abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 22 april 2014 @ 09:22:39 #126
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_139137872
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 april 2014 09:21 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Oh god daar heb je mr. Negativ weer. Je bent alweer bang dat we gaan verliezen tegen Heracles en NEC zeker.
Met dit brandhout zie ik het nog misgaan ook :').

En dan nog is de glans er na zondag echt wel vanaf.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  dinsdag 22 april 2014 @ 09:22:52 #127
131800 Tarado
capô de fusca
pi_139137875
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 09:13 schreef Lastpost het volgende:

[..]

Hou toch op man, enkel Mokotjo heeft de potentie om op termijn richting het niveau van Nederlandse top te groeien maar komt nu ook nog steeds veel te kort.
Laat staan dat Blind, Denswil, Klaassen etc. tekort komen voor de top van de Eredivisie, die jongens zijn allemaal nog jong en hebben genoeg potentie en behoorden ook gewoon bij de top van hun leeftijdsgenoten en Blind heeft menig wedstrijd laten zien een klasse speler te zijn.

Dit zal wel gewoon de frustratie zijn na zo'n partij, want juist de spelers die je opnoemt zijn gewoon prima spelers. Van Rhijn vind ik zelf ook niet geweldig, maar is zeker niet zwakker dan menig back bij andere topclubs.Vergeet voor het gemak ook niet dat bij PEC praktisch iedere bal er ook direct inging die eerste helft.
Daarom, is een beetje wat Ajax tegen Barcelona had, was helaas ook een incident.
  dinsdag 22 april 2014 @ 09:24:12 #128
131800 Tarado
capô de fusca
pi_139137902
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 09:22 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Na zondag? Ik vond het maar een heel flets voetbalseizoen hoor, leuk dat je toch nog een prijs pakt maar verder een seizoen om snel te vergeten.
pi_139137913
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 april 2014 09:15 schreef Donnie-Brasco het volgende:

[..]

Wat ik nog mooier vind is dat alle kakkerlakken die ik ken het hele jaar nog geen één keer gehoord heb. Nu verliest Ajax de bekerfinale en m'n Facebook staat vol met kakkies die het verlies van Ajax vieren.

Blijft toch triest dat je meer van je laat horen als je rivaal verliest dan als je zelf wint _O-
Haha en hun kans op een prijs is ook verkeken, aangezien ze nu niet om de JCS mogen spelen. Niet de meest aansprekende prijs, maar als je zelfs een tweede plek al viert? Tja... :D
  Redactie Sport dinsdag 22 april 2014 @ 09:25:17 #130
274204 crew  Mexicanobakker
pi_139137922
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 09:24 schreef Tarado het volgende:

[..]

Na zondag? Ik vond het maar een heel flets voetbalseizoen hoor, leuk dat je toch nog een prijs pakt maar verder een seizoen om snel te vergeten.
Als de clubs die imponeren pec, en cambuur, zijn...
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  dinsdag 22 april 2014 @ 09:25:37 #131
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_139137930
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 09:22 schreef Tarado het volgende:

[..]

Daarom, is een beetje wat Ajax tegen Barcelona had, was helaas ook een incident.
Man doe niet zo krampachtig. Dit was geen incident want Red Bull Salzburg, PSV- uit en nu PEC. Daarnaast zijn er wel meer dramatische wedstrijden gespeeld waarbij het nergens meer over ging.

Als je objectief kijkt zie je gewoon dat er geen enkel idee zit achter het spel. Wat Cruijff vandaag terecht aangeeft 'er wordt niet afgejaagd'. Beetje positiespel spelen en de bal rondtikken zonder enig idee wat te doen. En als je dan druk zet worden ze weggeblazen. We hebben geluk dat veel clubs dat nog niet durven te doen anders stonden we nu 7e.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  dinsdag 22 april 2014 @ 09:28:43 #132
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_139137967
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 09:24 schreef Tarado het volgende:

[..]

Ja, daarom, het was al pover en matig en dan zo eraf tegen zwolle is gewoon debiel. Je had best met 2-1 kunnen verliezen of, maar op deze manier kan gewoon echt niet.
Get woke, go broke!
  dinsdag 22 april 2014 @ 09:29:01 #133
131800 Tarado
capô de fusca
pi_139137970
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 09:25 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Man doe niet zo krampachtig. Dit was geen incident want Red Bull Salzburg, PSV- uit en nu PEC. Daarnaast zijn er wel meer dramatische wedstrijden gespeeld waarbij het nergens meer over ging.

Als je objectief kijkt zie je gewoon dat er geen enkel idee zit achter het spel. Wat Cruijff vandaag terecht aangeeft 'er wordt niet afgejaagd'. Beetje positiespel spelen en de bal rondtikken zonder enig idee wat te doen. En als je dan druk zet worden ze weggeblazen. We hebben geluk dat veel clubs dat nog niet durven te doen anders stonden we nu 7e.
Van Zwolle kant was het wel een incident, die stegen boven hun zelf uit en Ajax dacht het na die snelle 1-0 wel op 50% te kunnen, daarom vergelijk ik het met die Barcelona wedstrijd.
  dinsdag 22 april 2014 @ 09:31:32 #134
131800 Tarado
capô de fusca
pi_139138008
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 april 2014 09:25 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Als de clubs die imponeren pec, en cambuur, zijn...
Dat is ook het punt, we kunnen elkaar wel uitlachen maar zolang de traditionele concurrenten er ook een potje van maken is het moeilijk in niveau te stijgen, er staat al zowat geen druk meer op bij Ajax sinds de winterstop en dat is ook wel terug te zien.
  dinsdag 22 april 2014 @ 09:31:40 #135
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_139138011
Niet overdrijven nu, de meeste ploegen hebben de kwaliteit en de fitheid niet hiervoor. Zwolle was gewoon al weken met niets anders bezig, die zijn door alles en iedeeen zo enorm opgefokt geraakt en gemotiveerd, die gaven echt alles.

Maar alles ging ook wel goed natuurlijk voor ze.
Get woke, go broke!
  dinsdag 22 april 2014 @ 09:31:56 #136
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_139138015
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 09:29 schreef Tarado het volgende:

[..]

Van Zwolle kant was het wel een incident, die stegen boven hun zelf uit en Ajax dacht het na die snelle 1-0 wel op 50% te kunnen, daarom vergelijk ik het met die Barcelona wedstrijd.
Van Zwolle kant natuurlijk wel. Maar Ajax is al vaker verzopen in de eigen 'taken'. Dat positiespel wordt keihard overlopen zonder ruimte, dan moet je echt een ander spelletje gaan spelen maar dat kunnen ze niet.

En zoals gezegd met 2-1 verliezen mag eigenlijk niet eens tegen een PEC maar 5-1 is heel dramatisch. Gewoon 11 verzadigde ettertjes op het veld terwijl ze nog kut op Dirk hebben gewonnen.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  dinsdag 22 april 2014 @ 09:35:41 #137
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_139138065
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 09:17 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Frustratie? Als je zo door de ondergrens zakt en ook in Europees verband tegen een Red Bull. Dan heb je gewoon een laag kwaliteitsgehalte.

Wat is er eigenlijk zo goed aan Blind dan? Heeft een aantal puike potjes gespeeld maar is niet de man die het om kan buigen.
En als je wint van Milan, City, Celtic of Barca komt het puur omdat die er geen klote van kunnen of omdat ze nergens om speelden, zo ken ik er nog wel een aantal. :D

Allereerst heeft Red Bull gewoon een degelijk team, weinig grote namen maar wel prima spelers. Ajax werd in die wedstrijden overklast op kwaliteit en mogelijk ook tactisch met een compleet andere speelstijl als waar ze in Nederland over het algemeen tegen moeten strijden. En dit Ajax heeft ook niet al teveel pure individuele kwaliteit op het veld rondlopen, maar Feyenoord, PSV en Twente evenmin. Ja, een enkele individu zoals Ajax er ook een aantal heeft en wat talenten die de potentie hebben om bij de Europese sub-top terecht te komen zoals Veltman en een Blind.

Maar waar het tegen Red Bull nog een pijnlijk verschil in kwaliteit was is het tegen PEC natuurlijk een ander verhaal. Kijk maar eens naar de wedstrijden van RKC en een PEC in de competitie, beiden geen hoogvliegers maar ze maken het de topclubs allemaal (!) lastig. Maar kunnen tegelijkertijd amper winnen van NAC en Roda. Dan ligt het er dus aan dat die jongens van dergelijke clubs met het mes tussen de tanden kunnen en durven te spelen tegen topclubs en laatstgenoemde vaak wat laks en ongeïnspireerd begint met het idee dat ze het wel even winnen op kwaliteit terwijl inzet en beleving minstens zo belangrijk zijn.

M.a.w. Dit Ajax is alles behalve sprankelend en 'des Ajax' te noemen, heeft ook niet de spelers in huis om het traditionele 433 te spelen met een échte spits die er minstens 25 inschiet en is daardoor maar de 'Spanje variant' gaan spelen met een halve middenvelder in de spits en zonder echte nummer 10 op het veld. Komt het spel niet ten goede, maar De Boer zal ook wel inzien dat dit het meest effectief is. Een echt goede voorhoede-speler van Ajax kan ik niet eens opnoemen, laat staan een echte buitenspeler waar PSV (Depay, Bakkali), Feyenoord (Boëtius) en een AZ (Berghuis) ze wel hebben, dat is opvallend en bizar tegelijkertijd want al die jongens (speelstijl, kwaliteit is een ander verhaal) zijn eigenlijk typische Ajax spelers met bravoure, een actie en verrassing in het spel.

Wat dat betreft zou een type Elia (qua niveau geen idee, volg die jongen niet), een echte nummer 9 en vervanging voor Poulsen/Serrero een wereld van verschil maken, zéker in de Eredivisie die toch al niet bol staat van kwaliteit op het moment.
  dinsdag 22 april 2014 @ 09:35:46 #138
131800 Tarado
capô de fusca
pi_139138066
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 09:31 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Van Zwolle kant natuurlijk wel. Maar Ajax is al vaker verzopen in de eigen 'taken'. Dat positiespel wordt keihard overlopen zonder ruimte, dan moet je echt een ander spelletje gaan spelen maar dat kunnen ze niet.

En zoals gezegd met 2-1 verliezen mag eigenlijk niet eens tegen een PEC maar 5-1 is heel dramatisch. Gewoon 11 verzadigde ettertjes op het veld terwijl ze nog kut op Dirk hebben gewonnen.
Zo'n zwaar verlies vind ik op zich niet eens zo erg want het was tot die 4e wel een 100% score van Zwolle maar we zien door het seizoen heen gewoon te weinig goed voetbal, ik kan me maar 1 hele wedstrijd herinneren die goed was en alles inzat, dat was tegen Barcelona, verder waren er aardig wat goeie helften, goeie halfuurtjes en wat goeie kwartiertjes maar dat is wel heel pover over een heel seizoen.
  dinsdag 22 april 2014 @ 09:45:02 #139
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_139138219
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 09:35 schreef Lastpost het volgende:

[..]

En als je wint van Milan, City, Celtic of Barca komt het puur omdat die er geen klote van kunnen of omdat ze nergens om speelden, zo ken ik er nog wel een aantal. :D

Allereerst heeft Red Bull gewoon een degelijk team, weinig grote namen maar wel prima spelers. Ajax werd in die wedstrijden overklast op kwaliteit en mogelijk ook tactisch met een compleet andere speelstijl als waar ze in Nederland over het algemeen tegen moeten strijden. En dit Ajax heeft ook niet al teveel pure individuele kwaliteit op het veld rondlopen, maar Feyenoord, PSV en Twente evenmin. Ja, een enkele individu zoals Ajax er ook een aantal heeft en wat talenten die de potentie hebben om bij de Europese sub-top terecht te komen zoals Veltman en een Blind.

Maar waar het tegen Red Bull nog een pijnlijk verschil in kwaliteit was is het tegen PEC natuurlijk een ander verhaal. Kijk maar eens naar de wedstrijden van RKC en een PEC in de competitie, beiden geen hoogvliegers maar ze maken het de topclubs allemaal (!) lastig. Maar kunnen tegelijkertijd amper winnen van NAC en Roda. Dan ligt het er dus aan dat die jongens van dergelijke clubs met het mes tussen de tanden kunnen en durven te spelen tegen topclubs en laatstgenoemde vaak wat laks en ongeïnspireerd begint met het idee dat ze het wel even winnen op kwaliteit terwijl inzet en beleving minstens zo belangrijk zijn.

M.a.w. Dit Ajax is alles behalve sprankelend en 'des Ajax' te noemen, heeft ook niet de spelers in huis om het traditionele 433 te spelen met een échte spits die er minstens 25 inschiet en is daardoor maar de 'Spanje variant' gaan spelen met een halve middenvelder in de spits en zonder echte nummer 10 op het veld. Komt het spel niet ten goede, maar De Boer zal ook wel inzien dat dit het meest effectief is. Een echt goede voorhoede-speler van Ajax kan ik niet eens opnoemen, laat staan een echte buitenspeler waar PSV (Depay, Bakkali), Feyenoord (Boëtius) en een AZ (Berghuis) ze wel hebben, dat is opvallend en bizar tegelijkertijd want al die jongens (speelstijl, kwaliteit is een ander verhaal) zijn eigenlijk typische Ajax spelers met bravoure, een actie en verrassing in het spel.

Wat dat betreft zou een type Elia (qua niveau geen idee, volg die jongen niet), een echte nummer 9 en vervanging voor Poulsen/Serrero een wereld van verschil maken, zéker in de Eredivisie die toch al niet bol staat van kwaliteit op het moment.
Het is terecht wat je aangeeft en ga ook helemaal met je verhaal mee. Tot op het punt van kwaliteit. Ajax heeft op dit moment de 5e selectie van Nederland en wordt daarmee kampioen en dat is heel erg schrijnend. Dat verklaart ook waarom we weggetikt worden door PEC. Hoe je het ook wendt of keert Ajax (65 mio begroting) mag niet van PEC (9 mio begroting) worden verslagen en al helemaal niet met 5-1. Dat is voor mij een teken aan de wand dat er iets gruwelijk mis is.

En dat is de kwaliteit. Naast een spits, middenvelder. Moet er ook gewoon een rechtsback bijkomen. Trek die knip nou maar zou ik zeggen want dit kan zo echt niet en is onacceptabel. Ik snap ook niet waarom de spelersbus niet is aangehouden eerlijk gezegd.

Werken voor je ""&5&#&"geld.
pi_139138221
Zo dat was me 't finaletje wel he jongens.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  dinsdag 22 april 2014 @ 09:47:07 #141
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_139138255
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 09:35 schreef Tarado het volgende:

[..]

Zo'n zwaar verlies vind ik op zich niet eens zo erg want het was tot die 4e wel een 100% score van Zwolle maar we zien door het seizoen heen gewoon te weinig goed voetbal, ik kan me maar 1 hele wedstrijd herinneren die goed was en alles inzat, dat was tegen Barcelona, verder waren er aardig wat goeie helften, goeie halfuurtjes en wat goeie kwartiertjes maar dat is wel heel pover over een heel seizoen.
Zo'n zwaar verlies is heel erg. onacceptabel eigenlijk. Het hele seizoen is al pover maar als het om de knikkers gaat moet je er gewoon staan, dat is een imperatief gegeven voor Ajax/topclubs. het MOET, geen excuses. Ik schaam me dan ook kapot voor die klootzakken op het veld, zondag.
pi_139138297
Ik kan me er eerlijk gezegd niet zo druk om maken. Het is maar de beker. 5-1 pakkie krijgen is noot leuk, zeker niet, maar ach...

Volgende week kampioen.
In Southern Sun
pi_139138303
Maar hoe weten ze dan wie er allemaal in dat vak zat?
Gaan ze dat via camera beelden beoordelen ofzo?
  dinsdag 22 april 2014 @ 09:50:04 #144
131800 Tarado
capô de fusca
pi_139138319
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 09:45 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Het is terecht wat je aangeeft en ga ook helemaal met je verhaal mee. Tot op het punt van kwaliteit. Ajax heeft op dit moment de 5e selectie van Nederland en wordt daarmee kampioen en dat is heel erg schrijnend. Dat verklaart ook waarom we weggetikt worden door PEC. Hoe je het ook wendt of keert Ajax (65 mio begroting) mag niet van PEC (9 mio begroting) worden verslagen en al helemaal niet met 5-1. Dat is voor mij een teken aan de wand dat er iets gruwelijk mis is.

En dat is de kwaliteit. Naast een spits, middenvelder. Moet er ook gewoon een rechtsback bijkomen. Trek die knip nou maar zou ik zeggen want dit kan zo echt niet en is onacceptabel. Ik snap ook niet waarom de spelersbus niet is aangehouden eerlijk gezegd.

Werken voor je ""&5&#&"geld.
5e selectie :? Je bent veel te negatief, ik denk dat Ajax de beste selectie heeft, alleen als je de eerste 11 pakt sta je misschien wat lager, er zitten helaas geen buitencategorie spelers bij maar gemiddeld genomen staan we er heel aardig op in de eredivisie.

Een goeie spits en een paar goeie buitenspelers zou ik ook graag zien hoor en een behoorlijke vervanger van Eriksen lijkt me ook niet onaardig.
  dinsdag 22 april 2014 @ 09:50:52 #145
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_139138338
Sja, dat krijg je al 1 ploeg het als "wel leuk, extra prijsje, leuk ook de tripel" ziet en Zwolle als de wedstrijd van de eeuw, de enige kans ooit op een prijs in de de clubhistorie.

Zwolle was al 2 keer lastig in de competitie en heeft nu de wedstrijd van zijn leven gespeeld, dit lukt ze nooit meer. En ik gunde ze het zelfs nog wel, alleen was 5-1 wel ff te pijnlijk.
Get woke, go broke!
pi_139138344
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 09:22 schreef HeatWave het volgende:

[..]

:')
  dinsdag 22 april 2014 @ 09:51:09 #147
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_139138347
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 april 2014 09:49 schreef Da_Sandman het volgende:
Ik kan me er eerlijk gezegd niet zo druk om maken. Het is maar de beker. 5-1 pakkie krijgen is noot leuk, zeker niet, maar ach...

Volgende week kampioen.
"Het is maar de beker" pff.. Ga toch heen je wilt iedere prijs toch pakken? Toiletbokaal of CL-beker. Kampioenschap kan mij gestolen worden eerlijk gezegd.

Genant dat dit café elftal kampioen wordt.
  dinsdag 22 april 2014 @ 09:52:33 #148
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_139138384
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 april 2014 09:51 schreef Scorpie het volgende:

[..]

:')
Ze zullen het ook wel redden hoor, maar komop, het had allang beslist moeten zijn en de manier waarop ze spelen is gewoon zaadvernietigend slecht.

En dan dit drama ook nog eens, zo'n kansloos pak slaag terwijl je een unieke prestatie neer kan zetten, ik vind het geen glansrijk kampioenschap.
Get woke, go broke!
pi_139138385
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 09:51 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

"Het is maar de beker" pff.. Ga toch heen je wilt iedere prijs toch pakken? Toiletbokaal of CL-beker. Kampioenschap kan mij gestolen worden eerlijk gezegd.

Genant dat dit café elftal kampioen wordt.
Rot op man, die kutbeker. Flutprijsje. Is leuk voor De Boer, zo'n finale is tof, maar verder stelt dat hele toernooi geen moer voor. Daarom ook veel leuker dat PEC die prijs pakt, want voor hun is het veel meer dan een flutprijsje.
In Southern Sun
  dinsdag 22 april 2014 @ 09:52:45 #150
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_139138389
Vraag me af hoeveel mensen dat brandhout willen huldigen.
Oh.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')