SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wallpapers door Splodgenessabounds verzoekjes via PM
GoT Wallpaper 1 - Random Characters
GoT Wallpaper 2 - Random Characters
GoT Wallpaper 3 - Random Characters
GoT Wallpaper 4 - Random Characters
GoT Wallpaper 5 - Daenerys Targaryen
GoT Wallpaper 6 - 'Good' vs 'Bad'
GoT Wallpaper 7 - Jaqen H'ghar
GoT Wallpaper 9 - The Hound
Hier nog eentje van ons favoriete karakter: GoT Wallpaper 10 - The One True King
Handige Links
• De HBO-viewer's guide, een gids met alle karakters, families en gebeurtenissen in de serie.
• De fansite Winter is Coming die altijd alle laatste nieuwtjes heeft.
• Game of Thrones - Map, een gedetailleerde map van Westeros, Free Cities en alles wat daarachter ligt. Let wel, enigszins speculatief.
• History and Lore of Westeros Interessante DVD bonusmateriaal over de geschiedenis van Westeros en diens Houses.
Props voor eQual voor de karakterplaatjes.
LET OP: elke verwijzing naar de boeken (personen die nog niet meedoen in de serie, gebeurtenissen die nog plaats moeten gaan vinden) horen niet thuis in dit topic, daar is het boek/spoilertopic voor. Ook fake spoilers worden hier niet op prijs gesteld. Verpest dit topic dus niet voor anderen. De enige spoilers hier zijn bijvoorbeeld voor previews van volgende afleveringen. Voor de rest geldt hetzelfde als voor heel het TV forum: zodra het is uitgezonden, mag er over gepraat worden.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
quote:'Game of Thrones' schrijver over controversiële scène
22-04-2014 11:26 | BronJim Pedd
*** Let op dit bericht bevat mogelijk spoilers ***
Mocht je de aflevering van Game of Thrones van gisteren niet gezien hebben, dan waarschuwen we: spoilers vanaf hier. De aflevering, met de titel Breaker of Chains, bevat een zeer controversiële scène, waar sommige mensen niet bepaald positief op gereageerd hebben.
Op de plek waar King Joffrey (Jack Gleeson) opgebaard ligt, praten Jaime (Nikolaj Coster-Waldau) en Cersei (Lena Headey) met elkaar. Dan besluit hij haar te verkrachten. In het boek zit ook een dergelijke scène, maar is de seks niet zo onvrijwillig als we in de serie zien.
Schrijver George R.R. Martin, die de boekenserie A Song of Ice and Fire schreef, waar de serie op gebaseerd is, ging in een nieuwe post op zijn blog in op de scène. ”In de boeken is Jaime niet aanwezig bij het overlijden van Joffrey, en inderdaad, Cersei is bang dat ook hij dood is. En dan is hij daar plotseling voor haar. Hij is gehavend en veranderd, maar nog altijd Jaime. De tijd en plaats is totaal niet gepast en Cersei is bang dat iemand hen ontdekt, maar wil hem net zo graag als hij haar.
De hele dynamiek is in anders in de serie, waar Jaime al een paar weken terug is, en hij en Cersei elkaar meermaals gezien hebben en vaak ruzie maken. De setting is dezelfde, maar geen van de personages staat er precies hetzelfde voor als in de boeken. Daarom hebben Dan & David mogelijk besloten de scène een andere draai te geven. Maar dat is gewoon hoe ik ernaar kijk, we hebben er nooit over gesproken.
Ook schreef ik de scène vanuit het perspectief van Jaime. Dus de lezer zit in zijn hoofd en leest over zijn gedachten. In de televisieserie kijk je altijd van buitenaf. Je weet niet wat iemand denkt of voelt, alleen wat ze zeggen en aan het doen zijn.
Als de serie iets van het dialoog van Cersei uit het boek behouden had, dan zou er een andere indruk achtergelaten zijn. Maar dat dialoog werd gevormd door de omstandigheden van het boek, uitgesproken door een vrouw die haar liefde voor het eerst sinds lange tijd ziet, terwijl ze bang was dat hij dood was. Ik weet niet zeker of dat gewerkt zou hebben in de nieuwe tijdlijn.
Dat is alles wat ik hierover kan zeggen. De scène was altijd verontrustend bedoeld… maar ik vind het wel erg als mensen om de verkeerde redenen verontrust zijn geraakt.”
quote:
Tywin wil niet nog een Joffrey op de troon lijkt mijquote:Op dinsdag 22 april 2014 21:45 schreef kawa4 het volgende:
aflevering net gekeken, dus kunnen we weer gerust in dit topic kijken
had niet verwacht dat petyr er iets mee te maken zou hebben,
wel mooi dat tywin meteen met tommen gaat praten over wat voor een koning hij "moet " gaan worden
Gaan ze je haten, je kan beter op de achtergrond blijven. Varys snapt dat en Tywin ook.quote:Op dinsdag 22 april 2014 21:48 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Tywin wil niet nog een Joffrey op de troon lijkt mij
Hij wil de macht gewoon zelf in handen houden, vandaar dat Jaime en Cersei naar Casterly Rock moeten om te trouwen (niet met elkaar)
Waarom pakt hij zelf de macht niet?
Hij is oud, hij kan beter een jongeling uit eigen familie opleiden die dan de macht van de Lannisters kan versterken.quote:Op dinsdag 22 april 2014 21:48 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Tywin wil niet nog een Joffrey op de troon lijkt mij
Hij wil de macht gewoon zelf in handen houden, vandaar dat Jaime en Cersei naar Casterly Rock moeten om te trouwen (niet met elkaar)
Waarom pakt hij zelf de macht niet?
pff ze leven nog, ze moeten niet zeurenquote:Op dinsdag 22 april 2014 21:57 schreef Jahr00n het volgende:
ik vond het zo zielig voor die mensen die arya en de hond hebben geholpen
ech een kutstreek
tywin heeft de troon niet, laat staan opvolgersquote:Op dinsdag 22 april 2014 21:56 schreef Mani89 het volgende:
Waarom zijn Jaime of Cersei eigenlijk niet de troonopvolgers van Tywin?
Robert was de koning hequote:Op dinsdag 22 april 2014 21:56 schreef Mani89 het volgende:
Waarom zijn Jaime of Cersei eigenlijk niet de troonopvolgers van Tywin?
quote:Op dinsdag 22 april 2014 22:00 schreef Slayage het volgende:
[..]
tywin heeft de troon niet, laat staan opvolgers
Ohhhhja, bedankt.quote:Op dinsdag 22 april 2014 22:00 schreef Kyubey het volgende:
[..]
Robert was de koning heJaime is slechts een schoonbroer en Cersei heeft al kinderen.
Oh ja, logisch. Duhquote:Op dinsdag 22 april 2014 21:54 schreef Kyubey het volgende:
[..]
Hij is oud, hij kan beter een jongeling uit eigen familie opleiden die dan de macht van de Lannisters kan versterken.
Je kunt zeggen wat je wil over Tywin, alles is in belang van zijn huis (Tyrion niet inbegrepen).
quote:Op dinsdag 22 april 2014 22:13 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Verdeurie, helemaal vergeten te kuiken/kijken
"de baratheons" iddquote:Op dinsdag 22 april 2014 22:03 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Oh ja, logisch. Duh![]()
En dan te bedenken dat het nog steeds de Baratheons zijn die op de troon zitten.
hij flikt het gewoon weer!quote:Op dinsdag 22 april 2014 22:14 schreef TwenteFC het volgende:
[..]Die smeerlap van een Jaime maar eens bekijken dan.
Dat niemand actie onderneemt ook hè, vooral na de beschuldigingen van Stannis. Af en toe wordt er een vuile stiekeme sneer gemaakt en that's itquote:
wat voor actie zou je kunnen ondernemen zonder de slagkracht? iedereen poept in hun broek door de lanistersquote:Op dinsdag 22 april 2014 22:17 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Dat niemand actie onderneemt ook hè, vooral na de beschuldigingen van Stannis. Af en toe wordt er een vuile stiekeme sneer gemaakt en that's it
Ze moeten maar eens leren om samen te werken, in plaats van dat elk ''team'' een eigen koning op de troon wil hebben. Stelletje kinderenquote:Op dinsdag 22 april 2014 22:20 schreef Slayage het volgende:
[..]
wat voor actie zou je kunnen ondernemen zonder de slagkracht? iedereen poept in hun broek door de lanisters
Kortom, als iedereen nou naar Stark had geluisterd...quote:Op dinsdag 22 april 2014 22:20 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Ze moeten maar eens leren om samen te werken, in plaats van dat elk ''team'' een eigen koning op de troon wil hebben. Stelletje kinderen
samenwerken zal pas gebeuren als een wight/targaryan invasie dreigtquote:Op dinsdag 22 april 2014 22:20 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Ze moeten maar eens leren om samen te werken, in plaats van dat elk ''team'' een eigen koning op de troon wil hebben. Stelletje kinderen
lolwhut.quote:Op dinsdag 22 april 2014 22:56 schreef Karboenkeltje het volgende:
Wat is er eigenlijk gebeurd met het shaduw/monster/baby-ding van Carice van Houten? Heb ik iets gemist of komt dat nog?
Inderdaad ja.quote:Op dinsdag 22 april 2014 22:28 schreef Re het volgende:
Het was wel een beetje de aflevering om gevestigde positievere gevoelens van 'slechte' karakters weer naar het negatieve te trekken.
Bazenscene.quote:Op dinsdag 22 april 2014 22:35 schreef Verbal het volgende:
Michiel Huisman had wel één van de coolere scènes
V.
Die demononenbaby ergens in seizoen twee. Dat ding. Het lijkt me sterk dat ze een sinister ding laten verschijnen en er vervolgens niets mee doen.quote:
Are you kiddin' me?quote:Op dinsdag 22 april 2014 23:02 schreef Karboenkeltje het volgende:
[..]
Die demononenbaby ergens in seizoen twee. Dat ding. Het lijkt me sterk dat ze een sinister ding laten verschijnen en er vervolgens niets mee doen.
Nee, helemaal niet. Ga er alsjeblieft van uit dat ik heel dom ben. Leg mij gewoon uit wat er met de dinges gebeurde. Ik weet het niet.quote:
renly werd doorboord en allesquote:Op dinsdag 22 april 2014 23:02 schreef Karboenkeltje het volgende:
[..]
Die demononenbaby ergens in seizoen twee. Dat ding. Het lijkt me sterk dat ze een sinister ding laten verschijnen en er vervolgens niets mee doen.
Ik heb het opgezocht en blijkbaar deed het schaduwding niets meer dan iemand doodmaken. Pfff, teleurstelling, ik hoopte op een toffe demonische troonaspirant.quote:
Helemaal niet vergezocht.quote:Op dinsdag 22 april 2014 21:41 schreef De_Nater het volgende:
Vergezocht, misschien, maar het is wel de conclusie die Robert uiteindelijk trekt en de reden waarom hij zijn bevel toch introk... (te laat, ofc)
Nee.quote:Op woensdag 23 april 2014 00:00 schreef Khaleesi het volgende:
Dikke kans dus dat zonder die aanslag Dany nooit richting Westeros was getrokken...
Je bedoelt dat het eigenlijk best slim is om de regels en erecode te volgen, die regels waarover is nagedacht en stabiliteit weten te brengen?quote:Op dinsdag 22 april 2014 22:25 schreef De_Nater het volgende:
[..]
Kortom, als iedereen nou naar Stark had geluisterd...
Ga seizoen 2 en 3 opnieuw kijken.quote:Op dinsdag 22 april 2014 22:56 schreef Karboenkeltje het volgende:
Wat is er eigenlijk gebeurd met het shaduw/monster/baby-ding van Carice van Houten? Heb ik iets gemist of komt dat nog?
Nee, jammer dat door de grote cast en beperkte duur van de afleveringen veel personages waaronder Daenaerys niet dieper zijn uitgewerkt. Dan had je zoiets mooit gezegd. Zal altijd terug gaan als ze genoeg soldaten heeft en de tijd rijp is.quote:
Ik verwacht eigenlijk dat hij de bank gaat beroven, door een schip te kapen met zijn piratenvrienden. Nog slimmer zou zijn als hij tegelijkertijd de schuld op het koninkrijk kan afschuiven, want dan hoeven die meteen niet meer op geld te rekenen. Maar ik verwacht niet dat hij zó slinks is.quote:Op woensdag 23 april 2014 07:59 schreef kawa4 het volgende:
en wil ser Davos, nou een lening af gaan sluiten bij de ijzeren bank,
of wat zou er in zijn brief staan?
Wie heeft er een enorme schuld bij de Iron Bank en wat doet de Iron Bank met mensen wiens schuld te groot is?quote:Op woensdag 23 april 2014 07:59 schreef kawa4 het volgende:
en wil ser Davos, nou een lening af gaan sluiten bij de ijzeren bank,
of wat zou er in zijn brief staan?
Maar Drogo?quote:Op woensdag 23 april 2014 08:14 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Nee, jammer dat door de grote cast en beperkte duur van de afleveringen veel personages waaronder Daenaerys niet dieper zijn uitgewerkt. Dan had je zoiets mooit gezegd. Zal altijd terug gaan als ze genoeg soldaten heeft en de tijd rijp is.
dat is het koninkrijkquote:Op woensdag 23 april 2014 08:40 schreef Ugjerke het volgende:
Wie heeft er een enorme schuld bij de Iron Bank en wat doet de Iron Bank met mensen wiens schuld te groot is?
Het zal best dat ze over lijken gaat om terug naar Westeros te kunnen, maar zonder middelen is ze nog nergens. Met Drogo trouwen was een laatste redmiddel na jaren slaafs achter Viserys heel Essos rondbanjeren. En dat had ze waarschijnlijk nog steeds gedaan als ze niet met Drogo getrouwd was, geen drakeneieren gekregen had, Jorah nooit ontmoet had e.d.quote:Op woensdag 23 april 2014 08:14 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Nee, jammer dat door de grote cast en beperkte duur van de afleveringen veel personages waaronder Daenaerys niet dieper zijn uitgewerkt. Dan had je zoiets mooit gezegd. Zal altijd terug gaan als ze genoeg soldaten heeft en de tijd rijp is.
Een ander Huis aan de macht brengen, inderdaad.quote:Op woensdag 23 april 2014 08:46 schreef kawa4 het volgende:
[..]
dat is het koninkrijk
maar wat wil de ijzeren bank tegen het koninkrijk gaan doen, de "nieuwe" koning Tommen dood vermoorden ofzo.
Was het niet de Iron Bank die zich als enige kon veroorloven Faceless Men in te huren?quote:Op woensdag 23 april 2014 08:46 schreef kawa4 het volgende:
[..]
dat is het koninkrijk
maar wat wil de ijzeren bank tegen het koninkrijk gaan doen, de "nieuwe" koning Tommen dood vermoorden ofzo.
Andere concurrenten zoals stannis sponsoren?quote:Op woensdag 23 april 2014 08:46 schreef kawa4 het volgende:
[..]
dat is het koninkrijk
dat zijn toch die dudes, waarvan arrya die munt had gekregen tochquote:
Ik zit al 2 seizoenen te wachten tot we daar weer iets van zien idd.quote:Op woensdag 23 april 2014 09:10 schreef kawa4 het volgende:
[..]
dat zijn toch die dudes, waarvan arrya die munt had gekregen toch
Jaqen hagar of zo iets?
Yup. Huurmoordenaars die de prijs van een koninkrijk hebben. Wat dus ook de reden is dat niemand ze kan betalenquote:Op woensdag 23 april 2014 09:10 schreef kawa4 het volgende:
[..]
dat zijn toch die dudes, waarvan arrya die munt had gekregen toch
Jaqen hagar of zo iets?
Hey, er zijn grenzen he?quote:Op woensdag 23 april 2014 09:25 schreef Verbal het volgende:
Die heftige discussie die in Amerika is losgebarsten over die Cersei rape scene is me ook een partij hypocriet zeg...
"Ja er gebeuren heftige dingen in GoT, maar dit is écht erg".
Godsamme, tienermeisjes die in koelen bloede mensen een zwaard in het hoofd zetten, incest, hoofden afhakken, handen afhakken, leuters afhakken, mensen verbranden, mensen opeten, vrouwen elkaar laten morgensterfucken, tongen uitsnijden, vrouwen volschieten met pijlen, kinderen uit ramen duwen, mensen vergiftigen, zwangere vrouwen perforeren, mensen overgieten met kokend goud...
Maar DIT??? Nee, dat kan écht niet. De boodschap die daar vanuit gaat
V.
Murica!quote:Op woensdag 23 april 2014 09:25 schreef Verbal het volgende:
Die heftige discussie die in Amerika is losgebarsten over die Cersei rape scene is me ook een partij hypocriet zeg...
Godsamme, tienermeisjes die in koelen bloede mensen een zwaard in het hoofd zetten, incest, hoofden afhakken, handen afhakken, leuters afhakken, mensen verbranden, mensen opeten, vrouwen elkaar laten morgensterfucken, tongen uitsnijden, vrouwen volschieten met pijlen, kinderen uit ramen duwen, mensen vergiftigen, zwangere vrouwen perforeren, mensen overgieten met kokend goud...
V.
Of de door mij aangehaalde scène waarin de ene prostituée de andere moest mishandelen met een morgenster-achtig ding.quote:Op woensdag 23 april 2014 09:28 schreef Rossdale het volgende:
En waarom deze verkrachting erger is dan de verkrachting van Dany toen ze nog een minderjarig meisje was is me ook een raadsel
Godver idd zegquote:Op woensdag 23 april 2014 09:28 schreef Rossdale het volgende:
En waarom deze verkrachting erger is dan de verkrachting van Dany toen ze nog een minderjarig meisje was is me ook een raadsel
In het begin niet hoor, toen ging ie er gewoon overheen....quote:Op woensdag 23 april 2014 09:39 schreef Verbal het volgende:
Zat dat trouwens in de serie, of is het backstory? Uit de serie kan ik mij herinneren dat Drogo haar bruut wilde bestijgen, maar dat zij hem toen overreedde to be gentle.
V.
Ah...quote:Op woensdag 23 april 2014 09:41 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
In het begin niet hoor, toen ging ie er gewoon overheen....
quote:Op woensdag 23 april 2014 09:41 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
In het begin niet hoor, toen ging ie er gewoon overheen....
Zo mee eensquote:Op woensdag 23 april 2014 09:25 schreef Verbal het volgende:
V.
idd, was me ff ontschoten, dat was pas een verkrachting!quote:Op woensdag 23 april 2014 09:28 schreef Rossdale het volgende:
Nee, je zei dat zonder die 'aanslag' ze nooit richting Westeros zou trekken terwijl dat altijd haar doel is geweest en ze dat ook vroeg of laat zou doen, Drogo of niet. Het was altijd al persoonlijk, een complot om haar te vermoorden deed daar niets aan af.quote:Op woensdag 23 april 2014 08:57 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Het zal best dat ze over lijken gaat om terug naar Westeros te kunnen, maar zonder middelen is ze nog nergens. Met Drogo trouwen was een laatste redmiddel na jaren slaafs achter Viserys heel Essos rondbanjeren. En dat had ze waarschijnlijk nog steeds gedaan als ze niet met Drogo getrouwd was, geen drakeneieren gekregen had, Jorah nooit ontmoet had e.d.
Dat heel Essos geen neuk geeft om haar claim werd mooi geillustreerd door haar gesprek met de Spice Merchant. En toen had ze zelfs al draken! Zonder draken zou ze helemaal overal weggelachen worden.
Dus ja ze heeft alles te danken aan haar huwelijk met Drogo.
Ik heb nooit gezegd dat ze eerst niet naar Westeros wilde, het was van meet af aan duidelijk dat dat de missie was. Ik heb gezegd dat ze niet de mogelijkheden had om naar Westeros te gaan. Ze had een vent nodig met een leger die de zee over durfde, en Drogo durfde dat eerst niet... Tot de aanslag op Dany/Rhaego, toen kon ineens alles.quote:Op woensdag 23 april 2014 09:52 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Nee, je zei dat zonder die 'aanslag' ze nooit richting Westeros zou trekken terwijl dat altijd haar doel is geweest en ze dat ook vroeg of laat zou doen, Drogo of niet. Het was altijd al persoonlijk, een complot om haar te vermoorden deed daar niets aan af.
Nee je haalt er nu allerlei zaken bij. Je zei dat die aanslag doorslaggevend was, dat is dus niet waar. Vroeg of laat was ze daar toch heen getrokken aangezien haar drang op het heroveren van de troon op de huidige verraders dermate groot is, al komt dat in de serie dus niet zo goed naar voren. Ze had zeer zeker nog een heel scala aan opties, maar Viserys was te kortzichtig om daar rekening mee te houden. Iets wat zelfs in de series kort langs is gekomen.quote:Op woensdag 23 april 2014 10:03 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Ik heb nooit gezegd dat ze eerst niet naar Westeros wilde, het was van meet af aan duidelijk dat dat de missie was. Ik heb gezegd dat ze niet de mogelijkheden had om naar Westeros te gaan. Ze had een vent nodig met een leger die de zee over durfde, en Drogo durfde dat eerst niet... Tot de aanslag op Dany/Rhaego, toen kon ineens alles.
En wat als Drogo de poot stijf had gehouden, wat moest Dany dan??? Dan was ze weer terug bij af, en zoveel opties om nog een leger te verwerven waren er niet meer....
Beweren dat ze no matter what toch wel met een leger naar Westeros zou komen is gewoon larie, zo populair was ze niet. Hoe graag ze ook wilde...
voor danny mischien niet, maar voor drogo natuurlijk wel,quote:Op woensdag 23 april 2014 10:12 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Je zei dat die aanslag doorslaggevend was, dat is dus niet waar
quote:
Geen idee waarom je dit blijft aanhalen, ik heb al meermaals gezegd dat ik hiervan op de hoogte ben en het komt wel duidelijk genoeg naar voren in de serie...quote:Op woensdag 23 april 2014 10:12 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Nee je haalt er nu allerlei zaken bij. Je zei dat die aanslag doorslaggevend was, dat is dus niet waar. Vroeg of laat was ze daar toch heen getrokken aangezien haar drang op het heroveren van de troon op de huidige verraders dermate groot is, al komt dat in de serie dus niet zo goed naar voren.
Okee, hier heb ik niks van meegekregen, maar kan best.quote:Ze had zeer zeker nog een heel scala aan opties, maar Viserys was te kortzichtig om daar rekening mee te houden. Iets wat zelfs in de series kort langs is gekomen.
Een Khal + Targaryen erfgename + zoontje + een leger van 100.000 dothraki. Een zootje ongeregeld wellicht maar wel een force om rekening mee te houden. Je weet nooit of er oude Targaryen sympathisanten (voor zover die er zijn) zijn die Dany toch wel graag op de troon zien en die dus wel ervaring hebben met "westerse" oorlogvoering/ belegeringen.quote:Voor wat betreft de rest van je relaas. Van dat leger van Drogo is ook niemand behalve een paar slaafjes bij Daenerys gebleven. Zo'n grote meerwaarde had die gozer helemaal niet, nog afgezien van het feit dat zijn leger helemaal niet bij machte was om steden te veroveren.
Okee ik ben al weg.quote:
Ik zou die viper best wel een keer willen slangenbezwerenquote:
Is dat zo? Wat belachelijk inderdaad.quote:Op woensdag 23 april 2014 09:25 schreef Verbal het volgende:
V.
Misschien was t de combi van verkrachting door een familielied en het lijk van haar zoon er achter?quote:Op woensdag 23 april 2014 10:56 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Is dat zo? Wat belachelijk inderdaad.
Verkrachtingen zijn wel een ding in de serie. Dat met Drogo ging in het boek ook al heel anders heb ik me laten vertellen.
Ik snap best dat mensen het heftig vonden, maar ophef vind ik een beetje overdreven.quote:Op woensdag 23 april 2014 10:59 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Misschien was t de combi van verkrachting door een familielied en het lijk van haar zoon er achter?
Tss, die gevoeligheid ook altijd t.o.v. incestueuze verkrachtingsnecrofilie!
sinds wanneer worden fotos op deze manier gequote?quote:
Wat ik voornamelijk las was dat ze het niet vonden kunnen met betrekking tot de karakterontwikkeling van Jaime. Aangezien Jaime sinds dat hij met Brienne op pad is geweest (en dat hele gedoe is m niet in de koude kleren gaan zitten) zich steeds nobeler en eerzamer wil opstellen, dat bewondert ie heel erg in Brienne. Maar door deze neukbeurt als 'verkrachting' neer te zetten zou dat de trend teniet doen. En niet meer kloppen met Jaime zoals hij in de boeken wordt neergezet.quote:Op woensdag 23 april 2014 10:59 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Misschien was t de combi van verkrachting door een familielied en het lijk van haar zoon er achter?
Tss, die gevoeligheid ook altijd t.o.v. incestueuze verkrachtingsnecrofilie!
Margequote:
Toch best duidelijk?quote:Op woensdag 23 april 2014 11:18 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Ik kon Sansa er moeilijker uit halen...
Dat hij geld steelt is helemaal niet tegen zijn karakter in, dat blijft gewoon een harde motherfucker.quote:Op woensdag 23 april 2014 11:22 schreef Weakling het volgende:
Als die verkrachtingsscene tegen de karakterontwikkeling van Jamie in gaat tot dan toe, dan geldt hetzelfde voor The Hound. Die leek ook steeds braver en eerlijker te worden en nu pakt ie ineens een paar stukken zilver af van iemand die niks dan goeds met hem voor had. Tis allebei niet helemaal in de lijn van het karakter misschien, maar om daar nou over te gaan lopen zeuren.
The Hound is gewoon een zelfzuchtige eikel. Altijd al geweest. Hij heeft Arya ook alleen maar bij zich om er geld voor te vangen, volgens mij vergeten mensen dat.quote:Op woensdag 23 april 2014 11:22 schreef Weakling het volgende:
Als die verkrachtingsscene tegen de karakterontwikkeling van Jamie in gaat tot dan toe, dan geldt hetzelfde voor The Hound. Die leek ook steeds braver en eerlijker te worden en nu pakt ie ineens een paar stukken zilver af van iemand die niks dan goeds met hem voor had. Tis allebei niet helemaal in de lijn van het karakter misschien, maar om daar nou over te gaan lopen zeuren.
quote:Op woensdag 23 april 2014 11:23 schreef HostiMeister het volgende:
Dat hij geld steelt is helemaal niet tegen zijn karakter in, dat blijft gewoon een harde motherfucker.
Als het echt nog steeds dezelfde harde motherfucker en zelfzuchtige eikel was, dan had ie Arya niet de vrijheid gegeven die ze nu heeft met een eigen paard en zonder vastgebonden te worden of iets dergelijks alleen kunnen slapen. Hij heeft wel degelijk een zwak voor haar ontwikkeld.quote:Op woensdag 23 april 2014 11:24 schreef eQuaL het volgende:
The Hound is gewoon een zelfzuchtige eikel. Altijd al geweest. Hij heeft Arya ook alleen maar bij zich om er geld voor te vangen, volgens mij vergeten mensen dat.
Hahahah beste post ooit!quote:Op woensdag 23 april 2014 11:31 schreef So_Surreal het volgende:
Googlede Rheagar Targaryen versus Robert Baratheon, was not disapointed![]()
__
[ afbeelding ]
Neemt toch niet weg dat het geen harde motherfucker meer is? Hij had ook een zwak voor die ndere van Stark, Is alleen maar praktisch dat ze zelf kan rondbanjeren, die gaat toch nergens naartoe.quote:Op woensdag 23 april 2014 11:33 schreef Weakling het volgende:
[..]
[..]
Als het echt nog steeds dezelfde harde motherfucker en zelfzuchtige eikel was, dan had ie Arya niet de vrijheid gegeven die ze nu heeft met een eigen paard en zonder vastgebonden te worden of iets dergelijks alleen kunnen slapen. Hij heeft wel degelijk een zwak voor haar ontwikkeld.
Dat vond ik perfect in lijn met het karakter. Dat hij een band met Arya heeft betekent niet dat hij een hol geeft om andere mensen. Zijn eigen overleving staat gewoon voorop.quote:Op woensdag 23 april 2014 11:22 schreef Weakling het volgende:
quote:Op woensdag 23 april 2014 11:31 schreef So_Surreal het volgende:
Googlede Rheagar Targaryen versus Robert Baratheon, was not disapointed![]()
__
[ afbeelding ]
Af! Mijn!quote:Op woensdag 23 april 2014 11:18 schreef eQuaL het volgende:
[..]
[..]
Ah die was ik vergeten ja! Tering
´A man has got to have a code.´quote:Op woensdag 23 april 2014 11:24 schreef eQuaL het volgende:
[..]
The Hound is gewoon een zelfzuchtige eikel. Altijd al geweest. Hij heeft Arya ook alleen maar bij zich om er geld voor te vangen, volgens mij vergeten mensen dat.
quote:Op woensdag 23 april 2014 11:35 schreef HostiMeister het volgende:
Neemt toch niet weg dat het geen harde motherfucker meer is? Hij had ook een zwak voor die ndere van Stark, Is alleen maar praktisch dat ze zelf kan rondbanjeren, die gaat toch nergens naartoe.
Praktisch en zijn eigen overleving? Ja, het was ook heel praktisch toen ze achter haar zwaardje aan ging in de herberg. Als ie echt voor zijn eigen overleving gaat en praktisch was, dan had ze geen kant op gekunt en was ie linea recta zijn geld op gaan halen. Daarnaast heeft Arya in het verleden ook al laten zien er geen moeite mee te hebben om weg te vluchten.quote:Op woensdag 23 april 2014 11:36 schreef -Strawberry- het volgende:
Dat vond ik perfect in lijn met het karakter. Dat hij een band met Arya heeft betekent niet dat hij een hol geeft om andere mensen. Zijn eigen overleving staat gewoon voorop.
Dat ging om wat Arya wilde, niet om wildvreemden.quote:Op woensdag 23 april 2014 11:55 schreef Weakling het volgende:
[..]
[..]
Praktisch en zijn eigen overleving? Ja, het was ook heel praktisch toen ze achter haar zwaardje aan ging in de herberg. Als ie echt voor zijn eigen overleving gaat en praktisch was, dan had ze geen kant op gekunt en was ie linea recta zijn geld op gaan halen. Daarnaast heeft Arya in het verleden ook al laten zien er geen moeite mee te hebben om weg te vluchten.
quote:Op woensdag 23 april 2014 09:07 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Was het niet de Iron Bank die zich als enige kon veroorloven Faceless Men in te huren?
Dat ligt ook heel erg aan je doelwit. Als jij een of andere nietszeggende soldaat wil laten vermoorden, zijn er echt wel mensen buiten de bankwereld die dit kunnen betalen.quote:Op woensdag 23 april 2014 09:17 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Yup. Huurmoordenaars die de prijs van een koninkrijk hebben. Wat dus ook de reden is dat niemand ze kan betalen
Maar ze was wel even aan zijn aandacht ontsnapt.quote:Op woensdag 23 april 2014 12:15 schreef -Strawberry- het volgende:
Dat ging om wat Arya wilde, niet om wildvreemden.
Ghehe, ja dat moet het wel zijn. Snap ik ook waarom hij die kerel afgelopen keer in elkaar mepte en zijn zilver afpakte: geen kip!quote:Plus, hij had wel zin in kip.
Arya heeft helemaal niemand meer waar ze naartoe kan. Voor haar is de grootste kans om te overleven op dit moment bij the Hound te blijven. Dat weet the Hound ook.quote:Op woensdag 23 april 2014 13:02 schreef Weakling het volgende:
Maar ze was wel even aan zijn aandacht ontsnapt.
Hadden ze het er laatst niet over dat er nog één of andere tante van d'r was waar ze naartoe kon?quote:Op woensdag 23 april 2014 13:24 schreef eQuaL het volgende:
Arya heeft helemaal niemand meer waar ze naartoe kan. Voor haar is de grootste kans om te overleven op dit moment bij the Hound te blijven. Dat weet the Hound ook.
Daar gaan ze nu ook naartoe.quote:Op woensdag 23 april 2014 13:44 schreef Weakling het volgende:
[..]
Hadden ze het er laatst niet over dat er nog één of andere tante van d'r was waar ze naartoe kon?
quote:Op woensdag 23 april 2014 13:44 schreef Weakling het volgende:
[..]
Hadden ze het er laatst niet over dat er nog één of andere tante van d'r was waar ze naartoe kon?
Jup, die zus van Catelyn, die pubers nog de borst geeft en Tyrion Lannister opsloot in haar luchtgevangenis.quote:Op woensdag 23 april 2014 13:44 schreef Weakling het volgende:
[..]
De gek van de familie.quote:Op woensdag 23 april 2014 14:13 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Jup, die zus van Catelyn, die pubers nog de borst geeft en Tyrion Lannister opsloot in haar luchtgevangenis.
Waar heel toevallig Littlefinger ook naartoe zou gaan namens Joffrey (of eigenlijk the Council).quote:Op woensdag 23 april 2014 13:44 schreef Weakling het volgende:
[..]
quote:
Oh ja, d'n dieje! Tnx. En daar hoopt The Hound wat geld te kunnen vangen voor Arya? Good luck.quote:Op woensdag 23 april 2014 14:13 schreef Nielsch het volgende:
Jup, die zus van Catelyn, die pubers nog de borst geeft en Tyrion Lannister opsloot in haar luchtgevangenis.
Volgens mij weet geen enkele Stark of er nog andere Starks in leven zijn. Bran en Rickon zijn de laatste geweest die elkaar nog gezien hebben, maar dat is ook alweer een tijd geleden.quote:Op woensdag 23 april 2014 14:56 schreef PBateman1978 het volgende:
Niemand van de nog overgebleven Starks weet dat Arya nog leeft toch ook?
Ik denk dat het The Hound nog wel gaat lukken ook.quote:Op woensdag 23 april 2014 14:25 schreef Weakling het volgende:
[..]
[..]
Oh ja, d'n dieje! Tnx. En daar hoopt The Hound wat geld te kunnen vangen voor Arya? Good luck.
Ik had steeds de vrees dat die kast, waarop Joffrey lag, om zou vallenquote:Op woensdag 23 april 2014 11:11 schreef motorbloempje het volgende:
Ik heb die hele scene vooral met een '' hoofd gezeten
![]()
Dat zou wel iets teveel comedy zijn geweestquote:Op woensdag 23 april 2014 16:06 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Ik had steeds de vrees dat die kast, waarop Joffrey lag, om zou vallen
Dan zijn wel beide zusjes herenigd. Want Baelish neemt Sansa er nu waarschijnlijk mee naartoe, en Hound neemt Arya er naartoe. Dus dan zijn de dames Stark samen, nu alleen de jongens nog.quote:Op woensdag 23 april 2014 14:25 schreef Weakling het volgende:
[..]
[..]
Oh ja, d'n dieje! Tnx. En daar hoopt The Hound wat geld te kunnen vangen voor Arya? Good luck.
Ik ben alleen bang dat de Hound dan in zo'n luchtcel wordt geflikkerd in plaats van z'n ransom te krijgenquote:Op woensdag 23 april 2014 16:13 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Dan zijn wel beide zusjes herenigd. Want Baelish neemt Sansa er nu waarschijnlijk mee naartoe, en Hound neemt Arya er naartoe. Dus dan zijn de dames Stark samen, nu alleen de jongens nog.
En wat zou Arya dan zeggen? Is ze opgewarmd voor t Hondje of denkt ze dan "Fuck you, ik ben nu waar ik wezen wil. Ik heb je niet meer nodig!".quote:Op woensdag 23 april 2014 16:15 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Ik ben alleen bang dat de Hound dan in zo'n luchtcel wordt geflikkerd in plaats van z'n ransom te krijgen
Arya is een Stark, die zal hem vast wel helpen.. Denk ik.quote:Op woensdag 23 april 2014 16:22 schreef Ang3l het volgende:
[..]
En wat zou Arya dan zeggen? Is ze opgewarmd voor t Hondje of denkt ze dan "Fuck you, ik ben nu waar ik wezen wil. Ik heb je niet meer nodig!".
Om vervolgens zelf naar beneden te flikkeren in de luchtcel.quote:Op woensdag 23 april 2014 16:23 schreef Poesopstokje het volgende:
Arya is een Stark, die zal hem vast wel helpen.. Denk ik.
Waarom zou die dan eerst een brief schrijven in de naam van Stannis?quote:Op woensdag 23 april 2014 08:37 schreef Gray het volgende:
[..]
Ik verwacht eigenlijk dat hij de bank gaat beroven, door een schip te kapen met zijn piratenvrienden. Nog slimmer zou zijn als hij tegelijkertijd de schuld op het koninkrijk kan afschuiven, want dan hoeven die meteen niet meer op geld te rekenen. Maar ik verwacht niet dat hij zó slinks is.
?quote:Op woensdag 23 april 2014 16:41 schreef Weakling het volgende:
[..]
Om vervolgens zelf naar beneden te flikkeren in de luchtcel.
Omdat de naam van Stannis meer indruk maakt bij de bank dan de zijne?quote:Op woensdag 23 april 2014 16:42 schreef schijffie het volgende:
[..]
Waarom zou die dan eerst een brief schrijven in de naam van Stannis?
[..]
?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Was ie zo onduidelijk als je de stuk of vier posts daarvoor ook leest? Okay:quote:
Dat snap ik ook wel.. Ser Davos zegt dat namelijk 2 seconden nadat hij het laat schrijven.quote:Op woensdag 23 april 2014 16:51 schreef Gray het volgende:
[..]
Omdat de naam van Stannis meer indruk maakt bij de bank dan de zijne?
Dan weet ie dat en wanneer een schip vol met geld de zee oversteekt.quote:Op woensdag 23 april 2014 17:01 schreef schijffie het volgende:
[..]
Dat snap ik ook wel.. Ser Davos zegt dat namelijk 2 seconden nadat hij het laat schrijven.![]()
Ik vroeg mij af waarom hij een brief zou schrijven naar de Iron Bank, als hij ze vervolgens zou gaan beroven. Die logica ontgaat me een beetje.
Bran weet iig wat Jon Snow nog leeft natuurlijk, al is dat dan weer een bastardquote:Op woensdag 23 april 2014 15:16 schreef Weakling het volgende:
[..]
Volgens mij weet geen enkele Stark of er nog andere Starks in leven zijn. Bran en Rickon zijn de laatste geweest die elkaar nog gezien hebben, maar dat is ook alweer een tijd geleden.
Ja dan zou je niet die brief namens Stannis schrijven, of hij moet van Stannis af willen.quote:Op woensdag 23 april 2014 17:01 schreef schijffie het volgende:
[..]
Dat snap ik ook wel.. Ser Davos zegt dat namelijk 2 seconden nadat hij het laat schrijven.![]()
Ik vroeg mij af waarom hij een brief zou schrijven naar de Iron Bank, als hij ze vervolgens zou gaan beroven. Die logica ontgaat me een beetje.
Zou je het schrijven namens Stannis, en het doen voorkomen alsof het koningshuis het schip berooft/doet zinken, dan lijkt Stannis de gebeten hond. Wat hem de positie van underdog zou geven. En iedereen is dol op de underdog.quote:Op woensdag 23 april 2014 17:19 schreef Chewie het volgende:
[..]
Ja dan zou je niet die brief namens Stannis schrijven, of hij moet van Stannis af willen.
Twee opties:quote:Op woensdag 23 april 2014 17:01 schreef schijffie het volgende:
[..]
Tuurlijk niet, maar je moet toch ergens beginnen om te laten weten dat je deze (hypothetische) lening wil aanvragen.quote:Op woensdag 23 april 2014 18:07 schreef eQuaL het volgende:
Alsof de bank naar aanleiding van een brief meteen een schip vol geld stuurt
Jij kent die bank?quote:Op woensdag 23 april 2014 18:07 schreef eQuaL het volgende:
Alsof de bank naar aanleiding van een brief meteen een schip vol geld stuurt
Was het maar zo'n feestquote:Op woensdag 23 april 2014 17:19 schreef Chewie het volgende:
[..]
Ja dan zou je niet die brief namens Stannis schrijven, of hij moet van Stannis af willen.
De Iron bank zit in Braavos, maar wie hem beheert of bezit is een groot mysteriequote:Op woensdag 23 april 2014 19:12 schreef Poesopstokje het volgende:
Wie beheert de Iron Bank?
Is mijn geheugen zo verschrikkelijk slecht of is er nooit over die bank gepraat?
quote:Op woensdag 23 april 2014 19:12 schreef Poesopstokje het volgende:
Is mijn geheugen zo verschrikkelijk slecht of is er nooit over die bank gepraat?
Ja zoiets verwachtte ik dus. Dat Stannis bij die bank een financiering voor een leger kan halen met rede: openstaande schuld van de lannisters.quote:
maar dan zou Stannis dus die schuld overnemen als hij de lannisters kan wippen, en volgens mij heeft hij ook geen geld meer? Want anders krijgen ze in Braavos nog geen geld terugquote:Op woensdag 23 april 2014 19:43 schreef KrentebolHooft het volgende:
[..]
Ja zoiets verwachtte ik dus. Dat Stannis bij die bank een financiering voor een leger kan halen met rede: openstaande schuld van de lannisters.
Zo, dat stukje was ik ook behoorlijk vergeten. Maakt de move voor Stannis meteen een stuk logischerquote:
opoe tyrell heeft ook een aantal keer naar de penibele situatie gerefereerd, denk dat ze die kennis ook in een plannetje heeft zitten, naast het verwijderen van joffy.quote:Op woensdag 23 april 2014 19:12 schreef Poesopstokje het volgende:
Dat vooral. Wat ze in het begin van de laatste aflevering uitlegt is dat Lannisters de Tyrells nog net zo hard nodig hebben. Dus krijgen ze daar (waarschijnlijk) Tommen voor in de plaats, die naast jonger en makkelijker te manipuleren ook nog eens wat vriendelijker is.quote:Op woensdag 23 april 2014 21:43 schreef Forbry het volgende:
Dat ze Margaery een vreselijk huwelijk wilde besparen ofzo?
Ik snap eigenlijk niet waar die verwarring over ontstaat of Baelish nou wel of niet achter de moord op Joffrey zit. Dat is inmiddels toch 100% duidelijk?quote:Op woensdag 23 april 2014 21:43 schreef Forbry het volgende:
Ik heb van de laatste topics lang niet alles (aandachtig) gelezen, maar wel begrepen dat de algemene visie is dat Olenna en Baelish achter de dood van Joffrey zitten. Lijkt mij ook zeer waarschijnlijk, gezien dat gedoe met die ketting, maar wat heeft Olenna voor motief dan eigenlijk? Dat ze Margaery een vreselijk huwelijk wilde besparen ofzo?
Maar had ze dan niet beter kunnen wachten tot na de huwelijksnacht? Of wilde ze Margaery die/dat ook besparen?quote:Op woensdag 23 april 2014 21:47 schreef ems. het volgende:
[..]
Dat vooral. Wat ze in het begin van de laatste aflevering uitlegt is dat Lannisters de Tyrells nog net zo hard nodig hebben. Dus krijgen ze daar (waarschijnlijk) Tommen voor in de plaats, die naast jonger en makkelijker te manipuleren ook nog eens wat vriendelijker is.
Wist niet dat er nog mensen zijn die daar over twijfelen, lijkt mij ook wel overduidelijk.quote:Op woensdag 23 april 2014 21:50 schreef schijffie het volgende:
[..]
Ik snap eigenlijk niet waar die verwarring over ontstaat of Baelish nou wel of niet achter de moord op Joffrey zit. Dat is inmiddels toch 100% duidelijk?
Olenna is idd zeer aannemelijk, maar kan me voorstellen dat mensen nog niet compleet overtuigd zijn.
Zeer aannemelijk? Niet compleet overtuigd? ...quote:Op woensdag 23 april 2014 21:50 schreef schijffie het volgende:
Olena is idd zeer aannemelijk, maar kan me voorstellen dat mensen nog niet compleet overtuigd zijn.
Van Baelish weten we het 100% zeker, van Olenna toch nog niet?quote:Op woensdag 23 april 2014 21:56 schreef DO2 het volgende:
[..]
Zeer aannemelijk? Niet compleet overtuigd? ...!
Ik geloof dat ik nu echt krankjorum begin te worden.
Als zij het steentje heeft gepakt wel. Maar waarom dan zo omslachtig? Dan kan ze de ketting toch zelf ook dragen? Dan sluit ze de onzekerheid van het misschien niet op het juiste moment kunnen pakken uit...quote:Op woensdag 23 april 2014 22:08 schreef DO2 het volgende:
Als het waar is dat het vergif in de ketting zat en als het waar is dat Olenna een steentje van haar ketting plukt dan is ze er 100% bij betrokken. Zijn we het daar dan tenminste over eens?
Misschien huwt de toekomstige koning het liefst met een maagdelijke vrouw. Want dat was ook even een issue met Joffrey. Was ze nog maagd of niet? En aangezien Renly toch meer van de heren was, was het dus aannemelijk genoeg dat dat huwelijk nog niet was geconsumeerd.quote:Op woensdag 23 april 2014 21:52 schreef Forbry het volgende:
Maar had ze dan niet beter kunnen wachten tot na de huwelijksnacht? Of wilde ze Margaery die/dat ook besparen?
Ja, dan wel natuurlijk.quote:Op woensdag 23 april 2014 22:08 schreef DO2 het volgende:
Als het waar is dat het vergif in de ketting zat en als het waar is dat Olenna een steentje van haar ketting plukt dan is ze er 100% bij betrokken. Zijn we het daar dan tenminste over eens?
Op deze manier ligt de verdenking bij Tyrion en/of Sansa, niet bij haar.quote:Op woensdag 23 april 2014 23:14 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Als zij het steentje heeft gepakt wel. Maar waarom dan zo omslachtig? Dan kan ze de ketting toch zelf ook dragen? Dan sluit ze de onzekerheid van het misschien niet op het juiste moment kunnen pakken uit...
Goed punt, zou heel goed de reden kunnen zijn.quote:Op woensdag 23 april 2014 23:18 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Misschien huwt de toekomstige koning het liefst met een maagdelijke vrouw. Want dat was ook even een issue met Joffrey. Was ze nog maagd of niet? En aangezien Renly toch meer van de heren was, was het dus aannemelijk genoeg dat dat huwelijk nog niet was geconsumeerd.
Je gaat geen koning vermoorden omdat je een oogje hebt op de schoonzus van de koningquote:Op woensdag 23 april 2014 23:22 schreef DO2 het volgende:
Ik denk dat het een afspraak is geweest tussen Littlefinger en Oma Tyrell.
Littlefinger heeft een oogje op Sansa en wil haar zo dicht mogelijk bij zich houden.
En op het moment dat Sansa erbij betrokken is, kan ze feitelijk ook geen kant meer op en moet ze wel met hem mee.
Dus Sansa wordt gebruikt als een pion in het schaakspel en staat nu schaakmat.
Wanneer "men" er achter komt dat het gif in de ketting zit/zat, zal men ook snappen dat Sansa geen toegang tot de middelen heeft om dat te realiseren en kom je via de nar denk ik snel verder... Ik vind het niet logisch dat zij (Oleana) het op deze manier opgezet zou hebben...quote:Op woensdag 23 april 2014 23:24 schreef Forbry het volgende:
[..]
Op deze manier ligt de verdenking bij Tyrion en/of Sansa, niet bij haar.
Dat zeg ik toch ook niet? Joffrey's dood is altijd het beoogde doel geweest voor de betrokken partijen.quote:Op woensdag 23 april 2014 23:25 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Je gaat geen koning vermoorden omdat je een oogje hebt op de schoonzus van de koning
Verzacht nog een set spoiler tags er omheen je pijn?quote:Op woensdag 23 april 2014 23:29 schreef DancingPhoebe het volgende:
Anders plaats je dat even in het topic MET boekspoilers...
Let op: je post in het Game of Thrones topic ZONDER boekspoilers. Elke verwijzing naar personen of gebeurtenissen die nog niet in de serie voorgekomen zijn horen hier niet thuis!quote:Op woensdag 23 april 2014 23:32 schreef Quir het volgende:
[..]
Verzacht nog een set spoiler tags er omheen je pijn?
verhelderend!quote:
wa?quote:Op woensdag 23 april 2014 23:49 schreef DancingPhoebe het volgende:
Het is toch geen hogere wiskunde mensen....
serves him right!quote:Op woensdag 23 april 2014 16:15 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Ik ben alleen bang dat de Hound dan in zo'n luchtcel wordt geflikkerd in plaats van z'n ransom te krijgen
zelfs in westeros hebben de bankiers het voor het zeggen...quote:Op woensdag 23 april 2014 17:03 schreef ems. het volgende:
De iron bank beroven is de snelste manier om je hele familie en achterban uit te laten roeien.
Exact. Ik kan dat wel in het andere topic posten, maar als je nieuwsgierige mensen daarheen stuurt worden ze gegarandeerd gespoiled. Ach-ja.quote:Op woensdag 23 april 2014 23:48 schreef 2Happy4U het volgende:
Had het gelezen voor de edit, was wat achtergrondinformatie wat verder niets met het verhaal te maken heeft.
goeie! is er eigenlijk wel een sam/john scene geweest?quote:Op donderdag 24 april 2014 00:01 schreef Zhenar het volgende:
Waarom heeft Sam nog niet aan Jon verteld dat hij Bran heeft ontmoet? Of heb ik daar overheen gekeken?
quote:Op donderdag 24 april 2014 00:08 schreef Slayage het volgende:
[..]
goeie! is er eigenlijk wel een sam/john scene geweest?
In het boek belooft hij Bran volgens mij om het Jon niet te vertellen, maar weet eigenlijk niet meer waarom dat was.quote:Op donderdag 24 april 2014 00:15 schreef outtayourleague het volgende:
[..]eerste aflevering van dit seizoen, vlak voordat Jon zich mocht komen verantwoorden voor de Raad van de Night's watch. Dus Sam is inderdaad in gebreke gebleven...
Hoewel ik dat ook denk, kan ik met gemak een reden verzinnen waarom hij er niet achter zit.quote:Op woensdag 23 april 2014 21:50 schreef schijffie het volgende:
Ik snap eigenlijk niet waar die verwarring over ontstaat of Baelish nou wel of niet achter de moord op Joffrey zit. Dat is inmiddels toch 100% duidelijk?
Maar het moordwapen zit IN de ketting..quote:Op donderdag 24 april 2014 08:42 schreef Weakling het volgende:
[..]
Hoewel ik dat ook denk, kan ik met gemak een reden verzinnen waarom hij er niet achter zit.
Baelish wilde altijd al Sansa naar zich toe halen, via zijn informant (Fool) krijgt hij te horen dat er een moord op Joff beraamd wordt, hij maakt een ketting zodat Sansa de Fool vertrouwd en hij haar weg kan lokken als de shit de spreekwoordelijke fan hit. Oftewel: hij zit niet achter de moord, maar wist wel dat ie gepleegd zou gaan worden.
Misschien ook maar een deel, zodat hun verliezen beperkt blijven en ze in ieder geval een duidelijk signaal sturen naar andere schuldenaren. Of accepteert Stannis dat de bank de volgende Master of Coin aanstelt, zodat ze zelf toezicht hebben op de financiën van de Zeven Koninkrijken. Als een soort curator?quote:Op woensdag 23 april 2014 19:52 schreef planethugo het volgende:
[..]
maar dan zou Stannis dus die schuld overnemen als hij de lannisters kan wippen, en volgens mij heeft hij ook geen geld meer? Want anders krijgen ze in Braavos nog geen geld terug
was Littlefinger niet de vorige Master of Coin en had hij niet enorme schulden opgebouwd? Dat doet me vermoeden dat dat ook bij zijn masterplan hoort. Chaos is a ladderquote:Op donderdag 24 april 2014 09:14 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Misschien ook maar een deel, zodat hun verliezen beperkt blijven en ze in ieder geval een duidelijk signaal sturen naar andere schuldenaren. Of accepteert Stannis dat de bank de volgende Master of Coin aanstelt, zodat ze zelf toezicht hebben op de financiën van de Zeven Koninkrijken. Als een soort curator?
Wel geinig dat een kort clipje uit het vorige seizoen, zoveel duidelijk kan maken.
Ik denk dat dat meer Robert's schuld was. Littlefinger zorgde dat het geld er was, maar Robert gaf het uit. Ondanks dat meerdere mensen, waaronder Ned, hem al waarschuwden dat hij teveel geld uitgaf.quote:Op donderdag 24 april 2014 09:34 schreef planethugo het volgende:
[..]
was Littlefinger niet de vorige Master of Coin en had hij niet enorme schulden opgebouwd? Dat doet me vermoeden dat dat ook bij zijn masterplan hoort. Chaos is a ladder
Robert heeft gigantische schulden gemaakt en achtergelaten voor het koninkrijk. Door wat creatief boekhouden, bij andeen geld halen etc. heeft Littlefinger de schade nog beperkt gehouden volgens mij.quote:Op donderdag 24 april 2014 09:34 schreef planethugo het volgende:
[..]
was Littlefinger niet de vorige Master of Coin en had hij niet enorme schulden opgebouwd? Dat doet me vermoeden dat dat ook bij zijn masterplan hoort. Chaos is a ladder
Ik gok dat hij geruchten heeft gehoord. Mensen gaan zich toch afvragen waar al dat geld van Robert vandaan komt. Maar daar komen we vast achter als die verhaallijn verder gaat.quote:Op donderdag 24 april 2014 09:37 schreef Tokamak het volgende:
Ik vraag me eigenlijk af, weet Ser Davos wel dat de kroon een enorme schuld heeft bij de Iron Bank? En zo ja, hoe?
Dat is een veronderstelling die tot nu toe iedereen heeft (ik ook hoor), maar zolang het niet in de serie zelf bewezen is staan alle mogelijkheden nog open. Zoals ik bij mijn vorige post ook al zei, ik ga helemaal mee met de huidige theorie, maar het is niet zo moeilijk iets anders te bedenken wat net zo goed kan kloppen.quote:Op donderdag 24 april 2014 08:51 schreef Poesopstokje het volgende:
Maar het moordwapen zit IN de ketting..
Ja oké ik snap het. Je weet het maar nooit met GRRM, ik vond ook al dat het er allemaal iets té dik bovenop lag met Olenna etc.quote:Op donderdag 24 april 2014 09:55 schreef Weakling het volgende:
[..]
Dat is een veronderstelling die tot nu toe iedereen heeft (ik ook hoor), maar zolang het niet in de serie zelf bewezen is staan alle mogelijkheden nog open. Zoals ik bij mijn vorige post ook al zei, ik ga helemaal mee met de huidige theorie, maar het is niet zo moeilijk iets anders te bedenken wat net zo goed kan kloppen.
Edit: wat ik trouwens wel mooi vond aan die aflevering toen ik hem terug zag waren de voorbodes aan het begin van de aflevering. Jamie die met Tyrion aan tafel zit, Jamie gooit de wijn om en Tyrion doet dat dan ook en zegt iets in de trant van "it's only wine". Wat je achteraf weer zou kunnen opvatten als hint van de schrijvers dat er niks met de wijn van Joff aan de hand was.
Ja inderdaad, zelfde als dat in aflevering 2 van seizoen 2 marg een paarse jurk aanhad, wat toevallig de kleur van Jof was toen die doodging, wat impliceert dat zij erachter zat. Logisch.quote:Op donderdag 24 april 2014 09:55 schreef Weakling het volgende:
[..]
Dat is een veronderstelling die tot nu toe iedereen heeft (ik ook hoor), maar zolang het niet in de serie zelf bewezen is staan alle mogelijkheden nog open. Zoals ik bij mijn vorige post ook al zei, ik ga helemaal mee met de huidige theorie, maar het is niet zo moeilijk iets anders te bedenken wat net zo goed kan kloppen.
Edit: wat ik trouwens wel mooi vond aan die aflevering toen ik hem terug zag waren de voorbodes aan het begin van de aflevering. Jamie die met Tyrion aan tafel zit, Jamie gooit de wijn om en Tyrion doet dat dan ook en zegt iets in de trant van "it's only wine". Wat je achteraf weer zou kunnen opvatten als hint van de schrijvers dat er niks met de wijn van Joff aan de hand was.
Jij kijkt teveel wie is de mol denk ikquote:Op donderdag 24 april 2014 09:55 schreef Weakling het volgende:
Edit: wat ik trouwens wel mooi vond aan die aflevering toen ik hem terug zag waren de voorbodes aan het begin van de aflevering. Jamie die met Tyrion aan tafel zit, Jamie gooit de wijn om en Tyrion doet dat dan ook en zegt iets in de trant van "it's only wine". Wat je achteraf weer zou kunnen opvatten als hint van de schrijvers dat er niks met de wijn van Joff aan de hand was
En zo kun je alles in het belachelijke trekken. Het was op zijn minst een voorbode over wat ging komen en dat is niet voor het eerst in de serie.quote:Op donderdag 24 april 2014 11:11 schreef HostiMeister het volgende:
Ja inderdaad, zelfde als dat in aflevering 2 van seizoen 2 marg een paarse jurk aanhad, wat toevallig de kleur van Jof was toen die doodging, wat impliceert dat zij erachter zat. Logisch.
Ghehe, nog nooit gezien, maar ik hou wel van puzzelen en verborgen boodschappen in dit soort series zien.quote:
Klopt, maar sommige voorbarige conclusies die je trekt zijn een beetje vreemd. Zo kun je overal wel wat achter gaan zoeken.quote:Op donderdag 24 april 2014 12:03 schreef Weakling het volgende:
[..]
En zo kun je alles in het belachelijke trekken. Het was op zijn minst een voorbode over wat ging komen en dat is niet voor het eerst in de serie.
Wat bij GoT nog niet eens zo onlogisch isquote:Op donderdag 24 april 2014 12:06 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Klopt, maar sommige voorbarige conclusies die je trekt zijn een beetje vreemd. Zo kun je overal wel wat achter gaan zoeken.
Ik denk dat je dat meer moet opvatten, dat Tyrion niet boos moest worden dat Joffrey wijn over hem heen schonk. It's only wine.quote:Op donderdag 24 april 2014 09:55 schreef Weakling het volgende:
Ik vlak de taart nog steeds niet uit als mogelijkheid en dat er inderdaad niks aan de hand was met de wijn. Zal er vast gigantisch naast zitten, maar de helft van het plezier voor mij bij dit soort mysteries is het bedenken van zoveel mogelijk invalshoeken en mogelijkheden in plaats van heel strikt op één paard te wedden.quote:Op donderdag 24 april 2014 12:49 schreef ShinobizWinter het volgende:
Ik denk dat je dat meer moet opvatten, dat Tyrion niet boos moest worden dat Joffrey wijn over hem heen schonk. It's only wine.
Meh, dan zou Margaery het gesprek wel anders gevoerd hebben. Nu zei ze dat ze vervloekt zou zijn enz.quote:Op donderdag 24 april 2014 13:12 schreef Verbodsbord het volgende:
Olenna zegt aan het einde van het gesprek met Margaery: You did a wonderfull job on Joffrey, the next one will be easier. Persoonlijk vatte ik dat op als 'Je hebt de moord netjes uitgevoerd'
LF zal er zelf ook niet slechter op zijn geworden, ik denk dat het creatieve boekhouden vooral in zijn voordeel heeft gewerkt en niet in die van het koninkrijk.quote:Op donderdag 24 april 2014 09:36 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Robert heeft gigantische schulden gemaakt en achtergelaten voor het koninkrijk. Door wat creatief boekhouden, bij andeen geld halen etc. heeft Littlefinger de schade nog beperkt gehouden volgens mij.
Maar dat kan wel even duren.quote:Op donderdag 24 april 2014 13:17 schreef Verbal het volgende:
Ik denk nog steeds het steentje uit het collier in de wijn.
Maar we moeten niet verwachten dat we een Hercule Poirot-achtige multi-perspectivische terugblik krijgen op wie het hoe heeft gedaan. Het wordt gewoon verteld, opgebiecht of anderszins uitgespeeld.
V.
We weten eigenlijk helemaal niet hoe rijk Littlefinger is. Maar die bordelen van hem zijn natuurlijk wel de ideale witwaspraktijk. Hoewel Varys of Jon Arryn of Tyrion of Tywin er heus wel achter gekomen zou zijn als hij echt zou stelen. Maar ja er zijn natuurlijk subtielere manieren om de rijksfinanciën voor hem te laten werken dan zich zelf het geld (of delen daarvan) toe te eigenen.quote:Op donderdag 24 april 2014 13:20 schreef JackHerrer het volgende:
[..]
LF zal er zelf ook niet slechter op zijn geworden, ik denk dat het creatieve boekhouden vooral in zijn voordeel heeft gewerkt en niet in die van het koninkrijk.
True, heb het net nog een keer teruggekeken, en het lijk inderdaad meer te gaan over hoe ze zich gedroeg etc.quote:Op donderdag 24 april 2014 13:16 schreef eQuaL het volgende:
[..]
Meh, dan zou Margaery het gesprek wel anders gevoerd hebben. Nu zei ze dat ze vervloekt zou zijn enz.
Nee want daar zitten Cercei/Jaimie achter. Of heb ik iets gemist?quote:Op donderdag 24 april 2014 13:23 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Maar dat kan wel even duren. Weet je nog hoe lang het duurde voordat het zeker was dat Joffrey de moordenaar op Bran had afgestuurd in het eerste seizoen?
Je hebt iets gemist.quote:Op donderdag 24 april 2014 13:51 schreef pervertedhermit het volgende:
[..]
Nee want daar zitten Cercei/Jaimie achter. Of heb ik iets gemist?
Probleem is natuurlijk wel dat er in de (fictieve) tijd waar in het zich afspeelt maar bar weinig mensen verstand hebben van economie. Tyrion, één van de slimmere karakters, kan niet eens de boeken lezen die LF heeft achter gelaten en moet een volwassen vent als Bronn uitleggen wat lenen precies is. Daarnaast is er in heel Westeros waarschijnlijk niet eens een bank, het is dus niet zo gek dat LF alles kon doen met het geld van de kroon zonder dat er een haan naar kraaide, zolang er geld was om uit te geven vond men het goed. Varys is niet het type dat zich om het geld bekommerd, Arryn heeft LF zelf als master of coin aangesteld en Tywin was onder het bewind van Robert niet in Kings Landing te vinden.quote:Op donderdag 24 april 2014 13:28 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
We weten eigenlijk helemaal niet hoe rijk Littlefinger is. Maar die bordelen van hem zijn natuurlijk wel de ideale witwaspraktijk. Hoewel Varys of Jon Arryn of Tyrion of Tywin er heus wel achter gekomen zou zijn als hij echt zou stelen. Maar ja er zijn natuurlijk subtielere manieren om de rijksfinanciën voor hem te laten werken dan zich zelf het geld (of delen daarvan) toe te eigenen.
Ik weet het ook niet, dus ik zou het ook graag willen horen.quote:Op donderdag 24 april 2014 13:55 schreef pervertedhermit het volgende:
[..]
Vertel dan. Ik heb de 1ste 3 seizoenen 3 keer gezien en kan me hier niks van herinneren.
Heb dit ook niet meegekregen.quote:Op donderdag 24 april 2014 13:59 schreef pervertedhermit het volgende:
Ik snap dat Joffrey Tyrion de schuld wil geven met die Valerian steel dagger vanwege de bitchslaps maar waaruit blijkt dat Joffrey het heeft gedaan en niet Cercei/Jamie die een goed motief hadden.
Dat was aryaquote:Op donderdag 24 april 2014 14:13 schreef tostitomaatkaas het volgende:
Had Bran niet van Joffrey gewonnen met zwaardvechten in Winterfell?
Dat had Cersei gedaan, Joff had er niets mee te maken. Bran was er achter gekomen dat Cersei en Jaime er een verhouding op nahielden. Hij moest (mond)dood gemaakt worden om te voorkomen dat hij dat door zou vertellen.quote:Op donderdag 24 april 2014 13:23 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Maar dat kan wel even duren. Weet je nog hoe lang het duurde voordat het zeker was dat Joffrey de moordenaar op Bran had afgestuurd in het eerste seizoen?
Ik wel. Joffrey haatte Tyrion omdat Tyron hem had geslagen. Vervolgens geeft ie de assasin een bekende dolk van Tyrion. Tyrion krijgt dus de schuld ookal lijkt het dom om een assasin je eigen mes te geven. Mijn vraag is alleen wanneer is het bevestigd of gehint dat Joffrey hierachter zit.quote:Op donderdag 24 april 2014 14:16 schreef tostitomaatkaas het volgende:
Dan kan ik al helemaal geen reden verzinnen.
Voor zover ik weet niet, heb de betreffende post dan ook al gerapporteerd als zijnde spoiler. Mods zijn echter nog niet thuis denk ikquote:Op donderdag 24 april 2014 14:18 schreef pervertedhermit het volgende:
[..]
Mijn vraag is alleen wanneer is het bevestigd of gehint dat -knip-
Volgens mij niet. Maar goed, dat is de enige zwaardvechtscene tussen een stark en joffrey in de serie dus neem aan dat daar op gedoeld werd. En was dus niet brann, maar arya. Brann kon na ep1 al niet meer lopen.quote:
Niet dat de hele taart vooraf vergiftigd was, maar het stuk dat door Marge aan Joff gevoerd wordt vergiftigd werd.quote:Op donderdag 24 april 2014 13:04 schreef Re het volgende:
de taart lijkt me onlogisch, die wordt door erg veel mensen gegeten, staat niet in het bereik van het steentje...
De betreffende aflevering van die scene: http://gameofthrones.wikia.com/wiki/The_Kingsroadquote:Op donderdag 24 april 2014 14:22 schreef muzas het volgende:
[..]
Volgens mij niet. Maar goed, dat is de enige zwaardvechtscene tussen een stark en joffrey in de serie dus neem aan dat daar op gedoeld werd. En was dus niet brann, maar arya. Brann kon na ep1 al niet meer lopen.
Misschien wel idd. Kan me alleen niet voorstellen aangezien dat al in de 2e ep gebeurde en we nu op 33 zitten.quote:Op donderdag 24 april 2014 14:22 schreef eQuaL het volgende:
[..]
Liever niet, want dat zouden meer spoilers zijn
Dit. Voor seriekijkers lijkt me compleet uitgesloten dan Joffrey ook maar íets te maken heft met de moordpoging op Brann. Brann zag hét grote geheim van Cercei/Jamie en moest dus dood. Lukte niet met een duw uit het raam, dus dan maar zo.quote:Op donderdag 24 april 2014 14:17 schreef outtayourleague het volgende:
[..]
Dat had Cersei gedaan, Joff had er niets mee te maken. Bran was er achter gekomen dat Cersei en Jaime er een verhouding op nahielden. Hij moest (mond)dood gemaakt worden om te voorkomen dat hij dat door zou vertellen.
Ok, maar dus niet Brann of Robb. En verder staat de rest van mijn reactie nog.quote:Op donderdag 24 april 2014 14:24 schreef eQuaL het volgende:
[..]
De betreffende aflevering van die scene: http://gameofthrones.wikia.com/wiki/The_Kingsroad
Want discussie over de serie is natuurlijk onzin in een topic waar gediscussieerd wordt over de serie?quote:Op donderdag 24 april 2014 14:25 schreef eQuaL het volgende:
Modjes kunnen wel de hele pagina opruimen onderhand
In het boek wel geloof ik. Toen ik dat las (nadat ik het eerste seizoen had gezien) bedacht ik me ook dat in de serie nog in Winterfell was.quote:
Nee, maar een discussie gebaseerd op een spoiler lijkt me niet zo wenselijk voor de mensen die de spoiler nog niet hebben gezien.quote:Op donderdag 24 april 2014 14:26 schreef muzas het volgende:
[..]
Want discussie over de serie is natuurlijk onzin in een topic waar gediscussieerd wordt over de serie?
Dat is natuurlijk onzin. Als het in de serie geweest is, mag het worden besproken. Als je nog niet bij bent, moet je niet in dit topic komen.quote:Op donderdag 24 april 2014 14:27 schreef eQuaL het volgende:
[..]
Nee, maar een discussie gebaseerd op een spoiler lijkt me niet zo wenselijk voor de mensen die de spoiler nog niet hebben gezien.
quote:Op donderdag 24 april 2014 14:28 schreef tostitomaatkaas het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk onzin. Als het in de serie geweest is, mag het worden besproken. Als je nog niet bij bent, moet je niet in dit topic komen.
Er wordt hier toch gesproken over iets wat in seizoen 1 gebeurd is?quote:Op donderdag 24 april 2014 14:29 schreef eQuaL het volgende:
[..]
Anders lees je de pagina nog eens door.
Er is toch m.i. ook geen enkele andere reden te bedenken waarom Bran dood moest? Snap daarom ook niet dat hier bij sommigen twijfel over is, of dat mensen het over spoilers hebben. Joff heeft, voor zover ik weet, zich geen enkele keer met Bran opgehouden en de hele aard van dat complot zou juist níet aan Joff besteed zijn geweestquote:Op donderdag 24 april 2014 14:25 schreef muzas het volgende:
[..]
Dit. Voor seriekijkers lijkt me compleet uitgesloten dan Joffrey ook maar íets te maken heft met de moordpoging op Brann. Brann zag hét grote geheim van Cercei/Jamie en moest dus dood. Lukte niet met een duw uit het raam, dus dan maar zo.
Die 'hint' zou ik eerder andersom opvatten. It's only wine... Wink, wink,quote:Op donderdag 24 april 2014 09:55 schreef Weakling het volgende:
Exact. Of Brann moet toevallig ook een bastard van Robert zijnquote:Op donderdag 24 april 2014 14:31 schreef outtayourleague het volgende:
[..]
Er is toch m.i. ook geen enkele andere reden te bedenken waarom Bran dood moest? Snap daarom ook niet dat hier bij sommigen twijfel over is, of dat mensen het over spoilers hebben. Joff heeft, voor zover ik weet, zich geen enkele keer met Bran opgehouden en de hele aard van dat complot zou juist níet aan Joff besteed zijn geweest
quote:Op donderdag 24 april 2014 14:32 schreef muzas het volgende:
[..]
Exact. Of Brann moet toevallig ook een bastard van Robert zijn![]()
Onmogelijk natuurlijk. Want joffrey gaf de opdracht tot het vermoorden van al die bastards pas ver na de moordpoging op Brann. Ten tijde daarvan wist joffrey dat nog niet eens volgens mij.quote:Op donderdag 24 april 2014 14:33 schreef outtayourleague het volgende:
[..]Dat zou een plottwist van jewelste zijn.
Ik zie nu dat wij ook exact hetzelfde hebben opgeschreven
yup, alhoewel Bran op dat moment wsch geen flauw idee had, wat de impact zou zijn van het doorvertellen van wat hij gezien had.quote:Op donderdag 24 april 2014 14:36 schreef muzas het volgende:
[..]
Onmogelijk natuurlijk. Want joffrey gaf de opdracht tot het vermoorden van al die bastards pas ver na de moordpoging op Brann. Ten tijde daarvan wist joffrey dat nog niet eens volgens mij.
Motief moordpoging brann = het zien seksen van cersei en jamie. Enige die dat wisten op dat moment waren eveneens die 3.
die opdracht kwam toch niet van joffrey??quote:Op donderdag 24 april 2014 14:36 schreef muzas het volgende:
[..]
Onmogelijk natuurlijk. Want joffrey gaf de opdracht tot het vermoorden van al die bastards pas ver na de moordpoging op Brann. Ten tijde daarvan wist joffrey dat nog niet eens volgens mij.
Motief moordpoging brann = het zien seksen van cersei en jamie. Enige die dat wisten op dat moment waren eveneens die 3.
Waarom is dat boeiend?quote:Op donderdag 24 april 2014 15:20 schreef JackHerrer het volgende:
Van het hele dolkverhaal is nog het meest interessante dat Littlefinger tegenover Cat beweert dat het zijn dolk is geweest, en dat ie hem verloren heeft tijdens een weddenschap met Tyrion.
Ik zou zweren dat er een scene was geweest tussen Cersei en Tyrion waarin cersei dat heeft bekend. Echter na flink naslagwerk op youtube moet ik concluderen dat ik waarschijnlijk in de war ben geweest met een andere scene (ergens in het begin van seizoen 2) waar Cersei "verklapt" aan Tyrion dat het Jeoffrey's werk was om alle bastards van koning Robert te killen die waren verstopt om en rondom King's landing.quote:
Het zijn geen dragons het zijn wyverns..quote:
Vandaar dat ze steeds vraagt waar haar dragons zijn. Ik dacht al "Bitch, ze vliegen daar!".quote:Op donderdag 24 april 2014 16:52 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Het zijn geen dragons het zijn wyverns..
Volgens mij komt die tekening niet uit Westeros.quote:
quote:
quote:Op donderdag 24 april 2014 16:56 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Volgens mij komt die tekening niet uit Westeros.
quote:Op donderdag 24 april 2014 17:01 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Wat erg dit...
PS: Wyverns spuwen geen vuur...
whut?quote:
die wyvern ziet er niet echt in balans uitquote:
Tja, daar kan ik ook lekker veel aan doen.quote:Op donderdag 24 april 2014 19:14 schreef Slayage het volgende:
[..]
die wyvern ziet er niet echt in balans uit
hoeft ook niet, ik vind het er een beetje zielig uit zien, slecht bedachte fantasy beestquote:Op donderdag 24 april 2014 19:17 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Tja, daar kan ik ook lekker veel aan doen.
Diegene heeft het getekend om het verschil aan te duiden, misschien is dit wel zijn/haar (teken)prestatie van de eeuw.quote:Op donderdag 24 april 2014 19:19 schreef Slayage het volgende:
[..]
hoeft ook niet, ik vind het er een beetje zielig uit zien, slecht bedachte fantasy beest
Tis net een kangoeroe met vleugels.quote:Op donderdag 24 april 2014 19:14 schreef Slayage het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 24 april 2014 19:14 schreef Slayage het volgende:
[..]
Hij gebruikt de "poten" in z'n vleugels om te lopen op land en in balans te blijven. Much like.... die van Khaleesi dusquote:Unlike dragons, wyverns often have only two hind legs – using claws attached to their wings to make their way on ground.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |