Baclofen is patentloos, maar dit is een net iets andere stof, (Arbaclofen/STX209) dus hier zit denk ik wel een patent op?quote:Op woensdag 23 april 2014 11:16 schreef inmylfe het volgende:
Zie nu dat Baclofen patentloos is, verklaard het allemaal.
De medische industrie heeft weinig baad bij onderzoek naar medicatie waarop ze geen patent hebben, iedereen kan het verkopen dus geen winst te halen.
Als je als onderzoeker dus vermoed dat een patentloos medicijn werkt voor een aandoening dan kan je moeilijk financiering krijgen uit de medische industrie. Wat er dan vaak gebeurt is media berichten de wereld in gooien als "medicijn geneest autisme", in de hoop dat ze wat idioten kunnen aanzetten tot het financieren van hun onderzoek.
Zie je erg veel gebeuren bij kanker, "medicijn geneest kanker" en dan een heel artikel. Zijn dan patentloze geneesmethoden waarbij ze de financiering niet rond krijgen voor het onderzoek.
Mag ik vragen waar je in het autistisch spectrum zit?quote:Op woensdag 23 april 2014 11:29 schreef LesStroud het volgende:
[..]
Autisme hoeft ook niet 'in zijn geheel' te verdwijnen. Liever niet! De overprikkeling is naar, maar de andere dingen, die horen er voor mij bij
Ik kan daar niet echt een getal aan hangen, maar ik denk zelf vrij hoogfuctionerend. Ik woon samen met een vriendin, studeer, heb nog geen baan, en verder ook geen begeleiding. Op het moment ook geen angsten.quote:Op woensdag 23 april 2014 11:30 schreef VVDer het volgende:
[..]
Mag ik vragen waar je in het autistisch spectrum zit?
Is het al wel vastgesteld / gediagnostiseerd?quote:Op woensdag 23 april 2014 11:32 schreef LesStroud het volgende:
[..]
Ik kan daar niet echt een getal aan hangen, maar ik denk zelf vrij hoogfuctionerend. Ik woon samen met een vriendin, studeer, heb nog geen baan, en verder ook geen begeleiding. Op het moment ook geen angsten.
quote:Op woensdag 23 april 2014 11:45 schreef -Strawberry- het volgende:
Als het werkt, helemaal fantastisch.
Voor de mensen die het belang van zo'n medicijn niet inzien, kijk aub 'De regels van Matthijs'.
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1294131
Ja hoor, is officieel.quote:Op woensdag 23 april 2014 11:42 schreef VVDer het volgende:
[..]
Is het al wel vastgesteld / gediagnostiseerd?
Ik heb zelf mogen leren dat wanneer mensen een relatie hebben met iemand in het autistisch spectrum je heel goed in de gaten moeten houden / controleren dat je partner echt meer dan voldoende tijd voor zichzelf krijgt. Stiekem slokken mensen in het autistisch spectrum onbewust teveel weg voor zichzelf.
Heb je weleens de test gedaan op psychologiemagazine. Ik was cum laude geslaagd zeg maar
Je hebt gelijk, als ik snel zoek... 2028 tot het patent afloopt.quote:Op woensdag 23 april 2014 11:30 schreef ZuidKardinaal het volgende:
[..]
Baclofen is patentloos, maar dit is een net iets andere stof, (Arbaclofen/STX209) dus hier zit denk ik wel een patent op?
Dit is ook vrij oud nieuws.quote:Op woensdag 23 april 2014 11:56 schreef inmylfe het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, als ik snel zoek... 2028 tot het patent afloopt.
Snap niet helemaal waarom ze dan zo'n mediageil nieuwsbericht de wereld in sturen, geen professional die zoiets serieus neemt als het op zo'n niveau direct de wereld in gebracht wordt.
Bij sommige mensen uit mijn omgeving zou dat echt een oplossing zijnquote:Op woensdag 23 april 2014 11:30 schreef Megumi het volgende:
Straks krijgt iedereen die anders is verplicht een pilletje.
Met de nieuwe DSM 5 gaan we al een stap in de goede richting.quote:Op woensdag 23 april 2014 11:30 schreef Megumi het volgende:
Een hele hoop kinderen lopen versuft rond onder de ritalin omdat het verwijfde onderwijs niet kan omgaan met vooral mannelijke kinderen. Geen goede zaak dus denk ik.quote:Op woensdag 23 april 2014 12:01 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Met de nieuwe DSM 5 gaan we al een stap in de goede richting.
'Anders' zijn vergelijken met autisme.quote:Op woensdag 23 april 2014 11:30 schreef Megumi het volgende:
Lijkt me leuk om te volgen hoe dit medicijn zich ontwikkelt. Als het straks de nieuwe Ritalin wordt ben ik de eerste die erover begon op Fok!quote:Op woensdag 23 april 2014 12:00 schreef ZuidKardinaal het volgende:
[..]
Dit is ook vrij oud nieuws.
Er zijn in de VS al heel veel media op gedoken, omdat de ouders er zo'n punt van maakten dat het werd stop gezet. Zie deze bijvoorbeeld. http://www.nytimes.com/20(...)bitter-end.html?_r=0
dat is inderdaad een goede docu.quote:Op woensdag 23 april 2014 11:45 schreef -Strawberry- het volgende:
Als het werkt, helemaal fantastisch.
Voor de mensen die het belang van zo'n medicijn niet inzien, kijk aub 'De regels van Matthijs'.
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1294131
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er zijn scholen die kinderen verplichten ritalin te nemen anders worden ze niet aangenomen. Dus die keuze waar jij het over hebt wordt steeds lastiger.quote:Op woensdag 23 april 2014 12:09 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
'Anders' zijn vergelijken met autisme.En je hebt altijd zelf nog de keus.
Kinderen hebben niet echt een keuze of ze wel/geen medicijn slikken.quote:Op woensdag 23 april 2014 12:09 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
'Anders' zijn vergelijken met autisme.En je hebt altijd zelf nog de keus.
Niks met wijven te maken. We stoppen 28 kinderen in een klas en zijn dan verbaasd dat de docent de werkdruk niet aan kan. Dus proberen we die werkdruk te verlagen door de kindjes aan de Ritalin te zetten.quote:Op woensdag 23 april 2014 12:09 schreef Megumi het volgende:
[..]
Een hele hoop kinderen lopen versuft rond onder de ritalin omdat het verwijfde onderwijs niet kan omgaan met vooral mannelijke kinderen. Geen goede zaak dus denk ik.
Dat ligt aan die scholen (en indirect aan de kiezer die liever lastenverlaging ziet dan goed onderwijs).quote:Op woensdag 23 april 2014 12:19 schreef Megumi het volgende:
[..]
Er zijn scholen die kinderen verplichten ritalin te nemen anders worden ze niet aangenomen. Dus die keuze waar jij het over hebt wordt steeds lastiger.
Dat beschouw ik als een schrikbeeld. Ik zou willen stellen dat je zo nu en dan wat negativiteit in je leven nodig hebt om de gelukkige momenten te kunnen ervaren. Als je altijd maar blij zou zijn je emoties gewoon vlak.quote:Op woensdag 23 april 2014 11:26 schreef LesStroud het volgende:
[..]
Dat scenario is niet ondenkbaar.
Eerder zei ik al dat het ook tegen alcoholisme werkt. En er is ook al een pil voor vrouwen die niet 'genoeg' zin in seks hebben.
Misschien slikken we allemaal straks een batterij pillen om al onze ongewenste kantjes weg te werken. Een pil tegen verslaving een andere tegen vreetbuien, en nog een pil om precies genoeg zin te hebben in seks, een pil om van je werk je passie te maken..
Misschien zijn we dan wel superproductief, creatief en gelukkig. Kijken we op de mensen van nu neer als een soort ongelukkige beschadigde holbewoners. Maar of we dan vrijer zijn dan nu...
Misschien wil men dat het wat bekender wordt zodat er meer steun komt, van andere ouders van autistische kinderen, (en daarmee ook geld om het te onderzoeken)..quote:Op woensdag 23 april 2014 11:56 schreef inmylfe het volgende:
Snap niet helemaal waarom ze dan zo'n mediageil nieuwsbericht de wereld in sturen, geen professional die zoiets serieus neemt als het op zo'n niveau direct de wereld in gebracht wordt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |