Ben ik ook, maar ik kom nooit in de Kuip. Was een perfecte gelegenheid imo. Van tevoren hoopte ik op een leuke wedstrijd, maar geloofde niet echt in een PEC overwinning.quote:Op dinsdag 22 april 2014 08:17 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
Dacht dat je voor Feyenoord was.
Actie tegen jezelf ondernemen? Ik denk niet dat VAK410 dat durft.quote:Op dinsdag 22 april 2014 08:28 schreef Phlogi2013 het volgende:
De aandacht is buitensporig, maar vak 410 en aanhang zullen er wss wel actie op ondernemen. Bewaar je energie liever voor wanneer er echt eer verdedigd moet worden en jaag niet iedereen tegen je in het harnas voor de lol en een mooi plaatje. Dat werkt niet.
Goeie wedstrijd uitgekozen, zo vaak verliest Ajax niet in de Kuip en al helemaal niet met zulke cijfersquote:Op dinsdag 22 april 2014 08:28 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Ben ik ook, maar ik kom nooit in de Kuip. Was een perfecte gelegenheid imo. Van tevoren hoopte ik op een leuke wedstrijd, maar geloofde niet echt in een PEC overwinning.
Kan het eigenlijk nog steeds niet geloven
Daarbij woon ik (relatief) in de buurt van Zwolle. Dus Feyenoord wedstrijden bezoeken zal zelden of nooit kunnen. Vriend van mij is PEC supporter en heeft mij een beetje die kant op getrokken. Vind het ook nog een erg sympathieke club.
Idd, maar ik ging vooral heen vanwege de Kuip, hopende op een leuke wedstrijd (wat het ook wasquote:Op dinsdag 22 april 2014 08:53 schreef Tarado het volgende:
[..]
Goeie wedstrijd uitgekozen, zo vaak verliest Ajax niet in de Kuip en al helemaal niet met zulke cijfers
We kunnen weer rustig slapen, Cruijff heeft gesproken. En nu op naar het landskampioenschap. De enige prijs die echt telt in Nederland.quote:Cruijff: 'Afstraffing tegen PEC is een geschenk uit de hemel'
Johan Cruijff vindt het niet zo heel erg dat Ajax de beker niet wist te pakken ten kosten van PEC Zwolle. Dat schrijft hij vandaag in zijn wekelijkse column in De Telegraaf.
'Eigenlijk is de nederlaag tegen PEC een geschenk uit de hemel', aldus Cruijff. 'Daarom ben ik eigenlijk blij met de afstraffing tegen PEC. Omdat heel veel zaken nu wel duidelijker dan ooit aan de oppervlakte zijn gekomen. Een beter voorbeeld van hoe het niet moet, kan je niet bedenken.'
Cruijff wijst vooral op de taken van een speler. ' Iedere speler heeft die en moet eerst zorgen dat dit goed wordt ingevuld. Voor de spits is dat het besef dat hij de eerste verdediger is. Als ik dan zie dat zowel tegen PEC als bij Jong Ajax en Ajax B1-Liverpool B1 de spits met de rug naar de situatie loopt, dan moet er nog een serieus probleem worden getackeld.'
Cruijff doceert: 'Omdat de omschakeling, waar ook op het veld, snel en direct moet gebeuren. Dus zodra de keeper van de tegenpartij de bal heeft, moet de spits niet bij hem weglopen, maar meteen druk zetten. Hetzelfde geldt voor de verdediger. Die is weer de eerste aanvaller, dus moet die bij balverlies niet achteruit, maar vooruit lopen. Een heel simpele taak, helaas wordt die in diverse elftallen niet of onvoldoende uitgevoerd.'
Volgens Cruijff zijn tegen PEC veel Ajacieden door de mand gevallen. 'Omdat negentig procent niet gedaan heeft wat gedaan moest worden', oordeelt Cruijff. 'Je mag dan een basisplaats in het eerste hebben, dat wil nog niet zeggen dat je er dan bent. Als je ziet dat de meeste spelers niet eens vanuit een taak kunnen spelen, dan kan het geen kwaad dat ze een keer keihard met de neus op de feiten worden gedrukt. Hopelijk doet Ajax er alsnog zijn voordeel mee.'
Om te zeggen dat PEC 8 betere spelers heeft is natuurlijk wel heel voorbarig. Als ze echt zoveel betere spelers hadden waren ze wel een stuk hoger geëindigd. De PEC spelers waren gewoon veel gemotiveerder en speelden de wedstrijd van hun leven, erg vervelend maar het is gewoon zo.quote:Op dinsdag 22 april 2014 09:02 schreef inslagenreuring het volgende:
Als ik aan 1e paasdag denk floept er weer wat kots in mijn mond. Wat een schandalige vertoning zeg. Klaassen komt tekort, Van Rhijn komt tekort, Denswil komt tekort, Serero is het niet, Sigthorsson is het niet. Blind is ook gewoon een modale speler voor Ajax- begrippen.
PEC had ook gewoon 8 betere spelers staan en dat is heel erg pijnlijk.
Dat verklaart voor mij niet de 5-1. Als PEC gemotiveerder zou zijn, dan mag het max 2-0/2-1 worden en niets meer. Als je zo vernederd wordt als zondag heeft dat gewoon met kwaliteit te maken. Saymak, Fernandez, Mokotjo en die Thomas zouden gewoon een basisplaats hebben bij Ajax.En dat is erg vervelend.quote:Op dinsdag 22 april 2014 09:04 schreef Gruisman het volgende:
[..]
Om te zeggen dat PEC 8 betere spelers heeft is natuurlijk wel heel voorbarig. Als ze echt zoveel betere spelers hadden waren ze wel een stuk hoger geëindigd. De PEC spelers waren gewoon veel gemotiveerder en speelden de wedstrijd van hun leven, erg vervelend maar het is gewoon zo.
Hou toch op man, enkel Mokotjo heeft de potentie om op termijn richting het niveau van Nederlandse top te groeien maar komt nu ook nog steeds veel te kort.quote:Op dinsdag 22 april 2014 09:07 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dat verklaart voor mij niet de 5-1. Als PEC gemotiveerder zou zijn, dan mag het max 2-0/2-1 worden en niets meer. Als je zo vernederd wordt als zondag heeft dat gewoon met kwaliteit te maken. Saymak, Fernandez, Mokotjo en die Thomas zouden gewoon een basisplaats hebben bij Ajax.En dat is erg vervelend.
Wat ik nog mooier vind is dat alle kakkerlakken die ik ken het hele jaar nog geen één keer gehoord heb. Nu verliest Ajax de bekerfinale en m'n Facebook staat vol met kakkies die het verlies van Ajax vieren.quote:Op dinsdag 22 april 2014 09:11 schreef Scorpie het volgende:
[ afbeelding ]
Hier moest ik dan wel om lachen
Acht laat gaan johquote:Op dinsdag 22 april 2014 09:15 schreef Donnie-Brasco het volgende:
[..]
Wat ik nog mooier vind is dat alle kakkerlakken die ik ken het hele jaar nog geen één keer gehoord heb. Nu verliest Ajax de bekerfinale en m'n Facebook staat vol met kakkies die het verlies van Ajax vieren.
Blijft toch triest dat je meer van je laat horen als je rivaal verliest dan als je zelf wint
Frustratie? Als je zo door de ondergrens zakt en ook in Europees verband tegen een Red Bull. Dan heb je gewoon een laag kwaliteitsgehalte.quote:Op dinsdag 22 april 2014 09:13 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Hou toch op man, enkel Mokotjo heeft de potentie om op termijn richting het niveau van Nederlandse top te groeien maar komt nu ook nog steeds veel te kort.
Laat staan dat Blind, Denswil, Klaassen etc. tekort komen voor de top van de Eredivisie, die jongens zijn allemaal nog jong en hebben genoeg potentie en behoorden ook gewoon bij de top van hun leeftijdsgenoten en Blind heeft menig wedstrijd laten zien een klasse speler te zijn.
Dit zal wel gewoon de frustratie zijn na zo'n partij, want juist de spelers die je opnoemt zijn gewoon prima spelers. Van Rhijn vind ik zelf ook niet geweldig, maar is zeker niet zwakker dan menig back bij andere topclubs.
Ik maak me er niet druk om, kan er alleen maar om lachenquote:
Joh gewoon tijdens het kampioenschap een lange neus trekken.quote:Op dinsdag 22 april 2014 09:15 schreef Donnie-Brasco het volgende:
[..]
Wat ik nog mooier vind is dat alle kakkerlakken die ik ken het hele jaar nog geen één keer gehoord heb. Nu verliest Ajax de bekerfinale en m'n Facebook staat vol met kakkies die het verlies van Ajax vieren.
Blijft toch triest dat je meer van je laat horen als je rivaal verliest dan als je zelf wint
Welk kampioenschap?quote:Op dinsdag 22 april 2014 09:20 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Joh gewoon tijdens het kampioenschap een lange neus trekken.
Oh god daar heb je mr. Negativ weer. Je bent alweer bang dat we gaan verliezen tegen Heracles en NEC zeker.quote:
Haha lange neus xdquote:Op dinsdag 22 april 2014 09:20 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Joh gewoon tijdens het kampioenschap een lange neus trekken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |