen misschien wat minder ja.
pi_139375024
Oh, regnavetto, nog een vraag: waarom mochten niet alle afvallers meedoen om weer terug in de strijd te komen? :o
pi_139375047
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 14:08 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Zij kijkt NL programma's altijd via uitzending/programma gemist. Op die sites kun je ondertiteling aanzetten. :)
pi_139375095
Je kunt toch ook via de tv ondertiteling aanzetten? 888?
pi_139375135
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 14:35 schreef Unites het volgende:
Je kunt toch ook via de tv ondertiteling aanzetten? 888?
Ja, maar dus niet als je het hebt opgenomen.
pi_139375167
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 14:33 schreef Unites het volgende:
Oh, regnavetto, nog een vraag: waarom mochten niet alle afvallers meedoen om weer terug in de strijd te komen? :o
Ze hadden ervoor gekozen om de laatste 5 afvallers terug te laten komen. Dus gewoon uitgekozen op wanneer ze eruit waren gegaan en niet op persoonlijkheid of wat dan ook.
pi_139375171
Ah oke, weer wat geleerd :)
  dinsdag 29 april 2014 @ 14:37:52 #135
221912 minilot
Nancy boy
pi_139375192
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 14:37 schreef regnavetto het volgende:

[..]

Ze hadden ervoor gekozen om de laatste 5 afvallers terug te laten komen. Dus gewoon uitgekozen op wanneer ze eruit waren gegaan en niet op persoonlijkheid of wat dan ook.
Dan graag ook even uitleg geven over de opruimen/warmhouden-vraag :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_139375216
Ah oke :$ Je woont trouwens best dichtbij... zelf zou ik ook best mee willen doen aan zo'n programma, ookal doe ik alles via recepten :')

Kan ik niet eens een keer een kookworkshop bij je volgen!!??
  dinsdag 29 april 2014 @ 14:38:47 #137
58335 Schaapje82
Tempus Fugit
pi_139375228
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 14:30 schreef regnavetto het volgende:

[..]

"Je eet alleen niet met je mond maar ook met je hoog" en dan wijzend naar zijn ogen. Vond het wel een prachtige vent haha, maar om te ondertitelen misschien wat minder ja.
Zeker. Lijkt me een aardige man. Ik heb ook MC Junior wel ondertiteld, dus ik ben inmiddels aardig gewend aan z'n accent.

Prettig dat je hier ook rondhangt. Nu kon ik via jou op Facebook even uitvogelen waar David vandaan kwam. Wij vonden het hier thuis een typisch Leidse student (vroeger dan), maar dat blijkt ie dan toch weer niet te zijn. Weer een van de dingen weg waar ik 's nachts wakker van lig. ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door Schaapje82 op 29-04-2014 14:45:53 ]
pi_139375235
@Minilot

Hij weet niet zeker of hij dat wel mag vertellen.
pi_139375253
Verdient dat ondertitelen goed...? Als ik vragen mag :P
  dinsdag 29 april 2014 @ 14:40:54 #140
221912 minilot
Nancy boy
pi_139375321
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 14:38 schreef Unites het volgende:
@Minilot

Hij weet niet zeker of hij dat wel mag vertellen.
Ik zie het ja. }:|
  dinsdag 29 april 2014 @ 14:43:11 #141
58335 Schaapje82
Tempus Fugit
pi_139375409
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 14:39 schreef Unites het volgende:
Verdient dat ondertitelen goed...? Als ik vragen mag :P
Afhankelijk van hoe snel je kunt typen, Unites. :)
Aan iets van zo'n 40 minuten (MC bijvoorbeeld) hou ik netto zo'n 95 a 100 euro over. Als ik daar 8 uur over doe dan is m'n uurloon duidelijk lager dan als ik er 4 uur over doe.
  dinsdag 29 april 2014 @ 14:48:28 #142
221912 minilot
Nancy boy
pi_139375602
Ik vermoed trouwens sterk dat de jury het meeste gewoon op kamertemperatuur eet, en dat de jury tijdens het kookproces alvast af en toe een hapje komt proeven. Maar ik zou het graag zeker willen weten. :)
pi_139375640
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 14:48 schreef minilot het volgende:
Ik vermoed trouwens sterk dat de jury het meeste gewoon op kamertemperatuur eet. Maar ik zou het graag zeker willen weten. :)
Ik vind in ieder geval hoe zij het doen, de meest eerlijke manier. En hier heb je niks aan dat weet ik :@
  dinsdag 29 april 2014 @ 14:49:31 #144
221912 minilot
Nancy boy
pi_139375649
(Zie edit :))
pi_139375705
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 14:38 schreef Unites het volgende:
Ah oke :$ Je woont trouwens best dichtbij... zelf zou ik ook best mee willen doen aan zo'n programma, ookal doe ik alles via recepten :')

Kan ik niet eens een keer een kookworkshop bij je volgen!!??
Ben bezig met opzet van een aantal dingetjes! Bv workshops specifiek op wat ik het beste kan bijvoorbeeld. Daar valt onder Italiaans en Filipijnse keuken! Heb vooral zin om de Filipijnse keuken te doen aangezien ik daar zo weinig mensen nog over hoor.
pi_139375766
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 14:49 schreef minilot het volgende:
(Zie edit :))
Ik zat net te zoeken naar een stream van de Masterchef Journalen die uitgezonden werden voordat MC daadwerkelijk begon. Ik meen te herinneren dat zij daar een keer aandacht aan hadden geschonken. Maar volgensm ij hebben ze die van het net gepleurd.
  dinsdag 29 april 2014 @ 14:57:42 #147
221912 minilot
Nancy boy
pi_139375932
Ben je sinds MC eigenlijk al 'ns herkend op straat, Philip? :)
pi_139376187
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 14:57 schreef minilot het volgende:
Ben je sinds MC eigenlijk al 'ns herkend op straat, Philip? :)
Nou, constant eigenlijk. Ben er nu wel alweer eventjes uit dus het wordt steeds minder. Maar toen mijn kop zo goed als elke dag op tv was, werd ik tijdens het boodschappen bijvoorbeeld een aantal keer al aangesproken. Paar keer gevraagd om foto's en dat soort geinige dingen/
pi_139376495
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 14:48 schreef minilot het volgende:
Ik vermoed trouwens sterk dat de jury het meeste gewoon op kamertemperatuur eet, en dat de jury tijdens het kookproces alvast af en toe een hapje komt proeven. Maar ik zou het graag zeker willen weten. :)
Je ziet ze tijdens het koken in elk geval vaak genoeg met hun vingers in het eten zitten.
  dinsdag 29 april 2014 @ 15:18:53 #150
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_139376557
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 april 2014 14:22 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Huh? We kijken toch allemaal de opgenomen versie.
Ja, hah hah.
Ik bedoel natuurlijk dat wat ik zelf opneem.
Zo ouderwets ben ik nog. Ik neem dingen op en kijk ze later.
Alleen met nederlandstalige zenders of de BBC kijk ik liever live, want ik kan T888 niet openemen.

Dus als ik door de week geen tijd heb om Masterchef te kijken, dan wacht ik liever tot de maraton uitzending op zaterdag dan dat ik de opgenomen versies bekijk. Online kijken via uitzending gemist doe ik nooit.
  dinsdag 29 april 2014 @ 15:22:06 #151
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_139376649
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 14:51 schreef regnavetto het volgende:

[..]
Heb vooral zin om de Filipijnse keuken te doen aangezien ik daar zo weinig mensen nog over hoor.
Omdat die niet te vreten is ja! :D :s)
  dinsdag 29 april 2014 @ 15:23:46 #152
221912 minilot
Nancy boy
pi_139376687
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 15:22 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Ik weet eigenlijk niet zo wat ik me er bij voor moet stellen... Wat zijn zoal de kenmerken van de Filipijnse keuken?
pi_139376709
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 15:22 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Welles :'( :'( :'(
  dinsdag 29 april 2014 @ 15:26:13 #154
58335 Schaapje82
Tempus Fugit
pi_139376757
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 15:24 schreef regnavetto het volgende:

[..]

Welles :'( :'( :'(
Zit niks anders op, dan moet je maar een keer koken voor iedereen hier. ;)
  dinsdag 29 april 2014 @ 16:08:05 #155
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_139378028
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 15:23 schreef minilot het volgende:

[..]

Ik weet eigenlijk niet zo wat ik me er bij voor moet stellen... Wat zijn zoal de kenmerken van de Filipijnse keuken?
Filipijnse keuken is armoedig, lomp en vet.
En van alles geleend uit andere keukens.
Maar goed, kunnen zij ook niks aan doen. :D

En ik geloof best dat er wel wat van te maken is.
Spaanse keuken is van origine ook maar armoedig, lomp en vet. En toch zitten daar tegenwoordig de beste restaurants van de wereld.
pi_139378212
Haha het is zeker fusion en zeker vet. Maar je kan me snachts wakker maken voor tocino. En als er bij een Filipijns feest een hele Lechon geserveerd wordt sta ik zeker te smullen
  dinsdag 29 april 2014 @ 17:00:57 #157
221912 minilot
Nancy boy
pi_139379999
Terug naar MC, al was het maar omdat ik momenteel de herhaling zit te kijken.. *)

Ik vraag me af: waarom glimt iedereen zo onaangenaam in die tussen-kletsstukjes? Is even poederen teveel gevraagd? Ik vind het telkens zo onsmakelijk om te zien!
  dinsdag 29 april 2014 @ 17:03:24 #158
221912 minilot
Nancy boy
pi_139380096
Nou ja, behalve Celine dan, die glimt niet want die is superawesomeperfect. O+
  dinsdag 29 april 2014 @ 17:05:20 #159
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_139380169
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 17:00 schreef minilot het volgende:
Terug naar MC, al was het maar omdat ik momenteel de herhaling zit te kijken.. *)

Ik vraag me af: waarom glimt iedereen zo onaangenaam in die tussen-kletsstukjes? Is even poederen teveel gevraagd? Ik vind het telkens zo onsmakelijk om te zien!
volgens mij smeren ze gewoon te vettige foundation 's ochtends, zeker allemaal van Astrid gekregen, die is immers schoonheidsspecialiste :P

of Celine is de enige die niet zweet ;)
Kwak
  dinsdag 29 april 2014 @ 17:06:05 #160
221912 minilot
Nancy boy
pi_139380189
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 17:05 schreef kwakz0r het volgende:
Dat moet het zijn. Net als dat Celine ongetwijfeld viooltjes poept en rozenwater snottert. O+

Neemt niet weg dat ik het onaardig vind dat de crew niet zorgt voor een beetje poeder op de glimneuzen van de rest.
  dinsdag 29 april 2014 @ 17:07:05 #163
221912 minilot
Nancy boy
pi_139380224
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 17:06 schreef regnavetto het volgende:
Niemand gaat de make up in :).
Dat blijkt. Maar het is teevee! Poeder dan toch! Kost twee seconden en scheelt nogal eetlust bij de kijker.
pi_139380234
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 17:05 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

volgens mij smeren ze gewoon te vettige foundation 's ochtends, zeker allemaal van Astrid gekregen, die is immers schoonheidsspecialiste :P

Dan smeerden ze er bij die arme Roel wel heel veel op.
  dinsdag 29 april 2014 @ 17:10:24 #165
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_139380333
quote:
Niemand gaat de make up in :).
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 17:07 schreef minilot het volgende:

[..]

Dat blijkt. Maar het is teevee! Poeder dan toch! Kost twee seconden en scheelt nogal eetlust bij de kijker.
zie je, toch de dames met te vettige foundation/dagcreme/huid. Dat Astrid zichzelf opmaakt kun je wel zien. Ik vind dat altijd typsiche schoonheidsspeicalistenlook, glimhuid en te donkere lippenstift :@ Celine is gezegend met haar niet-vette huidje... O+
Kwak
  dinsdag 29 april 2014 @ 17:10:38 #166
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_139380341
quote:
Behalve de jury dan
Julius wordt altijd een beetje gelig geschminkt, of is het een van nature gele kleur vanwege een lever-afwijking die hij heeft?
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 29 april 2014 @ 17:25:38 #167
221912 minilot
Nancy boy
pi_139380810
O, en ik ben wel om wat betreft David. Toch wel reuze sympathiek. ^O^
  dinsdag 29 april 2014 @ 17:27:34 #168
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_139380883
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 17:25 schreef minilot het volgende:
O, en ik ben wel om wat betreft David. Toch wel reuze sympathiek. ^O^
*O*
Kwak
  dinsdag 29 april 2014 @ 17:28:10 #169
221912 minilot
Nancy boy
pi_139380907
Je had gelijk Kwak. Ik geef het maar gewoon toe. *)
pi_139381122
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 17:10 schreef golfer het volgende:

[..]

Julius wordt altijd een beetje gelig geschminkt, of is het een van nature gele kleur vanwege een lever-afwijking die hij heeft?
Dit viel me bij Job een keer ook op dat hij in één x zo geel leek, bij Julis idd ook.

Ik ben van nature geel. Hahhahahahhaha
pi_139381484
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 17:10 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

[..]

zie je, toch de dames met te vettige foundation/dagcreme/huid. Dat Astrid zichzelf opmaakt kun je wel zien. Ik vind dat altijd typsiche schoonheidsspeicalistenlook, glimhuid en te donkere lippenstift :@ Celine is gezegend met haar niet-vette huidje... O+
Typische 'dichtgesmeerde-huid-look' :Y
pi_139381686
Wat ik me afvroeg....
1) Hoelang is ongeveer een draaidag? Hoeveel afleveringen worden er dan opgenomen?
2) Heb je ook buiten de shows om (dus backstage) contact met de juryleden, is het gezellig?
3) Hoelang blijven de producten in de winkel liggen?
4) Werkt er een groot team achter de schermen?
5) Hoe waren de audities? Hoe gingen deze in z'n werk?
pi_139382273
6) Is Astrid echt zo'n bitch ?
  dinsdag 29 april 2014 @ 18:17:16 #174
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_139382684
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 18:05 schreef Halcon het volgende:
Haha, daar hebben we Philips antwoord niet voor nodig. :P tenzij ze stiekem als de camera's uit zijn heel anders is. Maar ik kan het me niet voorstellen.

Ik kijk nu de aflevering van gisteren terug trouwens. Beetje rommelige aflevering, omdat iedereen zo verschillende hoofdingrediënten heeft.
  dinsdag 29 april 2014 @ 18:44:02 #175
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_139383488
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 17:49 schreef Unites het volgende:
Wat ik me afvroeg....
1) Hoelang is ongeveer een draaidag? Hoeveel afleveringen worden er dan opgenomen?
2) Heb je ook buiten de shows om (dus backstage) contact met de juryleden, is het gezellig?
over vraag 5

vriend van mij heeft in 2011 de audities gedaan, ging eruit vlak voor de echte shows bij een uiensnijd opdracht.

Hij had in de eerste ronde (als ze een schort krijgen of niet) een andere jury. kreeg een schort.
Daarna weer koken met twee keer 25 tegelijk ofzo, jury liep rond en proefde, hij werd niet naar voren geroepen voor het proeven van de beste gerechten/interessantste gerechten. Daarna een afvalronde met die snij opdracht voor Nog 10 kandidaten ofzo waarvan er een paar door mochten.

Hij heeft dus niet eens echt de jury gesproken ofzo en is 4 seconden in beeld geweest ;)

het auditie formulier was heel erg op de persoonlijkheid en motivatie gericht, en ook heel erg of er een verhaal achter je zat.
Kwak
  dinsdag 29 april 2014 @ 18:46:25 #176
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_139383561
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 april 2014 18:17 schreef egeltje1985 het volgende:

Haha, daar hebben we Philips antwoord niet voor nodig. :P tenzij ze stiekem als de camera's uit zijn heel anders is. Maar ik kan het me niet voorstellen.

Dat is ze volgens Philip wel.
Poef.....gone! ©golfer
pi_139383611
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 april 2014 18:17 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

Ik kijk nu de aflevering van gisteren terug trouwens. Beetje rommelige aflevering, omdat iedereen zo verschillende hoofdingrediënten heeft.
Ik kan het me nauwelijks voorstellen, maar wellicht zetten ze haar op een bepaalde manier neer / geven ze haar een bepaalde rol.
pi_139383622
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 17:49 schreef Unites het volgende:
Wat ik me afvroeg....
1) Een draaidag is net zo lang en soms iets langer dan een normale werkdag. Je bent echt ontzettend veel aan het quoten (die tussenstukjes). En 1 draaidag is ook daadwerkelijk 1 aflevering. Dus tot morgen en fijn weekend is ook écht tot morgen en fijn weekend.
2) Hoe langer je erin zit, hoe meer contact je met de juryleden natuurlijk hebt, omdat je elkaar beter leert kennen. Ik kan je zeggen dat het echt hele leuke mensen zijn en niet arrogant en afzijdig, waar ik een beetje bang voor was voordat ik eraan begon.
3) Pfoe, wat sowieso is dat de koelkast echt elke dag totaal anders is. Soms staat het vol met zuivel producten, andere dag vlees, andere dag helemaal leeg. Er zijn een hoop standaard dingen die er altijd liggen, olie, specerijen, azijnen etc. Maar bijvoorbeeld de groenten veranderen dan weer per dag of 2 dagen. Maar net wat ze willen om ons weer op et verkeerde pad te brengen. Zo lagen er 1 dag hele mooie citroengras stengels, laos, kaffir bladeren, en dacht ik bij een opdracht de andere dag gelijk ik ga iets moois Thai maken, was dit allemaal verdwenen en sta je weer een minuut van de 5 die je krijgt te stressen (en die wordt natuurlijk uitgezonden).
4) Ik denk dat er veel meer personen erbij komen kijken dan je misschien op voorhand verwacht. Camera-, licht-, geluids- mannen, productie team (dus voor het schoonmaken, nieuwe producten klaarzetten, zorgen dat alle dingen er zijn die we nodig hebben,) maar je hebt natuurlijk ook redacteurs nodig die alles wat er gebeurt noteren zodat dat later terug gevraagd kan worden tijdens het quoten.
5) Uhm, waren een aantal ronden, waar natuurlijk je gefilterd wordt op persoonlijkheid enz. Kookaudities waren met de welbekende mysterybox. Ik had toen met pompoen, aardappel en nog wat aandere producten een aardappelgnocchi met geroosterde pompoensaus gemaakt. Met wat garnituurtjes.
pi_139383664
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 18:05 schreef Halcon het volgende:
Haha, geloof het of niet, Astrid is eigenlijk een hele sympathieke, leuke, meelevende vrouw buiten de opdrachten om. Maar ik snap heel goed waarom mensen van haar een bepaald beeld hebben, tijdens de opdrachten lijkt ze een totaal ander persoon te zijn. Oud topsporter dus die heeft een echte winnaarsmentaliteit.
  dinsdag 29 april 2014 @ 19:00:46 #180
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_139383974
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 18:49 schreef regnavetto het volgende:

Oud topsporter dus die heeft een echte winnaarsmentaliteit.
Wat voor sport heeft ze gedaan? Dwergwerpen of kogelstoten? :')
Poef.....gone! ©golfer
pi_139384076
quote:
11s.gif Op dinsdag 29 april 2014 19:00 schreef golfer het volgende:

[..]

Wat voor sport heeft ze gedaan? Dwergwerpen of kogelstoten? :')
Waterpolo ;)

Wikipedia:

1989 European Championship — Med 1.png Gold Medal
Hermine Perik (goal), Hellen Boering (goal), Irma Brander, Lieneke van den Heuvel, Monique Kranenburg, Alice Lindhout, Astrid van den Meer, Anita Nijenhuis, Ilse Sindorf, Janny Spijker, Greet van den Veen, Esmeralda van den Water, Patricia Libregts, and Hedda Verdam. Head Coach: Peter van den Biggelaar.
1989 FINA World Cup — Med 1.png Gold Medal
Hermine Perik (goal), Hellen Boering (goal), Irma Brander, Lieneke van den Heuvel, Monique Kranenburg, Alice Lindhout, Patricia Libregts, Anita Nijenhuis, Ilse Sindorf, Janny Spijker, Astrid van der Meer, Greet van den Veen, Hedda Verdam, and Esmeralda van den Water. Head Coach: Peter van den Biggelaar.
  dinsdag 29 april 2014 @ 19:07:19 #182
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_139384182
Ja, natuurlijk waterpolo.
De gemeenste en geniepigste sport die er is bij vrouwen.
Onderwater elkaars tepels omdraaien, in het kruis schoppen en knijpen...het past helemaal bij haar.
Nu snap ik ook die trucjes van haar om zaken achterover te drukken of in de vuilnis te gooien van mede-kandidaten beter. >:)
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 29 april 2014 @ 19:12:16 #183
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_139384375
heuj waterpolo! Daar heb ik nog wat mooie littekens van op mijn scheenbenen!
Kwak
pi_139384392
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 18:48 schreef regnavetto het volgende:

[..]

1) Een draaidag is net zo lang en soms iets langer dan een normale werkdag. Je bent echt ontzettend veel aan het quoten (die tussenstukjes). En 1 draaidag is ook daadwerkelijk 1 aflevering. Dus tot morgen en fijn weekend is ook écht tot morgen en fijn weekend.
2) Hoe langer je erin zit, hoe meer contact je met de juryleden natuurlijk hebt, omdat je elkaar beter leert kennen. Ik kan je zeggen dat het echt hele leuke mensen zijn en niet arrogant en afzijdig, waar ik een beetje bang voor was voordat ik eraan begon.
3) Pfoe, wat sowieso is dat de koelkast echt elke dag totaal anders is. Soms staat het vol met zuivel producten, andere dag vlees, andere dag helemaal leeg. Er zijn een hoop standaard dingen die er altijd liggen, olie, specerijen, azijnen etc. Maar bijvoorbeeld de groenten veranderen dan weer per dag of 2 dagen. Maar net wat ze willen om ons weer op et verkeerde pad te brengen. Zo lagen er 1 dag hele mooie citroengras stengels, laos, kaffir bladeren, en dacht ik bij een opdracht de andere dag gelijk ik ga iets moois Thai maken, was dit allemaal verdwenen en sta je weer een minuut van de 5 die je krijgt te stressen (en die wordt natuurlijk uitgezonden).
4) Ik denk dat er veel meer personen erbij komen kijken dan je misschien op voorhand verwacht. Camera-, licht-, geluids- mannen, productie team (dus voor het schoonmaken, nieuwe producten klaarzetten, zorgen dat alle dingen er zijn die we nodig hebben,) maar je hebt natuurlijk ook redacteurs nodig die alles wat er gebeurt noteren zodat dat later terug gevraagd kan worden tijdens het quoten.
5) Uhm, waren een aantal ronden, waar natuurlijk je gefilterd wordt op persoonlijkheid enz. Kookaudities waren met de welbekende mysterybox. Ik had toen met pompoen, aardappel en nog wat aandere producten een aardappelgnocchi met geroosterde pompoensaus gemaakt. Met wat garnituurtjes.
Tx ^O^

Nog een vraagje : De meeste deelnemers hebben een baan, op studenten na, worden de dagen dat je niet kan werken gecompenseerd door het programma of neemt men onbetaald verlof en/of vakantiedagen op?
  dinsdag 29 april 2014 @ 19:18:24 #185
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_139384635
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 15:18 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Ja, hah hah.
Alleen met nederlandstalige zenders of de BBC kijk ik liever live, want ik kan T888 niet openemen.

Dus als ik door de week geen tijd heb om Masterchef te kijken, dan wacht ik liever tot de maraton uitzending op zaterdag dan dat ik de opgenomen versies bekijk. Online kijken via uitzending gemist doe ik nooit.
Ik snap het. :)
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_139387123
En zijn we er weer klaar voor? *O* *O*
  dinsdag 29 april 2014 @ 20:28:16 #187
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_139387740
Ja, nog even een paar minuten doorstaan van dat deprimerende bake my day. Dat is echt niks he...
pi_139387803
Inderdaad :')
Ik walg al van de presentatie... als je daar überhaupt van kunt spraken.
  dinsdag 29 april 2014 @ 20:29:44 #189
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_139387804
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 april 2014 20:28 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ja, nog even een paar minuten doorstaan van dat deprimerende bake my day. Dat is echt niks he...
vreselijk. niet eens een kapsel kunnen bakken. Het verschil tussen kirsch en maïzena niet weten...
Kwak
  dinsdag 29 april 2014 @ 20:30:58 #190
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_139387848
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 april 2014 20:29 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

vreselijk. niet eens een kapsel kunnen bakken. Het verschil tussen kirsch en maïzena niet weten...
Ik ga voor een kapsel naar de kapper :'). Maar ik doe dan ook niet mee :Y).
  dinsdag 29 april 2014 @ 20:51:39 #191
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_139388834
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 15:18 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Ja, hah hah.

Even off topic, maar ik nam Sherlock ook altijd op bij de bbc en dan kun je daarna ook gewoon met ondertiteling kijken :Y Maar dat is misschien ook weer per digitaal kastje verschillend.

Ooh en dankzij jouw site ben ik gister bij een super leuke toko geweest, dus dankjewel O+
吴 曼 迪
  dinsdag 29 april 2014 @ 20:55:46 #192
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_139389069
Dus of je even wil oprotten Julius, over 5 minuten kan Bojana je alles uitleggen....maar nu heeft ze even stress :')
Kwak
  dinsdag 29 april 2014 @ 20:56:31 #193
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_139389110
Welke toko? :)

(ik heb geen digitaal kastje, ik kijk nog analoog ;) )
pi_139389544
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 20:55 schreef kwakz0r het volgende:
Dus of je even wil oprotten Julius, over 5 minuten kan Bojana je alles uitleggen....maar nu heeft ze even stress :')
haha en nu weer :P
  dinsdag 29 april 2014 @ 21:17:50 #195
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_139390498
Een hele riedel Bojana, maar toch zo'n anorexia-bordje :').
  dinsdag 29 april 2014 @ 21:21:17 #196
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_139390721
heeft iemand t tot nu toe wel goed gedaan? ik vind die jus-tjes zo slaapverwekkend dat ik steeds afdwaal...
Kwak
  dinsdag 29 april 2014 @ 22:29:03 #197
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_139394490
Nou. Alle terugkeerkandidaten zijn weer netjes weggewerkt en de strijd kan nu echt gaan beginnen. ^O^
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 29 april 2014 @ 23:04:13 #198
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_139396660
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 april 2014 20:56 schreef RobinOok het volgende:
Welke toko? :)

(ik heb geen digitaal kastje, ik kijk nog analoog ;) )
Tjin's en was echt onder de indruk wat ze allemaal hadden voor zo'n klein winkeltje haha.
吴 曼 迪
  woensdag 30 april 2014 @ 00:53:39 #199
306949 dude1986
Always bored...
pi_139400377
Ik hoop zo dat Rosah of Astrid als volgende eruitvliegen :)
Bart en Bojana zijn m'n favorieten.
pi_139400387
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 14:51 schreef regnavetto het volgende:

[..]

Ben bezig met opzet van een aantal dingetjes! Bv workshops specifiek op wat ik het beste kan bijvoorbeeld. Daar valt onder Italiaans en Filipijnse keuken! Heb vooral zin om de Filipijnse keuken te doen aangezien ik daar zo weinig mensen nog over hoor.
Doe dan workshops voor de Philipijnse keuken! :D

Pff wat een uitzending weer..... Ik ben inmiddels wel hoteldebotel verliefd op Job en David!! O+ O+ O+ O+ wat een leukerds!

David mag voor mij wel een beschuitje komen smeren :*
pi_139400532
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 22:29 schreef golfer het volgende:
Nou. Alle terugkeerkandidaten zijn weer netjes weggewerkt en de strijd kan nu echt gaan beginnen. ^O^
Heb het gemist, Job eruit?
  woensdag 30 april 2014 @ 01:06:30 #202
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_139400624
quote:
5s.gif Op woensdag 30 april 2014 01:02 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Heb het gemist, Job eruit?
:Y

Vond het leuk om Robert Kranenborg langs te zien komen O+ wel was het een erg drukke opdracht voor binnen die tijd, jus maken en vijf verschillende groentes bereiden. Iedereen was aan het haasten.
吴 曼 迪
  woensdag 30 april 2014 @ 02:41:51 #203
309342 ErkendFokker
Volgens de bond van Fokkers
pi_139401622
Ik hoop echt dat Bart wint, sympathieke vent ook
pi_139402936
Nee, Bojana... Bart vind ik een beetje een kwal.
  woensdag 30 april 2014 @ 09:20:26 #205
58335 Schaapje82
Tempus Fugit
pi_139403426
En, leuker toch als je het niet weet? :P

Ik ga straks ook even terugkijken nog. Eerst even werken. Ben ook wel benieuwd naar het antwoord op de vraag van Bluezz overigens.
quote:
De meeste deelnemers hebben een baan, op studenten na, worden de dagen dat je niet kan werken gecompenseerd door het programma of neemt men onbetaald verlof en/of vakantiedagen op?
  woensdag 30 april 2014 @ 11:48:02 #206
309342 ErkendFokker
Volgens de bond van Fokkers
pi_139406872
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 08:48 schreef Unites het volgende:
Nee, Bojana... Bart vind ik een beetje een kwal.
smaken verschillen. Ik vind bojana echt heel erg vermoeiend
pi_139406893
quote:
1s.gif Op woensdag 30 april 2014 11:48 schreef ErkendFokker het volgende:

[..]

Ik kan niet ontkennen dat ze soms zo overkomt, maar ik weet niet of ze daar wat aan kan doen.
pi_139406907
quote:
1s.gif Op woensdag 30 april 2014 11:48 schreef ErkendFokker het volgende:

[..]

Ze is autistisch volgens mij. Denk dat ze een keer een goede doorsmeerbeurt nodig heeft. :X

Bart vind ik maar een blije en Astrid een bitch.

David zou van mij wel mogen winnen.
  woensdag 30 april 2014 @ 11:54:07 #209
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_139407032
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 00:54 schreef JustD1984 het volgende:
Job
Bij Job heb ik steeds het idee dat hij is komen tijdreizen vanuit de jaren '50 :)
pi_139407327
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 09:20 schreef Schaapje82 het volgende:
En, leuker toch als je het niet weet? :P

Ik ga straks ook even terugkijken nog. Eerst even werken. Ben ook wel benieuwd naar het antwoord op de vraag van Bluezz overigens.

[..]

Geen idee eigenlijk, ik ben zelf student dus weet niet hoe ik het had moeten doen als ik een baan, hypotheek etc. zou hebben. Weet niet hoe dat geregeld is met de andere kandidaten.
  woensdag 30 april 2014 @ 12:09:17 #211
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_139407438
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 12:04 schreef regnavetto het volgende:

Geen idee eigenlijk, ik ben zelf student dus weet niet hoe ik het had moeten doen als ik een baan, hypotheek etc. zou hebben. Weet niet hoe dat geregeld is met de andere kandidaten.
Is daar nooit over gesproken met elkaar?
Ik bedoel maar: Roel zou een baan hebben als managing consultant ergens. Die kan toch niet zomaar weken wegblijven van z'n werk?
Poef.....gone! ©golfer
pi_139407466
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 12:09 schreef golfer het volgende:

[..]

Is daar nooit over gesproken met elkaar?
Ik bedoel maar: Roel zou een baan hebben als managing consultant ergens. Die kan toch niet zomaar weken wegblijven van z'n werk?
Roel mag gewoon wegblijven als het boven de 18 graden is. Dan ruikt het niet zo naar zweet op kantoor.
  woensdag 30 april 2014 @ 12:18:00 #213
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_139407652
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 11:49 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ze is autistisch volgens mij. Denk dat ze een keer een goede doorsmeerbeurt nodig heeft. :X

Oh, is dat volgens jou de oplossing voor autisme?
pi_139407720
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 12:18 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Nee, maar ik denk wel dat het haar zichtbaar goed zou doen.
  woensdag 30 april 2014 @ 12:24:36 #215
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_139407855
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 12:18 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Sommige mannen geloven dat dat een oplossing is voor alles :)
  woensdag 30 april 2014 @ 12:25:34 #216
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_139407881
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 12:20 schreef Halcon het volgende:

[..]

Nee, maar ik denk wel dat het haar zichtbaar goed zou doen.
Ik denk eerder dat ze het 'niet verfijnd genoeg' zal vinden ;)
pi_139407958
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 12:25 schreef Lkw het volgende:

[..]

_O-
  woensdag 30 april 2014 @ 13:36:48 #218
58335 Schaapje82
Tempus Fugit
pi_139410412
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 12:25 schreef Lkw het volgende:

[..]

Ik mag Bojana ook niet, maar ze maakt wel mooie en lekkere (ga ik dan vanuit) dingen.
Mijn man zegt dat ik op haar lijk. Als alles gaat zoals ik het in mijn hoofd bedacht heb, gaat alles prima, maar als ik dan iets heb wat afwijkt (stel ik bak een taart, normaal 20cm en heb nu alleen een springvorm van 40) dan raak ik in de war en ga ik de fout in.
pi_139410593
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 13:36 schreef Schaapje82 het volgende:

[..]

Ik mag Bojana ook niet, maar ze maakt wel mooie en lekkere (ga ik dan vanuit) dingen.
Mijn man zegt dat ik op haar lijk. Als alles gaat zoals ik het in mijn hoofd bedacht heb, gaat alles prima, maar als ik dan iets heb wat afwijkt (stel ik bak een taart, normaal 20cm en heb nu alleen een springvorm van 40) dan raak ik in de war en ga ik de fout in.
Van alle kandidaten vond ik altijd dat Bojana eng veel wist. Veel recepten uit haar hoofd en grammen bij de bijbehorende ingredienten, alle oventijden etc. Leek wel of ze een fotografisch geheugen heeft.

[ Bericht 0% gewijzigd door regnavetto op 30-04-2014 14:45:26 ]
  woensdag 30 april 2014 @ 14:43:07 #220
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_139412649
Bojana moet stiekem wel een fokker zijn :Y
吴 曼 迪
pi_139418628
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 11:49 schreef Halcon het volgende:

[..]

Bart vind ik maar een blije en Astrid een bitch.

David zou van mij wel mogen winnen.
Ik dacht dat het er om ging wie het beste kan koken...
  woensdag 30 april 2014 @ 17:50:01 #222
306949 dude1986
Always bored...
pi_139419186
Vraagje aan regnavetto

De quotemomentjes eh, worden deze na het koken, maar voor het juryoordeel opgenomen? Of gewoon aan het einde en dus ook na het juryoordeel? Ik weet dat aan het einde van de uitzending altijd een quote-stukje komt van de afvaller, maar wordt alleen dit stukje na het juryoordeel opgenomen, of alles.
  woensdag 30 april 2014 @ 18:14:36 #223
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_139419909
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 17:50 schreef dude1986 het volgende:
Vraagje aan regnavetto

De quotemomentjes eh, worden deze na het koken, maar voor het juryoordeel opgenomen? Of gewoon aan het einde en dus ook na het juryoordeel? Ik weet dat aan het einde van de uitzending altijd een quote-stukje komt van de afvaller, maar wordt alleen dit stukje na het juryoordeel opgenomen, of alles.
En ik zou ook wel eens willen weten of die quotes authentiek zijn of dat daar een legertje tekstschrijvers achter zit. Maar ik neem aan dat dit soort info binnenskamers moet blijven.
pi_139420610
Ik weet niet of ik kan vertellen hoe dat zit met quoten en dergelijke, maar 100% garanderen dat die quotes authentiek zijn en niet verzonnen door tekstschrijvers.
  woensdag 30 april 2014 @ 18:49:33 #225
306949 dude1986
Always bored...
pi_139421156
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 18:36 schreef regnavetto het volgende:
Ik weet niet of ik kan vertellen hoe dat zit met quoten en dergelijke, maar 100% garanderen dat die quotes authentiek zijn en niet verzonnen door tekstschrijvers.
oke :)
  woensdag 30 april 2014 @ 23:07:32 #226
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_139435808
Quotes zijn gewoon vooraf gegaan aan suggestieve vragen, moet je maar eens opletten op hoe de zinnen geformuleerd worden met aan het einde bevestigende woorden etc.

En Maastricht O+ Nu heb ik zin in warme appels :')
吴 曼 迪
pi_139436112
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 11:54 schreef Lkw het volgende:

[..]

Bij Job heb ik steeds het idee dat hij is komen tijdreizen vanuit de jaren '50 :)
Waarom dan????
  woensdag 30 april 2014 @ 23:14:21 #228
306949 dude1986
Always bored...
pi_139436190
quote:
17s.gif Op woensdag 30 april 2014 23:07 schreef megamandy het volgende:
Quotes zijn gewoon vooraf gegaan aan suggestieve vragen, moet je maar eens opletten op hoe de zinnen geformuleerd worden met aan het einde bevestigende woorden etc.

En Maastricht O+ Nu heb ik zin in warme appels :')
ja topstad idd :). Ik kreeg echt trek van al dat lekkers vandaag.
  woensdag 30 april 2014 @ 23:28:15 #229
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_139436873
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 23:13 schreef Chantal2501 het volgende:

[..]

Waarom dan????
Door zijn uiterlijk, zijn manier van praten, zijn brave uitstraling? Ik kan er niet precies de vinger op leggen. Hij zou volgens mij niet misstaan in een film over die tijd. Neemt niet weg dat hij volgens mij best sympathiek is hoor, dat staat er los van.
  woensdag 30 april 2014 @ 23:28:24 #230
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_139436883
Terecht dat Astrid en Rosah niet wonnen. Het is een KOOK-wedstrijd en geen emballeerwedstrijd. Allerlei kant en klare zaken in elkaar oprollen is geen koken.
David en Bojana hadden beter toch satéetjes kunnen maken van het livarvarken.
Hoewel ik zelf geen liefhebber van bloedworst ben, vond ik het terecht dat Bart en Celine wonnen. ^O^
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 30 april 2014 @ 23:36:59 #231
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_139437249
quote:
17s.gif Op woensdag 30 april 2014 23:07 schreef megamandy het volgende:
Ik ga er eens op letten, vind het wel interessant eigenlijk. In elk geval komen ze wel ietsiepietsie persoonlijker en authentieker over dan bijvoorbeeld bij de Amerikaanse versie. En gelukkig hebben we in de Nederlandse versie ook niet van die debiele, gekunstelde reclame tijdens het programma voor winkels als Walmart of de messenfabrikant.

Ik begin de Nederlandse versie sowieso hoe langer hoe meer te waarderen. De juryleden zijn menselijker, aardiger, vriendelijker en ook de deelnemers zijn veel aardiger voor elkaar. In het begin leek het me daardoor een tikje saai, maar nu ben ik er ergens wel trots op dat het ook op deze (Nederlandse) manier prima kan. Uiteindelijk gaat iedereen met veel meer respect en waardigheid met elkaar om dan in de VS-versie.

quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 18:36 schreef regnavetto het volgende:
Thnx voor je (zoveelste) antwoord :)
pi_139442105
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 17:30 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Ik dacht dat het er om ging wie het beste kan koken...
Het gaat erom wie de beste chef is. Bojana kan wellicht het beste koken, maar bij als chef functioneren komt wel wat meer kijken.
pi_139442534
misschien heb ik niet goed opgelet, maar in welke winkel gingen ze de boodschappen halen in de uitzending van gisteren?
pi_139443341
@Computergirl

Dat is misschien alleen in ruil om daar te mogen filmen. Veel klanten zal een Sligro toch niet bijkrijgen door die paar seconde in beeld. Kan ook niet, want de Sligro is alleen voor bedrijven.
pi_139443357
Die hapjes vond ik er echt lekker uitzien. Vond die van Rosah en Astrid het lekkerste eruitzien, daarna die van Bojana en David en als laatste Bart en Celine, maar dat komt gewoon omdat ik niet zo fan ben van verwarmde appel en bloedworst in het algemeen.
  donderdag 1 mei 2014 @ 09:24:06 #236
58335 Schaapje82
Tempus Fugit
pi_139443647
Ik vind 't wel een beetje flauw eigenlijk om te zeggen dat het hapje van Rosah en Astrid niet goed genoeg zou zijn omdat het niet gekookt is. Koken is toch meer dan in een pan kieperen? Het gaat toch ook om het combineren van smaken, het (gelijkmatig) snijden van de producten en het opmaken van het bord?

Die quotes moeten toch wel achteraf gedaan worden allemaal. Ze gaan ze niet tijdens het koken even een paar minuten eruit halen voor een quootje. Ik had het idee dat ze bepaalde opnames te zien krijgen en er dan een reactie wordt gevraagd in de trant van 'wat dacht je toen?' of 'toen zat je zeker wel even in de stress?'. En dan antwoorden ze 'de tijd gaat zo snel en als er dan iets mislukt en je moet opnieuw beginnen dan zit je wel in de stress, ja' (idd met van die bevestigingetjes aan het einde dan dus).
  donderdag 1 mei 2014 @ 11:55:31 #237
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_139447325
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 09:24 schreef Schaapje82 het volgende:
Koken is toch meer dan in een pan kieperen? Het gaat toch ook om het combineren van smaken, het (gelijkmatig) snijden van de producten en het opmaken van het bord?

Dat is samenstellen en assembleren.
Poef.....gone! ©golfer
pi_139447423
Je hebt inderdaad redacteuren die tijdens het koken constant op je letten en aantekeningen maken. Dus hypotetisch gesteld, mocht er iemand zijn die bakpapier op een bakplaat in de fik :X laat vliegen, dan heeft een redacteur dat genoteerd en vraagt daar bij het quote naar.
pi_139447524
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 11:58 schreef regnavetto het volgende:
Je hebt inderdaad redacteuren die tijdens het koken constant op je letten en aantekeningen maken. Dus hypotetisch gesteld, mocht er iemand zijn die bakpapier op een bakplaat in de fik :X laat vliegen, dan heeft een redacteur dat genoteerd en vraagt daar bij het quote naar.
:D _O- :*
  donderdag 1 mei 2014 @ 12:23:34 #240
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_139448041
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 11:58 schreef regnavetto het volgende:
Dus hypotetisch gesteld, mocht er iemand zijn die bakpapier op een bakplaat in de fik :X laat vliegen, dan heeft een redacteur dat genoteerd en vraagt daar bij het quote naar.
Inderdaad heel hypothetisch.
Zoiets doms kan ik mij echt niet voorstellen dat dat ooit een deelnemer zou overkomen. *)
Poef.....gone! ©golfer
pi_139448114
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 12:23 schreef golfer het volgende:

[..]

Inderdaad heel hypothetisch.
Zoiets doms kan ik mij echt niet voorstellen dat dat ooit een deelnemer zou overkomen. *)
Bij Bake my day (of hoe heet dat) is dat een keer gebeurd. :X
  donderdag 1 mei 2014 @ 12:27:16 #242
58335 Schaapje82
Tempus Fugit
pi_139448168
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 11:55 schreef golfer het volgende:

[..]

Dat is samenstellen en assembleren.
Wat jij wilt, maakt verder geen verschil voor de kern van wat ik zei.
  donderdag 1 mei 2014 @ 12:35:13 #243
58335 Schaapje82
Tempus Fugit
pi_139448354
Kent iemand toevallig een term die klinkt als 'poulin' (franse uitspraak) en te maken heeft met het maken van jus? Ik kom niet uit de spelling.
  donderdag 1 mei 2014 @ 12:37:40 #244
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_139448417
Een poulin is een kleine kip. Dus kipjus?
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 1 mei 2014 @ 12:40:36 #245
58335 Schaapje82
Tempus Fugit
pi_139448501
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 12:37 schreef golfer het volgende:
Een poulin is een kleine kip. Dus kipjus?
Hmm, misschien. Geen idee wat ze (Astrid) precies aan het maken is. Misschien dat ze straks bij de toelichting nog iets erover zegt. Hou ik voor nu even deze spelling aan.
pi_139449455
De jus-aflevering is toch al geweest?
  donderdag 1 mei 2014 @ 13:23:55 #247
306949 dude1986
Always bored...
pi_139449505
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 13:21 schreef Unites het volgende:
De jus-aflevering is toch al geweest?
Dit gaat volgens mij om een nog uit te zenden aflevering. Schaapje transcribeert ondertitels..
  donderdag 1 mei 2014 @ 13:29:56 #248
58335 Schaapje82
Tempus Fugit
pi_139449713
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 13:23 schreef dude1986 het volgende:

[..]

Dit gaat volgens mij om een nog uit te zenden aflevering. Schaapje transcribeert ondertitels..
Vanavond inderdaad. En ze maken wel vaker jus, toch? Zeker bij 't Hollandse thema deze week kun je het verwachten.
  donderdag 1 mei 2014 @ 13:31:48 #249
306949 dude1986
Always bored...
pi_139449773
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 13:29 schreef Schaapje82 het volgende:

[..]

Vanavond inderdaad. En ze maken wel vaker jus, toch? Zeker bij 't Hollandse thema deze week kun je het verwachten.
Jus hoort bij eten eh, dus idd. Ben benieuwd :)
pi_139449956
Mij lijkt ondertitelen ook best leuk om te doen :P? Moet je daar papieren voor hebben?
  donderdag 1 mei 2014 @ 13:48:04 #251
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_139450327
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 13:37 schreef Unites het volgende:
Mij lijkt ondertitelen ook best leuk om te doen :P? Moet je daar papieren voor hebben?
Ik neem aan dat je behalve feilloos schriftelijk Nederlands ook minstens nog een vreemde taal goed beheersen?
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 1 mei 2014 @ 14:12:52 #252
58335 Schaapje82
Tempus Fugit
pi_139451210
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 13:37 schreef Unites het volgende:
Inderdaad Nederlands goed beheersen. Als je wilt vertalen zul je ook goed moeten zijn in een taal. Engels-Nederlands is dan hier natuurlijk wel het meeste werk in. Vertaalopleiding kan helpen. Ik heb zelf Nederlands gestudeerd met een minor Engels, maar doe zelden nog vertaalwerk. En snel kunnen typen is handig. In principe geen vereiste diploma's.
Het is vaak wel freelance. Nadeel is dat je niet altijd werk hebt, voordeel is dat ik zelf m'n tijd indeel en nu lekker klaar ben voor vandaag en m'n zoon eerder op kan halen bij oma. ;)

Overigens maak ik ook wel eens tikfoutjes, dus brandt me niet af als je vanavond met subs kijkt en er fouten in staan. :)
  donderdag 1 mei 2014 @ 19:18:19 #253
221912 minilot
Nancy boy
pi_139460554
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 09:06 schreef Unites het volgende:
want de Sligro is alleen voor bedrijven.
Dat zie je verkeerd. Sligro is er onofficieel voor iedereen die van koken houdt en iemand in de kennissenkring heeft met een willekeurig KvK-nummer. ;)

Ben nu de aflevering van gisteren aan het kijken en heb erdoor subiet besloten dat ik morgen weer eens voor een boodschap naar de Sligro ga. *)

[ Bericht 3% gewijzigd door minilot op 01-05-2014 19:39:58 ]
  donderdag 1 mei 2014 @ 20:32:06 #254
221912 minilot
Nancy boy
pi_139463505
Zitten we klaar?

Ik ben het door dit topic potdorie onderhand echt gaan volgen. }:|
pi_139463830

David O+ _O-
  Moderator / Redactie Sport donderdag 1 mei 2014 @ 20:40:17 #256
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_139463831
Bitterbal :9
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_139463853
Oh en Rosah.. we zijn hier verliefd op Roosje.. :Y echt zo schattig O+
  donderdag 1 mei 2014 @ 20:42:24 #258
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_139463911
Ik vind David zo tof! Heerlijk die zelfspot. Ik hoop dat ie er nog ff in blijft, maar ik vrees wel.
pi_139463960
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 20:40 schreef Sunnythesun het volgende:
:Y :Y ik ben ook dol op het hypermeisje O+
pi_139464028
quote:
1s.gif Op donderdag 1 mei 2014 20:42 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik vind David zo tof! Heerlijk die zelfspot. Ik hoop dat ie er nog ff in blijft, maar ik vrees wel.
Ben er ook een beetje bang voor maar wie weet.. hij ging wel erg goed een tijd lang..
pi_139464082
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 20:43 schreef Isabeau het volgende:

[..]

:Y :Y ik ben ook dol op het hypermeisje O+
Ik vond die andere leuker, deze is me iets te bazig.
  donderdag 1 mei 2014 @ 20:53:15 #262
221912 minilot
Nancy boy
pi_139464397
Ik moest ineens even bellen voor mijn werk - wat is de opdracht nou precies?!
pi_139464426
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 20:53 schreef minilot het volgende:
Soep, hoofdgerecht en pudding.. heb het ook maar half gehoord :@
  donderdag 1 mei 2014 @ 20:54:14 #264
221912 minilot
Nancy boy
pi_139464439
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 20:53 schreef Sunnythesun het volgende:
heb het ook maar half gehoord :@
Ja, snotdorie! :D
  Moderator / Redactie Sport donderdag 1 mei 2014 @ 20:55:12 #265
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_139464497
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 20:53 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Soep, hoofdgerecht en pudding.. heb het ook maar half gehoord :@
Gehaktbal bij het hoofdgerecht.
  donderdag 1 mei 2014 @ 20:55:52 #266
221912 minilot
Nancy boy
pi_139464528
Lollig. :)
  donderdag 1 mei 2014 @ 20:56:38 #267
58335 Schaapje82
Tempus Fugit
pi_139464559
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 20:53 schreef minilot het volgende:
Groentesoep, hoofdgerecht met een gehaktbal en pudding als dessert. Op z'n oer-Hollands.
pi_139464564
hollandsche pot..
  donderdag 1 mei 2014 @ 21:00:13 #269
221912 minilot
Nancy boy
pi_139464691
Drie potten kippenbouillon? Astrid toch!
  donderdag 1 mei 2014 @ 21:00:56 #270
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_139464727
Lekkor makkuhluhk!
pi_139464751
Die botoxmevrouw :X
  donderdag 1 mei 2014 @ 21:01:47 #272
221912 minilot
Nancy boy
pi_139464773
Ja, maar jullie Snorlax David gebruikte ook potbouillon. Snif.
  donderdag 1 mei 2014 @ 21:04:27 #273
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_139464890
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 21:01 schreef minilot het volgende:
Ja, maar jullie Snorlax David gebruikte ook potbouillon. Snif.
Maar David had/heeft ballen :Y).
pi_139465010
quote:
1s.gif Op donderdag 1 mei 2014 21:04 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Maar David had/heeft ballen :Y).
  donderdag 1 mei 2014 @ 21:08:11 #275
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_139465069
Goh, Bojana maakt wat kleins. Jeetje. Verrassend :').
pi_139465413
quote:
1s.gif Op donderdag 1 mei 2014 21:08 schreef XcUZ_Me het volgende:
Goh, Bojana maakt wat kleins. Jeetje. Verrassend :').
Niet klein, verfijnd. :')
  Moderator / Miss SHO donderdag 1 mei 2014 @ 21:24:13 #277
22592 crew  Ole
pi_139465865
Bijna alle bordjes gaan leeg :D
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_139465986
Gaat het eindelijk gebeuren?
  donderdag 1 mei 2014 @ 21:26:35 #279
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_139465988
Zou het zou het zou het?!?!
pi_139466000
owowowowowow
  donderdag 1 mei 2014 @ 21:26:54 #281
221912 minilot
Nancy boy
pi_139466007
Duimduimduim
  Moderator / Redactie Sport donderdag 1 mei 2014 @ 21:27:00 #282
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_139466012
Astrid :W
  donderdag 1 mei 2014 @ 21:27:05 #283
221912 minilot
Nancy boy
pi_139466021
Joechei! w/
Volstrekt mee eens.
  donderdag 1 mei 2014 @ 21:27:08 #284
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_139466026
Jaaaaaaaaaaaaaaaaa *O*
pi_139466027
Oef!! Roosje *O* *O* *O*
pi_139466047
Yeaaaaahhhhhh _O_ En de rest doet of ze het erg vinden :')
pi_139466066
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 21:27 schreef Halcon het volgende:
Oh maar ik denk dat ze dat ook wel oprecht vinden hoor.. :)
  donderdag 1 mei 2014 @ 21:28:15 #288
221912 minilot
Nancy boy
pi_139466093
(Niet omdat ze zo onvriendelijk overkomt hoor, maar gewoon omdat dat wat ze maakte me meestal compleet niet aansprak en ze mijns inziens op een vervelende manier met de opdrachten omging.)
  donderdag 1 mei 2014 @ 21:28:29 #289
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_139466107
Eindelijk! Gelukkig zeg
pi_139466138
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 21:27 schreef Halcon het volgende:
als je de berichten van regnavetto had gelezen had je gesnapt waarom ;)
  donderdag 1 mei 2014 @ 21:29:06 #291
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_139466153
"We hebben de laatste weken gezien hoe je bent"

Ja :'). And that ain't pretty.
  donderdag 1 mei 2014 @ 21:29:19 #292
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_139466163
Oehhh, die preview!!
pi_139466182
Poh O+
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_139466223
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 21:29 schreef FutureFairytale het volgende:
Poh O+
:D ja! Dat is grappig!
pi_139466230
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 21:28 schreef loecje het volgende:

[..]

als je de berichten van regnavetto had gelezen had je gesnapt waarom ;)
Gelezen, maar alsof hij hier het tegendeel zou zeggen...
pi_139466251
quote:
1s.gif Op donderdag 1 mei 2014 21:29 schreef XcUZ_Me het volgende:
"We hebben de laatste weken gezien hoe je bent"

Ja :'). And that ain't pretty.
Dit.
pi_139467122
Astrid vond ik gewoon best leuk om naar te kijken hoor.
  donderdag 1 mei 2014 @ 21:49:41 #298
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_139467304
damn! Ik heb het gemist! even terugkijken morgen.
Kwak
  donderdag 1 mei 2014 @ 21:59:54 #299
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_139467874
quote:
1s.gif Op donderdag 1 mei 2014 21:30 schreef Halcon het volgende:

[..]

Gelezen, maar alsof hij hier het tegendeel zou zeggen...
8)7 Ja, zo kun je alles wat je leest dat niet in je vaststaande mening past wel wegredeneren natuurlijk.

Ben wel blij dat Astrid eruit is overigens. Heb overigens geen uitgesproken favoriet voor de eindzege momenteel.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
  donderdag 1 mei 2014 @ 22:38:45 #300
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_139470012
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 20:40 schreef Sunnythesun het volgende:
Ik vind haar ook heel leuk. David trouwens ook een leuke gast met humor.
Van de overgebleven kandidaten denk ik dat Bart en Bojana uiteindelijk de meeste kans maken om te winnen.

En wie moeten we nou allemaal gaan 'haten' nu Astrid er uit is? Dan maar Bojana met haar gebaartjes en dramaqueenstem en haar verfijnde liflafjes. ;)
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 1 mei 2014 @ 22:40:34 #301
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_139470120
Bojana vind ik om die redenen ook vrij irritant idd, maar ik ben bang dat ze gaat winnen -O-. Had Job ook wel als kanshebber gedacht. Stiekem is hij ook wel een betere kok dan David denk ik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')