Hier kun je alles kwijt over sollicitaties, werksituaties, belastingen, (handelen op) de beurs, hypotheken, beleggingen en salarissen, arbeidscontracten of geschillen met je (huis)baas. Alles over werk, geldzaken en recht dus.
In dit topic kun je al je vragen stellen over het werken bij Albert Heijn, de aanbiedingen van deze week bekijken of even rustig door de nieuwste Allerhande heenbladeren.
De TV Commercials met onze welbekende supermarktmanager zijn hier terug te vinden!
Ook onze fans zijn van harte welkom. Wij, als medewerkers, helpen u graag verder!
In deze tabel wordt uitsluitend het starters uurloon weergegeven van Caissière A, Medewerker Verkoop / Medewerker Verkoopklaar / Kwaliteitsmedewerker / Vakantiemedewerker. De laatste kolom betreft het All-in uurloon dat geldt voor medewerkers met een contract van 12 uur of minder per week.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Wat zijn de vastgestelde toeslagen? Maandag t/m Vrijdag; 6:00-7:00 25%, 20:00-21:00 33,33%, 21:00-6:00 50% Zaterdag: 6:00-7:00 25%, 18:00-24:00 50% Zondag: 100%
Toeslagen voor Ma t/m Za ontvang je alleen wanneer je een contract hebt van méér dan 48 uur per periode of in een week méér dan 12 uur hebt gewerkt.
Wat zijn TvT-uren? TvT-uren zijn Tijd Voor Tijd-uren. Dit is een saldo die kan worden opgehoogd met de uren die jij boven je contract werkt. Het is opgebouwd uit: overwerkuren en meeruren Wanneer je een Korte Parttimer (KPT) bent, contract van niet meer als 48u per periode, dan worden ze met elke periodieke salarisuitbetaling uitbetaald. Wanneer je een contract van meer dan 48u per periode hebt, dan worden ze in periode 3 en 10 uitbetaald.
Wat zijn BCD-uren? BCD uren zijn de uren die je normaliter werkt, maar nu niet kunt werken omdat de werkdag op een feestdag valt en de winkel dus gesloten is. Je krijgt BCD uren uitgekeerd, als je in de afgelopen 12 week 4 gelijknamige dagen hebt gewerkt. Het gemiddelde van het aantal gewerkte uren krijg je uitbetaald als BDC-uren. Bovendien krijg je hier een toeslag van 100% bij.
Wat is de hoogte van de maaltijd-vergoeding? Het maximale bedrag voor de maaltijd-vergoeding is €7,50. Dit dien je in de winkel zelf te besteden en alleen aan normaal voedsel. Snoep en dergelijke vallen hier niet onder.
Ik ben mijn Plaza-wachtwoord vergeten, wat nu? Je (Assistent-)Supermarkt Manager of teamleider kan het wachtwoord voor je Plaza-account resetten. Ga daarvoor dus altijd naar hun toe, vragen of het anders kan is onnodig. Het is simpelweg niet mogelijk.
Van het jaar 2014.
9/12/2013 Meisje plaatst vrij-vraag verzoek op algemene Facebook-pagina van Albert Heijn waarbij d4v1d de status van een troller aanneemt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op dinsdag 22 april 2014 23:50 schreef mujentas het volgende: Als er een paar van die kleppende KPKers in de kantine zitten dan is het gtfo voor mij in ieder geval.
Dit dus. En ik hoef tijdens mijn pauze verder ook niets te horen over THT-codes en andere shit waar ze bij de kassa meezitten (T-correcties ed.)
Op dinsdag 22 april 2014 23:54 schreef Schuimpjes het volgende: Dit dus. En ik hoef tijdens mijn pauze verder ook niets te horen over THT-codes en andere shit waar ze bij de kassa meezitten (T-correcties ed.)
Standaard maandag ochtend bij ons:
Wie heeft de promo gehangen? Of: He, kijk, dit heb ik net allemaal in de winkel gevonden(aan oude promotiemateriaal). Of: De zooi uit het opruimhoek scant weer niet (of scant niet met korting) Of: Heb jij wel de promo gecontroleerd?
He, kijk, dit heb ik net allemaal in de winkel gevonden(aan oude promotiemateriaal). Of: De zooi uit het opruimhoek scant weer niet (of scant niet met korting)
Wie heeft de promo gehangen? Of: He, kijk, dit heb ik net allemaal in de winkel gevonden(aan oude promotiemateriaal). Of: De zooi uit het opruimhoek scant weer niet (of scant niet met korting) Of: Heb jij wel de promo gecontroleerd?
Tieft toch een eind op met die kutjokers, om gek van te worden. Die boekjes zijn zó slecht bezorgd met de post, dat we op een gegeven moment maar gestopt zijn met mensen die boekjes uitreiken, omdat we niet meer aan verdere klanten helpen toe kwamen bij de counter .
Himmelhoch jauchzend, zum Tode betrübt. Glücklich allein, ist Herr Bok, die schiet. Boem.
Op woensdag 23 april 2014 00:05 schreef OudeBok het volgende: Tieft toch een eind op met die kutjokers, om gek van te worden. Die boekjes zijn zó slecht bezorgd met de post, dat we op een gegeven moment maar gestopt zijn met mensen die boekjes uitreiken, omdat we niet meer aan verdere klanten helpen toe kwamen bij de counter .
Maar ik heb een nee-nee sticker hoor
En morgen hebben ze die nog steeds
En vrijdag komen ze dan met hun eigen boekje langs
Op woensdag 23 april 2014 00:08 schreef mujentas het volgende: Het idee is wel leuk natuurlijk, maar ze kunnen natuurlijk ook gewoon die korting geven zonder al dat gedoe er omheen.
Correct me if I'm wrong; maar gelden de joker stickers niet ongeacht of er wel of geen bonuskaart wordt gescand?
Op woensdag 23 april 2014 00:10 schreef exelletor het volgende: Hoe scan je dat trouwens aan de kassa? Zit er een knop voor of moet je gewoon de joker scannen?
Op woensdag 23 april 2014 00:12 schreef mujentas het volgende: Mja, voor WWM maakt het weinig uit. Maar denk niet dat veel franchisers er ontzettend blij mee zijn.
De 10% korting worden jullie denk ik net voor gecompenseerd. De segmentjokers denk ik wel omdat die waarschijnlijk wel als actie zijn opgebouwd.
Ja er mag ook ongeveer alleen de basis perla in. Dus de klant laten denken dat hij de koffie van de maand drinkt terwijl dat niet zo is. We gaan er een feedback bord ophangen.
Op woensdag 23 april 2014 00:50 schreef exelletor het volgende: Straks zijn jullie de enige Baarn-II winkel in 2020, maar hebben jullie eind 2014 alle medewerkers overgeplaatst.
Daarom hebben we het overplaatsen maar even op een laag pitje gezet En kijken we voornamelijk nu voor de mensen die verder weg wonen.
Goed, ik ben die oude kutsenseo van ons zat. Dat pauperding staat al minstens 2 jaar elke dag 100 bakjes koffie te zetten en de koffie die er nog uit komt wordt steeds viezer. Morgen ga ik hem stiekem kapot maken zodat we een nieuwe krijgen.
Op woensdag 23 april 2014 01:01 schreef Studeur het volgende: Goed, ik ben die oude kutsenseo van ons zat. Dat pauperding staat al minstens 2 jaar elke dag 100 bakjes koffie te zetten en de koffie die er nog uit komt wordt steeds viezer. Morgen ga ik hem stiekem kapot maken zodat we een nieuwe krijgen.
Vernietigingen , het gehele product gooi je weg. Het bedrag gaat voor de volledige verkoopwaarde je vernietigingen in. Afprijzingen, je verkoopt het product met een korting om er vroegtijdig vanaf te komen. Het bedrag dat de klant als voordeel krijgt gaat je afprijzingen in.
Vernietigingen , het gehele product gooi je weg. Het bedrag gaat voor de volledige verkoopwaarde je vernietigingen in. Afprijzingen, je verkoopt het product met een korting om er vroegtijdig vanaf te komen. Het bedrag dat de klant als voordeel krijgt gaat je afprijzingen in.
Bij WWM niet. Het is allebei wel derving, maar zeker voor de beoordeling van de TLs en misschien ook wel (A)SM, is het van belang dat er een juiste verhouding is tussen afprijzingen en vernietigingen. Ik dacht dat het ideaalbeeld van de derving was: afprijzingen tussen de 50% en 55% en vernietigingen tussen de 45% en 50%. In mijn winkel scoren we er elk jaar een E op, altijd leuk.
Op woensdag 23 april 2014 08:37 schreef SausDip het volgende: Bij WWM niet. Het is allebei wel derving, maar zeker voor de beoordeling van de TLs en misschien ook wel (A)SM, is het van belang dat er een juiste verhouding is tussen afprijzingen en vernietigingen. Ik dacht dat het ideaalbeeld van de derving was: afprijzingen tussen de 50% en 55% en vernietigingen tussen de 45% en 50%. In mijn winkel scoren we er elk jaar een E op, altijd leuk.
Ik zit net even te kijken en vorig jaar heeft WWM die verhouding echt niet gehaald hoor.
Dat hoor je mij ook niet zeggen. Maar wij als winkel hebben het wel gehaald. Weet ook niet precies hoe ze het berekenen, in CE's of in euro's ofzo. Dat weet schipper denk ik wel.
In de regio Noord is vorige week de aftrap gegeven voor het dervingsproject, dus het is wel een hot item nu.
Op woensdag 23 april 2014 09:02 schreef SausDip het volgende: Dat hoor je mij ook niet zeggen. Maar wij als winkel hebben het wel gehaald. Weet ook niet precies hoe ze het berekenen, in CE's of in euro's ofzo. Dat weet schipper denk ik wel.
In de regio Noord is vorige week de aftrap gegeven voor het dervingsproject, dus het is wel een hot item nu.
Op woensdag 23 april 2014 02:34 schreef SLP_ het volgende: Yoooooo ik ben zoooo blij dat ik niet om 7u uur hoef te beginnen Is de moord al opgelosttrouwens>>
Ja, het tactische gedeelte wel ja. Het digitale gedeelte heb ik opgegeven.
Oosterhout - De politie heeft dinsdag 22 april 2014 met toestemming van de officier van justitie, twee Oosterhouters (24 en 25 jaar) aangehouden die verdacht worden van de overval op de Jumbo supermarkt op het winkelcentrum Arkendonk. De overval werd op vrijdag 17 januari 2014 gepleegd. De 24-jarige verdachte zat al vanwege een ander strafbaar feit gedetineerd in het huis van bewaring in Grave. De 25-jarige verdachte werd door het Arrestatieteam in Dorst in een auto aangehouden.
Op vrijdag 17 januari 2014 vond omstreeks 20.45 uur een gewapende overval plaats op de Jumbo supermarkt aan de Arkendonk. Op dat moment waren nog diverse personeelsleden en klanten in de winkel aanwezig. Twee overvallers stormden de winkel binnen, de één was gewapend met een pistool en de ander met een soort machinegeweer. De overvaller met het pistool loste direct een schot in het plafond van de winkel. Twee caissières werden onder schot gehouden, een van hen moest de kassalades legen. De overvallers graaiden zelf ook nog twee lades uit de kassa's. Ze gingen er razendsnel vandoor op een scooter. Meteen na de overval ging een Burgernet melding uit. Dankzij verschillende getuigen kon de vluchtroute worden gereconstrueerd, waarbij diverse verbrande kledingstukken aangetroffen.
Omg kan je jet antwoord geven? Is digitaal moeilijk? War moet je daar doen?
Nee
En ja best lastig. Je moet een IP log uitlezen en op die manier uitzoeken met wie P. Novak heeft gemailed en level 5 snap ik sowieso niks van want weet niet wat je daar moet doen.
En ja best lastig. Je moet een IP log uitlezen en op die manier uitzoeken met wie P. Novak heeft gemailed en level 5 snap ik sowieso niks van want weet niet wat je daar moet doen.
Ja flauw hoor, ik ben echt niet in staat om uit mezelf die relatie te vinden
Ooh laat maar dan, zoiets was vorig jaar ook en dat vond ik echt verschrikkelijk. Veel te veel werk
Op woensdag 23 april 2014 12:05 schreef SLP_ het volgende: Wat voor relatie? Heb zegmaar broer/neef/oom/vader/schoonbroer/achterneef/zwager/stiefvader/stiefbroer al gehad
Thanks! Kom alleen niet uit op huisnr, want dacht dat dat 111 of 105 is maar dat pakt hij niet in combinatie met vader/zoon/vader zoon dus heb het toch nog niet goed
Ik heb weer een enorme motivatieboost erbij. Anderhalf uur geleden, toen we buiten stonden, kwam SM nog even naar me toe: "Zeg, jij had aangegeven dat je TL bij een ander filiaal wilde gaan worden als je bij ons klaar was. Ik heb met je TL gesproken, en je bent nog lang niet van ons af. We gaan kijken wat er voor je mogelijk is en tot hoever wij je hier kunnen opleiden en houden. Zij is daartoe bereid, en ik ook. We gaan het rustig aan doen, er is geen haast bij, maar je kan het wel verwachten."
Himmelhoch jauchzend, zum Tode betrübt. Glücklich allein, ist Herr Bok, die schiet. Boem.
Ze willen me dus in ieder geval tot cass. B verder gaan opleiden, haha en daarna kijken we verder. Misschien kan ik uit-ein-de-lijk wel bij ons TL in opl. gaan doen en dan uiteindelijk echt aan de bak in een ander filiaal. OH en we hebben voor elkaar, dat we tot 22.15 uitbetaald krijgen . Op een doorsnee rustige avond, werken we dan maar een kwartiertje onbetaald .
Ze willen me dus in ieder geval tot cass. B verder gaan opleiden, haha en daarna kijken we verder. Misschien kan ik uit-ein-de-lijk wel bij ons TL in opl. gaan doen en dan uiteindelijk echt aan de bak in een ander filiaal. OH en we hebben voor elkaar, dat we tot 22.15 uitbetaald krijgen . Op een doorsnee rustige avond, werken we dan maar een kwartiertje onbetaald .
Toch wel een kleine overwinning behaald. _ Over die extra acties gesproken - ik vraag me af of wij nog van die Honig pakken afkomen. Hebben in totaal nu iets van 350 binnen gekregen en normaal verkopen ze niet al te goed... Vandaag weer een display Heineken onbesteld, ze doen het echt expres, volgens mij.
Op donderdag 24 april 2014 00:37 schreef OudeBok het volgende: Ik heb weer een enorme motivatieboost erbij. Anderhalf uur geleden, toen we buiten stonden, kwam SM nog even naar me toe: "Zeg, jij had aangegeven dat je TL bij een ander filiaal wilde gaan worden als je bij ons klaar was. Ik heb met je TL gesproken, en je bent nog lang niet van ons af. We gaan kijken wat er voor je mogelijk is en tot hoever wij je hier kunnen opleiden en houden. Zij is daartoe bereid, en ik ook. We gaan het rustig aan doen, er is geen haast bij, maar je kan het wel verwachten."
Toffe worst.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
Ja, nog steeds een kwartier teveel. Het is in ieder geval een kleine, onverwachte overwinning. Ik ben hier al blij zat mee. Het tikt met mijn werktijden toch al gauw 20-30 euro extra per maand aan.
Op donderdag 24 april 2014 00:50 schreef OudeBok het volgende: Ja, nog steeds een kwartier teveel. Het is in ieder geval een kleine, onverwachte overwinning. Ik ben hier al blij zat mee. Het tikt met mijn werktijden toch al gauw 20-30 euro extra per maand aan.
Er komt een zakkenroller voorbij, en die jat 60 euro van je. En dan zegt ie: ik weet het goed gemaakt. Ik geef je 20 euro van jouw eigen geld terug.
OudeBok blij.
Op donderdag 24 april 2014 00:51 schreef Janneke141 het volgende: Er komt een zakkenroller voorbij, en die jat 60 euro van je. En dan zegt ie: ik weet het goed gemaakt. Ik geef je 20 euro van jouw eigen geld terug.
OudeBok blij.
Nee, zo gaat het niet. De zakkenroller komt elke week langs bij de Bok en elke week steelt die 60 eur. Bok houdt daar rekening mee. Maar op een gegeven moment komt de zakkenroller en zegt ie: weet je, ik ben blij dat ik jou elke week kan bestelen, om jouw inzet te belonen, zal ik voortaan 30 eur van je gaan vragen.
Er komt een zakkenroller voorbij, en die jat 60 euro van je. En dan zegt ie: ik weet het goed gemaakt. Ik geef je 20 euro van jouw eigen geld terug.
OudeBok blij.
Ik zie het dan zo: Als ik die 60 euro toch niet meer terug zou zien, is een compromis nog altijd beter dan niks. Ik verdien in principe ruim genoeg om al m'n kosten dubbel/driedubbel te dekken. Ik vind 't echt geen ramp zo nu en dan wat in te leveren gedurende m'n studententijd. Ik moet toch ergens aan de bak en het gaat me hier geheel voor de wind, plus ik heb het enorm naar m'n zin. Dan ben ík in ieder geval niet degene, die van dit een issue gaat maken. Gooi ik m'n eigen glazen mee in. Er ligt hier een mogelijkheid om meer te gaan verdienen, er ligt hier een mogelijkheid om tóch verder te ontwikkelen.
Elke tent heeft z'n eigen positieve en negatieve kanten. Dat dit bij ons zo gebeurt is kut, maar je moet ermee leren leven en verbetering proberen te bewerkstelligen door kleine, subtiele stapjes, zoals dit kwartiertje. Ik zou het graag anders zien, maar het is voor mij geen heel dringend punt. Als ik het zo erg had gevonden, had ik wel ontslag genomen tijdens m'n proeftijd.
Tja, sommige mensen vinden het schijnbaar lekker om genaaid te worden.
Ik snap je wel hoor Bok. Maar ik heb het je eerder gezegd: de enige reden waarom je werkgever met deze zwendel wegkomt is dat jij en al je collega's het toelaten.
Ik wil trouwens de kop van die zeurpiet van de Jumbo zien, als 'ie hoort hoe 't me hier afgaat. Hij zat me tijdens m'n sollicitatieprocedure hier bij de AH he-le-maal zwart te maken .
Ik snap je wel hoor Bok. Maar ik heb het je eerder gezegd: de enige reden waarom je werkgever met deze zwendel wegkomt is dat jij en al je collega's het toelaten.
Klopt.. Het is aan één kant ook niet goed, dat we het pikken. Maar wat anders? Tenzij je met een enorme groep een statement gaat maken en, bij wijze van spreken, massaal ontslag neemt, verandert er misschien iets. Daarnaast zo veel 16-jarigen, die hier amper van weten.. Het is vrijwel onbegonnen werk.
As. zaterdag is het koningsdag zoals jullie ongetwijfeld weten. Onze winkel is dicht, maar volgens de CAO word ik wel gewoon doorbetaald, omdat ik in de weken hiervoor altijd 8 uur op zaterdag heb gewerkt..
Echter, als ik het management van mijn winkel correct inschat, zijn ze voor geen meter op de hoogte van de CAO, en schrappen ze die zaterdag gewoon lekker van mijn loon.
Is dat iets waar je zelf achteraan moet gaan, of worden dit soort dingen centraal geregeld ergens?
Dan gaat het automatisch; het is gewoon verwerkt in het roostersysteem en wordt volgens de cao berekend. Het kan er weer handmatig (per medewerker) uit verwijderd worden, maar dat is fraude en bovendien van bovenaf zichtbaar, en daarmee onwaarschijnlijk.
Op donderdag 24 april 2014 07:59 schreef einschtein het volgende: Deze week nog geen vakantie in ieder geval. Anders was het niet zo'n probleem, had je zo een paar vullers op de stoep staan.
Dan gaat het automatisch; het is gewoon verwerkt in het roostersysteem en wordt volgens de cao berekend. Het kan er weer handmatig (per medewerker) uit verwijderd worden, maar dat is fraude en bovendien van bovenaf zichtbaar, en daarmee onwaarschijnlijk.
Op woensdag 23 april 2014 09:02 schreef SausDip het volgende: Dat hoor je mij ook niet zeggen. Maar wij als winkel hebben het wel gehaald. Weet ook niet precies hoe ze het berekenen, in CE's of in euro's ofzo. Dat weet schipper denk ik wel.
een lastige, vernietigingen binnen budget is ook een moeilijke. In de weekstaten uit Pallas word uitgegaan van de verkoopwaarde. Waarna er bij de Periodestaten word uitgegaan van de inkoopwaarde. Hierdoor kan je wekelijks je vernietigingen niet halen, maar periodiek wel doordat je bijvoorbeeld relatief veel producten met een lage inkoopwaarde en hoge verkoopwaarde afboekt.
Hoe het gemeten word geen idee...
[ Bericht 4% gewijzigd door ikbenschipper op 24-04-2014 12:38:57 ]
Als het merendeel van de artikelen is verkocht (en er dus geen sprake meer is van een verkoopkrachtige presentatie) dan gaan de artikelen naar het reguliere schap. De T-standaard kaart kun je dan vernietigen.
Zal ik je vertellen? Het merendeel word NOOIT verkocht!
Edit: even gecheckt wat we krijgen. DIT IS ECHT TE BELACHELIJK VOOR WORDEN HOEVEEL.
een lastige, vernietigingen binnen budget is ook een moeilijke. In de weekstaten uit Pallas word uitgegaan van de verkoopwaarde. Waarna er bij de Periodestaten word uitgegaan van de inkoopwaarde. Hierdoor kan je wekelijks je vernietigingen niet halen, maar periodiek wel doordat je bijvoorbeeld relatief veel producten met een lage inkoopwaarde en hoge verkoopwaarde afboekt.
Hoe het gemeten word geen idee...
Wij moeten in de begroting die in Pallas wordt geladen percentages van de planomzet specificeren per wag.
Volgens de begeleidende informatie is de verhouding van WWM 67 - 33.
[ Bericht 0% gewijzigd door mujentas op 24-04-2014 13:02:29 ]
Als het merendeel van de artikelen is verkocht (en er dus geen sprake meer is van een verkoopkrachtige presentatie) dan gaan de artikelen naar het reguliere schap. De T-standaard kaart kun je dan vernietigen.
Zal ik je vertellen? Het merendeel word NOOIT verkocht!
Edit: even gecheckt wat we krijgen. DIT IS ECHT TE BELACHELIJK VOOR WORDEN HOEVEEL.
Of zo weinig binnen krijgen dat je het maar in het reguliere schap moet gooien...
Op donderdag 24 april 2014 13:09 schreef einschtein het volgende: 2 TL'ers. Hoor 'm nog zeggen: 'Wat weinig handel!' en 'Mooi! Kunnen die 2u voor acties navullen worden gebruikt!'
Op donderdag 24 april 2014 13:26 schreef Loll het volgende: Hoe zit het met werken op koningsdag? Chef zegt 300% maar op internet staat 200% ik heb afgelopen 12 weken elke zaterdag gewerkt.
Je krijgt sws 100% BCD(dus de uren die je gemiddeld hebt gewerkt) + 200% over de uren die je op koningsdag werkt.
Ja we gaan even elke dag jullie aflevertijden posten
Nee, tuurlijk niet. Maar je gaat toch ook geen aflevertijden posten terwijl er net zo'n fout is gemaakt, alsof je die fout de dag erna nog een keer maakt.
Op donderdag 24 april 2014 13:45 schreef einschtein het volgende: Oh dus zo voelt het om telefoonloos te zijn. USB-kabel heeft het begeven, heb nog 12% accu en ik heb vandaag geen nieuwe tijd om nieuwe kabel te fixen.
Ik heb ook van de week m'n gesprek gehad met m'n ASM. Ik ga de 'opleiding' in voor caissière B ook, alhoewel dat alleen nog neerkomt op lades tellen.
Over een aantal weken/maanden mag ik zelfstandig shifts gaan draaien, en als ik dat onder de knie heb en nog steeds gemotiveerd ben mag ik de opleiding in voor TL. M'n ASM had het over opdrachten waar je aan moet werken binnen het filiaal. Iemand daar ervaring mee? Wat waren jullie opdrachten?
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
Op donderdag 24 april 2014 13:53 schreef Purdey het volgende: Ik heb ook van de week m'n gesprek gehad met m'n ASM. Ik ga de 'opleiding' in voor caissière B ook, alhoewel dat alleen nog neerkomt op lades tellen.
Over een aantal weken/maanden mag ik zelfstandig shifts gaan draaien, en als ik dat onder de knie heb en nog steeds gemotiveerd ben mag ik de opleiding in voor TL. M'n ASM had het over opdrachten waar je aan moet werken binnen het filiaal. Iemand daar ervaring mee? Wat waren jullie opdrachten?
Leuk om te horen! Ik zal eens de lastige klant bij je komen spelen.
Dinsdag was er een meneer van Hollander om de UPS los te koppelen. Door een fout van zijn kant viel de spanning weg van een aantal kassa's incl. counter en de backoffice. Dat om 15.00 's middags terwijl het best druk was.
Dat heeft hij allemaal wel hersteld, maar sindsdien registreerd een van de drukste kassa's geen verkopen meer in de systemen. Zijn we pas vandaag achter gekomen, dus die kassa heeft wel 1,5 dag gedraaid. Hopelijk kunnen ze dat vanuit ncr herstellen, anders zijn de voorraden keihard naar de klote. Heeft een prio 3, dus wanneer ze zin hebben zeg maar
Overigens is het afkoppelen van de ups niet gelukt. Volgende week komen ze een nieuwe poging wagen, maar wel buiten openingstijd
Op donderdag 24 april 2014 14:44 schreef mujentas het volgende: Dinsdag was er een meneer van Hollander om de UPS los te koppelen. Door een fout van zijn kant viel de spanning weg van een aantal kassa's incl. counter en de backoffice. Dat om 15.00 's middags terwijl het best druk was.
Dat heeft hij allemaal wel hersteld, maar sindsdien registreerd een van de drukste kassa's geen verkopen meer in de systemen. Zijn we pas vandaag achter gekomen, dus die kassa heeft wel 1,5 dag gedraaid. Hopelijk kunnen ze dat vanuit ncr herstellen, anders zijn de voorraden keihard naar de klote. Heeft een prio 3, dus wanneer ze zin hebben zeg maar
Overigens is het afkoppelen van de ups niet gelukt. Volgende week komen ze een nieuwe poging wagen, maar wel buiten openingstijd
Ja, en probeer dat maar eens te fixen als je niet weet wat er verkocht is...
Op donderdag 24 april 2014 14:44 schreef mujentas het volgende: Dinsdag was er een meneer van Hollander om de UPS los te koppelen. Door een fout van zijn kant viel de spanning weg van een aantal kassa's incl. counter en de backoffice. Dat om 15.00 's middags terwijl het best druk was.
Als het niet kassa 1 is: de kassa heeft een eigen geheugen waarin de gegevens worden opgeslagen. Deze worden normaal gesproken direct doorgegeven aan K1 die de data van alle kassa's verzameld en weer in een kabeltje stopt naar de server in de GTR-kast. Als het geheugen van de defecte kassa toereikend is en intact blijft, worden de gegevens alsnog juist verwerkt als de verbinding met kassa 1 wordt hersteld. Tot die tijd mag je geen tellingen doen (maar dat had je zelf ook al bedacht). Lukt het om wat voor reden dan ook niet, dan heb je geen andere optie dan je hele winkel tellen.
Op donderdag 24 april 2014 14:59 schreef exelletor het volgende: Ik denk at jullie het beste even alle acties kunnen gaan tellen + heel goed nee-verkoop.
Ehm, nee.
Lijkt me toch dat iemand toch wel dat iemand - die geen pool is met een belachelijk orderpick-norm - naar die containers kijkt
Ze zullen er ongetwijfeld naar gekeken hebben..
Maar op een DC worden die dingen met z'n drieën op een elektrische pompwagen gezet en daarmee rondgereden totdat ze vol zijn en de vrachtwagen ingaan. Daardoor merken ze daar de meeste gebreken niet eens op.
Heeft er iemand een schemaatje met de verschillende periodes (van wanneer tot wanneer de periode loopt)? Ik zag al in de OP de dag van uitbetaling maar is niet helemaal wat ik zoek.
Op donderdag 24 april 2014 21:06 schreef Niels195 het volgende: Heeft er iemand een schemaatje met de verschillende periodes (van wanneer tot wanneer de periode loopt)? Ik zag al in de OP de dag van uitbetaling maar is niet helemaal wat ik zoek.
Als je ergens een kalender met weeknummers hebt ben je klaar. Iedere periode is gewoon vier weken en eindigt dus bij het viervoud (bijv. periode 7 is week 25-26-27-28).
Op donderdag 24 april 2014 21:06 schreef Niels195 het volgende: Heeft er iemand een schemaatje met de verschillende periodes (van wanneer tot wanneer de periode loopt)? Ik zag al in de OP de dag van uitbetaling maar is niet helemaal wat ik zoek.
Zelf rekenen. De uitbetaling is altijd 'n week na de periode afsluit.
Hoe ziet de planning er bij jullie uit a.s zaterdag/ Koningsdag? Is jullie bezetting net als een andere zaterdag of met heel veel minder? Verwachten jullie heel veel minder klanten of misschien heel veel meer?
Hoe ziet de planning er bij jullie uit a.s zaterdag/ Koningsdag? Is jullie bezetting net als een andere zaterdag of met heel veel minder? Verwachten jullie heel veel minder klanten of misschien heel veel meer?
Wij verwachten fors minder klanten. Vanavond met hb kwam bijvoorbeeld 600 colli minder dan normaal. Maar goed, wij zitten ook niet midden in bruisend stadsleven.
De groenteman had de afboekingen van de ochtend rond 12 uur gedaan maar had er geen grijze fustdeksel op gedaan om aan te geven wat is gedaan.. Ik was ook 'n beetje aan het slapen toen ik opeens doorhad dat ik met dingen in mn hand zat die ik in de ochtend zelf bij de afboekingen heb gegooid
Op donderdag 24 april 2014 22:10 schreef Schuimpjes het volgende: Ik heb d'r gewoon een volledige bancarella mee volgegooid. Maar ik gooi liever wat tompoucen weg dan dat ik klanten teleur moet gaan stellen.
Wij verwachten iets meer klanten en hebben daardoor meer mensen ingepland. De Jumbo van een paar honderd meter verderop is maar tot 13 open dus dat is erg fijn voor ons. In de stad verkopen ze natuurlijk geen alcohol die dag, dus ik denk dat al die studenten bij ons flink wat alcohol gaan kopen Daarbij is er een appartementencomplex opgeleverd op ons terrein dus er zullen wel flink wat mensen gaan verhuizen dit weekend en dat komt ook mooi uit
Op donderdag 24 april 2014 22:15 schreef exelletor het volgende: Iets zegt me trouwens dat we veel Honig mixen gaan overhouden. Berberana rood nog steeds niet verkocht
Wij verwachten iets meer klanten en hebben daardoor meer mensen ingepland. De Jumbo van een paar honderd meter verderop is maar tot 13 open dus dat is erg fijn voor ons. In de stad verkopen ze natuurlijk geen alcohol die dag, dus ik denk dat al die studenten bij ons flink wat alcohol gaan kopen Daarbij is er een appartementencomplex opgeleverd op ons terrein dus er zullen wel flink wat mensen gaan verhuizen dit weekend en dat komt ook mooi uit
Een heel appartementencomplex is natuurlijk kassa.
even een vraagje, ik moet zaterdag werken van 15:00-22:00 ( met een etenspauze van 18:00-18:30) krijg ik dan de zaterdag toeslag en ook 100% extra omdat het een feestdag is of vervangt de 100% die van 50%?
Op donderdag 24 april 2014 22:26 schreef rboy14 het volgende: even een vraagje, ik moet zaterdag werken van 15:00-22:00 ( met een etenspauze van 18:00-18:30) krijg ik dan de zaterdag toeslag en ook 100% extra omdat het een feestdag is of vervangt de 100% die van 50%?
Op donderdag 24 april 2014 22:26 schreef rboy14 het volgende: even een vraagje, ik moet zaterdag werken van 15:00-22:00 ( met een etenspauze van 18:00-18:30) krijg ik dan de zaterdag toeslag en ook 100% extra omdat het een feestdag is of vervangt de 100% die van 50%?
De 100 vervangt de 50. Je hele dienst krijg je een toeslag van 100%
Onze inventaris is vandaag weer een stukje jonger geworden - het nieuwe koffiezetapparaat is geïnstalleerd. Nouja, nieuw, hij zal ook weer een paar jaar oud zijn.
Op donderdag 24 april 2014 22:40 schreef exelletor het volgende: Onze inventaris is vandaag weer een stukje jonger geworden - het nieuwe koffiezetapparaat is geïnstalleerd. Nouja, nieuw, hij zal ook weer een paar jaar oud zijn.
Op donderdag 24 april 2014 22:54 schreef exelletor het volgende: Ik bedoel dat we nog steeds zo'n koffiezetapparaat hebben zonder verschillende programma's enzo.
Programma's op een koffiezetapparaat? Wat kan dat ding nog meer dan een kopje koffie zetten
Op donderdag 24 april 2014 22:58 schreef mujentas het volgende: Programma's op een koffiezetapparaat? Wat kan dat ding nog meer dan een kopje koffie zetten
Het enige wat zo'n apparaat doet is toch warm water in de koffiefilter gooien en dit vervolgens in het kopje laten vloeien?
Sommige apparaten hebben nog de optie om er ondefinieerbaar wit poeder in te stoppen dat een jaartje of acht houdbaar is, en dat vervolgens cappuccino te noemen.
[ Bericht 0% gewijzigd door Janneke141 op 24-04-2014 23:13:02 ]
Bejaarden die het verschil niet snappen tussen de appie op het dorp en een AH To Go op station Utrecht reageren altijd heel subtiel op het feit dat je daar 1,50 voor een kop koffie moet betalen. Maar da's logisch. Zelfs de bloembollen en de surrogaat zijn de revue nog wel eens gepasseerd
Over gratis koffie gesproken Hier vandaag een demo gedoe gehad van de perla cups. Liep niet heel erg storm.. Vrouwtje stond het grootste deel van de tijd om zich heen te kijken
Op donderdag 24 april 2014 23:22 schreef d4v1d het volgende: Over gratis koffie gesproken Hier vandaag een demo gedoe gehad van de perla cups. Liep niet heel erg storm.. Vrouwtje stond het grootste deel van de tijd om zich heen te kijken
Stond ze alleen te demonstreren hoe mooi het cupje was, of mochten de klanten ook proeven?