abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_139160837

Game of Thrones is een televisieserie van HBO, gebaseerd op de boekenserie A Song of Ice and Fire/Een Lied van IJs en Vuur van George RR Martin. Het eerste seizoen is in 2011 uitgezonden, seizoen 2 van 1 april t/m 3 juni 2012, seizoen 3 van 31 maart t/m 9 juni 2013 en we zijn net begonnen met seizoen 4.

De boekenserie beslaat in totaal een pagina of 4000 en richt zich op 2 families, de Starks en de Lannisters, die flink met elkaar in de clinch liggen over een koninkrijk. Parallel daaraan wordt het verhaal verteld van Daenerys Targaryen, de dochter van de afgezette koning. Gaande de seizoenen/boeken komen er steeds meer families in het spel betrokken zoals de Greyjoys, Tyrells en Baratheons. De boeken zitten vol met drama, verraad, oorlog en wat vooral heel sterk aan de boeken is, is dat de karakters heel menselijk zijn vol met goede en slechte eigenschappen.

Een paar karakters uit het verhaal zijn Jon, een bastaard van de Starks die naar het noorden gestuurd word om daar 'de Muur' te bewaken met zijn broeders in het zwart. Tyrion Lannister, broer van de koningin die een mismaakte dwerg is en iedereen erg graag afzeikt maar ondertussen behoorlijk uitgekookt plannetjes smeedt. En er komt een nest schrikwolven in voor die opgevoed worden door de kinderen van de Starks.

De serie zelf: Game of Thrones (TV Series 2011– ) - IMDb
David Benioff, schrijver/producer, bekend van oa X-Men Origins: Wolverine, Kite Runner, Troy, 25th Hour (schrijver van het boek): David Benioff - IMDb
George RR Martin zelf is ook betrokken: George R.R. Martin - IMDb

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wallpapers door Splodgenessabounds verzoekjes via PM :)
GoT Wallpaper 1 - Random Characters
GoT Wallpaper 2 - Random Characters
GoT Wallpaper 3 - Random Characters
GoT Wallpaper 4 - Random Characters
GoT Wallpaper 5 - Daenerys Targaryen
GoT Wallpaper 6 - 'Good' vs 'Bad'
GoT Wallpaper 7 - Jaqen H'ghar
GoT Wallpaper 9 - The Hound
Hier nog eentje van ons favoriete karakter: GoT Wallpaper 10 - The One True King

Handige Links
De HBO-viewer's guide, een gids met alle karakters, families en gebeurtenissen in de serie.
• De fansite Winter is Coming die altijd alle laatste nieuwtjes heeft.
Game of Thrones - Map, een gedetailleerde map van Westeros, Free Cities en alles wat daarachter ligt. Let wel, enigszins speculatief.
History and Lore of Westeros Interessante DVD bonusmateriaal over de geschiedenis van Westeros en diens Houses.

Props voor eQual voor de karakterplaatjes.

LET OP: elke verwijzing naar de boeken (personen die nog niet meedoen in de serie, gebeurtenissen die nog plaats moeten gaan vinden) horen niet thuis in dit topic, daar is het boek/spoilertopic voor. Ook fake spoilers worden hier niet op prijs gesteld. Verpest dit topic dus niet voor anderen. De enige spoilers hier zijn bijvoorbeeld voor previews van volgende afleveringen. Voor de rest geldt hetzelfde als voor heel het TV forum: zodra het is uitgezonden, mag er over gepraat worden.

Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_139160882
quote:
'Game of Thrones' schrijver over controversiële scène
22-04-2014 11:26 | BronJim Pedd

*** Let op dit bericht bevat mogelijk spoilers ***

Mocht je de aflevering van Game of Thrones van gisteren niet gezien hebben, dan waarschuwen we: spoilers vanaf hier. De aflevering, met de titel Breaker of Chains, bevat een zeer controversiële scène, waar sommige mensen niet bepaald positief op gereageerd hebben.

Op de plek waar King Joffrey (Jack Gleeson) opgebaard ligt, praten Jaime (Nikolaj Coster-Waldau) en Cersei (Lena Headey) met elkaar. Dan besluit hij haar te verkrachten. In het boek zit ook een dergelijke scène, maar is de seks niet zo onvrijwillig als we in de serie zien.

Schrijver George R.R. Martin, die de boekenserie A Song of Ice and Fire schreef, waar de serie op gebaseerd is, ging in een nieuwe post op zijn blog in op de scène. ”In de boeken is Jaime niet aanwezig bij het overlijden van Joffrey, en inderdaad, Cersei is bang dat ook hij dood is. En dan is hij daar plotseling voor haar. Hij is gehavend en veranderd, maar nog altijd Jaime. De tijd en plaats is totaal niet gepast en Cersei is bang dat iemand hen ontdekt, maar wil hem net zo graag als hij haar.

De hele dynamiek is in anders in de serie, waar Jaime al een paar weken terug is, en hij en Cersei elkaar meermaals gezien hebben en vaak ruzie maken. De setting is dezelfde, maar geen van de personages staat er precies hetzelfde voor als in de boeken. Daarom hebben Dan & David mogelijk besloten de scène een andere draai te geven. Maar dat is gewoon hoe ik ernaar kijk, we hebben er nooit over gesproken.

Ook schreef ik de scène vanuit het perspectief van Jaime. Dus de lezer zit in zijn hoofd en leest over zijn gedachten. In de televisieserie kijk je altijd van buitenaf. Je weet niet wat iemand denkt of voelt, alleen wat ze zeggen en aan het doen zijn.

Als de serie iets van het dialoog van Cersei uit het boek behouden had, dan zou er een andere indruk achtergelaten zijn. Maar dat dialoog werd gevormd door de omstandigheden van het boek, uitgesproken door een vrouw die haar liefde voor het eerst sinds lange tijd ziet, terwijl ze bang was dat hij dood was. Ik weet niet zeker of dat gewerkt zou hebben in de nieuwe tijdlijn.

Dat is alles wat ik hierover kan zeggen. De scène was altijd verontrustend bedoeld… maar ik vind het wel erg als mensen om de verkeerde redenen verontrust zijn geraakt.”
pi_139160893
Jij vuile kut Slayage :P
pi_139160928
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 21:33 schreef Poesopstokje het volgende:
Jij vuile kut Slayage :P
:*
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_139161320
Vergezocht, misschien, maar het is wel de conclusie die Robert uiteindelijk trekt en de reden waarom hij zijn bevel toch introk... (te laat, ofc)
Een zinnig woord is nimmer zinnig zonder woorden eromheen.
Een zinnige zin is dus ook nooit helemaal alleen.
  dinsdag 22 april 2014 @ 21:45:37 #6
310170 kawa4
gratis is goed!!!!
pi_139161521
aflevering net gekeken, dus kunnen we weer gerust in dit topic kijken

had niet verwacht dat petyr er iets mee te maken zou hebben,

wel mooi dat tywin meteen met tommen gaat praten over wat voor een koning hij "moet " gaan worden
mee bekant vangde gin haas.
pi_139161659
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 april 2014 21:45 schreef kawa4 het volgende:
aflevering net gekeken, dus kunnen we weer gerust in dit topic kijken

had niet verwacht dat petyr er iets mee te maken zou hebben,

wel mooi dat tywin meteen met tommen gaat praten over wat voor een koning hij "moet " gaan worden
Tywin wil niet nog een Joffrey op de troon lijkt mij :')
Hij wil de macht gewoon zelf in handen houden, vandaar dat Jaime en Cersei naar Casterly Rock moeten om te trouwen (niet met elkaar :P )

Waarom pakt hij zelf de macht niet? :?
pi_139161936
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 21:48 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Hij wil de macht gewoon zelf in handen houden, vandaar dat Jaime en Cersei naar Casterly Rock moeten om te trouwen (niet met elkaar :P )

Gaan ze je haten, je kan beter op de achtergrond blijven. Varys snapt dat en Tywin ook.
  dinsdag 22 april 2014 @ 21:54:28 #9
383398 Kyubey
Genesis 19:26
pi_139161993
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 21:48 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Hij is oud, hij kan beter een jongeling uit eigen familie opleiden die dan de macht van de Lannisters kan versterken.
Je kunt zeggen wat je wil over Tywin, alles is in belang van zijn huis (Tyrion niet inbegrepen).
Helemaal super.
  dinsdag 22 april 2014 @ 21:56:35 #10
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_139162101
Waarom zijn Jaime of Cersei eigenlijk niet de troonopvolgers van Tywin?
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  dinsdag 22 april 2014 @ 21:57:36 #11
264415 Jahr00n
Fakkelteit
pi_139162157
ik vond het zo zielig voor die mensen die arya en de hond hebben geholpen

ech een kutstreek
pi_139162281
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 21:57 schreef Jahr00n het volgende:
ik vond het zo zielig voor die mensen die arya en de hond hebben geholpen

ech een kutstreek
pff ze leven nog, ze moeten niet zeuren
-Rabia Al-Basri
pi_139162321
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 21:56 schreef Mani89 het volgende:
tywin heeft de troon niet, laat staan opvolgers
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 22 april 2014 @ 22:00:40 #14
383398 Kyubey
Genesis 19:26
pi_139162340
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 21:56 schreef Mani89 het volgende:
Robert was de koning he :P Jaime is slechts een schoonbroer en Cersei heeft al kinderen.
Helemaal super.
  dinsdag 22 april 2014 @ 22:01:36 #15
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_139162390
quote:
99s.gif Op dinsdag 22 april 2014 22:00 schreef Slayage het volgende:

[..]

tywin heeft de troon niet, laat staan opvolgers
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 april 2014 22:00 schreef Kyubey het volgende:

[..]

Robert was de koning he :P Jaime is slechts een schoonbroer en Cersei heeft al kinderen.
Ohhhhja, bedankt.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_139162483
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 april 2014 21:54 schreef Kyubey het volgende:

[..]

Hij is oud, hij kan beter een jongeling uit eigen familie opleiden die dan de macht van de Lannisters kan versterken.
Je kunt zeggen wat je wil over Tywin, alles is in belang van zijn huis (Tyrion niet inbegrepen).
Oh ja, logisch. Duh :')
En dan te bedenken dat het nog steeds de Baratheons zijn die op de troon zitten.
  Moderator / Redactie FP dinsdag 22 april 2014 @ 22:13:17 #18
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_139163059
Verdeurie, helemaal vergeten te kuiken/kijken :o
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
pi_139163154
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 22:13 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Verdeurie, helemaal vergeten te kuiken/kijken :o
:P Die smeerlap van een Jaime maar eens bekijken dan.
pi_139163160
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 22:03 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Oh ja, logisch. Duh :')
En dan te bedenken dat het nog steeds de Baratheons zijn die op de troon zitten.
"de baratheons" idd :')
-Rabia Al-Basri
pi_139163189
quote:
19s.gif Op dinsdag 22 april 2014 22:14 schreef TwenteFC het volgende:

[..]

:P Die smeerlap van een Jaime maar eens bekijken dan.
hij flikt het gewoon weer!
-Rabia Al-Basri
pi_139163304
quote:
99s.gif Op dinsdag 22 april 2014 22:15 schreef Slayage het volgende:

[..]

"de baratheons" idd :')
Dat niemand actie onderneemt ook hè, vooral na de beschuldigingen van Stannis. Af en toe wordt er een vuile stiekeme sneer gemaakt en that's it :P
pi_139163485
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 22:17 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Dat niemand actie onderneemt ook hè, vooral na de beschuldigingen van Stannis. Af en toe wordt er een vuile stiekeme sneer gemaakt en that's it :P
wat voor actie zou je kunnen ondernemen zonder de slagkracht? iedereen poept in hun broek door de lanisters
-Rabia Al-Basri
pi_139163536
quote:
99s.gif Op dinsdag 22 april 2014 22:20 schreef Slayage het volgende:

[..]

wat voor actie zou je kunnen ondernemen zonder de slagkracht? iedereen poept in hun broek door de lanisters
Ze moeten maar eens leren om samen te werken, in plaats van dat elk ''team'' een eigen koning op de troon wil hebben. Stelletje kinderen :N
pi_139163839
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 22:20 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Ze moeten maar eens leren om samen te werken, in plaats van dat elk ''team'' een eigen koning op de troon wil hebben. Stelletje kinderen :N
Kortom, als iedereen nou naar Stark had geluisterd...
pi_139163965
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 22:20 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

samenwerken zal pas gebeuren als een wight/targaryan invasie dreigt
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 22 april 2014 @ 22:28:00 #27
262 Re
Kiss & Swallow
pi_139164013
Het was wel een beetje de aflevering om gevestigde positievere gevoelens van 'slechte' karakters weer naar het negatieve te trekken.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 22 april 2014 @ 22:35:22 #28
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_139164518
Michiel Huisman had wel één van de coolere scènes _O_

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_139165867
Wat is er eigenlijk gebeurd met het shaduw/monster/baby-ding van Carice van Houten? Heb ik iets gemist of komt dat nog?
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
  dinsdag 22 april 2014 @ 22:58:19 #30
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_139165957
quote:
5s.gif Op dinsdag 22 april 2014 22:56 schreef Karboenkeltje het volgende:
Wat is er eigenlijk gebeurd met het shaduw/monster/baby-ding van Carice van Houten? Heb ik iets gemist of komt dat nog?
lolwhut.
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
pi_139166041
quote:
3s.gif Op dinsdag 22 april 2014 22:28 schreef Re het volgende:
Het was wel een beetje de aflevering om gevestigde positievere gevoelens van 'slechte' karakters weer naar het negatieve te trekken.
Inderdaad ja.
pi_139166050
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 22:35 schreef Verbal het volgende:
Michiel Huisman had wel één van de coolere scènes _O_

V.
Bazenscene. *O*
pi_139166153
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 22:58 schreef Rabieluh het volgende:

[..]

lolwhut.
Die demononenbaby ergens in seizoen twee. Dat ding. Het lijkt me sterk dat ze een sinister ding laten verschijnen en er vervolgens niets mee doen.
pi_139166220
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 april 2014 23:02 schreef Karboenkeltje het volgende:

[..]

Die demononenbaby ergens in seizoen twee. Dat ding. Het lijkt me sterk dat ze een sinister ding laten verschijnen en er vervolgens niets mee doen.
Are you kiddin' me?
pi_139166357
Iets met homokoning en brienne en stannis baratheon...
pi_139166360
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 april 2014 23:04 schreef De_Nater het volgende:

[..]

Are you kiddin' me?
Nee, helemaal niet. Ga er alsjeblieft van uit dat ik heel dom ben. Leg mij gewoon uit wat er met de dinges gebeurde. Ik weet het niet.
pi_139166362
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 april 2014 23:02 schreef Karboenkeltje het volgende:

[..]

renly werd doorboord en alles :P
-Rabia Al-Basri
pi_139166593
quote:
99s.gif Op dinsdag 22 april 2014 23:06 schreef Slayage het volgende:

[..]

renly werd doorboord en alles :P
Ik heb het opgezocht en blijkbaar deed het schaduwding niets meer dan iemand doodmaken. Pfff, teleurstelling, ik hoopte op een toffe demonische troonaspirant.
  dinsdag 22 april 2014 @ 23:34:39 #39
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_139167579
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  dinsdag 22 april 2014 @ 23:43:41 #40
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_139167962
Moet dat niet Hodor hordor Hodor zijn?
pi_139168344
hodor hodor hodor, volgens mij
pi_139168634
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 april 2014 21:41 schreef De_Nater het volgende:
Vergezocht, misschien, maar het is wel de conclusie die Robert uiteindelijk trekt en de reden waarom hij zijn bevel toch introk... (te laat, ofc)
Helemaal niet vergezocht.

Drogo was helemaal niet te porren om de zee over te gaan richting Westeros, totdat er een aanslag op Dany kwam. Toen werd het persoonlijk en dat was een keerpunt. Dikke kans dus dat zonder die aanslag Dany nooit richting Westeros was getrokken...
"Kill the Braavosi, bring the girl!"
  woensdag 23 april 2014 @ 00:38:52 #43
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_139169522
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 00:00 schreef Khaleesi het volgende:
Dikke kans dus dat zonder die aanslag Dany nooit richting Westeros was getrokken...
Nee.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  woensdag 23 april 2014 @ 01:11:02 #44
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_139169926
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 april 2014 22:25 schreef De_Nater het volgende:

[..]

Kortom, als iedereen nou naar Stark had geluisterd...
Je bedoelt dat het eigenlijk best slim is om de regels en erecode te volgen, die regels waarover is nagedacht en stabiliteit weten te brengen? :D
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
  woensdag 23 april 2014 @ 01:11:42 #45
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_139169931
quote:
5s.gif Op dinsdag 22 april 2014 22:56 schreef Karboenkeltje het volgende:
Ga seizoen 2 en 3 opnieuw kijken. :P
pi_139171415
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 00:38 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Nee.
Jawel. :P
  woensdag 23 april 2014 @ 07:59:05 #47
310170 kawa4
gratis is goed!!!!
pi_139171492
en wil ser Davos, nou een lening af gaan sluiten bij de ijzeren bank,
of wat zou er in zijn brief staan?
  woensdag 23 april 2014 @ 08:14:31 #48
358523 IkStampOpTacos
pi_139171637
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 07:50 schreef Khaleesi het volgende:

[..]

Jawel. :P
Nee, jammer dat door de grote cast en beperkte duur van de afleveringen veel personages waaronder Daenaerys niet dieper zijn uitgewerkt. Dan had je zoiets mooit gezegd. Zal altijd terug gaan als ze genoeg soldaten heeft en de tijd rijp is.
-
pi_139171890
quote:
2s.gif Op woensdag 23 april 2014 07:59 schreef kawa4 het volgende:
Ik verwacht eigenlijk dat hij de bank gaat beroven, door een schip te kapen met zijn piratenvrienden. Nog slimmer zou zijn als hij tegelijkertijd de schuld op het koninkrijk kan afschuiven, want dan hoeven die meteen niet meer op geld te rekenen. Maar ik verwacht niet dat hij zó slinks is.
  woensdag 23 april 2014 @ 08:40:34 #50
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_139171930
quote:
2s.gif Op woensdag 23 april 2014 07:59 schreef kawa4 het volgende:
Wie heeft er een enorme schuld bij de Iron Bank en wat doet de Iron Bank met mensen wiens schuld te groot is? ;)
  woensdag 23 april 2014 @ 08:41:03 #51
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_139171936
quote:
1s.gif Op woensdag 23 april 2014 08:14 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Nee, jammer dat door de grote cast en beperkte duur van de afleveringen veel personages waaronder Daenaerys niet dieper zijn uitgewerkt. Dan had je zoiets mooit gezegd. Zal altijd terug gaan als ze genoeg soldaten heeft en de tijd rijp is.
Maar Drogo?
  woensdag 23 april 2014 @ 08:46:00 #52
310170 kawa4
gratis is goed!!!!
pi_139171987
quote:
10s.gif Op woensdag 23 april 2014 08:40 schreef Ugjerke het volgende:
Wie heeft er een enorme schuld bij de Iron Bank en wat doet de Iron Bank met mensen wiens schuld te groot is?
dat is het koninkrijk
maar wat wil de ijzeren bank tegen het koninkrijk gaan doen, de "nieuwe" koning Tommen dood vermoorden ofzo.
pi_139172164
quote:
1s.gif Op woensdag 23 april 2014 08:14 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Het zal best dat ze over lijken gaat om terug naar Westeros te kunnen, maar zonder middelen is ze nog nergens. Met Drogo trouwen was een laatste redmiddel na jaren slaafs achter Viserys heel Essos rondbanjeren. En dat had ze waarschijnlijk nog steeds gedaan als ze niet met Drogo getrouwd was, geen drakeneieren gekregen had, Jorah nooit ontmoet had e.d.

Dat heel Essos geen neuk geeft om haar claim werd mooi geillustreerd door haar gesprek met de Spice Merchant. En toen had ze zelfs al draken! Zonder draken zou ze helemaal overal weggelachen worden.

Dus ja ze heeft alles te danken aan haar huwelijk met Drogo.
  woensdag 23 april 2014 @ 08:58:02 #54
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_139172172
quote:
2s.gif Op woensdag 23 april 2014 08:46 schreef kawa4 het volgende:

[..]

dat is het koninkrijk
maar wat wil de ijzeren bank tegen het koninkrijk gaan doen, de "nieuwe" koning Tommen dood vermoorden ofzo.
Een ander Huis aan de macht brengen, inderdaad.
pi_139172183
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_139172187
quote:
_O- :')
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  woensdag 23 april 2014 @ 09:04:17 #57
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_139172272
quote:
Haha, kolere hoe droog _O-
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_139172320
quote:

[..]

dat is het koninkrijk
Was het niet de Iron Bank die zich als enige kon veroorloven Faceless Men in te huren?
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_139172322
quote:

[..]

dat is het koninkrijk
Andere concurrenten zoals stannis sponsoren?
hardcoholic
  woensdag 23 april 2014 @ 09:10:03 #60
310170 kawa4
gratis is goed!!!!
pi_139172353
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 09:07 schreef Barbusse het volgende:
Faceless Men
dat zijn toch die dudes, waarvan arrya die munt had gekregen toch
Jaqen hagar of zo iets?
pi_139172372
quote:
2s.gif Op woensdag 23 april 2014 09:10 schreef kawa4 het volgende:

[..]

Jaqen hagar of zo iets?
Ik zit al 2 seizoenen te wachten tot we daar weer iets van zien idd. :)

Ben trouwens pas sinds gisteren bij met S4 dus kon dit topic weer openen, het bevalt tot nu toe weer prima. De Arya & Hound story arc blijft wel het leukste imo.
pi_139172471
quote:
2s.gif Op woensdag 23 april 2014 09:10 schreef kawa4 het volgende:

[..]

Jaqen hagar of zo iets?
Yup. Huurmoordenaars die de prijs van een koninkrijk hebben. Wat dus ook de reden is dat niemand ze kan betalen :P
  woensdag 23 april 2014 @ 09:25:09 #63
136 V.
pi_139172617
Die heftige discussie die in Amerika is losgebarsten over die Cersei rape scene is me ook een partij hypocriet zeg...

"Ja er gebeuren heftige dingen in GoT, maar dit is écht erg".

Godsamme, tienermeisjes die in koelen bloede mensen een zwaard in het hoofd zetten, incest, hoofden afhakken, handen afhakken, leuters afhakken, mensen verbranden, mensen opeten, vrouwen elkaar laten morgensterfucken, tongen uitsnijden, vrouwen volschieten met pijlen, kinderen uit ramen duwen, mensen vergiftigen, zwangere vrouwen perforeren, mensen overgieten met kokend goud...

Maar DIT??? Nee, dat kan écht niet. De boodschap die daar vanuit gaat :N

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_139172637
quote:
18s.gif Op woensdag 23 april 2014 09:25 schreef Verbal het volgende:
Die heftige discussie die in Amerika is losgebarsten over die Cersei rape scene is me ook een partij hypocriet zeg...

Godsamme, tienermeisjes die in koelen bloede mensen een zwaard in het hoofd zetten, incest, hoofden afhakken, handen afhakken, leuters afhakken, mensen verbranden, mensen opeten, vrouwen elkaar laten morgensterfucken, tongen uitsnijden, vrouwen volschieten met pijlen, kinderen uit ramen duwen, mensen vergiftigen, zwangere vrouwen perforeren, mensen overgieten met kokend goud...

V.
Hey, er zijn grenzen he? :{w

:')
pi_139172651
quote:

V.
Murica!
  woensdag 23 april 2014 @ 09:28:15 #66
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_139172668
En waarom deze verkrachting erger is dan de verkrachting van Dany toen ze nog een minderjarig meisje was is me ook een raadsel :')
  woensdag 23 april 2014 @ 09:30:04 #67
136 V.
pi_139172705
quote:
3s.gif Op woensdag 23 april 2014 09:28 schreef Rossdale het volgende:
En waarom deze verkrachting erger is dan de verkrachting van Dany toen ze nog een minderjarig meisje was is me ook een raadsel :')
Of de door mij aangehaalde scène waarin de ene prostituée de andere moest mishandelen met een morgenster-achtig ding.

Of de bijna-rape van Sansa, of die hele Crasterfamilie, of de Freys...

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 23 april 2014 @ 09:31:22 #68
136 V.
pi_139172722
Of een vrouw met een houten zwaard in een berenkuil gooien...

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_139172775
quote:
Godver idd zeg :')
Wtf...
  woensdag 23 april 2014 @ 09:39:40 #70
136 V.
pi_139172895
Zat dat trouwens in de serie, of is het backstory? Uit de serie kan ik mij herinneren dat Drogo haar bruut wilde bestijgen, maar dat zij hem toen overreedde to be gentle.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_139172912
Zeg, hou eens op met het politiek correct maken om geen GoT te mogen kijken jullie :{w
pi_139172924
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 09:39 schreef Verbal het volgende:
Zat dat trouwens in de serie, of is het backstory? Uit de serie kan ik mij herinneren dat Drogo haar bruut wilde bestijgen, maar dat zij hem toen overreedde to be gentle.

V.
In het begin niet hoor, toen ging ie er gewoon overheen....
  woensdag 23 april 2014 @ 09:43:18 #73
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_139172969
quote:
Dit is echt iets voor Mastermovies vroegah :+ :+ _O_ _O_
  woensdag 23 april 2014 @ 09:44:54 #74
136 V.
pi_139172997
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 09:41 schreef Khaleesi het volgende:

[..]

Ah...

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 23 april 2014 @ 09:45:38 #75
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_139173012
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 09:41 schreef Khaleesi het volgende:

[..]

pi_139173128
quote:

V.
Zo mee eens :D Ik moest er ook al om lachen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_139173138
quote:
idd, was me ff ontschoten, dat was pas een verkrachting! :Y
-Rabia Al-Basri
  woensdag 23 april 2014 @ 09:52:50 #78
358523 IkStampOpTacos
pi_139173166
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 08:57 schreef Khaleesi het volgende:

[..]

Het zal best dat ze over lijken gaat om terug naar Westeros te kunnen, maar zonder middelen is ze nog nergens. Met Drogo trouwen was een laatste redmiddel na jaren slaafs achter Viserys heel Essos rondbanjeren. En dat had ze waarschijnlijk nog steeds gedaan als ze niet met Drogo getrouwd was, geen drakeneieren gekregen had, Jorah nooit ontmoet had e.d.

Dat heel Essos geen neuk geeft om haar claim werd mooi geillustreerd door haar gesprek met de Spice Merchant. En toen had ze zelfs al draken! Zonder draken zou ze helemaal overal weggelachen worden.

Dus ja ze heeft alles te danken aan haar huwelijk met Drogo.
Nee, je zei dat zonder die 'aanslag' ze nooit richting Westeros zou trekken terwijl dat altijd haar doel is geweest en ze dat ook vroeg of laat zou doen, Drogo of niet. Het was altijd al persoonlijk, een complot om haar te vermoorden deed daar niets aan af.
-
pi_139173192
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 09:45 schreef JaqenHghar het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ik snap het niet, maar het is wel episch _O_
pi_139173376

pi_139173425
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 09:52 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Nee, je zei dat zonder die 'aanslag' ze nooit richting Westeros zou trekken terwijl dat altijd haar doel is geweest en ze dat ook vroeg of laat zou doen, Drogo of niet. Het was altijd al persoonlijk, een complot om haar te vermoorden deed daar niets aan af.
Ik heb nooit gezegd dat ze eerst niet naar Westeros wilde, het was van meet af aan duidelijk dat dat de missie was. Ik heb gezegd dat ze niet de mogelijkheden had om naar Westeros te gaan. Ze had een vent nodig met een leger die de zee over durfde, en Drogo durfde dat eerst niet... Tot de aanslag op Dany/Rhaego, toen kon ineens alles.

En wat als Drogo de poot stijf had gehouden, wat moest Dany dan??? Dan was ze weer terug bij af, en zoveel opties om nog een leger te verwerven waren er niet meer....

Beweren dat ze no matter what toch wel met een leger naar Westeros zou komen is gewoon larie, zo populair was ze niet. Hoe graag ze ook wilde...
  woensdag 23 april 2014 @ 10:06:47 #82
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_139173481
Ik zou Oberyn bijna niet herkennen, omdat hij lacht _O-
pi_139173486
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 09:45 schreef JaqenHghar het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
_O- _O- _O-
  woensdag 23 april 2014 @ 10:12:19 #84
358523 IkStampOpTacos
pi_139173588
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 10:03 schreef Khaleesi het volgende:

[..]

Ik heb nooit gezegd dat ze eerst niet naar Westeros wilde, het was van meet af aan duidelijk dat dat de missie was. Ik heb gezegd dat ze niet de mogelijkheden had om naar Westeros te gaan. Ze had een vent nodig met een leger die de zee over durfde, en Drogo durfde dat eerst niet... Tot de aanslag op Dany/Rhaego, toen kon ineens alles.

En wat als Drogo de poot stijf had gehouden, wat moest Dany dan??? Dan was ze weer terug bij af, en zoveel opties om nog een leger te verwerven waren er niet meer....

Beweren dat ze no matter what toch wel met een leger naar Westeros zou komen is gewoon larie, zo populair was ze niet. Hoe graag ze ook wilde...
Nee je haalt er nu allerlei zaken bij. Je zei dat die aanslag doorslaggevend was, dat is dus niet waar. Vroeg of laat was ze daar toch heen getrokken aangezien haar drang op het heroveren van de troon op de huidige verraders dermate groot is, al komt dat in de serie dus niet zo goed naar voren. Ze had zeer zeker nog een heel scala aan opties, maar Viserys was te kortzichtig om daar rekening mee te houden. Iets wat zelfs in de series kort langs is gekomen.

Voor wat betreft de rest van je relaas. Van dat leger van Drogo is ook niemand behalve een paar slaafjes bij Daenerys gebleven. Zo'n grote meerwaarde had die gozer helemaal niet, nog afgezien van het feit dat zijn leger helemaal niet bij machte was om steden te veroveren.
-
  woensdag 23 april 2014 @ 10:19:55 #85
310170 kawa4
gratis is goed!!!!
pi_139173731
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 10:12 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Je zei dat die aanslag doorslaggevend was, dat is dus niet waar
voor danny mischien niet, maar voor drogo natuurlijk wel,
die werd helemaal leip door die aanslag. en wou daarna wel de zee oversteken

ben ook wel benieuwd of we de kalasar ( dat dothraki leger)
nog een keer tegenkomen , en dan tegen danny gaat vechten.
pi_139173809

Kon het niet laten.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_139174059
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 10:23 schreef HostiMeister het volgende:

Kon het niet laten.
:D
-Rabia Al-Basri
pi_139174125
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 10:12 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Nee je haalt er nu allerlei zaken bij. Je zei dat die aanslag doorslaggevend was, dat is dus niet waar. Vroeg of laat was ze daar toch heen getrokken aangezien haar drang op het heroveren van de troon op de huidige verraders dermate groot is, al komt dat in de serie dus niet zo goed naar voren.
Geen idee waarom je dit blijft aanhalen, ik heb al meermaals gezegd dat ik hiervan op de hoogte ben en het komt wel duidelijk genoeg naar voren in de serie...

quote:
Ze had zeer zeker nog een heel scala aan opties, maar Viserys was te kortzichtig om daar rekening mee te houden. Iets wat zelfs in de series kort langs is gekomen.
Okee, hier heb ik niks van meegekregen, maar kan best.

quote:
Voor wat betreft de rest van je relaas. Van dat leger van Drogo is ook niemand behalve een paar slaafjes bij Daenerys gebleven. Zo'n grote meerwaarde had die gozer helemaal niet, nog afgezien van het feit dat zijn leger helemaal niet bij machte was om steden te veroveren.
Een Khal + Targaryen erfgename + zoontje + een leger van 100.000 dothraki. Een zootje ongeregeld wellicht maar wel een force om rekening mee te houden. Je weet nooit of er oude Targaryen sympathisanten (voor zover die er zijn) zijn die Dany toch wel graag op de troon zien en die dus wel ervaring hebben met "westerse" oorlogvoering/ belegeringen.

Een hoop what if's maar die zijn er voor elk scenario...
  woensdag 23 april 2014 @ 10:41:17 #89
151456 Tokamak
Bad shrooms...
pi_139174182
Omg, wat een gezeik in dit topic zeg :')!
pi_139174273
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 10:41 schreef Tokamak het volgende:
Omg, wat een gezeik in dit topic zeg :')!
Okee ik ben al weg. :') Gaat eigenlijk ook nergens meer over nee, wat gebeurd is is gebeurd.

:W
  woensdag 23 april 2014 @ 10:52:33 #91
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_139174436
quote:
Ik zou die viper best wel een keer willen slangenbezweren ;)
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_139174524
quote:

V.
Is dat zo? Wat belachelijk inderdaad. :D

Verkrachtingen zijn wel een ding in de serie. Dat met Drogo ging in het boek ook al heel anders heb ik me laten vertellen.
pi_139174555
  woensdag 23 april 2014 @ 10:59:26 #94
380557 RipMcPants
STEEDS! MAAR! WEER!
pi_139174581
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 10:23 schreef HostiMeister het volgende:

Kon het niet laten.
Te makkelijk, maar ik moest hardop lachen :')
  woensdag 23 april 2014 @ 10:59:49 #95
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_139174591
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 10:56 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Is dat zo? Wat belachelijk inderdaad. :D

Verkrachtingen zijn wel een ding in de serie. Dat met Drogo ging in het boek ook al heel anders heb ik me laten vertellen.
Misschien was t de combi van verkrachting door een familielied en het lijk van haar zoon er achter?
Tss, die gevoeligheid ook altijd t.o.v. incestueuze verkrachtingsnecrofilie! :N
L'Amour menaçant:
pi_139174643
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 10:59 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Misschien was t de combi van verkrachting door een familielied en het lijk van haar zoon er achter?
Ik snap best dat mensen het heftig vonden, maar ophef vind ik een beetje overdreven. :P

Necrofilie heeft er helemaal niks mee te maken :') En die incest kijkt iedereen inmiddels toch overheen?
pi_139174665
quote:
sinds wanneer worden fotos op deze manier gequote?

//hmm
-Rabia Al-Basri
pi_139174674
quote:
Ik vond die "joepie, taart!" versie leuker. :)
pi_139174837
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 10:59 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Wat ik voornamelijk las was dat ze het niet vonden kunnen met betrekking tot de karakterontwikkeling van Jaime. Aangezien Jaime sinds dat hij met Brienne op pad is geweest (en dat hele gedoe is m niet in de koude kleren gaan zitten) zich steeds nobeler en eerzamer wil opstellen, dat bewondert ie heel erg in Brienne. Maar door deze neukbeurt als 'verkrachting' neer te zetten zou dat de trend teniet doen. En niet meer kloppen met Jaime zoals hij in de boeken wordt neergezet.

Nog steeds gejank om niets, maar goed.
pi_139174849
Ik heb die hele scene vooral met een ' :') ' hoofd gezeten :') _O-
Ja doei.
pi_139174868
quote:
Maar wie is die linksboven dan? :o
  woensdag 23 april 2014 @ 11:13:11 #102
27648 Weakling
available in strong mint
pi_139174887
quote:
11s.gif Op woensdag 23 april 2014 11:12 schreef eQuaL het volgende:

[..]

Marge
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_139174889
quote:

[..]

Margy :9~
pi_139174998
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 11:13 schreef Weakling het volgende:

[..]

Marge
quote:
14s.gif Op woensdag 23 april 2014 11:13 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Margy :9~
Ah die was ik vergeten ja! Tering :9
pi_139175014
quote:

[..]

Ik kon Sansa er moeilijker uit halen... :o
  woensdag 23 april 2014 @ 11:22:08 #106
27648 Weakling
available in strong mint
pi_139175120
Als die verkrachtingsscene tegen de karakterontwikkeling van Jamie in gaat tot dan toe, dan geldt hetzelfde voor The Hound. Die leek ook steeds braver en eerlijker te worden en nu pakt ie ineens een paar stukken zilver af van iemand die niks dan goeds met hem voor had. Tis allebei niet helemaal in de lijn van het karakter misschien, maar om daar nou over te gaan lopen zeuren.
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  woensdag 23 april 2014 @ 11:22:12 #107
380557 RipMcPants
STEEDS! MAAR! WEER!
pi_139175123
quote:
11s.gif Op woensdag 23 april 2014 11:18 schreef Khaleesi het volgende:

[..]

Ik kon Sansa er moeilijker uit halen... :o
Toch best duidelijk? :o
pi_139175151
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 11:22 schreef Weakling het volgende:
Als die verkrachtingsscene tegen de karakterontwikkeling van Jamie in gaat tot dan toe, dan geldt hetzelfde voor The Hound. Die leek ook steeds braver en eerlijker te worden en nu pakt ie ineens een paar stukken zilver af van iemand die niks dan goeds met hem voor had. Tis allebei niet helemaal in de lijn van het karakter misschien, maar om daar nou over te gaan lopen zeuren.
Dat hij geld steelt is helemaal niet tegen zijn karakter in, dat blijft gewoon een harde motherfucker.
pi_139175153
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 11:22 schreef RipMcPants het volgende:

[..]

Toch best duidelijk? :o
Die lacht anders ook nooit :P
  woensdag 23 april 2014 @ 11:23:57 #110
380557 RipMcPants
STEEDS! MAAR! WEER!
pi_139175156
quote:
10s.gif Op woensdag 23 april 2014 11:23 schreef eQuaL het volgende:

[..]

Die lacht anders ook nooit :P
Touché :P
pi_139175170
quote:
The Hound is gewoon een zelfzuchtige eikel. Altijd al geweest. Hij heeft Arya ook alleen maar bij zich om er geld voor te vangen, volgens mij vergeten mensen dat.
pi_139175379
Googlede Rheagar Targaryen versus Robert Baratheon, was not disapointed :D :')__

woensdag 23 april 2014 @ 11:33:22 #113
27648 Weakling
available in strong mint
pi_139175429
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 11:23 schreef HostiMeister het volgende:
Dat hij geld steelt is helemaal niet tegen zijn karakter in, dat blijft gewoon een harde motherfucker.
quote:
2s.gif Op woensdag 23 april 2014 11:24 schreef eQuaL het volgende:
The Hound is gewoon een zelfzuchtige eikel. Altijd al geweest. Hij heeft Arya ook alleen maar bij zich om er geld voor te vangen, volgens mij vergeten mensen dat.
Als het echt nog steeds dezelfde harde motherfucker en zelfzuchtige eikel was, dan had ie Arya niet de vrijheid gegeven die ze nu heeft met een eigen paard en zonder vastgebonden te worden of iets dergelijks alleen kunnen slapen. Hij heeft wel degelijk een zwak voor haar ontwikkeld.
pi_139175447
quote:
99s.gif Op woensdag 23 april 2014 11:31 schreef So_Surreal het volgende:
Googlede Rheagar Targaryen versus Robert Baratheon, was not disapointed :D :')__

[ afbeelding ]
Hahahah beste post ooit! _O-
pi_139175493
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 11:33 schreef Weakling het volgende:

[..]

[..]

Als het echt nog steeds dezelfde harde motherfucker en zelfzuchtige eikel was, dan had ie Arya niet de vrijheid gegeven die ze nu heeft met een eigen paard en zonder vastgebonden te worden of iets dergelijks alleen kunnen slapen. Hij heeft wel degelijk een zwak voor haar ontwikkeld.
Neemt toch niet weg dat het geen harde motherfucker meer is? Hij had ook een zwak voor die ndere van Stark, Is alleen maar praktisch dat ze zelf kan rondbanjeren, die gaat toch nergens naartoe.
pi_139175517
quote:
Dat vond ik perfect in lijn met het karakter. Dat hij een band met Arya heeft betekent niet dat hij een hol geeft om andere mensen. Zijn eigen overleving staat gewoon voorop.
  woensdag 23 april 2014 @ 11:38:26 #117
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_139175567
quote:
99s.gif Op woensdag 23 april 2014 11:31 schreef So_Surreal het volgende:

[ afbeelding ]
:+ _O_ _O_
pi_139175688
quote:
10s.gif Op woensdag 23 april 2014 11:18 schreef eQuaL het volgende:

[..]

[..]

Ah die was ik vergeten ja! Tering :9
Af! Mijn!
pi_139175695
quote:
2s.gif Op woensdag 23 april 2014 11:24 schreef eQuaL het volgende:

[..]

´A man has got to have a code.´

Het maakt zijn hele kritiek op ridders belachelijk. Het enige dat blijft staan is dat het een hypocriet gebeuren is. Als hij dan ook nog willekeurig mensen gaat lopen verkrachten en vermoorden, waarom heeft hij dan die vete met zijn broer? Hoe verschilt hij dan van de Mountain that Rides? (´My brother is a ser´) Heeft hij dan wel een persoonlijkheid als hij zomaar alles dat vagelijk in lijn is met hoe hij overkomt ook maar moet doen van de schrijvers.
“An interesting thing is a good thing.”
  woensdag 23 april 2014 @ 11:55:47 #120
27648 Weakling
available in strong mint
pi_139176115
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 11:35 schreef HostiMeister het volgende:
Neemt toch niet weg dat het geen harde motherfucker meer is? Hij had ook een zwak voor die ndere van Stark, Is alleen maar praktisch dat ze zelf kan rondbanjeren, die gaat toch nergens naartoe.
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 11:36 schreef -Strawberry- het volgende:
Dat vond ik perfect in lijn met het karakter. Dat hij een band met Arya heeft betekent niet dat hij een hol geeft om andere mensen. Zijn eigen overleving staat gewoon voorop.
Praktisch en zijn eigen overleving? Ja, het was ook heel praktisch toen ze achter haar zwaardje aan ging in de herberg. Als ie echt voor zijn eigen overleving gaat en praktisch was, dan had ze geen kant op gekunt en was ie linea recta zijn geld op gaan halen. Daarnaast heeft Arya in het verleden ook al laten zien er geen moeite mee te hebben om weg te vluchten.
pi_139176739
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 11:55 schreef Weakling het volgende:

[..]

[..]

Praktisch en zijn eigen overleving? Ja, het was ook heel praktisch toen ze achter haar zwaardje aan ging in de herberg. Als ie echt voor zijn eigen overleving gaat en praktisch was, dan had ze geen kant op gekunt en was ie linea recta zijn geld op gaan halen. Daarnaast heeft Arya in het verleden ook al laten zien er geen moeite mee te hebben om weg te vluchten.
Dat ging om wat Arya wilde, niet om wildvreemden.

Plus, hij had wel zin in kip.
pi_139177269
For the love of god.. :') Het gaat helemaal niet om die verkrachting, maar om Jaime.
Snap dat dan :')

Alsof GoT kijkers opeens over zo'n lullige verkrachting vallen, terwijl er veel schokkendere dingen zijn gebeurd (zie posts hierboven).
  woensdag 23 april 2014 @ 13:01:16 #123
406824 BaasBanaan
Dancing Queef
pi_139177837
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 09:07 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Was het niet de Iron Bank die zich als enige kon veroorloven Faceless Men in te huren?
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 09:17 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Yup. Huurmoordenaars die de prijs van een koninkrijk hebben. Wat dus ook de reden is dat niemand ze kan betalen :P
Dat ligt ook heel erg aan je doelwit. Als jij een of andere nietszeggende soldaat wil laten vermoorden, zijn er echt wel mensen buiten de bankwereld die dit kunnen betalen.
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
  woensdag 23 april 2014 @ 13:02:48 #124
27648 Weakling
available in strong mint
pi_139177869
quote:
10s.gif Op woensdag 23 april 2014 12:15 schreef -Strawberry- het volgende:
Dat ging om wat Arya wilde, niet om wildvreemden.
Maar ze was wel even aan zijn aandacht ontsnapt.
quote:
Plus, hij had wel zin in kip.
Ghehe, ja dat moet het wel zijn. Snap ik ook waarom hij die kerel afgelopen keer in elkaar mepte en zijn zilver afpakte: geen kip!
pi_139178377
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 13:02 schreef Weakling het volgende:
Maar ze was wel even aan zijn aandacht ontsnapt.
Arya heeft helemaal niemand meer waar ze naartoe kan. Voor haar is de grootste kans om te overleven op dit moment bij the Hound te blijven. Dat weet the Hound ook.
  woensdag 23 april 2014 @ 13:44:10 #126
27648 Weakling
available in strong mint
pi_139178896
quote:
11s.gif Op woensdag 23 april 2014 13:24 schreef eQuaL het volgende:
Arya heeft helemaal niemand meer waar ze naartoe kan. Voor haar is de grootste kans om te overleven op dit moment bij the Hound te blijven. Dat weet the Hound ook.
Hadden ze het er laatst niet over dat er nog één of andere tante van d'r was waar ze naartoe kon?
pi_139179037
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 13:44 schreef Weakling het volgende:

[..]

Hadden ze het er laatst niet over dat er nog één of andere tante van d'r was waar ze naartoe kon?
Daar gaan ze nu ook naartoe.
pi_139179476
Rapescene heftig? Nee
Welke scene ik heftig vond was de scene van de wildlings.. Wist niet dat ze zo koelbloedig waren!! Ygritte lijkt helemaal niet meer op dat meisje van Brave.
pi_139179644
quote:

[..]

pi_139179793
quote:

[..]

Jup, die zus van Catelyn, die pubers nog de borst geeft en Tyrion Lannister opsloot in haar luchtgevangenis.

[ Bericht 27% gewijzigd door #ANONIEM op 23-04-2014 14:15:06 ]
pi_139179852
quote:
6s.gif Op woensdag 23 april 2014 14:13 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Jup, die zus van Catelyn, die pubers nog de borst geeft en Tyrion Lannister opsloot in haar luchtgevangenis.

De gek van de familie.
pi_139180182
quote:

[..]

Waar heel toevallig Littlefinger ook naartoe zou gaan namens Joffrey (of eigenlijk the Council). :P
  woensdag 23 april 2014 @ 14:25:27 #133
27648 Weakling
available in strong mint
pi_139180210
quote:
quote:
6s.gif Op woensdag 23 april 2014 14:13 schreef Nielsch het volgende:
Oh ja, d'n dieje! Tnx. En daar hoopt The Hound wat geld te kunnen vangen voor Arya? Good luck.
pi_139181207
Niemand van de nog overgebleven Starks weet dat Arya nog leeft toch ook?
  woensdag 23 april 2014 @ 15:16:42 #135
27648 Weakling
available in strong mint
pi_139181910
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 14:56 schreef PBateman1978 het volgende:
Niemand van de nog overgebleven Starks weet dat Arya nog leeft toch ook?
Volgens mij weet geen enkele Stark of er nog andere Starks in leven zijn. Bran en Rickon zijn de laatste geweest die elkaar nog gezien hebben, maar dat is ook alweer een tijd geleden.
  woensdag 23 april 2014 @ 15:56:29 #136
406824 BaasBanaan
Dancing Queef
pi_139183264
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 14:25 schreef Weakling het volgende:

[..]

[..]

Oh ja, d'n dieje! Tnx. En daar hoopt The Hound wat geld te kunnen vangen voor Arya? Good luck.
Ik denk dat het The Hound nog wel gaat lukken ook.
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
pi_139183476
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 14:08 schreef JackHerrer het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Oh god dat gekke mens. Helemaal vergeten.
pi_139183580
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 11:11 schreef motorbloempje het volgende:
Ik heb die hele scene vooral met een ' :') ' hoofd gezeten :') _O-
Ik had steeds de vrees dat die kast, waarop Joffrey lag, om zou vallen :')
  woensdag 23 april 2014 @ 16:07:56 #139
334746 The_Groove
And cricket is the winner
pi_139183643
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 16:06 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Ik had steeds de vrees dat die kast, waarop Joffrey lag, om zou vallen :')
Dat zou wel iets teveel comedy zijn geweest :P
So confused when you're lost in the groove
  woensdag 23 april 2014 @ 16:13:34 #140
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_139183838
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 14:25 schreef Weakling het volgende:

[..]

[..]

Dan zijn wel beide zusjes herenigd. Want Baelish neemt Sansa er nu waarschijnlijk mee naartoe, en Hound neemt Arya er naartoe. Dus dan zijn de dames Stark samen, nu alleen de jongens nog.
L'Amour menaçant:
pi_139183898
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 16:13 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Dan zijn wel beide zusjes herenigd. Want Baelish neemt Sansa er nu waarschijnlijk mee naartoe, en Hound neemt Arya er naartoe. Dus dan zijn de dames Stark samen, nu alleen de jongens nog.
Ik ben alleen bang dat de Hound dan in zo'n luchtcel wordt geflikkerd in plaats van z'n ransom te krijgen :o
  woensdag 23 april 2014 @ 16:22:45 #142
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_139184177
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 16:15 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Ik ben alleen bang dat de Hound dan in zo'n luchtcel wordt geflikkerd in plaats van z'n ransom te krijgen :o
En wat zou Arya dan zeggen? Is ze opgewarmd voor t Hondje of denkt ze dan "Fuck you, ik ben nu waar ik wezen wil. Ik heb je niet meer nodig!".
L'Amour menaçant:
pi_139184201
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 16:22 schreef Ang3l het volgende:

[..]

En wat zou Arya dan zeggen? Is ze opgewarmd voor t Hondje of denkt ze dan "Fuck you, ik ben nu waar ik wezen wil. Ik heb je niet meer nodig!".
Arya is een Stark, die zal hem vast wel helpen.. Denk ik.
  woensdag 23 april 2014 @ 16:41:50 #144
27648 Weakling
available in strong mint
pi_139184784
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 16:23 schreef Poesopstokje het volgende:
Arya is een Stark, die zal hem vast wel helpen.. Denk ik.
Om vervolgens zelf naar beneden te flikkeren in de luchtcel.
pi_139184818
quote:
7s.gif Op woensdag 23 april 2014 08:37 schreef Gray het volgende:

[..]

Ik verwacht eigenlijk dat hij de bank gaat beroven, door een schip te kapen met zijn piratenvrienden. Nog slimmer zou zijn als hij tegelijkertijd de schuld op het koninkrijk kan afschuiven, want dan hoeven die meteen niet meer op geld te rekenen. Maar ik verwacht niet dat hij zó slinks is.
Waarom zou die dan eerst een brief schrijven in de naam van Stannis?

quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 16:41 schreef Weakling het volgende:

[..]

Om vervolgens zelf naar beneden te flikkeren in de luchtcel.
? :?
pi_139185080
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 16:42 schreef schijffie het volgende:

[..]

Waarom zou die dan eerst een brief schrijven in de naam van Stannis?

[..]

Omdat de naam van Stannis meer indruk maakt bij de bank dan de zijne?
pi_139185094

De gifjes:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 23 april 2014 @ 16:52:32 #148
27648 Weakling
available in strong mint
pi_139185119
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 16:42 schreef schijffie het volgende:
Was ie zo onduidelijk als je de stuk of vier posts daarvoor ook leest? Okay:
- Hound + Arya komen bij tante
- Tante gooit Hound in de luchtcel
- Arya gaat Hound helpen daar uit te komen
- Komt ze vervolgens in zijn luchtcel en pleurt zelf van het randje af

Nog niet? Kijk even naar de Youtube nog iets verder terug, daar zie je de luchtcel.
pi_139185408
quote:
7s.gif Op woensdag 23 april 2014 16:51 schreef Gray het volgende:

[..]

Omdat de naam van Stannis meer indruk maakt bij de bank dan de zijne?
Dat snap ik ook wel.. Ser Davos zegt dat namelijk 2 seconden nadat hij het laat schrijven. -O-

Ik vroeg mij af waarom hij een brief zou schrijven naar de Iron Bank, als hij ze vervolgens zou gaan beroven. Die logica ontgaat me een beetje.
pi_139185455
De iron bank beroven is de snelste manier om je hele familie en achterban uit te laten roeien.
Conscience do cost.
pi_139185683
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 17:01 schreef schijffie het volgende:

[..]

Dat snap ik ook wel.. Ser Davos zegt dat namelijk 2 seconden nadat hij het laat schrijven. -O-

Ik vroeg mij af waarom hij een brief zou schrijven naar de Iron Bank, als hij ze vervolgens zou gaan beroven. Die logica ontgaat me een beetje.
Dan weet ie dat en wanneer een schip vol met geld de zee oversteekt. ;)
  woensdag 23 april 2014 @ 17:11:33 #152
262 Re
Kiss & Swallow
pi_139185691
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 15:16 schreef Weakling het volgende:

[..]

Volgens mij weet geen enkele Stark of er nog andere Starks in leven zijn. Bran en Rickon zijn de laatste geweest die elkaar nog gezien hebben, maar dat is ook alweer een tijd geleden.
Bran weet iig wat Jon Snow nog leeft natuurlijk, al is dat dan weer een bastard
pi_139185767
Goh die Iron Bank klinkt wel heel dreigend zo.
pi_139185904
quote:

[..]

Ja dan zou je niet die brief namens Stannis schrijven, of hij moet van Stannis af willen.
pi_139186033
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 17:19 schreef Chewie het volgende:

[..]

Ja dan zou je niet die brief namens Stannis schrijven, of hij moet van Stannis af willen.
Zou je het schrijven namens Stannis, en het doen voorkomen alsof het koningshuis het schip berooft/doet zinken, dan lijkt Stannis de gebeten hond. Wat hem de positie van underdog zou geven. En iedereen is dol op de underdog. ;)

Het zou een slimme zet zijn in dit spel der tronen.
pi_139186304
wtf met die Iron Bank _O-
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_139187361
quote:

[..]

Twee opties:

- Een lening
- Een leger. De Iron Bank laat het er niet bij zitten als er langdurige schulden zijn. En King's Landing heeft schulden. Olenna had het hierover tegen Tywin in aflevering 2.
Unbowed, Unbent, Unbroken.
pi_139187371
Alsof de bank naar aanleiding van een brief meteen een schip vol geld stuurt _O-
pi_139187687
quote:
14s.gif Op woensdag 23 april 2014 18:07 schreef eQuaL het volgende:
Alsof de bank naar aanleiding van een brief meteen een schip vol geld stuurt _O-
Tuurlijk niet, maar je moet toch ergens beginnen om te laten weten dat je deze (hypothetische) lening wil aanvragen.
  woensdag 23 april 2014 @ 18:44:52 #160
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_139188377
quote:
14s.gif Op woensdag 23 april 2014 18:07 schreef eQuaL het volgende:
Jij kent die bank?
pi_139188551
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 17:19 schreef Chewie het volgende:

[..]

Was het maar zo'n feest :')
Tails tell tales
pi_139189269
Wie beheert de Iron Bank?
Is mijn geheugen zo verschrikkelijk slecht of is er nooit over die bank gepraat? :@
pi_139189305
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 19:12 schreef Poesopstokje het volgende:
Is mijn geheugen zo verschrikkelijk slecht of is er nooit over die bank gepraat? :@
De Iron bank zit in Braavos, maar wie hem beheert of bezit is een groot mysterie :P
  woensdag 23 april 2014 @ 19:28:42 #164
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_139189833
quote:
pi_139189928
quote:
Dankje~! ^O^
pi_139190289
quote:
Ja zoiets verwachtte ik dus. Dat Stannis bij die bank een financiering voor een leger kan halen met rede: openstaande schuld van de lannisters.
pi_139190717
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 19:43 schreef KrentebolHooft het volgende:

[..]

Ja zoiets verwachtte ik dus. Dat Stannis bij die bank een financiering voor een leger kan halen met rede: openstaande schuld van de lannisters.
maar dan zou Stannis dus die schuld overnemen als hij de lannisters kan wippen, en volgens mij heeft hij ook geen geld meer? Want anders krijgen ze in Braavos nog geen geld terug
  woensdag 23 april 2014 @ 19:54:30 #168
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_139190790
quote:
Zo, dat stukje was ik ook behoorlijk vergeten. Maakt de move voor Stannis meteen een stuk logischer :P
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  woensdag 23 april 2014 @ 20:04:48 #169
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_139191194
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
  woensdag 23 april 2014 @ 20:46:39 #170
262 Re
Kiss & Swallow
pi_139193035
quote:
opoe tyrell heeft ook een aantal keer naar de penibele situatie gerefereerd, denk dat ze die kennis ook in een plannetje heeft zitten, naast het verwijderen van joffy.
pi_139195724
Ik heb van de laatste topics lang niet alles (aandachtig) gelezen, maar wel begrepen dat de algemene visie is dat Olenna en Baelish achter de dood van Joffrey zitten. Lijkt mij ook zeer waarschijnlijk, gezien dat gedoe met die ketting, maar wat heeft Olenna voor motief dan eigenlijk? Dat ze Margaery een vreselijk huwelijk wilde besparen ofzo?
Tails tell tales
  woensdag 23 april 2014 @ 21:47:33 #172
262 Re
Kiss & Swallow
pi_139195915
Ze gaat voor Tommen die in eerste instantie wat minder gevaarlijk zal zijn voor Margie
pi_139195931
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 21:43 schreef Forbry het volgende:
Dat ze Margaery een vreselijk huwelijk wilde besparen ofzo?
Dat vooral. Wat ze in het begin van de laatste aflevering uitlegt is dat Lannisters de Tyrells nog net zo hard nodig hebben. Dus krijgen ze daar (waarschijnlijk) Tommen voor in de plaats, die naast jonger en makkelijker te manipuleren ook nog eens wat vriendelijker is.
Conscience do cost.
  woensdag 23 april 2014 @ 21:49:56 #174
262 Re
Kiss & Swallow
pi_139196027
Dani zal op een gegeven moment ook voor wat kroost moeten zorgen denk ik, wat kleine Huismannetjes?
pi_139196070
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 21:43 schreef Forbry het volgende:
Ik heb van de laatste topics lang niet alles (aandachtig) gelezen, maar wel begrepen dat de algemene visie is dat Olenna en Baelish achter de dood van Joffrey zitten. Lijkt mij ook zeer waarschijnlijk, gezien dat gedoe met die ketting, maar wat heeft Olenna voor motief dan eigenlijk? Dat ze Margaery een vreselijk huwelijk wilde besparen ofzo?
Ik snap eigenlijk niet waar die verwarring over ontstaat of Baelish nou wel of niet achter de moord op Joffrey zit. Dat is inmiddels toch 100% duidelijk?

Olena is idd zeer aannemelijk, maar kan me voorstellen dat mensen nog niet compleet overtuigd zijn.
pi_139196120
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 21:47 schreef ems. het volgende:

[..]

Dat vooral. Wat ze in het begin van de laatste aflevering uitlegt is dat Lannisters de Tyrells nog net zo hard nodig hebben. Dus krijgen ze daar (waarschijnlijk) Tommen voor in de plaats, die naast jonger en makkelijker te manipuleren ook nog eens wat vriendelijker is.
Maar had ze dan niet beter kunnen wachten tot na de huwelijksnacht? Of wilde ze Margaery die/dat ook besparen? :D
Tails tell tales
pi_139196214
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 21:50 schreef schijffie het volgende:

[..]

Ik snap eigenlijk niet waar die verwarring over ontstaat of Baelish nou wel of niet achter de moord op Joffrey zit. Dat is inmiddels toch 100% duidelijk?

Olenna is idd zeer aannemelijk, maar kan me voorstellen dat mensen nog niet compleet overtuigd zijn.
Wist niet dat er nog mensen zijn die daar over twijfelen, lijkt mij ook wel overduidelijk. :Y Olenna is idd nog wel een beetje een twijfelgeval...

[ Bericht 0% gewijzigd door Forbry op 23-04-2014 22:00:59 ]
Tails tell tales
  woensdag 23 april 2014 @ 21:56:35 #178
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_139196319
quote:

Olena is idd zeer aannemelijk, maar kan me voorstellen dat mensen nog niet compleet overtuigd zijn.
Zeer aannemelijk? Niet compleet overtuigd? ... 8)7!

Ik geloof dat ik nu echt krankjorum begin te worden.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_139196439
quote:
9s.gif Op woensdag 23 april 2014 21:56 schreef DO2 het volgende:

[..]

Zeer aannemelijk? Niet compleet overtuigd? ... 8)7!

Ik geloof dat ik nu echt krankjorum begin te worden.
Van Baelish weten we het 100% zeker, van Olenna toch nog niet?
Tails tell tales
  woensdag 23 april 2014 @ 22:08:07 #180
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_139196852
Als het waar is dat het vergif in de ketting zat en als het waar is dat Olenna een steentje van haar ketting plukt dan is ze er 100% bij betrokken. Zijn we het daar dan tenminste over eens?
pi_139199843
Wie is/zit er achter de Iron Bank eigenlijk?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_139199875
quote:
2s.gif Op woensdag 23 april 2014 22:08 schreef DO2 het volgende:
Als het waar is dat het vergif in de ketting zat en als het waar is dat Olenna een steentje van haar ketting plukt dan is ze er 100% bij betrokken. Zijn we het daar dan tenminste over eens?
Als zij het steentje heeft gepakt wel. Maar waarom dan zo omslachtig? Dan kan ze de ketting toch zelf ook dragen? Dan sluit ze de onzekerheid van het misschien niet op het juiste moment kunnen pakken uit...
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_139200080
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 21:52 schreef Forbry het volgende:

Maar had ze dan niet beter kunnen wachten tot na de huwelijksnacht? Of wilde ze Margaery die/dat ook besparen? :D
Misschien huwt de toekomstige koning het liefst met een maagdelijke vrouw. Want dat was ook even een issue met Joffrey. Was ze nog maagd of niet? En aangezien Renly toch meer van de heren was, was het dus aannemelijk genoeg dat dat huwelijk nog niet was geconsumeerd.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 23 april 2014 @ 23:22:53 #184
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_139200286
Ik denk dat het een afspraak is geweest tussen Littlefinger en Oma Tyrell.

Littlefinger heeft een oogje op Sansa en wil haar zo dicht mogelijk bij zich houden.
En op het moment dat Sansa erbij betrokken is, kan ze feitelijk ook geen kant meer op en moet ze wel met hem mee.

Dus Sansa wordt gebruikt als een pion in het schaakspel en staat nu schaakmat.
pi_139200325
quote:
2s.gif Op woensdag 23 april 2014 22:08 schreef DO2 het volgende:
Ja, dan wel natuurlijk.
Tails tell tales
pi_139200356
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 23:14 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Als zij het steentje heeft gepakt wel. Maar waarom dan zo omslachtig? Dan kan ze de ketting toch zelf ook dragen? Dan sluit ze de onzekerheid van het misschien niet op het juiste moment kunnen pakken uit...
Op deze manier ligt de verdenking bij Tyrion en/of Sansa, niet bij haar.
Tails tell tales
pi_139200386
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 23:18 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Misschien huwt de toekomstige koning het liefst met een maagdelijke vrouw. Want dat was ook even een issue met Joffrey. Was ze nog maagd of niet? En aangezien Renly toch meer van de heren was, was het dus aannemelijk genoeg dat dat huwelijk nog niet was geconsumeerd.
Goed punt, zou heel goed de reden kunnen zijn. ^O^
Tails tell tales
pi_139200394
quote:
2s.gif Op woensdag 23 april 2014 23:22 schreef DO2 het volgende:
Ik denk dat het een afspraak is geweest tussen Littlefinger en Oma Tyrell.

Littlefinger heeft een oogje op Sansa en wil haar zo dicht mogelijk bij zich houden.
En op het moment dat Sansa erbij betrokken is, kan ze feitelijk ook geen kant meer op en moet ze wel met hem mee.

Dus Sansa wordt gebruikt als een pion in het schaakspel en staat nu schaakmat.
Je gaat geen koning vermoorden omdat je een oogje hebt op de schoonzus van de koning :')
Dit is mooi meegenomen, voor hem, maar er zit natuurlijk iets heel anders achter.
pi_139200414
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 23:24 schreef Forbry het volgende:

[..]

Op deze manier ligt de verdenking bij Tyrion en/of Sansa, niet bij haar.
Wanneer "men" er achter komt dat het gif in de ketting zit/zat, zal men ook snappen dat Sansa geen toegang tot de middelen heeft om dat te realiseren en kom je via de nar denk ik snel verder... Ik vind het niet logisch dat zij (Oleana) het op deze manier opgezet zou hebben... :?
  woensdag 23 april 2014 @ 23:28:26 #190
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_139200526
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 23:25 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Je gaat geen koning vermoorden omdat je een oogje hebt op de schoonzus van de koning :')

Dat zeg ik toch ook niet? Joffrey's dood is altijd het beoogde doel geweest voor de betrokken partijen.
Sansa is de kers op de taart.
pi_139200527
Nee.

[ Bericht 25% gewijzigd door Drizzt_DoUrden op 23-04-2014 23:33:02 ]
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
pi_139200558
Anders plaats je dat even in het topic MET boekspoilers...
pi_139200691
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 23:29 schreef DancingPhoebe het volgende:
Anders plaats je dat even in het topic MET boekspoilers...
Verzacht nog een set spoiler tags er omheen je pijn?
pi_139201189
quote:
5s.gif Op woensdag 23 april 2014 23:32 schreef Quir het volgende:

[..]

Verzacht nog een set spoiler tags er omheen je pijn?
Let op: je post in het Game of Thrones topic ZONDER boekspoilers. Elke verwijzing naar personen of gebeurtenissen die nog niet in de serie voorgekomen zijn horen hier niet thuis!
-Rabia Al-Basri
  woensdag 23 april 2014 @ 23:48:46 #195
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_139201376
Had het gelezen voor de edit, was wat achtergrondinformatie wat verder niets met het verhaal te maken heeft.
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
pi_139201400
Het is toch geen hogere wiskunde mensen....
pi_139201403
quote:
verhelderend! :Y
-Rabia Al-Basri
pi_139201487
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 23:49 schreef DancingPhoebe het volgende:
Het is toch geen hogere wiskunde mensen....
wa?
-Rabia Al-Basri
pi_139201595
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 16:15 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

serves him right!
-Rabia Al-Basri
pi_139201705
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 17:03 schreef ems. het volgende:
De iron bank beroven is de snelste manier om je hele familie en achterban uit te laten roeien.
zelfs in westeros hebben de bankiers het voor het zeggen...
-Rabia Al-Basri
  donderdag 24 april 2014 @ 00:01:31 #201
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_139201877
Waarom heeft Sam nog niet aan Jon verteld dat hij Bran heeft ontmoet? Of heb ik daar overheen gekeken? :?
[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
pi_139202034
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 23:48 schreef 2Happy4U het volgende:
Had het gelezen voor de edit, was wat achtergrondinformatie wat verder niets met het verhaal te maken heeft.
Exact. Ik kan dat wel in het andere topic posten, maar als je nieuwsgierige mensen daarheen stuurt worden ze gegarandeerd gespoiled. Ach-ja.
pi_139202158
quote:
5s.gif Op donderdag 24 april 2014 00:01 schreef Zhenar het volgende:
Waarom heeft Sam nog niet aan Jon verteld dat hij Bran heeft ontmoet? Of heb ik daar overheen gekeken? :?
goeie! is er eigenlijk wel een sam/john scene geweest?
-Rabia Al-Basri
  donderdag 24 april 2014 @ 00:15:54 #204
98925 outtayourleague
E Pluribus Annie
pi_139202464
quote:
99s.gif Op donderdag 24 april 2014 00:08 schreef Slayage het volgende:

[..]

goeie! is er eigenlijk wel een sam/john scene geweest?
:Y eerste aflevering van dit seizoen, vlak voordat Jon zich mocht komen verantwoorden voor de Raad van de Night's watch. Dus Sam is inderdaad in gebreke gebleven...
- Why do people have to die?
- To make life important. None of us know how long we've got. Which is why we have to make each day matter.
- Six Feet Under
If the doors of perception were cleansed every thing would appear to man as it is, infinite
pi_139204309
quote:
7s.gif Op donderdag 24 april 2014 00:15 schreef outtayourleague het volgende:

[..]

:Y eerste aflevering van dit seizoen, vlak voordat Jon zich mocht komen verantwoorden voor de Raad van de Night's watch. Dus Sam is inderdaad in gebreke gebleven...
In het boek belooft hij Bran volgens mij om het Jon niet te vertellen, maar weet eigenlijk niet meer waarom dat was.
  donderdag 24 april 2014 @ 08:42:30 #206
27648 Weakling
available in strong mint
pi_139205189
quote:
Hoewel ik dat ook denk, kan ik met gemak een reden verzinnen waarom hij er niet achter zit.

Baelish wilde altijd al Sansa naar zich toe halen, via zijn informant (Fool) krijgt hij te horen dat er een moord op Joff beraamd wordt, hij maakt een ketting zodat Sansa de Fool vertrouwd en hij haar weg kan lokken als de shit de spreekwoordelijke fan hit. Oftewel: hij zit niet achter de moord, maar wist wel dat ie gepleegd zou gaan worden.
pi_139205339
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 08:42 schreef Weakling het volgende:

[..]

Hoewel ik dat ook denk, kan ik met gemak een reden verzinnen waarom hij er niet achter zit.

Baelish wilde altijd al Sansa naar zich toe halen, via zijn informant (Fool) krijgt hij te horen dat er een moord op Joff beraamd wordt, hij maakt een ketting zodat Sansa de Fool vertrouwd en hij haar weg kan lokken als de shit de spreekwoordelijke fan hit. Oftewel: hij zit niet achter de moord, maar wist wel dat ie gepleegd zou gaan worden.
Maar het moordwapen zit IN de ketting..
  donderdag 24 april 2014 @ 09:14:52 #208
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_139205780
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 19:52 schreef planethugo het volgende:

[..]

maar dan zou Stannis dus die schuld overnemen als hij de lannisters kan wippen, en volgens mij heeft hij ook geen geld meer? Want anders krijgen ze in Braavos nog geen geld terug
Misschien ook maar een deel, zodat hun verliezen beperkt blijven en ze in ieder geval een duidelijk signaal sturen naar andere schuldenaren. Of accepteert Stannis dat de bank de volgende Master of Coin aanstelt, zodat ze zelf toezicht hebben op de financiën van de Zeven Koninkrijken. Als een soort curator?

Wel geinig dat een kort clipje uit het vorige seizoen, zoveel duidelijk kan maken. :P

[ Bericht 9% gewijzigd door Ugjerke op 24-04-2014 09:21:58 ]
  donderdag 24 april 2014 @ 09:19:35 #209
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_139205902
Ik vraag me trouwens af welke positie Oberyn in de Small Council krijgt. Er zijn nog twee plekjes over, die door de Baratheonbroertjes gevuld werden. Ik ga er in ieder geval vanuit dat Tyrion op een gegeven moment wel vrijgesproken wordt en weer Master of Coin wordt.
pi_139206262
quote:
10s.gif Op donderdag 24 april 2014 09:14 schreef Ugjerke het volgende:

[..]

Misschien ook maar een deel, zodat hun verliezen beperkt blijven en ze in ieder geval een duidelijk signaal sturen naar andere schuldenaren. Of accepteert Stannis dat de bank de volgende Master of Coin aanstelt, zodat ze zelf toezicht hebben op de financiën van de Zeven Koninkrijken. Als een soort curator?

Wel geinig dat een kort clipje uit het vorige seizoen, zoveel duidelijk kan maken. :P
was Littlefinger niet de vorige Master of Coin en had hij niet enorme schulden opgebouwd? Dat doet me vermoeden dat dat ook bij zijn masterplan hoort. Chaos is a ladder :P
  donderdag 24 april 2014 @ 09:36:23 #211
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_139206328
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 09:34 schreef planethugo het volgende:

[..]

was Littlefinger niet de vorige Master of Coin en had hij niet enorme schulden opgebouwd? Dat doet me vermoeden dat dat ook bij zijn masterplan hoort. Chaos is a ladder :P
Ik denk dat dat meer Robert's schuld was. Littlefinger zorgde dat het geld er was, maar Robert gaf het uit. Ondanks dat meerdere mensen, waaronder Ned, hem al waarschuwden dat hij teveel geld uitgaf.
  donderdag 24 april 2014 @ 09:36:34 #212
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_139206334
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 09:34 schreef planethugo het volgende:

[..]

Robert heeft gigantische schulden gemaakt en achtergelaten voor het koninkrijk. Door wat creatief boekhouden, bij andeen geld halen etc. heeft Littlefinger de schade nog beperkt gehouden volgens mij.
Laffe huichelaar
  donderdag 24 april 2014 @ 09:37:35 #213
151456 Tokamak
Bad shrooms...
pi_139206367
Ik vraag me eigenlijk af, weet Ser Davos wel dat de kroon een enorme schuld heeft bij de Iron Bank? En zo ja, hoe?
  donderdag 24 april 2014 @ 09:46:16 #214
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_139206579
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 09:37 schreef Tokamak het volgende:
Ik vraag me eigenlijk af, weet Ser Davos wel dat de kroon een enorme schuld heeft bij de Iron Bank? En zo ja, hoe?
Ik gok dat hij geruchten heeft gehoord. Mensen gaan zich toch afvragen waar al dat geld van Robert vandaan komt. Maar daar komen we vast achter als die verhaallijn verder gaat. :Y
  donderdag 24 april 2014 @ 09:55:39 #215
27648 Weakling
available in strong mint
pi_139206836
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 08:51 schreef Poesopstokje het volgende:
Maar het moordwapen zit IN de ketting..
Dat is een veronderstelling die tot nu toe iedereen heeft (ik ook hoor), maar zolang het niet in de serie zelf bewezen is staan alle mogelijkheden nog open. Zoals ik bij mijn vorige post ook al zei, ik ga helemaal mee met de huidige theorie, maar het is niet zo moeilijk iets anders te bedenken wat net zo goed kan kloppen.

Edit: wat ik trouwens wel mooi vond aan die aflevering toen ik hem terug zag waren de voorbodes aan het begin van de aflevering. Jamie die met Tyrion aan tafel zit, Jamie gooit de wijn om en Tyrion doet dat dan ook en zegt iets in de trant van "it's only wine". Wat je achteraf weer zou kunnen opvatten als hint van de schrijvers dat er niks met de wijn van Joff aan de hand was.

[ Bericht 7% gewijzigd door Weakling op 24-04-2014 10:44:38 ]
pi_139208498
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 09:55 schreef Weakling het volgende:

[..]

Dat is een veronderstelling die tot nu toe iedereen heeft (ik ook hoor), maar zolang het niet in de serie zelf bewezen is staan alle mogelijkheden nog open. Zoals ik bij mijn vorige post ook al zei, ik ga helemaal mee met de huidige theorie, maar het is niet zo moeilijk iets anders te bedenken wat net zo goed kan kloppen.

Edit: wat ik trouwens wel mooi vond aan die aflevering toen ik hem terug zag waren de voorbodes aan het begin van de aflevering. Jamie die met Tyrion aan tafel zit, Jamie gooit de wijn om en Tyrion doet dat dan ook en zegt iets in de trant van "it's only wine". Wat je achteraf weer zou kunnen opvatten als hint van de schrijvers dat er niks met de wijn van Joff aan de hand was.
Ja oké ik snap het. Je weet het maar nooit met GRRM, ik vond ook al dat het er allemaal iets té dik bovenop lag met Olenna etc.
pi_139208919
quote:

[..]

Ja inderdaad, zelfde als dat in aflevering 2 van seizoen 2 marg een paarse jurk aanhad, wat toevallig de kleur van Jof was toen die doodging, wat impliceert dat zij erachter zat. Logisch.

8)7
pi_139209428
quote:
Edit: wat ik trouwens wel mooi vond aan die aflevering toen ik hem terug zag waren de voorbodes aan het begin van de aflevering. Jamie die met Tyrion aan tafel zit, Jamie gooit de wijn om en Tyrion doet dat dan ook en zegt iets in de trant van "it's only wine". Wat je achteraf weer zou kunnen opvatten als hint van de schrijvers dat er niks met de wijn van Joff aan de hand was
Jij kijkt teveel wie is de mol denk ik :P
  donderdag 24 april 2014 @ 12:03:56 #219
27648 Weakling
available in strong mint
pi_139210171
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 11:11 schreef HostiMeister het volgende:
Ja inderdaad, zelfde als dat in aflevering 2 van seizoen 2 marg een paarse jurk aanhad, wat toevallig de kleur van Jof was toen die doodging, wat impliceert dat zij erachter zat. Logisch.

8)7
En zo kun je alles in het belachelijke trekken. Het was op zijn minst een voorbode over wat ging komen en dat is niet voor het eerst in de serie.
quote:
10s.gif Op donderdag 24 april 2014 11:31 schreef eQuaL het volgende:
Jij kijkt teveel wie is de mol denk ik :P
Ghehe, nog nooit gezien, maar ik hou wel van puzzelen en verborgen boodschappen in dit soort series zien.
pi_139210247
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 12:03 schreef Weakling het volgende:

[..]

En zo kun je alles in het belachelijke trekken. Het was op zijn minst een voorbode over wat ging komen en dat is niet voor het eerst in de serie.
Klopt, maar sommige voorbarige conclusies die je trekt zijn een beetje vreemd. Zo kun je overal wel wat achter gaan zoeken.
  donderdag 24 april 2014 @ 12:44:24 #221
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_139211239
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 12:06 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Klopt, maar sommige voorbarige conclusies die je trekt zijn een beetje vreemd. Zo kun je overal wel wat achter gaan zoeken.
Wat bij GoT nog niet eens zo onlogisch is :D
Iedereen heeft zijn eigen plannen, gezamenlijke plannen, verraderlijke plannen en ronduit backstab plannen.
Wat ik tot nu toe wel van de serie meegekregen heb is dat het nooit een enkeling is die een belangrijke zet doet, altijd een onverwachts persoon in combinatie met een persoon waarvan je het niet ziet aankomen.
Neuh, paranoïde wordt je niet van deze serie :D
pi_139211369
quote:
Ik denk dat je dat meer moet opvatten, dat Tyrion niet boos moest worden dat Joffrey wijn over hem heen schonk. It's only wine.
  donderdag 24 april 2014 @ 13:01:42 #223
27648 Weakling
available in strong mint
pi_139211667
quote:
2s.gif Op donderdag 24 april 2014 12:49 schreef ShinobizWinter het volgende:
Ik denk dat je dat meer moet opvatten, dat Tyrion niet boos moest worden dat Joffrey wijn over hem heen schonk. It's only wine.
Ik vlak de taart nog steeds niet uit als mogelijkheid en dat er inderdaad niks aan de hand was met de wijn. Zal er vast gigantisch naast zitten, maar de helft van het plezier voor mij bij dit soort mysteries is het bedenken van zoveel mogelijk invalshoeken en mogelijkheden in plaats van heel strikt op één paard te wedden.
  donderdag 24 april 2014 @ 13:04:25 #224
262 Re
Kiss & Swallow
pi_139211751
de taart lijkt me onlogisch, die wordt door erg veel mensen gegeten, staat niet in het bereik van het steentje...
  donderdag 24 april 2014 @ 13:12:46 #225
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_139211992
Olenna zegt aan het einde van het gesprek met Margaery: You did a wonderfull job on Joffrey, the next one will be easier. Persoonlijk vatte ik dat op als 'Je hebt de moord netjes uitgevoerd' :P
pi_139212098
quote:
14s.gif Op donderdag 24 april 2014 13:12 schreef Verbodsbord het volgende:
Olenna zegt aan het einde van het gesprek met Margaery: You did a wonderfull job on Joffrey, the next one will be easier. Persoonlijk vatte ik dat op als 'Je hebt de moord netjes uitgevoerd' :P
Meh, dan zou Margaery het gesprek wel anders gevoerd hebben. Nu zei ze dat ze vervloekt zou zijn enz.
  donderdag 24 april 2014 @ 13:17:03 #227
136 V.
pi_139212109
Ik denk nog steeds het steentje uit het collier in de wijn.
Maar we moeten niet verwachten dat we een Hercule Poirot-achtige multi-perspectivische terugblik krijgen op wie het hoe heeft gedaan. Het wordt gewoon verteld, opgebiecht of anderszins uitgespeeld.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_139212205
quote:
1s.gif Op donderdag 24 april 2014 09:36 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Robert heeft gigantische schulden gemaakt en achtergelaten voor het koninkrijk. Door wat creatief boekhouden, bij andeen geld halen etc. heeft Littlefinger de schade nog beperkt gehouden volgens mij.
LF zal er zelf ook niet slechter op zijn geworden, ik denk dat het creatieve boekhouden vooral in zijn voordeel heeft gewerkt en niet in die van het koninkrijk.
pi_139212310
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 13:17 schreef Verbal het volgende:
Ik denk nog steeds het steentje uit het collier in de wijn.
Maar we moeten niet verwachten dat we een Hercule Poirot-achtige multi-perspectivische terugblik krijgen op wie het hoe heeft gedaan. Het wordt gewoon verteld, opgebiecht of anderszins uitgespeeld.

V.
Maar dat kan wel even duren.

[ Bericht 8% gewijzigd door Repelsteeltju op 24-04-2014 18:09:48 ]
pi_139212435
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 13:20 schreef JackHerrer het volgende:

[..]

LF zal er zelf ook niet slechter op zijn geworden, ik denk dat het creatieve boekhouden vooral in zijn voordeel heeft gewerkt en niet in die van het koninkrijk.
We weten eigenlijk helemaal niet hoe rijk Littlefinger is. Maar die bordelen van hem zijn natuurlijk wel de ideale witwaspraktijk. Hoewel Varys of Jon Arryn of Tyrion of Tywin er heus wel achter gekomen zou zijn als hij echt zou stelen. Maar ja er zijn natuurlijk subtielere manieren om de rijksfinanciën voor hem te laten werken dan zich zelf het geld (of delen daarvan) toe te eigenen.
  donderdag 24 april 2014 @ 13:39:20 #231
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_139212784
quote:
11s.gif Op donderdag 24 april 2014 13:16 schreef eQuaL het volgende:

[..]

Meh, dan zou Margaery het gesprek wel anders gevoerd hebben. Nu zei ze dat ze vervloekt zou zijn enz.
True, heb het net nog een keer teruggekeken, en het lijk inderdaad meer te gaan over hoe ze zich gedroeg etc.
pi_139213109
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 13:23 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Maar dat kan wel even duren. Weet je nog hoe lang het duurde voordat het zeker was dat Joffrey de moordenaar op Bran had afgestuurd in het eerste seizoen?
Nee want daar zitten Cercei/Jaimie achter. Of heb ik iets gemist?
pi_139213215
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 13:51 schreef pervertedhermit het volgende:

[..]

Nee want daar zitten Cercei/Jaimie achter. Of heb ik iets gemist?
Je hebt iets gemist.
Conscience do cost.
pi_139213249
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 13:54 schreef ems. het volgende:

[..]

Je hebt iets gemist.
Vertel dan. Ik heb de 1ste 3 seizoenen 3 keer gezien en kan me hier niks van herinneren. -O-
pi_139213269
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 13:28 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

We weten eigenlijk helemaal niet hoe rijk Littlefinger is. Maar die bordelen van hem zijn natuurlijk wel de ideale witwaspraktijk. Hoewel Varys of Jon Arryn of Tyrion of Tywin er heus wel achter gekomen zou zijn als hij echt zou stelen. Maar ja er zijn natuurlijk subtielere manieren om de rijksfinanciën voor hem te laten werken dan zich zelf het geld (of delen daarvan) toe te eigenen.
Probleem is natuurlijk wel dat er in de (fictieve) tijd waar in het zich afspeelt maar bar weinig mensen verstand hebben van economie. Tyrion, één van de slimmere karakters, kan niet eens de boeken lezen die LF heeft achter gelaten en moet een volwassen vent als Bronn uitleggen wat lenen precies is. Daarnaast is er in heel Westeros waarschijnlijk niet eens een bank, het is dus niet zo gek dat LF alles kon doen met het geld van de kroon zonder dat er een haan naar kraaide, zolang er geld was om uit te geven vond men het goed. Varys is niet het type dat zich om het geld bekommerd, Arryn heeft LF zelf als master of coin aangesteld en Tywin was onder het bewind van Robert niet in Kings Landing te vinden.
  donderdag 24 april 2014 @ 13:59:05 #236
403665 Tocqueville
Rustig blijven
pi_139213361
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 13:55 schreef pervertedhermit het volgende:

[..]

Vertel dan. Ik heb de 1ste 3 seizoenen 3 keer gezien en kan me hier niks van herinneren. -O-
Ik weet het ook niet, dus ik zou het ook graag willen horen.
pi_139213373
Ik snap dat Joffrey Tyrion de schuld wil geven met die Valerian steel dagger vanwege de bitchslaps maar waaruit blijkt dat Joffrey het heeft gedaan en niet Cercei/Jamie die een goed motief hadden.
pi_139213814
Nou komop stelletje kenners. Als ik er over nadenk is het zeker logischer dat Joffrey er achter zit maar wanneer is dat bevestigd?
  donderdag 24 april 2014 @ 14:13:22 #239
312477 tostitomaatkaas
Op pain de madeleine.
pi_139213826
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 13:59 schreef pervertedhermit het volgende:
Ik snap dat Joffrey Tyrion de schuld wil geven met die Valerian steel dagger vanwege de bitchslaps maar waaruit blijkt dat Joffrey het heeft gedaan en niet Cercei/Jamie die een goed motief hadden.
Heb dit ook niet meegekregen.

Had Bran niet van Joffrey gewonnen met zwaardvechten in Winterfell? Dat is zo ongeveer het enige wat er tot dan toe is gebeurd waarvan Joffrey kan denken dat het een goede reden is om hem om te laten brengen.
Op zondag 28 april 2013 22:57 schreef Schaamlipposaurus het volgende:
Dit is een serieuze vraag.
Graag serieuze reacties graag, waar ik op kan masturberen.
pi_139213843
quote:
7s.gif Op donderdag 24 april 2014 14:13 schreef tostitomaatkaas het volgende:
Had Bran niet van Joffrey gewonnen met zwaardvechten in Winterfell?
Dat was arya
pi_139213859
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 14:14 schreef muzas het volgende:

[..]

Dat was arya
Dat was Robb. Of niet?
  donderdag 24 april 2014 @ 14:16:11 #242
312477 tostitomaatkaas
Op pain de madeleine.
pi_139213911
Dan kan ik al helemaal geen reden verzinnen.
pi_139213916
quote:
2s.gif Op donderdag 24 april 2014 14:14 schreef eQuaL het volgende:

[..]

Dat was Robb. Of niet?
pi_139213934
quote:
Dat is al onderweg naar KL.
  donderdag 24 april 2014 @ 14:17:57 #245
98925 outtayourleague
E Pluribus Annie
pi_139213972
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 13:23 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Maar dat kan wel even duren. Weet je nog hoe lang het duurde voordat het zeker was dat Joffrey de moordenaar op Bran had afgestuurd in het eerste seizoen?
Dat had Cersei gedaan, Joff had er niets mee te maken. Bran was er achter gekomen dat Cersei en Jaime er een verhouding op nahielden. Hij moest (mond)dood gemaakt worden om te voorkomen dat hij dat door zou vertellen.
- To make life important. None of us know how long we've got. Which is why we have to make each day matter.
- Six Feet Under
If the doors of perception were cleansed every thing would appear to man as it is, infinite
pi_139213979
quote:
7s.gif Op donderdag 24 april 2014 14:16 schreef tostitomaatkaas het volgende:
Dan kan ik al helemaal geen reden verzinnen.
Ik wel. Joffrey haatte Tyrion omdat Tyron hem had geslagen. Vervolgens geeft ie de assasin een bekende dolk van Tyrion. Tyrion krijgt dus de schuld ookal lijkt het dom om een assasin je eigen mes te geven. Mijn vraag is alleen wanneer is het bevestigd of gehint dat Joffrey hierachter zit.
pi_139214069
quote:
11s.gif Op donderdag 24 april 2014 14:16 schreef eQuaL het volgende:

[..]

Dat is al onderweg naar KL.
Nee
pi_139214076
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 14:18 schreef pervertedhermit het volgende:

[..]

Mijn vraag is alleen wanneer is het bevestigd of gehint dat -knip-
Voor zover ik weet niet, heb de betreffende post dan ook al gerapporteerd als zijnde spoiler. Mods zijn echter nog niet thuis denk ik :P
pi_139214082
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 14:20 schreef muzas het volgende:

[..]

Nee
Jup.
pi_139214121
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 13:54 schreef ems. het volgende:

[..]

Je hebt iets gemist.
vertel dan.....
pi_139214141
quote:
10s.gif Op donderdag 24 april 2014 14:20 schreef eQuaL het volgende:

[..]

Jup.
Volgens mij niet. Maar goed, dat is de enige zwaardvechtscene tussen een stark en joffrey in de serie dus neem aan dat daar op gedoeld werd. En was dus niet brann, maar arya. Brann kon na ep1 al niet meer lopen.
pi_139214145
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 14:22 schreef pervertedhermit het volgende:

[..]

vertel dan.....
Liever niet, want dat zouden meer spoilers zijn ;)
  donderdag 24 april 2014 @ 14:23:46 #253
27648 Weakling
available in strong mint
pi_139214171
quote:
3s.gif Op donderdag 24 april 2014 13:04 schreef Re het volgende:
de taart lijkt me onlogisch, die wordt door erg veel mensen gegeten, staat niet in het bereik van het steentje...
Niet dat de hele taart vooraf vergiftigd was, maar het stuk dat door Marge aan Joff gevoerd wordt vergiftigd werd.
pi_139214205
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 14:22 schreef muzas het volgende:

[..]

Volgens mij niet. Maar goed, dat is de enige zwaardvechtscene tussen een stark en joffrey in de serie dus neem aan dat daar op gedoeld werd. En was dus niet brann, maar arya. Brann kon na ep1 al niet meer lopen.
De betreffende aflevering van die scene: http://gameofthrones.wikia.com/wiki/The_Kingsroad
pi_139214206
quote:
7s.gif Op donderdag 24 april 2014 14:22 schreef eQuaL het volgende:

[..]

Liever niet, want dat zouden meer spoilers zijn ;)
Misschien wel idd. Kan me alleen niet voorstellen aangezien dat al in de 2e ep gebeurde en we nu op 33 zitten. :X
pi_139214213
quote:
7s.gif Op donderdag 24 april 2014 14:17 schreef outtayourleague het volgende:

[..]

Dat had Cersei gedaan, Joff had er niets mee te maken. Bran was er achter gekomen dat Cersei en Jaime er een verhouding op nahielden. Hij moest (mond)dood gemaakt worden om te voorkomen dat hij dat door zou vertellen.
Dit. Voor seriekijkers lijkt me compleet uitgesloten dan Joffrey ook maar íets te maken heft met de moordpoging op Brann. Brann zag hét grote geheim van Cercei/Jamie en moest dus dood. Lukte niet met een duw uit het raam, dus dan maar zo.
pi_139214241
Modjes kunnen wel de hele pagina opruimen onderhand :P
pi_139214251
quote:
2s.gif Op donderdag 24 april 2014 14:24 schreef eQuaL het volgende:

[..]

De betreffende aflevering van die scene: http://gameofthrones.wikia.com/wiki/The_Kingsroad
Ok, maar dus niet Brann of Robb. En verder staat de rest van mijn reactie nog.
pi_139214271
quote:
10s.gif Op donderdag 24 april 2014 14:25 schreef eQuaL het volgende:
Modjes kunnen wel de hele pagina opruimen onderhand :P
Want discussie over de serie is natuurlijk onzin in een topic waar gediscussieerd wordt over de serie?
  donderdag 24 april 2014 @ 14:26:44 #260
312477 tostitomaatkaas
Op pain de madeleine.
pi_139214276
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 14:20 schreef muzas het volgende:

[..]

Nee
In het boek wel geloof ik. Toen ik dat las (nadat ik het eerste seizoen had gezien) bedacht ik me ook dat in de serie nog in Winterfell was.

Maar zal er wel weer naast zitten :D
pi_139214320
quote:
7s.gif Op donderdag 24 april 2014 14:26 schreef tostitomaatkaas het volgende:
In het boek wel geloof ik
Boeit niet Serietopic. :P
pi_139214337
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 14:26 schreef muzas het volgende:

[..]

Want discussie over de serie is natuurlijk onzin in een topic waar gediscussieerd wordt over de serie?
Nee, maar een discussie gebaseerd op een spoiler lijkt me niet zo wenselijk voor de mensen die de spoiler nog niet hebben gezien.
pi_139214361
Maar het is waarschijnlijk geen spoiler. Eerder 2 "kenners" die dachten dat ze het wisten.
  donderdag 24 april 2014 @ 14:28:45 #264
312477 tostitomaatkaas
Op pain de madeleine.
pi_139214366
quote:
11s.gif Op donderdag 24 april 2014 14:27 schreef eQuaL het volgende:

[..]

Nee, maar een discussie gebaseerd op een spoiler lijkt me niet zo wenselijk voor de mensen die de spoiler nog niet hebben gezien.
Dat is natuurlijk onzin. Als het in de serie geweest is, mag het worden besproken. Als je nog niet bij bent, moet je niet in dit topic komen.
pi_139214379
quote:
7s.gif Op donderdag 24 april 2014 14:28 schreef tostitomaatkaas het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk onzin. Als het in de serie geweest is, mag het worden besproken. Als je nog niet bij bent, moet je niet in dit topic komen.
Anders lees je de pagina nog eens door.
  donderdag 24 april 2014 @ 14:30:00 #266
312477 tostitomaatkaas
Op pain de madeleine.
pi_139214407
quote:
10s.gif Op donderdag 24 april 2014 14:29 schreef eQuaL het volgende:

[..]

Anders lees je de pagina nog eens door.
Er wordt hier toch gesproken over iets wat in seizoen 1 gebeurd is?
pi_139214424
En die 'spoiler' klopt van geen kut. Er is echt geen enkele reden om aan te nemen dat joffrey ook maar íets met de moordpoging op brann te maken heeft.

Puur alleen al het motief? Waarom zou joffrey Brann dood willen? Nadat Cersei en Jamie 'm buiten de scenes om verteld hebben dat ze gesnapt zijn op neukseks zeker? :')
  donderdag 24 april 2014 @ 14:31:58 #268
98925 outtayourleague
E Pluribus Annie
pi_139214471
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 14:25 schreef muzas het volgende:

[..]

Dit. Voor seriekijkers lijkt me compleet uitgesloten dan Joffrey ook maar íets te maken heft met de moordpoging op Brann. Brann zag hét grote geheim van Cercei/Jamie en moest dus dood. Lukte niet met een duw uit het raam, dus dan maar zo.
Er is toch m.i. ook geen enkele andere reden te bedenken waarom Bran dood moest? Snap daarom ook niet dat hier bij sommigen twijfel over is, of dat mensen het over spoilers hebben. Joff heeft, voor zover ik weet, zich geen enkele keer met Bran opgehouden en de hele aard van dat complot zou juist níet aan Joff besteed zijn geweest
- Six Feet Under
  donderdag 24 april 2014 @ 14:32:05 #269
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_139214476
quote:

Die 'hint' zou ik eerder andersom opvatten. It's only wine... Wink, wink, ;).
pi_139214503
quote:
7s.gif Op donderdag 24 april 2014 14:31 schreef outtayourleague het volgende:

[..]

Er is toch m.i. ook geen enkele andere reden te bedenken waarom Bran dood moest? Snap daarom ook niet dat hier bij sommigen twijfel over is, of dat mensen het over spoilers hebben. Joff heeft, voor zover ik weet, zich geen enkele keer met Bran opgehouden en de hele aard van dat complot zou juist níet aan Joff besteed zijn geweest
Exact. Of Brann moet toevallig ook een bastard van Robert zijn :P _O-
  donderdag 24 april 2014 @ 14:33:56 #271
98925 outtayourleague
E Pluribus Annie
pi_139214546
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 14:32 schreef muzas het volgende:

[..]

Exact. Of Brann moet toevallig ook een bastard van Robert zijn :P _O-
:D Dat zou een plottwist van jewelste zijn.
Ik zie nu dat wij ook exact hetzelfde hebben opgeschreven :P
- Six Feet Under
pi_139214626
quote:
7s.gif Op donderdag 24 april 2014 14:33 schreef outtayourleague het volgende:

[..]

:D Dat zou een plottwist van jewelste zijn.
Ik zie nu dat wij ook exact hetzelfde hebben opgeschreven :P
Onmogelijk natuurlijk. Want joffrey gaf de opdracht tot het vermoorden van al die bastards pas ver na de moordpoging op Brann. Ten tijde daarvan wist joffrey dat nog niet eens volgens mij.

Motief moordpoging brann = het zien seksen van cersei en jamie. Enige die dat wisten op dat moment waren eveneens die 3.
  donderdag 24 april 2014 @ 14:38:12 #273
98925 outtayourleague
E Pluribus Annie
pi_139214703
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 14:36 schreef muzas het volgende:

[..]

Onmogelijk natuurlijk. Want joffrey gaf de opdracht tot het vermoorden van al die bastards pas ver na de moordpoging op Brann. Ten tijde daarvan wist joffrey dat nog niet eens volgens mij.

Motief moordpoging brann = het zien seksen van cersei en jamie. Enige die dat wisten op dat moment waren eveneens die 3.

yup, alhoewel Bran op dat moment wsch geen flauw idee had, wat de impact zou zijn van het doorvertellen van wat hij gezien had.
- Six Feet Under
pi_139214717
*edit*
ik hou erover op *O*
pi_139214955
Ik ook, al zou ik wel een antwoord willen van die 2 oproerkraaiers. :P
  Moderator donderdag 24 april 2014 @ 14:55:56 #276
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_139215450
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 14:36 schreef muzas het volgende:

[..]

die opdracht kwam toch niet van joffrey??

weet ook niet meer van wie wel maar het klink meer als iets vab tywinn oid
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_139216138
Wees gerust, de "spoiler" klopt niet eens. In de boeken is wel iets meer duidelijkheid over de aanslag op Bran maar dat komt vast nog wel een keer langs in de serie.
pi_139216266
Van het hele dolkverhaal is nog het meest interessante dat Littlefinger tegenover Cat beweert dat het zijn dolk is geweest, en dat ie hem verloren heeft tijdens een weddenschap met Tyrion.
pi_139216554
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 15:20 schreef JackHerrer het volgende:
Van het hele dolkverhaal is nog het meest interessante dat Littlefinger tegenover Cat beweert dat het zijn dolk is geweest, en dat ie hem verloren heeft tijdens een weddenschap met Tyrion.
Waarom is dat boeiend?
pi_139216858
Tsja dat is de enige reden dat Cath hem gevangen nam dus dat weet iedereen hier wel.
pi_139216942
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 15:31 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Waarom is dat boeiend?
Omdat dat erop wijst dat Littlefinger ook daarmee iets te maken kan hebben.
pi_139217459
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 14:22 schreef pervertedhermit het volgende:

[..]

vertel dan.....
Ik zou zweren dat er een scene was geweest tussen Cersei en Tyrion waarin cersei dat heeft bekend. Echter na flink naslagwerk op youtube moet ik concluderen dat ik waarschijnlijk in de war ben geweest met een andere scene (ergens in het begin van seizoen 2) waar Cersei "verklapt" aan Tyrion dat het Jeoffrey's werk was om alle bastards van koning Robert te killen die waren verstopt om en rondom King's landing.

Mijn fout dus, sorry!
Conscience do cost.
pi_139217474
No problemos. Bedankt voor je post.
  donderdag 24 april 2014 @ 16:47:23 #284
406824 BaasBanaan
Dancing Queef
pi_139218885
  donderdag 24 april 2014 @ 16:52:15 #285
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_139219033
quote:
Het zijn geen dragons het zijn wyverns..
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  donderdag 24 april 2014 @ 16:53:40 #286
406824 BaasBanaan
Dancing Queef
pi_139219096
quote:
6s.gif Op donderdag 24 april 2014 16:52 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Het zijn geen dragons het zijn wyverns..
Vandaar dat ze steeds vraagt waar haar dragons zijn. Ik dacht al "Bitch, ze vliegen daar!".
  donderdag 24 april 2014 @ 16:55:39 #287
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_139219162

[ Bericht 0% gewijzigd door Dagoduck op 24-04-2014 17:02:18 ]
pi_139219201
quote:
Ow, fuck off. :')
  donderdag 24 april 2014 @ 16:56:42 #289
406824 BaasBanaan
Dancing Queef
pi_139219207
quote:
Volgens mij komt die tekening niet uit Westeros.
pi_139219365
quote:
Wat erg dit... :')

PS: Wyverns spuwen geen vuur... :@
  donderdag 24 april 2014 @ 17:03:08 #291
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_139219412
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 16:56 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Ow, fuck off. :')
quote:
10s.gif Op donderdag 24 april 2014 16:56 schreef BaasBanaan het volgende:

[..]

Volgens mij komt die tekening niet uit Westeros.
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 17:01 schreef Khaleesi het volgende:

[..]

Wat erg dit... :')

PS: Wyverns spuwen geen vuur... :@
_O-

Misschien is het een dryvern :')
pi_139220484
Een draak met 4 poten :{w
pi_139222223
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 17:39 schreef pervertedhermit het volgende:
Een draak met 4 poten :{w
whut?
-Rabia Al-Basri
pi_139223075
quote:
die wyvern ziet er niet echt in balans uit
-Rabia Al-Basri
  donderdag 24 april 2014 @ 19:17:04 #295
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_139223212
quote:
99s.gif Op donderdag 24 april 2014 19:14 schreef Slayage het volgende:

[..]

Tja, daar kan ik ook lekker veel aan doen.
pi_139223322
quote:
6s.gif Op donderdag 24 april 2014 19:17 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Tja, daar kan ik ook lekker veel aan doen.
hoeft ook niet, ik vind het er een beetje zielig uit zien, slecht bedachte fantasy beest :P
-Rabia Al-Basri
  donderdag 24 april 2014 @ 19:21:18 #297
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_139223414
quote:
99s.gif Op donderdag 24 april 2014 19:19 schreef Slayage het volgende:

[..]

hoeft ook niet, ik vind het er een beetje zielig uit zien, slecht bedachte fantasy beest :P
Diegene heeft het getekend om het verschil aan te duiden, misschien is dit wel zijn/haar (teken)prestatie van de eeuw.
  donderdag 24 april 2014 @ 19:24:50 #298
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_139223579
quote:

[..]

Tis net een kangoeroe met vleugels.
  donderdag 24 april 2014 @ 19:25:23 #299
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_139223601
quote:

[..]

quote:
Unlike dragons, wyverns often have only two hind legs – using claws attached to their wings to make their way on ground.
Hij gebruikt de "poten" in z'n vleugels om te lopen op land en in balans te blijven. Much like.... die van Khaleesi dus :D De poster/user heeft dus gewoon gelijk, in zoverre je bij ene bedenksel gelijk kan hebben, want iedereen kan iets verzinnen.

Maar normaliter in fantasy en folklore: Draak heeft 4, wyvern heeft 2 poten.
L'Amour menaçant:
pi_139223614
Nu tijd voor MIJN TT :(
pi_139223616
:P
-Rabia Al-Basri
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')